Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Na podstawie sporządzonego przez gościa upoważnienia określ, który rodzaj rezerwacji powinien zaznaczyć recepcjonista hotelu Feliks w karcie rezerwacji.

Warszawa, 15.05.2016 r.
Upoważnienie
Upoważniam hotel Feliks ***, ul. Spokojna 23, 05-075 Warszawa do obciążenia mojego rachunku bankowego kwotą równą wartości złożonego przeze mnie zamówienia.
Właściciel rachunku
Imię i nazwisko: Jan Kowalski
Adres: ul. Targowa 123, 00-250 Warszawa
Numer rachunku: 33102500000054454552001515
Jan Kowalski

A. Gwarantowaną.
B. Wstępną.
C. Niegwarantowaną.
D. Kredytową.
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę recepcjonista zaproponuje w pierwszej kolejności maklerowi giełdowemu, który przyjedzie do hotelu w sprawach służbowych?

A. Salę konferencyjną z wyposażeniem
B. Bezpłatny room service
C. Bezpłatny dostęp do Internetu
D. Centrum SPA & Wellness
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania hotelu są realizowane w obszarze sprzedaży osobistej usług?

A. Opis hotelu umieszczony w materiałach promocyjnych
B. Uczestnictwo dyrektora hotelu w wystawach branżowych
C. Przedstawienie oferty hotelu przez pracownika recepcji
D. Zamieszczenie tablicy informacyjnej przy wjeździe do miasta
Realizacja usług w recepcji

Ekstrawersja to termin, który odnosi się do:

A. serdeczność, towarzyskość, aktywność, asertywność
B. szczerość, ufność, ustępliwość
C. uczuciowość, posiadanie idei i wartości oraz działanie
D. powagę, solidność, łagodność
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi generalnie charakteryzują hotele dla biznesmenów?

A. parking niechroniony, usługi pralnicze, room service
B. obsługę windy, budzenie, komunikację wewnętrzną
C. parking chroniony, dodatkowe sprzątanie pokoju, budzenie
D. depozyt, usługi fryzjerskie, komunikację zewnętrzną
Realizacja usług w recepcji

Który etap procedury check-in występuje podczas przyjęcia grupy na podstawie listy zakwaterowania?

A. Wydanie kart pobytu prowadzącemu grupę
B. Dostarczenie kart pobytu do pokoi gości po ich zakwaterowaniu
C. Wypełnianie kart pobytu przez uczestników
D. Indywidualne rejestrowanie uczestników
Realizacja usług w recepcji

W przypadku budzenia gościa na jego prośbę, jakie elementy powinny być zawarte?

A. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, podanie godziny, życzenie miłego dnia lub wieczoru
B. powitanie, podanie godziny, pożegnanie, weryfikacja nazwiska gościa
C. powitanie, weryfikacja nazwiska gościa, uzgodnienie czasu podania śniadania, życzenie miłego dnia
D. powitanie, zapytanie gościa o zamówienie budzenia, podanie godziny, pożegnanie
HGT.06 Pytanie 852
Realizacja usług w recepcji

Należy poinformować osobę niewidomą o lokalizacji windy w holu hotelowym. Który z poniżej wymienionych sposobów przekazania informacji jest w tej sytuacji odpowiedni?

A. Proszę udać się do końca korytarza i skręcić w kierunku drzwi
B. Proszę iść 10 m na wprost, a następnie skręcić w lewo
C. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a potem przejść 3 m na wprost
D. Proszę skręcić w lewo obok stoiska z ulotkami
Realizacja usług w recepcji

Jakie grupy usług dodatkowych są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób przechodzących obok?

A. Budzenie na życzenie, dostarczanie korespondencji
B. Pranie odzieży, informacja turystyczna
C. Usługi kosmetyczne, sprzedaż ciast z cukierni hotelowej
D. Wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji

Klient zamówił w hotelu dla pary nowożeńców pobyt, w cenę którego wliczono: nocleg, 3 posiłki, napoje, przekąski, usługi rozrywkowe i rekreacyjne. Który z przedstawionych fragmentów formularzy rezerwacyjnych, odpowiada zamówieniu klienta?

I.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamento BB
o pokój jednoosobowyx HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
II.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
x pokój dwuosobowy (twin)x FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI
III.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
o apartamento BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
x pokój dwuosobowy (double)x AI
IV.RODZAJ POKOJUWYŻYWIENIE
x apartamentx BB
o pokój jednoosobowyo HB
o pokój dwuosobowy (twin)o FB
o pokój dwuosobowy (double)o AI

A. IV
B. I
C. III
D. II
Realizacja usług w recepcji

Aby ułatwić obsługę grupy turystycznej w dniu przybycia, recepcjonista powinien z wyprzedzeniem poprosić organizatora wycieczki o

A. informację o liczbie kobiet i mężczyzn oraz ilości bagaży
B. listę z danymi osobowymi uczestników oraz godzinę przyjazdu
C. informację o liczbie dzieci oraz o pierwszym posiłku
D. spis adresów zamieszkania oraz narodowości uczestników
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument należy przesłać klientowi, aby poinformować go o dacie rezerwacji, rodzaju pokoju oraz jego kosztach?

A. Cennik pokoi
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Wstępny rachunek
D. Propozycję hotelu
Realizacja usług w recepcji

Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?

A. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
B. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
Realizacja usług w recepcji

Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie

A. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
B. doposażenia pokoju w łóżeczko
C. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
D. dodatkowego sprzątania pokoju
HGT.06 Pytanie 865
Realizacja usług w recepcji

Klient poinformował recepcję o swojej alergii. Które z działów hotelowych powinny zostać poinformowane o zdrowotnych problemach gościa?

A. Marketing i służba pięter
B. Marketing i służba parterowa
C. Gastronomia i służba parterowa
D. Gastronomia i służba pięter
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotelową recepcjonista powinien zaproponować firmie kosmetycznej, która zamierza zorganizować szkolenie dla swoich pracownic?

A. Wino i kosz owoców w pokojach
B. Romantyczną kolację przy lampce wina i blasku świec
C. Wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej z dostępem do Internetu
D. Animację zajęć dla dzieci
HGT.06 Pytanie 872
Realizacja usług w recepcji

Gość dzwoni do recepcji, informując, że w pokoju nr 118, pomimo ciszy nocnej, panuje hałas. W takiej sytuacji recepcjonista powinien

A. zadzwonić na policję i poprosić o interwencję w pokoju nr 118
B. wezwać ochronę hotelu, aby udzieliła gościom z pokoju nr 118 upomnienia
C. zażądać od gości z pokoju nr 118 przestrzegania ciszy nocnej
D. poprosić gości z pokoju nr 118 o opuszczenie hotelu
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą, którą oferują stanice, jest

A. wodowanie i wyciąganie różnorodnych jednostek pływających z wody
B. zapewnienie podstawowego wyposażenia sal wielofunkcyjnych
C. możliwość postoju autobusów
D. organizacja usług kulturalno - rozrywkowych
HGT.06 Pytanie 878
Realizacja usług w recepcji

Kiedy gość w recepcji na skutek upadku stracił przytomność i doznał drgawek, co należy zrobić zanim przyjedzie karetka?

A. zweryfikować oddech i rozluźnić ubranie poszkodowanego.
B. sprawdzić oddech i rozpocząć resuscytację.
C. podnieść gościa i usadzić go na krześle.
D. ochronić przed urazami w trakcie drgawek i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
Realizacja usług w recepcji

Hotel, którego główną grupą klientów są osoby podróżujące służbowo wykorzystujące noclegi od poniedziałku do piątku, zamierza podjąć działania w celu uzyskania równomiernego obłożenia przez cały tydzień. Które z zaproponowanych działań promocyjnych mogą przynieść oczekiwane efekty?

A. Wydawanie kart lojalnościowych dla regularnych gości
B. Wysyłanie materiałów promocyjnych do stałych gości
C. Weekendowe obniżki cen
D. Reklama w mediach