Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 561
Realizacja usług w recepcji

Wśród istotnych materiałów informacyjnych dostępnych w recepcji motelu usytuowanego blisko aglomeracji, oprócz atlasu drogowego i mapy turystycznej regionu, znajdują się:

A. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
B. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
D. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
HGT.06 Pytanie 562
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?

A. 45%
B. 70%
C. 65%
D. 12%
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Propozycję hotelu
B. Wstępny rachunek
C. Cennik pokoi
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa

A. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
B. od momentu przeprowadzenia zameldowania
C. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
D. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
Realizacja usług w recepcji

Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?

A. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
B. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
C. Centrum SPA, obsługę pięter
D. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?

A. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
B. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
D. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin klucznica?

A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
D. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?

A. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
D. schab w galarecie i wino białe słodkie
HGT.06 Pytanie 569
Realizacja usług w recepcji

Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?

Lp.Rachunek wstępny
Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Nocleg DBLdoba4240,00
2Obiadokolacjaszt.375,00
3Masaższt.2120,00
Razem:

A. 1 425,00 zł
B. 2 850,00 zł
C. 870,00 zł
D. 2 385,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są

A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
C. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
D. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?

A. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
Realizacja usług w recepcji

Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?

n n nn n nn
Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5".
n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie
n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis!
n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n

A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez całą dobę
B. w określonym czasie
C. przez 12 godzin w ciągu dnia
D. w ustalonych godzinach
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

I.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamento BB
o pokój jednoosobowyx HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
II.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
x pokój dwuosobowy (twin)x FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
III.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
x pokój dwuosobowy (double)x AI
IV.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamentx BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI

A. II
B. IV
C. III
D. I
Realizacja usług w recepcji

Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?

A. Kierownik recepcji
B. Operator centrali telefonicznej
C. Recepcjonista - concierge
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi
HGT.06 Pytanie 581
Realizacja usług w recepcji

Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?

A. Spacer po ogrodzie botanicznym
B. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
C. Spacer w parku narodowym
D. Odwiedzanie muzeum przyrody
Realizacja usług w recepcji

W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej

A. danych identyfikacyjnych hotelu.
B. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
C. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
D. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o umowę o świadczenie usług turystycznych
B. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
C. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
D. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
Realizacja usług w recepcji

Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?

A. Za pośrednictwem pilota wycieczki
B. Poprzez starostę grupy
C. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
D. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
C. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
D. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
Realizacja usług w recepcji

Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?

A. Dziczyzna, owoce
B. Sarnina, węgorz
C. Wieprzowina, karp
D. Cielęcina, łosoś
HGT.06 Pytanie 593
Realizacja usług w recepcji

Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie

A. bezpieczeństwa
B. samorealizacji
C. akceptacji
D. przynależności
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?

A. Fakultatywne
B. Towarzyszące
C. Komplementarne
D. Uzupełniające
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
B. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
C. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
Realizacja usług w recepcji

Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?

A. Obniżona cena
B. Reklama w Internecie
C. Poprawa standardu obsługi
D. Zwiększenie jakości produktu
Realizacja usług w recepcji

Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować

A. ogólną charakterystykę hotelu
B. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
C. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
D. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
Realizacja usług w recepcji

W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?

A. Schronisko Marzenie
B. Motel Zacisze
C. Pensjonat Maria
D. Hotel Góral