Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Scenę rodzajową z codziennego życia.
B. Styl życia.
C. Prezentację.
D. Zalecenie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest
A. banner
B. witryna
C. wrzutka
D. wszywka
Zarządzanie kampanią reklamową
Na fakturze zakupu/sprzedaży kupujący dostrzegł różnicę w cenie. Który dokument powinien ponownie wystawić sprzedawca, aby naprawić ten błąd?
A. Protokół reklamacyjny
B. Fakturę sprzedaży
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową
Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest
A. prosta forma przekazu
B. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
C. zastosowanie wielu kolorów
D. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
Zarządzanie kampanią reklamową
Licencje Creative Commons (wolne licencje) oferują różnorodny zestaw warunków licencyjnych - swobody i ograniczenia. Przedstawiony na rysunku symbol oznacza, że utworu wolno używać

A. w celach komercyjnych, bez konieczności uzyskania zgody autora.
B. w celach niekomercyjnych.
C. w celach komercyjnych z koniecznością uzyskania zgody autora.
D. tylko w oryginalnej formie bez dokonywania przekształceń.
Zarządzanie kampanią reklamową
Po zakończeniu transakcji sprzedażowej, klient zdał sobie sprawę, że istnieje inny produkt, który jest bardziej konkurencyjny pod względem ceny oraz jakości. Co to oznacza dla jego odczuć?
A. dysonans pozakupowy
B. warunkowanie klasyczne
C. dysonans poznawczy
D. brak dopasowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w
media | tygodnie | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
I | II | III | IV | V | VI | |
gazeta A | x | x | x | |||
portal horyzontalny X | x | x | ||||
diapazony | x | x | x | x | x | x |
A. kosztorysie.
B. planie medialnym.
C. harmonogramie przygotowania reklamy.
D. briefie kreatywnym.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wydrukować ograniczoną liczbę wizytówek, należy zastosować
A. drukarnię tampondrukową.
B. drukarkę cyfrową.
C. sitodruk.
D. wklęsłodruk.
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę
A. kolor oraz liczbę wydruków
B. liczbę stron w druku
C. typ druku, liczbę oraz kolor
D. kolor oraz typ druku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
A. Kompetentność
B. Empatię
C. Asertywność
D. Egocentryzm
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamy planuje stworzenie kampanii, której celem jest promocja Beskidu Wyspowego jako turystycznie atrakcyjnego regionu, będącego alternatywą dla popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Który z wymienionych środków promocji powinna wybrać biuro reklamy?
A. Ogólnopolski program telewizji publicznej
B. Lokalną stację radiową
C. Regionalny portal internetowy
D. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
B. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
C. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
D. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zrealizowała lokalną kampanię w radiu. Docelowa grupa składała się z 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii stwierdzono, że spot usłyszało 500 osób z tej grupy. Jakie jest zasięg reklamy, oceniając skuteczność kampanii?
A. 25,0%
B. 40,0%
C. 4,0%
D. 2,5%
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Kalkulatory
B. Fartuszki
C. Długopisy
D. Kalendarze
Zarządzanie kampanią reklamową
Które reklamy emitowane według załączonego harmonogramu, ze względu na zapping i umiejscowienie w bloku reklamowym, są najbardziej interesujące dla reklamodawców?

A. Reklamy 1 i 2
B. Reklamy 3 i 4
C. Reklamy 1 i 6
D. Reklamy 5 i 6
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4200,00 zł.
Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
---|---|---|
ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 8 emisji.
B. 6 emisji.
C. 12 emisji.
D. 7 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to
A. marketing wirusowy
B. telemarketing
C. akwizycja
D. sprzedaż on-line
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu wykonania reklamy umieszczonej na bocznych szybach autobusu należy zastosować
A. folię OVW
B. folię magnetyczną
C. folię flex
D. folię wylewaną
Zarządzanie kampanią reklamową
Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?
Konstrukcja wielkogabarytowa | Billboard | Tablica reklamowa | Megaboard | Totem | X |
A. Plakat.
B. Ulotkę.
C. Roll-up.
D. Pylon.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?
A. rutynowych
B. redukujących dysonans
C. poszukujących różnorodności
D. zmodyfikowanych
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały
A. 25% powierzchni reklamy
B. 30% powierzchni reklamy
C. 20% powierzchni reklamy
D. 15% powierzchni reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę należy zastosować do uzyskania jednolitego nadruku na drewnianych ołówkach?
A. Fleksografii
B. Tampodruku
C. Termonadruku
D. Rotograwiury
Zarządzanie kampanią reklamową
Określ liczbę emisji reklamy prasowej w weekendowych wydaniach pewnego dziennika, jeśli klient zażyczył sobie, aby reklama zajmowała 2 moduły oraz była wydrukowana w kolorze. Budżet kampanii wynosi 4 900,00 zł.
Dzień wydania | Cena 1 modułu ogłoszenia [zł] | |
---|---|---|
ogłoszenie kolorowe | ogłoszenie czarno-białe | |
poniedziałek-piątek | 250,00 | 180,00 |
sobota-niedziela | 350,00 | 280,00 |
A. 8 emisji.
B. 6 emisji.
C. 12 emisji.
D. 7 emisji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zwrócił się do agencji reklamowej z prośbą o przeprowadzenie redesignu opakowania, czyli
A. unowocześnienia wizerunku wcześniejszego opakowania
B. zaplanowania zupełnie innego opakowania
C. zrealizowania testów użytkowników nowego opakowania
D. stworzenia wizualizacji nowego oraz poprzedniego opakowania
Zarządzanie kampanią reklamową
Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się
A. demonstrację
B. rekomendację
C. styl życia
D. kawałek życia
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonans po zakupie w zachowaniu konsumenta na rynku związanym z nabywaniem to
A. negatywny stan emocjonalny spowodowany niezadowoleniem z zakupu
B. neutralny stan emocjonalny wywołany dokonaniem zakupu
C. pozytywny stan emocjonalny spowodowany satysfakcją z zakupu
D. stan uświadomienia sobie potrzeb
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?
A. wprowadzenie towaru na rynek
B. wyprzedaż towaru
C. przypomnienie o produkcie
D. pozycjonowanie towaru na rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju slogan wykorzystuje do promocji swoich batonów firma Tabalugo?

A. Emocjonalny.
B. Niesamodzielny.
C. Społeczny.
D. Samodzielny.
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura reklamy przedstawia klientowi ofertę na sprzedaż usługi reklamowej, która obejmuje między innymi zdefiniowanie charakterystyki marki, budowanie marki oraz propozycje jej zarządzania. Jaki tytuł powinna mieć ta prezentacja?
A. Branding.
B. Układ.
C. Packshot.
D. Wyświetlacz.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono hasło reklamowe, które należy umieścić na ulotce reklamowej, aby w szybki sposób zbadać skuteczność własnej reklamy w swoim mieście?

A. Na ilustracji 1
B. Na ilustracji 3
C. Na ilustracji 2
D. Na ilustracji 4
PGF.08 Pytanie 391
Zarządzanie kampanią reklamową
Wypowiedź przytoczona w ramce jest charakterystyczna dla klienta typu
„Potrzebuję strony internetowej, responsywnej z zastosowaniem systemu zarządzania treścią. Proszę zaproponować kilka strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy." |
A. "ja".
B. "inni".
C. osobistego.
D. problemowego.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka część budżetu została przeznaczona przez firmę na reklamę multimedialną w 2024 roku?

A. 9%
B. 50%
C. 20%
D. 59%
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje
A. rzeczowe
B. kooperacyjne
C. twarde
D. miękkie
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief
A. reklamowy
B. marketingowy
C. kreatywny
D. nazewniczy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z zadań agencji reklamowej względem klienta jest dostarczenie mu storyboardu z przedstawioną ścieżką dźwiękową. W celu realizacji tego zadania opiekun klienta w agencji reklamowej powinien udostępnić klientowi
A. key Visual
B. storyboard
C. animatic
D. layout
Zarządzanie kampanią reklamową
Aplikacja komputerowa, która pozwala na stworzenie pokazu slajdów ilustrujących ofertę sprzedaży z animacjami oraz różnorodnymi efektami przejścia, to
A. program do obliczeń
B. system do zarządzania bazą danych
C. edytor tekstowy
D. program do prezentacji multimedialnych
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie
A. prostolinijne
B. harmonijne
C. monochromatyczne
D. kontrastowe
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi
A. od 1,1 do 2
B. 2
C. 1
D. 3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?
A. Rekomendacji
B. Stylu życia
C. Dowodu naukowego
D. Demonstracji
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z dokumentów został przedstawiony w ramce?

A. Zlecenia na emisję reklamy.
B. Plan mediów.
C. Regulamin emisji reklamowych spotów.
D. Schemat blokowy.