Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad prowadzony jednocześnie z parą uczestników, np. z mężem i żoną, w celu zbadania procesu decyzyjnego przy zakupach to wywiad

A. typu Triada.
B. pogłębiony.
C. zogniskowany.
D. typu Diada.
PGF.08 Pytanie 122
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z zaprezentowanych środków reklamowych jest zaliczany najczęściej do grupy below the line?

Ilustracja do pytania 2
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
PGF.08 Pytanie 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma powinna dążyć do ujednolicenia postrzegania swojego wizerunku podczas oddziaływania na rynek za pomocą nazwy, logo lub kolorystyki. W tym celu opracowuje się dla niej

A. brief reklamowy.
B. system zarządzania strategicznego.
C. system identyfikacji wizualnej.
D. szczegółowy media plan.
PGF.08 Pytanie 124
Zarządzanie kampanią reklamową

I Prezentowany przykład to nowoczesna forma banera internetowego, który wyświetla się "na wierzchu" okna przeglądarki. Znak "X" służący do zamykania okna pojawia się w niewidocznym miejscu lub zmienia swoje położenie. Jest to baner typu

Ilustracja do pytania 4
A. brandmark.
B. top layer.
C. scroller.
D. mailing.
PGF.08 Pytanie 125
Zarządzanie kampanią reklamową

Pokazany na ilustracji środek reklamowy to

Ilustracja do pytania 5
A. ścianka reklamowa.
B. roli up.
C. display.
D. trybunka konferencyjna.
PGF.08 Pytanie 126
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym przykładzie druku zastosowano czcionkę wzorowaną na antykwie rzymskiej?

Ilustracja do pytania 6
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
PGF.08 Pytanie 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych środków reklamowych charakteryzuje się największą selektywnością?

A. Billboard.
B. Wysyłka adresowa.
C. Spot telewizyjny.
D. Ogłoszenie w prasie.
PGF.08 Pytanie 128
Zarządzanie kampanią reklamową

Cytowany nagłówek "Wyślij kwiaty powiedz kocham" jest nagłówkiem

A. prowokującym.
B. w formie nakazu.
C. podkreślającym cechę produktu.
D. narracyjnym.
PGF.08 Pytanie 129
Zarządzanie kampanią reklamową

W radiu pojawiła się reklama o następującej treści:
"Piekarnia pracuje w nocy. Latarnia morska pracuje w nocy Poduszka pracuje w nocy. Ja pracuję w nocy Dobre. OC także pracuje w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję pomocy. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub wejdź na stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej."
Jest to przykład tekstu typu

A. monolog.
B. wiersz reklamowy.
C. audycja.
D. komunikat.
PGF.08 Pytanie 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Apele i slogany reklamowe buduje się na różnorodnych formach stylistycznych. Apel Produkty z Biedronki polecają się to przykład zastosowania

A. epitetu.
B. personifikacji.
C. synonimu.
D. porównania.
PGF.08 Pytanie 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sloganów reklamowych jest sloganem deklaratywnym?

A. Żubr występuje w puszczy.
B. Princessa - bo masz ochotę.
C. Hochland - to jest pyszne.
D. Ponieważ jesteś tego warta.
PGF.08 Pytanie 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka technika ilustrowania reklam została wykorzystana w przedstawionym przykładzie?

Ilustracja do pytania 12
A. Zastosowanie animacji.
B. Przedstawienie innego elementu mającego przyciągnąć uwagę.
C. Przedstawienie produktu w działaniu.
D. Przedstawienie produktu w niezwykłym kontekście.
PGF.08 Pytanie 133
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie podejmowania decyzji zakupowej rozpoznawanie sposobów zaspokojenia potrzeby jest poprzedzone

A. uświadomieniem potrzeby.
B. dokonaniem zakupu.
C. oceną zakupu.
D. oceną sposobu zaspokojenia potrzeby.
PGF.08 Pytanie 134
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie bardzo często wykorzystuje się stereotypy, ponieważ

A. taka forma reklamy nie wymaga dużych nakładów finansowych.
B. panuje powszechna zgoda na stereotypowe wizerunki.
C. można je łączyć z uproszczeniem myślenia na określony temat.
D. jest to bardzo lubiana przez odbiorców forma reklamy.
PGF.08 Pytanie 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans poznawczy to silny mechanizm psychologiczny, który ma związek z podejmowaniem decyzji przez konsumentów. Który z wymienionych przykładów ma największy związek z niwelowaniem dysonansu poznawczego w reklamie?

A. Wykorzystanie w reklamie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie.
B. Wprowadzenie do reklamy wątków humorystycznych.
C. Odniesienie się do sentymentalności, czułości i seksu.
D. Wykorzystanie w reklamie postaci z bajki.
PGF.08 Pytanie 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z elementów procesu komunikowania się firmy z klientem oznacza przypisanie przez klienta określonego znaczenia słowom, obrazom, symbolom, jakie zostały użyte w przekazie reklamowym?

A. Odbiór.
B. Kodowanie.
C. Reakcja.
D. Dekodowanie.
PGF.08 Pytanie 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy pomocy tego testu projekcyjnego można w prosty i szybki sposób zebrać informacje dotyczące opinii na temat nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Respondenci powinni bez dłuższego namysłu wyrazić swoje pierwsze odczucie. Jest to test

A. rysunkowy.
B. wyobrażeń.
C. uzupełniania zdania.
D. skojarzeń swobodnych.
PGF.08 Pytanie 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Obecnie obok tradycyjnych metod jakościowych stosuje się badania jakościowe on-line. W jakim przypadku wskazane jest zastosowanie tego typu badań?

A. Elementem badania jest poznanie funkcjonowania respondentów w ich codziennym otoczeniu.
B. Badanie dotyczy tematyki wymagającej obserwacji respondentów i dynamiki grupy.
C. Grupą docelową są osoby starsze lub mało aktywne w korzystaniu z Internetu.
D. Do przebadania jest duża liczba materiałów i badanie należy zrealizować w krótkim terminie.
PGF.08 Pytanie 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Rysunek przedstawia wyniki badania eyetrackingowego. Który z zaznaczonych obszarów ma najniższą wartość komunikacyjną?

Ilustracja do pytania 19
A. 2
B. 3
C. 4
D. 1
PGF.08 Pytanie 140
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma prowadzi szeroką kampanię billboardową, ale chce ją uatrakcyjnić i wzmocnić. Nowe działania miałyby przyciągać uwagę odbiorców i angażować ich do wspólnej zabawy. Na jaki środek reklamowy firma powinna się zdecydować?

A. Galanteria reklamowa.
B. Happening.
C. Produkt placament.
D. Materiały POS.
PGF.08 Pytanie 141
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama informacyjna będzie najczęściej wybierana dla produktów, które

A. mają niską sprzedaż.
B. dopiero są wprowadzane na rynek.
C. mają charakter informacyjny.
D. długo istnieją na rynku.
PGF.08 Pytanie 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się produkcją wysokiej klasy produktów ochrony zdrowia dla precyzyjnie zdefiniowanej grupy konsumentów. Jaki środek reklamowy pozwoli na najskuteczniejsze dotarcie do określonej grupy odbiorców?

A. Reklama w radiu.
B. Reklama w prasie.
C. Reklama w telewizji.
D. Direct mail.
PGF.08 Pytanie 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca ekskluzywną odzież męską zdecydowała się na reklamę w telewizji i chce, aby przekaz uświadomił widzowi, że dzięki jej luksusowym koszulom i garniturom odbiorca stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych możliwości i doznań. Jaką technikę prezentacji produktu należy wykorzystać?

A. Demonstrację.
B. Styl życia.
C. Rekomendację.
D. Scenkę rodzajową z życia.
PGF.08 Pytanie 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, człowiek przeglądając stronę w gazecie wykona gałkami ocznymi ruch zbliżony do litery

A. t
B. w
C. z
D. o
PGF.08 Pytanie 145
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter dostał zlecenie na przygotowanie przekazu informacyjnego do reklamy piwa. Do jakiego stylu językowego powinien nawiązywać tekst reklamowy zastosowany w takiej reklamie?

A. Potocznego.
B. Dziennikarskiego.
C. Urzędowego.
D. Naukowego.
PGF.08 Pytanie 146
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie wykorzystuje się mechanizmy nazywane technikami perswazji. Którą technikę można zaproponować jako najskuteczniejszą do zareklamowania takich produktów jak środki farmaceutyczne, kosmetyki, środki higieny intymnej, tzn. produktów kupowanych pod wpływem indywidualnych sądów i przekonań?

A. Dystrakcje.
B. Zwierzenia.
C. Znane postaci.
D. Niekompletność.
PGF.08 Pytanie 147
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja otrzymała zlecenie na wykonanie serii toreb reklamowych z materiału tekstylnego. Jaką technikę drukarską powinna zastosować na tego typu materiale?

Ilustracja do pytania 27
A. Druk sitodrukowy.
B. Druk solwentowy.
C. Druk offsetowy.
D. Druk fleksograficzny.
PGF.08 Pytanie 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Prężnie rozwijająca się firma informatyczna, zatrudniająca w większości młodych i energicznych pracowników chce rozpocząć szeroką kampanię reklamową. Przy tej okazji postanowiła zmienić swój znak firmowy. Który rodzaj kompozycji plastycznej byłby dla niej najwłaściwszy?

A. Rytmiczny.
B. Symetryczny.
C. Dynamiczny.
D. Statyczny.
PGF.08 Pytanie 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli w reklamie telewizyjnej ma być wyeksponowany tekst, to należy

A. zmniejszyć tempo filmu.
B. zwiększyć tempo filmu.
C. zwiększyć tempo wypowiadanych słów.
D. zwiększyć ilość efektów dźwiękowych.
PGF.08 Pytanie 150
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie radiowej należy zawsze

A. stosować efekty specjalne.
B. podawać numery telefonów.
C. stosować piosenkę.
D. podawać nazwę reklamowanego produktu.
PGF.08 Pytanie 151
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych tekstów reklamujących salon jubilerski AGAT jest napisany zgodnie z zasadami tworzenia tekstów reklamowych?

A. Salon biżuterii AGAT gwarantuje doskonałą obsługę i czeka na swoich klientów. Przyjdźcie, a nie pożałujecie. Zapraszamy
B. Firma AGAT zaprasza Cię do obejrzenia nowej kolekcji srebrnej biżuterii. Przyjdź, przymierz i oceń sama jej wartość. My pomożemy Ci odkryć i podkreślić Twoją wyjątkowość.
C. AGAT zaprasza wszystkich do swoich sklepów. Olbrzymi wybór towaru gwarantuje sukces. Czekamy.
D. Firma AGAT zaprasza do obejrzenia nowej kolekcji srebrnej biżuterii. W świecie uważa się ją za najlepszą. Dostępnych jest wiele niepowtarzalnych wzorów. Przyjdźcie i przymierzcie, bo jest doskonała.
PGF.08 Pytanie 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką regułę kompozycyjną zastosowano na zamieszczonym przykładzie?

Ilustracja do pytania 32
A. Podziału ukośnego opartego na trójkątach.
B. Złotego podziału.
C. Złotej spirali.
D. Podziału ukośnego opartego na kwadratach.
PGF.08 Pytanie 153
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z kryteriów odgrywa najistotniejszą rolę przy wyborze powierzchni reklamy zewnętrznej?

A. Zdolność konkurencyjna nośnika.
B. Jakość lokalizacji.
C. Wielkość nośnika.
D. Kąt widzenia.
PGF.08 Pytanie 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje kampanię reklamową na rynku rozproszonym geograficznie i chce, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej zetknęła się przynajmniej raz z reklamą. Który z wymienionych czynników wpływających na skuteczność kampanii należy wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności?

A. Wskaźnik udziału w rynku.
B. Wielkość budżetu reklamowego.
C. Koszt dotarcia do jednego odbiorcy.
D. Zasięg kampanii.
PGF.08 Pytanie 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Uszlachetnienie i jednoczesne zabezpieczenie tektury przez jej oklejenie nadrukiem offsetowym, stosowane przy produkcji opakowań, stendów, gadżetów reklamowych typu podstawki do piwa, uzyskuje się przez

A. sztancowanie.
B. kaszerowanie.
C. listwowanie.
D. gumowanie.
PGF.08 Pytanie 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel małej firmy zdecydował się na kupno samochodu firmowego. Chce, aby był to samochód służbowy, ale podczas wakacji służył także całej rodzinie. W związku z tym postanowił okleić samochód reklamą, ale tak, żeby oznakowanie w każdej chwili mógł samodzielnie zdjąć i założyć z powrotem. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii

A. z nadrukiem solwentowym.
B. ploterowej
C. magnetycznej.
D. wylewnej.
PGF.08 Pytanie 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych czynników ma decydujący wpływ na efektywność pocztowej kampanii reklamowej?

A. Projekt graficzny koperty.
B. Personalizacja nadawcy.
C. Zweryfikowana baza adresowa.
D. Częstotliwość wysyłanej reklamy.
PGF.08 Pytanie 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z zamieszczonych znaków ostrzega przed automatycznym uruchamianiem się urządzenia?

Ilustracja do pytania 38
A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
PGF.08 Pytanie 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowanie na niektórych nośnikach wyrobów tytoniowych lub piwa wymaga umieszczenia na reklamie widocznego i czytelnego napisu ostrzegającego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Napis ten powinien zajmować co najmniej

A. 20% powierzchni reklamy.
B. 30% powierzchni reklamy.
C. 40% powierzchni reklamy.
D. 10% powierzchni reklamy.
PGF.08 Pytanie 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji reklamowych pracowała, korzystając z nielegalnych programów graficznych. Nie posiadała także aktualnej licencji, którą należało systematycznie przedłużać. Zgodnie z kodeksem karnym za użytkowanie cudzego programu do osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji grozi kara

A. konfiskaty mienia firmy.
B. do 10 lat pozbawienia wolności.
C. zakazu prowadzenia działalności gospodarczej.
D. do 5 lat pozbawienia wolności.