Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dokument powinna sporządzić, firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Fakturę VAT.
B. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
C. Rachunek uproszczony.
D. Zawiadomienie o wysyłce.
PGF.08 Pytanie 1 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile procent zniżki wynegocjował klient, jeśli cena przed negocjacjami wynosiła 165,00 zł, a po negocjacjach 156,75 zł?

A. 6%
B. 2%
C. 5%
D. 3%
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową

W czasie negocjacji żadna ze stron nie podjęła próby ustąpienia na rzecz przeciwnika. Obie strony zastosowały zatem typ negocjacji

A. opartych na mediacjach.
B. miękkich.
C. opartych na kompromisie.
D. twardych.
PGF.08 Pytanie 1 164
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?

Ilustracja do pytania 4
A. Sponsoringu.
B. Składu.
C. Przedwstępną.
D. Factoringu.
PGF.08 Pytanie 1 165
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?

Ilustracja do pytania 5
A. Handlową.
B. O dzieło.
C. O pracę.
D. Zlecenia.
PGF.08 Pytanie 1 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa może wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku

A. z otrzymaniem pełnej płatności za wykonaną usługę.
B. z rozliczeniem otrzymanej zaliczki na poczet przyszłych usług.
C. z wykonaniem usługi reklamowej.
D. z pomyłką na wystawionej fakturze VAT.
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszą czynnością przy tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest

A. użycie narzędzi formatowania.
B. użycie narzędzi przejścia.
C. zaznaczenie tekstu lub obiektu, który będzie użyty jako hiperłącze.
D. zaznaczenie miejsca docelowego w edytowanym dokumencie.
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Który model oddziaływania reklamy przedstawiono na zamieszczonym schemacie?

Ilustracja do pytania 8
A. RAYA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. DIPADA
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent kawy organizuje raz w miesiącu akcję pod hasłem "Święto Kawy". Polega ona na oferowaniu klientom opakowań premiowych kawy, zgodnie z zasadą zaprezentowaną na załączonym plakacie. Które z narzędzi promocji wykorzystuje firma?

Ilustracja do pytania 9
A. Promocję sprzedaży.
B. Sprzedaż osobistą.
C. Reklamę.
D. Public relations.
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiono strukturę wiekową czytelników czterech popularnych miesięczników. W którym czasopiśmie należy umieścić reklamę, aby dotrzeć do największej nominalnie liczby czytelników z grupy wiekowej 20÷35 lat, jeżeli wiadomo, że miesięcznik X ma nakład 100 000, miesięcznik Y – 200 000, miesięcznik Z – 150 000, a miesięcznik Q – 300 000?

Ilustracja do pytania 10
A. W miesięczniku Y
B. W miesięczniku Q
C. W miesięczniku Z
D. W miesięczniku X
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową

System badań wykorzystujący informacje uzyskane od respondentów za pomocą ankiety umieszczonej na stronie internetowej to

A. CASI
B. CAWI
C. CAPI
D. CATI
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Uniwersalne wartości reguły 80/20 mające wpływ na tworzenie reklamy określa

A. zasada Złotej Proporcji.
B. prawo Hicka.
C. prawo Fittsa.
D. zasada Pareto.
PGF.08 Pytanie 1 173
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent wody mineralnej wysłał do kilku agencji reklamowych dokument zawierający wszystkie informacje, które są niezbędne do wykonania projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej, którą zamierza wprowadzić na rynek. Jaki rodzaj briefu otrzymały agencje reklamowe?

A. Kreatywny.
B. Medialny.
C. Marketingowy.
D. Strategiczny.
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

Ilustracja do pytania 14
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju slogan wykorzystuje do promocji swoich batonów firma Tabalugo?

Ilustracja do pytania 15
A. Emocjonalny.
B. Społeczny.
C. Samodzielny.
D. Niesamodzielny.
PGF.08 Pytanie 1 176
Zarządzanie kampanią reklamową

Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to

A. citylight.
B. airboard.
C. frontlight.
D. cityscroll.
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?

Ilustracja do pytania 17
A. Pranie czyste jak łza.
B. To nie wizja to Wizir.
C. Połysk, który trwa i trwa.
D. Zawsze jest pora na lody Coral.
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Który efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

Ilustracja do pytania 18
A. Nałożenie gradientów.
B. Winiety.
C. Perspektywy.
D. Posteryzacji.
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym rysunku przedstawiono gradient radialny?

Ilustracja do pytania 19
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed którą z wymienionych audycji telewizyjnych nie może być emitowana załączona plansza reklamowa?

Ilustracja do pytania 20
A. Przed programem rozrywkowym.
B. Przed serwisem sportowym.
C. Przed prognozą pogody.
D. Przed serwisem informacyjnym.
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych haseł powinna zaproponować agencja klientowi, jeżeli zamówił on tekst o długości 21 zzs (znaków ze spacjami)?

Ilustracja do pytania 21
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Które połączenie kolorystyczne powinno zostać wykorzystane przy projektowaniu systemu identyfikacji wizualnej firmy, która chce pobudzić do entuzjastycznych zakupów przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i zaufania do marki?

Ilustracja do pytania 22
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
PGF.08 Pytanie 1 183
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonym ogłoszeniu prasowym slogan-podsumowanie został napisany przy użyciu

Ilustracja do pytania 23
A. minuskuły, czcionki szeryfowej, jednoelementowej.
B. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, jednoelementowej.
C. wersalików, czcionki szeryfowej, dwuelementowej.
D. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, dwuelementowej.
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu uzyskania lepszej pozycji na rynku firmy przeprowadzają proces transformacji elementów marki, takich jak oferowane produkty, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Przedstawiona zmiana logo firmy Poczta Polska to jeden z elementów tego procesu, który określany jest jako

Ilustracja do pytania 24
A. renaming.
B. remarketing.
C. rebranding.
D. marketing- mix.
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z symboli powinien przy swoim logo zamieścić producent obuwia sportowego, aby pokazać konkurencji, że jego znak towarowy jest chroniony w urzędzie patentowym?

Ilustracja do pytania 25
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie wykonania projektu szyldu dla cukierni Delicious. Klient określił w zleceniu, że w celu podkreślenia wyjątkowej jakości swoich produktów nazwa cukierni w szyldzie ma być wykonana z użyciem kroju pisanki. Który z projektów przygotowanych przez grafika należy przedstawić klientowi?

Ilustracja do pytania 26
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje kampanię reklamową firmy produkującej sprzęt, odzież i akcesoria do wspinaczki wysokogórskiej. Chcąc osiągnąć jak najwyższą skuteczność dotarcia do grupy docelowej, reklamę należy umieścić w

A. telewizji regionalnej.
B. miejscu sprzedaży.
C. radiu ogólnopolskim.
D. czasopiśmie specjalistycznym.
PGF.08 Pytanie 1 188
Zarządzanie kampanią reklamową

Która metoda ustalania budżetu reklamowego powinna być zastosowana, jeżeli priorytetem są możliwości finansowe firmy?

A. Procent od obrotów firmy.
B. Zadaniowa.
C. SOV (Share of Voice).
D. AYCA (All Y ou Can Afford).
PGF.08 Pytanie 1 189
Zarządzanie kampanią reklamową

Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

Ilustracja do pytania 29
A. Reklamy 5 i 6
B. Reklamy 1 i 6
C. Reklamy 3 i 4
D. Reklamy 1 i 2
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie wartość kampanii reklamowej nowego szamponu do włosów, zrealizowanej według załączonego harmonogramu przy założeniu, że marża agencji reklamowej wynosi 20% kosztów kampanii prasowej?

Ilustracja do pytania 30
A. 210 000,00 zł
B. 240 000,00 zł
C. 480 000,00 zł
D. 288 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?

Ilustracja do pytania 31
A. 275,00 zł
B. 200,00 zł
C. 49,00 zł
D. 62,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planując kampanię firmy, wybrała harmonogram emisji spotów przedstawiony w tabeli. Jaki model rozplanowania reklamy w czasie wybrała agencja reklamowa?

Ilustracja do pytania 32
A. Okresowy.
B. Pulsacyjny.
C. Skoncentrowany.
D. Ciągły.
PGF.08 Pytanie 1 193
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony w tabeli fragment dokumentu wykorzystywanego w kampanii reklamowej to

Ilustracja do pytania 33
A. media plan.
B. cash flow.
C. showreel.
D. flow chart.
PGF.08 Pytanie 1 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama produktów leczniczych OTC (wydawanych bez recepty) jest w Polsce

A. dozwolona bez ograniczeń.
B. zabroniona, ale tylko w mediach publicznych.
C. dozwolona, po spełnieniu określonych warunków.
D. całkowicie zabroniona.
PGF.08 Pytanie 1 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych etapów opracowywania spotu telewizyjnego realizowany jest jako ostatni?

A. Casting.
B. Betacam.
C. Storyboard.
D. Master.
PGF.08 Pytanie 1 196
Zarządzanie kampanią reklamową

Który materiał będzie odpowiedni do wykonania reklamy przedstawionej na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 36
A. Folia OWV
B. Folia ESD
C. Blockout
D. Frontlit
PGF.08 Pytanie 1 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił w agencji reklamowej ulotki w rozmiarze DL. Który rozmiar powinna wybrać agencja, aby spełnić oczekiwanie klienta?

Ilustracja do pytania 37
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 198
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?

Ilustracja do pytania 38
A. 124 min
B. 140 min
C. 120 min
D. 164 min
PGF.08 Pytanie 1 199
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała od klienta – właściciela pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 szt. menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje papierem o takiej gramaturze tylko w formacie A3. Ile arkuszy papieru A3 będzie musiała przygotować agencja, aby wykonać to zlecenie?

A. 38 szt.
B. 75 szt.
C. 37 szt.
D. 19 szt.
PGF.08 Pytanie 1 200
Zarządzanie kampanią reklamową

Maszyna służąca do jedno- lub wielokrotnego składania arkusza papieru w różnych kierunkach i w dowolnych proporcjach, widoczna na rysunku, to

Ilustracja do pytania 40
A. bigownica.
B. falcerka.
C. ploter.
D. laminator.