Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 361
Realizacja usług w recepcji
A. 3*, 4* i 5
B. 4* i 5
C. 1*, 2*, 3*, 4* i 5
D. 2*, 3*, 4* i 5
Realizacja usług w recepcji
Jakie działanie jest ostatnim etapem procedury check in dla grupy zorganizowanej?
A. Wydanie kluczy i kart pobytu
B. Poinformowanie o usługach dodatkowych
C. Rejestracja gości
D. Otwarcie rachunku gości
Realizacja usług w recepcji
Właściwością postawy, którą kojarzy się z osobą z Niemiec, jest
A. punktualność
B. konserwatyzm
C. tradycjonalizm
D. gadatliwość
HGT.06 Pytanie 364
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego dokumentu powinien się odnieść recepcjonista, gdy informuje gościa o możliwości skorzystania z procedury express check out?
A. Formularz rezerwacyjny
B. Raport dobowy
C. Regulamin hotelowy
D. Kartę rejestracyjną
Realizacja usług w recepcji
Zidentyfikuj typ osobowości pracownika hotelowego, jeśli cechują go: intensywne i szybkie reakcje emocjonalne, impulsywność, porywczość oraz gwałtowność?
A. Choleryk
B. Melancholik
C. Sangwinik
D. Flegmatyk
Realizacja usług w recepcji
Osobom korzystającym z noclegu w pensjonacie należy niezwłocznie zaproponować usługi
A. całodziennego wyżywienia
B. odnowy biologicznej
C. wycieczek fakultatywnych
D. wypożyczenia sprzętu
Realizacja usług w recepcji
Jedną z cenionych cech psychofizycznych recepcjonisty, która ułatwia identyfikację potrzeb gościa, jest?
A. empatia
B. egzaltacja
C. erudycja
D. elokwencja
Realizacja usług w recepcji
W obiekcie KASIA przeciętna rzeczywista cena za nocleg (ADR) wynosiła 150 zł. Jaka jest wartość wskaźnika przychodu na pokój, gdy obłożenie osiąga 80 %?
A. 230 zł
B. 150 zł
C. 80 zł
D. 120 zł
Realizacja usług w recepcji
Czym jest obsługa pokojowa?
A. procedura sprzątania pokoju
B. organizowanie usług gastronomicznych poza obiektem hotelowym
C. dostarczanie posiłków do pokoju
D. kompleksowa obsługa gościa w obiekcie hotelowym
Realizacja usług w recepcji
Jaką czynność realizuje kelner stojący po prawej stronie klienta hotelowego?
A. Prezentowanie napoi alkoholowych
B. Podawanie talerzyka z pieczywem
C. Serwowanie dań z półmiska
D. Podawanie zupy z wazą
Realizacja usług w recepcji
Kuracjusz z sanatorium w Sopocie, który nie zdążył na ostatni powrotny pociąg, pilnie potrzebuje szybkiego i taniego sposobu na dotarcie do domu w Warszawie. Jakie działanie recepcjonisty najlepiej zaspokoi potrzeby gościa?
A. Udostępnienie numeru telefonu do centrum informacji kolejowej
B. Zaproponowanie zamówienia taksówki dla gościa
C. Poinformowanie rodziny, aby przyjechała po gościa
D. Wsparcie w znalezieniu połączeń różnych przewoźników
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procesu check-in małżeństwa oraz ich dwojga nieletnich dzieci, pracownik recepcji powinien przekazać gościom
A. trzy karty pobytu - dwie dla dorosłych i jedną dla dzieci.
B. cztery karty pobytu dla wszystkich osób.
C. jedną kartę pobytu dla całej rodziny wystawioną na osobę dorosłą.
D. dwie karty pobytu dla dorosłych.
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury rejestracji gościa VIP w hotelu, powinno się go przywitać oraz
A. wręczyć kartę pobytu i klucze, odprowadzić gościa do pokoju
B. wpisać informacje o gościu do księgi meldunkowej, życzyć przyjemnego pobytu
C. zachęcić do wypełnienia karty meldunkowej, wręczyć klucze
D. poprosić o okazanie dokumentu tożsamości, wręczyć kartę pobytu
Realizacja usług w recepcji
Dlaczego pracownik hotelu powinien zapytać gościa o jego opinie na temat pobytu podczas wymeldowania?
A. W ten sposób utrwala w pamięci gościa jego pierwsze wrażenie z pobytu.
B. Jest to ostatnia szansa na wymianę grzeczności przed pożegnaniem gościa.
C. W ten sposób ocenia jakość świadczonych usług.
D. Podczas rozmowy recepcjonista ma możliwość załatwienia formalności.
Realizacja usług w recepcji
Której z wymienionych atrakcji turystycznych recepcjonista nie powinien sugerować gościowi, jeśli chce on zaznajomić się z historią danego regionu?
A. Izba regionalna
B. Muzeum etnograficzne
C. Muzeum flory i fauny
D. Zabytkowa cerkiew
Realizacja usług w recepcji
Zasady porządkowe oraz sposób świadczenia usług związanych z pobytem gościa w hotelu są określone
A. w statucie hotelu
B. w księdze meldunkowej
C. w regulaminie hotelu
D. w regulaminie bhp
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę pobytu
B. Kartę rezerwacji
C. Kartę rozliczeń
D. Kartę zamówienia
Realizacja usług w recepcji
Który z działów hotelu powinien jako pierwszy otrzymać informację o przyjeździe gości z Izraela, aby móc zapewnić podstawowe usługi zgodnie z ich zasadami koszerności?
A. Gastronomiczny
B. Administracyjny
C. Służby pięter
D. Marketingu
Realizacja usług w recepcji
W sytuacji, gdy gość oczekuje na przydzielenie pokoju przed rozpoczęciem doby hotelowej, co powinien zrobić recepcjonista?
A. zamówić taksówkę i odesłać gościa do najbliższego hotelu tej samej klasy
B. wezwać bagażowego i skierować gościa do pokoju, który jest w przygotowaniu
C. ustalić czas oczekiwania i zasugerować skorzystanie z kawiarni lub restauracji
D. proponować gościowi pobyt w hotelu o wyższej jakości
Realizacja usług w recepcji
Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa sanitarno-higienicznego w hotelu, jak często należy dezynfekować kołdry, koce, poduszki oraz materace?
A. raz na kwartał
B. raz w miesiącu
C. raz w roku
D. co pół roku
Realizacja usług w recepcji
Optymalna wysokość pulpitu lady recepcyjnej przeznaczonej do obsługi gości w pozycji stojącej powinna być
A. od 120 do 130 cm
B. od 140 do 150 cm
C. od 110 do 120 cm
D. od 130 do 140 cm
Realizacja usług w recepcji
Prezes firmy zarezerwował apartament w hotelu. Na podstawie fragmentu grafiku rezerwacji wskaż termin jego pobytu.
| J.m./data | 01.07 | 02.07 | 03.07 | 04.07 | 05.07 | 06.07 | 07.07 | 08.07 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| DBL 110 | ||||||||
| DBL 111 | R | R | R | R | R | R | ||
| APT 112 | R | R | R | R | R | |||
| APT 113 |
A. 03.07 – 08.07
B. 03.07 – 07.07
C. 02.07 – 08.07
D. 02.07 – 07.07
HGT.06 Pytanie 383
Realizacja usług w recepcji
W hotelu klient pragnie uiścić opłatę za nocleg za pomocą karty płatniczej. Jest to wykonalne, jeśli recepcja ma
A. faktury
B. kasę fiskalną
C. terminal POS
D. komputer z drukarką
Realizacja usług w recepcji
Zestaw potraw cateringowych przeznaczonych na okazjonalne przyjęcie - garden party obejmuje:
A. mięso w galarecie, śledzia po grecku, zimne napoje, pieczywo oraz herbatę
B. kiełbasę z rożna, bigos, kiszkę, zimne napoje, pieczywo oraz lody
C. pieczone mięsa, tatar z żółtkiem, napoje alkoholowe, zimne napoje oraz pieczywo
D. prosię pieczone, piwo, alkohol oraz pieczywo
Realizacja usług w recepcji
Za pomocą urządzenia przedstawionego na rysunku gość ureguluje należność za pobyt

A. przekazem pocztowym.
B. gotówką.
C. kartą płatniczą.
D. przelewem.
Realizacja usług w recepcji
W hotelu "Albatros" dysponującym 60 miejscami noclegowymi, w czerwcu sprzedano 900 noclegów. Jaki był stopień wykorzystania miejsc hotelowych?
A. 55%
B. 48%
C. 50%
D. 15%
Realizacja usług w recepcji
Elementy marketing mix obejmują między innymi takie składniki, jak:
A. towar, sprzedaż, cena, promocja, reklama
B. promocja sprzedaży, sprzedaż, towar, cena
C. towar, promocja, reklama, sprzedaż
D. towar, dystrybucja, promocja, cena
Realizacja usług w recepcji
Sommelier to osoba, która specjalizuje się w
A. doskonałej znajomości gatunków i rodzajów win
B. sprzątaniu pokoi w hotelu
C. nadzorowaniu rodzaju oraz cen serwowanych potraw w restauracji
D. udzielaniu informacji gościom w recepcji
Realizacja usług w recepcji
Zachowanie klienta, który w trakcie rozmowy z pracownikiem recepcji, obawiając się ośmieszenia lub kompromitacji, chaotycznie wyraża swoje potrzeby, manifestuje się przede wszystkim
A. asertywnością
B. ignorancją
C. skrępowaniem
D. sarkazmem
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Regulamin usługi depozytowej
B. Protokół rzeczy pozostawionych
C. Protokół rzeczy znalezionych
D. Kontrolkę sejfu depozytowego
Realizacja usług w recepcji
Do trwałych zdolności intelektualnych człowieka zalicza się
A. dyspozycyjność
B. punktualność
C. dyskrecję
D. spostrzegawczość
Realizacja usług w recepcji
Która z wymienionych grup usług dodatkowych jest udostępniana zarówno gościom hotelowym, jak i osobom przechodzącym obok?
A. Przechowalnia bagażu, wynajem skrytki depozytowej, usługi hotelowego SPA
B. Usługi kosmetyczne, sprzedaż kwiatów, sprzedaż ciast z hotelowej cukierni
C. Czyszczenie odzieży, kantor wymiany walut, room service śniadania do pokoju
D. Kiosk z pamiątkami, budzenie na życzenie, przekazywanie korespondencji
Realizacja usług w recepcji
W przypadku wystąpienia pożaru przed dotarciem straży pożarnej, goście hotelowi powinni przede wszystkim przestrzegać poleceń
A. osób, które przybyły z zewnątrz, aby udzielić wsparcia
B. przechodniów
C. personelu hotelowego
D. strażaka, który jest gościem w hotelu
Realizacja usług w recepcji
Który z poniższych obiektów nie jest klasyfikowany jako obiekt hotelarski?
A. Schronisko młodzieżowe
B. Pensjonat
C. Gospodarstwo agroturystyczne
D. Dom wczasowy
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych działań marketingowych hotelu jest realizowane w ramach sprzedaży osobistej?
A. Wystąpienie menedżera hotelu podczas konferencji dla mediów
B. Publikacja informacji o hotelu w czasopiśmie branżowym
C. Wysyłanie wiadomości e-mail z ofertą promocyjną do lojalnych gości hotelu
D. Prezentacja oferty przez recepcjonistę w hotelowej recepcji
Realizacja usług w recepcji
Do obiektu hotelowego przybyło małżeństwo z dwiema córkami w wieku 8 i 16 lat. Ile kart pobytu wyda pracownik recepcji?
A. 2
B. 3
C. 1
D. 4
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien zareagować pracownik recepcji na zdenerwowanie gościa, które wynika z faktu, że mimo zamówienia usługi budzenia, nie obudził się o ustalonej porze i obawia się, że nie zdąży na ważne spotkanie?
A. Wysłuchać uważnie, sporządzić notatkę służbową, poinformować przełożonego
B. Ustalić osobę odpowiedzialną, przeprosić, zaproponować darmowy posiłek
C. Wysłuchać uważnie, przeprosić, zorganizować transport na koszt hotelu
D. Przeprosić, udostępnić księgę skarg, zwrócić opłatę za pobyt
HGT.06 Pytanie 398
Realizacja usług w recepcji
Recepcjonista nie wpisuje do karty pobytu danych dotyczących:
A. okresu pobytu
B. obywatelstwa gościa
C. kosztu noclegu
D. numeru apartamentu
Realizacja usług w recepcji
Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ minimalną powierzchnię pokoju 10 osobowego w domu wycieczkowym kategorii II.
| Wymagania | Kategorie | |||
| I | II | III | ||
| V. Część mieszkalna | ||||
| 14 | Minimalna powierzchnia pokoju w m2 (bez wyodrębnionych łazienki, WC, przedpokoju): 1-osobowego 2-osobowego 3-osobowego 4-osobowego większego niż 4-osobowy (powierzchnia 4-osobowego powiększona dodatkowo na każdą następną osobę o liczbę m2) | 9 12 15 17 2,5 | 8 10 13 16 2,5 | 8 8 12 15 2,5 |
A. 25 m2
B. 31 m2
C. 42 m2
D. 37 m2
Realizacja usług w recepcji
Jaką odpowiedzialność ponosi hotel za przedmioty wniesione przez gości?
A. bagaż transportowany przez pracownika hotelu na lotnisko
B. bagaż pozostawiony w pojeździe na parkingu hotelowym
C. przedmiot umieszczony w sali rekreacyjnej
D. przedmiot zostawiony na plaży, która należy do hotelu