Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
B. Dominujący, skupiony na sobie
C. Dominujący, skupiony na odbiorcach
D. Przyjazny, skupiony na sobie
PGF.08 Pytanie 402
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce rejestrację znaku graficznego oraz marki firmy lub produktu przeprowadza
A. Urząd Patentowy
B. Urząd Certyfikacji
C. Urząd Rejestracji Produktów
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?
A. 143 zł
B. 120 zł
C. 130 zł
D. 132 zł
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów najlepiej nadaje się do opracowywania bazy danych klientów dla agencji reklamowej?
A. Adobe InDesign
B. Microsoft Office Power Point
C. Microsoft Office Excel
D. Microsoft Office Word
PGF.08 Pytanie 405
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedsiębiorstwo planuje osiągnąć najwyższą skuteczność oddziaływania na potencjalnych klientów. W tym celu powinna być wykorzystana reklama
A. telewizyjna
B. zewnętrzna
C. pocztowa
D. radiowa
PGF.08 Pytanie 406
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem
A. account managera
B. działu kreacji
C. działu mediów
D. panelu mediowego
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową
Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 7,20 m2
B. 18,00 m2
C. 14,40 m2
D. 21,60 m2
PGF.07 Pytanie 408
Wykonywanie przekazu reklamow…
Formą zewnętrznej reklamy wielkoformatowej nie jest
A. ulotka
B. citylight
C. billboard
D. plakat
PGF.08 Pytanie 409
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. ATL
B. talentów
C. BTL
D. medialne
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
A. znaki zapytania
B. dojne krowy
C. psy
D. gwiazdy
PGF.08 Pytanie 411
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję
A. intensywną
B. selektywną
C. wyłączną
D. masową
PGF.08 Pytanie 412
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o
A. nowej lokalizacji siedziby firmy
B. firmie oraz jej produktach
C. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
D. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
PGF.08 Pytanie 413
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się
A. upierać się przy wykorzystaniu subiektywnych kryteriów
B. dążyć do znalezienia sposobów na uzyskanie wzajemnych korzyści
C. dostosować strategię negocjacji do charakteru osób, a nie do problematyki
D. koncentrować się na przyjęciu dominującej pozycji w negocjacjach
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową
Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór
A. opcji
B. cech estetycznych
C. cennych wartości
D. przydatności
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?
A. Kaseton
B. Diapazon
C. Baner
D. Billboard
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla przedsiębiorstwa z Wrocławia, które współpracuje z trzema krajami Unii Europejskiej, zaproponuj działania marketingowe na rynku
A. narodowym
B. światowym
C. międzynarodowym
D. regionalnym
PGF.08 Pytanie 417
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną
A. demonstracja
B. gra słów
C. dowód naukowy
D. zalecenie
PGF.08 Pytanie 418
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaka informacja stanowi wynik analiz jakościowych?
A. Połowa nabywców kupuje zestawy kosmetyków na prezent
B. Sprzedający pozytywnie ocenili skuteczność reklamy telewizyjnej produktu
C. Obroty hipermarketu w piątki są wyższe o 45% niż w czwartki
D. Sprzedaż w poprzednim miesiącu w porównaniu do bieżącego wzrosła o 11%
PGF.07 Pytanie 419
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być
A. komunikat główny
B. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
C. argument sprzedażowy
D. symbol
PGF.08 Pytanie 420
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. TOWS
B. SWOT
C. BCG
D. PEST
PGF.07 Pytanie 421
Wykonywanie przekazu reklamow…
Głównym celem reklamy społecznej jest
A. budowanie marki firmy
B. poprawa wyników sprzedaży
C. budowanie lojalności wśród nabywców
D. zmiana zachowań odbiorców
PGF.08 Pytanie 422
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu umowę powinna zawrzeć agencja reklamowa, podejmując współpracę z grafikiem, w ramach tak zwanej umowy projektowej?
A. Umowę o dzieło
B. Umowę o pracę
C. Umowę agencyjną
D. Umowę kupna-sprzedaży
PGF.08 Pytanie 423
Zarządzanie kampanią reklamową
W telemarketingu kluczowe znaczenie dla przyszłego klienta ma
A. wizytówka sklepu
B. wygląd sklepu
C. intonacja głosu sprzedawcy
D. strój sprzedawcy
PGF.08 Pytanie 424
Zarządzanie kampanią reklamową
Na swojej działce właściciel nieruchomości postawił podświetlaną reklamę własnego warsztatu samochodowego bez wymaganej zgody. Jakie konsekwencje prawne mogą go spotkać w postaci przymusowej rozbiórki reklamy lub kary ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
A. 2 lat
B. 4 lat
C. 1 roku
D. 3 lat
PGF.07 Pytanie 425
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium powinien wybrać przedsiębiorca planujący emisję reklamy audio-wizualnej na terenie całej Polski?
A. Telewizję
B. Outdoor
C. Radio
D. Direct mail
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową
Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to
A. list przewodni
B. umowa
C. prezentacja
D. sprzedaż
PGF.08 Pytanie 427
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki proces uszlachetniania produktów papierowych polega na oblepuwaniu cienkim papierem (zadrukowanym lub niezadrukowanym) znacznie grubszych materiałów, takich jak tektura falista?
A. Falcowanie
B. Bigowanie
C. Kaszerowanie
D. Listwowanie
PGF.08 Pytanie 428
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie tabeli wybierz cenę reklamowej podkładki pod myszkę, przy której zysk ze sprzedaży będzie najwyższy.
Koszt produkcji, zł | Cena, zł | Wielkość sprzedaży, szt. |
---|---|---|
1,80 | 2,00 | 1 000 |
2,00 | 3,00 | 800 |
4,00 | 5,00 | 700 |
5,50 | 7,00 | 400 |
A. 5,00 zł
B. 2,00 zł
C. 3,00 zł
D. 7,00 zł
PGF.08 Pytanie 429
Zarządzanie kampanią reklamową
Rabat udzielany klientom w celu zachęcenia ich do zakupów tylko u jednego dostawcy to rabat
A. lojalnościowy
B. ilościowy
C. handlowy
D. gotówkowy
PGF.08 Pytanie 430
Zarządzanie kampanią reklamową
Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się
A. demonstrację
B. styl życia
C. kawałek życia
D. rekomendację
PGF.08 Pytanie 431
Zarządzanie kampanią reklamową
Styl negocjacji, który zakłada, że celem jest osiągnięcie zwycięstwa, w którym jedna strona uzyskuje korzyści, wymuszając ustępstwa od drugiej, to styl
A. twardy
B. faktyczny
C. korporacyjny
D. delikatny
PGF.08 Pytanie 432
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceną psychologiczną, która jest przykładem stosowanym podczas sezonowych przecen, jest cena
A. 12,34 zł
B. 99,99 zł
C. 100,00 zł
D. 0,10 zł
PGF.08 Pytanie 433
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
A. Egocentryzm
B. Kompetentność
C. Asertywność
D. Empatię
PGF.08 Pytanie 434
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wartość marży przy zastosowaniu metody "od sta", jeśli koszt zakupu towaru wynosi 60,00 zł, marża kwotowa to 30,00 zł, a cena sprzedaży wynosi 90,00 zł?
A. 50%
B. 100%
C. 30%
D. 60%
PGF.08 Pytanie 435
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca
A. natknął się na reklamę w telewizji
B. miał styczność z reklamą w określonym czasie
C. natknął się na reklamę w prasie
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
PGF.07 Pytanie 436
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wiadomość e-mail wysyłaną do określonej grupy potencjalnych klientów firmy określa się terminem
A. reklama pop up
B. spam
C. reklama AdWords
D. newsletter
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?
A. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
B. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
C. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
D. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 438
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady
A. kolejności
B. spójności
C. kontrastu
D. harmonii
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową
Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy
A. telewizyjnej krajowej
B. telewizyjnej lokalnej
C. w gazetach krajowych
D. w gazetach lokalnych
PGF.08 Pytanie 440
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy
A. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
B. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
C. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
D. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych