Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane według tych samych zasad
B. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
C. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. Nie, ponieważ w Polsce nie ma żadnego przepisu, który uprawniałby redakcje czasopism do takiego działania
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany
A. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
B. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
C. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
D. każdemu kupującemu
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię
A. dywersyfikacji rynkowej
B. cen wysokich
C. penetracji rynkowej
D. zbierania śmietanki rynkowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie
A. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
B. o ochronie niektórych praw klientów
C. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
D. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?
A. Czasopisma branżowego
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Katalogu firmowego
D. Gazety codziennej ogólnokrajowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument stanowiący dowód zapłaty za nabyte plakaty reklamowe, w którym płatnik zleca bankowi lub poczcie przekazanie konkretnej kwoty ze swojego konta bankowego na konto sprzedawcy plakatów, określa się mianem
A. polecenia przelewu
B. paragonu fiskalnego
C. rachunku
D. faktury
Zarządzanie kampanią reklamową
Które połączenie kolorystyczne powinno zostać wykorzystane przy projektowaniu systemu identyfikacji wizualnej firmy, która chce pobudzić do entuzjastycznych zakupów przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa i zaufania do marki?

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?
A. szeptanej
B. telewizyjnej
C. alternatywnej
D. lateralnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?
A. | B. | C. | D. |
---|---|---|---|
Prezentacja oferty | Negocjacje | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje |
Określenie potrzeb klienta | Prezentacja oferty | Prezentacja oferty | Podpisanie umowy |
Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta | Negocjacje | Prezentacja oferty |
Negocjacje | Podpisanie umowy | Podpisanie umowy | Określenie potrzeb klienta |
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację
A. Adobe Photoshop
B. CorelDraw
C. TechCAD
D. AutoCAD
Zarządzanie kampanią reklamową
W stworzonym materiale reklamowym pasty do zębów wykorzystano specjalistę, który wypowiada się o produkcie i go poleca. Który z wymienionych składników reklamy mógłby ją zaburzyć i wywołać u odbiorcy poczucie sprzeczności?
A. Formalny strój
B. Stopień naukowy
C. Szeroka wiedza
D. Język potoczny
Wykonywanie przekazu reklamow…
Reklama w którym medium przyniesie najlepsze rezultaty firmie odzieżowej, która chce pozyskać nowych nabywców na terenie całej Europy: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?
A. Radio
B. Prasa
C. Outdoor
D. Internet
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej według modelu sprzedaży zorientowanego na klienta, bez względu na czas jej trwania, największą ilość uwagi należy skierować na
A. Etap I. Wzbudzenie zaufania
B. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści
C. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb
D. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji
Zarządzanie kampanią reklamową
Zorganizowanie plików z cyfrowymi zdjęciami reklamowymi na dysku wymaga ich
A. skatalogowania
B. wysterowania
C. maskowania
D. próbkowania
PGF.08 Pytanie 415
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama to forma promocji politycznej, która najczęściej występuje, a jej głównym celem jest
A. tworzenie przezroczystości działań polityków
B. kształtowanie wizerunku polityków
C. ukazywanie problemu korupcji w instytucjach publicznych
D. zwiększenie walki z wykluczeniem społecznym
Zarządzanie kampanią reklamową
Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
A. logotypy
B. akcydensy
C. typografie
D. praktycyzmy
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonej tabeli wskaż medium, w którym koszt dotarcia do 1% grupy docelowej jest najniższy. Wykorzystaj wskaźnik CPP=koszty pojedynczej emisji/rating emisji
Emisja reklamy | ||||
w TV | w kinie | w radiu | w czasopismach | |
koszty emisji reklamy | 120 000,00 zł | 20 000,00 zł | 4 000,00 zł | 95 000,00 zł |
rating emisji | 55% | 12% | 10% | 25% |
A. Kino.
B. TV.
C. Czasopisma.
D. Radio.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Grafikowi
B. Copywriterowi
C. Account managerowi
D. Księgowemu
Zarządzanie kampanią reklamową
W cenniku reklam w prasie znajduje się termin junior page, który odnosi się
A. do formatu papieru
B. do kolorystyki reklamy
C. do rodzaju papieru
D. do formatu reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny psychologiczne to ceny
A. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
B. o nierównych końcówkach
C. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
D. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jaką łączną kwotę podatku VAT powinna wpisać agencja reklamowa na fakturze dla klienta, zakładając 23% stawkę podatku

A. 345,00 zł
B. 230,00 zł
C. 575,00 zł
D. 1 150,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej
A. 1 sekundę
B. 2 sekundy
C. 3 sekundy
D. 4 sekundy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który moduł ogłoszeniowy oznaczono na ilustracji kolorem czerwonym?

A. Szachownicę
B. Junior page
C. 1/2 strony
D. Rozkładówkę
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?
A. 1527,75 zł
B. 1789,65 zł
C. 1723,31 zł
D. 1455,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?
A. 38 szt.
B. 75 szt.
C. 19 szt.
D. 37 szt.
PGF.08 Pytanie 426
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się
A. opinie autorytetów
B. ceny produktów konkurencji
C. przychody klientów
D. motywy działania nabywców
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do odbiorców, mająca na celu zachęcenie do zmian w społeczeństwie, to apel
A. informacyjny
B. moralny
C. racjonalny
D. emocjonalny
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

A. Klubu Twórców Reklamy
B. Polskiego Festiwalu Reklamy
C. Effie Awards
D. Cannes Lions
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą postać będzie miał wydruk hasła reklamowego, jeżeli w modelu kolorów CMYK poszczególne parametry otrzymają wartości CMYK (0,0,100,0)?
I. | Prawie robi wielką różnicę. |
II. | Prawie robi wielką różnicę. |
III. | Prawie robi wielką różnicę. |
IV. | Prawie robi wielką różnicę. |
A. I
B. IV
C. II
D. III
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?
A. konfrontacyjnych
B. integratywnych
C. uległych
D. dostosowujących się
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. potwierdzenie obsługi
B. ocena zasobności klienta
C. wywołanie zainteresowania
D. zamknięcie obsługi
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu rabat zastosowała agencja reklamowa, gdy przyznała klientowi zniżkę z okazji nadchodzącego Dnia Kobiet?
A. Ilościowy
B. Sezonowy
C. Funkcjonalny
D. Okolicznościowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG
A. przynosi niskie zyski
B. generuje wysokie zyski
C. nie generuje nadwyżki dochodu
D. ma niski udział w rynku
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?
Nazwa materiału | Cena |
---|---|
Blockout | 65,00 zł/m² |
Folia UV | 52,00 zł/m² |
OWV | 55,00 zł/m² |
Backlit | 70,00 zł/m² |
A. 1 625,00 zł
B. 1 375,00 zł
C. 1 750,00 zł
D. 1 300,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. krainą marzeń
B. krainą dziecięcości
C. budowaniem tożsamości
D. owczym pędem
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik interesujących go banerów reklamowych.
Oblicz brakującą w cenniku cenę brutto.
Baner reklamowy lity (frontligh) | Cena netto za 1 m² | Stawka VAT | Cena brutto za 1 m² |
---|---|---|---|
do 1 m² | 20,00 zł | 23% | 24,60 zł |
1 m²÷5 m² | 15,00 zł | 23% | 18,45 zł |
1 m²÷5 m² | 10,00 zł | 23% | ? |
A. 10,23 zł
B. 13,20 zł
C. 12,30 zł
D. 11,23 zł
PGF.08 Pytanie 437
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, badając zebrane dane oraz opracowane koncepcje, które mają na celu zaspokojenie maksymalnej liczby oczekiwań i potrzeb klienta, a także uwzględnienie zdolności finansowych kupującego, realizuje proces
A. naniesienia poprawek ofertowych
B. przygotowania oferty
C. przygotowania listu motywacyjnego
D. zamknięcia sprzedaży
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę
A. symbolizmu
B. fantazji
C. sprawdzianu naukowego
D. owczego pędu
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

A. Licencja 4
B. Licencja 3
C. Licencja 2
D. Licencja 1
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wiadomość e-mail wysyłaną do określonej grupy potencjalnych klientów firmy określa się terminem
A. spam
B. newsletter
C. reklama pop up
D. reklama AdWords