Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Falcowanie
B. Kaszerowanie
C. Bigowanie
D. Listwowanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?

A. Marketing szeptany
B. Copywriting
C. Marketing kreatywny
D. Naming
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt

A. layoutu
B. opakowania
C. księgi znaku
D. materiałów reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?

A. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
B. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
C. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
D. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?

A. Obszar cięcia
B. Spad
C. Wewnętrzny margines
D. Obszar druku
Zarządzanie kampanią reklamową

Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

Ilustracja do pytania 11
A. Na grafice 3
B. Na grafice 1
C. Na grafice 4
D. Na grafice 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. czerń
B. zieleń
C. żółty
D. błękit
Zarządzanie kampanią reklamową

Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?

Konstrukcja wielkogabarytowaBillboardTablica reklamowaMegaboardTotemX

A. Ulotkę.
B. Plakat.
C. Pylon.
D. Roll-up.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
B. do 5 lat pozbawienia wolności
C. związana z konfiskatą aktywów firmy
D. do 10 lat pozbawienia wolności
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Niebieski
B. Fioletowy
C. Czarny
D. Żółty
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to

A. posttest
B. proof cyfrowy
C. proof analogowy
D. preset
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie wykonania projektu szyldu dla cukierni Delicious. Klient określił w zleceniu, że w celu podkreślenia wyjątkowej jakości swoich produktów nazwa cukierni w szyldzie ma być wykonana z użyciem kroju pisanki. Który z projektów przygotowanych przez grafika należy przedstawić klientowi?

Ilustracja do pytania 22
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?

A. Patent
B. Licencja
C. Logotyp
D. Znak towarowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą wersję spotu reklamowego opisano w ramce?

Agencja reklamowa postanowiła zbadać jak potencjalni odbiorcy spotu reklamowego oceniają pomysł. W tym celu stworzyła uproszczoną wersję spotu reklamowego na podstawie scenopisu obrazkowego z uproszczoną animacją postaci wewnątrz kadru oraz z planowanymi ruchami kamery.

A. Animatik.
B. Storyboard.
C. Master.
D. Fotomatik.
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?

A. Użyć digitalizacji
B. Zamienić na krzywe
C. Wykonać morphing
D. Zastosować rasteryzację
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?

A. R:255 G:255 B:255
B. R:0 G:0 B:255
C. R:0 G:0 B:0
D. R:0 G:0 B:100
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie sprzedaży produktów i usług związanych z reklamą kluczowym zadaniem taktycznym jest stworzenie spotu reklamowego. Faza produkcji spotu telewizyjnego, dotycząca doboru aktorów do reklamy, to

A. mastering
B. casting
C. sampling
D. listening
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?

A. Power Point
B. Adobe InDesign
C. Paint Shop Pro
D. Microsoft Excel
Zarządzanie kampanią reklamową

Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki

A. gumowaniu
B. sztancowaniu
C. kaszerowaniu
D. listwowaniu