Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja usług w recepcji

Jakie dane powinny być pozyskane podczas telefonicznego umawiania się na rezerwację pokoju hotelowego dla gościa indywidualnego?

A. Typ pokoju, nazwisko osoby rezerwującej, godzina wyjazdu
B. Nazwisko oraz adres gościa, okres pobytu, typ pokoju
C. Dodatkowe wymagania gościa, godzina przybycia, nazwisko rezerwującego
D. Data przybycia, nazwisko osoby rezerwującej, forma płatności
Realizacja usług w recepcji

Wszystkie motele, niezależnie od przynależności do danej kategorii, zobowiązane są do świadczenia usług: budzenia, przechowywania bagażu gości, motoryzacyjnych, udzielania pierwszej pomocy w sytuacjach nagłych oraz

A. room service dostępny co najmniej 12 godzin dziennie.
B. dostarczania gazet.
C. serwowania śniadań.
D. codziennej wymiany pościeli i ręczników.
Realizacja usług w recepcji

Zadaniem pracownika zajmującego się bagażem wobec gościa, który właśnie opuścił hotel, jest przede wszystkim

A. udzielenie informacji na temat usług dostępnych w hotelu
B. przeniesienie bagażu do jego pokoju
C. udzielenie wskazówek dotyczących układu hotelu
D. przeniesienie bagażu do określonego miejsca
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji hotelowej dostarcza recepcjonistom aktualne informacje na temat rezerwacji, realizuje rezerwacje oraz opracowuje listy przyjazdów na ustalone daty?

A. Pracownik działu rezerwacji
B. Recepcjonista-informator
C. Pracownik działu guest relations
D. Recepcjonista concierge
Realizacja usług w recepcji

Klient zarezerwował pobyt w pokoju dla dwóch osób i zwrócił się z prośbą o dostarczenie do pokoju deski do prasowania z żelazkiem. Recepcjonista powinien przekazać to zlecenie do działu

A. marketingu.
B. służby parterowej.
C. technicznego.
D. służby pięter.
HGT.06 Pytanie 51
Realizacja usług w recepcji

Gość korzystał z oferty hotelu w dniach od 10 do 12 września w opcji BB, która kosztowała 250,00 zł brutto za dobę. Dodatkowo zamówił dwa masaże ciała po 90,00 zł brutto każdy. Za usługi podstawowe zapłacił kartą kredytową służbową, natomiast za usługi dodatkowe gotówką. Jaką kwotę zapłacono gotówką?

A. 180,00 zł
B. 500,00 zł
C. 340,00 zł
D. 680,00 zł
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Wstawka do apartamentu, budzenie
B. Tłumacz języka migowego, room-service
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Budzenie, przechowalnia bagażu
Realizacja usług w recepcji

Klient hotelowy zwrócił się z prośbą o zorganizowanie luncha w swoim pokoju dla kilku osób. Jakie informacje powinna przekazać recepcja działowi gastronomii w związku z tą usługą?

A. Numer pokoju, datę oraz godzinę, rodzaje napojów
B. Numer pokoju, datę oraz godzinę, liczbę osób, menu
C. Nazwiska klientów, godzinę, menu, numer pokoju
D. Nazwisko klienta, datę, ceny dań, menu
Realizacja usług w recepcji

Główną usługą oferowaną przez pensjonat jest zapewnienie noclegu oraz

A. możliwość parkowania pojazdów.
B. całodzienne wyżywienie.
C. serwowanie śniadań do pokoju.
D. przechowywanie bagażu oraz cennych przedmiotów.
Realizacja usług w recepcji

W dniach od 5 do 6 czerwca 2014 r. firma zarezerwowała pakiet konferencyjny dla 20 osób, który obejmował nocleg, wyżywienie oraz wynajem sali konferencyjnej w kwocie 200 zł brutto na osobę. Podczas pobytu czterech uczestników skorzystało ponadto z minibaru, wydając po 50 zł brutto każdy. Jaka kwota powinna być zapłacona przez firmę?

A. 4 200 zł
B. 8 200 zł
C. 8 000 zł
D. 4 000 zł
Realizacja usług w recepcji

Aby przygotować typowe śniadanie dla gościa z Francji, jakie składniki powinny być użyte?

A. jajko na miękko, szynkę, pieczywo, kawę ze śmietanką
B. sok z owoców cytrusowych, płatki kukurydziane na zimnym mleku, jaja na bekonie, tosty, kawę z mlekiem
C. zupę mleczną, jaja sadzone na szynce, soki owocowe, pieczywo, masło, dżem, herbatę
D. drobne pieczywo, masło, dżem, miód, sery, sok z owoców cytrusowych, kawę, czekoladę
Realizacja usług w recepcji

Która z przedstawionych kart jest dla gościa potwierdzeniem udziału w programie lojalnościowym prowadzonym przez Hotel SPA?

HOTEL SPA
KARNET

10 WEJŚĆ
lipiec – sierpień
Zespół Odnowy Biologicznej
HOTEL SPA
ZAPROSZENIE

na degustację win
dla 2 osób
lipiec – sierpień 2015
HOTEL SPA
BONUS

na okaziciela
2015
weekend dla dwojga gratis
HOTEL SPA
KUPON RABATOWY

10% rabat stały
2015
na wszystkie usługi
ABCD

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony fragment dokumentu hotelowego to

L.p.Nazwisko i imięData i miejsce urodzeniaDataOznaczenie dokumentu tożsamościNumer pokoju/ uwagi
przyjazduwyjazdu
1.Kowalski Piotr02.02.1989, Kraków12.05.201617.05.2016ABC 123456305/ pies

A. karta rejestracyjna.
B. księga rejestracyjna.
C. potwierdzenie rezerwacji.
D. formularz rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?

A. Sangwinika
B. Melancholika
C. Flegmatyka
D. Choleryka
Realizacja usług w recepcji

Rodzina zarezerwowała nocleg w pokoju dwuosobowym dla siebie oraz swojego dwuletniego syna. W zamówieniu goście poprosili o przygotowanie pokoju z myślą o dziecku. W związku z tym recepcjonista powinien skierować do kierownika housekeepingu zlecenie

A. doposażenia pokoju w łóżeczko
B. dodatkowego sprzątania pokoju
C. doposażenia pokoju w deskę do prasowania
D. umieszczenia zestawu do parzenia kawy i herbaty
Realizacja usług w recepcji

Jakie elementy wyposażenia recepcji powinny być dostępne dla gości hotelowych?

A. Mapa hotelu, materiały reklamowe, lista numerów alarmowych
B. Harmonogram pokoi, kasa fiskalna, lista usług dodatkowych
C. Komputer, spis numerów wewnętrznych hotelu, regulamin działalności
D. Regulamin hotelu, cennik usług hotelowych, lista akceptowanych kart płatniczych
Realizacja usług w recepcji

Pan Malinowski dokonał rezerwacji noclegu w Hotelu Agata*** w Bydgoszczy. Na potwierdzeniu widnieje skrót HB, który oznacza nocleg

A. ze śniadaniem i obiadokolacją
B. ze śniadaniem
C. ze śniadaniem, obiadem, kolacją
D. bez wyżywienia
Realizacja usług w recepcji

Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał hotel oferując zniżkę w wysokości 20% na noclegi dla grup liczących ponad 10 osób?

A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. E-marketing
D. Promocję bezpośrednią
HGT.06 Pytanie 72
Realizacja usług w recepcji

Jaki był przeciętny czas pobytu gościa, jeśli w marcu tego roku w hotelu przebywało 500 gości, a sprzedano 1 500 miejsc noclegowych?

A. 1 dzień
B. 3 dni
C. 5 dni
D. 10 dni
Realizacja usług w recepcji

Jaką rezerwację powinien zaakceptować recepcjonista od gościa, który oczekuje, iż jego pokój będzie dostępny przez pierwszą dobę hotelową planowanego pobytu, niezależnie od godziny przybycia do hotelu?

A. Kredytową
B. Niegwarantowaną
C. Gwarantowaną
D. Wstępną
Realizacja usług w recepcji

Przedstawiony dokument, który został sporządzony przez recepcjonistę, to

Hotel Plaza ***
ul. Słoneczna 22
72-344 Rewal
tel./fax: 91/344 77 006
[email protected]
www.plaza.pl
Rewal, 2 kwietnia 2018 r.

Szanowna Pani,

z przyjemnością potwierdzamy przyjęcie rezerwacji dla Pani Magdaleny Nowak według
następujących danych:

Termin pobytu: 15.07 - 22.07.2018 r.
Rodzaj zakwaterowania: pokój dwuosobowy superior
Liczba osób: 2 osoby dorosłe
Rodzaj wyżywienia: 2 x dziennie (od obiadokolacji pierwszego dnia pobytu do śniadania ostatniego dnia pobytu)
Koszt pobytu: 4 000 zł

Prosimy o wpłatę zadatku w kwocie 1 200 zł w terminie do dnia 7.04.2018 r. na konto
bankowe hotelu ING Bank Śląski oddział Kołobrzeg 02 5555 1677 0000 0007 2111 5456

W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, rezerwacja zostanie anulowana.

Z poważaniem,
Marta Markowska
recepcjonista

A. formularz rezerwacyjny.
B. potwierdzenie rezerwacji.
C. karta rezerwacyjna.
D. grafik rezerwacji.
Realizacja usług w recepcji

Aby zwiększyć obłożenie pensjonatu nad Bałtykiem w sezonie jesiennym, jego właściciel powinien

A. zwiększyć cenę za nocleg.
B. nie wprowadzać żadnych promocji.
C. zmniejszyć cenę za nocleg.
D. zainteresować się działaniami rywali.
Realizacja usług w recepcji

Który z poniższych dokumentów jest sporządzany przez recepcję w celu przekazania go służbie pięter?

A. Lista gości VIP
B. Księga skarg i wniosków
C. Rejestr zamówionych usług budzenia
D. Karta pobytu
HGT.06 Pytanie 77
Realizacja usług w recepcji

Z jaką metodą płatności związana jest preautoryzacja funduszy na usługi noclegowe i wyżywienie zamówione przez gościa w pensjonacie?

A. W gotówce
B. Zleceniem przelewu
C. Kartą płatniczą
D. Przekazem pocztowym
Realizacja usług w recepcji

Jakie z poniższych działań zarządu hotelu nie przyczyni się do zwiększenia zainteresowania usługami hotelarskimi w czasie poza sezonem?

A. Zmiana personelu
B. Dodatkowe bezpłatne usługi
C. Zmniejszenie kosztów noclegu
D. Promocja w gazetach codziennych
HGT.06 Pytanie 79
Realizacja usług w recepcji

Obiekt noclegowy ma możliwość wykonania preautoryzacji podczas płatności za usługi

A. poprzez gotówkę
B. używając karty płatniczej
C. przy pomocy przekazu pocztowego
D. zapłaceniem czekiem
Realizacja usług w recepcji

Czy zadano pytanie o dokonanie rezerwacji oraz na jakie nazwisko, jest to częścią obsługi gościa w trakcie

A. rozliczenia gościa
B. procedury check-out
C. procedury przyjęcia gościa
D. przyjęcia zamówienia