Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zbadać skuteczność mediów, stosuje się różne wskaźniki. Który z poniższych wskaźników powinien być użyty do oceny kosztu dotarcia danej reklamy do tysiąca gospodarstw domowych lub widzów?

A. CPP
B. CTP
C. GRP
D. OTS
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
B. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
C. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
D. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?

A. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
D. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?

A. Plakat umieszczony w witrynie.
B. Reklama w lokalnej telewizji.
C. Ogłoszenie w lokalnym dzienniku.
D. Reklama w lokalnym radiu.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować

A. cityboard
B. strip
C. sandwich
D. diapazon
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonego diagramu wskaż, w stosunku do którego z drukowanych materiałów reklamowych zastosowano strategię cenową super okazji dla klienta.

JakośćCena
niskaśredniawysoka
niskaulotki reklamowekalendarzefoldery
średniawizytówkisegregatoryplakaty reklamowe
wysokaopakowaniapapier firmowykatalogi

A. Opakowania.
B. Papier firmowy.
C. Katalogi.
D. Ulotki reklamowe.
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany

A. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
B. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
C. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
D. każdemu kupującemu
Zarządzanie kampanią reklamową

Który proces uszlachetniania wyrobu papierniczego polega na oklejaniu cienkim papierem (niezadrukowanym lub zadrukowanym) papieru znacznie grubszego, tektury falistej itp.?

A. Bigowanie.
B. Listwowanie.
C. Kaszerowanie.
D. Falcowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie

A. zlecenia
B. kontraktacji
C. agencyjnej
D. o dzieło
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium

A. kulturowego
B. demograficznego
C. behawioralnego
D. społecznego
Zarządzanie kampanią reklamową

Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?

Określenie kampaniiKoszt całkowity
przeprowadzenia kampanii, zł
Liczba wygenerowanych
punktów GRP
Kampania reklamowa A100 000,00250
Kampania reklamowa B120 000,00200
Kampania reklamowa C140 000,00200
Kampania reklamowa D150 000,00300

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
PGF.08 Pytanie 501
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że

A. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
B. rozważa przyjęcie oferty
C. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
D. akceptuje przedstawioną propozycję
Wykonywanie przekazu reklamow…

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

Ilustracja do pytania 24
A. CCC
B. DDD
C. AAA
D. BBB
PGF.08 Pytanie 507
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+A
B. Ctr+C
C. Ctr+N
D. Ctr+V
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.

Cennik wybranych nośników reklamy
Nośniki reklamyCena
Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku1 000 zł
Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku2 000 zł
Spot reklamowy w radiu lokalnym3 000 zł
Spot reklamowy w telewizji lokalnej5 000 zł

A. 60 000 zł
B. 71 000 zł
C. 70 000 zł
D. 62 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?

A. typosquatting
B. morphing
C. SPAM
D. cybersquatting
Zarządzanie kampanią reklamową

Który obszar wokół logo, w obrębie którego nie może się pojawić żadna obca forma, zarówno graficzna jak i tekstowa, oznaczono na rysunku literą X?

Ilustracja do pytania 32
A. Pole obszaru roboczego.
B. Pole podstawowe.
C. Pole ochronne.
D. Pole zadruku.
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?

A. Wobbler, hanger, shelfstoper
B. Backlight, k-board, sandwich
C. Skyscraper, brandmark, interstitial
D. Insert, wszywka, banderola
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?

A. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
B. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
C. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
D. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?

A. www.nik.gov.pl
B. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
C. www.zus.pl
D. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?

A. CPE
B. CPS
C. CPM
D. CPC
PGF.08 Pytanie 520
Zarządzanie kampanią reklamową

Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest

A. przetestowany elektronicznie
B. zgodny z normami Unii Europejskiej
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. dopuszczony do międzynarodowego obrotu