Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?

Liczba modułówKolorMiejsce
A.6nieStrony redakcyjne
B.4takOstatnia strona
C.8takStrony ogłoszeniowe
D.6niePierwsza strona

A. A
B. d
C. C
D. B
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o promieniu 11,5 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będę sklejane.

Ilustracja do pytania 2
A. 1 rolkę.
B. 6 rolek.
C. 3 rolki.
D. 5 rolek.
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?

A. Plakat umieszczony w witrynie.
B. Reklama w lokalnym radiu.
C. Ogłoszenie w lokalnym dzienniku.
D. Reklama w lokalnej telewizji.
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy

A. slogo.
B. nagłówek.
C. logotyp.
D. slogan.
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed którą z wymienionych audycji telewizyjnych nie może być emitowana załączona plansza reklamowa?

Ilustracja do pytania 8
A. Przed serwisem informacyjnym.
B. Przed prognozą pogody.
C. Przed serwisem sportowym.
D. Przed programem rozrywkowym.
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ

A. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
B. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
C. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
D. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę Proforma
D. Notę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa uczestnicząca w przetargu na realizację usług promocji opracuje początkowe propozycje do kampanii w oparciu o dokument nazywany jako

A. brief kreatywny
B. plan mediów
C. brief marketingowy
D. zapytanie ofertowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?

A. harmonogram
B. wycena
C. kosztorys
D. brief
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta

A. z klipu
B. z podajnika
C. z potykacza
D. z makiety
Zarządzanie kampanią reklamową

Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający

A. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
B. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
C. układ modułów w reklamie prasowej
D. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
PGF.08 Pytanie 1339
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
B. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
C. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
D. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. dystrybucja.
B. towar.
C. reklama.
D. koszt.
PGF.08 Pytanie 1342
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.

AsortymentJednostkowy koszt wytworzenia parasola
Parasol reklamowy monochromatyczny50 zł
Parasol reklamowy kolorowy80 zł
Parasol biały72 zł

A. 1 400 zł
B. 14 400 zł
C. 1 000 zł
D. 10 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Czołowy producent artykułów piśmienniczych zorganizował nagrodę dla najlepszego ucznia w zamian za umieszczenie logo firmy podczas ceremonii wręczenia nagród. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał producent?

A. Lobbing
B. Publicity
C. Sponsoring
D. Promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1345
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cenę brutto należy wpisać do cennika, jeśli agencja reklamowa na cenę netto zakupu wynoszącą 130,00 zł nakłada 20% marżę oraz 23% stawkę VAT?

A. 191,88 zł
B. 156,00 zł
C. 159,90 zł
D. 187,20 zł
PGF.07 Pytanie 1346
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji slogan reklamowy został utworzony przy użyciu

Ilustracja do pytania 26
A. kapitalików, kroju pisma: dwuelementowego bezszeryfowego
B. wersalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
C. majuskuł, kroju pisma: pisanki dwuelementowej
D. kapitalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik TRP definiuje

A. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy
B. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
C. przeciętną liczbę interakcji z reklamą
D. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

Ilustracja do pytania 32
A. Siatkę mesh.
B. Papier termotransferowy.
C. Folię sublimacyjną.
D. Płótno Canvas.
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu pozyskania niezbędnych do realizacji reklamy informacji agencja opracowała kwestionariusz ankiety. Której skali pomiarowej użyto do badania w zaprezentowanym przykładzie?

zdecydowanie się nie zgadzamraczej się nie zgadzamnie mam zdaniaraczej się zgadzamzdecydowanie się zgadzam
W reklamach produkty pokazane są takimi jakie są w rzeczywistości
Reklamy przyczyniają się do wzrostu sprzedaży produktów

A. Thurstonea.
B. Likerta.
C. Osgooda.
D. Stapela.
PGF.08 Pytanie 1354
Zarządzanie kampanią reklamową

W oparciu o zamieszczony fragment umowy o emisję reklamy prasowej określ wysokość zaliczki, jaką zamawiający ma umieścić na poleceniu przelewu na rzecz wydawcy reklamy.

§ 3

Zamawiający zleca zamieszczenie reklamy w kwartalniku "Twój ogród" zgodnie

z załączonymi materiałami, w terminie i formacie:

1) numer wydania: zima 2020

2) przedmiot zamówienia:

– reklama rozkładówka (2 sąsiadujące strony A4)

cena netto: 2500,00 zł; stawka VAT 23%

– usługa dodatkowa - design reklamy

cena netto: 250,00 zł; stawka VAT 23%

§ 4

Kwota za zamieszczenie reklamy płatna jest w formie zaliczki w wysokości 50% wartości brutto zamówienia

w terminie 14 dni od złożenia zamówienia. Pozostałą kwotę należy zapłacić w terminie 14 dni od publikacji reklamy.

A. 1 375,00 zł
B. 1 058,75 zł
C. 3 382,50 zł
D. 1 691,25 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje ofertę sprzedaży artykułów promocyjnych, które mają być wykorzystane w kampanii skierowanej do młodej grupy odbiorców zainteresowanej najnowszymi trendami w modzie. Dobierając artykuły do grupy docelowej, powinna skupić się w głównej mierze na segmentacji

A. geograficznej
B. behawioralnej
C. demograficznej
D. psychograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. pogłębiony
B. zogniskowany
C. typu Diada
D. typu Triada
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma realizuje intensywną kampanię billboardową, ale pragnie ją wzbogacić oraz ożywić. Nowe działania miałyby skupiać uwagę odbiorców oraz angażować ich do wspólnej zabawy. Jaką formę reklamy powinna wybrać firma?

A. Happening
B. Galanteria reklamowa
C. Materiały POS
D. Produkt placament
Zarządzanie kampanią reklamową

W której umowie może wystąpić zapis podany w ramce?

§ 3
Zamawiający zleca, a Agencja reklamowa zobowiązuje się świadczyć na zasadach określonych w Umowie usługi w zakresie PR.

A. O dzieło.
B. Zlecenie.
C. O pracę na okres próbny.
D. O pracę na czas określony.