Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 17 000 zł
B. 7 000 zł
C. 10 000 zł
D. 3 000 zł
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać

A. geomarketing.
B. B2B marketing.
C. neuromarketing.
D. remarketing.
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako

A. lay-out
B. check-out
C. screen-out
D. draw-out
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama personalizowana dostaje się do konsumenta dzięki

A. stacjom radiowym
B. usługom pocztowym
C. nośnikom reklamowym
D. czasopismom branżowym
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Przekaz pocztowy
B. Czek rozrachunkowy
C. Karta płatnicza
D. Przelew na konto
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?

A. zewnętrznej
B. prasowej
C. radiowej
D. internetowej
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie
300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?

PytanieOdpowiedzi respondentów
Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie?Tak - 225 odpowiedzi
Której marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe?Marki „King" - 186 odpowiedzi
O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył?O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi

A. 33%
B. 42%
C. 75%
D. 62%
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. JPEG
B. PNG
C. AI
D. JPEG 2000
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z podanych baz danych posiada charakter analityczny?

A. Serwisowania klientów
B. Obrazów oraz opisów towarów
C. Danych dotyczących sprzedaży z minionych lat
D. Informacji kontaktowych klientów
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych wtórnych
C. wtórnych zewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. pogłębiony
B. zogniskowany
C. typu Triada
D. typu Diada
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. szczegółowy media plan
B. system identyfikacji wizualnej
C. system zarządzania strategicznego
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

W haśle "Pora na Polar" użyto

A. aliteracji
B. metafory
C. epitetu
D. rymu
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje

A. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
B. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
C. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
D. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć w początkowej fazie wprowadzania nowych produktów na rynek?

A. Przypominającej
B. Nakłaniającej
C. Informacyjnej
D. Konkurencyjnej
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?

A. Omnibusowe
B. Etnograficzne
C. Ilościowe
D. Panelowe
PGF.07 Pytanie 17
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

A. kreślenia i linie spadu
B. spadu i linie koloru
C. bezpieczny i linie cięcia
D. formatu i linie zgięcia
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem procesu zakupu jest

A. podjęcie decyzji o zakupie
B. uświadomienie potrzeby
C. zbieranie informacji
D. porównawcza ocena
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to

A. junior page
B. pop up
C. frontlight
D. dżingiel
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?

A. brief reklamowy
B. brief kreatywny
C. debrief reklamowy
D. debrief strategiczny
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. zdanie grupy społecznej, rodzina
B. opinie liderów, kultura
C. dochody, ceny
D. osobowość, postawy
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy zajmującej się reklamą przygotowuje kampanię na reklamę online w postaci animacji o dowolnej formie, która będzie wyświetlana nad przeglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Jak nazywa się ten typ reklamy?

A. Sąuare Button
B. Top Layer
C. Pop-Up
D. Expand Billboard
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest

A. formatem reklamy
B. spotem reklamowym
C. nośnikiem reklamy
D. sloganem reklamowym
PGF.07 Pytanie 24
Wykonywanie przekazu reklamow…

W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?

A. Słabe strony
B. Zagrożenia
C. Szanse
D. Mocne strony
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie analizy danych przedstawionych w tabeli określ, jaki procent badanych konsumentów akceptuje cenę 12 zł.

Poziom cen
w zł
Udział konsumentów
uznających cenę za zbyt wysoką
w %
Udział konsumentów
uznających cenę za zbyt
niską w %
Udział konsumentów
akceptujących cenę
w %
9103030
12152535
1530550
1960260

A. 85%
B. 25%
C. 35%
D. 60%
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?

A. wydawnictwa.
B. sieć.
C. audycje radiowe.
D. telewizja.
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych sposobów przekazywania informacji stanowi część efektywnej komunikacji ustnej?

A. Ruchy rąk
B. Kontakt fizyczny
C. Wyraz twarzy
D. Wypowiedź ustna
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii

A. magnetycznej
B. wylewanej
C. kasetonowej
D. One Way Vision
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację

A. TechCAD
B. Adobe Photoshop
C. AutoCAD
D. CorelDraw
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?

A. dostosowujących się
B. uległych
C. integratywnych
D. konfrontacyjnych
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?

A. Środki transportu
B. Diapazony
C. Poczta elektroniczna
D. Słupy reklamowe
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. zadaniowiec
B. problemowiec
C. chaotyczny
D. szczegółowiec
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.

A. 1537,50 zł
B. 1250,00 zł
C. 1000,00 zł
D. 750,00 zł
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?

A. Zmiana opakowania produktów
B. Sezonowa obniżka cen
C. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
D. Wybór nowych mediów reklamowych
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na

A. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
B. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
C. osiągnięciu celu za wszelką cenę
D. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji plakatu w formacie A4 wynosi 2,00 zł, a planowany zysk firmy to 5% wydatków. Jaką cenę netto należy ustalić na sprzedaż?

A. 2,20 zł
B. 2,10 zł
C. 1,90 zł
D. 3,00 zł
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy

A. przycisku internetowego
B. dżingla
C. banderoli
D. layoutu prasowego
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter dostał zlecenie od firmy medycznej na stworzenie treści reklamowej skierowanej do lekarzy. Jaki styl powinien zastosować w tej treści?

A. Publiczny
B. Naukowy
C. Dziennikarski
D. Potoczny
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu

KryteriumWywiad ankietowy:
telefonicznyza pośrednictwem pocztyosobistyw centrum handlowym
Ilość informacjiograniczonaograniczonanieograniczonanieograniczona
Jakość informacjibardzo dobrabardzo dobradobradobra
Kontrola doborubardzo dobramaładobramała
Zwrotność informacjizadowalającazadowalającazadowalającazadowalająca

A. za pośrednictwem poczty.
B. telefonicznego.
C. osobistego.
D. w centrum handlowym.
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent z Poznania, który dystrybuuje swoje artykuły w całym kraju i planuje kampanię reklamową mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego zasięgu wśród swojej grupy docelowej, powinien wybrać reklamę umieszczoną w

A. tygodniku opinii z Poznania
B. czasopiśmie dla konsumentów
C. dzienniku ogólnokrajowym
D. regionalnej stacji radiowej