Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 161
Zarządzanie kampanią reklamową
A. emocjonalny-pozytywny
B. moralny
C. emocjonalny-negatywny
D. racjonalny
PGF.07 Pytanie 1 162
Wykonywanie przekazu reklamow…
Terminu mock-up używa się w celu określenia
A. właściwości produktu
B. opracowania briefu
C. adiustacji tekstu
D. wizualizacji projektu
PGF.08 Pytanie 1 163
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił: slogan reklamowy, 20-sekundowy scenariusz spotu radiowego i 30-sekundowy scenariusz spotu telewizyjnego. Na podstawie przedstawionego cennika oblicz łączny koszt zamówienia.
Pozycja cennika | Cena brutto |
Opracowanie nazwy marki | 2 000 zł |
Slogan reklamowy | 1 500 zł |
Scenariusz spotu radiowego 20-sekundowego | 850 zł |
Scenariusz spotu telewizyjnego 30-sekundowego | 2 500 zł |
Tekst do mailingu | 100 zł |
A. 5 600 zł
B. 4 850 zł
C. 6 850 zł
D. 4 350 zł
PGF.08 Pytanie 1 164
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?
A. 120 zł
B. 160 zł
C. 126 zł
D. 144 zł
PGF.08 Pytanie 1 165
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?
A. Opportunity to hear
B. Affinity index
C. Opportunity to see
D. Effective freguency
PGF.07 Pytanie 1 166
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na rysunku layout należy wykorzystać, projektując reklamę

A. zewnętrzną
B. modułową w magazynach
C. modułową w prasie
D. internetową
PGF.08 Pytanie 1 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Personalizacja nadawcy
B. Projekt graficzny koperty
C. Zweryfikowana baza adresowa
D. Częstotliwość wysyłania reklamy
PGF.08 Pytanie 1 168
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest główne założenie reklamy społecznej?
A. kreowanie wizerunku firmy
B. zmiana zachowań
C. wprowadzanie produktów na rynek
D. kreowanie wizerunku produktów
PGF.08 Pytanie 1 169
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cenę brutto należy wpisać do cennika, jeśli agencja reklamowa na cenę netto zakupu wynoszącą 130,00 zł nakłada 20% marżę oraz 23% stawkę VAT?
A. 159,90 zł
B. 156,00 zł
C. 191,88 zł
D. 187,20 zł
PGF.08 Pytanie 1 170
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?
A. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
B. BTL (Below The Line)
C. SLB (Stąy Look Buy)
D. ATL (Above The Line)
PGF.08 Pytanie 1 171
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin odnoszący się do standardowej wartości dodanej do ceny produktu podczas ustalania kosztu produktu promocyjnego to
A. rabatem
B. bonifikatą
C. dyskontem
D. marżą
PGF.08 Pytanie 1 172
Zarządzanie kampanią reklamową
Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę
A. briefu strategicznego
B. media planu
C. briefu kreatywnego
D. media briefu
PGF.08 Pytanie 1 173
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, którą branżę cechuje największa dynamika wzrostu.
Branża | Dynamika wzrostu w % |
---|---|
Przemysł | 10,89 |
Budownictwo | 21,09 |
Rolnictwo | 34,06 |
Kultura i sztuka | 25,65 |
Ochrona zdrowia | 12,00 |
Finanse i ubezpieczenie | 36,79 |
Łączność | 20,04 |
Handel | 36,78 |
A. Finanse i ubezpieczenie.
B. Kultura i sztuka.
C. Handel.
D. Rolnictwo.
PGF.08 Pytanie 1 174
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?
A. Otwartą
B. Dośrodkową
C. Odśrodkową
D. Zamkniętą
PGF.08 Pytanie 1 175
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument został pokazany na zdjęciu?

A. Brief promocyjny
B. Kreatywny brief
C. Diagram przepływu
D. Harmonogram produkcji
PGF.08 Pytanie 1 176
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. organizacji wydarzeń promocyjnych
B. realizacji kampanii w prasie
C. produkcji ulotek oraz folderów
D. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 177
Zarządzanie kampanią reklamową
Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?
Liczba modułów | Kolor | Miejsce | |
---|---|---|---|
A. | 6 | nie | Strony redakcyjne |
B. | 4 | tak | Ostatnia strona |
C. | 8 | tak | Strony ogłoszeniowe |
D. | 6 | nie | Pierwsza strona |
A. d
B. C
C. A
D. B
PGF.08 Pytanie 1 178
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny ustalone w aquaparku są porównywalne z cenami innych krytych pływalni w regionie. W aquaparku zastosowano metodę ustalania cen, która opiera się na
A. zapotrzebowaniu na usługę.
B. konkurencji.
C. kosztach.
D. postrzeganej wartości.
PGF.08 Pytanie 1 179
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na
A. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
B. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
C. zasięg kampanii w całej populacji
D. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
PGF.08 Pytanie 1 180
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku kampanii mającej na celu zaprezentowanie działania produktu oraz utrwalenie jego marki, należy wykorzystać reklamę
A. prasową
B. zewnętrzną
C. radiową
D. telewizyjną
PGF.08 Pytanie 1 181
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
A. zewnętrznych wtórnych
B. zewnętrznych pierwotnych
C. wewnętrznych pierwotnych
D. wewnętrznych wtórnych
PGF.08 Pytanie 1 182
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszym sposobem na zaprezentowanie klientowi projektów graficznych, zarówno w formacie wektorowym, jak i rastrowym, wraz z planem medialnym, jest użycie programu komputerowego
A. MS PowerPoint
B. Adobe Photoshop
C. MS Excel
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 183
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna jest zazwyczaj stosowana dla produktów, które
A. przekazują informacje
B. cechują się niską sprzedażą
C. dopiero co wchodzą na rynek
D. są na rynku od dłuższego czasu
PGF.08 Pytanie 1 184
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli określ, która marka rowerów górskich jest najbardziej rozpoznawalna wśród konsumentów.
marka | spontaniczna świadomość marki [%] | spontaniczna świadomość reklamy [%] |
---|---|---|
Blast | 29 | 13 |
Fourwheel | 13 | 4 |
Dynamo | 18 | 11 |
Sixter | 24 | 21 |
A. Dynamo.
B. Fourwheel.
C. Sixter.
D. Blast.
PGF.08 Pytanie 1 185
Zarządzanie kampanią reklamową
Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat
A. lojalnościowy
B. handlowy
C. ilościowy
D. gotówkowy
PGF.08 Pytanie 1 186
Zarządzanie kampanią reklamową
Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
A. typografie
B. akcydensy
C. logotypy
D. praktycyzmy
PGF.08 Pytanie 1 187
Zarządzanie kampanią reklamową
Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu
A. telebimu
B. strony www
C. citylightu
D. cityscrolla
PGF.08 Pytanie 1 188
Zarządzanie kampanią reklamową
Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to
A. dane kontaktowe
B. warunki płatności
C. opis produktów
D. termin realizacji
PGF.07 Pytanie 1 189
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Account managerowi
B. Copywriterowi
C. Księgowemu
D. Grafikowi
PGF.08 Pytanie 1 190
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są
A. voice mailing
B. reklamy display
C. kody QR
D. referral marketing
PGF.08 Pytanie 1 191
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?
A. ustawy o prawie autorskim
B. kodeksu etyki reklamy
C. sponsoringu
D. prawa pracy
PGF.07 Pytanie 1 192
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?
A. Płótno Canvas
B. Papier termotransferowy
C. Folię sublimacyjną
D. Siatkę mesh
PGF.08 Pytanie 1 193
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno się wybrać, aby grafik w drukarni mógł zmienić styl i kolor czcionki?
A. .gif
B. .tiff
C. .cdr
D. .jpeg
PGF.08 Pytanie 1 194
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?
A. zasięgu reklamy
B. skuteczności reklamy
C. efektywności reklamy
D. sprzedaży reklamy
PGF.08 Pytanie 1 195
Zarządzanie kampanią reklamową
Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu
A. C2B
B. C2C
C. B2B
D. B2C
PGF.07 Pytanie 1 196
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu zwrócenia uwagi czytelnika, nagłówek typu nowość w prasowym ogłoszeniu modułowym należy umieścić w pozycji numer

A. 4
B. 2
C. 3
D. 1
PGF.08 Pytanie 1 197
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?
A. Konkurencją monopolistyczną
B. Konkurencją doskonałą
C. Monopolem
D. Oligopolem
PGF.08 Pytanie 1 198
Zarządzanie kampanią reklamową
Nazwa firmy przedstawiona w formie tekstowej to
A. znak
B. logo
C. slogan
D. logotyp
PGF.08 Pytanie 1 199
Zarządzanie kampanią reklamową
Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje
A. współczynnik wiarygodności
B. media BTL
C. ekwiwalent reklamowy
D. mnożnik mediów
PGF.08 Pytanie 1 200
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?
A. Microsoft Excel
B. Microsoft Word
C. Microsoft PowerPoint
D. Microsoft InfoPath