Filtrowanie pytań
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. nowym wariancie produktu
B. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
C. nowych i korzystnych warunkach zakupów
D. pełnej ofercie produktowej firmy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować
A. druk offsetowy
B. tampondruk
C. fleksografię
D. druk cyfrowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy może być pokrywany z części budżetu reklamowego nazywanej above the line?
A. Prezentacja w punkcie sprzedaży
B. Katalog branżowy
C. Udział w wystawach branżowych
D. Projekcja przed filmem w kinie
Zarządzanie kampanią reklamową
Dwustronna ściana reklamowa, która jest nadmuchiwana powietrzem, to
A. citylight
B. cityscroll
C. airboard
D. frontlight
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument przedstawiający propozycję sprzedaży lub zakupu towarów bądź usług, wskazujący na kluczowe warunki przyszłej transakcji kupna-sprzedaży, to
A. oferta handlowa
B. umowa
C. list przewodni
D. brief
Wykonywanie przekazu reklamow…
Reklama w którym medium przyniesie najlepsze rezultaty firmie odzieżowej, która chce pozyskać nowych nabywców na terenie całej Europy: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?
A. Internet
B. Prasa
C. Outdoor
D. Radio
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

A. formatu i linie zgięcia
B. bezpieczny i linie cięcia
C. kreślenia i linie spadu
D. spadu i linie koloru
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?
A. 1 845,00 zł
B. 1 918,80 zł
C. 1 771,20 zł
D. 1 460,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Wypowiedź podana w ramce powstała na skutek psychologicznego oddziaływania reklamy, określanego jako efekt

A. aureoli.
B. pierwszeństwa.
C. snobizmu.
D. świeżości.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?
A. Spad
B. Obszar cięcia
C. Wewnętrzny margines
D. Obszar druku
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient
A. wierny
B. zdecydowany
C. nowatorski
D. podejrzliwy
Zarządzanie kampanią reklamową
W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?
A. Formalny strój
B. Język potoczny
C. Szeroka wiedza
D. Stopień naukowy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które narzędzia mogą zostać zastosowane w celu utrzymania wysokiej motywacji pracowników do pracy?
A. Zakaz prowadzenia rozmów prywatnych w czasie godzin pracy
B. Wprowadzenie nadgodzin
C. Dodatkowe wynagrodzenie
D. Ograniczenie dostępu do sieci internetowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?
| Cennik reklamy telewizyjnej | ||
|---|---|---|
| Nazwa telewizji | Cenna za 1 spot reklamowy | Średnia widownia |
| Płomyk | 250,00 zł | 230 000 |
| Radość | 250,00 zł | 280 000 |
| Nadzieja | 255,00 zł | 250 000 |
| Światełko | 250,00 zł | 240 000 |
A. Płomyk
B. Światełko
C. Radość
D. Nadzieja
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel niewielkiej firmy postanowił nabyć samochód do użytku służbowego. Chciałby, aby samochód ten mógł również być wykorzystywany przez jego rodzinę w trakcie wakacji. Dlatego zamierza okleić auto reklamą, tak aby mógł ją w każdej chwili łatwo usunąć i na nowo przymocować. Można mu zaproponować grafikę wykonaną na folii
A. wylewnej
B. z nadrukiem solwentowym
C. magnetycznej
D. ploterowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?
A. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
B. Proponowanie dóbr zastępczych.
C. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
D. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów oraz usług reklamowych z użyciem formuł obliczeniowych?
A. Adobe Illustrator
B. Adobe Photoshop
C. Microsoft Word
D. Microsoft Excel
Zarządzanie kampanią reklamową
Która stacja radiowa odnotowała najwyższy wzrost słuchalności w drugim kwartale 2022 roku?

A. Stacja radiowa Y
B. Stacja radiowa Z
C. Stacja radiowa X
D. Stacja radiowa Q
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy sprzedaży produktów i usług reklamowych sprzedawca powinien wiedzieć, iż sposób umieszczania reklamy zewnętrznej przy pasie drogowym reguluje prawo
A. budowlane.
B. gospodarcze.
C. cywilne.
D. handlowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent suplementu diety zatrudnił do najnowszej reklamy znanego, przystojnego i wzbudzającego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku, jeżeli wiadomo, że głównym celem tego działania było przeniesienie pozytywnych odczuć związanych ze sportowcem na reklamowany produkt?
A. Efekt halo.
B. Prawo bliskości.
C. Reguła zaangażowania i konsekwencji.
D. Reguła niedostępności.
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
B. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
C. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
D. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. zasada Złotej Proporcji
B. zasada Pareto
C. prawo Fittsa
D. prawo Hicka
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
A. Asertywność
B. Empatię
C. Kompetentność
D. Egocentryzm
Zarządzanie kampanią reklamową
W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po
A. zrealizowaniu zakupu
B. analizie zakupu
C. uznaniu potrzeby
D. ocenie metod zaspokojenia potrzeby
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencje zajmują się tworzeniem i realizacją kampanii reklamowych w sklepach tradycyjnych
A. BTL
B. kreatywne
C. medialne
D. interaktywne
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin odnoszący się do standardowej wartości dodanej do ceny produktu podczas ustalania kosztu produktu promocyjnego to
A. dyskontem
B. rabatem
C. marżą
D. bonifikatą
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie zamieszczonego wykresu określ, ile osób widziało reklamę balsamu przy założeniu, że badaniami objęto grupę 1000 respondentów.

A. 75 osób.
B. 300 osób.
C. 105 osób.
D. 120 osób.
Zarządzanie kampanią reklamową
W końcowej fazie tworzenia reklamy telewizyjnej, zwanej postprodukcją, realizuje się czynności związane
A. z wyborem strojów
B. z weryfikacją lokalizacji do kręcenia
C. z dubbingowaniem
D. z kontrolą dekoracji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki program pozwoli na stworzenie logo?
A. Corel Draw
B. Microsoft Access
C. Movie Maker
D. Adobe Acrobat
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu pozyskania niezbędnych do realizacji reklamy informacji agencja opracowała kwestionariusz ankiety. Której skali pomiarowej użyto do badania w zaprezentowanym przykładzie?
| zdecydowanie się nie zgadzam | raczej się nie zgadzam | nie mam zdania | raczej się zgadzam | zdecydowanie się zgadzam | |
|---|---|---|---|---|---|
| W reklamach produkty pokazane są takimi jakie są w rzeczywistości | |||||
| Reklamy przyczyniają się do wzrostu sprzedaży produktów |
A. Osgooda.
B. Likerta.
C. Stapela.
D. Thurstonea.
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu przygotowania fotografii reklamowej przeznaczonej do publikacji na stronie www należy uwzględnić
A. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów Lab
B. rozdzielczość 600 ppi, tryb kolorów RGB
C. rozdzielczość 96 ppi, tryb kolorów CMYK
D. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów RGB
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Plakat w formie billboardu
B. Spot reklamowy w radiu regionalnym
C. Ogłoszenie w prasie codziennej
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Większość klientów korzystających z usług salonu kosmetycznego to osoby, które są mniej wrażliwe na zmiany cen oraz chętnie polecają salon innym. Jak nazywają się tacy klienci?
A. lojalni
B. maruderzy
C. innowatorzy
D. naśladowcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet
A. storyboardu
B. postprodukcji
C. medialny
D. kreacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OMEGA specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży lizaków owocowych dla dzieci. W celach promocyjnych firma wykorzystuje postać wesołego ufoludka. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wybrać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Dwureklamówkę
B. Reklamę dzieloną
C. Scenę z życia
D. Animację
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą sumę brutto będzie musiał zapłacić klient agencji reklamowej za gotowe stanowisko targowe przygotowane według zamieszczonego kosztorysu?
| Koncepcja | Projekt wykonawczy | Przygotowanie stanowiska | Rabat od wartości netto zamówienia |
|---|---|---|---|
| 1 000,00 zł netto | 2 500,00 zł netto | 2 000,00 zł netto | 10% |
| Obowiązuje podstawowa stawka podatku VAT 23%. | |||
A. 4 950,00 zł
B. 5 500,00 zł
C. 6 088,50 zł
D. 6 765,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. błękit
B. czerń
C. żółty
D. zieleń
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy
A. telewizyjnej
B. zewnętrznej
C. prasowej
D. radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki
A. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
B. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
C. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
D. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i prawach pokrewnych, prawa do reklamy projektu stworzonego przez grafika zatrudnionego w agencji reklamowej na podstawie umowy o pracę przysługują
A. pracownikowi i pracodawcy (w równych częściach)
B. pracodawcy, czyli agencji reklamowej
C. zatrudnionemu, czyli grafikowi
D. zarówno pracodawcy, jak i pracownikowi (w proporcji 60% do 40%)