Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1321
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
D. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle "Pora na Polar" użyto
A. epitetu
B. rymu
C. aliteracji
D. metafory
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykresy przedstawią udział mediów w globalnych wydatkach w Polsce w latach 2014-2017 r. Wskaż, medium reklamy na które wydatki zmniejszą się najwięcej.

A. Telewizja.
B. Dzienniki.
C. Kino.
D. Magazyny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest
A. badaniem ankietowym
B. wywiadem
C. obserwacją
D. technika projekcyjna
Zarządzanie kampanią reklamową
Do dużych reklam umieszczanych na elewacjach budynków (Mesh MAO) powinno się wykorzystać
A. siatkę poliestrową
B. diobond
C. astralon
D. siatkę lentikularną
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kategoria kryteriów segmentacji rynku obejmuje wiek, płeć oraz poziom wykształcenia?
A. Behawioralnej
B. Demograficznej
C. Geograficznej
D. Ekonomicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?
A. Adobe Photoshop
B. Visual Studio
C. Corel Draw
D. Power Director
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uzyskać szeroki zasięg kampanii reklamowej w danej grupie docelowej, należy zastosować cel
A. reklamowy
B. marketingowy
C. medialny
D. wizerunkowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?
A. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
B. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
C. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
D. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?
A. Manipulacyjnych
B. Zasadniczych
C. Pomocniczych
D. Informacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako
A. screen-out
B. lay-out
C. check-out
D. draw-out
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.
| Poziom cen w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
|---|---|---|---|
| 9 | 10 | 30 | 30 |
| 12 | 15 | 25 | 35 |
| 15 | 30 | 5 | 50 |
| 19 | 60 | 2 | 60 |
A. 35%
B. 60%
C. 25%
D. 85%
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Wykorzystując system CRM
B. Zastosowując kody PKD
C. Wykorzystując kody QR
D. Używając systemu TQM
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przygotować wyniki badań dotyczących oglądalności telewizji, powinno się wykorzystać informacje z badań
A. DAR
B. telemetrycznych
C. koncepcji reklamy
D. winietowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na
A. referencji
B. sugestii
C. rekomendacji
D. postulacie
Zarządzanie kampanią reklamową
Wizualna reprezentacja marki to
A. logo.
B. grafotyp.
C. prototyp.
D. logotyp.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw
A. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
B. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
C. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
D. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?
A. Lakierowanie
B. Laminacja
C. Hot-stamping
D. Tłoczenie
Zarządzanie kampanią reklamową
Która forma promocji w postaci bloga pozwala zamieszczać filmy w kolejności chronologicznej?
A. Vlog.
B. Photoblog.
C. Microblog.
D. Interstitial.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którą kwotą należy wystawić fakturę za wydruk 80 plakatów reklamowych?
| Postery informacyjne | Cena brutto w zł |
| Do 100 sztuk | 10 zł/sztuka |
| Od 100 do 200 sztuk | 8 zł/sztuka |
A. 1 000 zł netto.
B. 800 zł brutto.
C. 1 000 zł brutto.
D. 800 zł netto.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?
A. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. Odpowiednia prezentacja towaru
C. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
D. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

A. Obietnicy reklamy
B. Hasła
C. Treści zasadniczej
D. Nagłówka
Zarządzanie kampanią reklamową
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące realizacji nadruków na długopisach promocyjnych, drukarnia powinna dostarczyć wycenę dla druku klasyfikowanego jako
A. fleksografia
B. sitodruk
C. tampondruk
D. termografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
A. wczesna większość
B. adoptry
C. wcześniejsi naśladowcy
D. pionierzy
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego obowiązkowego składnika brakuje w załączonej umowie kupna-sprzedaży?
| Umowa kupna – sprzedaży |
| zawarta w dniu 21 grudnia 2015 r. pomiędzy: Janem Nowakiem – właścicielem firmy XYZ z siedzibą w Warszawie, ul. Wałęsy 89, zwanym dalej Sprzedającym, a Józefem Kowalewskim – kierownikiem działu zakupów firmy ABC z siedzibą w Warszawie, ul. Mazowiecka 98, zwanym dalej Kupującym. |
| §1 |
| Podstawą zawarcia umowy jest zamówienie z dnia 15 października 2015 r. |
| §2 |
| Przedmiotem umowy jest sprzedaż plotera model PWZAA 50/32. |
| §3 |
| Cena towaru, którego dotyczy niniejsza umowa, wynosi 5 000,00 zł brutto. |
| §4 |
| Ploter zostanie wydany i dostarczony Kupującemu na koszt Sprzedającego. Sprzedający dostarczy towar w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania zapłaty. |
| §5 |
| Kupujący zobowiązuje się zapłacić za towar do dnia 28 grudnia 2015 r. |
| §6 |
| W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego. |
| §7 |
| Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. |
| Podpis Kupującego |
A. Przedmiotu sprzedaży.
B. Stron umowy.
C. Podpisu sprzedawcy.
D. Warunków dostawy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z przedstawionych rysunków na pewno został wykonany w programie do grafiki rastrowej?

A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Plakat reklamujący szkołę sztuk pięknych został zaprojektowany z wykorzystaniem kompozycji

A. symetrycznej.
B. diagonalnej.
C. otwartej.
D. rytmicznej.
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
A. Veblena
B. super produktu
C. owczego pędu
D. snobizmu
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ
A. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
B. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
C. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
D. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks etyki reklamowej wskazuje, że działania dotyczące marketingu bezpośredniego powinny
A. oferować produkty, za które wymagana jest płatność bez wcześniejszego ich zamówienia
B. trwać przez całą dobę w przypadku telemarketingu
C. zawierać dane o nazwach, adresach oraz numerach telefonów sprzedawcy i reklamodawcy
D. być adresowane do szerokiego grona odbiorców
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ma przeprowadzić kampanię reklamową, skierowaną do klientów ogólnopolskiego biura podróży, zamierzających spędzić urlop za granicą. Na podstawie załączonych wyników badań marketingowych określ, jaki procent ankietowanych będzie stanowiło odbiorców tej reklamy.

A. 10%
B. 28%
C. 30%
D. 16%
Zarządzanie kampanią reklamową
Sklep z obuwiem zlecił wykonanie napisu 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na elewacji budynku. Napis powinien być stworzony z lekkiego materiału, odpornego na zmienne warunki atmosferyczne. Który z wymienionych surowców należy zastosować do realizacji tego napisu?
A. Drewno
B. Sklejka
C. Tektura
D. Styrodur
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium powinien wybrać przedsiębiorca planujący emisję reklamy audio-wizualnej na terenie całej Polski?
A. Outdoor
B. Direct mail
C. Telewizję
D. Radio
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?
A. Ilościowe
B. Etnograficzne
C. Omnibusowe
D. Panelowe
PGF.08 Pytanie 1355
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocja sprzedaży skierowana do klientów detalicznych to promocja
A. biznesowa
B. konsumencka
C. handlowa
D. wewnętrzna
Zarządzanie kampanią reklamową
Renomowana firma ogrodnicza uczestniczy w Targach Kwiatowych. Stoisko, o którym numerze, powinna zamówić w celu najlepszej i najbardziej efektownej ekspozycji swoich produktów?

A. 11
B. 23
C. 10
D. 21
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobą odpowiedzialną za zakup mediów w firmie reklamowej jest
A. Media Buyer
B. Production Manager
C. Traffic Executive
D. Broadcast Producer
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
A. pod tekstem
B. w prawym dolnym rogu publikacji
C. w lewym dolnym rogu publikacji
D. nad tekstem
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Logotyp
B. Licencja
C. Znak towarowy
D. Patent
Zarządzanie kampanią reklamową
W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła
A. wewnętrzne pierwotne
B. zewnętrzne pierwotne
C. zewnętrzne wtórne
D. wewnętrzne wtórne