Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie, w terminie 11-15 lipca, pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla pani Kwiatkowskiej i jej męża. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data/j.m10.0711.0712.0713.0714.0715.0716.0717.07
SGL 103RRRR
DBL 106RR
TWIN 108RRR
APT 111RR

A. TWIN 108
B. APT 111
C. DBL 106
D. SGL 103
Realizacja usług w recepcji

Dla której grupy gości zamieszczona w ramce oferta hotelu jest najbardziej odpowiednia?

Oferta hotelu
  • nocleg w komfortowym, klimatyzowanym pokoju
  • wykwintne śniadania i obiadokolacje podawane w formie bufetu szwedzkiego
  • wieczór przy muzyce z DJ - sobota
  • wieczorna i nocna opieka dla dzieci
  • gry i zabawy dla dzieci pod opieką wykwalifikowanych opiekunek
  • nieograniczony dostęp do hotelowego pokoju zabaw
  • bezpłatny, bezprzewodowy Internet w pokoju oraz na terenie całego obiektu
  • 10% zniżki na zabiegi w Centrum SPA & Wellness
  • zajęcia Aqua Fitness

A. Uczniów biorących udział w zielonej szkole.
B. Nauczycieli w trakcie wyjazdu integracyjnego.
C. Uczestników konferencji dotyczącej edukacji wczesnoszkolnej.
D. Rodziców z małymi dziećmi.
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, zauważając przybywającego gościa do hotelu, powinien w pierwszej kolejności

A. życzyć mu udanego pobytu
B. zaopiekować się jego bagażem
C. zaprosić go do biurka recepcyjnego
D. nawiązać z nim kontakt wzrokowy
Realizacja usług w recepcji

W procedurze obsługi klienta VIP nie ma etapu

A. wprowadzenia gościa do pokoju przez osobę powitającą
B. zameldowania gościa przy recepcji
C. dostarczenia bagażu gościa do pokoju w ciągu 10 minut
D. przywitania gościa przez managera hotelu
Realizacja usług w recepcji

Podczas obsługi grupy turystycznej w hotelu, recepcjonista może skorzystać z uproszczonej procedury check in, która polega na rejestracji gości bez

A. wpisywania danych do księgi rejestracyjnej
B. wręczania kluczy do pokoi
C. okazywania dokumentów tożsamości
D. wręczania kart pobytu
Realizacja usług w recepcji

Właściciel obiektu turystycznego zorganizował konferencję dla mediów, aby poinformować o nowoczesnych rozwiązaniach ekologicznych w swojej placówce. Jakiego elementu promocji użył?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Marketing bezpośredni
D. Sprzedaż bezpośrednia
Realizacja usług w recepcji

Klientowi, który wybrał potrawę z kuchni angielskiej, kelner zaproponuje

A. rybę z frytkami i ciasto z rabarbarem
B. zupę gulaszową oraz zrazy wołowe
C. zupę cebulową i żeberka z grilla
D. kotlet schabowy, kapustę zasmażaną i ciasto drożdżowe
HGT.06 Pytanie 730
Realizacja usług w recepcji

Jednym z kroków w procesie check-out jest

A. wystawienie rachunku wstępnego
B. zapytanie, czy dokonano rezerwacji
C. realizowanie nietypowych życzeń
D. przyjęcie zamówienia
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych czynności nie jest częścią procedury obsługi gościa VIP?

A. Przywitanie gościa przez menedżera hotelu
B. Zaprowadzenie gościa do pokoju przez osobę witającą
C. Rejestracja gościa przy recepcji
D. Przewiezienie bagażu gościa do jego pokoju
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
C. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
D. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji z prośbą o zarezerwowanie 3 biletów na lot do Mediolanu. Z jakiego systemu rezerwacji powinien korzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Chart
C. Voyager
D. Amadeus
Realizacja usług w recepcji

Zgodnie z wymaganiami klasyfikacyjnymi, usługa budzenia jest obowiązkowa dla

A. hoteli, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
B. wszystkich hoteli
C. hoteli 3, 4 i 5*, które mają więcej niż 50 jednostek mieszkalnych
D. tylko hoteli 3, 4 i 5*
Realizacja usług w recepcji

Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie pozytywnych relacji z gośćmi oraz za organizację przyjazdów VIP-ów w hotelu?

A. kierownik recepcji
B. recepcjonista concierge
C. recepcjonista dysponent
D. pracownik guest relations
HGT.06 Pytanie 739
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?

Twierdza Kłodzko
Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka.
Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec.
Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki.
Kopalnia Soli
w Wieliczce.
Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj
Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach.
Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą".
Góra Trzech Krzyży.
Propozycja 1.Propozycja 2.Propozycja 3.Propozycja 4.

A. Propozycja 2.
B. Propozycja 4.
C. Propozycja 3.
D. Propozycja 1.
Realizacja usług w recepcji

Jaki typ rabatu wprowadził hotel, oferując karty klubowe, które dają 10% zniżki na noclegi i usługi gastronomiczne dla każdego gościa, który zatrzymał się w hotelu na co najmniej 4 doby?

A. Sezonowy
B. Usługowy
C. Ilościowy
D. Lojalnościowy
Realizacja usług w recepcji

W jakim momencie pracownik recepcji hotelowej powinien przygotować raport dobowy?

A. Po zakończeniu sprzedaży w danym miesiącu, zanim rozpocznie sprzedaż w miesiącu następnym
B. Po zakończeniu sprzedaży w danym dniu, zanim rozpocznie sprzedaż w dniu następnym
C. Po zakończeniu pracy w danej zmianie, zanim zacznie pracę na następnej zmianie
D. Po zakończeniu doby pobytu gościa w hotelu, zanim zacznie się kolejna doba pobytu
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista wpisał w grafik rezerwacji zamówienie pana Rusko na pobyt w hotelu w pokoju jednoosobowym w terminie od 24 do 26 lipca 2014 r. Który zapis w dokumencie odpowiada zamówieniu?

23.0724.0725.0726.0727.07
A.110 SGLRRR
B.112 DBLRR
C.210 DBLRRR
D.211 SGLRR

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Realizacja usług w recepcji

Który z podanych czynników wpływa na zwiększenie dostępności usług hotelarskich?

A. Zamknięcie jednego piętra hotelu
B. Rozszerzenie asortymentu hotelu
C. Utworzenie nowego biura podróży
D. Podwyżka cen wyjazdów turystycznych
Realizacja usług w recepcji

Jakie informacje, oprócz imienia i nazwiska gościa, powinny znaleźć się w karcie pobytu?

A. Kategorię hotelu, rodzaj pokoju, cenę za dobę
B. Datę przyjazdu, numer pokoju, ilość posiłków
C. Cenę za dobę, datę wyjazdu, rodzaj pokoju
D. Numer pokoju, cenę za dobę, termin pobytu
Realizacja usług w recepcji

Jakie działanie zalicza się do sprzedaży osobistej?

A. udział pracowników hotelu w kursach szkoleniowych
B. umieszczanie informacji o hotelu w prasie branżowej
C. prezentacja oferty przez recepcjonistę w recepcji hotelowej
D. sezonowa redukcja cen usług hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista zakończył rozliczenie pobytu gościa w hotelu oraz wystawił fakturę. Na prośbę gościa, za dodatkową usługę, pobrał płatność w gotówce. Recepcjonista jest zobowiązany wydać gościowi

A. rachunek wstępny
B. dowód wpłaty
C. potwierdzenie wpłaty KP
D. paragon fiskalny
HGT.06 Pytanie 754
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista sporządza zestawienie pobytu gościa indywidualnego, który przebywał w hotelu od 6 do 8 czerwca 2016 roku (od poniedziałku do środy). Hotel mieści się w centrum dużego miasta. Jakie rodzaje cen powinien zastosować recepcjonista przy rozliczaniu noclegów?

A. Standardowe
B. Poza sezonem
C. W weekend
D. Konferencyjne
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych ofert hotelu jest najbardziej odpowiednia dla passantów?

OfertaOferta
  • śniadanie wliczone w cenę noclegu
  • bezpłatny Internet w pokoju
  • 20% zniżki na zabiegi SPA
  • kwiaty w dniu przyjazdu
  • nocleg z wyżywieniem HB
  • wypożyczalnia sprzętu sportowego
  • jeden zabieg SPA gratis
  • opieka wieczorem dla dzieci
A.B.
OfertaOferta
  • nocleg z wyżywieniem AI
  • bezpłatny parking
  • zabiegi SPA gratis
  • nieograniczony dostęp do sali fitness i kompleksu saun
  • obiad dla całej rodziny z rabatem
  • całodzienne korzystanie z hotelowego aqua parku
  • 10% zniżki na zabiegi SPA
  • dostęp do sali fitness i kompleksu saun
C.D.

A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Podczas swojego siedmiodniowego pobytu w hotelu, gość codziennie korzystał o godzinie 630 z usługi budzenia. Jakiego typu usługi dodatkowej używał gość?

A. Towarzyszącej
B. Fakultatywnej
C. Komplementarnej
D. Osobistej