Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 401
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
B. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
C. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
D. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
PGF.07 Pytanie 402
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się
A. paserów formatowania
B. użytej typografii
C. alternatywnej wersji znaku
D. niedopuszczalnych modyfikacji
PGF.08 Pytanie 403
Zarządzanie kampanią reklamową
Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według
A. podmiotu badania
B. wyników badań
C. narzędzi marketingowych
D. tematu badania
PGF.08 Pytanie 404
Zarządzanie kampanią reklamową
W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po
A. analizie zakupu
B. zrealizowaniu zakupu
C. uznaniu potrzeby
D. ocenie metod zaspokojenia potrzeby
PGF.08 Pytanie 405
Zarządzanie kampanią reklamową
Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:
A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
B. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
C. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
PGF.08 Pytanie 406
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt brutto zamówienia 100 wizytówek wynosi 40 zł. Jaką kwotę musi uiścić klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniu powyżej 350 sztuk obowiązuje zniżka w wysokości 10%?
A. 120 zł
B. 126 zł
C. 160 zł
D. 144 zł
PGF.08 Pytanie 407
Zarządzanie kampanią reklamową
W programie Microsoft Office Excel stworzono bazę kontrahentów agencji reklamowej. Jaki filtr należy zastosować na kolumnie z kodem pocztowym, by uzyskać listę kontrahentów z Częstochowy, którzy mają kod pocztowy 42-200?
A. Równa się 42-200
B. Jest większe niż 42-200
C. Nie równa się 42-200
D. Jest mniejsze niż 42-200
PGF.08 Pytanie 408
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
A. Zestawienie.
B. Klastryzacja.
C. Układanie.
D. Filtrowanie.
PGF.07 Pytanie 409
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jeżeli we wszystkich mediach reklamowych użyto jednego sloganu reklamowego to elementem wpływającym na skuteczność przekazu jest
A. kreatywność
B. atrakcyjność
C. oryginalność
D. spójność
PGF.08 Pytanie 410
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu
A. folderów
B. billboardów
C. telewizji
D. prasy
PGF.08 Pytanie 411
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych czynników ma kluczowy wpływ na skuteczność kampanii reklamowej przeprowadzanej pocztą?
A. Personalizacja nadawcy
B. Częstotliwość wysyłania reklamy
C. Zweryfikowana baza adresowa
D. Projekt graficzny koperty
PGF.08 Pytanie 412
Zarządzanie kampanią reklamową
W celu zaprojektowania należy użyć ilustracji, nagłówka, sloganu oraz body copy
A. layoutu prasowego
B. banderoli
C. przycisku internetowego
D. dżingla
PGF.08 Pytanie 413
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Racjonalny
B. Moralny
C. Rekomendacji
D. Emocjonalny
PGF.08 Pytanie 414
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego dokumentu wymaga klient w odpowiedzi na zgłoszenie dotyczące telewizyjnej kampanii reklamowej?
A. Case study
B. Proof
C. Harmonogram Gantta
D. Media plan
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy sprzedażowej zgodnie z modelem pro klienckim, bez względu na czas jej trwania, największą część czasu należy poświęcić na
A. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
C. Etap I. Wzbudzenie zaufania
D. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
PGF.08 Pytanie 416
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?
A. Sportowiec
B. Aktor
C. Lekarz
D. Polityk
PGF.08 Pytanie 417
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele psychograficzne w reklamie nie obejmują celów związanych z
A. produktem
B. kosztami
C. przedsiębiorstwem
D. nabywcą
PGF.08 Pytanie 418
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma nabyła system CRM (Customer Relations Management). Będzie go używała do
A. zarządzania relacjami z klientami
B. zarządzania pracownikami
C. rozliczeń z fiskusem
D. tworzenia dokumentów tekstowych oraz graficznych
PGF.08 Pytanie 419
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji jedna ze stron nie pragnie ustępować od swoich wyznaczonych celów i nie zamierza iść na kompromisy, to znaczy, że prowadzi negocjacje
A. twarde
B. rzeczowe
C. kooperacyjne
D. miękkie
PGF.08 Pytanie 420
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz
A. moralny
B. tworzący nawyk
C. emocjonalny
D. dający satysfakcję
PGF.08 Pytanie 421
Zarządzanie kampanią reklamową
Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?
A. Public relations
B. Promocja handlowa
C. Promocja konsumencka
D. Sprzedaż bezpośrednia
PGF.08 Pytanie 422
Zarządzanie kampanią reklamową
W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?
A. C 60, M 20, Y 70, K 30
B. C 70, M 30, Y 20, K 60
C. C 30, M 20, Y 60, K 70
D. C 20, M 60, Y 70, K 30
PGF.07 Pytanie 423
Wykonywanie przekazu reklamow…
W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?
A. CMYK (60, 20, 70, 30)
B. CMYK (70, 30, 20, 60)
C. CMYK (30, 20, 60, 70)
D. CMYK (20, 60, 70, 30)
PGF.08 Pytanie 424
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie strategie merchandisingowe będą miały największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
A. Prezentowanie towarów na półkach po lewej stronie przy wejściu
B. Prezentowanie produktów w strefie tuż po wejściu do sklepu
C. Lokowanie drobniejszych produktów w miejscach, gdzie krzyżują się szlaki komunikacyjne w sklepie
D. Umieszczanie artykułów codziennego użytku w narożnikach sklepu
PGF.08 Pytanie 425
Zarządzanie kampanią reklamową
Tożsamość przedsiębiorstwa obejmuje
A. kompleks skojarzeń związanych z marką, które pozostają w pamięci konsumenta.
B. wykształcenie kadry, charakter działalności oraz system identyfikacji wizualnej.
C. obraz firmy (marki) funkcjonujący w otoczeniu, obejmujący zestaw pozytywnych asocjacji po usłyszeniu nazwy firmy.
D. unikalny zbiór cech, które znacząco wyróżniają firmę (markę) spośród innych, a zwłaszcza ich konkurencji.
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby dostarczyć istotne informacje dotyczące konkretnego wydarzenia wąskiej grupie dziennikarzy będących ekspertami w danej dziedzinie, należy wykorzystać
A. wizytę studyjną
B. konferencję prasową
C. briefing prasowy
D. informację prasową
PGF.08 Pytanie 427
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 5%
B. 2%
C. 6%
D. 3%
PGF.08 Pytanie 428
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę
A. pulsacyjną
B. ciągłą
C. okresową
D. skoncentrowaną
PGF.08 Pytanie 429
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:
A. społecznych, politycznych, prawnych
B. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
C. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
D. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
PGF.08 Pytanie 430
Zarządzanie kampanią reklamową
Grupa docelowa firmy to osoby z zaburzeniami wzroku w przedziale wiekowym od 13 do 17 lat. Najskuteczniejszą metodą dotarcia do tej grupy będzie wykorzystanie reklamy
A. w kinie
B. za pośrednictwem poczty
C. w prasie
D. w radio
PGF.08 Pytanie 431
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie sesji zdjęciowej należy uchwycić reklamowany produkt w taki sposób, aby osiągnąć wrażenie powiększenia go względem jego rzeczywistych wymiarów. Jakiego typu perspektywy powinno się użyć podczas jego fotografowania?
A. Powietrzną
B. Żabią
C. Linearną
D. Ptasią
PGF.08 Pytanie 432
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy warto wykorzystać, aby zaprezentować atuty nowego odkurzacza?
A. Sposobem życia
B. Wyobraźnią
C. Pokazem działania
D. Fragmentem życia
PGF.08 Pytanie 433
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest
A. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
B. zastosowanie narzędzi do formatowania
C. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
D. zastosowanie narzędzi do przejścia
PGF.08 Pytanie 434
Zarządzanie kampanią reklamową
Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?
A. Zamienić na krzywe
B. Użyć digitalizacji
C. Zastosować rasteryzację
D. Wykonać morphing
PGF.08 Pytanie 435
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki układ krzeseł sprawia, że rozmówcy podświadomie dążą do realizacji swoich celów?
A. Krzesła umiejscowione przy narożniku stołu
B. Krzesła usytuowane naprzeciwko siebie
C. Krzesła postawione bezpośrednio obok siebie
D. Krzesła ustawione po skosie do stołu
PGF.08 Pytanie 436
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?
A. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
B. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
C. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
D. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?
A. Power Point
B. Paint Shop Pro
C. Microsoft Excel
D. Adobe InDesign
PGF.07 Pytanie 438
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji szkic ulotki w formacie DL ma wymiar netto

A. 65 x 210 mm
B. 99 x 214 mm
C. 98 x 212 mm
D. 99 x 210 mm
PGF.08 Pytanie 439
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?
A. Lakierowanie
B. Tłoczenie
C. Hot-stamping
D. Laminacja
PGF.08 Pytanie 440
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie
A. jedynie świadomości istnienia towaru.
B. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
C. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
D. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.