Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował nocleg w hotelu i w wyznaczonym czasie opłacił wymaganą w potwierdzeniu zaliczkę. Określ, jaki typ rezerwacji powinien odnotować recepcjonista?

A. Niepotwierdzoną
B. Kredytową
C. Przedwstępną
D. Gwarantowaną
Realizacja usług w recepcji

Gość z gwarantowaną rezerwacją przybył do hotelu 12 lutego o godzinie 1.600. Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności oraz dowodach osobistych, powinien zostać zameldowany najpóźniej do

A. 13 lutego do godziny 12.00
B. 13 lutego do godziny 16.00
C. 12 lutego do godziny 24.00
D. 12 lutego do godziny 18.00
HGT.06 Pytanie 445
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie analizy rachunku wstępnego wskaż kwotę, którą należy przedstawić gościowi do akceptacji.

Rachunek wstępny
Lp.Nazwa usługiJ.m.IlośćCena jednostkowa brutto w złWartość usługi brutto w zł
1Noclegdoba5150,00
2Kolacjaszt.1040,00
3Parkingdoba520,00
Razem:

A. 1 350,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 1 250,00 zł
D. 1 150,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Podczas dokonywania wstępnej rezerwacji noclegu za pośrednictwem telefonu, recepcjonista musi przede wszystkim zebrać dane gościa, które obejmują:

A. płeć, imię oraz nazwisko, numer paszportu
B. imię oraz nazwisko, numer paszportu, narodowość
C. imię i nazwisko, telefon do kontaktu
D. płeć, imię i nazwisko, adres zamieszkania
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność powinien wykonać recepcjonista jako ostatnią w trakcie procedury zameldowania grupy?

A. Przekazać pilotowi karty pobytu
B. Zapytać, na jakie nazwisko dokonano rezerwacji
C. Udzielić informacji o usługach dostępnych w hotelu
D. Otworzyć rachunek zbiorczy dla grupy
HGT.06 Pytanie 449
Realizacja usług w recepcji

Uczestnikom hotelowym, którzy chcą zobaczyć Stare Miasto w Warszawie i dojechać na lotnisko taksówką, należy przekazać informacje, używając

A. mapy obszaru.
B. rozpiski komunikacyjnej.
C. planu miasta.
D. książki telefonicznej.
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Hotel Plaza ***
ul. Słoneczna 22
72-344 Rewal
tel./fax: 91/344 77 006
[email protected]
www.plaza.pl
Rewal, 2 kwietnia 2018 r.

Szanowna Pani,

z przyjemnością potwierdzamy przyjęcie rezerwacji dla Pani Magdaleny Nowak według
następujących danych:

Termin pobytu: 15.07 - 22.07.2018 r.
Rodzaj zakwaterowania: pokój dwuosobowy superior
Liczba osób: 2 osoby dorosłe
Rodzaj wyżywienia: 2 x dziennie (od obiadokolacji pierwszego dnia pobytu do śniadania ostatniego dnia pobytu)
Koszt pobytu: 4 000 zł

Prosimy o wpłatę zadatku w kwocie 1 200 zł w terminie do dnia 7.04.2018 r. na konto
bankowe hotelu ING Bank Śląski oddział Kołobrzeg 02 5555 1677 0000 0007 2111 5456

W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.

Z poważaniem,
Marta Markowska
recepcjonista

A. potwierdzenie rezerwacji.
B. formularz rezerwacyjny.
C. grafik rezerwacji.
D. karta rezerwacyjna.
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
B. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
C. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
Realizacja usług w recepcji

Klub sportowy uczniów, który zajmuje się rolkarstwem szybkim, zorganizował oboz treningowy w ośrodku sportowo-wypoczynkowym. Jakie działy powinni poinformować recepcjonista o przybyciu sportowców?

A. Dział administracyjny, gastronomię, służby pięter
B. Służby pięter, księgowość, dział zaopatrzenia
C. Gastronomię, rekreację, dział techniczny
D. Obsługę konferencji, gastronomię, dział marketingu
Realizacja usług w recepcji

W menu win i alkoholi powinny znaleźć się poniższe dane:

A. nazwa trunku, pojemność oraz cena kieliszka
B. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
C. nazwa trunku, rocznik, smak, pojemność butelki, cena butelki, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka, temperatura serwowania
D. nazwa trunku, jego pochodzenie, rocznik, smak, pojemność kieliszka oraz cena jednego kieliszka
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. reklamę
B. promocję sprzedaży
C. sprzedaż osobistą
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych czynności nie jest najczęściej realizowana podczas procesu check-in?

A. Wypełnienie karty meldunkowej
B. Zrealizowanie formularza pobytowego
C. Dodanie danych osobowych gościa do rejestru meldunkowego
D. Wystawienie dokumentu potwierdzającego zapłatę za pobyt
HGT.06 Pytanie 458
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zamieszczonych w ramce oraz informacji, że wartość netto usługi noclegowej wynosi 1 000,00 zł, oblicz kwotę, którą powinien zapłacić gość za usługę.

Stawki podatku VAT dla usług hotelarskich podstawowych i dodatkowych
Usługi hoteli i innych obiektów noclegowych oraz usługi gastronomiczne z wyłączeniem podawania kawy, herbaty i napojów alkoholowych opodatkowane są 8% stawką podatku VAT, natomiast pozostałe usługi 23% stawką podatku VAT.

A. 1 080,00 zł
B. 1 008,00 zł
C. 1 023,00 zł
D. 1 230,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to

A. formularz rezerwacyjny
B. karta zamówienia
C. list powitalny
D. potwierdzenie rezerwacji
Realizacja usług w recepcji

Gość przybył do hotelu w trakcie doby hotelowej. Po przyjeździe okazało się, że w zarezerwowanym pokoju trwa usuwanie usterki, które potrwa jeszcze około 2 godziny. Wszystkie inne pokoje są zajęte. W takiej sytuacji recepcjonista powinien najpierw

A. skontaktować się z służbą pięter w celu ustalenia czasu trwania sprzątania pokoju po usunięciu awarii
B. zaproponować gościowi spacer po parku
C. zasugerować gościowi możliwość skorzystania z przechowalni bagażu
D. zwrócić się do kierownika działu technicznego w celu omówienia sytuacji
Realizacja usług w recepcji

Podczas telefonicznej rezerwacji noclegu w hotelu dla swojej koleżanki, Pani Nowakowska stwierdziła, że płatność zostanie zrealizowana przez gościa w dniu wyjazdu. Jakie informacje powinien zarejestrować recepcjonista?

A. Imię i nazwisko osoby rezerwującej, seria oraz numer jej dowodu osobistego, imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju
B. Imię i nazwisko osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, wysokość zaliczki, którą zamawiający powinien wpłacić na rachunek bankowy hotelu
C. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu osoby rezerwującej, imię i nazwisko, adres zamieszkania osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
D. Imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu i data urodzenia osoby, dla której dokonano rezerwacji, termin pobytu, typ pokoju, metoda płatności
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz:

A. serwowanie śniadań do pokoju
B. całodzienne wyżywienie
C. możliwość parkowania pojazdów
D. przechowywanie bagażu oraz rzeczy wartościowych
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
B. zamknąć rachunek gościa w hotelu
C. przyjąć płatność
D. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu zwrócił się do pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu na prom. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Amadeus
C. Chart
D. Voyager
HGT.06 Pytanie 472
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien postępować w trakcie procedury check-in z gościem korzystającym z wózka inwalidzkiego?

A. Pomagać mu we wszystkich możliwych zadaniach
B. Udzielać wsparcia, traktując gościa w sposób wyjątkowy
C. Ustalić z gościem, jaka pomoc jest potrzebna
D. Bez wcześniejszych uzgodnień z gościem wspierać w poruszaniu wózka
Realizacja usług w recepcji

Podczas pobytu w hotelu gość zamówił kolację do pokoju dla czterech osób w recepcji. Jakie informacje powinien zebrać recepcjonista, aby przekazać je działowi gastronomii?

A. Nazwiska gości, dla których przygotowano kolację, numer pokoju, dzień dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
B. Imiona i nazwiska gości, dla których przewidziana jest kolacja, godzinę dostarczenia kolacji, menu
C. Nazwisko gościa, który składa zamówienie oraz pozostałych gości, numer pokoju, godzinę dostarczenia kolacji
D. Imię i nazwisko gościa składającego zamówienie, numer pokoju, dzień i godzinę dostarczenia kolacji, liczba osób, menu
Realizacja usług w recepcji

Jaką z wymienionych informacji recepcjonista powinien zanotować w formularzu rezerwacyjnym?

A. Numer serii dowodu osobistego gościa
B. Typ rezerwowanego pokoju
C. Numer pokoju
D. Dzień urodzin gościa
Realizacja usług w recepcji

Obowiązkowe usługi oferowane w hotelu

A. są skierowane do osób, które nie są gośćmi
B. są dedykowane wyłącznie dla gości hotelowych
C. wynikają z norm kategoryzacyjnych
D. są organizowane tylko dla prestiżu obiektu
HGT.06 Pytanie 477
Realizacja usług w recepcji

Oblicz koszt noclegów dla 3-osobowej rodziny, która będzie przebywała w hotelu w terminie od 11.04 do 16.04.2022 i skorzysta z pokojów: 1- i 2-osobowego.

Cennik usług ważny
Rodzaj pokojuod 1.06.2021 do 30.09.2021od 1.10.2021 do 31.05.2022
Pokój 1-osobowy200,00 zł/doba150,00 zł/doba
Pokój 2-osobowy300,00 zł/doba250,00 zł/doba
Rabat w wysokości 10% za każdą dobę za pokój – przy wynajmie na co najmniej 4 doby

A. 2 400,00 zł
B. 2 250,00 zł
C. 1 800,00 zł
D. 2 000,00 zł
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
B. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
C. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
D. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
Realizacja usług w recepcji

W związku z wprowadzeniem nowego artykułu na rynek, pensjonat zorganizował przyjęcie dla swoich stałych klientów, na które zaprosił przedstawicieli lokalnych władz oraz mediów. Jakiego narzędzia promocji użył obiekt?

A. Public relations
B. Sponsoring
C. Sprzedaż osobista
D. Promocja sprzedaży