Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Dziennikarskiego
B. Naukowego
C. Potocznego
D. Urzędowego
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Osobistości znane.
B. Braki.
C. Rozproszenia.
D. Zwierzenia.
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową
Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?
A. Dynamiczny
B. Symetryczny
C. Rytmiczny
D. Statyczny
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się
A. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
B. spowolnić tempo filmu
C. przyspieszyć tempo filmu
D. przyspieszyć tempo mówionych słów
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową
W audycji radiowej zawsze powinno się
A. przedstawiać nazwę reklamowanego towaru
B. stosować efekty dźwiękowe
C. podawać numery kontaktowe
D. wykorzystać piosenkę
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych tekstów promujących salon jubilerski AGAT został stworzony zgodnie z zasadami pisania tekstów reklamowych?
A. Firma AGAT zachęca do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. W branży uważa się ją za najlepszą. Oferujemy wiele unikalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest znakomita
B. Salon biżuterii AGAT zapewnia świetną obsługę i czeka na swoich gości. Przyjdźcie, a nie będziecie żałować. Serdecznie zapraszamy
C. Firma AGAT zaprasza Cię do zapoznania się z nową kolekcją srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i sama oceń jej wartość. Pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją unikalność
D. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Duży wybór produktów zapewnia sukces. Czekamy na Was
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową
Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?
A. Konkurencyjność nośnika
B. Wysoka jakość lokalizacji
C. Kąt obserwacji
D. Rozmiar nośnika
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?
A. Wysokość budżetu reklamowego
B. Zasięg kampanii
C. Koszt dotarcia do jednego klienta
D. Wskaźnik obecności na rynku
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową
Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki
A. kaszerowaniu
B. sztancowaniu
C. listwowaniu
D. gumowaniu
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
A. magnetycznej
B. wylewnej
C. ploterowej
D. z nadrukiem solwentowym
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Projekt graficzny koperty
B. Częstotliwość wysyłania reklamy
C. Personalizacja nadawcy
D. Zweryfikowana baza adresowa
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej
A. 40% powierzchni reklamy
B. 20% powierzchni reklamy
C. 30% powierzchni reklamy
D. 10% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. do 5 lat pozbawienia wolności
B. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
C. związana z konfiskatą aktywów firmy
D. do 10 lat pozbawienia wolności
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?
A. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
B. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
C. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
D. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła uczestniczyć w procesie składania ofert na przygotowanie materiałów promocyjnych, powinna uzupełnić
A. zapytanie ofertowe
B. kontrofertę
C. brief reklamowy
D. brief kreatywny
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
A. siły negocjacyjnej nabywców
B. siły negocjacyjnej dostawców
C. możliwości substytutów
D. produktów i usług agencji
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu osiągnięcia maksymalnej selektywności w oddziaływaniu na potencjalnego klienta, powinno się zastosować reklamę
A. zewnętrzną
B. pocztową
C. telewizyjną
D. radiową
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa podejmuje się zlecenia dotyczącego analizy znajomości marki, a więc
A. wskazania podobieństw z markami rywalizującymi.
B. wskazania cech, które odróżniają markę od konkurencyjnych.
C. wyróżnienia marki jako tej, która jest znana konsumentowi.
D. określenia stopnia świadomości marki.
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją handlową, powinna wybrać
A. kampanię mailingową
B. ogłoszenie w radio
C. reklamę zewnętrzną
D. ogłoszenie w prasie
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc reklamę dla sprzętu AGD, którego kluczową cechą jest niski pobór energii, warto zastosować apel
A. moralny
B. racjonalny
C. społeczny
D. emocjonalny
PGF.08 Pytanie 141
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa oferuje różnorodne linie produktowe oraz usługowe. Oznacza to, że posiada asortyment
A. rozbudowany
B. mało różnorodny
C. ściśle ograniczony
D. niedostateczny
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Produktu
B. Promocji
C. Dystrybucji
D. Ceny
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?
A. Marka.
B. Sampling.
C. Animacja.
D. Tożsamość.
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa oferująca narzędzia BTL zaproponuje swoim klientom pomysły na reklamy
A. sklepowej
B. radiowej
C. zewnętrznej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?
A. Czwarta.
B. Pierwsza.
C. Trzecia.
D. Druga.
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
A. listy wypunktowanej
B. tabeli
C. schematu blokowego
D. diagramu
PGF.08 Pytanie 147
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?
A. 144 zł
B. 120 zł
C. 160 zł
D. 126 zł
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową
Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?
A. 48,50 zł
B. 50,00 zł
C. 38,50 zł
D. 61,50 zł
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć prezentację produktu reklamowego, konieczne jest przeprowadzenie obróbki graficznej zdjęcia. W związku z tym powinno się skorzystać z programu
A. Flash
B. Dreamweaver
C. Photoshop
D. Acrobat
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał
A. referencje.
B. adresację.
C. kotwicę.
D. tutorial.
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową
W krótkim czasie agencja reklamowa stosuje zawyżone ceny, korzystając ze strategii
A. cen rozszerzających
B. cen luksusowych
C. zbierania śmietanki
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C
A. o dostawcach
B. o konkurentach
C. o pracownikach
D. o konsumentach
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy konsument, który sądzi, że w innym sklepie znajdzie lepszy towar oraz otrzyma lepszą obsługę, to konsument
A. zdecydowany
B. innowacyjny
C. lojalny
D. nieufny
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
A. spontaniczny
B. niezorganizowany
C. rutynowy
D. rozważny
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która ma swoje zdanie i potrafi wyrażać emocje oraz postawy w sposób nieprzekraczający granic prawa i dobrych obyczajów, charakteryzuje
A. asertywność
B. agresywność
C. powściągliwość
D. ostrożność
PGF.08 Pytanie 156
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
A. kontrolnym
B. informacyjnym
C. emocjonalnym
D. motywacyjnym
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
B. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
C. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
D. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 158
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
A. brak dopasowania
B. dysonans poznawczy
C. dysonans pozakupowy
D. warunkowanie klasyczne
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to
A. telemarketing
B. akwizycja
C. marketing wirusowy
D. sprzedaż on-line
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na
A. konferencjach
B. kursach
C. targach
D. sympozjach