Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 481
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem

A. account managera
B. panelu mediowego
C. działu kreacji
D. działu mediów
PGF.08 Pytanie 482
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę pro forma
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 483
Zarządzanie kampanią reklamową

Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej

A. druk solwentowy.
B. sitodruk.
C. druk offsetowy.
D. tampondruk.
PGF.08 Pytanie 484
Zarządzanie kampanią reklamową

Do promowania produktu, który wymaga pokazania jego działania, należy wykorzystać narzędzie komunikacji marketingowej w formie

A. public relations
B. sponsoringu
C. merchandisingu
D. marketingu bezpośredniego
PGF.07 Pytanie 485
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu zaprojektowania do druku offsetowego dwudziestostronicowego folderu reklamowego łączącego w sobie tekst i grafikę należy wykorzystać program

A. Gimp
B. Adobe InDesign
C. Adobe Audition
D. OpenOffice
PGF.08 Pytanie 486
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z planowanych reklamowych form promocji napoju alkoholowego typu piwo jest prawnie zakazana?

A. Reklama kinowa, która będzie nadawana przed filmem dla dorosłych, którego projekcja rozpocznie się o godzinie 23:30
B. Plakat reklamowy w pubie z hasłem 'Nowa butelka, ten sam dobry smak'
C. Reklama telewizyjna, w której kierowca rajdowy na mecie wznosi toast piwem, a następnie delektuje się nim z przyjaciółmi
D. Plakat na tablicy reklamowej browaru (20% powierzchni reklamy zajmuje napis informujący o szkodliwości spożywania alkoholu)
PGF.08 Pytanie 487
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
B. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
C. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
D. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
PGF.08 Pytanie 488
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?

A. E-maile oraz kalendarze
B. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
C. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
D. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
PGF.08 Pytanie 489
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?

A. redukujących dysonans
B. poszukujących różnorodności
C. zmodyfikowanych
D. rutynowych
PGF.08 Pytanie 490
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant zapisuje swoje dzieła w formacie grafiki rastrowej, korzystając z kompresji bezstratnej. Które z poniższych rozszerzeń mogą być przypisane do tych plików?

A. PNG
B. JPEG
C. AI
D. JPEG 2000
PGF.08 Pytanie 491
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako

A. badanie motywacji
B. wywiad
C. eksperyment
D. technika projekcyjna
PGF.08 Pytanie 492
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są cele reklamy społecznej?

A. kreowanie wizerunku marki
B. modyfikacja postaw odbiorców
C. wzmacnianie lojalności wśród klientów
D. zwiększenie efektywności sprzedaży
PGF.07 Pytanie 493
Wykonywanie przekazu reklamow…

Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?

A. Sponsoring
B. Public relations
C. Reklama
D. Promocja sprzedaży
PGF.08 Pytanie 494
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent damskich torebek ze skóry z Zakopanego, który dotychczas sprzedawał swoje wyroby tylko w Małopolsce, postanowił rozszerzyć rynek na pozostałe województwa. W tym celu planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej skierowanej do kobiet z całego kraju, opartej na treści audiowizualnej. Jakie medium powinien wybrać jako główne dla tej kampanii?

A. Outdoor.
B. Telewizję.
C. Radio.
D. Direct mail.
PGF.08 Pytanie 495
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można ocenić jakość obsługi klienta?

A. dysonans pozakupowy
B. zadowolenie klienta
C. cena
D. usługa dodatkowa
PGF.07 Pytanie 496
Wykonywanie przekazu reklamow…

Projektant butów sportowych z technologią wearables chce skierować przekaz reklamowy do członków klubów fitness, siłowni oraz amatorskich klubów sportowych. Jest to potencjalna grupa docelowa wyselekcjonowana w oparciu o cechy

A. psychograficzne
B. geograficzne
C. demograficzne
D. behawioralne
PGF.08 Pytanie 497
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów

A. niepowtarzalnych
B. kluczowych
C. wybieralnych różnorodnych
D. wybieralnych jednorodnych
PGF.08 Pytanie 498
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?

A. W Internecie
B. Na billboardach
C. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
D. W prasie krajowej
PGF.08 Pytanie 499
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 500
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała Agencja reklamowa przygotowuje ofertę swoich usług. Którego z wymienionych aspektów nie będzie w stanie dodać ze względu na brak doświadczenia w branży?

A. Szczegółowego kosztorysu.
B. Zakresu świadczonych usług.
C. Potencjalnego cross-sellingu.
D. Portfolio klientów.
PGF.08 Pytanie 501
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku

A. oparzenia
B. odmrożenia
C. krwawienia
D. krwotoku
PGF.08 Pytanie 502
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+V
B. Ctr+C
C. Ctr+N
D. Ctr+A
PGF.08 Pytanie 503
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości, w której mieszka 300 osób, 50 kobiet obejrzało reklamę telewizyjną kawy, a w grupie docelowej znajduje się 180 kobiet. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 23,5%
B. 38,5%
C. 27,8%
D. 16,7%
PGF.08 Pytanie 504
Zarządzanie kampanią reklamową

Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem

A. dostosowanie się
B. unikanie
C. kompromis
D. dominacja
PGF.08 Pytanie 505
Zarządzanie kampanią reklamową

Copywriter dostał zlecenie od firmy medycznej na stworzenie treści reklamowej skierowanej do lekarzy. Jaki styl powinien zastosować w tej treści?

A. Dziennikarski
B. Publiczny
C. Naukowy
D. Potoczny
PGF.08 Pytanie 506
Zarządzanie kampanią reklamową

Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę

A. reklama
B. public relations
C. świadectwo materialne
D. personel
PGF.08 Pytanie 507
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii promocyjnej było zbadanie wizerunku produktu na rynku. Efektywność kampanii promocyjnej oceniano poprzez zadawanie respondentom pytań: "Co myślą o produkcie?", "Jak postrzegają tę markę?", "Co skłoniłoby ich do zakupu produktu?". To badanie określane jest jako

A. jakościowym
B. panelowym
C. ilościowym
D. jakościowo-ilościowym
PGF.08 Pytanie 508
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. standów reklamowych
B. pozycjonowania
C. standaryzacji sklepu
D. merchandisingu
PGF.08 Pytanie 509
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako

A. wczesna większość
B. rozważni
C. wierni
D. tradycjonaliści
PGF.08 Pytanie 510
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu konkurencję obserwujemy, gdy na rynku działa wiele firm z małym udziałem, które nie mają znaczącego wpływu na ustalanie cen rynkowych?

A. Konkurencją doskonałą
B. Oligopolem
C. Monopolem
D. Konkurencją monopolistyczną
PGF.07 Pytanie 511
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

Ilustracja do pytania 31
A. Na ilustracji 3
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 4
D. Na ilustracji 2
PGF.08 Pytanie 512
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?

A. 500 sztuk
B. 125 sztuk
C. 1000 sztuk
D. 250 sztuk
PGF.08 Pytanie 513
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?

A. W radiu
B. W telewizji
C. W prasie
D. W internecie
PGF.08 Pytanie 514
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 845,00 zł
B. 1 918,80 zł
C. 1 771,20 zł
D. 1 460,00 zł
PGF.08 Pytanie 515
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę

A. symbolizmu
B. fantazji
C. sprawdzianu naukowego
D. owczego pędu
PGF.08 Pytanie 516
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej skutecznym narzędziem promocji dla klientów w kontekście biura podróży jest

A. próbka towaru
B. wspólna reklama
C. upominek firmowy
D. kupon rabatowy
PGF.08 Pytanie 517
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. systemu dostarczania towarów firmy
B. sytuacji na rynku
C. perspektyw rozwoju produktu
D. cyklu życia produktu
PGF.08 Pytanie 518
Zarządzanie kampanią reklamową

Na postawę oraz zachowanie konsumenta duży wpływ mają status i rola. Dlatego można stwierdzić, że na jego wybory zakupowe oddziałują czynniki

A. kulturowe
B. społeczne
C. sytuacyjne
D. osobiste
PGF.07 Pytanie 519
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

Ilustracja do pytania 39
A. Przekonywanie do produktu
B. Zapoznawanie z produktem
C. Przypominanie produktu
D. Porównywanie z innymi produktami
PGF.08 Pytanie 520
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. równomiernego rozkładu
B. ciągłej
C. okresowej
D. pulsacyjnej