Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
B. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
C. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
D. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów
A. kluczowych
B. wybieralnych różnorodnych
C. wybieralnych jednorodnych
D. niepowtarzalnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Do narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo w komunikacji z rynkiem zalicza się
A. dystrybucja
B. cena
C. produkt
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
A. Sezonowy
B. Przestrzenny
C. Handlowy
D. Ilościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Salon kosmetyczny złożył zamówienie w agencji interaktywnej na wykonanie podstawowej strony www z elementami animowanymi wraz z usługą aktualizacji strony na jeden rok. Ile zapłaci klient za usługę?
Podstawowa strona www | 650,00 zł |
Podstawowa strona www z elementami animowanymi | 850,00 zł |
Rozbudowana strona www | 900,00 zł |
Rozbudowana strona www z elementami animowanymi | 12 000,00 zł |
Aktualizacja jednorazowa | 20,00 zł |
Aktualizacja - abonament na 12 m-cy | 180,00 zł |
Do każdej kwoty należy doliczyć 23% VAT. Przy zamówieniu o wartości netto powyżej 1 000,00 zł – 10% rabatu. |
A. 927,00 zł
B. 1 140,21 zł
C. 963,09 zł
D. 1 266,90 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to
A. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
B. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
C. stan uświadomienia sobie potrzeb
D. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
Wykonywanie przekazu reklamow…
W trakcie pracy zespołu pracowników działu kreatywnego jeden z nich nieustannie komentuje pomysły pozostałych słowami "To się nie uda". Jego postawa jest przykładem zachowania
A. destrukcyjnego
B. asertywnego
C. mobilizującego
D. pasywnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?
A. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
B. Przygotowania kampanii promocyjnej
C. Planowania wykonania zlecenia
D. Zakończenia kampanii reklamowej
PGF.08 Pytanie 1449
Zarządzanie kampanią reklamową
W szczegółach dotyczących zlecenia wykonania strony internetowej klient podkreślił, że zależy mu, aby można było wygodnie korzystać ze strony przy użyciu tabletów i smartfonów oraz aby kontrahenci mogli szybko zadać pytanie lub złożyć zamówienie. Który z opisanych pakietów należy zaproponować klientowi?
Rodzaj pakietu | STANDARD | PROFESSIONAL | VIP | SUPER PLUS |
---|---|---|---|---|
Opis pakietu |
|
|
|
|
A. | B. | C. | D. |
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały promocyjne powinna zaproponować agencja, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę podczas inauguracji sklepu meblowego?
A. Standy
B. Twiny
C. Katalogi
D. Tablice informacyjne
Wykonywanie przekazu reklamow…
Smycz reklamowa Liczba Cena jednostkowa brutto Typ A do 100 szt. 10,00 zł powyżej 100 szt. 8,50 zł Typ B do 100 szt. 9,00 zł powyżej 100 szt. 6,50 zł Typ C do 100 szt. 8,50 zł powyżej 100 szt. 6,00 zł Ile zapłaci klient za zakup 120 szt. smyczy reklamowych typu B?
A. 720,00 zł
B. 1 020,00 zł
C. 1 080,00 zł
D. 780,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji
A. złotej
B. statycznej
C. podziałowej
D. zamkniętej
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".
Nazwa stacji | Liczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisji | Wielkość grupy docelowej |
---|---|---|
TV Blask | 300 | 600 |
TV Life | 450 | 750 |
TV Minute | 650 | 900 |
A. 25%
B. 60%
C. 50%
D. 72%
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi
A. dystrybucja
B. produkt
C. segmentacja
D. cena
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 250,00 zł
B. 223,00 zł
C. 378,23 zł
D. 86,85 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się
A. styl życia
B. demonstrację
C. rekomendację
D. kawałek życia
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
A. społecznego
B. demograficznego
C. behawioralnego
D. kulturowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawa dotycząca walki z nieuczciwą konkurencją wymienia rodzaje reklam, które są zabronione. Zgodnie z tą ustawą nielegalna jest reklama
A. defensywna
B. ukryta
C. agresywna
D. modułowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Który efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

A. Nałożenie gradientów.
B. Winiety.
C. Posteryzacji.
D. Perspektywy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą postać będzie miał wydruk hasła reklamowego, jeżeli w modelu kolorów CMYK poszczególne parametry otrzymają wartości CMYK (0,0,100,0)?
I. | Prawie robi wielką różnicę. |
II. | Prawie robi wielką różnicę. |
III. | Prawie robi wielką różnicę. |
IV. | Prawie robi wielką różnicę. |
A. IV
B. I
C. III
D. II
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł
A. wewnętrznych pierwotnych
B. zewnętrznych pierwotnych
C. wewnętrznych wtórnych
D. zewnętrznych wtórnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma pragnąca efektywnie zarządzać kontaktami z klientami powinna zainwestować w system
A. CRM
B. ERP
C. ETL
D. BPO
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania są związane z tworzeniem portfela klientów w agencji reklamowej?
A. Prowadzenie negocjacji z klientem w sprawie budżetu kampanii
B. Regularne raporty dla klienta dotyczące postępu kampanii
C. Przygotowanie kosztorysu dla kampanii zleconej przez klienta
D. Zdobywanie nowych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?
A. 3,00 zł
B. 2,20 zł
C. 2,10 zł
D. 1,90 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z opisanych konsumentów można nazwać nielojalnym?
A. Odpornym na działania promocyjne rywali.
B. Robiącym zakupy w ulubionym sklepie dyskontowym.
C. Dumnym z bycia klientem danej marki.
D. Kierującym się przy wyborze produktów jedynie ceną
Wykonywanie przekazu reklamow…
Pracownik działu kreatywnego uległ w drodze do pracy wypadkowi i w związku tym zdarzeniem przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 40 dni. W tym czasie pracownikowi przysługuje
A. zasiłek chorobowy
B. renta socjalna
C. urlop wypoczynkowy
D. comiesięczne odszkodowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje stworzyć bazę danych dla swoich klientów. Jakie oprogramowanie komputerowe powinno być w tym celu użyte?
A. Program do edycji tekstu
B. Aplikacja graficzna
C. Program do prezentacji
D. Arkusz kalkulacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
W reakcji na przesłane zapytanie ofertowe, agencja reklamowa przygotuje dla swojego klienta
A. zamówienie
B. umowę sprzedaży
C. fakturę VAT
D. ofertę handlową
Zarządzanie kampanią reklamową
Mechanizm rynkowy działa na zasadzie kształtowania poziomu popytu oraz podaży?
A. zgodnie z wymaganiami sprzedających
B. zgodnie z wymaganiami konsumentów
C. za pomocą regulacji prawnych
D. przy pomocy ceny
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas oceny jakości ulotek należy zwrócić uwagę na
A. czy towar, który jest przyjmowany, został odpowiednio oznakowany przed transportem i przeładunkiem.
B. czy dostarczone ulotki były objęte zamówieniem.
C. wydruk ulotek w kontekście zgodności z parametrami zawartymi w zamówieniu.
D. zgodność ilości dostarczonego towaru z ilością wymienioną w dokumentacji towarzyszącej dostawie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zastosowanie frazy Produkt posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka jest techniką przedstawiania towaru przy użyciu
A. stylu życia
B. emocji
C. humoru
D. rekomendacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest
A. banner
B. wrzutka
C. wszywka
D. witryna
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki jest współczynnik GRP kampanii reklamowej wody mineralnej "Jowita", która dotarła do 45% grupy docelowej, przy częstotliwości emisji równej 3?
A. 135
B. 225
C. 15
D. 167
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.
A. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
B. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
C. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
D. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych
A. pierwotnymi
B. wtórnymi
C. oszacowanymi
D. sondażowymi
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas badania internetowego zmierzono spontaniczną świadomość marki dezodorantów. Którą informację można odczytać z wykresu?

A. Marka X jest najbardziej rozpoznawalna.
B. Marka S ma przystępną cenę.
C. Marka R odnotowała najniższą sprzedaż.
D. Marka Z ma średni zasięg.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?
A. HSB
B. CMYK
C. Lab
D. RGB
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.
A. Kalandrowanie
B. Oczkowanie
C. Perforowanie
D. Bigowanie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Osiągnięcie strategii reklamowej zgodnie z zasadą SMART uzyskuje się, jeśli cele są
A. prawdziwe, realne, określone w czasie, kreatywne, stałe
B. konkretne, mierzalne, uzgodnione, realne, określone w czasie
C. dalekosiężne, strategiczne, wiarygodne, mierzalne, zgodne ze światowymi trendami
D. sprawdzone, miarodajne, ambitne, realne, trwałe
Zarządzanie kampanią reklamową
Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest
A. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
B. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
C. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
D. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania