Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. PROMOCJA
B. PROMOCJA
C. <span style="font-family: 'Times New Roman', serif;">PROMOCJA</span>
D. PROMOCJA
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z aspektów komunikacji firmy z klientem odnosi się do nadawania przez klienta konkretnego znaczenia słowom, obrazom oraz symbolom użytym w materiałach reklamowych?
A. Dekodowanie
B. Reakcja
C. Odbiór
D. Kodowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju dyskryminacja cenowa występuje, gdy ten sam produkt lub usługa jest oferowana po różnych cenach dla różnych grup odbiorców?
A. Różnicowanie cen dla poszczególnych kanałów dystrybucji
B. Różnicowanie cen w zależności od segmentu
C. Różnicowanie cen ze względu na inny wizerunek
D. Różnicowanie cen w zależności od położenia geograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku
A. narodowym
B. regionalnym
C. światowym
D. międzynarodowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient firmy reklamowej pragnie zrealizować wielkoformatową reklamę zewnętrzną przy użyciu atramentów rozpuszczalnikowych, które cechują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz oraz promieniowanie UV. Jakiego rodzaju druk powinno się zastosować?
A. Sitowy
B. Offsetowy
C. Hot-stamping
D. Solwentowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
A. opartych na mediacjach
B. twardych
C. opartych na kompromisie
D. miękkich
Zarządzanie kampanią reklamową
Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze
A. moralnym
B. społecznym
C. racjonalnym
D. emocjonalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa wystawiła fakturę za stworzenie strony internetowej. Po dalszych negocjacjach agencja zdecydowała się przyznać klientowi zniżkę. Jaki rodzaj dokumentu powinna wystawić agencja?
A. Nową fakturę
B. Rachunek uproszczony
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową
Promocje w postaci czasowych rabatów za większe zakupy, bezpłatnych produktów oraz pomocy finansowej stanowią typowe narzędzia marketingowe
A. dla personelu
B. handlowej
C. konsumenckiej
D. konsumpcyjnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?
A. Konkurencją monopolistyczną
B. Oligopolem
C. Monopolem
D. Konkurencją doskonałą
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?
A. 1789,65 zł
B. 1455,00 zł
C. 1723,31 zł
D. 1527,75 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?
A. Stand
B. Bilonownicę
C. Hanger
D. Wobbler
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku
A. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę
B. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
C. z realizacją usługi reklamowej
D. z błędem na wystawionej fakturze VAT
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką nazwę noszą niebieskie, przerywane linie umieszczone na obszarze roboczym programu graficznego, ułatwiające wyrównywanie, umieszczanie i zmianę położenia obiektów?

A. Prowadnice.
B. Linie spadu.
C. Linie obszaru roboczego.
D. Krzywe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę
A. radiową
B. telewizyjną
C. internetową
D. prasową
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby
A. transcendencji
B. bezpieczeństwa
C. miłości
D. szacunku
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.
A. Oczkowanie
B. Bigowanie
C. Kalandrowanie
D. Perforowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
A. problemowiec
B. chaotyczny
C. szczegółowiec
D. zadaniowiec
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?
A. POS
B. POP
C. ATL
D. BTL
Zarządzanie kampanią reklamową
W programie Microsoft Office Excel stworzono bazę kontrahentów agencji reklamowej. Jaki filtr należy zastosować na kolumnie z kodem pocztowym, by uzyskać listę kontrahentów z Częstochowy, którzy mają kod pocztowy 42-200?
A. Równa się 42-200
B. Jest mniejsze niż 42-200
C. Jest większe niż 42-200
D. Nie równa się 42-200
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

A. Większy o 4 punkty procentowe.
B. Większy o 9,5 punkta procentowego.
C. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
D. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na planszy tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

A. jednoelementowej bezszeryfowej.
B. dwuelementowej bezszeryfowej.
C. jednoelementowej z szeryfami skrytymi.
D. dwuelementowej z szeryfami belkowymi.
Zarządzanie kampanią reklamową
Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest
A. kupon rabatowy
B. wspólna reklama
C. próbka towaru
D. upominek firmowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?
A. Reklama telewizyjna w kanale emitującym programy dla młodzieży
B. Banderola w magazynie kulinarnym
C. Interstitial na portalu o tematyce rozrywkowej
D. Insert w czasopiśmie poświęconym kolekcjom uznanych artystów i aukcjom dzieł sztuki
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. pozytywny stan emocjonalny nabywcy po realizacji zakupu
B. pożądany rezultat obsługi klienta
C. negatywny stan społecznego odrzucenia spowodowany ujawnieniem się negatywnych cech produktu
D. negatywny stan emocjonalny nabywcy powstały w wyniku ujawnienia się negatywnych cech produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych
A. wtórnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest
A. sitodruk
B. fleksografia
C. rotograwiura
D. offset
Zarządzanie kampanią reklamową
Specjalista w dziale reklamy lokalnej stacji radiowej opracowuje cennik dla kampanii reklamowej. Dokumentem, który stanowi podstawę wyceny i zawiera przykładowe rozmieszczenie spotów, jest
A. brief reklamowy
B. story board
C. media plan
D. proof of concept
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?
A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Public relations
D. Sponsoring
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o
A. sezonowości
B. elastycznym popycie
C. krótkim cyklu obrotu
D. niskich kosztach sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
Zorganizowanie plików z cyfrowymi zdjęciami reklamowymi na dysku wymaga ich
A. próbkowania
B. skatalogowania
C. wysterowania
D. maskowania
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?
| Marka | % osób, które wybrały markę produktu (przed rozpoczęciem kampanii) | % osób, które wybrały markę produktu (pięć miesięcy po zakończeniu kampanii) |
|---|---|---|
| Marka 1 | 10 | 33 |
| Marka 2 | 88 | 90 |
| Marka 3 | 64 | 74 |
| Marka 4 | 32 | 39 |
A. Marka 1
B. Marka 2
C. Marka 4
D. Marka 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy
A. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
B. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
C. zainteresować klienta oferowanym produktem
D. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych scenariuszy negocjacyjnych odnosi się do sytuacji, w której triumf jest iluzoryczny - płacony jednorazową transakcją?
A. Pół-na pół
B. Przegrany-przegrany
C. Wygrany-przegrany
D. Wygrany-wygrany
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie estetycznego przygotowania produktu poligraficznego, połączenie powierzchni druku z przezroczystą folią z tworzywa sztucznego określa się jako proces
A. laminowania
B. przegniecenia
C. perforowania
D. lakierowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?
A. Ekonomicznych.
B. Demograficznych.
C. Psychograficznych.
D. Zachowań.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie urządzenie jest stosowane podczas przeprowadzania resuscytacji krążeniowo-oddechowej?
A. pulsoksymetr
B. ciśnieniomierz
C. defibrylator
D. ozonator
Zarządzanie kampanią reklamową
Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

A. Reklamy 3 i 4
B. Reklamy 5 i 6
C. Reklamy 1 i 2
D. Reklamy 1 i 6
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 38 dni
B. 37 dni
C. 75 dni
D. 45 dni
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
A. brak dopasowania
B. dysonans pozakupowy
C. dysonans poznawczy
D. warunkowanie klasyczne