Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 441
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa określiła swoją politykę cenową usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Oznacza to, że agencja będzie stosować

A. początkowo niskie ceny, a następnie stopniowo je podwyższać.
B. początkowo wysokie ceny, a następnie stopniowo je obniżać.
C. stałą cenę przez długi okres działalności.
D. najniższą cenę, zakładając, że rynek jest na nią wrażliwy.
PGF.08 Pytanie 442
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli przy realizacji zlecenia pracownik agencji reklamowej skorzystał z formatów 90x50 mm oraz 85x55 mm, to przygotowywał projekt

A. kopert.
B. plakatów.
C. wizytówek.
D. folderów.
PGF.08 Pytanie 443
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamawiający usługę reklamową złożył w agencji reklamowej zlecenie zawierające opis celu, zakres prac, planowany budżet i orientacyjny termin realizacji usługi. Korzystanie z tego dokumentu umożliwiło pracownikowi agencji reklamowej pozyskanie informacji użytecznych w procesie tworzenia kampanii reklamowej. Ten dokument to

A. brief.
B. wycena.
C. kosztorys.
D. harmonogram.
PGF.08 Pytanie 444
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa podjęła decyzję, że ofertę sprzedaży produktów i usług reklamowych kieruje tylko do jednego segmentu firm, skupiając się tym samym na osiągnięciu w nim relatywnie dużego udziału. Oznacza to, że agencja stosuje strategię marketingu

A. niszowego.
B. zróżnicowanego.
C. skoncentrowanego.
D. niezróżnicowanego.
PGF.08 Pytanie 445
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowała szeroką ofertę sprzedaży produktów i usług, wybrała więc strategię marketingową nastawioną na zachowania klientów

A. poszukujących różnorodności.
B. zmodyfikowanych.
C. rutynowych.
D. redukujących dysonans.
PGF.08 Pytanie 446
Zarządzanie kampanią reklamową

Do zapisu w formie pokazu, prezentacji multimedialnej zawierającej ofertę handlową, należy zastosować format

A. .tiff.
B. .jpeg.
C. .ppsx.
D. .pdf.
PGF.08 Pytanie 447
Zarządzanie kampanią reklamową

Proof służy do sprawdzenia

A. kolorystyki przed wydrukiem.
B. kompatybilności z programem graficznym.
C. kształtu wydruku po obcięciu.
D. praw autorskich.
PGF.08 Pytanie 448
Zarządzanie kampanią reklamową

Rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z przyszłym klientem powinna przebiegać według kolejności:

A. usunięcie barier w komunikacji, ustalenie konkretnego rozwiązania, ustalenie problemu, dopasowanie oferty do potrzeb.
B. ustalenie problemu, ustalenie konkretnego rozwiązania, dopasowanie oferty do potrzeb, usunięcie barier w komunikacji.
C. dopasowanie oferty do potrzeb, usunięcie barier w komunikacji, ustalenie konkretnego rozwiązania, ustalenie problemu.
D. ustalenie konkretnego rozwiązania, usunięcie barier w komunikacji, dopasowanie oferty do potrzeb, ustalenie problemu.
PGF.08 Pytanie 449
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient agencji reklamowej zlecił, aby ta - wykorzystując Internet - zbadała słabe strony jego produktu. W tym celu pracownik agencji reklamowej powinien przeszukiwać

A. fora i linki reklamowe.
B. strony typu combo i serwisy reklamowe.
C. serwisy i linki reklamowe.
D. fora i blogi.
PGF.08 Pytanie 450
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługa reklamowa, która dotyczy kampanii ATL nie powinna uwzględniać działań marketingowych z wykorzystaniem

A. telewizji.
B. prasy.
C. billboardów.
D. folderów.
PGF.08 Pytanie 451
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otwierająca swoją filię, opracowuje nową drogę dotarcia z produktem do klienta. Zastosuje więc działania charakterystyczne dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. promocja.
B. cena.
C. dystrybucja.
D. produkt.
PGF.08 Pytanie 452
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje zamówienie na przeprowadzenie wywiadu marketingowego, dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego czołowego producenta sprzętu AGD. Zgodnie z zaleceniem klienta wywiad będzie realizowany techniką CATI, czyli z wykorzystaniem ankiety

A. pocztowej.
B. audytoryjnej.
C. opakowaniowej.
D. telefonicznej.
PGF.08 Pytanie 453
Zarządzanie kampanią reklamową

Sporządzając plan marketingowy agencji reklamowej, w części dotyczącej strategii marketingowej należy zamieścić informacje

A. o misji.
B. o asortymencie.
C. o sprzedaży.
D. o wydatkach.
PGF.08 Pytanie 454
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej chce przedstawić klientowi etapy realizacji usługi zaprojektowania logo w postaci pokazu slajdów. Który program komputerowy powinien do tego wykorzystać?

A. Do prezentacji multimedialnych.
B. Do obróbki zdjęć.
C. Do obróbki grafiki wektorowej.
D. Edytor tekstu.
PGF.08 Pytanie 455
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli podczas negocjacji dotyczących umowy sprzedaży usługi reklamowej jeden z uczestników pociera oko, oznacza to, że zastosowany sygnał komunikacji niewerbalnej określa

A. kłamstwo.
B. obronę.
C. atak.
D. bunt.
PGF.08 Pytanie 456
Zarządzanie kampanią reklamową

Realizując dla klienta agencji reklamowej zlecenie doboru najbardziej efektywnego rodzaju promocji sprzedaży rowerów górskich w okresie letnim, należy - w oparciu o przedstawiony wykres - zaproponować narzędzie w postaci

Ilustracja do pytania 16
A. konkursu.
B. instant win.
C. loterii.
D. wiadomości sms.
PGF.08 Pytanie 457
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy tworzeniu bazy danych klientów agencji reklamowej należy uwzględnić

A. preferowane media.
B. zainteresowania pracowników.
C. długości istnienia na rynku.
D. daty powstania firm.
PGF.08 Pytanie 458
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując ofertę handlową zawierającą środki reklamowe z zakresu BTL, należy w dokumencie uwzględnić reklamę

A. telewizyjną.
B. internetową.
C. radiową.
D. w punkcie sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 459
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej ze zleceniem dokonania redesignu opakowania, czyli

A. odnowienia wizerunku dawnego opakowania.
B. przeprowadzenia testów konsumenckich nowego opakowania.
C. zaprojektowania całkiem nowego opakowania.
D. wykonania wizualizacji nowego i starego opakowania.
PGF.08 Pytanie 460
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oszacowała cenę usługi opracowania projektu ulotki, uwzględniając m.in. wynagrodzenie grafika komputerowego. Zastosowała więc cenę ustaloną według

A. najwyższego zysku.
B. preferencji przyszłych klientów.
C. cen konkurencji.
D. wielkości ponoszonych kosztów.
PGF.08 Pytanie 461
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej prezentuje klientowi ofertę sprzedaży usługi reklamowej, obejmującej m.in. określenie cech marki, budowanie marki i propozycje zarządzania nią. Jaki tytuł powinna nosić prezentacja?

A. Packshot.
B. Display.
C. Branding.
D. Layout.
PGF.08 Pytanie 462
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie korespondencji seryjnej do klientów agencji reklamowej realizowane jest za pomocą programu

A. Excel.
B. Pixcel.
C. Picasa.
D. Word.
PGF.08 Pytanie 463
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient dysponujący już księgą znaku swojej firmy, jednak zależy mu na posiadaniu podstawowych nośników wizerunku marki. W tym celu pracownik agencji powinien zrealizować zlecenie na

A. wykup powierzchni reklamowej.
B. projekt papeterii firmowej.
C. projekt kampanii telewizyjnej.
D. realizację animacji komputerowej.
PGF.08 Pytanie 464
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej dynamiczny, otwarty, konsumpcyjny typ klienta, najczęściej znajdujący się u szczytu kariery, określany jest jako

A. tradycjonalista.
B. dojrzały.
C. zdobywca.
D. swojak.
PGF.08 Pytanie 465
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent wyrobów mlecznych złożył w agencji reklamowej zlecenie na opracowanie projektu graficznego opakowania na nowy rodzaj jogurtu owocowego, sygnalizując żeby wykorzystano kolor pobudzający apetyt. Pracownik agencji reklamowej jako kolor dominujący powinien zaproponować

A. biały.
B. pomarańczowy.
C. zielony.
D. fioletowy.
PGF.08 Pytanie 466
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, znajdując się w fazie wzrostu notuje szybko rosnącą sprzedaż usług, rosnące zyski oraz rosnącą liczbę konkurentów. Oznacza to, że agencja nie powinna podejmować działań mających na celu

A. wprowadzania do oferty nowych produktów i usług.
B. zbierania "plonów" ze sprzedaży i wycofanie się z rynku.
C. doskonalenia jakości swoich produktów i usług.
D. zmiany reklamy z budującej świadomość na kształtującą preferencje.
PGF.08 Pytanie 467
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która bez udziału pośredników promuje swoje usługi, stosuje kanał dystrybucji określany jako

A. bezpośredni.
B. nowoczesny.
C. pośredni.
D. tradycyjny.
PGF.08 Pytanie 468
Zarządzanie kampanią reklamową

Do zrealizowania zlecenia klienta, agencja reklamowa wykorzystała informacje pochodzące ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł

A. wewnętrznych wtórnych.
B. zewnętrznych wtórnych.
C. wewnętrznych pierwotnych.
D. zewnętrznych pierwotnych.
PGF.08 Pytanie 469
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą z cech osobistych, pracownik agencji reklamowej działający z jej ramienia jako negocjator, powinien wykluczyć podczas prowadzenia negocjacji?

A. Asertywność.
B. Empatię.
C. Egocentryzm.
D. Kompetentność.
PGF.08 Pytanie 470
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem marketingowym agencji reklamowej odnoszącym się do sprzedaży usług w jej fazie dojrzałości jest

A. stworzenie świadomości istnienia usług.
B. zmniejszenie nakładów i maksymalne wykorzystanie marki agencji.
C. maksymalizowanie udziału w rynku.
D. maksymalizowanie zysku przy spadającym udziale w rynku.
PGF.08 Pytanie 471
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje projekt folderu reklamowego dla klienta. Jednostkowe koszty zmienne przygotowania projektu to 10 zł, koszty stałe to 120 zł, a marża 10%. Ile wyniesie ostateczna cena projektu folderu?

A. 120 zł
B. 130 zł
C. 132 zł
D. 143 zł
PGF.08 Pytanie 472
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów" w celu zgromadzenia pomysłów na nowe opakowanie dla jednego z produktów, sprzedawanych przez kluczowego klienta agencji. Maksymalną efektywność stosowania tej techniki badań marketingowych może ograniczyć

A. popieranie pomysłów.
B. nakłanianie do ulepszania pomysłów.
C. krytykowanie pomysłów.
D. zniechęcanie do łączenia pomysłów.
PGF.08 Pytanie 473
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który wyraził przekonanie, że znaczna część rynku docelowego jest nieświadoma istnienia jego produktu. Realizacja zlecenia obejmującego stworzenie kampanii promocyjnej powinna skupić się na działaniach zbudowania

A. wyłącznie świadomości istnienia produktu.
B. świadomości istnienia produktu i zdolności rozpoznania nazwy.
C. wyłącznie zdolności rozpoznania nazwy produktu.
D. świadomości istnienia produktu albo przynajmniej zdolności rozpoznania nazwy.
PGF.08 Pytanie 474
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z narzędzi, zaliczane do marketingu bezpośredniego powinna wybrać agencja reklamowa do sprzedaży swych usług?

A. Reklamę telewizyjną.
B. Reklamę radiową.
C. Sponsoring.
D. Telemarketing.
PGF.08 Pytanie 475
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjując umowę sprzedaży produktu należy

A. szukać możliwości osiągnięcia obopólnych korzyści.
B. dostosować plan negocjacji do natury ludzi, a nie do problemu.
C. skupić się na zajęciu pozycji wygrywającej negocjacje.
D. upierać się przy stosowaniu subiektywnych kryteriów.
PGF.08 Pytanie 476
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowaniu cennika usługi wydruku należy przede wszystkim uwzględnić

A. kolor i ilość wydruku.
B. rodzaj wydruku, ilość i kolor.
C. kolor i rodzaj druku.
D. ilość stron wydruku.
PGF.08 Pytanie 477
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczny spadek obrotów w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o rozszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Do pozyskania takich danych pracownik agencji reklamowej powinien zaproponować skorzystanie z usługi specjalisty od wywiadu marketingowego, określanego mianem

A. "klienta tajemniczego".
B. "klienta podejrzanego".
C. "klienta sfrustrowanego".
D. "klienta nietypowego".
PGF.08 Pytanie 478
Zarządzanie kampanią reklamową

Do narzędzi polityki komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem należy

A. produkt.
B. cena.
C. dystrybucja.
D. public relations.
PGF.08 Pytanie 479
Zarządzanie kampanią reklamową

Promocja sprzedaży skierowana do klientów indywidualnych to promocja

A. biznesowa.
B. konsumencka.
C. handlowa.
D. wewnętrzna.
PGF.08 Pytanie 480
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem działań promocyjnych przedsiębiorstwa, które zmienia system marketingowej identyfikacji wizualnej, jest

A. sprzedaż produktów na rynku.
B. organizacja sprawnej dystrybucji.
C. wprowadzenie działań promocji sprzedaży.
D. poinformowanie o wprowadzonej zmianie wizerunku.