Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. potwierdzenie obsługi.
B. zamknięcie obsługi.
C. ocena wartości klienta.
D. wzbudzenie zainteresowania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. intensywnej
B. selektywnej
C. masowej
D. ekskluzywnej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

A. 88,00 zł
B. 104,00 zł
C. 96,00 zł
D. 103,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?
A. C 70, M 30, Y 20, K 60
B. C 60, M 20, Y 70, K 30
C. C 30, M 20, Y 60, K 70
D. C 20, M 60, Y 70, K 30
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?
A. 50,00 zł
B. 12,00 zł
C. 18,00 zł
D. 42,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługa przygotowuje propozycję handlową. Elementem identyfikującym firmę w tej propozycji jest
A. nazwa miejscowości
B. data
C. imię i nazwisko osoby, do której skierowana jest propozycja
D. logo firmy oferenta
PGF.08 Pytanie 1447
Zarządzanie kampanią reklamową
Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do
A. układu graficznego ogłoszenia prasowego
B. konstrukcji mediów w kampanii promocyjnej
C. strategii mediów w reklamie telewizyjnej
D. scenariusza spotu radiowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli wskaż datę i przedział godzinowy, w których emitowany był program o najniższej średniej oglądalności minutowej.

A. 23-04-2020; 19:29 – 19:33
B. 18-04-2020; 20:07 – 20:31
C. 17-04-2020; 21:02 – 23:30
D. 23-04-2020; 19:47 – 20:01
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykorzystuje się do znakowania gadżetów reklamowych wykonanych ze skóry oraz materiałów syntetycznych?
A. tłoczenia przez folię
B. zanurzenia w akrylu
C. rotograwiury
D. offsetową
Zarządzanie kampanią reklamową
Według Kodeksu Etyki Reklamy, telemarketing wychodzący realizowany w ramach marketingu bezpośredniego może mieć miejsce w godzinach
A. 800 ÷ 2100
B. 2400 ÷ 600
C. 600 ÷ 800
D. 2100 ÷ 2400
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
C. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
D. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w
| media | tygodnie | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| I | II | III | IV | V | VI | |
| gazeta A | x | x | x | |||
| portal horyzontalny X | x | x | ||||
| diapazony | x | x | x | x | x | x |
A. kosztorysie.
B. planie medialnym.
C. briefie kreatywnym.
D. harmonogramie przygotowania reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?
A. .mp3
B. .ppt
C. .cdr
D. .jpg
Zarządzanie kampanią reklamową
Największy wzrost udziału w rynku w porównaniu z rokiem 2013 należy do

A. SEM
B. Mobile Display
C. Display
D. Video
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli ich wartość netto to 1 250,00 zł, a stawka VAT wynosi 8%?
A. 1 150,00 zł
B. 1 537,50 zł
C. 962,50 zł
D. 1 350,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą nazwę nosi kod zamieszczony na ilustracji?

A. Kreskowy
B. EAB-8
C. EAN
D. QR
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Przekonywanie do produktu
B. Przypominanie produktu
C. Porównywanie z innymi produktami
D. Zapoznawanie z produktem
Zarządzanie kampanią reklamową
W analizie skuteczności reklamy zbadano, jak kampania reklamowa wpłynęła na wyniki sprzedaży danego produktu na dwóch zbliżonych rynkach, przy czym działania promocyjne przeprowadzono tylko na jednym z nich. W tym przypadku zastosowano
A. test rynkowy
B. badanie segmentacyjne
C. technikę AdEval
D. metodę historyczną
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia
A. penetracji
B. skimmingowa
C. dyskontowa
D. prestiżowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. metoda projekcyjna
B. eksperyment
C. wywiad
D. obserwacja
PGF.08 Pytanie 1461
Zarządzanie kampanią reklamową
Który model reklamowy przestawiono na rysunku?
| zwrócenie uwagi odbiorcy |
| wywołanie zainteresowania |
| wzbudzenie chęci posiadania |
| przekonanie o słuszności wyboru |
| zakup |
| zapewnienie satysfakcji |
A. AIDA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. DIPADA
Zarządzanie kampanią reklamową
Każde działanie marketingowe, które opiera się na stosowaniu zachęt finansowych w celu zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi, nazywamy
A. reklamą
B. promocją sprzedaży
C. sprzedażą osobistą
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
W spocie reklamowym, który jest częścią kampanii społecznej mającej na celu wypromowanie świadomego, aktywnego ojcostwa, wystąpił młody mężczyzna o miłej aparycji. Jego zatrudnienie do reklamy miało za zadanie przypisać statystycznemu tacie pozytywne cechy osobowościowe na podstawie pierwszego wrażenia. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku?
A. Reguła wzajemności.
B. Reguła niedostępności.
C. Prawo bliskości.
D. Efekt aureoli.
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza
A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Urząd Rejestracji Produktów
C. Urząd Patentowy
D. Urząd Certyfikacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
| Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
|---|---|---|---|---|
| Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
| Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
| Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
| Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
| Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
| Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
| Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
A. Sklep 4
B. Sklep 2
C. Sklep 1
D. Sklep 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

A. 88,00 zł
B. 104,00 zł
C. 96,00 zł
D. 103,00 zł
Wykonywanie przekazu reklamow…
W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?
A. Mocne strony
B. Słabe strony
C. Szanse
D. Zagrożenia
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa analizowała efektywność spotu reklamowego w telewizji. Badania wykazały, że spot reklamowy zobaczyło 600 000 osób w przedziale wiekowym 17-25 lat. Całkowita liczba osób w grupie docelowej w tym wieku to 12 000 000. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zasięg emitowanego spotu wyniósł
A. 2%
B. 20%
C. 5%
D. 15%
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
A. popytową
B. kosztową
C. wiodącą
D. rynkową
Zarządzanie kampanią reklamową
Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór
A. cennych wartości
B. przydatności
C. cech estetycznych
D. opcji
PGF.08 Pytanie 1471
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji wyników badań ankietowych określ, które medium reklamy będzie najskuteczniejszym środkiem przekazu dla nowego salonu SPA.

A. Internet.
B. Telewizja.
C. Prasa.
D. Radio.
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?
A. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
B. Tańsza energia – większe oszczędności!
C. Z miłości do natury
D. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Animacja komputerowa
B. Spot telewizyjny
C. Spot radiowy
D. Plakat wielkoformatowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument dokładnie definiujący wybrane nośniki reklamy, formaty reklam, daty i lokalizacje emisji, koszty związane z emisją oraz parametry medialne to
A. medium organizer
B. media plaser
C. planner of media
D. media plan
Zarządzanie kampanią reklamową
W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

A. logotyp.
B. logo.
C. tagline.
D. sygnet.
PGF.08 Pytanie 1476
Zarządzanie kampanią reklamową
Co należy zrobić podczas udzielania pierwszej pomocy w przypadku omdlenia?
A. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, ułożyć na plecach, ocenić oddech w ciągu 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, a jeśli świadomość nie wraca, wezwać pogotowie, podać lek uspokajający
B. zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, oklepywać twarz, przykryć kocem, nie zostawiać bez opieki do momentu odzyskania przytomności
C. ułożyć poszkodowanego na twardym podłożu w pozycji bezpiecznej, zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, kontrolować oddech u poszkodowanego, wezwać pogotowie, nie podawać nic do picia
D. ułożyć poszkodowanego na plecach, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi, nie zostawiać bez opieki
Zarządzanie kampanią reklamową
Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie
A. marketingu bezpośredniego
B. merchandisingu
C. sponsoringu
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to
A. telemarketing
B. akwizycja
C. sprzedaż on-line
D. marketing wirusowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający ofertę sprzedaży towarów lub usług reklamowych, który określa kluczowe warunki przyszłej umowy pomiędzy agencją reklamową a klientem, jest zawarty
A. w ofercie handlowej
B. w liście przewodnim
C. w strategii
D. w briefie
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel przedstawionego budynku chce na większości powierzchni fasady zamieścić wielkoformatową reklamę drukowaną. Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa realizująca to zlecenie, aby po zawieszeniu reklamy zapewnić jak największą ilość światła dopływającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Papier termotransferowy.
B. Siatkę mesh.
C. Płótno Canvas.
D. Folię sublimacyjną.