Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 161
Zarządzanie kampanią reklamową

Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?

A.B.C.D.
Reklama w telewizji ogólnopolskiejReklama w miejscu sprzedażyReklama w telewizji regionalnejProduct placement
Sponsoring filmówWłasna strona wwwSponsoring zawodów szkolnychBalony reklamowe
BillboardyOgłoszenie modułowe w prasie lokalnejReklama w czasopiśmie branżowymPlakaty
Reklama w miejscu sprzedażyUlotkiUdział w targach

A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1 162
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?

Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.

A. Impregnowania
B. Falcowania
C. Lakierowania
D. Laminowania
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 5%
B. 15%
C. 20%
D. 2%
PGF.07 Pytanie 1 164
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?

A. System PAL, format obrazu 9:16
B. System SECAM, format obrazu 4:3
C. System NTSC, format obrazu 1:1
D. System HDTV, format obrazu 16:9
PGF.07 Pytanie 1 165
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który program komputerowy należy wykorzystać do przygotowania prostej bazy kontrahentów?

A. Program do grafiki wektorowej
B. Edytor tekstu
C. Program do prezentacji multimedialnych
D. Arkusz kalkulacyjny
PGF.08 Pytanie 1 166
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy w postaci wyskakującego okna powinno się wybrać, aby stworzyć animację w technologii Flash, w której znajdują się ruchome elementy graficzne oraz dźwiękowe?

A. Banner
B. Skyscraper
C. Watermark
D. Top layer
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Gazety codziennej ogólnokrajowej
B. Czasopisma branżowego
C. Katalogu firmowego
D. Gazety codziennej regionalnej
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
C. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
D. jasnym, z niską wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki

A. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
B. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
C. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
D. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to

A. prasowa
B. telewizyjna
C. radiowa
D. zewnętrzna
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową

Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?

A. Media Buyer
B. Media Supervisor
C. Media Planner
D. Media Director
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?

A. 525,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 2 025,00 zł
D. 1 650,00 zł
PGF.07 Pytanie 1 173
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Ilustracja do pytania 13
A. Treści zasadniczej
B. Nagłówka
C. Hasła
D. Obietnicy reklamy
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy klient poprosił o wykonanie materiałów reklamowych POS, które mają być umieszczone na ladzie, jaki produkt reklamowy powinien być uwzględniony w zamówieniu?

A. Hanger
B. Wobbler
C. Stand
D. Dangler
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?

A. Kodowanie
B. Dekodowanie
C. Reakcja
D. Odbiór
PGF.07 Pytanie 1 176
Wykonywanie przekazu reklamow…

W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest

A. scenariusz reklamy
B. montaż
C. casting aktorów
D. harmonogram prac
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

W kontrzeW kontrzeW kontrzeW kontrze
A.B.C.D.

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?

A. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
B. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
C. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
D. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 1 988,91 zł
B. 594,09 zł
C. 2 100,00 zł
D. 483,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. nabywcami artykułów codziennego użytku
B. bardzo wrażliwi na ceny
C. nabywcami niewielkich ilości produktów
D. mało wrażliwi na ceny
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Media planner
B. Account supervisor
C. Media buyer
D. Account manager
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w

A. poznaniakowym tygodniku opinii
B. czasopiśmie dla konsumentów
C. ogólnokrajowym dzienniku
D. lokalnej stacji radiowej
PGF.08 Pytanie 1 183
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile czasu zajmie agencji reklamowej wykonanie zlecenia polegającego na wyprodukowaniu dla klienta 20 flag firmowych z nadrukowanym logo firmy?

Obszycie 1 flagi – 4 min

Nadrukowanie logo na 1 fladze – 2 min

Zapakowanie 5 flag do folii ochronnej – 1 min

A. 120 min
B. 164 min
C. 140 min
D. 124 min
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. pozycjonowania
B. merchandisingu
C. standaryzacji sklepu
D. standów reklamowych
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. WZ
B. PZ
C. MM
D. KP
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent artykułów promocyjnych wpływa na rynek przy użyciu tradycyjnej mieszanki marketingowej. Oprócz produktu, co jeszcze się do niej zalicza?

A. zysk, strata, dystrybucja
B. cena, dystrybucja, planowanie
C. cena, dystrybucja, promocja
D. personel, dystrybucja, promocja
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała sieć prywatnych instytucji medycznych planuje umieszczenie reklam na bocznych powierzchniach blacharskich oraz szybach bezdrzwiowych miejskich autobusów. Który z wymienionych typów nośników powinien zostać użyty w tej kampanii?

A. Bus standard
B. Dual busboard
C. Busboard
D. Back
PGF.07 Pytanie 1 188
Wykonywanie przekazu reklamow…

Reklama w którym medium przyniesie najlepsze rezultaty firmie odzieżowej, która chce pozyskać nowych nabywców na terenie całej Europy: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?

A. Radio
B. Internet
C. Prasa
D. Outdoor
PGF.08 Pytanie 1 189
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Fakturę VAT
B. Rachunek uproszczony
C. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
D. Zawiadomienie o wysyłce
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?

A. 75 szt.
B. 19 szt.
C. 37 szt.
D. 38 szt.
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?

A. Druga.
B. Czwarta.
C. Trzecia.
D. Pierwsza.
PGF.08 Pytanie 1 192
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
B. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
C. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
D. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
PGF.08 Pytanie 1 193
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje

A. sytuacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
B. świadomość odbiorców
C. etap cyklu życia produktu
D. częstotliwość przewidzianych działań reklamowych
PGF.08 Pytanie 1 194
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 3
B. od 1,1 do 2
C. 2
D. 1
PGF.08 Pytanie 1 195
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest

A. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. ustawa o ochronie baz danych
C. ustawa o ochronie danych osobowych
D. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
PGF.08 Pytanie 1 196
Zarządzanie kampanią reklamową

W ofercie sprzedaży reklam na stronach www w części dotyczącej wymagań technicznych button opisano jako: "Przycisk reklamowy w lewej nawigacyjnej części strony, animowany bądź statyczny, w formacie pliku gif jpg, html lub flash." Zgodnie z wymaganiami, klient powinien zapisać plik z animacją w standardzie

A. .cdr
B. .avi
C. .psd
D. .swf
PGF.08 Pytanie 1 197
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest

A. sprzedaż on-line
B. akwizycja
C. marketing wirusowy
D. telemarketing
PGF.08 Pytanie 1 198
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów

A. niepowtarzalnych
B. wybieralnych jednorodnych
C. wybieralnych różnorodnych
D. kluczowych
PGF.08 Pytanie 1 199
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest

A. fleksografia
B. offset
C. rotograwiura
D. sitodruk
PGF.07 Pytanie 1 200
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza

A. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
B. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
C. druk dwustronnie kolorowy
D. druk jednostronnie kolorowy