Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. A4
B. C4
C. C0
D. B4
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?
A. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
B. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
C. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
D. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową
Na osłabienie efektywności reklamy wpływa
A. imię znanej osoby, występującej w reklamie
B. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
C. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
D. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
Zarządzanie kampanią reklamową
Który efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

A. Nałożenie gradientów.
B. Posteryzacji.
C. Perspektywy.
D. Winiety.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?
A. Umowę kupna-sprzedaży
B. Umowę o dzieło
C. Umowę agencyjną
D. Umowę o pracę
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy celem kampanii promocyjnej jest osiągnięcie wysokiej rozpoznawalności marki, należy
A. podkreślić atuty produktu umieszczone na opakowaniu
B. nazwę marki umieścić na początku i końcu reklamy
C. dopasować krój czcionki treści informacyjnej do nazwy marki
D. wykorzystać dłuższe slogany reklamowe w kampanii
Zarządzanie kampanią reklamową
Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie
A. emocjonalny-pozytywny
B. emocjonalny-negatywny
C. moralny
D. racjonalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia zasadę

A. równowagi.
B. asymetrii.
C. złotej proporcji.
D. trójpodziału.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?
A. Paint Shop Pro
B. Adobe InDesign
C. Microsoft Excel
D. Power Point
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat
A. przekazywał proste informacje
B. był ciężki do zapamiętania
C. był natrętny
D. nie zachęcał do podjęcia działań
Zarządzanie kampanią reklamową
Graficzna część planu medialnego, zawierająca rozkład na dni, tygodnie albo miesiące i ukazująca okresy działań w różnych mediach, jest nazywana
A. przepływ gotówki
B. flowchart
C. krótki opis reklamy
D. krótki opis kreatywny
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki program pozwoli na stworzenie logo?
A. Adobe Acrobat
B. Movie Maker
C. Microsoft Access
D. Corel Draw
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z nagłówków reklamy w prasie użyto formy "ciekawość"?
A. Kredyt w jeden dzień!
B. Nowe mieszkania od ręki.
C. Złapiesz okazję zanim będzie za późno?
D. Telefon za złotówkę.
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?
A. Wykonać morphing
B. Zastosować rasteryzację
C. Użyć digitalizacji
D. Zamienić na krzywe
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. do 10 lat pozbawienia wolności
B. do 5 lat pozbawienia wolności
C. związana z konfiskatą aktywów firmy
D. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć trwałą reklamę, która nie blokuje dopływu światła na szybach samochodowych, agencja reklamowa powinna użyć
A. siatki winylowej
B. folii mrożone szkło
C. siatki mesh
D. folii One Way Vision
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć prezentację produktu reklamowego, konieczne jest przeprowadzenie obróbki graficznej zdjęcia. W związku z tym powinno się skorzystać z programu
A. Photoshop
B. Dreamweaver
C. Flash
D. Acrobat
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

A. Rozmycia soczewkowego.
B. Perspektywy.
C. Posteryzacji.
D. Winiety.
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie estetycznego przygotowania produktu poligraficznego, połączenie powierzchni druku z przezroczystą folią z tworzywa sztucznego określa się jako proces
A. laminowania
B. perforowania
C. przegniecenia
D. lakierowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu
A. spotu reklamowego
B. sloganu reklamowego
C. strategii reklamowej
D. kampanii reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj apelu został przekazany odbiorcom na przedstawionej reklamie?

A. Moralny.
B. Racjonalny.
C. Emocjonalny.
D. Społeczny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?
A. Repetycja
B. Porównanie
C. Aliteracja
D. Oksymoron
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z napisów został wykonany przy użyciu kroju pisma typu gotyk?

A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?
A. Styl życia, demonstracja, humor
B. Demonstracja, animacja, fantazja
C. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
D. Dowód naukowy, demonstracja, humor
Zarządzanie kampanią reklamową
Który materiał POS w postaci wiszącego elementu obracającego się pod wpływem ruchu powietrza został przedstawiony na rysunku?

A. Shelf talker.
B. Topper.
C. Dangler.
D. Display.
Zarządzanie kampanią reklamową
Fragment na dole strony albo na końcu wiadomości e-mail, który może zawierać logo danej firmy i nie wymaga modyfikacji przy każdej wysyłce wiadomości firmowej, określa się jako
A. komentarzem
B. stopką
C. dymkiem
D. odwołaniem
Zarządzanie kampanią reklamową
Który proces należy zastosować, aby uzyskać efekt uszlachetniania papieru przedstawiony na rysunku, polegający na nadaniu powierzchni papieru struktury płótna, tak by zyskała ona ciekawszy wygląd i była niepowtarzalna w dotyku?

A. Gumowanie.
B. Cold-stamping.
C. Brązowanie.
D. Kalandrowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel
A. emocjonalny
B. racjonalny
C. seksualny
D. moralny
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi
A. literactwo
B. liternictwo
C. literoznawstwo
D. litografia
Zarządzanie kampanią reklamową
W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

A. logotyp.
B. logo.
C. tagline.
D. sygnet.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?
A. Biznesmenie, odwiedź nas!
B. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
C. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
D. Dla wszystkich panów.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. żółty
B. zieleń
C. błękit
D. czerń
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?
A. RGB
B. Lab
C. CMYK
D. HSB
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?
A. Bigowanie
B. Listwowanie
C. Falcowanie
D. Kaszerowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

A. Dowód naukowy.
B. Styl życia.
C. Scenka z życia.
D. Rekomendacja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Co oznacza pojęcie corporate identity?
A. wizualna tożsamość firmy
B. normy obsługi klienta
C. tożsamość marki
D. kreatywność marki
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych kroków w produkcji spotu telewizyjnego odbywa się jako ostatni?
A. Betacam
B. Master
C. Casting
D. Storyboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem
A. .png
B. .jpeg
C. .psd
D. .pdf
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się dżinglem?
A. małe ogłoszenie
B. piosenkę promocyjną
C. ogłoszenie prasowe
D. reklama telewizyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel
A. społeczny
B. moralny
C. emocjonalny
D. racjonalny