Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kremów złożył w agencji zamówienie na opracowanie kampanii reklamowej w czasopiśmie dla kobiet, z wykorzystaniem próbek produktu. Którą formę reklamy powinien zaproponować pracownik agencji?

Ilustracja do pytania 1
A. Brasiliancover.
B. Banderole.
C. Wklejki.
D. French gate.
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?

Specyfikacja
MateriałFrontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk
Maksymalna szerokośćRolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m
DługośćDługość dowolna
WykończenieZawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie
WykonanieDruk solwentowy, 4+0
KolorystykaCMYK

A. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
B. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
C. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
D. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".

Nazwa stacjiLiczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisjiWielkość grupy docelowej
TV Blask300600
TV Life450750
TV Minute650900

A. 50%
B. 25%
C. 72%
D. 60%
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
D. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
PGF.07 Pytanie 886
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jaką łączną kwotę podatku VAT powinna wpisać agencja reklamowa na fakturze dla klienta, zakładając 23% stawkę podatku

ProduktCena sprzedaży netto [zł]
Kubki reklamowe1 500,00
Koszulki z nadrukiem2 500,00
Smycze reklamowe1 000,00
Razem5 000,00

A. 345,00 zł
B. 230,00 zł
C. 575,00 zł
D. 1 150,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?

A. 3 szt.
B. 9 szt.
C. 18 szt.
D. 2 szt.
PGF.08 Pytanie 890
Zarządzanie kampanią reklamową

Zakres prawa autorskiego oraz własności intelektualnej nie obejmuje

A. dzieło literackie
B. design przemysłowy
C. aplikacja komputerowa
D. zwykła informacja prasowa
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.

Rodzaj kubkaporcelanoweporcelitoweszklane półprzezroczyste
Nadrukjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronny, wokół
Pojemność200 ml, 250 ml250 ml, 300 ml300 ml, 350 ml
Cena netto za szt.3,40 zł4,30 zł5,50 zł

A. 209,10 zł
B. 338,25 zł
C. 264,45 zł
D. 170,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy

A. firma organizuje kampanię promocyjną
B. firma oferuje produkty luksusowe
C. klienci są lojalni wobec marki
D. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym określa praktykę rynkową agresywną, której przykład pokazano w załączeniu, jako działanie

Ilustracja do pytania 15
A. reklamowe, rozpowszechniające informację, że nabycie produktu zwiększa szansę wygranej w grach losowych.
B. mające na celu wyeliminowanie z rynku konkurencyjnej firmy.
C. wywołujące wrażenie, że konsument uzyskał po wykonaniu określonej czynności nagrodę, ale jej uzyskanie uzależnione jest od poniesienia kosztów przez abonenta.
D. reklamowe, zachęcające konsumenta do nabycia produktu po promocyjnie niskiej cenie, choć w rzeczywistości konsument musi za niego zapłacić pełną wartość.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent herbaty chce zakupić w gazecie reklamę wielkości 4 modułów ogłoszeniowych i emitować ją w każdy czwartek i sobotę. Początek emisji zaplanowano na czwartek. Ile tygodni (poniedziałek-niedziela) emitowana będzie reklama, jeśli przeznaczono na nią kwotę 4 800,00 zł?

Ilustracja do pytania 16
A. 10
B. 15
C. 90
D. 60
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, dedykowane szerokiemu kręgowi odbiorców, mogące obejmować różnorodne branże, to targi

A. wertykalne
B. skoncentrowane
C. uniwersalne
D. zamknięte
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat wydatków
B. na temat sprzedaży
C. na temat asortymentu
D. na temat misji
PGF.08 Pytanie 901
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie

A. wielkości próby
B. populacji generalnej
C. listy osób uczestniczących w badaniu
D. jednostki badawczej
PGF.07 Pytanie 904
Wykonywanie przekazu reklamow…

Uniwersytet zlecił agencji reklamowej oznaczenie 600 sztuk długopisów krótkim hasłem promującymnowy kierunek studiów. Która technika druku jest najbardziej odpowiednia dla tego zlecenia?

A. Fleksografia
B. Druk offsetowy
C. Tampondruk
D. Druk cyfrowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?

A. Zakresu świadczonych usług.
B. Potencjalnego cross-sellingu.
C. Szczegółowego kosztorysu.
D. Portfolio klientów.
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
C. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
D. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skutecznie opracować strategię marketingową oraz plan medialny, konieczne jest przeprowadzenie analizy sytuacji wyjściowej PEST. W związku z tym decyzje dotyczące wyboru mediów powinny być podjęte po zbadaniu czynników

A. prawnych (P), ekologicznych (E), społecznych (S), oraz technologicznych (T)
B. prawnych (P), ekonomicznych (E), społecznych (S), oraz technicznych (T)
C. polityczno-prawnych (P), ekonomicznych (E), społeczno-kulturowych (S), oraz technologicznych (T)
D. politycznych (P), ekologiczno-środowiskowych (E), społeczno-prawnych (S), oraz technicznych (T)
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wysokość budżetu reklamowego nie wpływa

A. nazwa reklamodawcy.
B. sytuacja wewnętrzna firmy.
C. faza cyklu życia produktu.
D. częstotliwość planowanych działań reklamowych.
Wykonywanie przekazu reklamow…

W planowaniu strategicznym przekazu reklamowego powinno się

A. dążyć do maksymalnego skrócenia trwania kampanii reklamowej, aby zaoszczędzić pieniądze
B. stworzyć spójną kolorystykę wszystkich środków reklamowych
C. zróżnicować hasła reklamowe dla przekazania wielu treści w zależności od mediów
D. zróżnicować kolorystykę przekazu, aby klient odbierał pozytywnie reklamowany produkt
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką funkcję, w załączonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo?

Już wkrótce w naszym mieście będziesz mógł skorzystać z porad ekspertów, którzy pomogą ci w walce z nadwagą. Nasi specjaliści z „Kliniki Urody" będą udzielać porad w ramach akcji "Schudnij z głową". Od 1 listopada do 1 grudnia pomocy będzie można szukać w naszych salonach. Już dzisiaj umów się na darmową wizytę!

Kontakt na stronie www.uroda.pl

A. Nagłówka.
B. Treści zasadniczej.
C. Obietnicy reklamy.
D. Hasła.
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu wywołania napięcia i emocji w radiowym spocie reklamowym ubezpieczeń samochodowych umieszczono nagły dźwięk zderzenia/kolizji. Którą formę dźwiękową wykorzystano w tym przekazie?

A. Podkład muzyczny stanowiący tło przekazu.
B. Dżingiel.
C. Podkład muzyczny związany z treścią przekazu.
D. Efekt dźwiękowy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako

A. threats
B. weaknesses
C. strengths
D. opportunities
PGF.08 Pytanie 918
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie

A. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. o ochronie niektórych praw klientów
D. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
PGF.08 Pytanie 919
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:

A. systemy CRM
B. marketing internetowy
C. marketing mobilny
D. bazy danych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. opakowaniowej
B. pocztowej
C. telefonicznej
D. audytoryjnej