Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. CPP
B. CTP
C. GRP
D. OTS
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego elementu modelu AIDCAS oznaczonego znakiem zapytania nie uzupełniono na zamieszczonej ilustracji?

A. Nieświadomości.
B. Wiedzy.
C. Zainteresowania.
D. Świadomości.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?
A. Billboard
B. Spot telewizyjny
C. Wysyłka adresowa
D. Ogłoszenie w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ
A. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
B. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
C. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
D. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych kryteriów segmentacji rynku są kluczowe w kontekście branży motoryzacyjnej?
A. Wiek, zatrudnienie, zainteresowania, wyznanie
B. Wiek, płeć, zainteresowania, poziom wykształcenia
C. Liczba osób w rodzinie, dochody, płeć, zainteresowania
D. Miejsce zamieszkania, dochody, wyznanie, płeć
Zarządzanie kampanią reklamową
Który format pliku opisano w ramce?

A. GIF
B. TIFF
C. JPG
D. RAW
Zarządzanie kampanią reklamową
Głównym celem kampanii promocyjnej jest poinformowanie klientek zakładu fryzjerskiego o nowościach w zabiegach na włosy. Która z poniższych form reklamy umożliwi najlepsze dotarcie do grupy docelowej, jaką stanowią kobiety na co dzień poruszające się samochodami, słuchające jednocześnie lokalnych stacji radiowych?
A. Plakat umieszczony w witrynie.
B. Reklama w lokalnej telewizji.
C. Ogłoszenie w lokalnym dzienniku.
D. Reklama w lokalnym radiu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować
A. cityboard
B. strip
C. sandwich
D. diapazon
Zarządzanie kampanią reklamową
Nieetycznym działaniem lidera na rynku wobec konkurentów jest przyjęcie przez niego cen
A. dumpingowych
B. psychologicznych
C. standardowych
D. z nierównymi końcówkami
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonego diagramu wskaż, w stosunku do którego z drukowanych materiałów reklamowych zastosowano strategię cenową super okazji dla klienta.
| Jakość | Cena | ||
|---|---|---|---|
| niska | średnia | wysoka | |
| niska | ulotki reklamowe | kalendarze | foldery |
| średnia | wizytówki | segregatory | plakaty reklamowe |
| wysoka | opakowania | papier firmowy | katalogi |
A. Opakowania.
B. Papier firmowy.
C. Katalogi.
D. Ulotki reklamowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany
A. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
B. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
C. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
D. każdemu kupującemu
Zarządzanie kampanią reklamową
Spis niezbędnych materiałów do realizacji reklamy nazywa się
A. zapotrzebowaniem sprzętowym.
B. kalkulacją ilościową.
C. zapotrzebowaniem materiałowym.
D. kalkulacją wartościową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który proces uszlachetniania wyrobu papierniczego polega na oklejaniu cienkim papierem (niezadrukowanym lub zadrukowanym) papieru znacznie grubszego, tektury falistej itp.?
A. Bigowanie.
B. Listwowanie.
C. Kaszerowanie.
D. Falcowanie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy zamiarem umowy zawartej pomiędzy agencją reklamową a firmą jest osiągnięcie rezultatu wskazanego w jej treści, przykładowo: stworzenie strony internetowej, mówimy o umowie
A. zlecenia
B. kontraktacji
C. agencyjnej
D. o dzieło
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa została poproszona o wykonanie plakatów o wymiarach 250 x 353 mm. W jakim formacie powinno się zamówić papier, aby uniknąć jego przycinania?
A. C4
B. A4
C. C0
D. B4
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?
A. Melancholiczny
B. Choleryczny
C. Flegmatyczny
D. Sangwiniczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się wprowadzaniem na rynek sportowego obuwia, projektując kampanię reklamową, uwzględniła grupę odbiorców, którzy stawiają na zdrowy tryb życia. W tym przypadku zastosowano segmentację według kryterium
A. kulturowego
B. demograficznego
C. behawioralnego
D. społecznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Tabela zawiera dane dotyczące skuteczności czterech kampanii reklamowych. Która z kampanii cechuje się najwyższym wskaźnikiem kosztu dotarcia do audytorium reklamy (CPP)?
| Określenie kampanii | Koszt całkowity przeprowadzenia kampanii, zł | Liczba wygenerowanych punktów GRP |
|---|---|---|
| Kampania reklamowa A | 100 000,00 | 250 |
| Kampania reklamowa B | 120 000,00 | 200 |
| Kampania reklamowa C | 140 000,00 | 200 |
| Kampania reklamowa D | 150 000,00 | 300 |
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Od 1 stycznia 2013 roku faktura nie musi zawierać wskazania
A. kwoty podatku
B. oryginału i kopii
C. daty sprzedaży
D. nabywcy i sprzedawcy
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?
A. pianowa i śniegowa
B. pianowa i halonowa
C. proszkowa i śniegowa
D. proszkowa i pianowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że
A. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
B. rozważa przyjęcie oferty
C. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
D. akceptuje przedstawioną propozycję
Zarządzanie kampanią reklamową
Który zestaw cech charakteryzuje obiekt przedstawiony na ilustracji, wykonany w jednym z programów do tworzenia grafiki wektorowej?

A. Zestaw 3.
B. Zestaw 1.
C. Zestaw 2.
D. Zestaw 4.
Zarządzanie kampanią reklamową
Zarząd agencji wprowadził od nowego sezonu jednolite ubrania dla wszystkich pracowników firmy. Jakie działania podjęto w tym zakresie?
A. publicity
B. physical evidence
C. product placement
D. mecanatu
Wykonywanie przekazu reklamow…
Korzystając z danych zawartych w tabeli, dobierz papier termotransferowy do wykonania nadruku natorbach z mieszanki bawełny i poliestrów, przy założeniu, że torby będą mogły być prane w temperaturze40oC, a łączny czas wykonania nadruku i odrywania warstwy nośnej ma być najkrótszy?

A. CCC
B. DDD
C. AAA
D. BBB
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?
A. W tłoczeniu
B. W grawerowaniu laserowym
C. W sitodruku
D. W druku cyfrowym
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy warto wykorzystać, aby zaprezentować atuty nowego odkurzacza?
A. Pokazem działania
B. Fragmentem życia
C. Sposobem życia
D. Wyobraźnią
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy
A. Ctr+A
B. Ctr+C
C. Ctr+N
D. Ctr+V
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach kampanii reklamowej przewidziano ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku, 10 spotów reklamowych w lokalnym radio oraz 6 spotów reklamowych w lokalnej telewizji. Na podstawie cennika zaplanuj budżet reklamowy na całą kampanię.
| Cennik wybranych nośników reklamy | |
|---|---|
| Nośniki reklamy | Cena |
| Ogłoszenie całostronicowe w dzienniku | 1 000 zł |
| Ogłoszenie całostronicowe w miesięczniku | 2 000 zł |
| Spot reklamowy w radiu lokalnym | 3 000 zł |
| Spot reklamowy w telewizji lokalnej | 5 000 zł |
A. 60 000 zł
B. 71 000 zł
C. 70 000 zł
D. 62 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową, zawierającą środki reklamowe z zakresu BTL, należy w dokumencie uwzględnić reklamę
A. w punkcie sprzedaży.
B. radiową.
C. internetową.
D. telewizyjną.
Zarządzanie kampanią reklamową
Znana firma giełdowa zarejestrowała adres www.gorg.eu. Po pewnym czasie w Internecie zaczęły pojawiać się pokrewne adresy, które wykorzystywały typowe literówki popełniane podczas wpisywania adresu w przeglądarce (np. gotg.eu, forg.eu). Jakie zjawisko to ilustruje?
A. typosquatting
B. morphing
C. SPAM
D. cybersquatting
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wlicza się:
A. mailing, reklama alternatywna
B. sampling, wystawy, konferencje
C. próbki, loterie, obniżki cen
D. materiały reklamowe, banery
Zarządzanie kampanią reklamową
Który obszar wokół logo, w obrębie którego nie może się pojawić żadna obca forma, zarówno graficzna jak i tekstowa, oznaczono na rysunku literą X?

A. Pole obszaru roboczego.
B. Pole podstawowe.
C. Pole ochronne.
D. Pole zadruku.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent, który wytwarza towary przedstawione na rysunkach, stosuje politykę marki

A. handlowej.
B. rodzinnej.
C. łączonej.
D. indywidualnej.
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
A. Wobbler, hanger, shelfstoper
B. Backlight, k-board, sandwich
C. Skyscraper, brandmark, interstitial
D. Insert, wszywka, banderola
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?
A. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
B. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
C. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
D. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiej strony internetowej można bezpłatnie ściągnąć dane dotyczące bezrobocia w danym obszarze, aby zgromadzić informacje potrzebne do realizacji kampanii reklamowej?
A. www.nik.gov.pl
B. www.wupwarszawa.praca.gov.pl
C. www.zus.pl
D. www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na rysunku layout należy wykorzystać, projektując reklamę

A. internetową
B. modułową w magazynach
C. zewnętrzną
D. modułową w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki model rozliczeń będzie stosowany, gdy Facebook będzie pobierał opłatę od reklamodawcy za każde pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika platformy?
A. CPE
B. CPS
C. CPM
D. CPC
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

A. Ilustracja 3
B. Ilustracja 1
C. Ilustracja 2
D. Ilustracja 4
Zarządzanie kampanią reklamową
Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest
A. przetestowany elektronicznie
B. zgodny z normami Unii Europejskiej
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. dopuszczony do międzynarodowego obrotu