Filtrowanie pytań
 Realizacja usług w recepcji 
A. powiadomić właściwą ambasadę
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
D. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
 Realizacja usług w recepcji 
Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?
A. 19 maja
B. 16 maja
C. 17 maja
D. 18 maja
 Realizacja usług w recepcji 
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 130 do 140 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 90 do 110 cm
D. od 80 do 90 cm
 Realizacja usług w recepcji 
Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?
A. 500,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 340,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakiej informacji recepcjonista nie jest zobowiązany umieścić w formularzu rezerwacyjnym?
A. Metoda płatności.
B. Data przyjazdu.
C. Liczba osób.
D. Numer pokoju.
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz
A. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
B. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
C. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
D. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
 Realizacja usług w recepcji 
Operator recepcji zajmuje się wykonywaniem usługi
A. wake up call
B. maid in room
C. turn down service
D. room service
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?
A. potwierdzenie wpłaty
B. paragon fiskalny
C. rachunek wstępny
D. dowód wpłaty KP
 Realizacja usług w recepcji 
W jakiej kategorii hoteli wymagana jest usługa bagażowa?
A. od 4* do 5*
B. od 3* do 5*
C. od 1* do 5*
D. od 2* do 5*
 HGT.06  Pytanie 770 
 Realizacja usług w recepcji 
Hotel wdraża cennik FB (full board), co oznacza, że cena obejmuje
A. zakwaterowanie z jednym posiłkiem
B. zakwaterowanie z trzema posiłkami
C. zakwaterowanie z dwoma posiłkami
D. tylko zakwaterowanie
 Realizacja usług w recepcji 
Check-out to proces
A. opłacenia pobytu w hotelu
B. serwisu gościa w hotelu
C. wymeldowania gościa z hotelu
D. przyjęcia gościa do hotelu
 Realizacja usług w recepcji 
Umiejętność swobodnego i poprawnego wyrażania myśli to
A. inteligencja
B. elokwencja
C. obycie
D. ekstrawertyzm
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07. 
 
| Cennik usług noclegowych (cena za pokój) | ||||
|---|---|---|---|---|
| Rodzaj pokoju | Klient indywidualny | Grupa zorganizowana | ||
| I-VI, IX-XII | VII-VIII | I-VI, IX-XII | VII-VIII | |
| Single | 110 zł | 140 zł | 100 zł | 130 zł | 
| Double | 150 zł | 180 zł | 120 zł | 160 zł | 
| Tripple | 190 zł | 210 zł | 170 zł | 200 zł | 
A. 1 500 zł
B. 1 650 zł
C. 1 950 zł
D. 2 100 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?
A. Serwowanie śniadań do pokoi
B. Usługa transportu bagażu
C. Usługa prania odzieży
D. Przechowalnia bagażu
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie urządzenie nie jest niezbędne w recepcji hotelu o kategorii 2*, który dysponuje 30 pokojami?
A. Sejf depozytowy
B. Komputer
C. Kasa fiskalna
D. Terminal POS
 Realizacja usług w recepcji 
O przybyciu gościa VIP do hotelu, jako pierwszy, powinien zostać poinformowany
A. kierownik recepcji
B. dyrektor hotelu
C. dyrektor finansowy
D. kierownik działu pięter
 Realizacja usług w recepcji 
Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na
A. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
B. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
 Realizacja usług w recepcji 
Klient w zamówieniu na usługi hotelowe poprosił o zarezerwowanie w hotelu pobytu obejmującego: nocleg, pełne wyżywienie, napoje, przekąski, a także usługi rekreacyjne i rozrywkowe. Jakiego rodzaju usługi zaznaczył recepcjonista przyjmujący zamówienie?
A. FP
B. AI
C. HB
D. AP
 Realizacja usług w recepcji 
Który z pracowników recepcji w dużym hotelu świadczy usługi wake up call?
A. Relacje z gośćmi
B. Kierownik zmiany
C. Osoba informacyjna
D. Telefonista
 Realizacja usług w recepcji 
W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do
A. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
D. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
 Realizacja usług w recepcji 
W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?
A. Do 36 godz
B. Do 24 godz
C. Do 12 godz
D. Do 48 godz
 Realizacja usług w recepcji 
Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?
A. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług. 
 
| Formularz rezerwacji – fragment | |
| - impreza | studniówka | 
| - termin | 28 stycznia | 
| - ilość osób | 260 | 
| - aranżacja sali | 
  | 
| - menu na uroczystość | - zgodnie z ustaleniami | 
A. Konferencji i bankietów.
B. Usług specjalnych.
C. Księgowość.
D. Gastronomia.
 Realizacja usług w recepcji 
W Hotelu Luksus, który ma 100 miejsc noclegowych, w czerwcu sprzedano 1 500 noclegów. Jak wyglądał stopień wykorzystania miejsc noclegowych?
A. 20%
B. 15%
C. 48%
D. 50%
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę. 
 
| Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych | 
|---|
| Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT. | 
A. 1 230,00 zł
B. 1 008,00 zł
C. 1 023,00 zł
D. 1 080,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?
A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
 Realizacja usług w recepcji 
Jaką usługą dla gości w hotelu jest wake up call?
A. Opcjonalną nieodpłatną.
B. Osobistą towarzyszącą.
C. Dodatkową odpłatną.
D. Dodatkową komplementarną.
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista przeprowadzi proces zameldowania grupy w hotelu na podstawie
A. voucheru
B. dostarczonej listy uczestników
C. potwierdzenia rezerwacji
D. karty zamówienia
 Realizacja usług w recepcji 
Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.
A. 220,00 zł
B. 700,00 zł
C. 920,00 zł
D. 460,00 zł
 Realizacja usług w recepcji 
Obowiązek sprzedaży lub udostępniania prasy codziennej dotyczy hoteli o kategorii
A. 1 *, 2*, 3*, 4* i 5*
B. 3*, 4* i 5*
C. 4*i5*
D. 2*, 3*, 4* i 5*
 Realizacja usług w recepcji 
W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę
A. rosyjską
B. angielską
C. francuską
D. niemiecką
 Realizacja usług w recepcji 
Recepcjonista, odbierając laptop od gościa na przechowanie, powinien wypełnić odpowiedni kwit
A. skrytkowy
B. rozliczeniowy
C. bagażowy
D. depozytowy
 Realizacja usług w recepcji 
Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?
A. 3 dni
B. 5 dni
C. 1 dzień
D. 10 dni
 Realizacja usług w recepcji 
Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji. 
 
| Marek Kotulas ul. Sienna 40/2 90-055 Łódź  | Łódź, 25.02.2019 r. | 
| Hotel Płoks ul. Krzywa 10 94-405 Zakopane  | |
| Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu. Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain. Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.  | |
| Z poważaniem Marek Kotulas  | |
A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
C. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
D. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
 Realizacja usług w recepcji 
Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien
A. nie wprowadzać żadnych promocji.
B. zmniejszyć cenę za nocleg.
C. zwiększyć cenę za nocleg.
D. zainteresować się działaniami rywali.
 Realizacja usług w recepcji 
Zakończenie procedury następuje poprzez otwarcie rachunku dla gościa
A. wyjazdu gościa
B. przyjęcia gościa
C. opłacenia pobytu
D. anulowania rezerwacji
 Realizacja usług w recepcji 
Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?
A. Informator hotelowy
B. Karta rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz kaucyjny
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje
A. użytkowej
B. kulturalnej
C. turystycznej
D. hotelowej
 Realizacja usług w recepcji 
W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?
A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
 Realizacja usług w recepcji 
Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?
A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
C. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
D. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy