Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Gość hotelowy, który przybywa w dniu swoich pięćdziesiątych urodzin, powinien poinformować który dział recepcjonista?

A. Działu administracji
B. Działu technicznego
C. Działu księgowości
D. Działu marketingu
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie odpowiednich kontaktów z wewnętrzną i zewnętrzną społecznością obiektu oraz troska o pozytywny obraz hotelu, to działania należące do

A. promocji sprzedaży
B. marketingu zewnętrznego
C. public relations
D. marketingu partyzanckiego
Realizacja usług w recepcji

Dla grupy turystycznej, której pokoje w hotelu jeszcze nie są gotowe, powinno się zapewnić możliwość odświeżenia się oraz

A. noclegu w innym obiekcie
B. zwiedzania miasta z przewodnikiem
C. złożenia bagaży w przechowalni
D. korzystania z hotelowego SPA
Realizacja usług w recepcji

Wielki, luksusowy hotel w Sudetach stał się sponsorem reprezentacji narodowej w piłkę ręczną. Jaki element promocji usług hotelowych został wykorzystany?

A. Sprzedaż osobista
B. Public relations
C. Marketing bezpośredni
D. Promocja sprzedaży
Realizacja usług w recepcji

Hotel Bohemia wprowadził program lojalnościowy SENIOR PASS, który zapewnia stały rabat przy kolejnych pobytach dla gości w wieku emerytalnym. Celem zastosowanego narzędzia marketingowego jest

A. kształtowanie pozytywnego wizerunku hotelu w społeczności
B. rozszerzanie dotychczasowego rynku docelowego
C. finansowe wsparcie stałych gości hotelu
D. tworzenie długotrwałej relacji z klientami hotelu
HGT.06 Pytanie 648
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. mapy obszaru.
B. planu miasta.
C. rozpiski komunikacyjnej.
D. książki telefonicznej.
Realizacja usług w recepcji

Który z dodatków usługowych oferowanych gościom w hotelach najczęściej jest włączony w cenę podstawowych usług?

A. Usługa pralni, informacja turystyczna, nocleg z wyżywieniem śniadaniowym
B. Usługa pobudki, depozyt w hotelu, przechowalnia bagażu
C. Usługa dostarczania posiłków do pokoju, zapewnienie pierwszej pomocy, możliwość korzystania z faksu
D. Usługa transportu bagażu, dostęp do mini baru, usługi wellness
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu w miejscowości uzdrowiskowej przybywają głównie osoby starsze, które chcą poprawić swoje zdrowie. Który z oferowanych pakietów usług powinien być skierowany do tej grupy gości, aby zaspokoić ich potrzeby?

A. Pakiet turystyczny
B. Pakiet sportowy
C. Pakiet rozrywkowy
D. Pakiet rehabilitacyjny
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako pierwszą, gdy gość prosi o rezerwację wstępną?

A. Zarezerwować pokój zgodnie z życzeniem
B. Poprosić o skan dowodu osobistego
C. Zarezerwować miejsce parkingowe
D. Poprosić o potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anny Kwiatkowskiej, Andrzeja Kwiatkowskiego oraz ich pięcioletniej córki i siedmioletniego syna?

A. Trzy
B. Jedną
C. Cztery
D. Dwie
Realizacja usług w recepcji

Concierge to osoba, której obowiązkiem jest

A. serwowanie napojów gościom podczas posiłków w restauracji hotelowej
B. nadzorowanie pracy służby pięter
C. realizacja nietypowych życzeń gości
D. koordynacja działań w dziale odnowy biologicznej
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu przyjechało małżeństwo z dwojgiem dzieci: synem, który ma 7 lat, oraz córką w wieku 15 lat. Ile kart rejestracyjnych wręczy gościom recepcjonista do wypełnienia?

A. 2
B. 1
C. 4
D. 3
Realizacja usług w recepcji

Przy wystawianiu faktury dla gościa, recepcjonista powinien ustalić

A. zakres płatnych usług, z których skorzystał gość w trakcie pobytu w hotelu
B. zakres wszelkich usług, które były wykorzystywane przez gościa podczas pobytu w hotelu
C. dane osoby, dla której wystawiana jest faktura
D. informacje o osobach, które wykonywały usługi wymienione w fakturze
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Boeuf Strogonow
B. Kotlet schabowy
C. Pudding Yorkshire
D. Spaghetti Bolognese
Realizacja usług w recepcji

Marketing mix to zamierzony wybór narzędzi, takich jak cena oraz

A. produkt, sprzedaż, reklama, promocja
B. sprzedaż, produkt, reklama, personel
C. promocja, reklama, sprzedaż, personel
D. dystrybucja, promocja, produkt, personel
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest kluczowe zadanie recepcjonisty-dyspozytora w hotelu?

A. Udzielanie informacji dotyczącej kultury
B. Zarządzanie korespondencją oraz przesyłkami gości
C. Realizowanie połączeń zewnętrznych telefonicznych
D. Koordynowanie pracy służb parterowych w trakcie zmiany
Realizacja usług w recepcji

Czym jest wstawka?

A. usytuowany w hotelowym pokoju odpłatny i samoobsługowy punkt sprzedaży
B. łóżko składane i ruchome dostawiane w jednoosobowym pokoju
C. prezent dla gościa umieszczany w lokalu mieszkalnym
D. posiłek serwowany pomiędzy śniadaniem a lunchem
Realizacja usług w recepcji

Kiedy wykorzystywana jest procedura rejestracji w hotelu oparta na Rooming List?

A. indywidualnego gościa z kraju.
B. grupy turystycznej.
C. gościa VIP.
D. indywidualnego gościa z zagranicy.
Realizacja usług w recepcji

W tabeli przedstawiono fragment oferty pensjonatu Eden. Jaki rodzaj wyżywienia proponuje gościom pensjonat?

Fragment oferty pensjonatu Eden.
Rodzaj pokojuNoclegiWyżywienieCena w zł
DBL3 dobyFB420
DBL5 dóbFB600
DBL7 dóbFB750
Dzieci do lat 3 – gratis
Dzieci od 3 lat do 12 lat – połowa cen

A. Śniadanie, obiad i kolacja.
B. Śniadanie i obiad.
C. Śniadanie i obiadokolacja.
D. Obiad, podwieczorek i kolacja.
Realizacja usług w recepcji

Jak można potwierdzić klientowi, że telefoniczna rezerwacja na usługi hotelowe została przyjęta?

A. W formie pisemnej
B. Ustnie w dniu jego przybycia
C. Oddzwaniając do niego w ciągu 3 dni
D. Wypełniając grafik rezerwacji
HGT.06 Pytanie 668
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę będzie zobowiązany uiścić gość za nocleg w okresie od 10 do 15 lipca, przy założeniu, że cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 500 zł
B. 540 zł
C. 648 zł
D. 600 zł
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie zamieszczonej informacji wskaż instrument promocji stosowany przez hotel Wezyr.

Hotel*** Wezyr obchodzi 100-lecie działalności

Zapraszamy na Dzień Otwarty 15 lipca br. w godzinach od 1600 do 2000, podczas którego będzie można zobaczyć przepiękne wnętrza obiektu oraz spróbować wyśmienitych potraw hotelowej restauracji.

A. Sprzedaż osobista.
B. Promocja sprzedaży.
C. Reklama.
D. Public relations.
Realizacja usług w recepcji

Hotel otrzymał zamówienie na usługi, w związku z czym recepcjonista powinien dokonać rezerwacji pokoi, miejsc w restauracji hotelowej, sali konferencyjnej oraz usługi fitness. Jakie narzędzie będzie w tym przypadku najbardziej odpowiednie?

A. Internetowa wyszukiwarka obiektów noclegowych
B. Program komputerowy dla hoteli
C. Globalny system rezerwacyjny
D. Serwis oceniający jakość usług hotelowych
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu wpłynęła prośba o zarezerwowanie w terminie od 01 do 05 sierpnia pokoju dwuosobowego z łóżkiem małżeńskim dla państwa Malinowskich. Na podstawie fragmentu grafiku obłożenia określ, który rodzaj i numer pokoju powinien przydzielić im recepcjonista.

data /j.m31.0701.0802.0803.0804.0805.0806.0807.08
SGL 104RRRR
DBL 111RR
TWIN 109RRR
APT 121RR

A. SGL 104
B. TWIN 109
C. DBL 111
D. APT 121
Realizacja usług w recepcji

Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?

A. Kredytową
B. Wstępną
C. Gwarantowaną
D. Potwierdzoną
HGT.06 Pytanie 675
Realizacja usług w recepcji

Jeśli wskaźnik wykorzystania pokoi dwuosobowych spadnie o 10%, to jaki będzie wpływ na wskaźnik przychodów na pokój?

A. zmniejszy się o 10%
B. zwiększy się o 20%
C. zwiększy się o 10%
D. zmniejszy się o 20%
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?

A. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
B. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
C. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji zamówiono posiłek kuchni włoskiej dla grupy turystów. Która potrawa nie powinna być serwowana gościom?

A. pizza z ziemniakami
B. cannelloni ze szpinakiem
C. kofta z migdałami
D. carpaccio z wołowiny
Realizacja usług w recepcji

W trakcie zmiany, recepcjonista zauważył problem z nadmierną rezerwacją na dany dzień. W takim przypadku powinien jak najszybciej poinformować kierownika?

A. służby pięter
B. recepcji
C. działu marketingu
D. administracji