Filtrowanie pytań
Realizacja usług w recepcji
A. 110 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 69 cm
B. 70 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 65 cm
C. 130 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 70 cm
D. 90 cm, z podjazdem o wysokości co najmniej 67 cm
Realizacja usług w recepcji
Premie, nagrody, upominki oraz inne krótkoterminowe działania wykorzystujące bodźce ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży stanowią narzędzia:
A. reklamy prasowej
B. public relations
C. sprzedaży osobistej
D. promocji sprzedaży
Realizacja usług w recepcji
Pan Kowalski, który na stałe mieszka w Łodzi, wcześnie rano udał się na wycieczkę do innego miasta. Tego samego dnia wrócił do swojego domu. W tym dniu Pan Kowalski był
A. przewodnikiem turystycznym
B. gościem hotelowym
C. odwiedzającym jednodniowym
D. turystą
Realizacja usług w recepcji
Jaką wysokość powinna mieć lada recepcyjna, aby umożliwić obsługę gościa stojącego?
A. Od 100 do 110 cm
B. Od 120 do 130 cm
C. Od 130 do 140 cm
D. Od 110 do 120 cm
Realizacja usług w recepcji
Elementem marketingowym w branży hotelarskiej, na który oddziałują typ pokoi, liczba osób w grupie, zakres zamówionych usług oraz pora roku, jest
A. promocja
B. cena
C. personel
D. dystrybucja
Realizacja usług w recepcji
Jak określa się czas trwania doby hotelowej?
A. kontrakt hotelowy
B. ustawa dotycząca usług turystycznych
C. regulamin obiektu noclegowego
D. klasyfikacja miejsc noclegowych
Realizacja usług w recepcji
Kto zajmuje się realizowaniem nietypowych życzeń klientów w hotelu?
A. pracownik relacji z gośćmi.
B. recepcjonista koordynator.
C. recepcjonista concierge.
D. pracownik obsługi parterowej.
Realizacja usług w recepcji
W obiektach hotelowych pięciogwiazdkowych, według norm kategoryzacyjnych, pokoje z kompletnym węzłem sanitarnym wynoszą
A. 50%
B. 75%
C. 100%
D. 25%
HGT.06 Pytanie 169
Realizacja usług w recepcji
W hotelach o określonej kategorii, posiadanie apartamentu jest wymagane
A. 1* i 2*
B. 2 i 3*
C. 3* i 4*
D. 4* i 5*
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu w Krakowie, grupa turystów poprosiła o przedstawienie propozycji jednodniowej wycieczki po mieście i okolicy. Którą z możliwości powinien zaproponować im recepcjonista?
| Twierdza Kłodzko Wambierzyce - Bazylika, ruchoma szopka. Góry Stołowe - Błędne Skały lub Szczeliniec. | Rynek Główny - Sukiennice, Kościół Mariacki. Kopalnia Soli w Wieliczce. | Góry Świętokrzyskie - Jaskinia Raj Góra Zamkowa - ruiny zamku w Chęcinach. | Kazimierz Dolny zwany „Perłą nad Wisłą". Góra Trzech Krzyży. |
| A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju pokój powinien otrzymać gość, który ma wyjątkowo wysokie oczekiwania co do jakości swojego pobytu?
A. Single room
B. Double room
C. Triple room
D. Suitę room
Realizacja usług w recepcji
W trakcie procedury check-out gość poprosił recepcjonistę o wystawienie faktury za usługi skorzystane w hotelu. Zanim zostanie ona wystawiona, pracownik recepcji powinien ustalić listę płatnych usług oraz
A. przyjąć opłatę
B. zamknąć rachunek hotelowy gościa
C. przedstawić do zaakceptowania wstępny rachunek
D. poprosić gościa o oddanie karty pobytu
Realizacja usług w recepcji
Obiekt, który dysponuje co najmniej 7 pokojami oraz zapewnia całodniowe wyżywienie dla swoich klientów, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, to
A. dom wycieczkowy
B. motel
C. pensjonat
D. hotel
Realizacja usług w recepcji
Dokument, który przygotowuje recepcjonista-dysponent po otrzymaniu zamówienia od gościa i wysyła go do zamawiającego, to
A. karta zamówienia
B. potwierdzenie rezerwacji
C. formularz rezerwacyjny
D. list powitalny
Realizacja usług w recepcji
Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?
A. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
B. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
C. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
D. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument stanowi dla recepcjonisty dowód rezerwacji usług nabytych przez biuro podróży?
A. Voucher
B. Faktura
C. Umowa rezerwacji
D. Formularz rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
W pensjonacie zrealizowano sprzedaż 2 pokoi po cenie jednostkowej 200 zł, 2 pokoi po cenie jednostkowej 300 zł oraz 2 pokoi po cenie jednostkowej 100 zł. Jaka będzie wartość wskaźnika średniej rzeczywistej ceny pokoju ADR?
A. 100,00 zł
B. 150,00 zł
C. 200,00 zł
D. 250,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Wskaź działanie typowe dla procedury check out?
A. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
B. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
C. Sporządzenie wstępnego rachunku
D. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
HGT.06 Pytanie 179
Realizacja usług w recepcji
Jakie usługi w hotelach i motelach wszystkich klas są obowiązkowe i dostępne przez całą dobę?
A. Opieka nad dziećmi
B. Udzielanie informacji
C. Pranie bielizny i ubrań gości
D. Sprzedaż produktów do higieny osobistej
Realizacja usług w recepcji
Hotel oferuje usługi noclegowe poprzez touroperatora. Jaki element marketingu mix wykorzystuje hotel?
A. Dystrybucję
B. Promocję
C. Cenę
D. Personel
Realizacja usług w recepcji
Jakie z poniższych czynności są realizowane przez pracownika recepcji w hotelu?
A. Przygotowanie jednostek noclegowych do sprzedaży
B. Udzielanie informacji turystycznej
C. Kontrola stanu wyposażenia pokoi w hotelu
D. Całościowa obsługa sal konferencyjnych
Realizacja usług w recepcji
Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie kolacji w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje recepcja powinna przesłać do działu gastronomii w związku z tym zamówieniem?
A. Nazwisko klienta, datę, ceny potraw, menu
B. Numer pokoju, datę i godzinę, liczbę osób, menu
C. Numer pokoju, datę i godzinę, rodzaje napojów
D. Nazwiska gości, godzinę, menu, numer pokoju
Realizacja usług w recepcji
Do jakiego działu w hotelu recepcjonista powinien kierować informacje od gości na temat usterek w pokojach?
A. Rezerwacji
B. Księgowości
C. Technicznego
D. Zaopatrzenia
Realizacja usług w recepcji
Do którego segmentu gości jest skierowany fragment oferty hotelu?
| Fragment oferty hotelu | |
Oferujemy:
| |
A. Nowożeńców w podróży poślubnej.
B. Gości biznesowych.
C. Uczestników obozu wędrownego.
D. Małżeństwa z dziećmi.
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za pobyt ureguluje gość, który spędza 4 doby w hotelu, jeśli cena za pierwszą dobę wynosi 300,00 zł, a rabat na każdą kolejną dobę to 20%, obliczany od ceny pierwszej doby?
A. 1200,00 zł
B. 1020,00 zł
C. 1380,00 zł
D. 1110,00 zł
Realizacja usług w recepcji
Usługi, które nie są zazwyczaj obowiązkowe dla hotelu, a które goście chętnie wykorzystują, takie jak basen, sauna czy jacuzzi, to przykład usług
A. fakultatywnych
B. towarzyszących
C. uzupełniających
D. komplementarnych
Realizacja usług w recepcji
Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?
A. 70 cm
B. 110 cm
C. 50 cm
D. 90 cm
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży dla grupy turystów z Włoch, powinien zażądać recepcjonista podczas przyjmowania gości w hotelu w Polsce?
A. Rooming list
B. Potwierdzenie przelewu środków finansowych
C. Voucher
D. Potwierdzenie przyjęcia rezerwacji
Realizacja usług w recepcji
Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?
A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
C. ściągnięcie środków z konta użytkownika
D. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
Realizacja usług w recepcji
Gdzie goście mogą znaleźć informacje na temat przedłużenia pobytu w hotelu?
A. w liście powitalnym
B. w karcie rejestracyjnej
C. w potwierdzeniu rezerwacji
D. w regulaminie hotelowym
Realizacja usług w recepcji
Jakie są zadania służby parterowej w hotelu?
A. zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego sprzętu w recepcji
B. prowadzenie gości do ich pokoi
C. organizacja oraz sprzedaż usług noclegowych
D. dbanie o porządek w pomieszczeniach mieszkalnych
Realizacja usług w recepcji
Który z podanych pakietów recepcjonista powinien polecić grupie przyjaciółek zamierzających wspólnie spędzić w hotelu "weekend piękności "1
| Nazwa pakietu | Elementy pakietu |
|---|---|
| BIAŁY | menu śródziemnomorskie, kwiaty w dniu przyjazdu |
| INDYGO | basen kryty i otwarty, rowery bez ograniczeń czasowych |
| LILA | AI, centrum wellness, codziennie zabieg SPA do wyboru |
| SEPIA | kolacja powitalna z muzyką, jeden masaż relaksacyjny ciała |
A. Sepia.
B. Biały.
C. Indygo.
D. Lila.
HGT.06 Pytanie 193
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania recepcjonisty najlepiej zaspokoją potrzeby gościa, który przybył do hotelu przed czasem rozpoczęcia doby hotelowej, bez wcześniejszej rezerwacji?
A. Sprawdzenie dostępności pokoi w grafiku rezerwacji, poinformowanie o orientacyjnym czasie oczekiwania na pokój, zaproponowanie przechowalni bagażu
B. Zażądanie okazania dokumentu tożsamości, pobranie opłaty za nocleg, poinformowanie o przewidywanym czasie oczekiwania na pokój
C. Weryfikacja dostępności pokoi w harmonogramie rezerwacji, zaproponowanie jedzenia w restauracji, poinformowanie kierownictwa obiektu
D. Zapytanie o imię i nazwisko gościa, poproszenie o dokument tożsamości, poinformowanie o godzinie zaczęcia doby hotelowej
Realizacja usług w recepcji
Jakiego rodzaju sprzątanie mieszkania wykonuje osoba sprzątająca po odjeździe gościa?
A. W obecności gościa
B. Dokładne
C. Na czysto
D. Cykliczne
Realizacja usług w recepcji
Który rodzaj jednostki mieszkalnej odpowiada potrzebom klienta określonym w przedstawionym zamówieniu?
| Od: Krystyna Nowak < [email protected]> Do: Hotel Abis w Kielcach <[email protected]> Wysłano: 10 kwietnia 21:32 Temat: Zamówienie Witam, Uprzejmie proszę o rezerwację pokoju dla mnie i mojej córki w terminie od 02 do 04 lipca br. z uwzględnieniem oddzielnych łóżek. Z poważaniem Krystyna Nowak |
A. Double.
B. Twin.
C. Queen.
D. Single.
Realizacja usług w recepcji
Który z pracowników hotelowych zajmuje się m.in. informowaniem recepcji o aktualnym statusie rezerwacji, przyjmowaniem nowych rezerwacji oraz sporządzaniem listy gości przyjeżdżających na ustalone terminy?
A. Pracownika do spraw rezerwacji.
B. Pracownika guest relations.
C. Recepcjonisty-informatora.
D. Recepcjonisty concierge.
Realizacja usług w recepcji
Jakie zestawy śniadaniowe mogą otrzymać klienci, jeśli biuro podróży zarezerwowało dla nich śniadania kontynentalne?
A. Mleko z płatkami, sok ze świeżych owoców, tosty, jaja na bekonie, kawa z mlekiem
B. Pieczywo pszenne, masło, dżem, jaja po wiedeńsku, kawa ze śmietanką
C. Pieczywo, masło, dżem lub miód, kawa lub herbata
D. Sok, zupa mleczna, jaja na szynce, kawa, herbata, mleko
Realizacja usług w recepcji
Rezerwacja, w której ustalono, że hotel utrzyma pokój dla klienta do godziny 18.00 w dniu przyjazdu bez wymogu wpłaty zaliczki, nazywana jest rezerwacją
A. kredytowej
B. niegwarantowanej
C. wstępnej
D. potwierdzonej
Realizacja usług w recepcji
Jan Kowalski przybył do hotelu "Kolia" w dniu 20.06.2011 r. o godz.8.00 z zamiarem pobytu w hotelu na dwie doby. Doba hotelowa trwa do godz. 12.00. Kiedy najpóźniej recepcjonista ma obowiązek go zameldować, zgodnie z załączonym fragmentem Ustawy?
| Rozdział 5 |
| Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów |
| Art.18 |
| 1.Osoba, która przybyła do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia. |
| 2.(…) |
| Fragment Ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r., o ewidencji ludności i dowodach osobistych (DZ.U.Z 2006 R., Nr 139, poz.993, art. zm. Dz.U. z 2006r., Nr 104, poz.708) |
A. 20.06.2011 r., do godz. 12.00
B. 21.06.2011 r., do godz. 12.00
C. 20.06.2011 r., do godz. 20.00
D. 21.06.2011 r., do godz. 8.00
Realizacja usług w recepcji
Podstawowym obowiązkiem kierownika recepcji jest
A. wydawanie oraz przyjmowanie kluczy do pokoi od gości
B. organizowanie pracy dla personelu recepcji
C. udzielanie informacji i dostarczanie formularzy
D. analizowanie czynników wpływających na popyt i podaż