Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty

A. rzadko nabywane.
B. zakupywane okresowo.
C. często nabywane.
D. mało zauważane.
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. agencyjnej
B. kontraktacji
C. o dzieło
D. zlecenia
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować

A. grupowe wywiady zogniskowane
B. indywidualne wywiady pogłębione
C. metody ankietowe
D. obserwację
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?

A. dostosowujących się
B. integratywnych
C. uległych
D. konfrontacyjnych
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?

A. Środki transportu
B. Diapazony
C. Poczta elektroniczna
D. Słupy reklamowe
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie łączna kwota brutto materiałów POS, jeśli klient uiścił 15 000 zł netto (VAT 23%)?

A. 15 023,00 zł
B. 12 195,00 zł
C. 11 550,00 zł
D. 18 450,00 zł
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?

A. Kalkulatory
B. Kalendarze
C. Długopisy
D. Fartuszki
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo

A. handlowe
B. gospodarcze
C. budowlane
D. cywilne
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się dżinglem?

A. piosenkę promocyjną
B. małe ogłoszenie
C. ogłoszenie prasowe
D. reklama telewizyjna
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Fakturę pro-forma
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
B. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
C. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
D. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacji nie należy podejmować, kiedy

A. obie strony są od siebie uzależnione
B. obie strony mogą coś zyskać
C. żądania jednej ze stron są nieetyczne
D. każda strona ma coś do zaoferowania
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. współpraca marketingowa
B. franczyza
C. połączenie
D. koncentracja marketingowa
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię organizacyjną i rozwojową przyjęła agencja, wprowadzając na rynek warszawski nowoczesne, udoskonalone wersje dotychczas oferowanych banerów reklamowych?

A. Rozwoju produktu
B. Dywersyfikacji
C. Rozwoju rynku
D. Penetracji rynku
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać

A. promocję skierowaną do detalistów
B. sponsoring osobowy
C. wewnętrzne działania public relations
D. promocję adresowaną do pośredników handlowych
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?

A. 38 szt.
B. 37 szt.
C. 75 szt.
D. 19 szt.
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?

A. Ilościowy
B. Przestrzenny
C. Sezonowy
D. Handlowy
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu

A. Dreamweaver
B. InDesign
C. Fireworks
D. Photoshop
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to

A. junior page
B. frontlight
C. dżingiel
D. pop up
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową

Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę

A. zapotrzebowaniem materiałowym
B. zapotrzebowaniem sprzętowym
C. kalkulacją ilościową
D. kalkulacją wartościową
PGF.08 Pytanie 141
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przeprowadzić rozmowę z klientami sklepu na temat wprowadzonego asortymentu, należy zastosować metodę

A. testu
B. wywiadu
C. badań ankietowych
D. obserwacji
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką analizę należy zastosować przy doborze mediów do kampanii?

A. SPACE
B. PEST
C. SWOT
D. PESTLE
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją handlową, powinna wybrać

A. ogłoszenie w prasie
B. kampanię mailingową
C. ogłoszenie w radio
D. reklamę zewnętrzną
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju środek artystyczny wykorzystano w haśle "Twój kot kupowałby smakołyki"?

A. Personifikacja
B. Aliteracja
C. Epitet
D. Porównanie
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać

A. z edytora tekstowego
B. z programu do edycji tekstu
C. z arkusza kalkulacyjnego
D. z oprogramowania CRM
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?

A. AIDCAS
B. DAGMAR
C. DIPADA
D. AIDA
PGF.08 Pytanie 147
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 50,00 zł
B. 42,00 zł
C. 12,00 zł
D. 18,00 zł
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. przemyślany
B. bezmyślny
C. spontaniczny
D. rutynowy
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?

A. Potencjalnego cross-sellingu.
B. Szczegółowego kosztorysu.
C. Portfolio klientów.
D. Zakresu świadczonych usług.
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę należy zastosować do uzyskania jednolitego nadruku na drewnianych ołówkach?

A. Termonadruku
B. Fleksografii
C. Tampodruku
D. Rotograwiury
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla którego etapu telefonicznej rozmowy handlowej charakterystyczne są sformułowania podane w ramce?

Mamy przyjemność zaproponować Państwu współpracę z naszą agencją reklamową. Nasza agencja pomaga przedsiębiorcom osiągnąć sukces. O naszych kompetencjach świadczą opinie zadowolonych klientów.

A. Wywarcia pozytywnego wrażenia.
B. Powitania.
C. Przedstawienia oferty.
D. Zakończenia sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium w Polsce charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem zapamiętywania?

A. Film
B. Stacja radiowa
C. Reklama zewnętrzna
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. parity (POP)
B. sale (POS)
C. view (POV)
D. difference (POD)
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Promocja konsumencka
B. Public relations
C. Sprzedaż bezpośrednia
D. Promocja handlowa
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową

W której umowie może wystąpić zapis podany w ramce?

§ 3
Zamawiający zleca, a Agencja reklamowa zobowiązuje się świadczyć na zasadach określonych w Umowie usługi w zakresie PR.

A. O pracę na czas określony.
B. O dzieło.
C. Zlecenie.
D. O pracę na okres próbny.
PGF.07 Pytanie 156
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Ilustracja do pytania 36
A. Nagłówka
B. Hasła
C. Treści zasadniczej
D. Obietnicy reklamy
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową

W przeciwieństwie do modelu AIDA, w ostatnim etapie modelu oddziaływania reklamy AIDCAS uwagę zwraca się na

A. wywołanie długookresowego zadowolenia konsumenta
B. przyciągnięcie uwagi klienta do produktu
C. zmobilizowanie odbiorcy do wykonania czynności
D. zainteresowanie konsumenta produktem
PGF.07 Pytanie 158
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą strategię marketingową powinna zarekomendować agencja reklamowa przedsiębiorstwu, którewspółpracuje wyłącznie z jednym klientem?

A. Marketingu niezróżnicowanego
B. Marketingu zindywidualizowanego
C. Marketingu masowego
D. Marketingu zróżnicowanego
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
C. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
D. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?

A. w formie listu poleconego
B. przez e-mail
C. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
D. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR