Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 601
Realizacja usług w recepcji
A. tylko 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 2*, 3*, 4*, 5*
D. tylko 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument jest wymagany do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Vouchery
B. Czek podróżny
C. Paszport
D. Karta pobytu
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych dokumentów nie jest akceptowany przez recepcjonistę jako podstawa do zarejestrowania gościa w hotelu?
A. Dowód tożsamości
B. Paszport
C. Legitymacja ubezpieczeniowa
D. Prawo jazdy
Realizacja usług w recepcji
Informację o przybyciu gościa VIP, pracownik recepcji powinien najpierw przekazać
A. dyrektorowi hotelu
B. kierownikowi restauracji
C. pokojowej
D. portierowi
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług
A. uzupełniających
B. fakultatywnych
C. komplementarnych
D. towarzyszących
Realizacja usług w recepcji
Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?
A. Pakiet rehabilitacyjny
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet sportowy
D. Pakiet turystyczny
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?
A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
Realizacja usług w recepcji
Po otrzymaniu zamówienia na usługi hotelowe, recepcjonista powinien najpierw przygotować
A. harmonogram rezerwacji
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacji
D. spis rezerwacji
HGT.06 Pytanie 609
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót CB w kontekście taryfy hotelowej?
A. wyłącznie koszt za pokój
B. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem angielskim
C. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem oraz dwoma posiłkami
D. koszt za pokój z uwzględnionym śniadaniem kontynentalnym
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
HGT.06 Pytanie 611
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?
A. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
B. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
C. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
D. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
Realizacja usług w recepcji
Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu
A. służby pięter
B. służby parterowej
C. rekreacji
D. gastronomii
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. skrytkowy
B. depozytowy
C. bagażowy
D. rozliczeniowy
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie jakiego dokumentu recepcjonista ma prawo wydać gościowi klucze do pokoju w hotelu?
A. Karty pobytu
B. Paszportu
C. Dowodu osobistego
D. Karty rejestracyjnej
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?
A. Księgę zapisów
B. Kartę obciążeń
C. Harmonogram rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
Realizacja usług w recepcji
Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?
A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż osobista
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.
| Od: | Anna Jankowska [email protected] |
| Do: | Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected] |
| Wysłano: | 11 stycznia 2021 |
| Temat: | Rezerwacja pokoju |
| Witam, po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza. Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej. Z poważaniem | |
A. Connecting rooms.
B. Executive rooms.
C. Adjacent rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji
Pracownicy recepcji, przedstawiając osobiście oraz zachęcając gości do skorzystania z usług hotelu, stosują
A. promocję szeptaną
B. public relations
C. reklamę zewnętrzną
D. sprzedaż osobistą
Realizacja usług w recepcji
Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?
A. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
B. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
C. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
D. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
Realizacja usług w recepcji
Przedstawione w ramce zadania realizuje
| – ochrona dziedzictwa przyrodniczego – upowszechnianie turystyki kwalifikowanej – wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych |
A. Polska Izba Turystyki.
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
C. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
D. Instytut Turystyki.
Realizacja usług w recepcji
Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?
| CENY I DOSTĘPNOŚĆ | POKOJE, PAKIETY | PŁATNOŚĆ ON LINE | REZERWACJA 3 MINUTY |
|---|---|---|---|
| Gość bezpośrednio w kalendarzu widzi dostępne oferty i ich ceny | Pełna oferta pokoi hotelowych oraz pakietów pobytowych wraz z opisem | Szybki przelew bankowy lub karta kredytowa | Potwierdzenie płatności i rezerwacji e-mailem |
| A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji
Najniższy poziom standardu domów wycieczkowych oznaczany jest
A. cyfrą rzymską I
B. cyfrą rzymską III
C. *gwiazdką
D. ***gwiazdkami
Realizacja usług w recepcji
Jaka powinna być maksymalna wysokość lady recepcyjnej, aby była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych?
A. 110 cm
B. 100 cm
C. 80 cm
D. 90 cm
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument płatniczy, wydany przez biuro podróży, przedstawiony przez gościa podczas zameldowania, potwierdza uiszczenie opłaty za nocleg?
A. Dowód wpłaty
B. Weksel własny
C. Voucher hotelowy
D. Polecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych obiektów noclegowych, pomimo całkowitego obłożenia, jest zobowiązany do przyjęcia turystów?
A. Schronisko
B. Hotel
C. Sanatorium
D. Kemping
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który opracowuje recepcjonista na prośbę gościa w dniu jego wyjazdu z hotelu to
A. faktura
B. zlecenie przelewu
C. faktura pro forma
D. szacowanie wydatków
Realizacja usług w recepcji
Concierge to osoba zatrudniona
A. do kwestii marketingowych
B. służby pięter
C. ochrony
D. w hotelu, która załatwia sprawy gościa
Realizacja usług w recepcji
W hotelu zrezygnowano z użytkowania 10 pokoi dwuosobowych z dostawkami. Jak wpłynie to na potencjał usługowy hotelu?
A. Wzrośnie o 20 miejsc noclegowych
B. Spadnie o 20 miejsc noclegowych
C. Wzrośnie o 30 miejsc noclegowych
D. Spadnie o 30 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Obowiązkiem jest pomoc gościom w hotelu 4* w przeniesieniu ich bagażu z recepcji do pokoju
A. portiera
B. bagażowego
C. gońca
D. dźwigowego
Realizacja usług w recepcji
W sektorze turystyki biznesowej hotel zazwyczaj oferuje zniżkę
A. funkcjonalną
B. sezonową
C. rodzinną
D. dla stałych klientów
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. towar, dystrybucja, promocja, cena
B. towar, promocja, reklama, sprzedaż
C. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 105 cm
B. 90 cm
C. 95 cm
D. 100 cm
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?
A. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
B. Rooming list
C. Voucher
D. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?
A. 50%
B. 80%
C. 25%
D. 60%
HGT.06 Pytanie 636
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji klient pragnie uiścić opłatę za swój pobyt przy pomocy karty płatniczej. Czy jest to możliwe, gdy recepcja posiada
A. komputer z drukarką
B. kasę fiskalną
C. terminal POS
D. formularze faktur VAT
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie którego z wymienionych dokumentów nie jest możliwe dokonanie rejestracji gościa w hotelu?
A. Paszportu
B. Prawa jazdy
C. Karty ubezpieczenia zdrowotnego
D. Legitymacji studenckiej
Realizacja usług w recepcji
Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować
A. promocję w regionie
B. reklamę w radiu
C. reklamę w telewizji
D. promocję w branży
Realizacja usług w recepcji
Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?
A. elokwencja
B. empatia
C. erudycja
D. egzaltacja
HGT.06 Pytanie 640
Realizacja usług w recepcji
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
A. 3*
B. 2*
C. 4*
D. 1*