Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją oraz dystrybucją wody mineralnej planuje wprowadzenie na rynek nowego napoju energetycznego, który ma mieć korzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej podczas ćwiczeń. Agencja reklamowa powinna zaproponować stworzenie spotów reklamowych o charakterze

A. przypominającym
B. informującym
C. motywującym
D. perswazyjnym
PGF.08 Pytanie 963
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się

A. badania oparte na heurystyce
B. wywiady pogłębione
C. wywiady grupowe
D. metody projekcyjne
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
B. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
C. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zleciła przygotowanie projektu zaproszenia według następujących zasad: na środku napis zaproszenie w kolorze czarnym, krój pisma bez szeryfów, dwa elementy ozdobne również na środku. Agencja przygotowała do akceptacji projekt pokazany na rysunku. Wskaż elementy niezgodne z wytycznymi klienta.

Ilustracja do pytania 5
A. Rozmieszczenie elementów i kolor czcionki.
B. Krój pisma i liczba elementów ozdobnych.
C. Kolor czcionki i krój pisma.
D. Liczba elementów ozdobnych i rozmieszczenie elementów.
PGF.07 Pytanie 966
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?

A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową

W przedstawionym fragmencie rozmowy sprzedażowej sprzedawca zastosował

Klient: Nie jestem zainteresowany reklamą telewizyjną. Ostatnia kampania była bardzo droga i nie przyniosła oczekiwanego rezultatu.
Sprzedawca: Proszę poprawić mnie jeśli się mylę: interesują Pana tańsze sposoby dotarcia do klienta?

A. precyzowanie.
B. odzwierciedlenie.
C. parafrazę.
D. klaryfikację.
Zarządzanie kampanią reklamową

Zjawisko polegające na wprowadzeniu do filmu, sztuki lub książki produktu oznaczonego określoną marką zamiast standardowego rekwizytu, co przynosi korzyści promocyjne jego producentowi lub dystrybutorowi, nosi nazwę.

A. promocja dla konsumentów
B. product placement
C. relacje publiczne
D. kompozycja marketingowa
PGF.08 Pytanie 970
Zarządzanie kampanią reklamową

Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów

A. niebieskiej i żółtej
B. żółtej i czerwonej
C. białej i żółtej
D. czerwonej i niebieskiej
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt kampanii reklamowej wyniósł 9 000,00 zł. W wyniku trwania kampanii wartość sprzedaży produktów firmy wzrosła z 47 000,00 zł do 52 400,00 zł. Oblicz wskaźnik rentowności kampanii reklamowej.

Ilustracja do pytania 11
A. 1,2
B. 2
C. 0,6
D. -2
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma X przeanalizowała liczbę odwiedzających jej sklep internetowy klientów w trakcie trwania tygodniowej kampanii reklamowej, w ciągu tygodnia przed jej rozpoczęciem oraz w ciągu tygodnia po jej zakończeniu. Wyniki analizy przedstawia wykres zamieszczony obok. Który z wymienionych wniosków można wysnuć na jego podstawie?

Ilustracja do pytania 14
A. Po zakończeniu kampanii liczba osób odwiedzających sklep internetowy nie zmieniła się w stosunku do liczby osób odwiedzających stronę przed kampanią reklamową.
B. W trakcie trwania kampanii reklamowej nie wzrosła liczba osób odwiedzających sklep internetowy w stosunku do liczby osób odwiedzających stronę przed kampanią reklamową.
C. Po zakończeniu kampanii reklamowej liczba osób odwiedzających sklep internetowy była niższa niż w okresie poprzedzającym kampanię.
D. Po zakończeniu kampanii wzrosła liczba osób odwiedzających sklep internetowy.
PGF.08 Pytanie 977
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?

A. Netykieta
B. Etykieta
C. Netmoda
D. Etyka
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonego w ramce opisu.

Standard ten opracowano na potrzeby niezawodnego wyświetlania i udostępniania dokumentów - niezależnie od oprogramowania, sprzętu czy systemu operacyjnego.

Wprowadzone przez firmę Adobe rozwiązanie jest teraz otwartym standardem obsługiwanym przez organizację ISO (International Organization for Standardization).

Pliki te mogą zawierać łącza i przyciski, pola formularzy, elementy audio i wideo, a także funkcje biznesowe.

Można ją również podpisać cyfrowo i łatwo wyświetlić za pomocą bezpłatnego oprogramowania.

A. .pdf
B. .cdr
C. .doc
D. .jpg
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?

A. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
B. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
C. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
D. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ na podstawie zamieszczonego cennika, którego rabatu ilościowego udziela agencja reklamowa swoim klientom.

Koszt nadruku netto w złotówkach za 1 szt.
IlośćDługopisySmycze reklamoweBidony
Do 100 szt.0,280,300,50
Od 101 - 200 szt.0,270,290,49
Od 201 - 300 szt.0,260,280,48
Powyżej 301 szt.0,250,270,47

A. Progresywnego.
B. Niekumulatywnego.
C. Kumulatywnego.
D. Funkcjonalnego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?

A. Dojne krowy
B. Psy
C. Gwiazdy
D. Znaki zapytania
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 400

Koszty:

Wykonanie projektu - 250,00 zł

Przygotowanie do druku – 150,00 zł (za partię do 500 szt.)

Wydruk – 1,50 zł/szt.

A. 1,25 zł
B. 0,75 zł
C. 1,50 zł
D. 2,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. południe - od godz. 12.00 do 17.00
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
D. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. telewizyjnej
B. alternatywnej
C. lateralnej
D. szeptanej
PGF.08 Pytanie 989
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie przedstawionego fragmentu rozmowy sprzedażowej określ technikę aktywnego słuchania, którą zastosował sprzedający.

Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki, przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety nie jestem zadowolony z jej efektów.
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje.

A. Potakiwanie.
B. Odzwierciedlanie.
C. Klaryfikację.
D. Parafrazę.
PGF.08 Pytanie 992
Zarządzanie kampanią reklamową

Wartość netto zamówionej usługi marketingowej wynosi 20 000,00 zł. Jaka będzie wartość brutto tej usługi przy stawce VAT wynoszącej 23%?

A. 22 300,00 zł
B. 24 600,00 zł
C. 15 400,00 zł
D. 4 600,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Słynny, globalny producent samochodów planuje w ramach prowadzonej kampanii reklamowej zaprezentować atuty oraz urok najnowszego modelu pojazdu. Najbardziej odpowiednim medium w tej sytuacji będzie

A. czasopisma.
B. outdoor.
C. telewizja.
D. radio.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?

A. Celuj wysoko
B. Zarządzanie czasem
C. Dobra - zła postawa
D. Ograniczone kompetencje
PGF.07 Pytanie 997
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj druku powinien być zastosowany do produkcji wielkoformatowej reklamy zewnętrznej drukowanej atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującymi się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV?

A. Hot-stamping
B. Solwentowy
C. Offsetowy
D. Sitowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. wspieranie koncepcji
B. zniechęcanie do łączenia koncepcji
C. krytykowanie koncepcji
D. namawianie do udoskonalania koncepcji