Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 961
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Zapytanie ofertowe
B. Oferta handlowa
C. Umowa zlecenie
D. Umowa o dzieło
PGF.07 Pytanie 962
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono urządzenie służące do wycinania liter przestrzennych w materiałach typu styropian lub styrodur?
A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 3
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 2
PGF.08 Pytanie 963
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OMEGA specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży lizaków owocowych dla dzieci. W celach promocyjnych firma wykorzystuje postać wesołego ufoludka. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wybrać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Scenę z życia
B. Dwureklamówkę
C. Animację
D. Reklamę dzieloną
PGF.07 Pytanie 964
Wykonywanie przekazu reklamow…
Projektant butów sportowych z technologią wearables chce skierować przekaz reklamowy do członków klubów fitness, siłowni oraz amatorskich klubów sportowych. Jest to potencjalna grupa docelowa wyselekcjonowana w oparciu o cechy
A. behawioralne
B. demograficzne
C. psychograficzne
D. geograficzne
PGF.08 Pytanie 965
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. innowacyjny
B. bezpośredni
C. klasyczny
D. pośredni
PGF.08 Pytanie 966
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma przeznaczyła 200 000 zł na kampanię reklamową w telewizji. Koszt 30-sekundowego spotu telewizyjnego wynosi 5 000 zł. Postanowiono, że dany spot będzie emitowany 4 razy dziennie. Jak długo potrwa kampania reklamowa w telewizji?
A. 20
B. 10
C. 15
D. 12
PGF.08 Pytanie 967
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Fartuszki
B. Długopisy
C. Kalkulatory
D. Kalendarze
PGF.08 Pytanie 968
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować
A. artykuł sponsorowany
B. reklamę całostronicową
C. ogłoszenie drobne
D. wrzutkę
PGF.08 Pytanie 969
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter dostał zlecenie od firmy medycznej na stworzenie treści reklamowej skierowanej do lekarzy. Jaki styl powinien zastosować w tej treści?
A. Publiczny
B. Naukowy
C. Potoczny
D. Dziennikarski
PGF.08 Pytanie 970
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje kampanię promocyjną dla producenta kombinezonów i kapeluszy dla pszczelarzy. Aby osiągnąć maksymalną efektywność w dotarciu do właściwej grupy odbiorców, powinna wybrać reklamę w
A. punkcie sprzedaży
B. lokalnej telewizji
C. środkach transportu miejskiego
D. czasopiśmie branżowym
PGF.08 Pytanie 971
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

A. Pora dla Ciebie
B. Kobieta o brzasku
C. Zrób sobie chwilę przerwy
D. Kobieta o wczesnym poranku
PGF.08 Pytanie 972
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
A. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
B. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
C. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
D. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
PGF.08 Pytanie 973
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik CTR (Click Through Rate) to miara stosowana w marketingu internetowym, która definiuje
A. liczbę kliknięć w trakcie minuty
B. koszt za tysiąc wyświetleń reklamy
C. liczbę kliknięć w odniesieniu do liczby wyświetleń reklamy
D. koszt, który ponosi reklamodawca za kliknięcie w jego link promocyjny
PGF.08 Pytanie 974
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać
A. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
B. baner internetowy
C. ulotki w skrzynkach pocztowych
D. wszywki prasowe
PGF.08 Pytanie 975
Zarządzanie kampanią reklamową
Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest
A. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
B. używanie niezrozumiałego słownictwa
C. podawanie zbyt wielu informacji
D. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
PGF.08 Pytanie 976
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?
A. reklamy
B. public relations
C. promocji sprzedaży
D. sprzedaży bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 977
Zarządzanie kampanią reklamową
Dostosowanie folii do zaokrąglonych konturów nadwozia oraz do przetłoczeń lub wytłoczeń oklejanego pojazdu, to cechy folii
A. One Way Vision
B. wylewanej
C. magnetycznej
D. kasetonowej
PGF.08 Pytanie 978
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
A. dopiero co wchodzą na rynek
B. cechują się niską sprzedażą
C. przekazują informacje
D. są na rynku od dłuższego czasu
PGF.08 Pytanie 979
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?
A. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
B. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
C. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
D. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
PGF.08 Pytanie 980
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Radość
B. Światełko
C. Płomyk
D. Nadzieja
PGF.08 Pytanie 981
Zarządzanie kampanią reklamową
Mężczyzna w wieku trzydziestu lat, zatrudniony w agencji reklamowej, udał się na spotkanie biznesowe z kluczowym klientem. Jego rozmówczyniami były dwie kobiety w zupełnie odmiennym wieku: dyrektor marketingu oraz stażystka w tym wydziale. W jaki sposób powinien się zachować mężczyzna podczas powitania?
A. Jako pierwszy uścisnąć dłoń stażystce
B. Poczekać na inicjatywę pani dyrektor do podania ręki
C. Jako pierwszy uścisnąć dłoń pani dyrektor
D. Poczekać na inicjatywę stażystki do podania ręki
PGF.08 Pytanie 982
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
A. nazewniczy
B. reklamowy
C. marketingowy
D. kreatywny
PGF.08 Pytanie 983
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?

A. Plan mediów.
B. Schemat blokowy.
C. Regulamin emisji reklamowych spotów.
D. Zlecenia na emisję reklamy.
PGF.08 Pytanie 984
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zaprezentować wszystkie atuty samochodu osobowego, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie reklamy w
A. prasie
B. telewizji
C. radiu
D. sieci
PGF.07 Pytanie 985
Wykonywanie przekazu reklamow…
Program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na ilustracji, służy do

A. przygotowania animacji
B. przygotowywania publikacji wielostronicowych
C. tworzenia stron internetowych
D. montażu wideo
PGF.08 Pytanie 986
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych pozwala na utworzenie relacyjnej bazy danych klientów?
A. Adobe Illustrator
B. Microsoft Word
C. Microsoft Access
D. Adobe Photoshop
PGF.08 Pytanie 987
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych formatów ulotek zapewnia największą przestrzeń reklamową?
A. A4
B. A5
C. A6
D. DL
PGF.08 Pytanie 988
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu
A. 210 x 99 mm
B. 105 x 148 mm
C. 90 x 50 mm
D. 210 x 297 mm
PGF.08 Pytanie 989
Zarządzanie kampanią reklamową
Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?
A. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
B. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
C. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
D. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
PGF.08 Pytanie 990
Zarządzanie kampanią reklamową
Zdjęcie reklamowe produktów zostało przygotowane i skompresowane w sposób bezstratny. W jakim formacie je zapisano?
A. pdf
B. jpg
C. gif
D. tiff
PGF.08 Pytanie 991
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
A. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
B. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
C. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
D. wykonywanie badań oraz ich analiza
PGF.07 Pytanie 992
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jaką minimalną ilość tkaniny należy zamówić, aby można było wykonać 20 banerów oczkowanych o wymiarach 1×2 m, przy założeniu, że w hurtowni dostępna jest tylko tkanina o szerokości 1,20 m, a straty wynikające ze stosowanej technologii produkcji sięgają 10% materiału? Nie dopuszcza się sklejania kawałków tkaniny w większą całość.

A. 44 m
B. 40 m
C. 20 m
D. 22 m
PGF.08 Pytanie 993
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o
A. niskich kosztach sprzedaży
B. krótkim cyklu obrotu
C. sezonowości
D. elastycznym popycie
PGF.07 Pytanie 994
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które narzędzia mogą zostać zastosowane w celu utrzymania wysokiej motywacji pracowników do pracy?
A. Zakaz prowadzenia rozmów prywatnych w czasie godzin pracy
B. Ograniczenie dostępu do sieci internetowej
C. Dodatkowe wynagrodzenie
D. Wprowadzenie nadgodzin
PGF.08 Pytanie 995
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
A. ploterowej
B. wylewnej
C. magnetycznej
D. z nadrukiem solwentowym
PGF.08 Pytanie 996
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. wspierającego
B. współdziałającego
C. dodatkowego
D. pogłównego
PGF.08 Pytanie 997
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?
A. 1 590,00 zł
B. 3 900,00 zł
C. 690,00 zł
D. 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 998
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę
A. z
B. t
C. o
D. w
PGF.08 Pytanie 999
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?
A. Fakturę korygującą
B. Fakturę pro-forma
C. Fakturę zaliczkową
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 1 000
Zarządzanie kampanią reklamową
Metodę stosowaną w analizach marketingowych, która pozwala uczestnikowi na bezpośrednie wyrażenie swoich myśli oraz emocji, określa się mianem techniki
A. trójkąta
B. lingwistycznej
C. projekcyjnej
D. segregacji