Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 961
Zarządzanie kampanią reklamową
A. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
B. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
C. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 962
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Radio
B. Prasę
C. Internet
D. Telewizję
PGF.08 Pytanie 963
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?
A. 130 zł
B. 143 zł
C. 132 zł
D. 120 zł
PGF.08 Pytanie 964
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?
A. W trzeciej
B. W pierwszej
C. W czwartej
D. W drugiej
PGF.08 Pytanie 965
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?
A. prezentacja pitch
B. notatka służbowa
C. pismo przewodnie
D. referencje firmowe
PGF.08 Pytanie 966
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Reklamę
B. Sprzedaż osobistą
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 967
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?
A. 6,50 zł
B. 8,00 zł
C. 4,99 zł
D. 5,00 zł
PGF.08 Pytanie 968
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?
A. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
B. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
C. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
D. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
PGF.08 Pytanie 969
Zarządzanie kampanią reklamową
Cytowany tytuł "Wyślij kwiaty powiedz kocham" stanowi nagłówek
A. w postaci nakazu
B. prowokujący
C. podkreślający właściwość towaru
D. narracyjny
PGF.07 Pytanie 970
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu wykonania przedstawionej fotografii przy zastosowaniu obiektywu zmiennoogniskowego 18-55 mm odpowiednią wartością przysłony będzie

A. f/16
B. f/22
C. f/11
D. f/2
PGF.08 Pytanie 971
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.
Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów. |
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje. |
A. Potakiwanie.
B. Parafraza.
C. Klaryfikacja.
D. Odzwierciedlanie.
PGF.08 Pytanie 972
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?
A. etyczna
B. informacyjna
C. kognitywna
D. wolicjonalna
PGF.07 Pytanie 973
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na rynek polski wchodzi nowa firma produkująca akcesoria do skateboardingu. Wskaż ilustrację, która zgodnie z zasadami tworzenia przekazu reklamowego będzie odpowiednią formą graficzną hasła przewodniego kierowanego do potencjalnych nabywców.

A. Ilustracja 2
B. Ilustracja 1
C. Ilustracja 3
D. Ilustracja 4
PGF.08 Pytanie 974
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?
A. ogłoszenie w codziennej gazecie
B. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
C. reklama w witrynach biur podróży
D. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
PGF.07 Pytanie 975
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

A. spadu i linie koloru
B. bezpieczny i linie cięcia
C. kreślenia i linie spadu
D. formatu i linie zgięcia
PGF.08 Pytanie 976
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?
A. niezróżnicowanego
B. skoncentrowanego
C. zróżnicowanego
D. niszowego
PGF.08 Pytanie 977
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na
A. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
B. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
C. zaprezentowaniu produktu
D. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
PGF.08 Pytanie 978
Zarządzanie kampanią reklamową
Użytkownicy, którzy kupują produkty jako pierwsi w początkowej fazie ich wprowadzania na rynek, to
A. maruderzy
B. wczesna większość
C. naśladowcy
D. innowatorzy
PGF.07 Pytanie 979
Wykonywanie przekazu reklamow…
W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest
A. casting aktorów
B. montaż
C. harmonogram prac
D. scenariusz reklamy
PGF.08 Pytanie 980
Zarządzanie kampanią reklamową
Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do
A. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
B. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
C. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
D. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
PGF.08 Pytanie 981
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?
A. Mailing
B. Morfing
C. Master
D. Measurement
PGF.08 Pytanie 982
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?
A. Gotówkowy
B. Terminowy
C. Handlowy
D. Ilościowy
PGF.08 Pytanie 983
Zarządzanie kampanią reklamową
Używanie w formie odpłatnej promowanych towarów podczas nadawania programów telewizyjnych nosi nazwę.
A. product placement.
B. product promotion.
C. product price.
D. product participant.
PGF.08 Pytanie 984
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją artykułów biurowych pozwala klientowi na nabycie towaru przy minimalnym wysiłku, ponieważ produkt jest powszechnie dostępny. Jakie to działanie?
A. personelu
B. dystrybucji
C. lokalizacji
D. promocji
PGF.08 Pytanie 985
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. są właśnie wprowadzane na rynek
B. istnieją na rynku od dłuższego czasu
C. są dostępne w sprzedaży sezonowej
D. posiadają charakter informacyjny
PGF.08 Pytanie 986
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu
A. możliwych następstw.
B. czasokresu używania.
C. przykładu w kontrze.
D. ograniczonych umiejętności.
PGF.08 Pytanie 987
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia danych ilustruje aranżacja sali widoczna na diagramie?
A. Delficką
B. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
C. Burzy mózgów
D. Ankiecie audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 988
Zarządzanie kampanią reklamową
W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż
A. 6 miesięcy przed emisją reklamy
B. 9 miesięcy przed emisją reklamy
C. 3 miesiące przed emisją reklamy
D. 12 miesięcy przed emisją reklamy
PGF.08 Pytanie 989
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. penetracji
B. dyskontowa
C. prestiżowa
D. skimmingowa
PGF.08 Pytanie 990
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?
A. Panelowe
B. Ilościowe
C. Omnibusowe
D. Etnograficzne
PGF.08 Pytanie 991
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel
A. racjonalny
B. informacyjny
C. emocjonalny
D. moralny
PGF.08 Pytanie 992
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę
A. prasową
B. telewizyjną
C. internetową
D. radiową
PGF.07 Pytanie 993
Wykonywanie przekazu reklamow…
Formą zewnętrznej reklamy wielkoformatowej nie jest
A. ulotka
B. plakat
C. citylight
D. billboard
PGF.08 Pytanie 994
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel butiku z luksusową odzieżą damską złożył zamówienie na reklamę w formie aranżacji wystawy sklepowej. W jaki sposób najlepiej zaprezentować projekt reklamy klientowi do zatwierdzenia?
A. Proofu analogowego
B. Proofu cyfrowego
C. Briefu reklamowego
D. Wizualizacji komputerowej
PGF.07 Pytanie 995
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium powinien wybrać przedsiębiorca planujący emisję reklamy audio-wizualnej na terenie całej Polski?
A. Telewizję
B. Radio
C. Outdoor
D. Direct mail
PGF.08 Pytanie 996
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw
A. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
B. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
C. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
D. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
PGF.08 Pytanie 997
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?
A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
D. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
PGF.08 Pytanie 998
Zarządzanie kampanią reklamową
Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest
A. zgodny z normami Unii Europejskiej
B. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. przetestowany elektronicznie
PGF.08 Pytanie 999
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę
A. kolor oraz liczbę wydruków
B. typ druku, liczbę oraz kolor
C. kolor oraz typ druku
D. liczbę stron w druku
PGF.08 Pytanie 1 000
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient
A. wierny
B. nowatorski
C. zdecydowany
D. podejrzliwy