Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 161
Zarządzanie kampanią reklamową
A. gazecie konsumenckiej.
B. lokalnej rozgłośni radiowej.
C. ogólnopolskim dzienniku.
D. poznańskim tygodniku opinii.
PGF.08 Pytanie 1 162
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wysokość budżetu netto kampanii reklamowej trwającej 10 kolejnych sobót na podstawie fragmentu cennika jednej ze stacji. W jej ramach mają być emitowane w każdą sobotę 2 spoty 15’’ w paśmie 19:00÷19:29.

A. 16 800,00 zł
B. 2 400,00 zł
C. 24 000,00 zł
D. 1 680,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową
Fragment, którego dokumentu został przedstawiony w ramce?

A. Zlecenia emisji reklamy.
B. Media planu.
C. Flowchartu.
D. Regulaminu emisji spotów reklamowych.
PGF.08 Pytanie 1 164
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaźnik TRP określa
A. średnią liczbę kontaktów z reklamą.
B. faktyczny zasięg emisji reklamy.
C. odsetek grupy docelowej, który nie miał kontaktu z reklamą.
D. sumę zasięgów wszystkich emisji reklamy.
PGF.08 Pytanie 1 165
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą część budżetu przeznaczyła firma na reklamę multimedialną w 2024 roku?

A. 20%
B. 59%
C. 9%
D. 50%
PGF.08 Pytanie 1 166
Zarządzanie kampanią reklamową
Fanpage jest charakterystyczną formą reklamy
A. kinowej.
B. internetowej.
C. outdoorowej.
D. prasowej.
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient dysponuje budżetem reklamowym w wysokości 10 200,00 zł. Zamierza wyemitować reklamę w telewizji regionalnej przynajmniej 9 razy. Którą stację telewizyjną powinna zaproponować agencja reklamowa?
Nazwa Telewizji | Zasięg | Cena za 1 emisję |
---|---|---|
Eden | Ogólnopolski | 1 430,00 zł |
Raj | Regionalny | 1 100,00 zł |
Chmurka | Regionalny | 1 250,00 zł |
Wyspa | Ogólnopolski | 1 600,00 zł |
A. Chmurka.
B. Eden.
C. Raj.
D. Wyspa.
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową
Zlecenie przez firmę przeprowadzenia kampanii reklamowej agencji full service zalicza się do transakcji typu
A. B2C
B. B2B
C. C2C
D. C2B
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową
Wstępna wersja filmu z opisaną ścieżką dźwiękową i stroną wizualną, przedstawiona za pomocą rysunków i zdjęć, wykorzystywana przy prezentacji pomysłu klientowi to
A. storyboard.
B. flow chart.
C. postprodukcja.
D. mastering.
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową
Wskaż powierzchnię freeboardu, którą muszą zajmować widoczne i czytelne napisy informujące o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie sprzedaży alkoholu małoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 7,20 m2
B. 14,40 m2
C. 18,00 m2
D. 21,60 m2
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową
Która stacja radiowa cechuje się największym przyrostem słuchalności w drugim kwartale 2022 r.?

A. Stacja radiowa Y
B. Stacja radiowa Q
C. Stacja radiowa X
D. Stacja radiowa Z
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową
Z której stronny internetowej można bezpłatnie pobrać dane na temat bezrobocia w danym regionie w celu gromadzenia danych niezbędnych do przeprowadzenia kampanii reklamowej?
A. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
B. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
C. www.nik.gov.pl
D. www.zus.pl
PGF.08 Pytanie 1 173
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

A. 17.04.; 21:02 – 23:30
B. 23.04.; 19:47 – 20:01
C. 23.04.; 19:29 – 19:33
D. 18.04.; 20:07 – 20:31
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową
Do którego rodzaju celów kampanii reklamowej zalicza się zwiększenie świadomości marki?
A. Behawioralnych.
B. Komunikacyjnych.
C. Medialnych.
D. Biznesowych.
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z mediów można umieścić reklamę w formie wklejki?
A. W telewizji.
B. W internecie.
C. W radiu.
D. W prasie.
PGF.08 Pytanie 1 176
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystywany w reklamie radiowej sygnał dźwiękowy charakterystyczny dla marki firmy lub produktu to
A. junior page.
B. dżingiel.
C. pop up.
D. frontlight.
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową
Której metody zbierania informacji nie należy stosować, jeżeli zamierzamy szybko zrealizować badanie i nie ponosić wysokich kosztów?
A. CATI
B. PAPI
C. CAPI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową
Program komputerowy umożliwiający stworzenie pokazu slajdów przedstawiających ofertę sprzedażową wraz z animacjami oraz różnorodnością przejść, to
A. program do prezentacji multimedialnych.
B. arkusz kalkulacyjny.
C. program do tworzenia bazy danych.
D. edytor tekstu.
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z wymienionych form prezentacji informacji reklamowych jest wizualnie najmniej atrakcyjna?
A. Krótki tekst w emailu.
B. Katalog reklamowy.
C. Folder reklamowy.
D. Animowany baner.
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy działu kreatywnego agencji reklamowej poinformowali jej dyrektora, że nie mogą się skupić na wykonywaniu swoich zadań, ponieważ w ich pokoju znajduje się drukarka, z której korzystają wszyscy pracownicy agencji. W jaki sposób dyrektor agencji powinien rozwiązać ten problem?
A. Wprowadzając usprawnienie organizacyjne polegające na zmianie struktury organizacyjnej agencji.
B. Wprowadzając usprawnienie techniczne polegające na przeniesieniu drukarki na korytarz dostępny dla wszystkich pracowników.
C. Wprowadzając usprawnienie organizacyjne polegające na zleceniu czynności drukowania w godzinach od 9 do 13.
D. Wprowadzając usprawnienie techniczne polegające na przeniesieniu drukarki do pokoju znajdującego się w dziale księgowości.
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium odnotowało największy przyrost w udziale rynku reklamowego na przestrzeni lat 2021-2022?

A. Prasa.
B. Internet.
C. Telewizja.
D. Radio.
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową
Który opis dotyczy zadań realizowanych przez dział marketingowy agencji reklamowej?
A. • Projektuje reklamy.<br>• Tworzy teksty, hasła i slogany reklamowe.<br>• Projektuje strony internetowe.<br>• Współpracuje z działem zleceń i produkcji reklamy.
B. • Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>• Kontroluje jakość reklamy.<br>• Współpracuje z działem kreacji.<br>• Nadzoruje prace nad kampanią reklamową.
C. • Planuje kampanię reklamową.<br>• Kontaktuje się z poszczególnymi mediami.<br>• Zajmuje się zakupem mediów.<br>• Opracowuje szczegółowy rozkład emisji reklamy.
D. • Zajmuje się badaniem rynku.<br>• Wykonuje analizy medialne i marketingowe.<br>• Opisuje sposoby dotarcia do klienta.<br>• Analizuje narzędzia promocji.
PGF.08 Pytanie 1 183
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych klientów określa się jako nielojalnego?
A. Kierującego się przy wyborze produktów tylko i wyłącznie ceną.
B. Odczuwającego dumę z bycia użytkownikiem danej marki.
C. Odpornego na działania promocyjne konkurentów.
D. Dokonującego zakupów w ulubionym sklepie dyskontowym.
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową
Która licencja pozwala korzystać z utworu w celach komercyjnych?

A. Licencja 4.
B. Licencja 2.
C. Licencja 1.
D. Licencja 3.
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową
W której metodzie zbierania informacji wykorzystywane jest ustawienie sali pokazane na rysunku?

A. Ankiecie audytoryjnej.
B. Burzy mózgów.
C. Delfickiej.
D. Zogniskowanym wywiadzie grupowym.
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową
Hasło, które powinno zwracać uwagę odbiorcy na reklamę, jest nazywane
A. nośnikiem reklamy.
B. formatem reklamy.
C. sloganem reklamowym.
D. spotem reklamowym.
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową
Konsultacje, w trakcie których, pracownik agencji reklamowej ma możliwość uzasadnienia projektu, a klient doprecyzowania i uzupełnienia swoich oczekiwań to
A. debriefing.
B. brief marketingowy.
C. briefing.
D. brief kreatywny.
PGF.08 Pytanie 1 188
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z mediów należy zaproponować w mediaplanie, jeżeli klientowi zależy na ogólnopolskim zasięgu i przekazie multimedialnym?
A. Radio.
B. Outdoor.
C. Telewizję.
D. Prasę.
PGF.08 Pytanie 1 189
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE wysyła się
A. e-mailem.
B. listem poleconym.
C. wypełniając formularz elektroniczny na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
D. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową
Która forma reklamy telewizyjnej została zastosowana w sytuacji, gdy aktor podczas filmu używa produktu danej marki z widocznym logo firmy?
A. Planszę reklamową.
B. Banner na fanpage.
C. Lokowanie produktu.
D. Reklamę produktu.
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatnim etapem oceny jakości wykonania zadania jest
A. zidentyfikowanie przyczyn rozbieżności pomiędzy planem a jego realizacją.
B. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym.
C. określenie stanu rzeczywistego, czyli zebranie informacji o tym, jak zadanie zostało wykonane.
D. określenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących wykonania zadania.
PGF.08 Pytanie 1 192
Zarządzanie kampanią reklamową
Urządzeniem wykorzystywanym przy wykonywaniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej jest
A. ozonator.
B. pulsoksymetr.
C. ciśnieniomierz.
D. defibrylator.