Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 368
Realizacja usług w recepcji

W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?

A. 230 zł
B. 150 zł
C. 80 zł
D. 120 zł
Realizacja usług w recepcji

Czym jest obsługa pokojowa?

A. procedura sprzątania pokoju
B. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
C. dostarczanie posiłków do pokoju
D. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
Realizacja usług w recepcji

Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?

A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Podawanie talerzyka z pieczywem
C. Serwowanie dań z półmiska
D. Podawanie zupy z wazą
HGT.06 Pytanie 371
Realizacja usług w recepcji

Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?

A. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
B. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
C. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
D. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom

A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
C. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
D. dwie karty pobytu dla dorosłych.
Realizacja usług w recepcji

W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz

A. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
B. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
C. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
D. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji

Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?

A. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
B. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
C. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
HGT.06 Pytanie 375
Realizacja usług w recepcji

Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?

A. Izba regionalna
B. Muzeum etnograficzne
C. Muzeum flory i fauny
D. Zabytkowa cerkiew
Realizacja usług w recepcji

Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?

A. Gastronomiczny
B. Administracyjny
C. Służby pięter
D. Marketingu
Realizacja usług w recepcji

W sytuacji, gdy gość oczekuje na przydzielenie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, co powinien zrobić recepcjonista?

A. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
B. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
C. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
D. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
HGT.06 Pytanie 380
Realizacja usług w recepcji

Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?

A. raz na kwartał
B. raz w miesiącu
C. raz w roku
D. co pół roku
Realizacja usług w recepcji

Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.

J.m./data01.0702.0703.0704.0705.0706.0707.0708.07
DBL 110
DBL 111RRRRRR
APT 112RRRRR
APT 113

A. 03.07 – 08.07
B. 03.07 – 07.07
C. 02.07 – 08.07
D. 02.07 – 07.07
Realizacja usług w recepcji

Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:

A. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
B. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
HGT.06 Pytanie 386
Realizacja usług w recepcji

W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?

A. 55%
B. 48%
C. 50%
D. 15%
Realizacja usług w recepcji

Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:

A. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
B. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
C. towar, promocja, reklama, sprzedaż
D. towar, dystrybucja, promocja, cena
Realizacja usług w recepcji

Sommelier to osoba, która specjalizuje się w

A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. sprzątaniu pokoi w hotelu
C. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
Realizacja usług w recepcji

Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim

A. asertywnością
B. ignorancją
C. skrępowaniem
D. sarkazmem
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?

A. Regulamin usługi depozytowej
B. Protokół rzeczy pozostawionych
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Kontrolkę sejfu depozytowego
Realizacja usług w recepcji

Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?

A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
HGT.06 Pytanie 393
Realizacja usług w recepcji

W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń

A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. przechodniów
C. personelu hotelowego
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?

A. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
B. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
C. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
D. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
Realizacja usług w recepcji

Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?

A. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
B. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
C. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
D. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.

WymaganiaKategorie
IIIIII
V. Część mieszkalna
14Minimalna powierzchnia pokoju w m2
(bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju):
1-osobowego
2-osobowego
3-osobowego
4-osobowego
większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2)


9
12
15
17
2,5


8
10
13
16
2,5


8
8
12
15
2,5

A. 25 m2
B. 31 m2
C. 42 m2
D. 37 m2
Realizacja usług w recepcji

Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?

A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu