Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność należy wykonać jako pierwszą podczas przyjmowania gościa w hotelu?

A. Wydać klucze do pokoju oraz kartę pobytu
B. Zapytać o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Pokazać drogę do restauracji oraz pokoju
D. Zebrać dokumenty wymagane do rejestracji
Realizacja usług w recepcji

Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?

A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych potraw powinno się przygotować na kolację, której głównym motywem są dania kuchni węgierskiej?

A. Cannelloni z mięsem mielonym
B. Zupa gulaszowa
C. Spaghetti z pieczarkami
D. Bliny z kawiorem
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania mogłyby zwiększyć zainteresowanie ofertą hotelu nadmorskiego w okresie pozasezonowym?

A. Organizowanie wyjazdów dla uczniów w ramach tzw. zielonych szkół
B. Zamieszczenie ogłoszenia o ofercie hotelu w czasopismach branżowych
C. Wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów hotelowych
D. Obniżenie kosztu noclegu dla mieszkańców lokalnych
Realizacja usług w recepcji

Zasada "zbierania śmietanki" opiera się na wprowadzeniu usług na rynek

A. w wysokiej cenie przy słabej promocji
B. w wysokiej cenie przy intensywnej promocji
C. w niskiej cenie przy intensywnej promocji
D. w niskiej cenie i słabej promocji
Realizacja usług w recepcji

Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że

1997199819992000200120022003200420052006
Hotele86,090,291,995,197,9109,3117,1123,0127,5133,8
5*0,3-0,51,92,12,43,34,65,36,4
4*8,29,711,310,210,511,411,313,713,213,4
3*37,639,540,743,043,345,248,751,955,859,5
2*20,920,022,023,324,725,528,931,133,334,3
1*18,920,917,416,717,413,812,011,710,711,0

A. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
C. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
D. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
HGT.06 Pytanie 813
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu skorzystał z ofert kawiarni w obiekcie. Opłata za tę usługę została przelana z systemu kasowego do systemu zarządzania w recepcji. Później pracownik kawiarni poprosił klienta o złożenie podpisu na rachunku. Jak nazywa się ta metoda rozliczeń z gościem hotelowym?

A. Zlecenie płatności
B. Room-charge
C. Preautoryzacja
D. Zlecenie przelewu
Realizacja usług w recepcji

Organizacja hotelarska propagująca stosowanie Kodeksu Etyki Hotelarza, którego fragment zamieszczono w tabeli, to

Kodeks Etyki Hotelarza propagowany przez naszą samorządową Organizację uwzględnia prawie wszystkie aspekty organizacji pracy, określa stosunki na styku „hotelarz – gość hotelowy", „personel – zarząd", „zarząd – personel", „personel – personel", „management – management", „hotel – współpracownicy zewnętrzni", „kontakty z konkurencją", „hotelarz – władze branżowe", hotelarz – instytucje zewnętrzne", „hotel a środowisko przyrodnicze".

A. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
B. Polska Izba Hotelarstwa.
C. Polskie Zrzeszenie Hoteli.
D. Małopolska Izba Hotelarska Gremium.
Realizacja usług w recepcji

Gość podczas pobytu zamówił w recepcji serwis kolacyjny do pokoju dla trzech osób. Jakie dane powinien przekazać recepcjonista działowi gastronomii?

A. Imiona i nazwiska gości, dla których należy zrealizować dostawę kolacji, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, menu
B. Imię i nazwisko gościa zamawiającego kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
C. Nazwisko gościa składającego zamówienie oraz nazwiska pozostałych gości, numer pokoju, godzina dostarczenia kolacji, menu
D. Nazwiska gości, dla których przewidziano kolację, numer pokoju, dzień oraz godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
Realizacja usług w recepcji

Jakie dokumenty powinny być przygotowane podczas procedury check-in?

A. Grafik rezerwacji oraz kartę rezerwacji
B. Fakturę oraz kartę rejestracyjną
C. Rachunek wstępny oraz kartę pobytu
D. Kartę pobytu oraz kartę rejestracyjną
Realizacja usług w recepcji

Która z czynności podejmowanych przez gościa w trakcie procesu check-in potwierdza jego obecność w hotelu?

A. Przedstawienie recepcjoniście dowodu tożsamości
B. Złożenie podpisu na dokumencie pobytowym
C. Przedstawienie recepcjoniście potwierdzenia rezerwacji
D. Wypełnienie formularza parkingowego
HGT.06 Pytanie 818
Realizacja usług w recepcji

Osobą, która bezpośrednio zajmuje się obsługą gości poprzez udzielanie informacji hotelowych i turystycznych, rozwiązywaniem ich problemów oraz zapewnianiem im opieki, jest

A. concierge
B. recepcjonista - kasjer
C. bagażowy
D. kierownik służby pięter
HGT.06 Pytanie 819
Realizacja usług w recepcji

Grupa turystów pragnąca zwiedzić Kraków i okolice poprosiła o zaproponowanie jednodniowej wycieczki.
Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj.
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
A.B.C.D.

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
HGT.06 Pytanie 821
Realizacja usług w recepcji

Wydanie vouchera z terminala POS, ręczny podpis gościa bądź elektroniczny PIN, to cechy charakterystyczne dla płatności

A. czekiem
B. walutą obcą
C. gotówką
D. kartą płatniczą
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien przekazać recepcjonista gościowi, który z powodu utraty faktury, zwrócił się z prośbą o jej ponowne wystawienie?

A. Kopię faktury z nowym numerem
B. Duplikat faktury z wcześniejszym numerem
C. Kopię faktury z wcześniejszym numerem
D. Oryginał faktury z nowym numerem
Realizacja usług w recepcji

Który dokument można sporządzić na zamieszczonym formularzu?

HOTEL MARIA
Imię              Nazwisko              
Adres zamieszkaniaNr dowodu tożsamości
Imiona rodzicówData urodzenia
ObywatelstwoForma płatności
Data przyjazduData wyjazdu
Podpis recepcjonistyPodpis gościa

A. Kartę rejestracyjną.
B. Czek podróżny.
C. Voucher biura podróży.
D. Kartę pobytu.
HGT.06 Pytanie 826
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce -
Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe -
Błędne Skały lub
Szczeliniec.
Rynek Główny -
Sukiennice, Kościół
Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry
Świętokrzyskie-
- Jaskinia Raj
Góra Zamkowa -
ruiny zamku
w Chęcinach.
Kazimierz Dolny
zwany „Perłą nad
Wisłą".
Góra Trzech
Krzyży.
Wycieczka 1.Wycieczka 2.Wycieczka 3.Wycieczka 4.

A. Wycieczka 4.
B. Wycieczka 2.
C. Wycieczka 1.
D. Wycieczka 3.
HGT.06 Pytanie 828
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę brutto ma usługa pralnicza, która została zamówiona przez gościa hotelowego, jeśli jej wartość netto wynosi 20,00 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 24,60 zł
B. 22,30 zł
C. 23,74 zł
D. 15,40 zł
Realizacja usług w recepcji

Usługi hotelowe obejmują krótkoterminowy wynajem domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także obszarów na rozbicie namiotów lub parkowanie przyczep samochodowych oraz oferowanie w ramach obiektu:

A. zakwaterowania i wyżywienia
B. usług z tym związanych
C. serwis turystów i gości
D. aktywności rekreacyjne
Realizacja usług w recepcji

Podczas przyjmowania rezerwacji noclegu telefonicznie, recepcjonista powinien zapytać klienta głównie o typ pokoju oraz

A. datę urodzenia i nazwisko gościa
B. datę wyjazdu i formę płatności
C. termin pobytu i nazwisko gościa
D. termin pobytu i formę płatności
HGT.06 Pytanie 832
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. typ karty
B. dzienny limit transakcji
C. stan konta
D. termin ważności karty
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Karta pobytu
B. Księga skarg i wniosków
C. Lista gości VIP
D. Rejestr zamówionych usług budzenia
Realizacja usług w recepcji

Wskaż typ obiektu noclegowego, który według ustawy o usługach turystycznych, powinien dysponować co najmniej 30 miejscami do spania oraz minimalnym zakresem usług związanych z pobytem gości, a także być przystosowany do samoobsługi klientów?

A. Schronisko
B. Dom wycieczkowy
C. Pensjonat
D. Schronisko młodzieżowe
Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy zarezerwował pobyt w hotelu w dniach od 10 do 14 marca, informując, że przyjeżdża o godzinie 10:00 pierwszego dnia a wyjeżdża o godzinie 8:00 ostatniego. Doba hotelowa w tym hotelu zaczyna i kończy się o godzinie 10:00. Które oznaczenie rezerwacji w grafiku odpowiada złożonemu zamówieniu?

Fragment grafiku rezerwacji - Marzec
910111213141516
A.RRRRRR
B.RRRRRR
C.RRRR
D.RRRRR

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Realizacja usług w recepcji

Hotel Zosia umożliwił komunikację z gośćmi poprzez internetowy komunikator Skype. Jakie narzędzie marketingowe zostało przez hotel wykorzystane?

A. Dystrybucję pośrednią
B. Promocję pośrednią
C. Promocję bezpośrednią
D. Dystrybucję mieszaną