Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług

A. uzupełniających
B. fakultatywnych
C. komplementarnych
D. towarzyszących
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet rehabilitacyjny
B. Pakiet rozrywkowy
C. Pakiet sportowy
D. Pakiet turystyczny
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z przepisami o usługach turystycznych, domy wycieczkowe to obiekty oferujące minimalny zestaw usług związanych z pobytem gości, przystosowane do samoobsługi?

A. usytuowane przy trasach turystycznych
B. posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych
C. umiejscowione w terenach zabudowanych, dysponujące co najmniej 30 pokojami
D. umożliwiające przygotowywanie posiłków oraz parkowanie pojazdów
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
D. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji przychodzi osoba, która twierdzi, że jest gościem hotelowym i zgubiła klucz do pokoju w formie karty magnetycznej. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w takiej sytuacji?

A. wprowadzić notatkę do księgi rejestracyjnej, przekazać nowy klucz
B. wezwać przełożonego, wydać nowy klucz
C. poprosić o potwierdzenie rezerwacji, wręczyć nowy klucz
D. sprawdzić listę gości, poprosić o dowód tożsamości, wydać nowy klucz
Realizacja usług w recepcji

Przewodnik turystyczny poinformował recepcjonistę, że w grupie znajdują się wegetarianie. Informację tę pracownik recepcji powinien przekazać do działu

A. służby pięter
B. służby parterowej
C. rekreacji
D. gastronomii
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
B. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument tworzy recepcjonista, aby zarejestrować wszystkie informacje dotyczące przyjętej rezerwacji?

A. Księgę zapisów
B. Kartę obciążeń
C. Harmonogram rezerwacji
D. Formularz rezerwacyjny
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Public relations
B. Marketing bezpośredni
C. Sprzedaż osobista
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego zamówienia określ, który rodzaj jednostek mieszkalnych należy zaproponować gościom.

Od:Anna Jankowska [email protected]
Do:Hotel Bryza w Kołobrzegu [email protected]
Wysłano:11 stycznia 2021
Temat:Rezerwacja pokoju
Witam,
po zapoznaniu się z ofertą hotelu zwracam się z uprzejmą prośbą o zarezerwowanie dwóch pokoi DBL dla mnie i mojego męża oraz naszych dwóch córek w terminie od 19.08.2021 r. do 22.08.2021 r. Interesują mnie tylko pokoje położone naprzeciwko siebie, po drugiej stronie korytarza.
Zamawiam również całodzienne wyżywienie w restauracji hotelowej.

Z poważaniem
Anna Jankowska

A. Connecting rooms.
B. Executive rooms.
C. Adjacent rooms.
D. Superior rooms.
Realizacja usług w recepcji

Zarząd obiektu hotelowego zamierza utworzyć grupę wiernych klientów. Które z wymienionych działań promocyjnych powinno zostać wdrożone w tym celu?

A. Ekspozycja w hallu recepcyjnym księgi gości z wpisami znanych osobistości
B. Rozdanie drobnych prezentów gościom w dniu ich wyjazdu
C. Zamieszczenie materiałów reklamowych w recepcji
D. Umieszczenie ogłoszenia o czasowym rabacie na billboardzie
HGT.06 Pytanie 621
Realizacja usług w recepcji

Przedstawione w ramce zadania realizuje

– ochrona dziedzictwa przyrodniczego
– upowszechnianie turystyki kwalifikowanej
– wyznaczanie, znakowanie i upowszechnianie szlaków turystycznych

A. Polska Izba Turystyki.
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.
C. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych.
D. Instytut Turystyki.
Realizacja usług w recepcji

Klient podczas telefonicznej rezerwacji zapytał o ceny noclegów w wybranym okresie. Recepcjonista zaproponował skorzystanie ze strony internetowej hotelu. Którą z podanych zakładek powinien wskazać klientowi, aby ten szybko znalazł odpowiednie informacje?

CENY
I DOSTĘPNOŚĆ
POKOJE,
PAKIETY
PŁATNOŚĆ
ON LINE
REZERWACJA
3 MINUTY
Gość bezpośrednio
w kalendarzu
widzi dostępne oferty
i ich ceny
Pełna oferta
pokoi hotelowych
oraz pakietów
pobytowych wraz
z opisem
Szybki
przelew bankowy
lub karta kredytowa
Potwierdzenie płatności
i rezerwacji e-mailem
A.B.C.D.

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:

A. towar, dystrybucja, promocja, cena
B. towar, promocja, reklama, sprzedaż
C. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
D. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
Realizacja usług w recepcji

Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?

A. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
B. Rooming list
C. Voucher
D. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
Realizacja usług w recepcji

Aby przyciągnąć gości, hotel dysponujący nowoczesnym zapleczem treningowym dla profesjonalnych sportowców powinien przede wszystkim zastosować

A. promocję w regionie
B. reklamę w radiu
C. reklamę w telewizji
D. promocję w branży