Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?

A. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
B. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
C. całkowicie niedozwolona
D. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?

A. Edytowanie informacji o kliencie.
B. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
C. Usuwanie powiązanych danych.
D. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?

A. System NTSC, format obrazu 1:1
B. System PAL, format obrazu 9:16
C. System HDTV, format obrazu 16:9
D. System SECAM, format obrazu 4:3
PGF.07 Pytanie 444
Wykonywanie przekazu reklamow…

Producent środka piorącego wprowadza na rynek nową linię produktów. Grupę docelową stanowią osoby o wysokich dochodach, mieszkające samotnie od niedawna w dużym mieście. Produkt będzie sprzedawany jedynie w ekskluzywnych drogeriach. Który z poniższych przykładów definiuje BIG IDEĘ kampanii reklamowej dla tego produktu w postaci ESP?

A. Zapach twojego dzieciństwa
B. Bez brudu, bez kamienia
C. Najbielsza biel na rynku
D. Opakowanie, które wykorzystasz ponownie
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na

A. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
B. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
C. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
D. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
PGF.08 Pytanie 446
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 962,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 1 537,50 zł
D. 1 350,00 zł
PGF.07 Pytanie 447
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą strategię marketingową powinna zarekomendować agencja reklamowa przedsiębiorstwu, którewspółpracuje wyłącznie z jednym klientem?

A. Marketingu zróżnicowanego
B. Marketingu masowego
C. Marketingu zindywidualizowanego
D. Marketingu niezróżnicowanego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja BTL, która obsługuje dużych klientów, postanowiła zainwestować w produkcję gier mobilnych, aby znaleźć nowe możliwości rozwoju. Czy można w związku z tym stwierdzić, że agencja przyjmuje strategię marketingową nazywaną dywersyfikacją?

A. równoległa
B. pozioma
C. koncentryczna
D. pionowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
C. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
D. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. dochody, ceny
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. opinie liderów, kultura
D. osobowość, postawy
PGF.07 Pytanie 456
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które kryterium segmentacji rynku zastosowała agencja reklamy wybierając swoich klientówinstytucjonalnych w oparciu o ich częstotliwość zakupu?

A. Demograficzne
B. Geograficzne
C. Społeczne
D. Behawioralne
Zarządzanie kampanią reklamową

Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na

A. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
B. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
C. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
D. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Społecznych
B. Fizjologicznych
C. Samorealizacji
D. Bezpieczeństwa
PGF.08 Pytanie 460
Zarządzanie kampanią reklamową

Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania

A. plotera frezującego
B. plotera oporowego
C. szlifierki
D. plotera do folii
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje kampanię marketingową dla salonu fryzjerskiego, który działa w Krakowie. Celem tej kampanii jest przyciągnięcie nowych klientów. Które z wymienionych mediów powinna wykorzystać agencja reklamowa?

A. Reklamę w punkcie sprzedaży
B. Radio krajowe
C. Radio lokalne
D. Telewizję krajową
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. banery i pop-upy
B. ulotki i broszury
C. reklamy radiowe
D. stojaki i potykacze
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
B. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
C. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
Zarządzanie kampanią reklamową

Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.

Czas (gg:mm:ss)
godzinyreklamytelesprzedażogłoszenia i komunikatyzapowiedzi programów
A.900-10000:03:050:01:050:00:000:02:05
B.1000-11000:02:030:03:000:01:300:03:01
C.1100-12000:04:240:02:060:03:010:01:04
D.1200-13000:03:040:01:080:03:020:01:25

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
D. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
PGF.07 Pytanie 471
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

Ilustracja do pytania 32
A. W miesięczniku X
B. W miesięczniku Q
C. W miesięczniku Z
D. W miesięczniku Y
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. zaawansowanej technologii
B. ogrodowych
C. farmaceutycznych
D. żywności
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych

A. z częstotliwością efektywną.
B. z zasięgiem.
C. z zasięgiem efektywnym.
D. z częstotliwością.
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezmyślny sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu z jednego kanału na drugi podczas wyświetlania reklam, nazywany jest potocznie skakaniem po kanałach i jest to działanie typu

A. jumping.
B. mastering.
C. zapping.
D. sampling.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. zbieraniem śmietanki
B. cenowo neutralną
C. penetracją rynku
D. dywersyfikacyjną
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?

A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Handlowy
D. Przestrzenny