Filtrowanie pytań
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. w sytuacji poważnego naruszenia przez niego podstawowych obowiązków pracowniczych
B. w sytuacji popełnienia przestępstwa przez pracownika w trakcie trwania umowy, które uniemożliwia jego dalsze zatrudnienie na danym stanowisku
C. w przypadku zawinionej przez pracownika utraty uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku
D. jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie potwierdzające szkodliwy wpływ pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w terminie wskazanym w orzeczeniu do innej pracy, odpowiedniej ze względu na jego stan zdrowia i kwalifikacje zawodowe
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Najwyższe Dopuszczalne Stężenie Chwilowe substancji niebezpiecznych odnosi się do średniej wartości, która nie powinna prowadzić do negatywnych skutków zdrowotnych u pracownika ani jego potomków, o ile jest obecna w miejscu pracy przez maksymalnie 15 minut w trakcie zmiany roboczej. Kategoria tego stężenia oznaczana jest skrótem
A. NDSP.
B. NDN.
C. NDSCh.
D. NDS.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Który z programów będzie najbardziej pomocny w stworzeniu listy pracowników zawierającej daty ostatniego oraz następnego szkolenia bhp, aby możliwe było najszybsze posegregowanie pracowników według terminów szkoleń i alfabetycznie według nazwisk?
A. procesor tekstowy
B. edytor tekstowy
C. program do tworzenia prezentacji
D. arkusz kalkulacyjny
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Potwierdzenie odbycia ogólnego instruktażu oraz instruktażu na stanowisku pracy następuje
A. poprzez złożenie podpisu w karcie szkolenia wstępnego, która jest przechowywana w teczce osobowej pracownika
B. przez wypełnienie deklaracji
C. po dokonaniu szkolenia w protokole
D. poprzez rozwiązanie testu przeprowadzonego po zakończeniu szkolenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W pomieszczeniach, w których prowadzone są lekcje, temperatura powinna wynosić co najmniej
A. 20°C
B. 22°C
C. 16°C
D. 18°C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do obowiązków pracodawcy należy prowadzenie dokumentacji dotyczącej oceny ryzyka zawodowego. Dokument potwierdzający przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego nie jest zobowiązany do zawarcia
A. daty przeprowadzenia oceny oraz osoby, która jej dokonała
B. liczby pracowników zatrudnionych na danym stanowisku
C. wyników oceny ryzyka zawodowego dla każdego z czynników środowiska pracy
D. opisu ocenianego miejsca pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Okresowe szkolenie w formie szkolenia praktycznego organizuje się dla pracowników
A. zatrudnionych na stanowiskach robotniczych
B. realizujących obowiązki w zakresie bhp
C. z działów administracyjno-biurowych
D. pracujących w inżynieryjno-technicznym
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku podejrzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca ma obowiązek natychmiast zgłosić ten fakt
A. inspektorowi Państwowej Inspekcji Pracy
B. lekarzowi medycyny pracy zajmującemu się profilaktyczną opieką zdrowotną nad pracownikami
C. w Centralnym Instytucie Ochrony Pracy
D. właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu i właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szerokość drogi transportowej w zakładzie zależy od jej przeznaczenia do ruchu pojazdów lub ruchu pieszych. Minimalna szerokość drogi transportowej w zakładzie nie powinna być mniejsza niż
A. 100 cm
B. 120 cm
C. 130 cm
D. 110 cm
BPO.01 Pytanie 450
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena ryzyka zawodowego powinna być przeprowadzona
A. na stanowiskach pracy, które są szczególnie niebezpieczne
B. wyłącznie w miejscach, gdzie występują czynniki uciążliwe dla zdrowia
C. na wszystkich stanowiskach pracy
D. tylko w sytuacjach, gdy występują czynniki szkodliwe dla zdrowia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Każde stanowisko pracy powinno mieć zapewniony bezpieczny i komfortowy dostęp, a jego wysokość na całej długości nie może być mniejsza w świetle niż
A. 2,2 m
B. 2,5 m
C. 2,1 m
D. 2,0 m
BPO.01 Pytanie 452
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W powietrzu analizowanym w automatycznej stacji pomiarowej, na terenie przyległym do elektrowni opalanej węglem brunatnym, oznaczono wskaźniki ekspozycji uśrednione za okres roku dla:
- tlenku siarki IV - 20 μg /m3,
- pyłu zawieszonego PM 10 - 42 μg /m3,
- tlenku azotu IV - 38 μg /m3
Z analizy danych pomiarowych wynika, że w badanym powietrzu zostało przekroczone dopuszczalne stężenie (poziom)
Wartości dopuszczalnych stężeń tych substancji wynoszą: | ||
---|---|---|
Nazwa substancji | Okres uśredniania wyników pomiarów | Dopuszczalne stężenie (poziom) substancji w powietrzu [μg/m³] |
Tlenek siarki (IV) | rok kalendarzowy | 20 |
Pył zawieszony PM10 | rok kalendarzowy | 40 |
Tlenek azotu (IV) | rok kalendarzowy | 40 |
A. pyłu zawieszonego PM 10.
B. tlenku azotu IV i tlenku siarki IV.
C. tlenku siarki IV.
D. tlenku azotu IV i pyłu zawieszonego PM 10.
BPO.01 Pytanie 453
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak definiuje się wypadek przy pracy?
A. wszystkie dolegliwości, które pojawiły się u pracownika podczas pracy
B. choroba u pracownika spowodowana długotrwałym wpływem szkodliwych elementów w miejscu pracy
C. poważne uszkodzenie ciała w wyniku realizowanych zadań
D. niespodziewane zdarzenie, spowodowane czynnikiem zewnętrznym, które prowadzi do urazu lub zgonu, mające miejsce w trakcie wykonywania pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ryzyko akceptowane to ryzyko
A. znaczne, lecz do zignorowania
B. resztkowe
C. dopuszczalne
D. czasami akceptowane
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zabezpieczenie prania odzieży roboczej zanieczyszczonej chemikaliami powinno być realizowane przez
A. pracownika, po przekazaniu mu przez pracodawcę odpowiednich środków do prania
B. pracownika, pod warunkiem, że pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny w wysokości kosztów poniesionych przez pracownika
C. pracodawcę
D. pracownika, pod warunkiem, że pracodawca wypłaci mu ekwiwalent pieniężny w wysokości wydatków poniesionych przez pracownika i za jego zgodą
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoba została zatrudniona w placówce edukacyjnej na stanowisku konserwatora oraz nocnego dozorcy. Gdzie powinien zostać przeprowadzony instruktaż stanowiskowy?
A. na dowolnie wybranym stanowisku
B. tylko na stanowisku konserwatora
C. tylko na stanowisku nocnego dozorcy
D. na stanowisku konserwatora i nocnego dozorcy
BPO.01 Pytanie 457
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku, gdy w pomieszczeniu o stałej działalności prowadzone są czynności generujące czynniki szkodliwe dla zdrowia, minimalna wysokość takiego pomieszczenia powinna wynosić nie mniej niż
A. 4,0 m
B. 2,2 m
C. 2,5 m
D. 3,3 m
BPO.01 Pytanie 458
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wypadku w pracy pracodawca ma obowiązek
A. wezwać stosowne służby, przystąpić do działań ratujących życie oraz sporządzić dokumentację dotyczącą ustaleń okoliczności i przyczyn wypadku
B. niezwłocznie poinformować odpowiedniego okręgowego inspektora sanitarnego oraz prokuratora
C. podjąć konieczne kroki eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić pomoc medyczną dla poszkodowanych, ustalić w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyny wypadku oraz wprowadzić stosowne środki zapobiegające podobnym zdarzeniom
D. natychmiast poinformować Państwową Inspekcję Pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na wysokościach mogą pracować jedynie osoby mające aktualne zaświadczenie lekarskie, które potwierdza brak przeciwwskazań do wykonywania tej pracy. Wydając skierowanie na badania lekarskie pracownika pracującego na rusztowaniach, należy zaznaczyć, że wykonuje on prace na wysokości
A. do 2 m
B. powyżej 2 m
C. powyżej 3 m
D. powyżej 1 m
BPO.01 Pytanie 460
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku niezdolności pracownika do wykonywania pracy spowodowanej wypadkiem w trakcie drogi do lub z pracy, pracownik ma prawo do
A. 50% wynagrodzenia
B. 100% wynagrodzenia
C. 75% wynagrodzenia
D. 80% wynagrodzenia
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak często należy przeprowadzać kontrolę okresową instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej w zakresie sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony przed porażeniem, a także oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji 1 aparatów?
A. co rok
B. co 5 lat
C. co 2 lata
D. co 3 lata
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Pracodawca ma obowiązek zapewnienia, aby prace, w których może wystąpić szczególne zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, były realizowane przez
A. specjalistę zewnętrznego.
B. pracownika wyposażonego w środki ochrony osobistej.
C. pracownika posiadającego odpowiedni certyfikat.
D. co najmniej dwie osoby, aby zapewnić asekurację.
BPO.01 Pytanie 463
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku dostania się do środowiska, na skutek awarii, niebezpiecznych substancji chemicznych, należy zgłosić to
A. Państwowej Straży Pożarnej
B. Straży Miejskiej
C. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
D. Straży Ochrony Przyrody
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wartość stężenia, która w związku z zagrożeniem dla zdrowia lub życia pracowników nie może być w miejscu pracy przekroczona w żadnym przypadku, określana jest jako najwyższe dozwolone
A. stężeniem chwilowym
B. stężeniem pułapowym
C. natężeniem
D. stężeniem
BPO.01 Pytanie 465
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie elementy powinien zawierać plan ewakuacji z budynku?
A. Lista nazwisk pracowników przeszkolonych w zakresie ewakuacji
B. Dane kontaktowe służb ratunkowych
C. Wskazówki dotyczące gaszenia pożarów
D. Wyraźne oznaczenie dróg ewakuacyjnych oraz lokalizacji gaśnic
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z przepisami prawa pracy, odpowiedzialność za bezpieczeństwo oraz higienę pracy w miejscu pracy spoczywa na
A. inspektorze bhp
B. pracodawcy
C. pracowniku
D. społecznym inspektorze pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Umowa o pracę zawarta na czas ograniczony lub na okres próbny dłuższy niż miesiąc, która zakończyłaby się po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu
A. do końca urlopu macierzyńskiego
B. do końca urlopu rodzicielskiego
C. do końca urlopu wychowawczego
D. do dnia porodu
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ile misek ustępowych i pisuarów powinno być zainstalowanych w zakładzie produkcyjnym, w którym 120 mężczyzn zatrudnionych jest na jednej zmianie?
Rozporządzenie MGPiPS w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) | ||
Rozdział 4 Ustępy | ||
§ 23.1. Ustępy powinny być zlokalizowane w odległości nie większej niż 75 m od stanowiska pracy. Odległość ta może być większa jedynie dla pracowników pracujących stale na otwartej przestrzeni, lecz nie powinna przekraczać 125 m od najdalszego stanowiska pracy. (...) | ||
§ 28.1. Na każdych trzydziestu mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz nie mniej niż jedna miska ustępowa i jeden pisuar przy mniejszej liczbie zatrudnionych. | ||
2. Na każdych dwadzieścia kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy mniejszej liczbie zatrudnionych. |
A. Cztery miski ustępowe i cztery pisuary.
B. Trzy miski ustępowe i trzy pisuary.
C. Pięć misek ustępowych i pięć pisuarów.
D. Jedna miska ustępowa i jeden pisuar.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie wyciągu z przepisów oblicz wysokość maksymalnego odszkodowania za szkodę wyrządzoną pracodawcy, gdy wynagrodzenie miesięczne pracownika wynosi 1200 zł.
Kodeks Pracy Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy. Art. 119. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia szkody. |
A. 3000 zł
B. 2400 zł
C. 3600 zł
D. 3400 zł
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W zakładach pracy powinny być wykonywane przeglądy okresowe gaśnic
A. zgodnie z zaleceniami producenta, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku
B. co 2 lata
C. zgodnie z zaleceniami producenta, nie rzadziej niż raz na rok
D. co 5 lat
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zasada równego traktowania pracowników według przepisów Kodeksu pracy oznacza, że nie można ich dyskryminować
A. pośrednie
B. bezpośrednie
C. w jakikolwiek sposób
D. jawne
BPO.01 Pytanie 472
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wypadek, który skutkuje zgonem poszkodowanego, uznaje się za śmiertelny, gdy śmierć następuje
A. w czasie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty wypadku
B. w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku
C. w miejscu zdarzenia
D. natychmiastowo lub w trakcie transportu do szpitala
BPO.01 Pytanie 473
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Komisja ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy powinna być ustanowiona u pracodawców
A. u których nie funkcjonuje Społeczna Inspekcja Pracy
B. prowadzących działalność stwarzającą znaczne zagrożenia zawodowe
C. aby przeprowadzać społeczne audyty warunków pracy
D. zatrudniających więcej niż 250 pracowników
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Po upływie pół roku od podjęcia pierwszej pracy, młodzież nabywa prawo do urlopu w wymiarze
A. ferii szkolnych
B. 26 dni roboczych
C. 12 dni roboczych
D. 20 dni roboczych
BPO.01 Pytanie 475
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Przeprowadzenie badań kontrolnych dla pracownika odbywa się przez lekarza medycyny pracy w sytuacji, gdy
A. praca odbywa się w warunkach narażenia na szkodliwe czynniki
B. człowiek spędził trzy tygodnie w sanatorium
C. nastąpiło pogorszenie warunków pracy
D. niezdolność do pracy trwa dłużej niż 30 dni
BPO.01 Pytanie 476
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do zajęć wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej nie wlicza się prac związanych z obsługą
A. suwnic sterowanych z kabiny i zdalnie sterowanych
B. układnic magazynowych
C. wytwornic acetylenowych
D. podnośników i platform hydraulicznych
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W jakim czasie pracodawca musi zorganizować szkolenie pracownika w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy?
A. W przeciągu tygodnia od momentu rozpoczęcia pracy
B. Do trzech miesięcy od momentu rozpoczęcia pracy
C. Do jednego miesiąca od momentu rozpoczęcia pracy
D. Przed dopuszczeniem go do pracy
BPO.01 Pytanie 478
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku wypadku w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek
A. rozwiązać umowę z pracownikiem odpowiedzialnym za incydent
B. poinformować Państwową Inspekcję Sanitarną
C. zagwarantować udzielenie pierwszej pomocy osobie poszkodowanej
D. zamknąć zakład pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Umowa o pracę na czas określony lub na okres próbny dłuższy niż miesiąc, która zakończyłaby się po trzecim miesiącu ciąży, ulega przedłużeniu
A. do dnia porodu
B. do chwili zakończenia urlopu wychowawczego
C. do chwili zakończenia urlopu rodzicielskiego
D. do chwili zakończenia urlopu macierzyńskiego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie jest zobowiązanie pracodawcy, który zatrudnia więcej niż 250 pracowników?
A. komitetu bhp
B. służby przeciwpożarowej
C. komisji bhp
D. społecznej inspekcji pracy