Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 361
Zarządzanie kampanią reklamową

Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek promocyjnych w formacie A5, powinno się zastosować

A. druk offsetowy
B. fleksografię
C. tampodruk
D. druk cyfrowy
PGF.08 Pytanie 362
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
B. Plakat umieszczony przed restauracją
C. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
D. Reklama w TVP3 Katowice
PGF.08 Pytanie 363
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się standard rozmowy w sprzedaży?

A. forma werbalnego przywitania klienta
B. eleganckie słownictwo sprzedawcy
C. natychmiastowe dążenie do zakończenia sprzedaży
D. dynamiczne tempo prezentacji oferty
PGF.08 Pytanie 364
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?

A. Czek gotówkowy
B. Przekaz pocztowy
C. Zlecenie przelewu
D. Wpłata w gotówce
PGF.08 Pytanie 365
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii400 000,00 zł
Zasięg kampanii200
Częstotliwość kampanii40

A. 8 000,00 zł
B. 50,00 zł
C. 40,00 zł
D. 10 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 366
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje

A. twarde
B. rzeczowe
C. kooperacyjne
D. miękkie
PGF.08 Pytanie 367
Zarządzanie kampanią reklamową

Najszerszy zasięg witryny internetowej firmy określa się mianem zasięgu

A. globalnym
B. międzynarodowym
C. regionalnym
D. lokalnym
PGF.08 Pytanie 368
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy

A. nagłówek.
B. slogan.
C. logotyp.
D. slogo.
PGF.08 Pytanie 369
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest podstawowe zadanie emisji reklam w etapie nasycenia cyklu życia produktu?

A. wprowadzenie towaru na rynek
B. przypomnienie o produkcie
C. wyprzedaż towaru
D. pozycjonowanie towaru na rynku
PGF.08 Pytanie 370
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie

A. sklepu internetowego
B. szyldów reklamowych
C. pylonu multimedialnego
D. tablic reklamowych
PGF.08 Pytanie 371
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem reklamy w radio, który pozwala na zaangażowanie słuchaczy, jest

A. komunikat
B. scenka
C. wykład
D. konkurs
PGF.08 Pytanie 372
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi

A. produkt
B. dystrybucja
C. segmentacja
D. cena
PGF.08 Pytanie 373
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę

A. krzywej doświadczeń
B. pięciu sił Portera
C. grup strategicznych
D. generalnej segmentacji otoczenia
PGF.08 Pytanie 374
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?

A. Microsoft Word
B. Microsoft InfoPath
C. Microsoft Excel
D. Microsoft PowerPoint
PGF.08 Pytanie 375
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. do 5 lat pozbawienia wolności
B. związana z konfiskatą aktywów firmy
C. do 10 lat pozbawienia wolności
D. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
PGF.08 Pytanie 376
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. żółty
B. czerń
C. zieleń
D. błękit
PGF.08 Pytanie 377
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zaprezentować cechy oferowanego towaru w formie reklamy na przystankach autobusowych, przedsiębiorstwo powinno wybrać typ reklamy

A. mobile
B. citylight
C. skyper
D. neon
PGF.08 Pytanie 378
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji

Liczba dotychczasowych kontaktówDataWartość zakupuInformacje o przesłanej ofercie

A. psychograficznych.
B. geograficznych.
C. historycznych.
D. demograficznych.
PGF.08 Pytanie 379
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasada kontrastowania kształtów i kolorów polega na

A. tworzeniu statycznych kompozycji
B. zestawianiu dużych form z małymi, żółtych z czarnymi
C. ustawianiu wielobarwnych sekwencji
D. grupowaniu w zbiorowiska form o podobnych wymiarach, kształcie i barwie
PGF.08 Pytanie 380
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest

A. analiza porównawcza
B. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
C. uświadomienie potrzeby
D. ocena opcji
PGF.08 Pytanie 381
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?

A. Telewizję
B. Prasę
C. Internet
D. Radio
PGF.08 Pytanie 382
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na

A. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
B. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
C. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
PGF.08 Pytanie 383
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest

A. spotem reklamowym
B. nośnikiem reklamy
C. formatem reklamy
D. sloganem reklamowym
PGF.08 Pytanie 384
Zarządzanie kampanią reklamową

W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby

A. bezpieczeństwa
B. miłości
C. transcendencji
D. szacunku
PGF.07 Pytanie 385
Wykonywanie przekazu reklamow…

W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?

A. Mocne strony
B. Słabe strony
C. Szanse
D. Zagrożenia
PGF.08 Pytanie 386
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć

A. aktualizację programów.
B. regularną weryfikację danych.
C. elektroniczne systemy ochrony danych
D. cykliczne skanowanie komputerów.
PGF.08 Pytanie 387
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?

A. Brief kreatywny
B. Portfolio.
C. Układ.
D. Studium przypadku.
PGF.08 Pytanie 388
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?

A. Naming
B. Marketing szeptany
C. Copywriting
D. Marketing kreatywny
PGF.08 Pytanie 389
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Korzyść – cecha – zaleta
B. Cecha – zaleta – korzyść
C. Cecha – korzyść – zaleta
D. Zaleta – korzyść – cecha
PGF.08 Pytanie 390
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to

A. proof analogowy
B. preset
C. posttest
D. proof cyfrowy
PGF.07 Pytanie 391
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy

A. zakup czasu antenowego w telewizji
B. analiza kosztów kampanii reklamowej
C. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
D. wykonywanie badań skuteczności reklamy
PGF.08 Pytanie 392
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się

A. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
B. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
C. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
D. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
PGF.08 Pytanie 393
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
B. natychmiastową znajomość marki TOM
C. wskaźnik efektywności kampanii SEM
D. unikatową propozycję sprzedaży USP
PGF.08 Pytanie 394
Zarządzanie kampanią reklamową

W materiałach reklamowych nie wolno używać głosu ani wizerunku osób, które prowadziły programy informacyjne, publicystyczne lub dziecięce, w czasie krótszym niż

A. 3 miesiące przed emisją reklamy
B. 12 miesięcy przed emisją reklamy
C. 6 miesięcy przed emisją reklamy
D. 9 miesięcy przed emisją reklamy
PGF.08 Pytanie 395
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?

A. Efekt halo
B. Prawo bliskości
C. Reguła zaangażowania i konsekwencji
D. Reguła niedostępności
PGF.08 Pytanie 396
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?

A.B.C.D.
Prezentacja ofertyNegocjacjeOkreślenie potrzeb klientaNegocjacje
Określenie potrzeb klientaPrezentacja ofertyPrezentacja ofertyPodpisanie umowy
Podpisanie umowyOkreślenie potrzeb klientaNegocjacjePrezentacja oferty
NegocjacjePodpisanie umowyPodpisanie umowyOkreślenie potrzeb klienta

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 397
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. kreacji
B. storyboardu
C. medialny
D. postprodukcji
PGF.08 Pytanie 398
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się

A. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
B. spowolnić tempo filmu
C. przyspieszyć tempo mówionych słów
D. przyspieszyć tempo filmu
PGF.08 Pytanie 399
Zarządzanie kampanią reklamową

Termin odnoszący się do standardowej wartości dodanej do ceny produktu podczas ustalania kosztu produktu promocyjnego to

A. dyskontem
B. marżą
C. rabatem
D. bonifikatą
PGF.08 Pytanie 400
Zarządzanie kampanią reklamową

Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest

A. wyrobem z sektora elektronicznego
B. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
C. zgodny z normami Unii Europejskiej
D. przetestowany elektronicznie