Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Którą z przedstawionych ofert usług dodatkowych recepcjonista powinien zaoferować rodzinie z dwójką małych dzieci (2 i 5 lat)?

Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem przewodników turystycznych.
Wynajem rowerów.
Dostawa kwiatów.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Talerz owoców sezonowych.
Transfery na lotnisko i dworzec kolejowy.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Internet w pokojach.
Suszarka do włosów.
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Kompleksowe usługi świadczone w Recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Wynajem sal konferencyjnych.
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Talerz owoców sezonowych.
A.B.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla niepełnosprawnych.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.
Depozyt.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wynajęcia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem rowerów.
Transfery na lotnisko i dworzec kolejowy.
Romantyczna aranżacja pokoju hotelowego.
Usługi standardowe (bezpłatne):
Udogodnienia dla podróżujących rodzin z dziećmi.
Przechowalnia bagażu.
Kompleksowe usługi świadczone w recepcji.

Usługi na zamówienie (płatne):
Możliwość wypożyczenia notebooka.
Pranie i prasowanie odzieży.
Wynajem przewodników turystycznych i organizacja czasu wolnego.
Wynajem samochodów.
Atrakcje dla dzieci: dmuchane zjeżdżalnie, zamki gier.
Opiekunka do dzieci.
C.D.

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
HGT.06 Pytanie 282
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników hotelu pięciogwiazdkowego odpowiedzialny jest za zorganizowanie na życzenie gościa kilkugodzinnej wycieczki po mieście?

A. Pracownika hotelowego
B. Recepcjonisty concierge
C. Menadżera recepcji
D. Dyrektora hotelu
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć frekwencję gości hotelowych w weekendy, obniżono ceny dla studentów o 30 %. Jakiego rodzaju strategię promocyjną zastosowano?

A. reklamę
B. sprzedaż osobistą
C. promocję sprzedaży
D. public relations
Realizacja usług w recepcji

Który pakiet usług, hotel powinien polecić firmie zlecającej zorganizowanie 3-dniowego pobytu integracyjnego połączonego z konferencją szkoleniową dla swoich pracowników?

PAKIET TRENING- 20% rabatu na usługi noclegowe
- wynajem sali konferencyjnej
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET RELAX- noclegi, śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
- 3-daniowe obiady, kolacje w formie biesiady z muzyką
- przerwa kawowa (kawa, herbata, ciastka i owoce)
- wynajem sali konferencyjnej z wyposażeniem, Wi-Fi
- parking gratis
PAKIET BIZNES- noclegi, śniadania, obiadokolacje
- wynajem sali konferencyjnej
- materiały konferencyjne (papier i długopisy)
- bezprzewodowy dostęp do internetu
- parking monitorowany na terenie obiektu
PAKIET KORPO- noclegi, pełne wyżywienie, w tym przerwa kawowa
- wynajem klimatyzowanej sali konferencyjnej
- 15% rabat na wybrane zabiegi SPA
- nieograniczony dostęp do internetu
- parking gratis

A. Trening.
B. Biznes.
C. Relax.
D. Korpo.
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował pokój z dwoma łóżkami oraz pełne wyżywienie dla dwóch osób. Który z przedstawionych skrótów powinien wpisać recepcjonista w dokumencie rezerwacyjnym?

A. EPx2, TWIN
B. FBx2, DBL
C. FBx2, TWIN
D. BBx2, DBL
Realizacja usług w recepcji

Do hotelu dotarł, bez wcześniejszego zamówienia, znany artysta wizualny. Kto powinien otrzymać informacje o tym gościu od recepcjonisty?

A. Kierownictwa obiektu, gastronomii, służby piętrowej
B. Księgowości, gastronomii, działu technicznego
C. Kierownictwa obiektu, centrum biznesu, księgowości
D. Gastronomii, centrum biznesu, służby parterowej
Realizacja usług w recepcji

Jakie czynności należą do zadań bagażowego w dużym hotelu z rozbudowaną strukturą usług parterowych?

A. Wskazanie lokalizacji parkingu
B. Otwieranie drzwi głównych przed gościem
C. Odprowadzenie gościa do pokoju
D. Pełnienie dyżuru przy wejściu do hotelu
HGT.06 Pytanie 291
Realizacja usług w recepcji

W sali konsumpcyjnej hotelu dostępnych jest 60 miejsc. Średni czas na spożycie posiłku wynosi 20 minut. Oblicz, ile obiadów można maksymalnie podać w czasie od godziny 13:00 do 15:00?

A. 360 obiadów
B. 180 obiadów
C. 480 obiadów
D. 240 obiadów
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista powinien potwierdzić klientowi przyjęcie rezerwacji telefonicznej na usługi hotelowe?

A. Ustnie w dniu jego przybycia
B. Wypełniając formularz rezerwacji
C. W formie pisemnej
D. Oddzwaniając do niego w ciągu tygodnia
Realizacja usług w recepcji

Jakie z wymienionych działań są zadaniami concierge'a?

A. Rejestracja gości, nadzorowanie pracy hotelu w czasie nieobecności kierownictwa, przyjmowanie życzeń oraz uwag od gości
B. Rezerwacja biletów do teatru, zamówienie taxi, udzielanie informacji turystycznych
C. Rozliczanie płatności za pobyt gości, wystawianie faktur, księgowanie płatności
D. Dokonywanie rezerwacji usług hotelowych, łączenie połączeń telefonicznych, przyjmowanie wiadomości dla gości, budzenie gości na żądanie
Realizacja usług w recepcji

Termin "overstays" odnosi się do gości, którzy

A. przedłużają swój pobyt w hotelu.
B. wielokrotnie już korzystali z usług danego hotelu.
C. opóźniają wyjazd z hotelu.
D. zmieniają datę rezerwacji pokoju hotelowego.
Realizacja usług w recepcji

Pan Kowalski wpłacił zaliczkę do hotelu, tworząc rezerwację pokoju na wyjazd z rodziną. Recepcjonista powinien zarejestrować to w grafiku jako rezerwację

A. przedwstępną
B. gwarantowaną
C. kredytową
D. niegwarantowaną
Realizacja usług w recepcji

Jakiej informacji recepcjonista nie umieści w karcie rezerwacyjnej?

A. Rodzaju zamawianych usług podstawowych oraz dodatkowych
B. Godzin rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej
C. Ilości oraz typu zamawianych pokoi
D. Dat przybycia i opuszczenia hotelu przez gości
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
B. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
C. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
D. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
Realizacja usług w recepcji

Którym gościom pracownik recepcji powinien zaproponować kolację na dachu hotelu, szampana do pokoju, nocny przejazd bryczką oraz bezpłatny dwugodzinny dostęp do strefy relaksu?

A. Uczestnikom prestiżowego pokazu mody ślubnej
B. Nowożeńcom w podróży poślubnej
C. Turystom z Argentyny, podróżującym dookoła świata
D. Gościom, którzy mają w danym dniu urodziny
Realizacja usług w recepcji

Jaki dokument stanowi potwierdzenie rezerwacji jednostki noclegowej dla gościa w hotelu?

A. Formularz rezerwacyjny
B. Potwierdzenie rezerwacji
C. Harmonogram rezerwacji
D. Dokument rezerwacyjny
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy złożył zamówienie na śniadanie do swojego pokoju. Po wejściu do niego, kelner powinien

A. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, porozmawiać z klientem i życzyć smacznego
B. ustawić tacę na stoliku, życzyć smacznego i grzecznie pożegnać klienta
C. ustawić tacę w wyznaczonym miejscu, zapytać o dodatkowe życzenia i podać rachunek do podpisu
D. ustawić tacę na stoliku, przyjąć należność i czekać na napiwek
Realizacja usług w recepcji

Gość zarezerwował dwa pokoje dwuosobowe dla czterech osób w taryfie all inclusive w terminie od 09 do 14 lipca. Który fragment potwierdzenia rezerwacji odpowiada zamówieniu?

Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji - fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 6 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 5 000,00 zł
A.B.
Potwierdzenie rezerwacji - fragmentPotwierdzenie rezerwacji – fragment
- ilość dób 6
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 3 000,00 zł
- ilość dób 5
- taryfa AI 250,00 zł/osoba/doba
- koszt pobytu 2 500,00 zł
C.D.

A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
HGT.06 Pytanie 306
Realizacja usług w recepcji

Z jakiego źródła informacji powinien korzystać pracownik recepcji hotelu w Zakopanem, gdy gość zapyta o trasę do schroniska górskiego na Hali Gąsienicowej?

A. Mapy turystycznej
B. Planu miasta
C. Mapy topograficznej
D. Atlasu samochodowego
Realizacja usług w recepcji

Empatia stanowi jedną z właściwości psychofizycznych recepcjonisty, co ułatwia mu dostrzeganie potrzeb odwiedzającego. Jej istota sprowadza się do umiejętności

A. zrozumienia problemów gościa
B. odmawiania realizacji prośb gościa
C. wczucia się w sytuację gościa
D. uzgadniania warunków umowy
Realizacja usług w recepcji

W jakim czasie od momentu złożenia zamówienia na usługi hotelowe recepcja powinna dostarczyć klientowi pisemne potwierdzenie rezerwacji?

A. Do 48 godz.
B. Do 36 godz.
C. Do 12 godz.
D. Do 24 godz.
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelu poprosił pracownika recepcji o dokonanie rezerwacji biletu lotniczego do Barcelony. Z jakiego systemu rezerwacji powinien skorzystać recepcjonista?

A. Expedia
B. Amadeus
C. Voyager
D. Chart
Realizacja usług w recepcji

W trakcie najbliższego pobytu w Warszawie znany na całym świecie brytyjski zespół muzyczny zarezerwował noclegi w hotelu Imperia. Jakie mogą być przewidywane rezultaty tego wydarzenia?

A. wzrost jakości świadczonych usług w hotelach w Polsce Środkowej
B. spadek jakości świadczonych usług w hotelu Imperia
C. wzrost zainteresowania ofertą hotelu Imperia
D. spadek zainteresowania usługami hotelarskimi w Warszawie
Realizacja usług w recepcji

Która z poniższych informacji nie jest zawarta w karcie pobytu?

A. Adres osoby zatrzymującej się w hotelu
B. Numer pokoju oraz cena za pokój
C. Data przybycia i wyjazdu
D. Nazwisko osoby zatrzymującej się w hotelu
Realizacja usług w recepcji

Podczas wymeldowania gość poprosił obsługę o wystawienie faktury za usługi, które zostały zrealizowane w hotelu. Zanim faktura zostanie wydana, pracownik recepcji powinien ustalić zakres płatnych usług oraz

A. zamknąć rachunek gościa w hotelu
B. przedłożyć gościowi do akceptacji wstępny rachunek
C. przyjąć płatność
D. zapytać gościa o zwrot karty pobytu
Realizacja usług w recepcji

Który dokument jest sporządzany na przedstawionym druku?

DanePotwierdzenie rezerwacjiRezerwacja gwarantowana
Imię i nazwisko/firma
Termin pobytu
Liczba osób
Rodzaj pokoju
Rodzaj płatności
Przedpłata w kwocie
Nr karty kredytowej i data jej ważności
Nazwisko okaziciela karty
Dane osoby/firmy dokonującej rezerwacji
Data i podpis pracownika przyjmującego rezerwację

A. Formularz rezerwacji.
B. Karta rejestracyjna.
C. Grafik obłożenia pokoi.
D. Potwierdzenie rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Osoba planująca zorganizowanie szkolenia w hotelu wymaga od pracownika recepcji przede wszystkim informacji dotyczących

A. dodatkowych usług oferowanych przez hotel
B. wydatków związanych z korzystaniem z systemu tłumaczeń symultanicznych
C. oferty menu restauracji hotelowej dla grup biznesowych
D. cen wynajmu sal wielofunkcyjnych