Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 761
Realizacja usług w recepcji

Co należy zrobić w hotelu, gdy zauważono ciężką chorobę gościa zagranicznego, po udzieleniu pierwszej pomocy?

A. powiadomić właściwą ambasadę
B. powiadomić lekarza oraz zorganizować tłumacza
C. zamówić taksówkę dla gościa, aby udał się do szpitala
D. zabezpieczyć rzeczy gościa oraz zapewnić mu ciszę
Realizacja usług w recepcji

Gość zakwaterował się w hotelu 15 maja, a następnego dnia złożył laptopa w sejfie hotelowym na okres trzech dni. Jaką datę oddania powinien zapisać recepcjonista w formularzu depozytowym?

A. 19 maja
B. 16 maja
C. 17 maja
D. 18 maja
HGT.06 Pytanie 764
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za 250,00 zł brutto za noc. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe uregulował płatność kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe – gotówką. Jaką kwotę wpłacił gotówką?

A. 500,00 zł
B. 680,00 zł
C. 180,00 zł
D. 340,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in dla gościa VIP w hotelu, konieczne jest jego powitanie oraz

A. zażądać dokumentu tożsamości, przekazać kartę pobytu
B. poprosić o uzupełnienie karty rejestracyjnej, przekazać klucz
C. wręczyć klucz i kartę pobytu, zaprowadzić do pokoju
D. zrealizowanie rejestracji przy recepcji, życzyć przyjemnego pobytu
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę VAT. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę przyjął płatność w gotówce. Jakie dokumenty recepcjonista ma obowiązek wydać gościowi?

A. potwierdzenie wpłaty
B. paragon fiskalny
C. rachunek wstępny
D. dowód wpłaty KP
HGT.06 Pytanie 773
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonego cennika usług noclegowych oblicz koszt 15 pokoi 1-osobowych dla zorganizowanej grupy klientów goszczących w hotelu od 7.07 do 8.07.

Cennik usług noclegowych (cena za pokój)
Rodzaj pokojuKlient indywidualnyGrupa zorganizowana
I-VI, IX-XIIVII-VIIII-VI, IX-XIIVII-VIII
Single110 zł140 zł100 zł130 zł
Double150 zł180 zł120 zł160 zł
Tripple190 zł210 zł170 zł200 zł

A. 1 500 zł
B. 1 650 zł
C. 1 950 zł
D. 2 100 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi powinny być dostępne dla gości hotelowych bez względu na przydzieloną kategorię?

A. Serwowanie śniadań do pokoi
B. Usługa transportu bagażu
C. Usługa prania odzieży
D. Przechowalnia bagażu
Realizacja usług w recepcji

Mediacja jest techniką rozwiązywania sporów, która polega na

A. dążeniu do bezstronności przy udziale osób trzecich, które mają ustalić, kto jest zwycięzcą
B. dążeniu do obiektywności przy wsparciu osób trzecich, które mogą pomóc w wyjaśnieniu konfliktu
C. nałożeniu decyzji przez jedną ze stron sporu, która ma władzę
D. określeniu problemu, eksploracji różnych opcji oraz wyborze najlepszego rozwiązania
HGT.06 Pytanie 780
Realizacja usług w recepcji

W sektorze turystycznym termin transfer odnosi się do

A. transportu turystów z lotniska do miejsca zakwaterowania oraz z powrotem.
B. przekazywania funduszy poza granice kraju pochodzenia.
C. wymiany waluty w międzynarodowym ruchu turystycznym.
D. zamiany vouchera na gotówkę w miejscu docelowym.
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu przyjęcia zamówienia na usługi hotelowe, recepcja ma obowiązek wysłać klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 36 godz
B. Do 24 godz
C. Do 12 godz
D. Do 48 godz
Realizacja usług w recepcji

Co oznacza termin przebukowanie w kontekście hotelarstwa?

A. zaoferowanie gościom mniejszej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
B. udostępnienie gościom biblioteki hotelowej
C. zarezerwowanie większej liczby miejsc, niż hotel rzeczywiście dysponuje
D. umożliwienie gościom korzystania z zarezerwowanego pokoju oraz biblioteki hotelowej
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu Formularza rezerwacji wskaż dział, któremu recepcjonista powinien zlecić realizację zamówionych usług.

Formularz rezerwacji – fragment
-   imprezastudniówka
-   termin28 stycznia
-   ilość osób260
-   aranżacja sali
  • stoły okrągłe dla 20 osób
  • dekoracja (napis, balony, kwiaty)
  • miejsce dla orkiestry
  • nagłośnienie, oświetlenie
-   menu na uroczystość- zgodnie z ustaleniami

A. Konferencji i bankietów.
B. Usług specjalnych.
C. Księgowość.
D. Gastronomia.
HGT.06 Pytanie 785
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 230,00 zł
B. 1 008,00 zł
C. 1 023,00 zł
D. 1 080,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Jakie zestawy dań powinno się rekomendować gościom hotelowym w wieku powyżej 60 lat?

A. Rosół, kotlet schabowy z białą kapustą zasmażaną
B. Krupnik, pieczoną rybę z frytkami, surówkę z kapusty kiszonej
C. Zupę krem z dyni, pulpety cielęce z ryżem, sałatę zieloną
D. Zupę fasolową, gulasz z makaronem, ogórek kiszony
Realizacja usług w recepcji

Klient skorzystał z oferty hotelowej w dniach od 10 do 12 września w opcji BB za kwotę 350,00 zł brutto za noc. Ponadto zamówił dwa masaże ciała w cenie 110,00 zł brutto każdy. Opłatę za usługi podstawowe uregulował kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe zapłacił gotówką. Oblicz kwotę, którą uiścił gotówką.

A. 220,00 zł
B. 700,00 zł
C. 920,00 zł
D. 460,00 zł
HGT.06 Pytanie 793
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 1 dzień
D. 10 dni
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie fragmentu zamówienia na usługi hotelarskie wskaż datę sporządzenia i adresata potwierdzenia rezerwacji.

Marek Kotulas
ul. Sienna 40/2
90-055 Łódź
Łódź, 25.02.2019 r.
Hotel Płoks
ul. Krzywa 10
94-405 Zakopane
Uprzejmie proszę o rezerwację 15 pokojów dwuosobowych oraz 3 jednoosobowych w terminie od 14 lipca do 16 lipca 2019 r. dla grupy studentów z Londynu. Zamawiam również śniadania i obiadokolacje oraz dwugodzinny pobyt w basenach termalnych w drugim dniu pobytu.

Proszę o wysłanie potwierdzenia rezerwacji do Pana Tomasza Majaka (adres tożsamy z moim). Ponadto proszę o sporządzenie w moim imieniu zaproszenia do skorzystania z usług i wysłania go bezpośrednio do Pana Johna Lawsona na adres – Hoven 5, London, Great Britain.

Jednocześnie informuję, że należność za pobyt w hotelu ureguluje Pan Krzysztof Konik w dniu wyjazdu.
Z poważaniem
Marek Kotulas

A. 28.02. 2019 r., Marek Kotułas
B. 14.07. 2019 r., Jon Lawson
C. 16.06. 2019 r., Krzysztof Konik
D. 25.02. 2019 r., Tomasz Majak
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. nie wprowadzać żadnych promocji.
B. zmniejszyć cenę za nocleg.
C. zwiększyć cenę za nocleg.
D. zainteresować się działaniami rywali.
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Informator hotelowy
B. Karta rezerwacji
C. Potwierdzenie rezerwacji
D. Formularz kaucyjny
HGT.06 Pytanie 798
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w pensjonacie studenci zwrócili się do recepcji z prośbą o przygotowanie oferty na spędzenie czasu wolnego. Pracownik recepcji stworzył listę najważniejszych atrakcji oraz pomników przyrody, podając ich lokalizację. Recepcjonista przekazał gościom informacje

A. użytkowej
B. kulturalnej
C. turystycznej
D. hotelowej
Realizacja usług w recepcji

W trakcie uroczystości inauguracyjnej hotelu zorganizowano modowy pokaz renomowanego projektanta. Jakiego rodzaju narzędzie promocji wykorzystano w obiekcie?

A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
HGT.06 Pytanie 800
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowywania gościa z hotelu nastąpił udar mózgu. Kiedy jest on przytomny, co powinien zrobić recepcjonista?

A. ulegając gościa w pozycji z lekko uniesioną głową i ramionami, przechylając głowę na jedną stronę, poluzować ciasne ubranie i wezwać pomoc medyczną
B. posadzić gościa na krześle z głową odchyloną do tyłu
C. ulegając gościa głową i ramionami w dół, poluzować ciasne ubranie i zacząć sztuczne oddychanie
D. podawać mleko do picia oraz obserwować odcień skóry twarzy