Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. garden-party
B. toast
C. przyjęcie koktajlowe
D. aperitif
Realizacja usług w recepcji
Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?
| Fragment oferty hotelu | |
Oferujemy:
| |
A. Uczestników obozu wędrownego.
B. Małżeństwa z dziećmi.
C. Gości biznesowych.
D. Nowożeńców w podróży poślubnej.
Realizacja usług w recepcji
Do kategorii usług dodatkowych w hotelach należy
A. usługi fryzjerskie
B. budzenie
C. usługi rekreacyjne
D. depozyt hotelowy
Realizacja usług w recepcji
Gość przybył do hotelu 20 marca, a następnego dnia umieścił laptopa w sejfie hotelowym na dwie doby. Jaką datę powinien wpisać recepcjonista na kwicie depozytowym?
A. 20 marca
B. 23 marca
C. 21 marca
D. 22 marca
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej restauracji część dań była przygotowywana na oczach gości, z wykorzystaniem wózka kelnerskiego. Jaką metodę serwowania zastosowano?
A. Rosyjską
B. Angielską
C. Francuską
D. Niemiecką
Realizacja usług w recepcji
Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim
A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
Realizacja usług w recepcji
W którym momencie warto przedstawić gościom dodatkowe usługi hotelowe, aby zwiększyć ich chęć skorzystania z tych ofert?
A. Przed wręczeniem kluczy do pokoju
B. W chwili przynoszenia bagaży do pokoju gościa
C. W trakcie relaksu gościa po podróży
D. Po przybyciu gościa do hotelu
Realizacja usług w recepcji
Pensjonat usytuowany w górach planuje zorganizować bal sylwestrowy. Jakiego typu promocję powinien zastosować, aby zachęcić lokalnych mieszkańców oraz turystów, którzy odwiedzają tę miejscowość?
A. Reklamę w sieci oraz w czasopismach
B. Plakaty i dystrybucję ulotek
C. Reklamę w telewizji oraz w radio
D. Mailing i broszury
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność w procesie check-out realizuje recepcjonista na prośbę gościa?
A. przygotowanie faktury VAT
B. wręczenie klucza oraz karty pobytu
C. zameldowanie klienta
D. życzenie udanego pobytu
Realizacja usług w recepcji
Prezentowany fragment karty menu to śniadanie
| KARTA MENU – ŚNIADANIA |
| jajecznica na bekonie, gotowane parówki, wędlina, pieczywo, kawa lub herbata, soki owocowe |
A. amerykańskie.
B. wiedeńskie.
C. angielskie.
D. rosyjskie.
Realizacja usług w recepcji
W jakim momencie powinno się otworzyć rachunek dla gościa hotelowego?
A. W czasie pobytu gościa w obiekcie
B. Podczas procesu check-out
C. Podczas procedury check-in
D. W trakcie rezerwacji pokoju przez gościa
Realizacja usług w recepcji
Jaką funkcję pełni pomocnik kelnerski?
A. do transportowania sztućców
B. do przechowywania zapasu naczyń stołowych
C. do uregulowania zamówienia
D. do przechowywania win w butelkach
Realizacja usług w recepcji
W kontekście rezerwacji apartamentu dla młodej pary recepcja powinna skierować do kierownika housekeepingu zlecenie na
A. przygotowanie dekoracji pokoju oraz ustawienie dostawki
B. przygotowanie dekoracji pokoju oraz umieszczenie wstawki
C. uzupełnienie wyposażenia pokoju
D. dodatkowe sprzątanie w pokoju
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji wpłynęło zlecenie dotyczące pobytu gościa VIP, który ma bardzo obszerny bagaż. W celu skutecznej realizacji procedury check in gościa specjalnego należy w dniu przybycia zwiększyć liczbę pracowników należących do
A. służby parterowej
B. pionu pobytowego
C. działu technicznego
D. komórki administracyjnej
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił klucze od pokoju i pragnie uregulować należność za pobyt. W tej sytuacji pracownik recepcji przystąpi do przeprowadzenia procedury
A. check-out gościa indywidualnego
B. check-in gościa indywidualnego
C. check-in grupy turystycznej
D. check-out grupy turystycznej
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu zameldowania pracownik recepcji wypełnia
A. formularz rezerwacyjny
B. zlecenie dotyczące parkingu
C. umowę najmu pokoju
D. kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji
Jakim zwrotem grzecznościowym należy rozpocząć list powitalny, który ma być pozostawiony w pokoju dla gościa VIP, w tym przypadku rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie?
A. Jego Ekscelencja
B. Jego Świątobliwość
C. Jego Eminencja
D. Jego Magnificencja
Realizacja usług w recepcji
Wysokość blatu lady recepcyjnej, przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej, powinna wynosić
A. od 130 do 140 cm
B. od 110 do 120 cm
C. od 90 do 110 cm
D. od 80 do 90 cm
Realizacja usług w recepcji
Podczas meldowania gościa hotelowego wystąpił krwotok z nosa. Jakie działania powinien podjąć recepcjonista?
A. Przykryć osobę kocem, a z boku umieścić butelki z gorącą wodą, aby nie stykały się ze skórą
B. Ułożyć osobę w pozycji leżącej z uniesionymi nogami
C. Nakładać okłady z ciepłej wody na plecy i szyję, a również przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
D. Nakładać okłady z zimnej wody na plecy i szyję, a także przez kilka sekund przykładać je do karku i nasady nosa
Realizacja usług w recepcji
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu
B. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
C. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
D. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
Realizacja usług w recepcji
Co oznacza skrót B&B w kontekście hotelarstwa?
A. nocleg i śniadanie
B. pełne wyżywienie
C. nocleg, śniadanie, obiad
D. pokój dla dwóch osób
Realizacja usług w recepcji
Dokument hotelowy, który określa zasady rezerwacji i jest przesyłany zamawiającemu do zatwierdzenia, to
A. voucher
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacyjny
D. karta pobytu
Realizacja usług w recepcji
Hotel Kasia oferuje 150 stałych miejsc do spania oraz 30 miejsc na dostawkach. Obecnie 50 stałych miejsc noclegowych zostało wyłączonych z użytkowania. Jakie jest dostępne zasoby noclegowe obiektu?
A. 130 miejsc noclegowych
B. 180 miejsc noclegowych
C. 100 miejsc noclegowych
D. 150 miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość całkowita usługi pralniczej zamówionej przez gościa hotelowego, jeśli wartość netto wynosi 40,00 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 37,04 zł
B. 32,52 zł
C. 49,20 zł
D. 55,40 zł
Realizacja usług w recepcji
Jaką usługę powinien w pierwszej kolejności zaoferować recepcjonista gościowi biznesowemu, który przybył do hotelu w celach zawodowych?
A. Centrum SPA&Wellnes
B. Korzystanie z wypożyczalni rowerów
C. Bezpłatny room serwis
D. Bezpłatny dostęp do Internetu
Realizacja usług w recepcji
W hotelu do usług osobistych, które są towarzyszące, zalicza się
A. organizowanie ćwiczeń dla gości w siłowni
B. przechowywanie bagaży gości
C. planowanie zajęć turystycznych i krajoznawczych
D. świadczenie gościom usług kosmetycznych
Realizacja usług w recepcji
Obowiązek zapewnienia dostępu do gorących napojów dla gości przez całą dobę dotyczy:
A. hotelu 2*
B. hotelu 3*
C. hotelu 5*
D. motelu 2*
Realizacja usług w recepcji
Cena kolacji w restauracji hotelowej wynosi 150 zł. Jaką sumę gość byłby zobowiązany uiścić za posiłek uwzględniając opłatę za usługę room service w wysokości 10% wartości zamówienia?
A. 155 zł
B. 175 zł
C. 165 zł
D. 170 zł
Realizacja usług w recepcji
Pan Nowak dokonał telefonicznej rezerwacji pokoju hotelowego, informując, że potwierdzi ją na piśmie w przeciągu tygodnia. Jaką rezerwację zaakceptował recepcjonista?
A. Potwierdzoną
B. Kredytową
C. Wstępną
D. Gwarantowaną
HGT.06 Pytanie 550
Realizacja usług w recepcji
Usługa pokojowa jest dostępna
A. w hotelu 3*
B. we wszystkich hotelach
C. w motelu 3*
D. w pensjonacie 3*
Realizacja usług w recepcji
Osoba pracująca na recepcji, przyjmująca telefoniczne rezerwacje na usługi hotelowe, powinna najpierw
A. ustalić termin pobytu
B. zapytać o szczególne życzenia
C. zapytać o lokalizację pokoju
D. przekazać numer rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie zamieszczonych danych określ, ile kart pobytu powinien wypełnić recepcjonista 1 sierpnia 2018 roku.
| Lp. | Nazwisko i imię gościa | Termin pobytu | Godzina rejestracji | Numer pokoju | Piętro | Rodzaj pokoju | Ilość osób dorosłych | Dziecko 0-2 lat | Dziecko 2-12 lat |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kowalski Michał | 1.08.2018 3.08.2018 | 1200 | 114 | 1 | SGL | 1 | 0 | 0 |
| 2. | Kot Anna | 1.08.2018 5.08.2018 | 1215 | 115 | 1 | DBL | 2 | 0 | 0 |
| 3. | Małkowska Sabina | 1.08.2018 8.08.2018 | 1240 | 120 | 1 | DBL+ extra bed | 2 | 0 | 1 |
| 4. | Pawlak Adam | 1.08.2018 8.08.2018 | 1255 | 200 | 2 | DBL+ extra bed | 2 | 0 | 1 |
| 5. | Stryjak Grzegorz | 1.08.2018 4.08.2018 | 1315 | 204 | 2 | APT | 2 | 1 | 1 |
| 6. | Słowik Marta | 1.08.2018 3.08.2018 | 1335 | 202 | 2 | APT | 2 | 0 | 2 |
A. 12 kart.
B. 11 kart.
C. 6 kart.
D. 17 kart.
Realizacja usług w recepcji
Jak wygląda serwowanie potraw z półmiska metodą francuską?
A. podaniu potraw przez kelnera na talerz klienta w formie porcji.
B. rozstawieniu na stole pełnego nakrycia, półmisków, salaterek z daniami oraz alkoholi i napojów bezalkoholowych.
C. serwowaniu potraw na talerz klienta przy użyciu sztućców, np. łyżki oraz widelca.
D. przygotowaniu i serwowaniu dań z wózka serwisowego przez kelnera w obecności gościa.
Realizacja usług w recepcji
Do posiłku zawierającego pieczeń z wołowiny lub dziczyzny należy serwować wino wytrawne jako napój alkoholowy
A. czerwone
B. ziołowe
C. różowe
D. białe
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych grup usług dodatkowych jest dostępnych zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób z zewnątrz?
A. Przechowalnia bagażu, wynajęcie skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Usługi fryzjerskie, sprzedaż kwiatów, sprzedaż pieczywa z hotelowej piekarni
C. Prasowanie odzieży, kantor wymiany walut, przekazywanie korespondencji
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, informacja turystyczna
Realizacja usług w recepcji
W hotelach oraz motelach, jednolity strój dla różnych służb hotelowych jest wymagany?
A. tylko 4*
B. 1*, 2* i 3*
C. 3*, 4* i 5*
D. tylko 5*
Realizacja usług w recepcji
Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?
A. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Numer pokoju oraz cena za pokój
C. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
D. Data przybycia i wyjazdu
Realizacja usług w recepcji
Każda recepcja hotelowa powinna zapewnić swoim gościom
A. komputer oraz drukarkę
B. faks oraz komputer
C. telefon i faks
D. telefon oraz komputer
HGT.06 Pytanie 559
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który ma minimum 10 pokoi, z przewagą miejsc w pokojach jedno- i dwuosobowych, oferujący różnorodne usługi związane z pobytem gości to
A. hotel
B. pensjonat
C. kemping
D. motel
Realizacja usług w recepcji
W hotelu planowane jest zorganizowanie kongresu pewnej partii politycznej. Dział zajmujący się konferencjami oraz bankietami powinien dostosować salę wielofunkcyjną na obrady. Jakie informacje powinien przygotować i przekazać recepcjonista dla tego działu?
A. Liczba uczestników oraz typ usług dodatkowych
B. Metoda aranżacji sali oraz menu na kolację
C. Menu na kolację oraz typ usług dodatkowych
D. Liczba uczestników oraz sposób aranżacji sali