Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 25% powierzchni reklamy
B. 15% powierzchni reklamy
C. 20% powierzchni reklamy
D. 30% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 1163
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.

Koszty ponoszone przez agencję:
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek
— ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok
— obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc
— zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek
— jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł
— czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc

A. 2 040,00 zł
B. 5 540,00 zł
C. 1 190,00 zł
D. 1 540,00 zł
PGF.08 Pytanie 1164
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu sesji zdjęciowej stwierdzono, że agencja reklamowa nie zawarła z modelkami umów dotyczących wykorzystania ich wizerunku. Możliwość publikacji zdjęć z sesji istnieje, jeżeli

A. zdjęcia będą użyte w kampanii społecznej
B. modelki otrzymały wynagrodzenie za przeprowadzoną sesję
C. modelki wcześniej miały sesje dla tej agencji
D. na fotografiach nie widać ich twarzy
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny psychologiczne to ceny

A. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
B. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
C. o nierównych końcówkach
D. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dokumentów zawiera zbiór kluczowych informacji koniecznych do stworzenia strategii reklamy przez agencję reklamową?

A. Propozycja handlowa
B. Materiał reklamowy
C. Brief
D. Katalog reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie sesji zdjęciowej należy uchwycić reklamowany produkt w taki sposób, aby osiągnąć wrażenie powiększenia go względem jego rzeczywistych wymiarów. Jakiego typu perspektywy powinno się użyć podczas jego fotografowania?

A. Żabią
B. Powietrzną
C. Ptasią
D. Linearną
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?

nazwacena netto
Projekt100,00 zł
Tkanina winylowa150,00 zł
Oczka umieszczone co 30 cm15,00 zł
Wydruk75,00 zł

A. 102,00 zł
B. 340,00 zł
C. 442,00 zł
D. 238,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych o zasięgach poszczególnych tytułów reklamy prasowej, oblicz wartość współczynnika dopasowania Affinity Index i wybierz gazetę, która będzie najbardziej odpowiednia do realizacji kampanii reklamowej.

Ilustracja do pytania 10
A. Aktualności lokalne.
B. Dobra Gazeta.
C. Głos Zachodni.
D. Kurier Poranny.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Radio.
B. Telewizję.
C. Outdoor.
D. Direct mail.
Zarządzanie kampanią reklamową

Oznaczenie kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany

A. jednym kolorem z jednej strony i pełną kolorystyką z drugiej strony.
B. dwustronnie jednym kolorem.
C. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony.
D. obustronnie w pełnej kolorystyce.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady

A. konsekwencji
B. wzajemności
C. dowodu słuszności
D. niedostępności
PGF.08 Pytanie 1179
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. analityk
B. media buyer
C. media planner
D. strateg
Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 7 000 zł
B. 17 000 zł
C. 10 000 zł
D. 3 000 zł
PGF.08 Pytanie 1181
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie zamieszczonego cennika materiałów reklamowych ustal wartości brutto produktów po uwzględnieniu rabatu, jeżeli stawka VAT wynosi 23%.

cena.
j. netto
j. miaryilośćwartość
netto
Brelok smyczka Scout –
termosublimacja
1,70 złszt500850,00 zł
Kubek z łyżeczką –
sitodruk
12,00 złszt1001 200,00 zł
Wartość
netto
2 050,00 zł
Rabat 5%102,50 zł
Wartość brutto?

A. 2 647,58 zł
B. 2 583,00 zł
C. 2 395,43 zł
D. 2 521,50 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać

A. baner internetowy
B. wszywki prasowe
C. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
D. ulotki w skrzynkach pocztowych
PGF.08 Pytanie 1184
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?

Wyszczególnieniekoszt, zł
Zakup materiałów biurowych3 000,00
Zakup folii do produkcji reklam2 550,00
Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej150,00
Opłaty wynajmu lokalu3 000,00
Abonament telefoniczny200,00

A. 5 700,00 zł
B. 5 750,00 zł
C. 8 900,00 zł
D. 3 200,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o średnicy 23 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będą sklejane.

Ilustracja do pytania 26
A. 5 rolek.
B. 6 rolek.
C. 3 rolki.
D. 1 rolkę.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?

A. Prezentowany produkt jest taki sam, jak ten, który zakupił Pan na wakacjach
B. Czy ma Pan jeszcze jakieś spostrzeżenia dotyczące naszej oferty
C. Po pierwsze to nowość, po drugie jest teraz na ten produkt promocja
D. W jaki sposób mogę rozwiać Pana wątpliwości?
PGF.08 Pytanie 1188
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.

Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów.
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje.

A. Klaryfikacja.
B. Potakiwanie.
C. Odzwierciedlanie.
D. Parafraza.
PGF.08 Pytanie 1189
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.

Ilustracja do pytania 29
A. 38 960 zł
B. 98 919 zł
C. 16 720 zł
D. 98 502 zł
PGF.08 Pytanie 1190
Zarządzanie kampanią reklamową

Który środek poetycki został użyty w sloganie Śpiesz się powoli?

A. Powtórzenie.
B. Aliteracja.
C. Oksymoron.
D. Porównanie.
PGF.07 Pytanie 1191
Wykonywanie przekazu reklamow…

Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?

A. Dowodu naukowego
B. Rekomendacji
C. Demonstracji
D. Stylu życia
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów oferty handlowej stanowi USP (unikalną propozycję sprzedażową)?

A. U nas każdy klient ma znaczenie
B. Jesteśmy do Państwa usług
C. Jesteśmy jedynym dostawcą tego rozwiązania w Polsce
D. Posiadamy wielu usatysfakcjonowanych klientów
PGF.08 Pytanie 1194
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?

A. Obserwacja
B. Eksperyment
C. Wywiad
D. Próba
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu przedstawiającego poziom oglądalności pewnej stacji telewizyjnej wybierz najkorzystniejszy czas emisji spotu reklamowego adresowanego do grupy docelowej, czyli osób w wieku powyżej 65 lat.

Ilustracja do pytania 35
A. 7:30 - 8:30
B. 15:00 - 16:00
C. 19:30 - 20:30
D. 9:30 - 10:30
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na

A. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
B. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
C. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
D. zasięg kampanii w całej populacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie zjawisko związane z przełączaniem kanałów telewizyjnych przez widza jest istotne przy ustalaniu kolejności nadawania reklam w bloku?

A. Intermedia
B. Zapping
C. Telemarketing
D. Mailing
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?

A. zróżnicowanego
B. niezróżnicowanego
C. skoncentrowanego
D. niszowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie

A. harmonijne
B. prostolinijne
C. monochromatyczne
D. kontrastowe