Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji

A. intensywnej
B. selektywnej
C. masowej
D. ekskluzywnej
PGF.07 Pytanie 1443
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

Ilustracja do pytania 3
A. 88,00 zł
B. 104,00 zł
C. 96,00 zł
D. 103,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?

A. C 70, M 30, Y 20, K 60
B. C 60, M 20, Y 70, K 30
C. C 30, M 20, Y 60, K 70
D. C 20, M 60, Y 70, K 30
PGF.08 Pytanie 1445
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 50,00 zł
B. 12,00 zł
C. 18,00 zł
D. 42,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

Ilustracja do pytania 8
A. 23-04-2020; 19:29 – 19:33
B. 18-04-2020; 20:07 – 20:31
C. 17-04-2020; 21:02 – 23:30
D. 23-04-2020; 19:47 – 20:01
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
C. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
D. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
PGF.08 Pytanie 1452
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w

mediatygodnie
IIIIIIIVVVI
gazeta Axxx
portal horyzontalny Xxx
diapazonyxxxxxx

A. kosztorysie.
B. planie medialnym.
C. briefie kreatywnym.
D. harmonogramie przygotowania reklamy.
PGF.08 Pytanie 1455
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?

A. 1 150,00 zł
B. 1 537,50 zł
C. 962,50 zł
D. 1 350,00 zł
PGF.07 Pytanie 1457
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

Ilustracja do pytania 17
A. Przekonywanie do produktu
B. Przypominanie produktu
C. Porównywanie z innymi produktami
D. Zapoznawanie z produktem
Zarządzanie kampanią reklamową

W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano

A. test rynkowy
B. badanie segmentacyjne
C. technikę AdEval
D. metodę historyczną
PGF.08 Pytanie 1460
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. metoda projekcyjna
B. eksperyment
C. wywiad
D. obserwacja
Zarządzanie kampanią reklamową

W spocie reklamowym, który jest częścią kampanii społecznej mającej na celu wypromowanie świadomego, aktywnego ojcostwa, wystąpił młody mężczyzna o miłej aparycji. Jego zatrudnienie do reklamy miało za zadanie przypisać statystycznemu tacie pozytywne cechy osobowościowe na podstawie pierwszego wrażenia. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku?

A. Reguła wzajemności.
B. Reguła niedostępności.
C. Prawo bliskości.
D. Efekt aureoli.
PGF.08 Pytanie 1464
Zarządzanie kampanią reklamową

W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Urząd Rejestracji Produktów
C. Urząd Patentowy
D. Urząd Certyfikacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.

CechaSklep 1Sklep 2Sklep 3Sklep 4
Rok powstania strony na portalu społecznościowym2017201920182022
Liczba polubień strony9520714993588796
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek)Warszawa
25-34 lata
Poznań
25-34 lata
Gdańsk
25-34 lata
Wrocław
25-34 lata
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku2 dni3 dni2 dni1 dzień
Średnia liczba polubień postów60535855
Średnia liczba komentarzy postów5354
Średnia liczba udostępnień postów40354038

A. Sklep 4
B. Sklep 2
C. Sklep 1
D. Sklep 3
PGF.07 Pytanie 1467
Wykonywanie przekazu reklamow…

W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?

A. Mocne strony
B. Słabe strony
C. Szanse
D. Zagrożenia
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł

A. 2%
B. 20%
C. 5%
D. 15%
PGF.08 Pytanie 1469
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. popytową
B. kosztową
C. wiodącą
D. rynkową
PGF.07 Pytanie 1472
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?

A. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
B. Tańsza energia – większe oszczędności!
C. Z miłości do natury
D. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument dokładnie definiujący wybrane nośniki reklamy, formaty reklam, daty i lokalizacje emisji, koszty związane z emisją oraz parametry medialne to

A. medium organizer
B. media plaser
C. planner of media
D. media plan
PGF.08 Pytanie 1476
Zarządzanie kampanią reklamową

Co należy zrobić podczas udzielania pierwszej pomocy w przypadku omdlenia?

A. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, ułożyć na plecach, ocenić oddech w ciągu 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, a jeśli świadomość nie wraca, wezwać pogotowie, podać lek uspokajający
B. zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, oklepywać twarz, przykryć kocem, nie zostawiać bez opieki do momentu odzyskania przytomności
C. ułożyć poszkodowanego na twardym podłożu w pozycji bezpiecznej, zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, kontrolować oddech u poszkodowanego, wezwać pogotowie, nie podawać nic do picia
D. ułożyć poszkodowanego na plecach, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi, nie zostawiać bez opieki
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. marketingu bezpośredniego
B. merchandisingu
C. sponsoringu
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. telemarketing
B. akwizycja
C. sprzedaż on-line
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty

A. w ofercie handlowej
B. w liście przewodnim
C. w strategii
D. w briefie
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

Ilustracja do pytania 40
A. Papier termotransferowy.
B. Siatkę mesh.
C. Płótno Canvas.
D. Folię sublimacyjną.