Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 481
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.

A. 5 303,03 zł
B. 43 750,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 131 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 482
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?

A. Demonstracja, animacja, fantazja
B. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
C. Dowód naukowy, demonstracja, humor
D. Styl życia, demonstracja, humor
PGF.08 Pytanie 483
Zarządzanie kampanią reklamową

Ogłoszenie U nas kupisz najtaniej, wysłane przez hurtownię żywności do sklepów detalicznych, stanowi apel o charakterze

A. emocjonalnym
B. racjonalnym
C. moralnym
D. społecznym
PGF.07 Pytanie 484
Wykonywanie przekazu reklamow…

Nowo powstała sieć prywatnych placówek medycznych chce umieścić swoje reklamy na bocznej powierzchni blacharskiej i szybach strony bezdrzwiowej krótkich autobusów miejskich. Który z wymienionych nośników powinien zostać wykorzystany w kampanii?

A. Dual busboard
B. Bus standard
C. Back
D. Busboard
PGF.08 Pytanie 485
Zarządzanie kampanią reklamową

Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?

A. Motywacyjna
B. Obronna
C. Przypominająca
D. Edukacyjna
PGF.08 Pytanie 486
Zarządzanie kampanią reklamową

Ekonomiczne cele reklamy odnoszą się do

A. klientem jako adresatem reklamy
B. firmą jako nadawcą reklamy
C. produktem jako obiektem reklamy
D. zmniejszeniem kosztów oraz optymalizacją sprzedaży
PGF.07 Pytanie 487
Wykonywanie przekazu reklamow…

Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

Ilustracja do pytania 7
A. DDD
B. AAA
C. BBB
D. CCC
PGF.08 Pytanie 488
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?

A. horyzontalnej
B. lateralnej
C. wertykalnej
D. liniowej
PGF.08 Pytanie 489
Zarządzanie kampanią reklamową

Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej

A. pracy
B. autorskiego
C. podatkowego
D. spadkowego
PGF.08 Pytanie 490
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. pop-up window
B. viral video
C. fan page
D. button
PGF.08 Pytanie 491
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza dostarcza wiedzy na temat różnych etapów historii sprzedaży oraz dynamiki konkurencji danego produktu

A. perspektyw rozwoju produktu
B. sytuacji na rynku
C. systemu dostarczania towarów firmy
D. cyklu życia produktu
PGF.08 Pytanie 492
Zarządzanie kampanią reklamową

Propozycja agencji marketingowej powinna zawierać działania związane z public relations, dlatego konieczne jest, aby uwzględnić

A. sponsoring.
B. reklamę zewnętrzną.
C. publicity.
D. promocję sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 493
Zarządzanie kampanią reklamową

Narzędzie do komunikacji w marketingu, służące do prezentacji oferty handlowej, które jest rozpowszechniane przez internautów, to

A. marketing wirusowy
B. telemarketing
C. akwizycja
D. sprzedaż on-line
PGF.08 Pytanie 494
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest

A. faktura
B. rachunek
C. nota korygująca
D. paragon fiskalny
PGF.08 Pytanie 495
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CTR
B. CPP
C. CPC
D. CPT
PGF.08 Pytanie 496
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie układu wielostronicowej broszury reklamowej realizuje się przy użyciu programu

A. InDesign
B. Dreamweaver
C. Photoshop
D. Fireworks
PGF.08 Pytanie 497
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. strateg
B. media planner
C. media buyer
D. analityk
PGF.08 Pytanie 498
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?

A. Udźwiękowienie
B. Master
C. Przygotowanie shootingboardu
D. Stworzenie animatiku
PGF.08 Pytanie 499
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii marketingowej z 40 000,00 zł na 32 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 30%
B. 15%
C. 20%
D. 25%
PGF.07 Pytanie 500
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu prawidłowej instalacji banera reklamowego na elewacji budynku należy

A. zastosować hot-stamping
B. wykonać bigowanie co 50 cm
C. zastosować oczkowanie banera
D. wydrukować go na matowym podłożu
PGF.08 Pytanie 501
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała

A. produktów i usług agencji
B. siły negocjacyjnej dostawców
C. siły negocjacyjnej nabywców
D. możliwości substytutów
PGF.08 Pytanie 502
Zarządzanie kampanią reklamową

"Owczy pęd" to metoda promocji, w której

A. zachęca się konsumentów do dołączenia do licznej grupy zadowolonych właścicieli produktów
B. prezentuje się funkcjonalność produktu
C. stosuje się animowane postacie
D. podaje się wszystkie pozytywne właściwości towaru
PGF.08 Pytanie 503
Zarządzanie kampanią reklamową

Proof ma na celu weryfikację

A. kolorystyki przed drukowaniem
B. kształtu wydruku po przycięciu
C. zgodności z programem graficznym
D. praw autorskich
PGF.08 Pytanie 504
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby nawiązać bezpośredni kontakt interpersonalny z klientem, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie

A. promocji dodatkowej
B. publicity
C. classifields
D. promocji osobistej
PGF.07 Pytanie 505
Wykonywanie przekazu reklamow…

Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?

A. CMYK (0, 100, 0, 0)
B. CMYK (100, 0, 0, 0)
C. CMYK (0, 0, 100, 0)
D. CMYK (0, 0, 0, 100)
PGF.08 Pytanie 506
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?

A. Filmy fabularne
B. Programy dla dzieci
C. Teleturnieje i gry
D. Programy naukowe
PGF.08 Pytanie 507
Zarządzanie kampanią reklamową

Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na

A. ustępstwie
B. wykorzystywaniu czasu
C. przystosowaniu
D. ograniczaniu uprawnień
PGF.08 Pytanie 508
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?

A. tabeli
B. diagramu
C. listy wypunktowanej
D. schematu blokowego
PGF.07 Pytanie 509
Wykonywanie przekazu reklamow…

W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest

A. casting aktorów
B. scenariusz reklamy
C. harmonogram prac
D. montaż
PGF.08 Pytanie 510
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. nabywcy i sprzedawcy
B. oryginał i kopia
C. daty sprzedaży
D. kwoty podatku
PGF.07 Pytanie 511
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza

A. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
B. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
C. druk dwustronnie kolorowy
D. druk jednostronnie kolorowy
PGF.08 Pytanie 512
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby umieścić reklamę na bocznej ścianie autobusu, należy wykorzystać reklamę w rodzaju

A. megabus
B. mobil
C. busboard
D. fullback
PGF.08 Pytanie 513
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu kampanii promującej młodzieżowe obuwie sportowe, jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać?

A. targową
B. radiową
C. kinową
D. pocztową
PGF.08 Pytanie 514
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Społeczne
B. Geograficzne
C. Demograficzne
D. Behawioralne
PGF.08 Pytanie 515
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są nośniki reklamy w sieci?

A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. diapazon, freeboard, fotografia
D. scyscraper, top layer, interstitial
PGF.08 Pytanie 516
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest

A. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
B. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
C. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
D. zastosowanie zasad normalizacji
PGF.08 Pytanie 517
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?

A. 2 szt.
B. 18 szt.
C. 3 szt.
D. 9 szt.
PGF.08 Pytanie 518
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z podanych terminów powinno być umieszczone w nagłówku tabeli z cennikiem?

A. Właściwości produktu.
B. Cena netto produktu.
C. Data.
D. Podpis osoby wykonującej cennik.
PGF.08 Pytanie 519
Zarządzanie kampanią reklamową

W cenniku reklam w prasie znajduje się termin junior page, który odnosi się

A. do kolorystyki reklamy
B. do formatu reklamy
C. do rodzaju papieru
D. do formatu papieru
PGF.08 Pytanie 520
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent artykułów promocyjnych wpływa na rynek przy użyciu tradycyjnej mieszanki marketingowej. Oprócz produktu, co jeszcze się do niej zalicza?

A. cena, dystrybucja, planowanie
B. cena, dystrybucja, promocja
C. personel, dystrybucja, promocja
D. zysk, strata, dystrybucja