Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

BPO.01 Pytanie 82
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Stosunek pracy powstaje na skutek zawarcia

A. umowy zlecenia
B. umowy o dzieło
C. kontraktu menedżerskiego
D. umowy o pracę
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osobom pracującym przy monitorze ekranowym przysługują okulary korekcyjne

A. przysługują, jeśli korzystanie z komputera może prowadzić do problemów ze wzrokiem
B. przysługują, gdy konieczność ich stosowania potwierdzi lekarz podczas badania lekarskiego pracownika (wstępnego, okresowego, kontrolnego)
C. nie są należne
D. zawsze są należne
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przepisy nakładają wymóg, aby szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej wynosiła 0,6 m na każde 100 osób, jednak nie mniej niż 1,4 m. Jaka powinna być szerokość poziomej drogi ewakuacyjnej w hali zatrudniającej 180 osób?

A. 0,6 m
B. 1,2 m
C. 1,4 m
D. 1,8 m
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W hali obrabiarek do metalu, na wysokości 3,0 m od poziomu podłogi, usytuowano nawiew powietrza, którego temperaturę można regulować w 4 zakresach. Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ jaką maksymalną temperaturę nawiewu, spośród zaproponowanych, można zastosować.

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bhp
Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 70 °C (343 K) przy nawiewie powietrza na wysokości nie mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy i 45 °C (318 K) - w pozostałych przypadkach.

A. 45 °C
B. 55°C
C. 35°C
D. 70 °C
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W przypadku stwierdzenia u pracownika choroby zawodowej, pracodawca nie ma obowiązku

A. ustalenia przyczyn powstania choroby zawodowej oraz jej charakterystyki i stopnia zagrożenia tą chorobą
B. przystąpienia do eliminacji czynników wywołujących tę chorobę oraz wprowadzenia innych niezbędnych działań prewencyjnych
C. zapewnienia wykonania zaleceń medycznych
D. niezwłocznego wypłacenia pracownikowi odszkodowania
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z regulacjami, na dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać przynajmniej jedna indywidualna umywalka. Ile umywalek należy zamontować, jeśli na najliczniejszej zmianie zatrudnionych jest 35 pracowników?

A. 5 umywalek
B. 3 umywalki
C. 4 umywalki
D. 2 umywalki
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Dla niektórych substancji ustala się najwyższe dozwolone stężenie w powietrzu (progowe)

A. substancji wymienionych w wykazie przez pracodawcę
B. substancji niebezpiecznych
C. substancji uciążliwych
D. substancji mających działanie drażniące
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z przepisami kodeksu pracy, w sytuacji wystąpienia w miejscu pracy bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia bądź życia, pracodawca ma obowiązek

A. nakazać pracownikom ratowanie mienia firmy
B. kontynuować działalność i wydać pracownikom polecenie zachowania szczególnej ostrożności
C. wydać polecenie wznowienia pracy w celu zapobieżenia stratom materialnym
D. wstrzymać pracę i wydać pracownikom polecenie oddalenia się do miejsca bezpiecznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Do obowiązków komisji bhp nie należy

A. realizacja okresowej oceny stanu bhp w zakładzie pracy
B. przeprowadzanie przeglądów warunków pracy
C. opinie na temat działań podejmowanych przez pracodawcę w celu zapobiegania wypadkom przy pracy
D. organizowanie szkoleń okresowych z zakresu bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Protokół powypadkowy powinien być sporządzony po ustaleniu okoliczności oraz przyczyn zdarzenia nie później niż

A. 21 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
B. 14 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
C. 30 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
D. 10 dni od momentu otrzymania informacji o wypadku
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zgodnie z kodeksem pracy, do kluczowych zadań pracownika dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy nie należy

A. dbanie o odpowiedni stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu, a także o porządek i organizację w miejscu pracy
B. poddawanie się wstępnym, okresowym i kontrolnym badaniom lekarskim oraz przestrzeganie zaleceń lekarzy
C. troszczenie się o dobro firmy, ochrona jej mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby zaszkodzić pracodawcy
D. wykonywanie obowiązków w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie się do poleceń i wskazówek przełożonych w tym zakresie
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W roku 2006 pracodawca zatrudniał 27 pracowników. Przygotował regulaminy: pracy oraz wynagradzania i zapoznał z nimi zatrudnionych. W 2007 roku po raz pierwszy zatrudnił 3 młodocianych pracowników. W związku z tym pracodawca powinien wprowadzić zmiany

A. w regulaminie pracy oraz w regulaminie świadczeń socjalnych
B. zarówno w regulaminie pracy, jak i w regulaminie wynagradzania
C. wyłącznie w regulaminie wynagradzania
D. tylko w regulaminie pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W jakiej okoliczności pracodawca jest zobowiązany do skierowania pracownika na kontrolne badania lekarskie?

A. Po powrocie pracownika z 21-dniowego zwolnienia lekarskiego
B. Po powrocie pracownika z 31-dniowego zwolnienia lekarskiego
C. Przed podpisaniem umowy z pracownikiem
D. Po każdym wypadku przy pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Prawo do świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego przysługuje w sytuacji, gdy

A. ubezpieczony, będąc w stanie nietrzeźwości bądź pod wpływem substancji odurzających lub psychotropowych, w znacznym stopniu przyczynił się do spowodowania wypadku
B. dostarczono protokół powypadkowy lub kartę wypadku
C. wyłączną przyczyną zdarzenia było stwierdzone naruszenie przez ubezpieczonego przepisów o ochronie życia i zdrowia, dokonane przez niego umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa
D. zdarzenie zostało uznane w protokole powypadkowym lub karcie wypadku za wypadek przy pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W ogólnym instruktażu biorą udział

A. wszyscy, którzy zaczynają pracę w danym zakładzie
B. wszyscy, którzy podejmują zatrudnienie na stanowiskach robotniczych
C. pracodawcy, którzy realizują w swoim zakładzie zadania służby bhp
D. pracownicy z działu bezpieczeństwa i higieny pracy
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W wykropkowanym miejscu zamieszczonego fragmentu rozporządzenia należy umieścić wyraz

Gdy jest to konieczne w związku z zagrożeniami, jakie stwarza maszyna, i jej nominalnym czasem zatrzymywania się, maszyna powinna być wyposażona w urządzenie do zatrzymywania ................................. .

(rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy tekst jednolity Dz.U. nr 169 z 2003 roku, poz. 1650 ze zmianami)

A. "zerującego".
B. "awaryjnego".
C. "krańcowego".
D. "bezpiecznego".
BPO.01 Pytanie 102
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Obowiązek dostarczenia instrukcji stanowiskowych w zakresie bhp spoczywa na

A. pracodawcy
B. kierowniku służby bhp
C. komisji bhp
D. inspektorze bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi środki ochrony osobistej, które

A. zostały zaakceptowane przez pracowników.
B. są zgodne z wymaganiami zawartymi w normach zakładowych.
C. otrzymały certyfikat jakości.
D. spełniają kryteria oceny zgodności, określone w stosownych przepisach.
BPO.01 Pytanie 104
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Podstawowe prawa oraz obowiązki zarówno pracownika, jak i pracodawcy w obszarze bhp są określone

A. w kodeksie pracy
B. w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
C. w ustawie o ochronie pracy
D. w ustawie o służbie bhp
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Osoba pracująca na tokarce, frezarce lub szlifierce powinna przejść instruktaż stanowiskowy

A. przynajmniej na dwóch z tych maszyn
B. na każdym z tych stanowisk
C. na tym stanowisku, które jest najgroźniejsze
D. przynajmniej na jednym z tych urządzeń
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Minimalna liczba umywalek w umywalni zakładu odzieżowego zatrudniającego 123 pracowników na najliczniejszej zmianie powinna wynosić

Wyciąg z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r.
w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Załącznik nr 3
§ 19. 1. Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna w umywalni przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi — co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników — lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych.

A. 13 szt.
B. 25 szt.
C. 1 szt.
D. 10 szt.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Pomost roboczy dla pracowników zajmujących się pracami na wysokości spełnia normy bezpieczeństwa, kiedy powierzchnia pomostu jest

A. niewłaściwa, obarierowana
B. niewłaściwa, nie obarierowana
C. gładka, nie obarierowana
D. gładka, obarierowana
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przygotowania przed podjęciem pracy, zasady oraz metody bezpiecznego jej wykonywania, działania po zakończeniu pracy oraz zasady postępowania w przypadkach awaryjnych są składnikami

A. właściwych praktyk produkcyjnych.
B. właściwych praktyk higienicznych.
C. kontraktu.
D. instrukcji bhp.
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Szerokość drogi transportowej w zakładzie zależy od jej przeznaczenia do ruchu pojazdów lub ruchu pieszych. Minimalna szerokość drogi transportowej w zakładzie nie powinna być mniejsza niż

A. 100 cm
B. 110 cm
C. 130 cm
D. 120 cm
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W trakcie inspekcji miejsca pracy inspektor zauważył, że jest ono wyposażone w monitor LCD, biurko wykonane z ciemnego drewna z polakierowaną powierzchnią na wysoki połysk, siedzisko z możliwością regulacji, a także uchwyt na dokument umiejscowiony między ekranem a klawiaturą. W protokole pokontrolnym powinien zaznaczyć, że nie spełnia wymagań bhp

A. monitor LCD
B. biurko
C. uchwyt na dokument
D. siedzisko
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

W sytuacji pojawienia się szkodliwych czynników biologicznych w miejscu pracy, pracodawca ma obowiązek zlecić wykonanie badań oraz pomiarów?

A. Instytutowi Medycyny Pracy
B. Państwowej Inspekcji Pracy
C. Państwowej Inspekcji Sanitarnej
D. Urzędowi Dozoru Technicznego
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Zatrudnienie kobiet w ciąży oraz karmiących piersią jest niedopuszczalne

A. przy pracach związanych z obsługą komputera
B. w godzinach pracy od 7.00 do 21.00
C. przy obsłudze zwierząt chorych na choroby zakaźne
D. na portierni w placówkach opieki zdrowotnej
Zarządzanie bezpieczeństwem w…

Przy pracy na stanowisku z komputerem stacjonarnym, gdy czas pracy przekracza 4 godziny dziennie, pracownik ma prawo do przerwy po każdej godzinie, której długość

A. może być ustalana w sposób dowolny.
B. jest ustalona w przepisach Ministra Pracy.
C. zależy od indywidualnych potrzeb.
D. jest określana przez pracodawcę.