Filtrowanie pytań
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. Druku cyfrowego
B. Druku offsetowego
C. Rotograwiury
D. Tampondruku
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu
A. perspektyw rozwoju produktu
B. sytuacji na rynku
C. systemu dostarczania towarów firmy
D. cyklu życia produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Rozwój rynku
B. Penetracja rynku
C. Dywersyfikacja
D. Rozwój produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Proof ma na celu weryfikację
A. zgodności z programem graficznym
B. kształtu wydruku po przycięciu
C. praw autorskich
D. kolorystyki przed drukowaniem
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument stanowiący dowód zapłaty za nabyte plakaty reklamowe, w którym płatnik zleca bankowi lub poczcie przekazanie konkretnej kwoty ze swojego konta bankowego na konto sprzedawcy plakatów, określa się mianem
A. polecenia przelewu
B. paragonu fiskalnego
C. rachunku
D. faktury
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Częstotliwość wysyłania reklamy
B. Projekt graficzny koperty
C. Zweryfikowana baza adresowa
D. Personalizacja nadawcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów
A. białej i żółtej
B. żółtej i czerwonej
C. niebieskiej i żółtej
D. czerwonej i niebieskiej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na rynek polski wchodzi nowa firma produkująca akcesoria do skateboardingu. Wskaż ilustrację, która zgodnie z zasadami tworzenia przekazu reklamowego będzie odpowiednią formą graficzną hasła przewodniego kierowanego do potencjalnych nabywców.

A. Ilustracja 3
B. Ilustracja 4
C. Ilustracja 1
D. Ilustracja 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Maszyna służąca do jedno- lub wielokrotnego składania arkusza papieru w różnych kierunkach i w dowolnych proporcjach, widoczna na rysunku, to

A. ploter.
B. bigownica.
C. laminator.
D. falcerka.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie rozszerzenie pliku powinno zostać użyte dla nagrania dżingla reklamowego stworzonego dla klienta?
A. .ppt
B. .mp3
C. .cdr
D. .jpg
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza
A. CYMB
B. KYMC
C. MYCB
D. CMYK
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.
Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?
A. Twardy
B. Merytoryczny
C. Łagodny
D. Kompromisowy
PGF.08 Pytanie 1493
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?
A. sprzedaży bezpośredniej
B. promocji sprzedaży
C. reklamy
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 45 dni
B. 75 dni
C. 37 dni
D. 38 dni
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę uszlachetniania druku powinno się zastosować, aby papier miał trójwymiarową strukturę przypominającą len?
A. Laminowanie
B. Hot-stamping
C. Lakierowanie
D. Kalandrowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. 2
B. 1
C. od 1,1 do 2
D. 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jakie stacje radiowe były słuchane przez respondentów w dniu poprzednim, konieczne jest przeprowadzenie badania z wykorzystaniem metody
A. DAR
B. telemetrycznej
C. winietowej
D. dzienniczkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
B. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
C. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
D. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program
A. Word
B. Pixcel
C. Picasa
D. Excel
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?
A. Stylu życia
B. Rekomendacji
C. Dowodu naukowego
D. Demonstracji
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?
A. Metodę "tak... ale"
B. Odkładanie odpowiedzi na później
C. Technikę odbijania piłeczki
D. Metodę odwoływania się do osób trzecich
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o
A. 20%
B. 40%
C. 60%
D. 80%
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.
Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
---|---|---|
ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 12 emisji.
B. 8 emisji.
C. 6 emisji.
D. 7 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych z tabeli oblicz ile wyniesie łączny techniczny koszt wytworzenia obydwu zleceń.
Pozycja kalkulacyjna | Zlecenie A, zł | Zlecenie B, zł |
Materiały bezpośrednie | 5 000,00 | 4 200,00 |
Płace bezpośrednie | 2 000,00 | 1 800,00 |
Koszty wydziałowe | 6 200,00 | 5 800,00 |
Techniczny koszt wytworzenia | ? | ? |
A. 25 000,00 zł
B. 32 600,00 zł
C. 17 800,00 zł
D. 13 200,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie dystrybucji stosuje się ograniczoną liczbę wybranych pośredników, mających na celu zapewnienie korzystnych warunków sprzedaży towarów w punktach handlowych?
A. Selektywnej
B. Przestrzennej
C. Bezpośredniej
D. Intensywnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

A. 105 x 148 mm
B. 125x 176 mm
C. 148x210 mm
D. 176x250 mm
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?
A. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
B. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
C. Ulotki, broszury, newsletter
D. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?
A. SPAM
B. morphing
C. cybersquatting
D. typosquatting
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem
A. proksemiki
B. kongruencji
C. paralingwistyki
D. pantomimiki
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ustaliła swoje zasady cenowe usług jako "zbieranie śmietanki" z rynku. Co to oznacza dla agencji?
A. najniższą cenę, zakładając jej wrażliwość ze strony rynku
B. stałą cenę przez długi okres funkcjonowania
C. początkowo niskie ceny, które później będą stopniowo zwiększane
D. początkowo wysokie ceny, które następnie będą stopniowo redukowane
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę
A. wywiadu
B. obserwacji
C. badań ankietowych
D. testu
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?
A. wydawnictwa.
B. telewizja.
C. sieć.
D. audycje radiowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?
A. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
B. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
C. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
D. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?
Kryterium związku z marką | niesamodzielny |
Kryterium składniowe | równoważnik zdania |
Wykorzystane środki poetyckie | porównanie |
A. To nie wizja to Wizir.
B. Pranie czyste jak łza.
C. Połysk, który trwa i trwa.
D. Zawsze jest pora na lody Coral.
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?
A. popytową
B. rynkową
C. kosztową
D. wiodącą
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?
A. Specjalne prawa do reklamy
B. Prawa do własności intelektualnej
C. Osobiste prawa autorskie
D. Majętnościowe prawa autorskie
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę
A. w radiu
B. w telewizji ogólnopolskiej
C. w prasie specjalistycznej
D. w kinie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak wysoki był wskaźnik efektywności reklamy, na którą firma wydała 1 000,00 zł, a która przyniosła wzrost przychodów w reklamowanej kategorii o 3 600,00 zł?
A. 0,28
B. 4 600
C. 2 600
D. 3,6
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. współdziałającego
B. dodatkowego
C. wspierającego
D. pogłównego
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument, który określa media, środki oraz nośniki wybrane do kampanii reklamowej, zawierający informacje o dacie i miejscu emisji, kosztach oraz założeniach kampanii, to
A. brief reklamowy
B. brief marketingowy
C. budżet kampanii
D. media plan