Filtrowanie pytań
Ponowna analiza ryzyka zawodowego jest konieczna w sytuacji, gdy
Pracownicy mają prawo korzystać w pracy z własnej odzieży roboczej oraz obuwia roboczego
Transport osób na wózku widłowym, jeśli producent nie przewidział miejsca na siedzenie dla pasażera, jest
Powierzchnia podłogi, która nie jest zajęta przez urządzenia techniczne, sprzęt itp., przypadająca na każdego pracownika zatrudnionego jednocześnie w danym pomieszczeniu pracy,
W przypadku, gdy pracownik nie zgadza się z przyczyną rozwiązania umowy o pracę, ma prawo odwołać się od decyzji pracodawcy?
Pracownik powinien zostać skierowany na badanie lekarskie kontrolne, gdy
Pomost roboczy dla pracowników zajmujących się pracami na wysokości spełnia normy bezpieczeństwa, kiedy powierzchnia pomostu jest
Zatrudnianie kobiet w stanie błogosławionym do prac uznawanych za szczególnie trudne lub szkodliwe dla zdrowia, zawartych w spisie prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodzących zdrowiu kobiet w ciąży oraz karmiących, jest
Zgodnie z ustawą Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w kwestii służby bhp, do obowiązków tej służby należy przygotowywanie oraz prezentowanie pracodawcy regularnych analiz sytuacji w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy?
Pisemne wytyczne dotyczące bezpiecznego i higienicznego korzystania z maszyny nie obejmują
Szatnia podstawowa jest przeznaczona
Wskaż na podstawie informacji podanych w tabeli, jaka jest wartość napięcia bezpiecznego dla obsługi elektronarzędzia zasilanego prądem przemiennym w warunkach placu budowy.
Rodzaj prądu | Wartości napięcia bezpiecznego[V] | |
---|---|---|
Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi min. 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze nieprzewodzącej. | Warunki środowiskowe, w których rezystancja ciała ludzkiego do ziemi wynosi mniej niż 1 kΩ. Ma to miejsce np. w pomieszczeniach o wilgotności względnej nie przekraczającej 75% i podłodze przewodzącej, na terenach otwartych, placach budowy, itp. | |
Prąd przemienny o częstości 15-500Hz | 50 | 25 |
Prąd stały | 120 | 60 |
Coroczna analiza stanu bhp w miejscu pracy, przygotowywana przez inspektora bhp, nie powinna obejmować informacji dotyczących
W jakim okresie dni od momentu otrzymania świadectwa pracy pracownik ma prawo zwrócić się do pracodawcy o jego poprawienie?
Czy zatrudnianie kobiet w ciąży na nadgodziny oraz w nocy jest
Pracownik zatrudniony na umowę na czas określony, który nie miał pewności co do przedłużenia umowy, w ostatnim dniu roboczym, zmieniając ubranie w szatni po pracy, doznał zawału serca. Zespół powypadkowy nie zakwalifikował tego zdarzenia jako wypadku przy pracy, ponieważ
Podstawowe zadania pracodawcy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy zawarte są w Kodeksie pracy w rozdziale
Pomieszczenie, w którym pracownicy mają spożywać posiłki własne i w którym mają być wydawane im napoje, to
Rozporządzenie MPiPS z dnia 26. 09. 1977 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (wyciąg) |
§29.1 Pracodawca zatrudniający powyżej dwudziestu pracowników na jednej zmianie powinien zapewnić pracownikom pomieszczenie do spożywania posiłków, zwanej dalej jadalnią. 2. Obowiązek określony w ust. 1 dotyczy również pracodawców zatrudniających dwudziestu i mniej pracowników, jeżeli narażeni są na kontakt z substancjami trującymi środkami chemicznymi lub promieniotwórczymi, materiałami biologicznymi zakaźnymi albo przy pracach szczególnie brudzących. 3. W jadalni należy umieścić w widocznych miejscach napisy lub znaki informujące o zakazie palenia tytoniu. §30. Ustala się następujące typy jadalni: 1) jadalnia przeznaczona do spożywania posiłków własnych (typ I); 2) jadalnia przeznaczona do spożywania posiłków własnych i wydawania napojów (typ II); 3) jadalnia z zapleczem – przeznaczona do spożywania posiłków profilaktycznych (typ III). Dopuszcza się łączenie jadalni typu I i II. §31.1. W pomieszczeniu jadalni typu I powinno przypadać, co najmniej 1,1 m2 powierzchni na każdego z pracowników jednocześnie spożywających posiłek. §32. Jadalnia typu II powinna składać się z dwóch części: 1) jadalni właściwej odpowiadającej wymaganiom jadalni typu I oraz 2) pomieszczeń do przygotowywania, wydawania napojów i zmywania naczyń stołowych. §33. Jadalnia typu III powinna odpowiadać wymaganiom określonym dla jadalni typu II oraz powinna posiadać węzeł sanitarny dla konsumentów i węzeł sanitarny z szatnią dla pracowników obsługi. |
Zaprojektowano pomieszczenie jadalni typu I dla 10 osób. Jaka minimalna wielkość powierzchni pomieszczenia będzie spełniać wymagania określone w rozporządzeniu?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy Dz.U. 03.169.1650 ze zmianami (wyciąg) |
Rozdział 5. Jadalnie. W pomieszczeniu jadalni typu I powinno przypadać co najmniej 1,1 m2 powierzchni na każdego z pracowników jednocześnie spożywających posiłek. |
Kontrola zdrowia przeprowadzana jest w sytuacji
Najważniejszym powodem wypadków, według danych GUS, jest
Ocena ryzyka zawodowego powinna być realizowana
W dokumentacji technologicznej, dotyczącej obsługi żurawia w zakładzie remontowo-budowlanym określono, zgodnie z przepisami, że temperatura w kabinie żurawia w okresie letnim nie powinna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych | ||
§ 87. 1. Jeżeli drzwi kabiny żurawia znajdują się na wysokości powyżej 0,3 m ponad pomostami, przy kabinie należy zainstalować schodki lub stałe drabinki z poręczami, ułatwiające wejście. 2. W okresie zimowym w kabinie powinna być zapewniona temperatura nie niższa niż 288 K (15°C), a w okresie letnim temperatura w kabinie nie powinna przekraczać temperatury zewnętrznej. 3. Maszynista powinien mieć możliwość sterowania żurawiem i obserwacji terenu pracy z pozycji siedzącej. |
W dokumentacji dotyczącej stanowiska nie informuje się pracownika
Rodzaje środków osobistej ochrony oraz odzieży i obuwia roboczego, których użycie na danym stanowisku jest konieczne, a także przewidywane czasokresy ich stosowania ustala w firmie
Wypadek śmiertelny definiuje się jako zdarzenie, w którego wyniku doszło do zgonu
Osoba, która doznała urazu w trakcie wykonywania obowiązków służbowych, jest zobowiązana powiadomić pracodawcę o tym zdarzeniu
Ile umywalek powinno być zainstalowanych w zakładzie w umywalni, z której korzysta 35 mężczyzn zatrudnionych przy pracach produkcyjnych, mało brudzących, jeśli 5-ciu z nich pracuje na drugiej zmianie?
Na każdych dziesięciu pracowników najliczniejszej zmiany powinna przypadać co najmniej jedna umywalka indywidualna, a przy pracach brudzących i w kontakcie z substancjami szkodliwymi lub zakaźnymi – co najmniej jedna umywalka na każdych pięciu pracowników – lecz nie mniej niż jedna przy mniejszej liczbie zatrudnionych. |
Kiedy pracodawca ma obowiązek utworzyć służbę bhp, jeśli zatrudnia więcej niż
Kto jest objęty zakazem pracy w godzinach nocnych?
Do zadań dyrektora placówki edukacyjnej należy organizacja kursu z zakresu udzielania pierwszej pomocy?
Szkolenia cykliczne na stanowiskach administracyjno-biurowych powinny być realizowane co najmniej raz w ciągu
Wysokość pomieszczenia spawalni powinna wynosić co najmniej
Wyciąg z rozporządzenia MG z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych. (Dz. U. Nr 40, poz. 470) | |
Spawalnie i stanowiska spawalnicze | |
§ 6. Ścianki lub parawany kabiny spawalniczej powinny być wykonane z materiału niepalnego lub trudno zapalnego, tłumiącego szkodliwe promieniowanie optyczne. Powinny one mieć wysokość, co najmniej 2,00 m, z zachowaniem przy podłodze szczeliny wentylacyjnej. | |
§ 7. 1. W spawalni powinno przypadać na każdego pracownika najliczniejszej zmiany, co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia nie zajętej przez urządzenia i sprzęt. 2. Wysokość pomieszczenia spawalni powinna wynosić, co najmniej 3,75 m. 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się przy pracach spawalniczych wykonywanych na statkach powietrznych i środkowych. 4. Na każde stanowisko spawalnicze powinny przypadać, co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi, nie zajętej przez urządzenia i sprzęt. |