Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 921
Realizacja usług w recepcji
A. czterogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 200 j.m.
B. pięciogwiazdkowych, jeżeli obiekt ma mniej niż 150 j.m.
C. dwugwiazdkowych, jeżeli obiekt dysponuje mniej niż 50 j.m.
D. trzygwiazdkowych, jeżeli obiekt ma więcej niż 100 j.m.
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność powinno się wykonać w pierwszej kolejności, przyjmując gościa w hotelu?
A. Poinformować klienta o dostępnych usługach hotelowych
B. Zapytać klienta o nazwisko lub numer rezerwacji
C. Pobrać od klienta dokumenty wymagane do rejestracji
D. Wręczyć klientowi klucze do pokoju oraz kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji
Dokumentem tworzonym przez recepcjonistę dysponenta po przyjęciu zamówienia od klienta, a następnie przekazywanym do zamawiającego, jest
A. list powitalny
B. formularz rezerwacyjny
C. potwierdzenie rezerwacji
D. karta zamówienia
Realizacja usług w recepcji
Jaką potrawę warto zaproponować seniorom przebywającym w hotelu?
A. Rybę w sosie cytrynowym
B. Kaczkę z nadzieniem jabłkowym
C. Grzyby ze śmietaną
D. Wieprzową golonkę
Realizacja usług w recepcji
Wymień dane, które powinny być zawarte w karcie pobytu gościa w hotelu?
A. Nazwisko gościa, typ pokoju, adres gościa
B. Dane osobowe gościa, koszt, data wyjazdu
C. Nazwisko gościa, numer pokoju, czas pobytu
D. Nazwisko gościa, data przybycia, podpis gościa
HGT.06 Pytanie 926
Realizacja usług w recepcji
Określ główne obowiązki kierownika recepcji w hotelu?
A. Przygotowanie pokoi do wynajmu
B. Świadczenie informacji dotyczących turystyki
C. Nadzór i koordynacja pracy personelu recepcji
D. Zarządzanie stanem wyposażenia pokoi hotelowych
Realizacja usług w recepcji
Kto z wymienionych posiada w hotelu status passanta?
A. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
B. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
C. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego polecenia, określ w jakim celu kierownik zmiany zwrócił się do recepcjonistki.
| Kasiu, wierzę, że poradzisz sobie sama na drugiej zmianie. Jesteś bardzo pracowita i sumienna recepcjonistka. Gdybyś jednak miała jakiś problem, dzwoń niezależnie od pory dnia i nocy. |
A. Poinformowania, jak powinna się zachować, co zrobić, jak postępować w każdej sytuacji.
B. Poinformowania, że nie jest jeszcze dostatecznie samodzielna i wzbudzenia w niej poczucia winy.
C. Pokazania, że ona sama umie sobie doskonale poradzić i jest gotowa do podejmowania samodzielnych decyzji.
D. Pokazania jak rozwiązać problem, udzielenia pomocy, ewentualnie przejęcia inicjatywy.
Realizacja usług w recepcji
Pan Kwiatkowski skontaktował się telefonicznie w celu zarezerwowania pokoju typu twin i otrzymał informację, że pokój będzie dostępny do godziny 18.00 w dniu przybycia. W przypadku, gdy gość nie pojawi się do godziny 18.00, hotel bezpłatnie anuluje rezerwację. Jakiego rodzaju rezerwacji dokonano, zgodnie z życzeniem gościa?
A. Gwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
B. Niegwarantowanej pokoju z dwoma oddzielnymi łóżkami
C. Niegwarantowanej pokoju jednoosobowego
D. Gwarantowanej pokoju jednoosobowego
Realizacja usług w recepcji
Pan Jan Kowalski dotarł do hotelu 2*. W ramach opłaconego pobytu personel hotelowy powinien zapewnić
A. mineralną lub zwykłą wodę oraz szklanki w pokoju
B. szklankę lub jednorazowy kubeczek w łazience
C. sprzedaż gorących napojów, nie z automatu
D. możliwość dokonania płatności kartą
HGT.06 Pytanie 931
Realizacja usług w recepcji
Zgodnie z regulacją Ministra Gospodarki i Pracy, w każdej kategorii hoteli konieczne jest
A. osobny dźwig towarowo-osobowy
B. dostęp do Internetu w pokojach
C. strzeżony parking
D. telefon oraz fax dostępne dla gości w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Goście świeżo otwartego hotelu "Kormoran" wskazali w przeprowadzonych ankietach, że ich pobyt był bardzo udany, ceny świadczonych usług okazały się przystępne, a większość gości dowiedziała się o hotelu od znajomych. Jakie działania marketingowe powinien podjąć hotel, aby zwiększyć liczbę gości?
A. Reklama w Internecie
B. Zwiększenie jakości obsługi
C. Obniżenie ceny
D. Udoskonalenie produktu
Realizacja usług w recepcji
Kiedy recepcjonista rozlicza płatność za pobyt gościa przy użyciu karty kredytowej, powinien zweryfikować, oprócz imienia i nazwiska posiadacza karty
A. rok ważności karty, numer konta bankowego.
B. miesiąc, rok wydania karty, hologram.
C. miesiąc, rok ważności karty, podpis posiadacza.
D. rok wydania karty, podpis właściciela karty.
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest wykorzystanie miejsc hotelowych w kwietniu, jeśli hotel dysponuje 80 miejscami noclegowymi, a w tym miesiącu sprzedano 600 miejsc?
A. 80%
B. 60%
C. 25%
D. 50%
Realizacja usług w recepcji
Piątym, kluczowym elementem marketingu mix, który występuje w działalności usługowej, jest
A. produkt lub oferta asortymentowa
B. promocja, czyli informacje dotyczące firmy oraz jej produktów
C. personel, ponieważ istotnie wpływa na jakość świadczonych usług
D. cena, ponieważ klient zadowolony z produktu szybko o niej zapomina
Realizacja usług w recepcji
Do hotelowej recepcji zgłosił się przewodnik z grupą emerytów z Hiszpanii, która wcześniej zarezerwowała pokój i otrzymała potwierdzenie. W takim przypadku recepcjonista powinien
A. przeprowadzić procedurę check-out grupy turystycznej
B. przeprowadzić check-in grupy turystycznej
C. przekazać formularze kart pobytu do wypełnienia
D. wydać potwierdzenie dokonania płatności
Realizacja usług w recepcji
Jakie obiekty noclegowe powinny być dostosowane do wymagań osób z niepełnosprawnościami?
A. Obiekty turystyczne, które posiadają mniej niż 150 miejsc noclegowych
B. Schroniska dla młodzieży, które dysponują mniej niż 100 miejscami noclegowymi
C. Pensjonaty usytuowane w zwartej zabudowie miejskiej
D. Górskie schroniska, które nie mają dostępu drogą publiczną
Realizacja usług w recepcji
Jakie potrawy powinny znaleźć się w menu dla osób uczestniczących w turnusie odchudzającym?
A. kotlet schabowy, sałatka nicejska, koktajl owocowy
B. galantyna z dzika, jajecznica na bekonie, truskawki
C. tartinki z łososiem, rostbef po angielsku, pomarańcze
D. rybę w galarecie, sałatkę warzywną, jabłko pieczone
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który umożliwia realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, będzie wymagał recepcjonista podczas rejestracji gości w hotelu w Polsce?
A. Voucher.
B. Potwierdzenie rezerwacji.
C. Rooming list.
D. Potwierdzenie dokonania przelewu.
Realizacja usług w recepcji
Przy wystawianiu rachunku gościowi za pobyt w hotelu, co powinien najpierw zrobić recepcjonista?
A. przedstawić gościowi wstępną fakturę do akceptacji
B. poprosić o wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji gościa
C. przyjąć opłatę od gościa za świadczone usługi
D. sprawdzić, czy gość dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie fragmentu zamówienia, wskaż pakiet usług, który powinien zaproponować hotel grupie gości z Koła Emerytów.
| Fragment zamówienia |
| Prosimy o zarezerwowanie 8 pokoi dwuosobowych typu standardowego, pełne wyżywienie, masaże całego ciała, fizykoterapię, inhalacje, krioterapię. |
A. Pokoje DBL, śniadania, obiady, kolacje, zabiegi lecznicze.
B. Pokoje DBL, śniadania, obiadokolacje, zabiegi relaksacyjne.
C. Pokoje TPL, pełne wyżywienie, zabiegi wellness.
D. Pokoje TPL, śniadania, zabiegi SPA.
Realizacja usług w recepcji
Jaką dokumentację powinien przygotować recepcjonista, gdy przyjmuje rezerwację telefoniczną na usługi hotelowe?
A. Formularz rezerwacji
B. Formularz kaucyjny
C. Kartę pobytu
D. Kartę rejestracyjną
Realizacja usług w recepcji
Podczas rejestracji rodziny Kowalskich system recepcyjny poinformował, że w dniu jutrzejszym pani Kowalska ma urodziny. Dla kogo recepcjonista powinien przygotować informację na temat urodzin gościa, aby zorganizować niespodziankę w formie kosza ze słodyczami w pokoju?
A. Służby pięter oraz gastronomii
B. Zarządu oraz gastronomii
C. Służby pięter oraz parteru
D. Zarządu oraz służby pięter
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu
A. technicznego.
B. służby parterowej.
C. służby pięter.
D. marketingu.
Realizacja usług w recepcji
Hotel posiada 100 stałych miejsc do spania. Z eksploatacji wyłączono 30 miejsc. W jaki sposób wpłynie to na potencjał usługowy obiektu?
A. Zmniejszy się o 35%
B. Zmniejszy się o 25%
C. Zmniejszy się o 20%
D. Zmniejszy się o 30%
Realizacja usług w recepcji
Czym charakteryzuje się badanie statystyczne (klasyczne)?
A. analizą na przykład liczby posiłków sprzedanych w hotelu
B. realizacją ankiet z pytaniami do przedstawicieli danej społeczności
C. rejestrowaniem gości, w tym turystów, w obiektach noclegowych
D. przeprowadzaniem badań ankietowych z osobami przybywającymi do danego Państwa
Realizacja usług w recepcji
Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?
A. Gwarantowaną
B. Niepotwierdzoną
C. Kredytową
D. Przedwstępną
Realizacja usług w recepcji
Do działań reklamowych związanych z obiektem hotelowym nie zalicza się
A. umieszczenie tablicy informacyjnej o ofercie przy drodze dojazdowej
B. współpraca z lokalnym biurem podróży w zakresie promocji obiektu
C. wprowadzenie specjalnych cen dla seniorów
D. zmiana wystroju wnętrza obiektu
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonego cennika oblicz kwotę należną za usługi hotelowe, z których skorzystali Państwo Kowalscy tj. pobyt z pełnym wyżywieniem na 3 doby. Goście przyjechali do hotelu o godzinie 1700.
| Cennik usług | |
|---|---|
| Rodzaj usługi | Informacje dodatkowe |
| Apartament: 640,00 zł/dobę | doba hotelowa trwa od 1300 do 1000 |
| Śniadanie: w cenie noclegu | wydawane w godz. 700 – 1000 |
| Obiad: 70,00 zł/os. | wydawany w godz. 1300 – 1600 |
| Kolacja: 60,00 zł/os. | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
| Uroczysta kolacja „Romantyczny wieczór": 110,00 zł/os | wydawana w godz. 1700 – 2100 |
| Strefa SPA: w cenie noclegu | dostępna w godz. 700 – 2100 |
| Rabat za czwartą dobę: 20% ceny noclegu | |
A. 1 856,00 zł
B. 2 347,00 zł
C. 2 560,00 zł
D. 2 048,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Lada recepcyjna w stanowisku obsługowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych powinna mieć wysokość nie większą niż
A. 90 cm
B. 100 cm
C. 105 cm
D. 95 cm
Realizacja usług w recepcji
Głównym zadaniem recepcji jest
A. identyfikowanie potrzeb gości dotyczących organizacji ich wolnego czasu.
B. przyjmowanie i wydawanie gości.
C. świadczenie usług w zakresie noclegów oraz gastronomii.
D. nadzorowanie pracy poszczególnych działów hotelu.
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument przygotowany przez recepcjonistę zawiera szczegóły dotyczące rezerwacji?
A. Potwierdzenie rezerwacji
B. Kupon.
C. Raport dzienny.
D. Karta zakwaterowania.
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?
A. Zrealizowanie formularza pobytowego
B. Wypełnienie karty meldunkowej
C. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
D. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
Realizacja usług w recepcji
W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?
A. Po przybyciu gościa do hotelu
B. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
C. W trakcie relaksu gościa po podróży
D. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?
A. Promocję sprzedaży
B. Promocję bezpośrednią
C. E-marketing
D. Reklamę
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?
A. Dodatkowe bezpłatne usługi
B. Promocja w gazetach codziennych
C. Zmiana personelu
D. Zmniejszenie kosztów noclegu
Realizacja usług w recepcji
Rodzina Kowalskich dotarła do pensjonatu bez wcześniejszej rezerwacji. Jakie usługi, oprócz noclegów, należy obowiązkowo zapewnić gościom, w przypadku ich życzenia, niezależnie od klasy pensjonatu?
A. Wypożyczenie rowerów
B. Internet bezprzewodowy
C. Co najmniej dwa posiłki dziennie
D. Miejsce do parkowania
Realizacja usług w recepcji
Usługa budzenia gościa to oferta hotelowa
A. towarzysząca
B. komplementarna
C. fakultatywna
D. rekreacyjna
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy poprosił o usunięcie alkoholowych napojów z minibarku. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista w tej sytuacji?
A. Natychmiast zrealizować życzenie gościa.
B. Zgłosić prośbę klienta dyrektorowi obiektu.
C. Przekazać prośbę klienta kierownikowi działu recepcji.
D. Uzależnić wykonanie prośby od podanej przyczyny.
Realizacja usług w recepcji
W przypadku zanieczyszczeń chemicznych lub biologicznych powietrza na zewnątrz obiektu, personel hotelowy powinien w pierwszej kolejności
A. jak najszybciej opuścić hotel
B. przenieść gości hotelowych do piwnicy
C. wyłączyć klimatyzację i wentylatory
D. otworzyć drzwi i okna