Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który ma silne więzi z firmą i poleca ją innym, jest klientem

A. stałym.
B. narzekającym na ceny.
C. lojalnym.
D. zaangażowanym ekonomicznie.
PGF.08 Pytanie 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie

A. synonimu
B. personifikacji
C. porównania
D. epitetu
PGF.08 Pytanie 363
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. systemu dostarczania towarów firmy
B. sytuacji na rynku
C. perspektyw rozwoju produktu
D. cyklu życia produktu
PGF.07 Pytanie 364
Wykonywanie przekazu reklamow…

Pracownik działu kreatywnego uległ w drodze do pracy wypadkowi i w związku tym zdarzeniem przebywał na zwolnieniu lekarskim przez 40 dni. W tym czasie pracownikowi przysługuje

A. comiesięczne odszkodowanie
B. renta socjalna
C. zasiłek chorobowy
D. urlop wypoczynkowy
PGF.08 Pytanie 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?

A. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
B. w formie listu poleconego
C. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
D. przez e-mail
PGF.08 Pytanie 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 1,00%
B. 0,01%
C. 0,10%
D. 10,00%
PGF.08 Pytanie 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Łączny koszt produkcji gadżetów wynosi 100 zł, a planowany zysk producenta to 25 zł, z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 23%. Jaką kwotę brutto powinno się umieścić w cenniku gadżetów?

A. 125,00 zł
B. 153,75 zł
C. 92,25 zł
D. 148,00 zł
PGF.08 Pytanie 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała

A. product placement
B. sponsoring imienny
C. sponsoring emblematowy
D. mecenat
PGF.07 Pytanie 369
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji slogan reklamowy został utworzony przy użyciu

Ilustracja do pytania 9
A. kapitalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
B. kapitalików, kroju pisma: dwuelementowego bezszeryfowego
C. majuskuł, kroju pisma: pisanki dwuelementowej
D. wersalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
PGF.08 Pytanie 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. spot telewizyjny, citylight i direct mail
C. ulotki, plakaty, direct mail
D. reklamę kinową, prasową i internetową
PGF.08 Pytanie 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. MM
B. PZ
C. KP
D. WZ
PGF.08 Pytanie 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są nośniki reklamy w sieci?

A. diapazon, freeboard, fotografia
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. scyscraper, top layer, interstitial
PGF.08 Pytanie 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to

A. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
B. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
C. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
D. niezgodna z przepisami prawa
PGF.08 Pytanie 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. fullback
B. mobil
C. busboard
D. megabus
PGF.08 Pytanie 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych

A. pierwotnych wewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. wtórnych zewnętrznych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?

A. 17,70 zł
B. 15,40 zł
C. 24,60 zł
D. 22,30 zł
PGF.07 Pytanie 377
Wykonywanie przekazu reklamow…

Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?

A. Dowodu naukowego
B. Stylu życia
C. Rekomendacji
D. Demonstracji
PGF.07 Pytanie 378
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż format zapisu pliku graficznego, który zachowa przezroczystość i będzie publikowany na stronie internetowej?

A. psd
B. jpg
C. png
D. tif
PGF.08 Pytanie 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na

A. produkcję
B. kreację
C. postprodukcję
D. media
PGF.08 Pytanie 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacji nie należy podejmować, kiedy

A. obie strony są od siebie uzależnione
B. każda strona ma coś do zaoferowania
C. żądania jednej ze stron są nieetyczne
D. obie strony mogą coś zyskać
PGF.08 Pytanie 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się standard rozmowy w sprzedaży?

A. forma werbalnego przywitania klienta
B. dynamiczne tempo prezentacji oferty
C. eleganckie słownictwo sprzedawcy
D. natychmiastowe dążenie do zakończenia sprzedaży
PGF.08 Pytanie 382
Zarządzanie kampanią reklamową

W wyniku analizy segmentacji oraz wyboru grupy docelowej, agencja reklamowa postanowiła dostosować elementy marketingu mix specjalnie dla swojego klienta – dużej sieci handlowej. Jaką strategię marketingową postanowiła wdrożyć ta agencja?

A. Marketingu niezróżnicowanego
B. Marketingu masowego
C. Marketingu zróżnicowanego
D. Marketingu zindywidualizowanego
PGF.08 Pytanie 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kartkę papieru w formacie można umieścić w kopercie C4 bez jej składania?

A. Al
B. A3
C. A4
D. A2
PGF.08 Pytanie 384
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy reklamowej pragnie zrealizować wielkoformatową reklamę zewnętrzną przy użyciu atramentów rozpuszczalnikowych, które cechują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz oraz promieniowanie UV. Jakiego rodzaju druk powinno się zastosować?

A. Sitowy
B. Hot-stamping
C. Solwentowy
D. Offsetowy
PGF.08 Pytanie 385
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. pop-up window
B. viral video
C. fan page
D. button
PGF.08 Pytanie 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 483,00 zł
B. 594,09 zł
C. 2 100,00 zł
D. 1 988,91 zł
PGF.08 Pytanie 387
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku artykułów standardowych, mało zróżnicowanych pod względem ceny i jakości oraz niezróżnicowanych marką, należy zastosować

A. public relations
B. promocję sprzedaży
C. reklamę
D. sponsoring
PGF.08 Pytanie 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?

A. pianowa i śniegowa
B. proszkowa i pianowa
C. proszkowa i śniegowa
D. pianowa i halonowa
PGF.08 Pytanie 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Zachowania nabywcze, które pozwalają na osiągnięcie jak najwyższego poziomu satysfakcji, zazwyczaj związane z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym dochodzie, to zachowania

A. irracjonalne
B. zamierzone
C. dobrowolne
D. racjonalne
PGF.08 Pytanie 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu posttestu reklamy na grupie 200 osób, stwierdzono, że 150 osób spontanicznie wskazało reklamę konkretnej marki. Jaki jest wskaźnik spontanicznej świadomości reklamy?

A. 25%
B. 50%
C. 75%
D. 150%
PGF.08 Pytanie 391
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową

A. przywództwa kosztowego
B. wzrostu zysku i sprzedaży
C. zbierania śmietanki
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 392
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady dotyczące umieszczania reklam zewnętrznych przy pasie drogowym określa ustawa

A. budowlana
B. handlowa
C. cywilna
D. gospodarcza
PGF.08 Pytanie 393
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Korzyść – cecha – zaleta
B. Cecha – zaleta – korzyść
C. Zaleta – korzyść – cecha
D. Cecha – korzyść – zaleta
PGF.08 Pytanie 394
Zarządzanie kampanią reklamową

Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji

A. Excel
B. Outlook
C. PowerPoint
D. Word
PGF.08 Pytanie 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się

A. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
B. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
C. niskimi barierami wejścia i wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
PGF.08 Pytanie 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechami charakterystycznymi klienta są zachowanie dystansu wobec sugestii sprzedawcy oraz poszukiwanie niedoskonałości w oferowanych produktach?

A. przeciętnego
B. nieufnego
C. niecierpliwego
D. milczącego
PGF.08 Pytanie 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby produkować ulotkę o wymiarach 105 x 148, zachowując jej rozmiary bez konieczności przycinania papieru do formatu, najlepiej zamówić papier w rozmiarze

A. A0
B. A4
C. A6
D. A2
PGF.08 Pytanie 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?

A. sprzedaży brutto
B. zakupu brutto
C. sprzedaży netto
D. zakupu netto
PGF.07 Pytanie 399
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu zwrócenia uwagi czytelnika, nagłówek typu nowość w prasowym ogłoszeniu modułowym należy umieścić w pozycji numer

Ilustracja do pytania 39
A. 3
B. 2
C. 4
D. 1
PGF.08 Pytanie 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. marketingu bezpośredniego
B. public relations
C. merchandisingu
D. sponsoringu