Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Falcowanie
B. Kaszerowanie
C. Bigowanie
D. Listwowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu
A. strony www
B. cityscrolla
C. telebimu
D. citylightu
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Marketing szeptany
B. Copywriting
C. Marketing kreatywny
D. Naming
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt
A. layoutu
B. opakowania
C. księgi znaku
D. materiałów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. księga standardów CI
B. logograf wizualny
C. typografia firmowa
D. akcydens służbowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
A. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
B. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
C. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
D. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?
A. Koordynacji
B. Produkcji
C. Kreatywnego
D. Mediów
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?
A. Obszar cięcia
B. Spad
C. Wewnętrzny margines
D. Obszar druku
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono gradient radialny?

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił w agencji reklamowej ulotki w rozmiarze DL. Który rozmiar powinna wybrać agencja, aby spełnić oczekiwanie klienta?

A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

A. Na grafice 3
B. Na grafice 1
C. Na grafice 4
D. Na grafice 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. czerń
B. zieleń
C. żółty
D. błękit
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych plików przechowuje grafikę w formacie wektorowym?
A. Okrąg.jpg
B. Kwadrat.bmp
C. Pasek.cdr
D. Linia.gif
Zarządzanie kampanią reklamową
Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu
A. deklaratywnym
B. rozkazującym
C. porównawczym
D. niesamodzielnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?
Konstrukcja wielkogabarytowa | Billboard | Tablica reklamowa | Megaboard | Totem | X |
A. Ulotkę.
B. Plakat.
C. Pylon.
D. Roll-up.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
B. do 5 lat pozbawienia wolności
C. związana z konfiskatą aktywów firmy
D. do 10 lat pozbawienia wolności
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel
A. seksualny
B. moralny
C. racjonalny
D. emocjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
W dużej agencji reklamowej przed rozpoczęciem emisji reklamy w telewizji odpowiedzialność za wybór najlepszego podwykonawcy (stylisty, fotografa) spoczywa na
A. Media Planner
B. Traffic
C. Copywriter
D. Art Buyer
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ rodzaj wizytówki pokazanej na rysunku oraz zestaw kolorów, w jakim została zaprojektowana.

A. Kombinowana, 4+1
B. Służbowa, 4+0
C. Służbowa, 4+1
D. Osobista, 4+0
Zarządzanie kampanią reklamową
W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?
A. Niebieski
B. Fioletowy
C. Czarny
D. Żółty
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to
A. posttest
B. proof cyfrowy
C. proof analogowy
D. preset
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie wykonania projektu szyldu dla cukierni Delicious. Klient określił w zleceniu, że w celu podkreślenia wyjątkowej jakości swoich produktów nazwa cukierni w szyldzie ma być wykonana z użyciem kroju pisanki. Który z projektów przygotowanych przez grafika należy przedstawić klientowi?

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?
A. 100 dpi
B. 150 dpi
C. 300 dpi
D. 200 dpi
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych kroków w produkcji spotu telewizyjnego odbywa się jako ostatni?
A. Master
B. Storyboard
C. Betacam
D. Casting
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Patent
B. Licencja
C. Logotyp
D. Znak towarowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą wersję spotu reklamowego opisano w ramce?
Agencja reklamowa postanowiła zbadać jak potencjalni odbiorcy spotu reklamowego oceniają pomysł. W tym celu stworzyła uproszczoną wersję spotu reklamowego na podstawie scenopisu obrazkowego z uproszczoną animacją postaci wewnątrz kadru oraz z planowanymi ruchami kamery. |
A. Animatik.
B. Storyboard.
C. Master.
D. Fotomatik.
Zarządzanie kampanią reklamową
W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

A. logo.
B. sygnet.
C. tagline.
D. logotyp.
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?
A. Użyć digitalizacji
B. Zamienić na krzywe
C. Wykonać morphing
D. Zastosować rasteryzację
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form prezentowania informacji reklamowych jest najmniej atrakcyjna wizualnie?
A. Katalog reklamowy
B. Krótki tekst w emailu
C. Animowany baner
D. Folder reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?
A. R:255 G:255 B:255
B. R:0 G:0 B:255
C. R:0 G:0 B:0
D. R:0 G:0 B:100
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w renesansie
B. w prehistorycznych dziełach sztuki
C. w czasie baroku
D. w XX wieku
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługa przygotowuje propozycję handlową. Elementem identyfikującym firmę w tej propozycji jest
A. logo firmy oferenta
B. imię i nazwisko osoby, do której skierowana jest propozycja
C. nazwa miejscowości
D. data
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie sprzedaży produktów i usług związanych z reklamą kluczowym zadaniem taktycznym jest stworzenie spotu reklamowego. Faza produkcji spotu telewizyjnego, dotycząca doboru aktorów do reklamy, to
A. mastering
B. casting
C. sampling
D. listening
Zarządzanie kampanią reklamową
Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?
A. Corel Draw
B. Visual Studio
C. Power Director
D. Adobe Photoshop
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?
A. Power Point
B. Adobe InDesign
C. Paint Shop Pro
D. Microsoft Excel
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy powinno się zastosować, aby uwydatnić zalety oraz rozbudowane funkcje nowego robota kuchennego?
A. Kawałkiem życia
B. Demonstracją działania
C. Stylem życia
D. Fantazją
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia zasadę

A. asymetrii.
B. złotej proporcji.
C. trójpodziału.
D. równowagi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

A. Ilustracja 2
B. Ilustracja 3
C. Ilustracja 4
D. Ilustracja 1
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem
A. działu kreacji
B. account managera
C. panelu mediowego
D. działu mediów
Zarządzanie kampanią reklamową
Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki
A. gumowaniu
B. sztancowaniu
C. kaszerowaniu
D. listwowaniu