Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. nabywcy i sprzedawcy
B. oryginału i kopii
C. daty sprzedaży
D. kwoty podatku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 86,85 zł
B. 378,23 zł
C. 223,00 zł
D. 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?
A. 42,00 zł
B. 12,00 zł
C. 50,00 zł
D. 18,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?
A. Zlecenie przelewu
B. Wpłata w gotówce
C. Przekaz pocztowy
D. Czek gotówkowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o
A. sezonowości
B. krótkim cyklu obrotu
C. niskich kosztach sprzedaży
D. elastycznym popycie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?
A. 483,00 zł
B. 2 100,00 zł
C. 594,09 zł
D. 1 988,91 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. sprzedaży netto
B. zakupu netto
C. zakupu brutto
D. sprzedaży brutto
Zarządzanie kampanią reklamową
Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?
A. 125,00 zł
B. 153,75 zł
C. 92,25 zł
D. 148,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wartość budżetu reklamowego nie oddziałuje
A. sytuacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
B. częstotliwość przewidzianych działań reklamowych
C. etap cyklu życia produktu
D. świadomość odbiorców
PGF.08 Pytanie 170
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej ma za zadanie opracowywanie budżetów oraz realizację różnorodnych obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy przedstawia w tabelach, używając wielu funkcji matematycznych i finansowych. Do jego dyspozycji jest pakiet biurowy Microsoft Office, w którym najczęściej korzysta z aplikacji
A. Word
B. PowerPoint
C. Publisher
D. Excel
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem, który definiuje kluczowe warunki przyszłego kontraktu na zakup tonerów do drukarki, jest
A. list przewodni.
B. cennik.
C. oferta handlowa.
D. brief.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów
A. niepowtarzalnych
B. kluczowych
C. wybieralnych jednorodnych
D. wybieralnych różnorodnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:
A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
B. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
C. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
D. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. zmiana wartości życia
B. etyka reklamy
C. stopa podatkowa
D. faza rozwoju branży
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?
A. Zasięg kampanii
B. Wysokość budżetu reklamowego
C. Koszt dotarcia do jednego klienta
D. Wskaźnik obecności na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę płatności stosuje agencja reklamowa, gdy rozlicza reklamę w internecie na podstawie liczby kliknięć w banner?
A. CPA
B. CPS
C. CPL
D. CPC
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja, która jest płatnikiem VAT oraz współpracuje jedynie z firmami, w jaki sposób powinna rejestrować sprzedaż swoich usług?
A. Raportem płatności
B. Fakturą
C. Rachunkiem
D. Paragonem fiskalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
CPP to wskaźnik wskazujący na koszt
A. umieszczenia "product placement"
B. dotarcia z reklamą do 10 000 osób
C. dotarcia do 1% widzów reklamy
D. emisji reklamy w dwóch kanałach telewizyjnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?
A. Fakturę pro forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę korygującą
D. Notę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?
A. CPC
B. CPS
C. CPM
D. CPE
Zarządzanie kampanią reklamową
W miesiącu lipcu przedsiębiorstwo handlowe BIM zarejestrowało następujące wartości dotyczące VAT:
- VAT należny - 10 000 zł,
- VAT naliczony - 7 000 zł.
Jaką kwotę powinno wpłacić do Urzędu Skarbowego?
A. 10 000 zł
B. 3 000 zł
C. 17 000 zł
D. 7 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?
A. 7
B. 8
C. 6
D. 5
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile
A. są dopuszczone do obrotu handlowego
B. są przeznaczone do użytku
C. mają wysoką wartość jednostkową
D. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?
A. Fakturę wewnętrzną
B. Fakturę pro-forma
C. Fakturę VAT
D. Fakturę zaliczkową
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?
A. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
Zarządzanie kampanią reklamową
Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu
A. projektowego
B. emblematowego
C. osobowego
D. instytucjonalnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?
A. 1 230 zł
B. 1 000 zł
C. 250 zł
D. 750 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?
A. upominki dla klientów bez logo firmy
B. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
C. wydatki na reklamę w prasie
D. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile dni reklamowych ma możliwość zakupu firma zajmująca się sprzedażą obuwia w trakcie swojej kampanii promocyjnej, jeśli planuje codziennie emitować 2 spoty po 1 200,00 zł, a całkowity budżet na kampanię wynosi 90 000,00 zł?
A. 45 dni
B. 37 dni
C. 38 dni
D. 75 dni
Zarządzanie kampanią reklamową
Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?
A. segmentami rynkowymi a strategią
B. budżetem promocyjnym a medialnym
C. celami a grupą docelową
D. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą
A. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
B. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
C. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
D. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający propozycję sprzedaży lub zakupu towarów bądź usług, wskazujący na kluczowe warunki przyszłej transakcji kupna-sprzedaży, to
A. umowa
B. list przewodni
C. brief
D. oferta handlowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wynosi intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?
Parametr | Wartość parametru |
---|---|
Koszt kampanii | 160 000,00 zł |
Zasięg kampanii | 80% |
Częstotliwość kampanii | 2 |
A. 128 000 GRP
B. 160 GRP
C. 2 000 GRP
D. 40 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu
A. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
B. etap cyklu życia towaru
C. nazwa firmy reklamowej
D. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów w dni powszednie w stacji radiowej w godzinach 1500-1800 i korzystający z 5% rabatu agencyjnego?
Cennik czasu antenowego w stacji radiowej | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dni emisji | Pasma godzinowe emisji | ||||||
600-800 | 800-1200 | 1200-1500 | 1500-1800 | 1800-2000 | 2000-2200 | 2200-600 | |
poniedziałek-piątek | 89,00 | 108,00 | 114,00 | 100,00 | 54,00 | 45,00 | 20,00 |
sobota-niedziela | 52,00 | 69,00 | 74,00 | 45,00 | 37,00 | 45,00 | 20,00 |
*Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20-sekundowego spotu w wybranym czasie, zł |
A. 1 000,00 zł
B. 1 050,00 zł
C. 900,00 zł
D. 950,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?
A. 43 750,00 zł
B. 7 000,00 zł
C. 131 250,00 zł
D. 5 303,03 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Która pozycja z cennika ogłoszeń prasowych powinna zostać wyceniona jako najtańsza?
Liczba modułów | Kolor | Miejsce | |
---|---|---|---|
A. | 6 | nie | Strony redakcyjne |
B. | 4 | tak | Ostatnia strona |
C. | 8 | tak | Strony ogłoszeniowe |
D. | 6 | nie | Pierwsza strona |
A. d
B. A
C. C
D. B
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką minimalną liczbę rolek folii termotransferowej należy zamówić, aby wykonać nadruk 500 szt. kół o promieniu 11,5 cm? Rolka folii ma szerokość 50 cm i długość 20 mb, będzie wykorzystana optymalnie, a fragmenty folii nie będę sklejane.

A. 1 rolkę.
B. 6 rolek.
C. 5 rolek.
D. 3 rolki.
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się
A. nagranie demo muzycznego
B. wprowadzanie zmian graficznych
C. casting dla aktorów
D. opracowanie budżetu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 3%
B. 5%
C. 6%
D. 2%