Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma możliwość odmowy publikacji ogłoszenia oraz reklamy, jeżeli ich zawartość lub forma są niezgodne z kierunkiem programowym lub charakterem wydania?

A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
C. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany

A. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
B. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
C. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
D. każdemu kupującemu
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię

A. dywersyfikacji rynkowej
B. cen wysokich
C. penetracji rynkowej
D. zbierania śmietanki rynkowej
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie

A. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
B. o ochronie niektórych praw klientów
C. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
D. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?

A. Czasopisma branżowego
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Katalogu firmowego
D. Gazety codziennej ogólnokrajowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument stanowiący dowód zapłaty za nabyte plakaty reklamowe, w którym płatnik zleca bankowi lub poczcie przekazanie konkretnej kwoty ze swojego konta bankowego na konto sprzedawcy plakatów, określa się mianem

A. polecenia przelewu
B. paragonu fiskalnego
C. rachunku
D. faktury
Zarządzanie kampanią reklamową

Które połączenie kolorystyczne powinno zostać wykorzystane przy projektowaniu systemu identyfikacji wizualnej firmy, która chce pobudzić do entuzjastycznych zakupów przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i zaufania do marki?

Ilustracja do pytania 7
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?

A.B.C.D.
Prezentacja ofertyNegocjacjeOkreślenie potrzeb klientaNegocjacje
Określenie potrzeb klientaPrezentacja ofertyPrezentacja ofertyPodpisanie umowy
Podpisanie umowyOkreślenie potrzeb klientaNegocjacjePrezentacja oferty
NegocjacjePodpisanie umowyPodpisanie umowyOkreślenie potrzeb klienta

A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?

A. Formalny strój
B. Stopień naukowy
C. Szeroka wiedza
D. Język potoczny
PGF.07 Pytanie 412
Wykonywanie przekazu reklamow…

Reklama w którym medium przyniesie najlepsze rezultaty firmie odzieżowej, która chce pozyskać nowych nabywców na terenie całej Europy: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?

A. Radio
B. Prasa
C. Outdoor
D. Internet
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na

A. Etap I. Wzbudzenie zaufania
B. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
C. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
D. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wskaż medium, w którym koszt dotarcia do 1% grupy docelowej jest najniższy. Wykorzystaj wskaźnik CPP=koszty pojedynczej emisji/rating emisji

Emisja reklamy
w TVw kiniew radiuw czasopismach
koszty emisji reklamy120 000,00 zł20 000,00 zł4 000,00 zł95 000,00 zł
rating emisji55%12%10%25%

A. Kino.
B. TV.
C. Czasopisma.
D. Radio.
PGF.07 Pytanie 418
Wykonywanie przekazu reklamow…

Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?

A. Grafikowi
B. Copywriterowi
C. Account managerowi
D. Księgowemu
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceny psychologiczne to ceny

A. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
B. o nierównych końcówkach
C. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
D. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
PGF.07 Pytanie 421
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jaką łączną kwotę podatku VAT powinna wpisać agencja reklamowa na fakturze dla klienta, zakładając 23% stawkę podatku

Ilustracja do pytania 21
A. 345,00 zł
B. 230,00 zł
C. 575,00 zł
D. 1 150,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 1 sekundę
B. 2 sekundy
C. 3 sekundy
D. 4 sekundy
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?

A. 1527,75 zł
B. 1789,65 zł
C. 1723,31 zł
D. 1455,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?

A. 38 szt.
B. 75 szt.
C. 19 szt.
D. 37 szt.
PGF.07 Pytanie 428
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

Ilustracja do pytania 28
A. Klubu Twórców Reklamy
B. Polskiego Festiwalu Reklamy
C. Effie Awards
D. Cannes Lions
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą postać będzie miał wydruk hasła reklamowego, jeżeli w modelu kolorów CMYK poszczególne parametry otrzymają wartości CMYK (0,0,100,0)?

I.Prawie robi wielką różnicę.
II.Prawie robi wielką różnicę.
III.Prawie robi wielką różnicę.
IV.Prawie robi wielką różnicę.

A. I
B. IV
C. II
D. III
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?

Nazwa materiałuCena
Blockout65,00 zł/m²
Folia UV52,00 zł/m²
OWV55,00 zł/m²
Backlit70,00 zł/m²

A. 1 625,00 zł
B. 1 375,00 zł
C. 1 750,00 zł
D. 1 300,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?

A. krainą marzeń
B. krainą dziecięcości
C. budowaniem tożsamości
D. owczym pędem
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.

Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.



Baner reklamowy lity (frontligh)Cena netto za 1 m²Stawka VATCena brutto za 1 m²
do 1 m²20,00 zł23%24,60 zł
1 m²÷5 m²15,00 zł23%18,45 zł
1 m²÷5 m²10,00 zł23%?

A. 10,23 zł
B. 13,20 zł
C. 12,30 zł
D. 11,23 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces

A. naniesienia poprawek ofertowych
B. przygotowania oferty
C. przygotowania listu motywacyjnego
D. zamknięcia sprzedaży
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

Ilustracja do pytania 39
A. Licencja 4
B. Licencja 3
C. Licencja 2
D. Licencja 1