Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. mapa miasta, oferty agencji turystycznych, informatory z aktualnym repertuarem kin, teatrów, filharmonii, dane o centrach handlowych
B. mapa miasta, rozkład lotów, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
C. rozkład jazdy transportu publicznego, informacje o wydarzeniach kulturalnych w miejscowości
D. oferty agencji turystycznych, dane o najbliższych stacjach serwisowych dla pojazdów, stacjach paliw, centrach handlowych
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie hotelowym "Jakub", który dysponuje 60 miejscami noclegowymi, w miesiącu wrześniu sprzedano 1.260 miejsc. Jak wysoki był stopień wykorzystania miejsc w tym hotelu?
A. 45%
B. 70%
C. 65%
D. 12%
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?
A. Propozycję hotelu
B. Wstępny rachunek
C. Cennik pokoi
D. Potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Hotel jest odpowiedzialny za przedmiot wniesiony przez gościa
A. od chwili dokonania rezerwacji pokoju
B. od momentu przeprowadzenia zameldowania
C. w czasie obowiązywania umowy hotelowej
D. w okresie do 14 dni po jego wyjeździe
Realizacja usług w recepcji
Rodzina z 4-letnim dzieckiem przybyła do pensjonatu na zimowe ferie, aby aktywnie spędzić czas na stoku narciarskim. Które służby hotelowe powinien o tym poinformować recepcjonista?
A. Centrum SPA, dział sportowy i rekreacyjny
B. Opiekunkę do dziecka, dział promocji
C. Centrum SPA, obsługę pięter
D. Dział sportowy i rekreacyjny, opiekunkę do dziecka
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi, które wykraczają poza podstawowe wymagania, oferowane są gościom w hotelu miejskim o kategorii 3*?
A. sprzedaż produktów kosmetycznych i środków do higieny osobistej
B. możliwość korzystania z telewizji w przestrzeni wspólnej
C. pranie, prasowanie i czyszczenie odzieży oraz bielizny gości
D. codzienna zmiana pościeli oraz ręczników lub na życzenie gości
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza termin klucznica?
A. wielofunkcyjną, otwartą szafkę z przegródkami na klucze
B. szufladę w recepcji, zamykaną na klucz
C. urządzenie do kodowania kluczy do pokoi
D. instrukcję do wydawania kluczy do pokojów hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Klient pragnie zamówić zimną przekąskę oraz wino w restauracji hotelowej. Jaką propozycję powinien przedstawić kelner?
A. indyka w maladze i wino czerwone deserowe
B. pasztet z drobiu i wino białe wytrawne
C. bouf strogonow i wino czerwone wytrawne
D. schab w galarecie i wino białe słodkie
Realizacja usług w recepcji
Jaką wartość brutto w pozycji Razem powinien wpisać recepcjonista po rozliczeniu pobytu gościa w hotelu?
| Lp. | Rachunek wstępny | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Nazwa usługi | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł | Wartość usługi brutto w zł | |
| 1 | Nocleg DBL | doba | 4 | 240,00 | |
| 2 | Obiadokolacja | szt. | 3 | 75,00 | |
| 3 | Masaż | szt. | 2 | 120,00 | |
| Razem: | |||||
A. 1 425,00 zł
B. 2 850,00 zł
C. 870,00 zł
D. 2 385,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Elementami wpływającymi na złagodzenie skutków sezonowości zapotrzebowania na usługi hotelarskie są
A. poza sezonowe obniżki cen oraz wzrost wydatków turystów
B. zwiększenie dostępności usług oraz organizacja wydarzeń sportowych
C. zwiększenie zdolności obsługi turystów oraz sprzedaż w okresie przedsezonowym
D. organizowanie konferencji oraz przedsezonowe promocje cenowe
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych narzędzi promocji hotelowej powinien być uwzględniony w programie lojalnościowym?
A. Rezerwacja online to 10% zniżki na wszelkie usługi
B. Hotel posiada certyfikat ekologiczny
C. Zwierzęta są akceptowane
D. Dla stałych klientów deser do obiadu gratis
HGT.06 Pytanie 572
Realizacja usług w recepcji
Jakie z wymienionych działań są realizowane przez pracownika hotelowej recepcji?
A. Przygotowywanie pokoi na przyjęcie gości.
B. Udzielanie informacji o usługach oferowanych przez obiekt
C. Sprawdzanie stanu technicznego i wyposażenia pokojów.
D. Złożona obsługa sal wielofunkcyjnych.
HGT.06 Pytanie 573
Realizacja usług w recepcji
Jaką akcję może podjąć recepcjonista na podstawie listy pokojowej?
A. Określić zakres dostępnych usług
B. Zarejestrować grupę turystyczną
C. Przygotować wstępny rachunek
D. Zweryfikować wolne pokoje
Realizacja usług w recepcji
Który instrument promocji stosuje hotel, wprowadzając ofertę "Śpij 6 nocy, a zapłać za 5"?
| Oferta „Śpij 6 nocy, a zapłać za 5". | n
| n Rezerwując pobyt w pokoju dwuosobowym lub apartamencie n na 6 dób, jeden nocleg otrzymasz gratis! n Oferta ważna do 31 marca 2021 r.n | n
A. Marketing bezpośredni.
B. Public relations.
C. Promocję sprzedaży.
D. Sprzedaż osobistą.
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych usług dodatkowych oferowanych przez hotel jest płatna?
A. Zabezpieczenie
B. Fryzjer
C. Obudzenie
D. Przechowalnia bagażu
Realizacja usług w recepcji
W hotelu z 50 miejscami noclegowymi, w czerwcu odnotowano sprzedaż 500 miejsc. Jaki był stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 20%
B. 33%
C. 40%
D. 53%
Realizacja usług w recepcji
Wydanie oraz dostarczenie faktury to część obsługi klienta w trakcie
A. procedury check-out
B. potwierdzania rezerwacji
C. procedury check-in
D. przyjmowania zamówienia
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się
A. przez całą dobę
B. w określonym czasie
C. przez 12 godzin w ciągu dnia
D. w ustalonych godzinach
Realizacja usług w recepcji
Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?
| I. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| x apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | x HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | |
| II. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| o apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| x pokój dwuosobowy (twin) | x FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI | |
| III. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| o apartament | o BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| x pokój dwuosobowy (double) | x AI | |
| IV. | RODZAJ POKOJU | WYŻYWIENIE |
| x apartament | x BB | |
| o pokój jednoosobowy | o HB | |
| o pokój dwuosobowy (twin) | o FB | |
| o pokój dwuosobowy (double) | o AI |
A. II
B. IV
C. III
D. I
Realizacja usług w recepcji
Kto odpowiada za przyjmowanie zamówień na budzenie telefoniczne oraz zarządzanie ewidencją tych zleceń w hotelu o złożonej strukturze organizacyjnej?
A. Kierownik recepcji
B. Operator centrali telefonicznej
C. Recepcjonista - concierge
D. Pracownik ds. relacji z gośćmi
Realizacja usług w recepcji
Jaką atrakcję turystyczną powinien zalecić recepcjonista gościowi pragnącemu odkryć walory antropogeniczne regionu?
A. Spacer po ogrodzie botanicznym
B. Odwiedzanie muzeum sztuki lokalnej
C. Spacer w parku narodowym
D. Odwiedzanie muzeum przyrody
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości
A. 110 cm
B. 90 cm
C. 130 cm
D. 70 cm
HGT.06 Pytanie 583
Realizacja usług w recepcji
Jaki obiekt dysponuje co najmniej 7 pokojami i oferuje pełne wyżywienie dla swoich gości?
A. Schronisko
B. Hotel
C. Motel
D. Pensjonat
Realizacja usług w recepcji
Z jakiego rodzaju serwisu korzystał kelner, serwując klientowi zupę krem w bulionówce z prawej strony?
A. Niemiecki
B. Rosyjski
C. Francuski
D. Angielski
Realizacja usług w recepcji
Jakiego typu usługą oferowaną przez hotele jest wynajem pojazdu?
A. towarzyszącą
B. podstawową
C. uzupełniającą
D. fakultatywną
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do otrzymania klucza do hotelowego pokoju?
A. Karta pobytu
B. Karta stałego klienta
C. Karta rejestracyjna
D. Karta kredytowa
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej
A. danych identyfikacyjnych hotelu.
B. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
C. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
D. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
HGT.06 Pytanie 588
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go
A. o umowę o świadczenie usług turystycznych
B. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
C. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
D. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
Realizacja usług w recepcji
W jakie wyposażenie powinno być zaopatrzone stanowisko pracy recepcjonisty - concierge?
A. w klucznicę
B. w sejf depozytowy
C. w kasę fiskalną
D. w informatory
Realizacja usług w recepcji
Jak należy dokonać zameldowania grupy turystycznej, uczestników wycieczki zorganizowanej przez biuro podróży?
A. Za pośrednictwem pilota wycieczki
B. Poprzez starostę grupy
C. Bez pośredników, każdego członka indywidualnie
D. Za pośrednictwem przewodnika turystycznego
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?
A. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
B. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
C. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
D. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
Realizacja usług w recepcji
Jakie składniki są odpowiednie do przygotowania posiłków dla grupy żydowskich turystów, biorąc pod uwagę ich religijne wymagania?
A. Dziczyzna, owoce
B. Sarnina, węgorz
C. Wieprzowina, karp
D. Cielęcina, łosoś
Realizacja usług w recepcji
Głównym celem hotelu, biorąc pod uwagę hierarchię potrzeb Maslowa, jest spełnianie oczekiwań gościa w zakresie
A. bezpieczeństwa
B. samorealizacji
C. akceptacji
D. przynależności
Realizacja usług w recepcji
Ekspert od kawy, osoba odpowiedzialna za parzenie i serwowanie tego napoju, to
A. obsługujący.
B. bloker.
C. barista.
D. sommelier.
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu gość zwrócił się z prośbą o zarezerwowanie zabiegu manicure i pedicure w hotelowym salonie kosmetycznym. Jakie to usługi?
A. Fakultatywne
B. Towarzyszące
C. Komplementarne
D. Uzupełniające
Realizacja usług w recepcji
W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?
A. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
B. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
C. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
Realizacja usług w recepcji
Klienci nowo otwartego hotelu Kormoran wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo satysfakcjonujący, ceny oferowanych usług były przystępne, a większość z nich usłyszała o hotelu od znajomych. Jakie kroki marketingowe powinien podjąć hotel, aby przyciągnąć większą liczbę gości?
A. Obniżona cena
B. Reklama w Internecie
C. Poprawa standardu obsługi
D. Zwiększenie jakości produktu
Realizacja usług w recepcji
Przygotowana przez Ciebie oferta promocyjna dla hotelu powinna obejmować
A. ogólną charakterystykę hotelu
B. dokładny opis obiektu hotelowego z wszystkimi świadczonymi usługami
C. szczegółowy opis obiektu wraz z cennikiem usług
D. opis struktury pokoi oraz dostępnych atrakcji
HGT.06 Pytanie 599
Realizacja usług w recepcji
W górskiej miejscowości zbudowano obiekt hotelowy, który dysponuje 8 pokojami dwuosobowymi z łazienkami, restauracją oferującą całodzienne wyżywienie, parkingiem dla gości, basenem, siłownią oraz sauną. Jaką nazwę można przypisać opisanemu obiektowi?
A. Schronisko Marzenie
B. Motel Zacisze
C. Pensjonat Maria
D. Hotel Góral
Realizacja usług w recepcji
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Terminal POS
B. Kasa fiskalna
C. Komputer
D. Sejf depozytowy