Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. wydatki na reklamę w prasie
B. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
C. upominki dla klientów bez logo firmy
D. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
Zarządzanie kampanią reklamową
W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:
A. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
B. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
C. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
D. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
A. dumpingu
B. dominacji
C. przejęcia
D. skimmingu
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.
Cennik wybranych nośników reklamy | |
---|---|
Nośniki reklamy | Cena |
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku | 1 000 zł |
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku | 2 000 zł |
Spot reklamowy w radiu lokalnym | 3 000 zł |
Spot reklamowy w telewizji lokalnej | 5 000 zł |
A. 70 000 zł
B. 71 000 zł
C. 60 000 zł
D. 62 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych
A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
A. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
B. Do rodzin z małymi dziećmi.
C. Do przedsiębiorców.
D. Do zorganizowanych grup emerytów.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Końcowym rezultatem operacji wykonywanych na filmie będzie
A. utworzenie sekwencji wsadowej
B. utworzenie fotografii panoramicznej
C. utworzenie animacji z osią czasu
D. utworzenie sekwencji animacji poklatkowej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nowo powstała sieć prywatnych placówek medycznych chce umieścić swoje reklamy na bocznej powierzchni blacharskiej i szybach strony bezdrzwiowej krótkich autobusów miejskich. Który z wymienionych nośników powinien zostać wykorzystany w kampanii?
A. Busboard
B. Bus standard
C. Back
D. Dual busboard
Zarządzanie kampanią reklamową
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
A. przekształcaniem danych
B. organizowaniem danych
C. transferem danych
D. przetwarzaniem danych
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?
A. Informacyjnych
B. Pomocniczych
C. Manipulacyjnych
D. Zasadniczych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?
A. Radio.
B. Direct mail.
C. Telewizję.
D. Outdoor.
Zarządzanie kampanią reklamową
Próbka towaru załączona do gazety to forma reklamy prasowej zwana
A. wrzutka
B. wklejka
C. kalka
D. wszywka
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego kanału dystrybucji korzysta producent, który sprzedaje swoje wyroby bez udziału pośredników bezpośrednio do nabywcy?
A. Długiego pośredniego
B. Korporacyjnego
C. Krótkiego pośredniego
D. Bezpośredniego
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj rabatu stosuje stacja radiowa?
Cennik reklamy stacji radiowej na rok 2017 | ||
---|---|---|
Godzina emisji | Ilość spotów | Cena spotu, zł |
6:00-8:00 | 1 | 70,00 |
6:00-8:00 | 5 | 66,50 |
6:00-8:00 | 10 | 63,00 |
A. Sezonowy.
B. Gotówkowy.
C. Promocyjny.
D. Ilościowy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana osobowość medialna została ambasadorką marki kosmetycznej i promuje krem do twarzy. W wyniku tej reklamy wiele kobiet, identyfikujących się ze swoją idolą, nabyło krem. Tego rodzaju zachowanie odnosi się do efektu
A. snobizmu
B. super produktu
C. Veblena
D. owczego pędu
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?
A. deklaratywne
B. aliteracyjne
C. alogiczne
D. kontrastowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu
A. Microsoft Word
B. Microsoft Clip Organizer
C. Microsoft Access
D. Microsoft InfoPath Filler
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

A. Kalandra.
B. Falcerki.
C. Wykrojnika.
D. Rakli.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
A. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
B. zarządzania relacjami z klientami
C. zarządzania pracownikami
D. rozliczeń z fiskusem
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono metody prowadzenia wywiadu ankietowego. Największy wpływ na wybór respondentów istnieje w przypadku wywiadu
Kryterium | Wywiad ankietowy: | |||
---|---|---|---|---|
telefoniczny | za pośrednictwem poczty | osobisty | w centrum handlowym | |
Ilość informacji | ograniczona | ograniczona | nieograniczona | nieograniczona |
Jakość informacji | bardzo dobra | bardzo dobra | dobra | dobra |
Kontrola doboru | bardzo dobra | mała | dobra | mała |
Zwrotność informacji | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca | zadowalająca |
A. osobistego.
B. za pośrednictwem poczty.
C. w centrum handlowym.
D. telefonicznego.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. skyscraper, top layer, interstitial
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. diapazon, freeboard, fotografia
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby produkować ulotkę o wymiarach 105 x 148, zachowując jej rozmiary bez konieczności przycinania papieru do formatu, najlepiej zamówić papier w rozmiarze
A. A4
B. A6
C. A2
D. A0
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zaaranżowała sytuację, w której użytkownicy sieci sami dzielą się między sobą informacjami na temat firmy. Jak nazywa się takie podejście?
A. e-mail marketing
B. pozycjonowanie
C. marketing wirusowy
D. content marketing
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?
A. JPEG
B. AI
C. JPEG 2000
D. PNG
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?
A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Notę korygującą
D. Fakturę Proforma
Zarządzanie kampanią reklamową
W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?
A. wiersz reklamowy
B. komunikat
C. audycja
D. monolog
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. behawioralnej
B. geograficznej
C. psychograficznej
D. demograficznej
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?
A. AIDCAS
B. AIDA
C. DIPADA
D. DAGMAR
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. farmaceutycznych
B. ogrodowych
C. żywności
D. zaawansowanej technologii
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Porównywanie z innymi produktami
B. Zapoznawanie z produktem
C. Przekonywanie do produktu
D. Przypominanie produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest
A. towar.
B. koszt.
C. reklama.
D. dystrybucja.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja, która jest płatnikiem VAT oraz współpracuje jedynie z firmami, w jaki sposób powinna rejestrować sprzedaż swoich usług?
A. Paragonem fiskalnym
B. Rachunkiem
C. Raportem płatności
D. Fakturą
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej metody zbierania danych nie powinno się używać, gdy chcemy szybko przeprowadzić badanie i uniknąć wysokich wydatków?
A. CAPI
B. PAPI
C. CAWI
D. CATI
PGF.08 Pytanie 35
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie zadania wykonuje copywriter w agencji reklamowej?
A. wykonywanie badań oraz ich analiza
B. przeprowadzanie wywiadów rekrutacyjnych
C. ocena wyników finansowych przedsiębiorstwa
D. tworzenie oraz projektowanie haseł reklamowych
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?
A. 15 GRP
B. 7,5 GRP
C. 45 GRP
D. 30 GRP
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?
A. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
B. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
C. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
D. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?
W kontrze | W kontrze | W kontrze | W kontrze |
A. | B. | C. | D. |
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. dywersyfikacji
B. naśladowcy
C. dyferencjacji
D. specjalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?
Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121 Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy. § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia. |
A. Niezwłocznie.
B. Do końca miesiąca.
C. Siedem dni.
D. Następnego dnia.