Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1
Zarządzanie kampanią reklamową
A. produkt, cenę, dystrybucję, promocję.
B. produkt, produkcję, propozycję, planowanie.
C. zysk, stratę, produkt, konsumenta.
D. planowanie, produkcję, przetwarzanie, promocję.
PGF.08 Pytanie 2
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument precyzyjnie określający wybrane do kampanii nośniki reklamy, format reklamy, daty i miejsca emisji, koszty emisji, a także parametry medialne to
A. media plaser.
B. media plan.
C. planner of media.
D. medium organizer.
PGF.08 Pytanie 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszy banner reklamowy został umieszczony na stronie internetowej w roku
A. 1999
B. 1975
C. 1970
D. 1994
PGF.08 Pytanie 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można wykorzystać na opakowaniu produktu na podstawie umowy o sponsoring
A. wzajemny.
B. branżowy.
C. emblematowy.
D. imienny.
PGF.08 Pytanie 5
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu usprawnienia przebiegu jakościowych badań marketingowych, gdy respondent nie potrafi lub obawia się wyjawić wprost swoje myśli, uczucia, potrzeby i motywy, należy wykorzystać technikę
A. segregacji.
B. lingwistyczną.
C. trójkąta.
D. projekcyjną.
PGF.08 Pytanie 6
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamy umieszczane na środkach transportu (tramwajach, autobusach, samochodach) to przykłady
A. reklamy w miejscu sprzedaży.
B. telemarketingu.
C. reklamy zewnętrznej.
D. reklamy kinowej.
PGF.08 Pytanie 7
Zarządzanie kampanią reklamową
Najskuteczniejszym narzędziem promocji konsumenckiej w przypadku biura podróży jest
A. próbka towaru.
B. upominek firmowy.
C. kupon rabatowy.
D. wspólna reklama.
PGF.08 Pytanie 8
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama luksusowych towarów, przeznaczona dla nabywców o wysokich dochodach, określana jest nazwą reklamy
A. prestiżowej.
B. ostentacyjnej.
C. laurowej.
D. wyjątkowej.
PGF.08 Pytanie 9
Zarządzanie kampanią reklamową
Apel reklamowy "Wszystko co robimy, robimy dla Ciebie" firmy produkującej samochody to slogan
A. alogiczny.
B. kontrastowy.
C. aliteracyjny.
D. deklaratywny.
PGF.08 Pytanie 10
Zarządzanie kampanią reklamową
W fazie spadku wielkości sprzedaży danego produktu głównym celem reklamy jest
A. nakłonienie do zakupu produktów konkurencyjnych.
B. przedłużenie cyklu życia produktu.
C. informowanie o nowościach rynkowych.
D. wycofanie produktu z rynku.
PGF.08 Pytanie 11
Zarządzanie kampanią reklamową
Zastosowany w reklamie telewizyjnej schemat: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" określa się jako
A. styl życia.
B. kawałek życia.
C. rekomendację.
D. demonstrację.
PGF.08 Pytanie 12
Zarządzanie kampanią reklamową
"Owczy pęd" to technika reklamy, w której
A. wykorzystuje się animowane postaci.
B. demonstruje się działanie produktu.
C. wymienia się wszystkie pozytywne cechy produktu.
D. namawia się konsumenta do przyłączenia się do licznej rzeszy zadowolonych posiadaczy towarów.
PGF.08 Pytanie 13
Zarządzanie kampanią reklamową
W sloganie reklamowym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" twórcy odwołują się do potrzeby
A. szacunku.
B. transcendencji.
C. bezpieczeństwa.
D. miłości.
PGF.08 Pytanie 14
Zarządzanie kampanią reklamową
Statystyczny konsument, który nabywa nowy samochód w salonie, wybiera między rozmaitymi markami o rożnych cechach. Wyboru, który model kupić, dokona w sposób
A. impulsywny.
B. nawykowy.
C. bezrefleksyjny.
D. refleksyjny.
PGF.08 Pytanie 15
Zarządzanie kampanią reklamową
Linie lotnicze chciały uniknąć podwyżki cen biletów spowodowanej wzrostem cen paliwa. W tym celu zmniejszono szerokość foteli o 3,3 cm, a odległości między rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Zmiany te nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, wykorzystującego pojęcie "ledwo dostrzegalnej różnicy" skorzystano w tym przypadku?
A. Ebbinghausa.
B. Millera.
C. Neissra.
D. Webera.
PGF.08 Pytanie 16
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie badania należy przeprowadzić, aby sprawdzić, czy istnieje możliwość rozszerzenia zakresu działalności firmy poprzez wprowadzenie do asortymentu nowych produktów?
A. Diagnostyczne.
B. Innowacyjne.
C. Kontrolne.
D. Prognostyczne.
PGF.08 Pytanie 17
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium należy wybrać do osiągnięcia celu reklamowego, jakim jest szczegółowe poinformowanie o cechach produktu?
A. Radio.
B. Prasę.
C. Outdoor.
D. Telewizję.
PGF.08 Pytanie 18
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna będzie najczęściej stosowana dla produktów, które
A. są objęte sprzedażą sezonową.
B. mają charakter informacyjny.
C. długo istnieją na rynku.
D. są dopiero wprowadzane na rynek.
PGF.08 Pytanie 19
Zarządzanie kampanią reklamową
Do wydruku niewielkiej ilości wizytówek należy wykorzystać
A. drukarnię tampondrukową.
B. wklęsłodruk.
C. sitodruk.
D. drukarkę cyfrową.
PGF.08 Pytanie 20
Zarządzanie kampanią reklamową
Standardowa rozdzielczość materiałów graficznych wysyłanych do drukarni powinna wynosić co najmniej
A. 72 dpi
B. 640 dpi
C. 128 dpi
D. 300 dpi
PGF.08 Pytanie 21
Zarządzanie kampanią reklamową
Jest czymś w rodzaju tytułu tekstu. Ma zachęcić odbiorcę do lektury reklamy. Powiązany z konkretnym przekazem często zmienia się w obrębie jednej kampanii. Przedstawiony opis charakteryzuje
A. nagłówek.
B. slogo.
C. slogan.
D. logotyp.
PGF.08 Pytanie 22
Zarządzanie kampanią reklamową
Który parametr medialny porównuje zasięg danego nośnika reklamy w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?
A. Effective freguency.
B. Opportunity to hear.
C. Opportunity to see.
D. Affinity index.
PGF.08 Pytanie 23
Zarządzanie kampanią reklamową
Badanie słuchalności radia, polegające na pytaniu respondentów, jakich stacji radiowych słuchali poprzedniego dnia, przeprowadza się metodą
A. winietową.
B. telemetryczną.
C. dzienniczkową.
D. DAR.
PGF.08 Pytanie 24
Zarządzanie kampanią reklamową
Do prowadzenia agencji reklamowej konieczne jest wcześniejsze
A. zarejestrowanie nazwy przedsiębiorstwa.
B. uzyskanie koncesji.
C. zarejestrowanie działalności gospodarczej.
D. uzyskanie zezwolenia.
PGF.08 Pytanie 25
Zarządzanie kampanią reklamową
Skuteczność reklamy proszku do prania nie zależy od
A. kapitału własnego agencji reklamowej.
B. zastosowanych środków reklamy.
C. atutu reklamowanego towaru.
D. treści przekazu reklamowego.
PGF.08 Pytanie 26
Zarządzanie kampanią reklamową
Który tekst należy umieścić na bannerze o charakterze nakazującym?
A. "Czekamy właśnie na Ciebie".
B. "Wejdź!"
C. "Zapraszamy".
D. "Podaje to, co najlepsze".
PGF.08 Pytanie 27
Zarządzanie kampanią reklamową
Charakterystycznym nośnikiem reklamy w Internecie jest
A. wszywka.
B. wrzutka.
C. banner.
D. witryna.
PGF.08 Pytanie 28
Zarządzanie kampanią reklamową
Formą reklamy radiowej, która daje możliwość aktywizacji słuchaczy jest
A. konkurs.
B. wykład.
C. scenka.
D. komunikat.
PGF.08 Pytanie 29
Zarządzanie kampanią reklamową
W promocji sprzedaży zorientowanej na konsumentów, mającej za zadanie aktywizację sprzedaży, nie stosuje się
A. szkoleń sprzedawców.
B. broszur informacyjnych.
C. konkursów z nagrodami.
D. próbek towarów.
PGF.08 Pytanie 30
Zarządzanie kampanią reklamową
Selektywna uwaga konsumenta powoduje
A. brak dostrzeżenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić odczuwaną potrzebę.
B. dostrzeganie wszystkich cech produktu, bez względu na poziom zaspokojenia odczuwanej potrzeby.
C. brakiem dostrzegania wszystkich cech produktu, bez względu na poziom zaspokojenia odczuwanej potrzeby.
D. dostrzeganie tej cechy produktu, która najlepiej zaspokoi odczuwaną potrzebę.
PGF.08 Pytanie 31
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy przeprowadzaniu w mediach kampanii reklamowej nowego produktu, kierowanego do określonej grupy docelowej, należy największy nacisk położyć na
A. zasięg kampanii w grupie docelowej.
B. częstotliwość kontaktów z reklamą w całej populacji.
C. częstotliwość kontaktów z reklamą w grupie docelowej.
D. zasięg kampanii w całej populacji.
PGF.08 Pytanie 32
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawową wadą reklamy kinowej, wyświetlanej przed seansem filmowym jest
A. niemożność zbudowania wysokiej częstotliwości kontaktów z reklamą.
B. zagęszczenie spotów reklamowych.
C. możliwość ominięcia reklamy przez większość odbiorców.
D. bardzo niska zapamiętywalność komunikatu reklamowego.
PGF.08 Pytanie 33
Zarządzanie kampanią reklamową
Największą efektywną częstotliwość uzyskuje się, umieszczając reklamę
A. w telewizji.
B. na plakacie.
C. w radiu.
D. w gazecie.
PGF.08 Pytanie 34
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu public relations w firmie ubezpieczeniowej, która wchodzi na polski rynek, powinien zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. konferencji prasowej.
B. przyjęcia prasowego.
C. wycieczki prasowej.
D. briefingu.
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową
Po przeprowadzeniu sesji fotograficznej okazało się, że agencja reklamowa nie podpisała z modelkami umów o wykorzystanie ich wizerunku. Zdjęcia z sesji można opublikować, jeżeli
A. na zdjęciach nie widać twarzy.
B. będą wykorzystane w kampanii społecznej.
C. modelki już wcześniej pozowały dla tej agencji.
D. modelki otrzymały wynagrodzenie za sesję.
PGF.08 Pytanie 36
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się oznaczenie graficzne lub takie, które da się wyrazić w sposób graficzny, wykorzystywane do odróżniania w obrocie przedsiębiorstw, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Patent.
B. Koncesja.
C. Logon.
D. Znak towarowy.
PGF.08 Pytanie 37
Zarządzanie kampanią reklamową
Drukarnia otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe. Którą techniką druku wykona to zlecenie?
A. Tampondrukiem.
B. Typografią.
C. Fleksografią.
D. Światłodrukiem.
PGF.08 Pytanie 38
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając grupę docelową wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, wyodrębniono z rynku segment konsumentów o wyższym wykształceniu. Zastosowano więc segmentację według kryterium
A. ekonomicznego.
B. demograficznego.
C. społecznego.
D. geograficznego.
PGF.08 Pytanie 39
Zarządzanie kampanią reklamową
Planując podział budżetu kampanii telewizyjnej, najwięcej środków finansowych należy przeznaczyć na
A. kreację.
B. postprodukcję.
C. media.
D. produkcję.
PGF.08 Pytanie 40
Zarządzanie kampanią reklamową
W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), opisującym oddziaływanie reklamy na odbiorcę, występują kolejno:
A. uwaga, zainteresowanie, nakłanianie, działanie.
B. pragnienie, zainteresowanie, potrzeba, działanie.
C. nakłanianie, pragnienie, uwaga, działanie.
D. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie.