Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie promujące sprzedaż usług hotelowych powinno być zastosowane w ramach akcji promocyjnej?

A. Rabaty cenowe dla lojalnych gości hotelu.
B. Konkurs na najlepszy hotel.
C. Organizacja 'Dni otwartych drzwi'.
D. Zmiana wystroju pokoi.
Realizacja usług w recepcji

Wykorzystanie programu lojalnościowego w miejskim hotelu, zlokalizowanym w pobliżu strefy ekonomicznej, stanowi metodę na przyciągnięcie

A. rodzin z dziećmi.
B. uczniów.
C. gości biznesowych.
D. grup turystycznych.
Realizacja usług w recepcji

Codziennie lub na życzenie gości, zmiana pościeli odbywa się:

A. w każdym hotelu
B. w hotelach o klasie 3*, 4* i 5*
C. wyłącznie w hotelach o kategorii 1* i 2*
D. jedynie w hotelach o kategorii 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji

Który z wymienionych obiektów, według ustawy o usługach turystycznych, nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?

A. Strzeżony, oferujący nocleg w namiotach, przyczepach samochodowych, domkach turystycznych oraz możliwość przygotowywania posiłków i parkowania pojazdów
B. Przeznaczony i przystosowany do świadczenia wyłącznie lub głównie usług związanych z wczasami
C. Usytuowany poza terenem zabudowanym, przy szlaku turystycznym, oferujący minimalny zakres usług związanych z pobytem gości
D. Niestrzeżony, pozwalający na nocleg w namiotach
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
B. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
C. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
D. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
Realizacja usług w recepcji

Jaką informację, oprócz imienia i nazwiska gościa korzystającego z dodatkowych usług gastronomicznych, powinien przekazać kelner do recepcji?

A. Adres zamieszkania
B. Typ pokoju
C. Data pobytu
D. Numer pokoju
HGT.06 Pytanie 688
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie załączonego paragonu określ, jaką należność zapłacił gość za skorzystanie z usługi noclegowej i pakietu HB w hotelu.

Hotel Rubin
Sp. z o. o.
ul. Krótka 5
00-025 Warszawa
NIP 839-42-50-122
2013-02-25     156
Paragon fiskalny
Parking2* 20,0040,00 A
Obiadokolacja2* 60,00120,00 B
Nocleg2*300,00600,00 B
SP. OP A40,00
PTU A 23%7,48
SP. OP B720,00
PTU B 8 %53,33
SUMA PTU60,81
SUMA760,00
0002/000114,00
Kasjer 23
Nr sys.00987

A. 760 zł
B. 720 zł
C. 600 zł
D. 120 zł
Realizacja usług w recepcji

Osoba przebywająca w hotelu, która ma spokojne, bierne usposobienie, charakteryzująca się brakiem impulsywności oraz emocjami, które rozwijają się powoli, to

A. sangwinik
B. melancholik
C. choleryk
D. ekstrawertyk
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zrealizował rezerwację noclegów dla grupy 25 studentów (13 mężczyzn oraz 12 kobiet). Jaką strukturę pokoi powinien zaproponować gościom?

A. 2 DBL i 6 TPL
B. 12 DBL i 1 TPL
C. 5 DBL i 5 TPL
D. 1 DBL i 8 TPL
Realizacja usług w recepcji

Konsultanci z firmy złożyli zamówienie na organizację spotkania integracyjnego dla swoich pracowników w hotelu. Które z zaproponowanych elementów spotkania najlepiej odpowiada oczekiwaniom zamawiającego?

A. Godzinne szkolenie, przerwa na kawę
B. Uroczysta kolacja, chwila na dyskusje
C. Spotkanie w holu, lunch
D. Skromny poczęstunek, wolny czas
HGT.06 Pytanie 696
Realizacja usług w recepcji

Elementem, który jest niezbędny w trakcie rejestracji gościa w każdym obiekcie noclegowym, jest

A. wsparcie przy bagażach
B. wręczenie karty pobytu
C. określenie zakresu płatnych usług
D. zainkasowanie opłaty od gościa
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Voyager
B. Amadeus
C. Chart
D. Expedia
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Typ rezerwowanego pokoju
B. Dzień urodzin gościa
C. Numer serii dowodu osobistego gościa
D. Numer pokoju
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w pensjonacie oraz w ustalonym przez obiekt czasie uiścił zaliczkę określoną w potwierdzeniu. Wskaż, jaki typ rezerwacji powinien zaznaczyć pracownik recepcji?

A. Wstępną.
B. Niepotwierdzoną.
C. Kredytową.
D. Gwarantowaną.
Realizacja usług w recepcji

Intensywnie pracująca kobieta chciałaby spędzić kilkudniowy wypoczynek w hotelu Spa & Wellness. Która z przedstawionych ofert hotelowych jest najlepiej przystosowana do jej potrzeb?

A.

Hotel położony jest w malowniczej okolicy 8 km od centrum Gdyni. Dogodna lokalizacja umożliwia szybkie dotarcie do centrum Gdańska, Gdyni, Sopotu, a także Półwyspu Helskiego. Posiadamy jedną z największych w Polsce stref relaksu o powierzchni 2 100 m² z 24 gabinetami.

Do dyspozycji gości:

- kadra wykwalifikowanych kosmetyczek i masażystek,
- kosmetyki profesjonalnych marek: Isabelle Lancray, Thal'ion, Pevonia Botanica oraz specjalistyczne urządzenia kosmetyczne,
- Aqua Centrum – bez ograniczeń (basen ze zjeżdżalniami, 2 jacuzzi, łaźnie parowe).

B.

Hotel znajduje się w Krakowie, blisko lotniska w Balicach i autostrady A4. Posiada parking przed hotelem oraz garaż podziemny z wydzielonym zamykanym boksem dla motocykli. To idealnie miejsce do organizowania konferencji, bankietów, wesel. Hotel przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych.

Do dyspozycji gości:

- restauracja oraz salon klubowy,
- sauna i jacuzzi,
- pomoc w organizacji wycieczek/biletów.

C.

Obiekt położony jest w centrum Torunia. Posiada wygodnie urządzone pokoje, z łazienkami wyposażonymi w suszarki i dodatkowe ręczniki. W pokojach jest możliwość korzystania z Internetu bezprzewodowego i TV kablowej.

Do dyspozycji gości:

- grill w ogrodzie,
- sauna fińska,
- sala fitness wyposażona w rowerki, ergometr wioślarski, bieżnię.

D.

Obiekt usytuowany jest w strefie uzdrowiskowej Ciechocinka, w miejscu o małym nasileniu ruchu drogowego. Posiada wygodne pokoje z łazienkami oraz pokoje z umywalkami. Dla gości zapewniona jest całodobowa opieka medyczna i pielęgniarska.

Do dyspozycji gości:

- imprezy organizowane na terenie ogrodu m.in.: wieczorki taneczne,
- wysoko wykwalifikowana kadra,
- zabiegi balneoterapii i hydroterapii.

A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
HGT.06 Pytanie 702
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu usytuowanego na peryferiach Karpacza zwrócił się do recepcjonisty z prośbą o pomoc w dotarciu do Muzeum Sportu i Turystyki, które znajduje się w sercu tej miejscowości. Z jakiego źródła informacji powinien skorzystać pracownik hotelu?

A. Internetowego systemu turystycznego województwa śląskiego
B. Mapy topograficznej Tatrzańskiego Parku Narodowego
C. Przewodnika turystycznego po Górach Świętokrzyskich
D. Mapy turystycznej powiatu jeleniogórskiego
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu zadzwoniła pani Marta Kowalska z prośbą o zarezerwowanie pokoju 2-osobowego z łożem małżeńskim w terminie od 13 do 15 sierpnia. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż numer pokoju, który powinien przydzielić jej recepcjonista.

Fragment grafiku rezerwacji
Rodzaj
i numer
pokoju
Sierpień
11.0812.0813.0814.0815.0816.0817.08
DBL 105RRR
DBL 106RRR
TWIN 107RR
TPL 108R

A. 107
B. 108
C. 105
D. 106
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, obsługując grupę dwudziestu osób prowadzoną przez pilota, powinien przede wszystkim

A. poprosić gości o dokumenty tożsamości niezbędne do zameldowania
B. wręczyć gościom formularze meldunkowe do wypełnienia oraz podpisania
C. wręczyć pilotowi karty pobytu dla uczestników
D. poprosić pilota o najnowszą listę z danymi uczestników
HGT.06 Pytanie 706
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę za zakwaterowanie ureguluje gość spędzający w hotelu 4 doby, jeśli cena pokoju wynosi 300,00 zł za pierwszą dobę, a zniżka za kolejne doby wynosi 20%?

A. 1 380,00 zł
B. 1 110,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 020,00 zł
HGT.06 Pytanie 708
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?

A. W czasie pobytu gościa w obiekcie
B. Podczas procedury check-in
C. Podczas procesu check-out
D. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
Realizacja usług w recepcji

Schizotymik to osoba, która charakteryzuje się

A. szybkością w reakcjach emocjonalnych, uporem, impulsywnością
B. zamknięciem w sobie, obojętnością emocjonalną, brakiem towarzyskości
C. żywością, gwałtownością, chwiejnością temperamentu
D. powolnością, brakiem emocjonalnych reakcji
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu noclegowego w ramach pakietów pobytowych proponuje gościom butelkę wina: z własnej winnicy. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystuje gospodarz?

A. Sponsoring
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Relacje publiczne
HGT.06 Pytanie 712
Realizacja usług w recepcji

Hotel dysponuje 200 miejscami do spania. Żeby jego działalność była opłacalna, powinien co miesiąc osiągnąć obłożenie na poziomie 50%. Ile miejsc noclegowych musi sprzedać ten hotel w skali miesiąca?

A. 3 000
B. 2 000
C. 1 000
D. 6 000
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Promocja sprzedaży
B. Sprzedaż osobista
C. Sponsoring
D. Public relations
Realizacja usług w recepcji

Podczas tygodniowego pobytu w hotelu "Amadeusz" nieprzyjemny i arogancki klient po raz trzeci prosił recepcjonistę o zmianę pokoju, nie podając przy tym żadnego uzasadnienia. Jaką postawę powinien przyjąć recepcjonista?

A. Uległą
B. Obojętną
C. Empatyczną
D. Asertywną
HGT.06 Pytanie 716
Realizacja usług w recepcji

Bagażowy, który zauważył dziwnie wyglądającą walizkę przed hotelem, powinien

A. odstawić ją w recepcji, na wypadek gdyby ktoś jej potrzebował
B. poinformować o tym fakt swoich bezpośrednich przełożonych
C. delikatnie otworzyć i skontrolować zawartość
D. przekazać ją do przechowalni bagażu
Realizacja usług w recepcji

Wskaż obiekty hotelarskie, które posiadają trzy kategorie oznaczone cyframi rzymskimi?

A. Schroniska młodzieżowe oraz pola biwakowe
B. Schroniska i domy wycieczkowe
C. Pola biwakowe oraz kempingi
D. Domy wycieczkowe i schroniska młodzieżowe
HGT.06 Pytanie 720
Realizacja usług w recepcji

Grupa gości przebywających w pensjonacie w Ustce wyraziła chęć zobaczenia najbliższego Parku Narodowego. Który z Parków powinien polecić recepcjonista tym gościom, korzystając z przedstawionego fragmentu mapy?

Ilustracja do pytania 40
A. Wigierski.
B. Ujście Warty.
C. Słowiński.
D. Bory Tucholskie.