Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Ciągłą
B. Skokową
C. Sezonową
D. Pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Potrzeby biologiczne to

A. pragnienie miłości, przyjaźni, akceptacji wśród innych
B. potrzeby, które nie odnoszą się do konkretnych przedmiotów, lecz do ogólnych warunków życia, np. pragnienie, jedzenie, sen
C. pragnienie konkretnych dóbr służących do zaspokajania najważniejszych potrzeb
D. wszystkie potrzeby zaspokajane w trakcie życia
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. brief reklamowy
B. system identyfikacji wizualnej
C. system zarządzania strategicznego
D. szczegółowy media plan
PGF.07 Pytanie 4
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?

A. Filtrowanie
B. Sortowanie
C. Kompilacja
D. Grupowanie
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?

A. Światłodrukiem
B. Typografią
C. Tampondrukiem
D. Fleksografią
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 1,00%
B. 10,00%
C. 0,10%
D. 0,01%
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?

A. Effective Freąuency
B. Effective Reach
C. Target Rating Point
D. Gross Rating Point
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli

A. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
B. zaplanowania zupełnie innego opakowania
C. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
D. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową

Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający

A. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
B. układ modułów w reklamie prasowej
C. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
D. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 1 988,91 zł
B. 483,00 zł
C. 594,09 zł
D. 2 100,00 zł
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową

W tytule corocznego rajdu rowerowego "Dwa kółka - Sotal s.c." występuje nazwa sponsora, co wskazuje na zastosowanie sponsoringu

A. osobowy
B. imienny
C. emblematowy
D. projektowy
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę druku powinno się wybrać do wykonania 20 sztuk banerów reklamowych?

A. Solwent
B. Sitodruk
C. Offset
D. Tamponodruk
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą reklamową należy się posłużyć, kierując reklamę do osób, które naśladują zachowania innych?

A. Rekomendacji
B. Owczego pędu
C. Sprawdzianu naukowego
D. Demonstrowania działania
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową

Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze

A. moralnym
B. społecznym
C. racjonalnym
D. emocjonalnym
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową

Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje

A. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
B. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
C. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
D. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową

Na efektywność reklamy detergentu do prania nie wpływa

A. zawartość komunikatu reklamowego
B. zalety promowanego produktu
C. kapitał własny agencji reklamowej
D. wykorzystanych metod reklamowych
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową

Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?

A. segmentami rynkowymi a strategią
B. budżetem promocyjnym a medialnym
C. celami a grupą docelową
D. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową

W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?

A. 7 000 zł
B. 3 000 zł
C. 17 000 zł
D. 10 000 zł
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?

A. 5-ciu Sił Portera
B. Przypadków
C. PEST
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. niepewni przeciętniacy
B. nieufni liderzy
C. ostrożni pragmatycy
D. nieostrożni optymiści
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?

A. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
B. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
C. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
D. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
B. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
C. praca nad kodeksami etyki reklamy
D. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?

A. CPM
B. CPS
C. CPC
D. CPE
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?

A. 38,50 zł
B. 48,50 zł
C. 61,50 zł
D. 50,00 zł
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową

Zorganizowanie plików z cyfrowymi zdjęciami reklamowymi na dysku wymaga ich

A. próbkowania
B. maskowania
C. skatalogowania
D. wysterowania
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową

Elementem wpływającym na efektywność komunikacji jest

A. zwracanie uwagi na znaczenie wypowiedzi
B. używanie niezrozumiałego słownictwa
C. podawanie zbyt wielu informacji
D. przekazywanie wiadomości przy pomocy osób trzecich
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia bazy danych klientów dla agencji reklamowej należy wziąć pod uwagę

A. preferowane media
B. zainteresowania zatrudnionych
C. czas obecności na rynku
D. daty założenia firm
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowym rezultatem usługi reklamowej w sytuacji zamówienia umieszczenia reklamy na billboardzie będzie

A. stworzenie tablicy reklamowej
B. przesłanie grafiki potrzebnej do realizacji projektu przez zleceniodawcę
C. opracowanie projektu graficznego
D. przyklejenie przygotowanej grafiki na tablicy reklamowej
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje

A. miękkie
B. twarde
C. integratywne
D. łagodne
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. promocję w internecie
B. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
C. fanpage firmy na portalu społecznościowym
D. reklamę telewizyjną
PGF.07 Pytanie 31
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż minimalną odległość oczu pracownika od ekranu monitora komputerowego, która spełnia wymagania przepisów BHP.

A. 400÷750 mm
B. 250÷450 mm
C. 350÷700 mm
D. 550÷900 mm
PGF.07 Pytanie 32
Wykonywanie przekazu reklamow…

Nośnikami reklamy internetowej są:

A. skyscraper, top layer, interstitial
B. diapazon, freeboard, fotografia
C. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
D. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama nie ma na celu

A. przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. zyskanie sympatii wszystkich odbiorców
C. przekazanie informacji o produkcie
D. wykorzystanie narzędzi marketingowych
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?

A. Insert
B. Fakturant
C. Subiekt
D. Inkscape
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z najbardziej skutecznych metod określania budżetu reklamowego przedsiębiorstwa jest

A. procent przychodów firmy
B. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
C. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
D. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?

A. Fazy wzrostu.
B. Fazy wprowadzania.
C. Fazy spadku.
D. Fazy dojrzałości.
PGF.07 Pytanie 37
Wykonywanie przekazu reklamow…

W trakcie pracy zespołu pracowników działu kreatywnego jeden z nich nieustannie komentuje pomysły pozostałych słowami "To się nie uda". Jego postawa jest przykładem zachowania

A. pasywnego
B. mobilizującego
C. asertywnego
D. destrukcyjnego
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test

A. uzupełniania zdania
B. skojarzeń swobodnych
C. rysunkowy
D. wyobrażeń
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku

A. międzynarodowym
B. światowym
C. regionalnym
D. narodowym
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?

A. Bigowanie
B. Kaszerowanie
C. Falcowanie
D. Listwowanie