Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
B. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
C. całkowicie niedozwolona
D. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?
A. Edytowanie informacji o kliencie.
B. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
C. Usuwanie powiązanych danych.
D. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?
A. System NTSC, format obrazu 1:1
B. System PAL, format obrazu 9:16
C. System HDTV, format obrazu 16:9
D. System SECAM, format obrazu 4:3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent środka piorącego wprowadza na rynek nową linię produktów. Grupę docelową stanowią osoby o wysokich dochodach, mieszkające samotnie od niedawna w dużym mieście. Produkt będzie sprzedawany jedynie w ekskluzywnych drogeriach. Który z poniższych przykładów definiuje BIG IDEĘ kampanii reklamowej dla tego produktu w postaci ESP?
A. Zapach twojego dzieciństwa
B. Bez brudu, bez kamienia
C. Najbielsza biel na rynku
D. Opakowanie, które wykorzystasz ponownie
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
B. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
C. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
D. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 962,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 537,50 zł
D. 1 350,00 zł
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą strategię marketingową powinna zarekomendować agencja reklamowa przedsiębiorstwu, którewspółpracuje wyłącznie z jednym klientem?
A. Marketingu zróżnicowanego
B. Marketingu masowego
C. Marketingu zindywidualizowanego
D. Marketingu niezróżnicowanego
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to
A. typografia firmowa
B. akcydens służbowy
C. księga standardów CI
D. logograf wizualny
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?
A. równoległa
B. pozioma
C. koncentryczna
D. pionowa
Zarządzanie kampanią reklamową
System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie
A. procesem produkcji
B. stanami magazynowymi
C. relacjami z klientami
D. pracownikami
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. konkursów z nagrodami
B. szkoleń dla sprzedawców
C. broszur informacyjnych
D. próbek produktów
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?
A. Wobbler
B. Stand
C. Hanger
D. Bilonownicę
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
C. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
D. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
PGF.08 Pytanie 454
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
zwrócenie uwagi odbiorcy |
wywołanie zainteresowania |
wzbudzenie chęci posiadania |
przekonanie o słuszności wyboru |
zakup |
zapewnienie satysfakcji |
A. AIDA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. dochody, ceny
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. opinie liderów, kultura
D. osobowość, postawy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które kryterium segmentacji rynku zastosowała agencja reklamy wybierając swoich klientówinstytucjonalnych w oparciu o ich częstotliwość zakupu?
A. Demograficzne
B. Geograficzne
C. Społeczne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?
A. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
B. Rocznik statystyczny GUS
C. Wywiad bezpośredni
D. Ankieta
Zarządzanie kampanią reklamową
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
A. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
B. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
C. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
D. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?
A. Społecznych
B. Fizjologicznych
C. Samorealizacji
D. Bezpieczeństwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania
A. plotera frezującego
B. plotera oporowego
C. szlifierki
D. plotera do folii
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?
A. Reklamę w punkcie sprzedaży
B. Radio krajowe
C. Radio lokalne
D. Telewizję krajową
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. jednorazowego prezentu
B. premii za sprzedaż
C. spotkania doradczego
D. rozszerzonej gwarancji
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny
A. banery i pop-upy
B. ulotki i broszury
C. reklamy radiowe
D. stojaki i potykacze
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
Zarządzanie kampanią reklamową
Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.
Czas (gg:mm:ss) | |||||
---|---|---|---|---|---|
godziny | reklamy | telesprzedaż | ogłoszenia i komunikaty | zapowiedzi programów | |
A. | 900-1000 | 0:03:05 | 0:01:05 | 0:00:00 | 0:02:05 |
B. | 1000-1100 | 0:02:03 | 0:03:00 | 0:01:30 | 0:03:01 |
C. | 1100-1200 | 0:04:24 | 0:02:06 | 0:03:01 | 0:01:04 |
D. | 1200-1300 | 0:03:04 | 0:01:08 | 0:03:02 | 0:01:25 |
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
D. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu
A. billboardów
B. folderów
C. prasy
D. telewizji
Zarządzanie kampanią reklamową
Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?
A. Media Buyer
B. Media Planner
C. Media Director
D. Media Supervisor
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym roku na stronie internetowej pojawił się pierwszy banner reklamowy?
A. 1994
B. 1975
C. 1970
D. 1999
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmowy sprzedażowej należy pamiętać, aby nie naruszać przestrzeni intymnej klienta, która wynosi
A. 66÷85 cm
B. 46÷65 cm
C. 86÷95 cm
D. 15÷45 cm
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Q
C. W miesięczniku Z
D. W miesięczniku Y
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony projekt logo składa się z dwóch elementów. Jednym z nich jest logotyp, a drugi to

A. sygnet.
B. plugin.
C. tagline.
D. ligatura.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który dokument zawiera opis konstrukcji oraz zasady prawidłowego używania grafiki przedstawionej na ilustracji?

A. Media plan
B. Księga znaku
C. Flowchart
D. Brief mediowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. zaawansowanej technologii
B. ogrodowych
C. farmaceutycznych
D. żywności
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia logo jednego z portali społecznościowych, które ma postać

A. monogramu.
B. glifu.
C. abstrakcji.
D. emblematu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
A. z częstotliwością efektywną.
B. z zasięgiem.
C. z zasięgiem efektywnym.
D. z częstotliwością.
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu
A. jumping.
B. mastering.
C. zapping.
D. sampling.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako
A. zbieraniem śmietanki
B. cenowo neutralną
C. penetracją rynku
D. dywersyfikacyjną
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Handlowy
D. Przestrzenny