Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 881
Zarządzanie kampanią reklamową
A. graficznych i literowych
B. liczbowych i graficznych
C. tekstowych i graficznych
D. tekstowych i liczbowych
PGF.08 Pytanie 882
Zarządzanie kampanią reklamową
Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium
A. demograficznego
B. ekonomicznego
C. społecznego
D. geograficznego
PGF.08 Pytanie 883
Zarządzanie kampanią reklamową
Dobrze zadbany i estetyczny wygląd, właściwa prezentacja oraz wysoki poziom kultury obsługi to kluczowe aspekty rozmowy sprzedażowej
A. listownej
B. osobistej
C. telefonicznej
D. e-mailowej
PGF.08 Pytanie 884
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, którego należy starannie obserwować pod kątem mimiki, gestów oraz stosować adekwatne reakcje, nie być natarczywym, zachęcać do wyrażania swoich myśli i zadawać pytania otwarte, to klient
A. dominujący.
B. samodzielny.
C. niecierpliwy.
D. milczący.
PGF.08 Pytanie 885
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?
A. CMYK
B. RGB
C. Lab
D. HSB
PGF.08 Pytanie 886
Zarządzanie kampanią reklamową
Spotkania, podczas których przedstawiciel agencji reklamowej może wytłumaczyć koncepcję, a klient ma szansę na doprecyzowanie oraz uzupełnienie swoich wymagań, to
A. brief marketingowy
B. briefing
C. debriefing
D. brief kreatywny
PGF.08 Pytanie 887
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?
Cennik opłat | |
---|---|
Rodzaj reklamy | Cena CPM (tysiąca odsłon) |
Baner podwójny 750x200 | 400,00 zł |
Baner główny 750x100 | 200,00 zł |
Box w artykułach 250x500 | 300,00 zł |
Skyscraper | 250,00 zł |
A. 15 tygodni.
B. 60 tygodni.
C. 12 tygodni.
D. 10 tygodni.
PGF.08 Pytanie 888
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?
A. Elastyczność
B. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
C. Brak ograniczeń geograficznych
D. Interaktywność
PGF.08 Pytanie 889
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować
A. szeroki wachlarz produktów
B. cenę równą tej w drugiej ofercie
C. wąski asortyment
D. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
PGF.08 Pytanie 890
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę dystrybucji powinien przyjąć producent sprzętu RTV z tzw. średniej kategorii cenowej?
A. Selektywną
B. Intensywną
C. Wyłączną
D. Ekskluzywną
PGF.08 Pytanie 891
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wlicza się:
A. mailing, reklama alternatywna
B. sampling, wystawy, konferencje
C. próbki, loterie, obniżki cen
D. materiały reklamowe, banery
PGF.08 Pytanie 892
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?
A. Osobiste prawa autorskie
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Specjalne prawa do reklamy
D. Majętnościowe prawa autorskie
PGF.08 Pytanie 893
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na utworzenie relacyjnej bazy danych klientów?
A. Microsoft Access
B. Adobe Photoshop
C. Adobe Illustrator
D. Microsoft Word
PGF.08 Pytanie 894
Zarządzanie kampanią reklamową
W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta
A. zamówienie
B. fakturę VAT
C. umowę sprzedaży
D. ofertę handlową
PGF.08 Pytanie 895
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest
A. ocena wartości klienta
B. potwierdzenie obsługi
C. wywołanie zainteresowania
D. zamknięcie obsługi
PGF.08 Pytanie 896
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. innowacyjny
B. bezpośredni
C. pośredni
D. klasyczny
PGF.08 Pytanie 897
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy
A. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. o podpisie elektronicznym
C. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
D. o swobodzie działalności gospodarczej
PGF.08 Pytanie 898
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiego typu celów kampanii reklamowej należy zwiększenie świadomości marki?
A. Behawioralnych
B. Biznesowych
C. Medialnych
D. Komunikacyjnych
PGF.08 Pytanie 899
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z poniższych materiałów stanowi wtórne źródło danych marketingowych?
A. Film z obserwacji jednostki poddanej badaniu
B. Ankieta
C. Rocznik statystyczny GUS
D. Wywiad bezpośredni
PGF.08 Pytanie 900
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.
Rodzaj kubka | porcelanowe | porcelitowe | szklane półprzezroczyste |
---|---|---|---|
Nadruk | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny, wokół |
Pojemność | 200 ml, 250 ml | 250 ml, 300 ml | 300 ml, 350 ml |
Cena netto za szt. | 3,40 zł | 4,30 zł | 5,50 zł |
A. 264,45 zł
B. 209,10 zł
C. 338,25 zł
D. 170,00 zł
PGF.08 Pytanie 901
Zarządzanie kampanią reklamową
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
---|---|
Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
A. 232 000,00 zł
B. 196 000,00 zł
C. 160 000,00 zł
D. 280 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 902
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest
A. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
B. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
C. zastosowanie narzędzi do formatowania
D. zastosowanie narzędzi do przejścia
PGF.07 Pytanie 903
Wykonywanie przekazu reklamow…
Która forma powierzchni reklamowej w czasopiśmie zaznaczona jest na ilustracji kolorem zielonym?

A. Ogłoszenie modułowe
B. Insert
C. French gate
D. Banderola
PGF.08 Pytanie 904
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X przeprowadziła 4 emisje reklamy skierowanej do 5 osób z grupy docelowej. Wyniki analizy oglądalności tych emisji są przedstawione w tabeli obok. Jaka jest wartość wskaźnika OTS1+ po trzeciej emisji reklamy?
A. 30%
B. 100%
C. 50%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 905
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę płatności stosuje agencja reklamowa, gdy rozlicza reklamę w internecie na podstawie liczby kliknięć w banner?
A. CPL
B. CPA
C. CPC
D. CPS
PGF.08 Pytanie 906
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. uzyskać zezwolenie
B. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
C. zarejestrować działalność gospodarczą
D. uzyskać koncesję
PGF.08 Pytanie 907
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje
A. rzeczowe
B. kooperacyjne
C. twarde
D. miękkie
PGF.08 Pytanie 908
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. krainą marzeń
B. krainą dziecięcości
C. budowaniem tożsamości
D. owczym pędem
PGF.08 Pytanie 909
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować
A. strip
B. diapazon
C. cityboard
D. sandwich
PGF.08 Pytanie 910
Zarządzanie kampanią reklamową
Na której grafice ukazano wizytówkę agencji reklamowej, zajmującej się realizacją indywidualnych, niestandardowych projektów, tworzonych przez niezależnych twórców o wysokiej renomie w branży reklamowej?

A. Na grafice 3
B. Na grafice 4
C. Na grafice 1
D. Na grafice 2
PGF.08 Pytanie 911
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy warto wykorzystać, aby zaprezentować atuty nowego odkurzacza?
A. Pokazem działania
B. Wyobraźnią
C. Sposobem życia
D. Fragmentem życia
PGF.07 Pytanie 912
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Przekonywanie do produktu
B. Zapoznawanie z produktem
C. Przypominanie produktu
D. Porównywanie z innymi produktami
PGF.08 Pytanie 913
Zarządzanie kampanią reklamową
W szczegółach dotyczących zlecenia wykonania strony internetowej klient podkreślił, że zależy mu, aby można było wygodnie korzystać ze strony przy użyciu tabletów i smartfonów oraz aby kontrahenci mogli szybko zadać pytanie lub złożyć zamówienie. Który z opisanych pakietów należy zaproponować klientowi?
Rodzaj pakietu | STANDARD | PROFESSIONAL | VIP | SUPER PLUS |
---|---|---|---|---|
Opis pakietu |
|
|
|
|
A. | B. | C. | D. |
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 914
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu
A. 210 x 99 mm
B. 90 x 50 mm
C. 210 x 297 mm
D. 105 x 148 mm
PGF.08 Pytanie 915
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów
A. o zróżnicowanej cenie.
B. stworzonych w odmiennym celu.
C. spełniających te same potrzeby.
D. mających wiele cech dających się zweryfikować.
PGF.08 Pytanie 916
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. pulsacyjną
B. okresową
C. ciągłą
D. skoncentrowaną
PGF.08 Pytanie 917
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały promocyjne powinna zaproponować agencja, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę podczas inauguracji sklepu meblowego?
A. Standy
B. Tablice informacyjne
C. Katalogi
D. Twiny
PGF.08 Pytanie 918
Zarządzanie kampanią reklamową
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
A. wewnętrzne wtórne
B. wewnętrzne pierwotne
C. zewnętrzne wtórne
D. zewnętrzne pierwotne
PGF.08 Pytanie 919
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?
A. 1527,75 zł
B. 1723,31 zł
C. 1789,65 zł
D. 1455,00 zł
PGF.08 Pytanie 920
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej pragnie zrealizować wielkoformatową reklamę zewnętrzną przy użyciu atramentów rozpuszczalnikowych, które cechują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz oraz promieniowanie UV. Jakiego rodzaju druk powinno się zastosować?
A. Offsetowy
B. Hot-stamping
C. Solwentowy
D. Sitowy