Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową
A. zbyt częstych i szczegółowych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem.
B. niedostatecznej liczby kontaktów wzrokowych pomiędzy sprzedającym a klientem.
C. zadawania sprzedającemu krótkich i rzeczowych pytań.
D. braku przerw w konwersacji między sprzedającym a klientem.
PGF.07 Pytanie 2
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?
A. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów
B. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
C. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
D. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?
A. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
B. zbudowanie świadomości dostępności usług
C. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
D. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi
A. horyzontalne
B. wertykalne
C. zamknięte
D. skoncentrowane
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
A. mówić szybko, używając terminologii branżowej
B. zaprezentować historię przedsiębiorstwa
C. szybko zakończyć konwersację
D. budować zaufanie klienta
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Public relations
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma zajmująca się reklamą pragnie, aby grafika reklamowa skutecznie przyciągała uwagę, powinna wykorzystać kolor
A. zielony
B. żółty
C. czarny
D. niebieski
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową
Nieetycznym działaniem lidera na rynku wobec konkurentów jest przyjęcie przez niego cen
A. dumpingowych
B. standardowych
C. psychologicznych
D. z nierównymi końcówkami
PGF.07 Pytanie 9
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to
A. citylight
B. frontlight
C. airboard
D. cityscroll
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się dżinglem?
A. reklama telewizyjna
B. ogłoszenie prasowe
C. piosenkę promocyjną
D. małe ogłoszenie
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została zatrudniona do realizacji kampanii promocyjnej dla salonu kosmetycznego. W ramach pracy zespół postanowił zacząć od analizy SWOT. W związku z tym zamierza ona zbadać
A. zarówno słabe, jak i mocne aspekty, a także możliwości i zagrożenia związane z otoczeniem
B. wyłącznie słabe aspekty oraz wszystkie elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na osiągnięcie celów salonu
C. wyłącznie możliwości i zagrożenia, które pochodzą z rynku i narzucają odpowiednie zasady działania
D. wyłącznie mocne aspekty, możliwości oraz inne elementy, które będą korzystne dla salonu
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Metodą budowania wizerunku firmy
B. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
C. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
D. Rodzajem badania i analizy rynku
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca przy ploterze tnącym może być narażona na
A. uszkodzenie wzroku
B. przecięcie palców dłoni
C. poparzenie dłoni
D. podrażnienie dróg oddechowych
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową
Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się
A. rotograwiura
B. sitodruk.
C. offset.
D. tampondruk.
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową
Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?
A. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
B. wydatek na nocleg dla współpracownika
C. wynajem przestrzeni na targach
D. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Radość
B. Nadzieja
C. Światełko
D. Płomyk
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową
Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?
A. 125,00 zł
B. 148,00 zł
C. 153,75 zł
D. 92,25 zł
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową
Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?
A. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
B. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
C. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
D. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?
ID | Nazwa firmy | Imię i Nazwisko | Adres | Następny kontakt |
---|---|---|---|---|
1.2 | PHU Zośka | Zosia Knutowska | Warszawa | - |
A8 | Sklep Adam | Jan Kowalski | Warszawa ul. Kosmiczna 36 a | za tydzień |
1 | PHU | Beata Adamiak | Poznań ul. Żółta 21 | 24.08.2014 |
2 | PHU | Adam Adamiak | Myszków | za 8 dni |
A. Usunięcie niektórych pól.
B. Podział bazy na grupy.
C. Zmianę formatowania.
D. Standaryzację zapisów.
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową
Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej
A. druk offsetowy.
B. sitodruk.
C. druk solwentowy.
D. tampondruk.
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wadę ma reklama zewnętrzna?
A. prosta forma komunikacji
B. geograficzna segmentacja komunikatu
C. masowy zasięg wpływu
D. niska selektywność odbiorców
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Racjonalny
B. Moralny
C. Rekomendacji
D. Emocjonalny
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową
Która forma promocji w postaci bloga umożliwia publikowanie filmów w porządku chronologicznym?
A. Vlog
B. Photoblog
C. Interstitial
D. Microblog
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość ma stawka VAT, jeśli kwota netto za wynajem billboardu wynosi 1 500,00 zł, a kwota brutto to 1 845,00 zł?
A. 8%
B. 23%
C. 3%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. zaawansowanej technologii
B. żywności
C. farmaceutycznych
D. ogrodowych
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?
A. Measurement
B. Master
C. Morfing
D. Mailing
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się
A. osoba komunikująca się
B. pełen wyobraźni
C. postnowoczesny
D. włóczęga
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem
A. osobisty
B. negujący
C. szczegółowy
D. chaotyczny
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać, aby dotrzeć do hurtowników i detalistów przy użyciu poczty?
A. Katalog firmowy
B. Newsletter
C. Lokowanie produktu
D. Ogłoszenie
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

A. Zrób sobie chwilę przerwy
B. Kobieta o wczesnym poranku
C. Pora dla Ciebie
D. Kobieta o brzasku
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową
Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?
A. | B. | C. | D. |
---|---|---|---|
Reklama w telewizji ogólnopolskiej | Reklama w miejscu sprzedaży | Reklama w telewizji regionalnej | Product placement |
Sponsoring filmów | Własna strona www | Sponsoring zawodów szkolnych | Balony reklamowe |
Billboardy | Ogłoszenie modułowe w prasie lokalnej | Reklama w czasopiśmie branżowym | Plakaty |
Reklama w miejscu sprzedaży | Ulotki | Udział w targach |
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinna mieć umowa między agencją a nabywcą zgodnie z poniższymi klauzulami?
Klauzule umowy: — Przedmiotem umowy jest wykonanie folderów reklamowych. — Istnieje możliwość skorzystania z usług fotografa jako podwykonawcy. — Agencja odpowiada za ostateczny efekt. — Nabywcy przysługuje prawo reklamacji. |
A. O pracę.
B. O dzieło.
C. Zlecenia.
D. Handlową.
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt
A. księgi znaku
B. layoutu
C. materiałów reklamowych
D. opakowania
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?
A. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
B. przez e-mail
C. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
D. w formie listu poleconego
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową
W przedstawionym fragmencie rozmowy sprzedażowej sprzedawca zastosował
Klient: Nie jestem zainteresowany reklamą telewizyjną. Ostatnia kampania była bardzo droga i nie przyniosła oczekiwanego rezultatu. Sprzedawca: Proszę poprawić mnie jeśli się mylę: interesują Pana tańsze sposoby dotarcia do klienta? |
A. odzwierciedlenie.
B. klaryfikację.
C. precyzowanie.
D. parafrazę.
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. animacja
B. zalecenie
C. fantazja
D. demonstracja
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?
A. Microsoft Word
B. Microsoft Excel
C. Microsoft PowerPoint
D. Microsoft InfoPath
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to
A. stale narzekający klienci
B. nieufni liderzy
C. ostrożni optymiści
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu
A. kampanii reklamowej
B. spotu reklamowego
C. strategii reklamowej
D. sloganu reklamowego
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
---|---|
Kubki reklamowe | 1 500,00 |
Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
Smycze reklamowe | 1 000,00 |
Razem | 5 000,00 |
A. 345,00 zł
B. 575,00 zł
C. 1 150,00 zł
D. 230,00 zł