Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. szacunkowa kwota wydatków reklamowych jednego z rywali
B. wymagania firmy, zawarte w planie celów marketingowych
C. dane dotyczące aktywności głównego konkurenta na rynku
D. procent przychodów firmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego elementu oznaczonego znakiem zapytania brakuje w załączonym cenniku reklamy internetowej?
| SERWISY | BILLBOARD RECTANGLE SKYSCRAPER | EXPAND BILLBOARD EXPAND SKYSCRAPER | TOPLAYER BRANDMARK POP-UP | BOX REKLAMOWY 314x210 | INTERSTITIAL |
|---|---|---|---|---|---|
| ? | |||||
| Strona główna | 90,00 zł | 140,00 zł | 150,00 zł | 150,00 zł | 180,00 zł |
| Run-On-Site | 60,00 zł | 70,00 zł | 80,00 zł | - | 90,00 zł |
| Serwisy z I poziomu cenowego | 135,00 zł | 210,00 zł | 240,00 zł | 320,00 zł | |
| Serwisy z II poziomu cenowego | 80,00 zł | 90,00 zł | 100,00 zł | 120,00 zł | |
A. Miejsca na stronie serwisu.
B. Nazwy produktu reklamowego.
C. Liczby emisji.
D. Autora reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
A. z zasięgiem efektywnym.
B. z częstotliwością efektywną.
C. z częstotliwością.
D. z zasięgiem.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?
A. Karta płatnicza
B. Przelew na konto
C. Czek rozrachunkowy
D. Przekaz pocztowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).
A. 2
B. 40
C. 4
D. 20
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj reklamy powinno zastosować przedsiębiorstwo, jeśli jego kampania reklamowa skupia się głównie na budowaniu luksusowego wizerunku produktu wśród bogatych kobiet?
A. Reklama w liniach lotniczych
B. Europlakat
C. Prestiżowy miesięcznik
D. Internetowy portal społecznościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?
A. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
B. zawierających mniej niż 8% alkoholu
C. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
D. przed godziną 2000
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z regulacjami prawnymi oraz zasadami etyki zawodowej, telewizyjne reklamy mogą przerywać seriale, programy rozrywkowe i filmy dokumentalne w dowolnym momencie, przy czym przerwa między kolejnymi reklamami powinna wynosić co najmniej
A. 20 minut
B. 30 minut
C. 15 minut
D. 45 minut
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa w miesiącu maju zrealizowała dla swojego klienta następujące zamówienie:
Oblicz podatek VAT, jaki musi zapłacić agencja, zakładając 23% stawkę podatku.
| Produkt | Cena sprzedaży netto, zł |
|---|---|
| Kubki reklamowe | 1 500,00 |
| Koszulki z nadrukiem | 2 500,00 |
| Smycze reklamowe | 1 000,00 |
| Razem | 5 000,00 |
A. 345,00 zł
B. 575,00 zł
C. 230,00 zł
D. 1 150,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest
A. opracowanie algorytmów sortujących
B. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
C. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
D. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 86,85 zł
B. 378,23 zł
C. 223,00 zł
D. 250,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie 300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?
| Pytanie | Odpowiedzi respondentów |
|---|---|
| "Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie?" | Tak - 225 odpowiedzi |
| "Jakiej marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe?" | Marki „King" - 186 odpowiedzi |
| "O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył?". | O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi |
A. 42%
B. 33%
C. 75%
D. 62%
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zamieszczony przykład prasowej reklamy drukowanej to

A. plakat
B. ogłoszenie drobne
C. ulotka
D. banderola
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaplanowała dla firmy kosmetycznej MAY półroczną kampanię z użyciem całostronicowego ogłoszenia po prawej stronie w miesięczniku o modzie i urodzie. Na podstawie zamieszczonego cennika określ wysokość budżetu przeznaczonego na kampanię medialną firmy MAY.
| Cennik reklamy prasowej (ceny dotyczą pojedynczych emisji) | ||
| lewa strona | prawa strona | |
| rozkładówka otwierająca | 543 000,00 zł | |
| rozkładówka | 421 000,00 zł | |
| IV okładka | 368 000,00 zł | |
| II okładka | 328 000,00 zł | |
| III okładka | 257 000,00 zł | |
| 1/1 strony | 213 000,00 zł | 250 000,00 zł |
| 1/2 strony | 157 000,00 zł | 191 000,00 zł |
| 1/3 strony | 130 000,00 zł | 140 000,00 zł |
| junior page | 214 000,00 zł | |
A. 2 292 000,00 zł
B. 1 284 000,00 zł
C. 1 500 000,00 zł
D. 2 526 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt 1 500 ulotek reklamowych zakładając, że koszt jednej ulotki wynosi 2,00 zł netto, a klient uzyskał rabat w wysokości 7% od ceny netto. Stawka VAT wynosi 23%?
A. 3 690,00 zł
B. 3 431,70 zł
C. 3 948,30 zł
D. 3 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje o tym, że reklamy nie mogą zawierać treści oraz elementów dyskryminujących, zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać poczucia lęku lub strachu, znajdują się w Kodeksie
A. cywilnym.
B. rodzinnym i opiekuńczym.
C. wykroczeń.
D. Etyki Reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z elementów modelu AIDCAS ma za zadanie wywołać długookresowe zadowolenie u konsumenta, które z kolei ma się przyczynić do ponownego wyboru reklamowanego produktu?
| zwrócenie uwagi odbiorcy |
| wywołanie zainteresowania |
| wzbudzenie chęci posiadania |
| przekonanie o słuszności wyboru |
| zakup |
| zapewnienie satysfakcji |
A. Pożądanie.
B. Działanie.
C. Satysfakcja.
D. Zainteresowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?
A. Fazy spadku.
B. Fazy dojrzałości.
C. Fazy wzrostu.
D. Fazy wprowadzania.
Zarządzanie kampanią reklamową
W miejscach pracy, gdzie realizowana jest lekka praca fizyczna, pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom temperaturę nie niższą niż
A. 16°C
B. 18°C
C. 15°C
D. 17°C
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie
A. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
B. w tworzeniu strategii medialnej
C. w planowaniu i zakupie mediów
D. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą wersję spotu reklamowego opisano w ramce?
| Agencja reklamowa postanowiła zbadać jak potencjalni odbiorcy spotu reklamowego oceniają pomysł. W tym celu stworzyła uproszczoną wersję spotu reklamowego na podstawie scenopisu obrazkowego z uproszczoną animacją postaci wewnątrz kadru oraz z planowanymi ruchami kamery. |
A. Fotomatik.
B. Animatik.
C. Master.
D. Storyboard.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się reklamą wykorzystuje estetyczny, prosty i trwały sposób na prezentację reklam, mając możliwość umieszczenia jednocześnie dwóch grafik. Oznacza to, że korzysta
A. z potykacza
B. z podajnika
C. z klipu
D. z makiety
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Handlowy
D. Przestrzenny
Zarządzanie kampanią reklamową
Wybierz zestaw cech charakteryzujących zamieszczony rysunek, wykonany w jednym z programów do tworzenia grafiki wektorowej.
| Promień rogu/narożnika | Wypełnienie | Obrys | |
|---|---|---|---|
| A. | 0 mm | gradientowe promieniste | jest |
| B. | 1 mm | gradientowe liniowe | brak |
| C. | 5 mm | gradientowe liniowe | jest |
| D. | 10 mm | gradientowe promieniste | jest |

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 1 650,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 525,00 zł
D. 1 500,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest
A. tworzenie przezroczystości działań polityków
B. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
C. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
D. kształtowanie wizerunku polityków
Zarządzanie kampanią reklamową
Który materiał będzie odpowiedni do wykonania reklamy przedstawionej na zdjęciu?

A. Folia ESD
B. Frontlit
C. Blockout
D. Folia OWV
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?
A. 750,00 zł
B. 875,25 zł
C. 250,00 zł
D. 1 060,88 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. zbierania śmietanki
B. penetracji rynku
C. dumpingu
D. dywersyfikacji
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
A. Etap I. Wzbudzenie zaufania
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
D. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent przypraw do mięs sprzedawanych w całym kraju, planując kampanię promocyjną mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego dotarcia do grupy odbiorców, powinien zdecydować się na reklamę w
A. poznaniakowym tygodniku opinii
B. lokalnej stacji radiowej
C. czasopiśmie dla konsumentów
D. ogólnokrajowym dzienniku
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
A. Krótkiego pośredniego
B. Bezpośredniego
C. Korporacyjnego
D. Długiego pośredniego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?
A. Listwowanie
B. Falcowanie
C. Bigowanie
D. Kaszerowanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?
A. brief kreatywny
B. debrief strategiczny
C. debrief reklamowy
D. brief reklamowy
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim typie rywalizacji na rynku można zaobserwować wielu przedsiębiorców z niewielkimi udziałami, którzy nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen na rynku?
A. Monopolu
B. Rywalizacji doskonałej
C. Rywalizacji monopolistycznej
D. Oligopolu
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. osiągniętej efektywności kampanii
B. założonych celach
C. przyjętym budżecie reklamowym
D. odbiorcach
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą technikę prezentacji przekazu reklamowego wybrał producent spotu telewizyjnego, którego kadr został przedstawiony na rysunku?

A. Demonstracja dynamiczna.
B. Styl życia.
C. Dowód naukowy.
D. Humor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych materiałów należy zastosować do oklejenia treściami reklamowymi nierównych, metalowych części karoserii samochodu przedstawionego na rysunku?

A. Siatkę MESH.
B. Papier blue back side.
C. Folię OVW.
D. Folię wylewaną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy
A. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
B. niektóre interesy stron są rozbieżne
C. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
D. druga strona działa w niewłaściwy sposób
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie, najczęściej w formie prezentacji multimedialnej (dokumentu), propozycji sprzedaży oraz działań promocyjnych dla potencjalnej marki lub firmy określa się mianem
A. debriefingu
B. oferty wiążącej
C. sprzedaży
D. urno wy wstępnej