Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z przedstawionych narzędzi marketingu zalicza się do narzędzi promocji handlowej?

A. Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów w określonym czasie.
B. Konferencje prasowe z udziałem co najmniej 10 dziennikarzy.
C. Sponsoring instytucjonalny połączony z publicity.
D. Komunikację wewnętrzną skierowaną do własnych pracowników.
PGF.08 Pytanie 402
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo wypuściło na rynek nowy produkt. Celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez przedsiębiorstwo nie jest

A. motywowanie zatrudnionych pracowników działu PR.
B. pozyskanie nowych punktów sprzedaży.
C. zachęcenie handlowców do wspierania sprzedaży produktu przez jego lepszą prezentację w sklepie.
D. wsparcie kampanii reklamowej i promocji konsumenckiej.
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową

Sponsorowanie przez bank tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie to przykład sponsoringu

A. osobowego.
B. instytucjonalnego.
C. projektowego.
D. emblematowego.
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową

Działanie polegające na umieszczeniu w filmie, sztuce teatralnej lub powieści produktu oznakowanego konkretną marką zamiast anonimowego rekwizytu, co przynosi jego wytwórcy lub dystrybutorowi korzyści promocyjne, to tzw.

A. promocja konsumencka.
B. product placement.
C. marketing mix.
D. public relations.
PGF.08 Pytanie 405
Zarządzanie kampanią reklamową

Po szeroko zakrojonej kampanii reklamowej firmy sprzedającej potrawy fast food, państwo X stwierdzili, że nie będą już jadać hamburgerów. Uważają, że jest to pożywienie zwykłych konsumentów, do których oni nie należą. Z punktu widzenia marketingu zachowanie państwa X jest określane jako

A. "zapomniany raj".
B. "owczy pęd".
C. "czar prysł".
D. "efekt snobizmu".
PGF.08 Pytanie 406
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana celebrytka została twarzą firmy kosmetycznej i reklamuje krem do twarzy. Pod wpływem reklamy bardzo wiele kobiet, utożsamiających się ze swoją idolką, kupiło krem. Zachowanie tego typu jest związane z efektem

A. Veblena.
B. super produktu.
C. owczego pędu.
D. snobizmu.
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową

Krótkie pismo towarzyszące innym dokumentom, w celu uzupełnienia treści przesyłanych wraz z nim dokumentów to

A. prezentacja pitch.
B. notatka służbowa.
C. firmowe referencje.
D. pismo przewodnie.
PGF.08 Pytanie 408
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramce zamieszczono fragment pisma firmy, skierowanego do agencji reklamowej. Treść pisma wskazuje, że jest to

Ilustracja do pytania 8
A. ogłoszenie prasowe.
B. pismo przewodnie.
C. zapytanie ofertowe.
D. brief reklamowy.
PGF.08 Pytanie 409
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa pracuje nad kampanią promocji turystycznej województwa warmińsko-mazurskiego. Celem kampanii jest pokazanie piękna przyrody regionu oraz zwiększenie ilości przyjazdów polskich turystów. Najlepszą formą reklamy w tym przypadku jest

A. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji.
B. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej.
C. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej.
D. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie.
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje kampanię promocyjną dla niedużej firmy, która dysponuje bardzo niskim budżetem na działania promocyjne. Oczekiwaniem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów za stosunkowo nieduże pieniądze. W takim przypadku agencja reklamowa powinna zaproponować następujące środki przekazu reklamowego:

A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową.
B. spot telewizyjny, citylight i direct mail.
C. ulotki, plakaty, direct mail.
D. reklamę kinową, prasową i internet.
PGF.08 Pytanie 411
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach kampanii reklamowej "Mazury cud natury" powstał film, promujący piękno przyrody województwa warmińsko-mazurskiego. W filmie wykorzystano elementy dwóch wcześniejszych filmów i taka informacja w filmie została ujęta. Zamieszczono tytuły obu wcześniejszych filmów i nazwiska ich reżyserów. W tym przypadku zostały zastosowane przepisy

A. prawa pracy.
B. Kodeksu postępowania administracyjnego.
C. Kodeksu cywilnego.
D. o prawie autorskim.
PGF.08 Pytanie 412
Zarządzanie kampanią reklamową

Do obowiązków copywritera w agencji reklamowej należy

A. przeprowadzanie badań i ich analizowanie.
B. pisanie i projektowanie sloganów reklamowych.
C. analizowanie wyników finansowych firmy.
D. przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych.
PGF.08 Pytanie 413
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, zajmujący się projektowaniem różnych form środków reklamowych z wykorzystaniem komputera i specjalnego oprogramowania, to

A. analityk reklamowy.
B. informatyk.
C. programista.
D. grafik komputerowy.
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową

Tekstowe przedstawienie nazwy firmy to

A. tagline.
B. logotyp.
C. sygnet.
D. logo.
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową

Firmowe druki okolicznościowe o charakterze użytkowym, opracowane w ramach systemu identyfikacji wizualnej firmy (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to

A. praktycyzmy.
B. akcydensy.
C. logotypy.
D. typografie.
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową

Graficzna forma przedstawienia marki to

A. grafotyp.
B. prototyp.
C. logotyp.
D. logo.
PGF.08 Pytanie 417
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument, który zawiera opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy, to

A. typografia firmowa.
B. logograf wizualny.
C. księga standardów CI.
D. akcydens służbowy.
PGF.08 Pytanie 418
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie panie otworzyły zakład usług krawieckich na dużym osiedlu mieszkaniowym. O swojej działalności chcą poinformować mieszkańców osiedla. Dobrą i niedrogą formą reklamy będą

A. ulotki reklamowe.
B. citylighty.
C. spoty telewizyjne.
D. billboardy.
PGF.08 Pytanie 419
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa na zamówienie klienta opracowała plakat reklamowy. Na plakacie zastosowano kilka odcieni jednego koloru. Zastosowana technika komponowania kolorów to zestawienie

A. prostolinijne.
B. kontrastowe.
C. monochromatyczne.
D. harmonijne.
PGF.08 Pytanie 420
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedmiotem prawa autorskiego i własności intelektualnej jest wykorzystywany w pracy firmy reklamowej

A. symbol urzędowy.
B. opublikowany opis patentowy.
C. akt normatywny.
D. program komputerowy.
PGF.08 Pytanie 421
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafik komputerowy do obróbki cyfrowej zdjęć powinien wykorzystywać przede wszystkim program graficzny

A. Tagged Image File Format.
B. Adobe Photoshop CS.
C. Graphics Interchange Format.
D. Joint Photographic Experts Group.
PGF.08 Pytanie 422
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma istnieje na rynku od sześciu miesięcy. W strategii reklamy założyła, że chce dotrzeć do dużej grupy klientów. Reklama nie może być jednak kosztowna, ponieważ firma nie wypracowała jeszcze zysków. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku będzie wybór takiego nośnika jak

A. bannery reklamowe w Internecie.
B. neony świetlne w centrum miast.
C. radiowe spoty reklamowe.
D. telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej.
PGF.08 Pytanie 423
Zarządzanie kampanią reklamową

Znany, światowy koncern samochodowy w ramach realizowanej kampanii promocyjnej chce pokazać piękno i zalety najnowszego modelu samochodowego. Najlepszym medium w tym przypadku będzie

A. radio.
B. telewizja.
C. outdoor.
D. prasa.
PGF.08 Pytanie 424
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przeznaczyła kwotę 200 000 zł na reklamę telewizyjną. 30-sekundowy spot telewizyjny kosztuje 5 000 zł. Firma zdecydowała, że zakupiony 30-sekundowy spot będzie ukazywał się 4 razy dziennie. Ile dni będzie trwała telewizyjna kampania reklamowa ?

A. 10
B. 20
C. 12
D. 15
PGF.08 Pytanie 425
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek dla dzieci zdecydował się na kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji. Spot reklamowy firmy będzie ukazywał się kilka razy dziennie o różnych porach dnia. Najmniej korzystnym czasem antenowym w tym przypadku będzie

A. ranek - od godz. 6.00 do 12.00.
B. południe - od godz. 12.00 do 17.00.
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30.
D. wieczór, pasmo największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00.
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawa oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej mówią, że w reklamie telewizyjnej seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej

A. 30 minut.
B. 15 minut.
C. 45 minut.
D. 20 minut.
PGF.08 Pytanie 427
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama i promocja piwa może być prowadzona

A. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
B. w prasie młodzieżowej i dziecięcej.
C. z udziałem osób małoletnich.
D. w radiu i telewizji w godzinach od 6.00 do 20.00.
PGF.08 Pytanie 428
Zarządzanie kampanią reklamową

Pismo oparte na alfabecie łacińskim o łamanych i bardzo ozdobnych konturach, użytkowane najdłużej w Niemczech, bo aż do XIX wieku, określane jest jako

A. egipcjanka.
B. antykwa.
C. gotyk.
D. grotesk.
PGF.08 Pytanie 429
Zarządzanie kampanią reklamową

Sztuka projektowania i wykonywania liter do różnego typu reklam to

A. literactwo.
B. liternictwo.
C. litografia.
D. literoznawstwo.
PGF.08 Pytanie 430
Zarządzanie kampanią reklamową

Barwę zieloną uzyskuje się w wyniku zmieszania dwóch barw

A. czerwonej i niebieskiej.
B. niebieskiej i żółtej.
C. żółtej i czerwonej.
D. białej i żółtej.
PGF.08 Pytanie 431
Zarządzanie kampanią reklamową

Studio reklamy przygotowało kampanię reklamową opartą na środkach masowego przekazu, z wykorzystaniem takich nośników jak: telewizja, radio, prasa, plakat i outdoor. Ten typ reklamy to

A. ATL
B. BTL
C. POS
D. POP
PGF.08 Pytanie 432
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa na zamówienie klienta przygotowała kampanię reklamową. W ramach kampanii opracowano wiele materiałów i gadżetów promocyjnych takich jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki i długopisy z logo produktu. Ten typ reklamy to

A. ATL
B. CPP
C. GRP
D. BTL
PGF.08 Pytanie 433
Zarządzanie kampanią reklamową

Do obowiązków pracownika agencji reklamowej należy przygotowywanie budżetów oraz dokonywanie różnego typu obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy zestawia w tabele, wykorzystując wiele funkcji matematycznych i finansowych. Do swojej dyspozycji ma pakiet biurowy Microsoft Office, z którego najczęściej wykorzystuje aplikację

A. Publisher.
B. Word.
C. PowerPoint.
D. Excel.
PGF.08 Pytanie 434
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przygotowała kampanię reklamową produktów dla dzieci i młodzieży. W kampanii zadbano o to, żeby przekaz reklamowy nie zagrażał fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży oraz nie podważał autorytetu rodziców. W przypadku takiej reklamy zastosowano wytyczne

A. ustawy o prawie autorskim.
B. prawa pracy.
C. sponsoringu.
D. kodeksu etyki reklamy.
PGF.08 Pytanie 435
Zarządzanie kampanią reklamową

Ankieterzy badania opinii publicznej po przeprowadzonej kampanii społecznej zastosowali w kwestionariuszach ankietowych i wywiadach kwestionariuszowych pytania, które polegały na udzieleniu jednej z pięciu odpowiedzi ułożonych w porządku od stopnia całkowitej akceptacji do stopnia całkowitego odrzucenia. Pytania te noszą nazwę skali

A. interwałowej.
B. Likerta.
C. Thuerstona.
D. alternatywnej.
PGF.08 Pytanie 436
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa otrzymała zamówienie na wykonanie billboardów, które będą umieszczone przy drodze szybkiego ruchu. Billboardy, oprócz zawartej treści, mają przyciągnąć uwagę kolorem. Najlepszym kolorem w takim przypadku będzie

A. niebieski.
B. czarny.
C. zielony.
D. żółty.
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma marketingowa, zajmująca się badaniami rynku założyła, że zasięg całkowity jest równy zasięgowi efektywnemu reklamy. Wynika z tego, że efektywna częstotliwość reklamy wynosi

A. 2
B. od 1,1 do 2
C. 1
D. 3
PGF.08 Pytanie 438
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniu założono, że przedstawiciel grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w TV minimum trzy razy, aby spełniła ona swoje cele komunikacyjne. Efektywna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. między 0,1 a 0,3
B. 0,5
C. 1+
D. 3+
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, przesyłając informacje handlowe za pomocą środków komunikacji elektronicznej, musi przestrzegać ustawy

A. o swobodzie działalności gospodarczej.
B. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
C. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
D. o podpisie elektronicznym.
PGF.08 Pytanie 440
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba zatrudniona w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy powierzchni reklamowych ma sprawdzoną technikę rozmów z klientami, polegającą na "forsowaniu" produktu. Oznacza to, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, skupia się na

A. zademonstrowaniu produktu.
B. nakłonieniu klienta do zakupu, wywierając na niego presję.
C. założeniu, że produkt sam się sprzeda
D. zrozumieniu i reagowaniu na potrzeby klienta.