Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 20,00 zł
B. 250,00 zł
C. 200,00 zł
D. 25,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji
A. na temat klientów indywidualnych
B. na temat pośredników handlowych
C. na temat instytucji publicznych
D. na temat wyższych uczelni
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?
A. Prasę codzienną
B. Direct mail
C. Czasopisma
D. Telewizję
Zarządzanie kampanią reklamową
Wizualna reprezentacja marki to
A. logo.
B. logotyp.
C. prototyp.
D. grafotyp.
Zarządzanie kampanią reklamową
Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki
A. kaszerowaniu
B. sztancowaniu
C. listwowaniu
D. gumowaniu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się
A. spowolnić tempo filmu
B. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
C. przyspieszyć tempo filmu
D. przyspieszyć tempo mówionych słów
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926) | |
Art. 25. | 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o: 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku, 2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, 3) źródle danych, 4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania. |
A. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
B. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
C. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
D. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
PGF.08 Pytanie 568
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku którego z pokazanych na rysunkach produktów zasadne jest użycie apelu reklamowego opartego na emocjach negatywnych?

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych w tabeli określ wartość TRP dla TV Life (faktyczny zasięg emisji) dla reklamy szamponu firmy kosmetycznej "Elise".
Nazwa stacji | Liczba osób, które miały kontakt z reklamą podczas danej emisji | Wielkość grupy docelowej |
---|---|---|
TV Blask | 300 | 600 |
TV Life | 450 | 750 |
TV Minute | 650 | 900 |
A. 25%
B. 50%
C. 60%
D. 72%
PGF.07 Pytanie 570
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu zaprojektowania do druku offsetowego dwudziestostronicowego folderu reklamowego łączącego w sobie tekst i grafikę należy wykorzystać program
A. OpenOffice
B. Adobe InDesign
C. Adobe Audition
D. Gimp
Zarządzanie kampanią reklamową
Głównym celem tego podejścia do negocjacji jest zachowanie pozytywnych relacji z partnerem na dłuższą metę, przy czym osoba negocjująca świadomie rezygnuje z niektórych swoich aspiracji. Tego typu styl często kończy się wynikiem 'wygrany-przegrany'. Jak nazywa się ten styl?
A. dostosowuje
B. dominuje
C. unika
D. osiąga kompromis
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?
A. horyzontalnej
B. liniowej
C. wertykalnej
D. lateralnej
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na
A. media
B. kreację
C. postprodukcję
D. produkcję
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma przeznaczyła 200 000 zł na kampanię reklamową w telewizji. Koszt 30-sekundowego spotu telewizyjnego wynosi 5 000 zł. Postanowiono, że dany spot będzie emitowany 4 razy dziennie. Jak długo potrwa kampania reklamowa w telewizji?
A. 12
B. 15
C. 20
D. 10
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
A. 5 540,00 zł
B. 2 040,00 zł
C. 1 540,00 zł
D. 1 190,00 zł
Wykonywanie przekazu reklamow…
Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?
A. CMYK (100, 0, 0, 0)
B. CMYK (0, 0, 100, 0)
C. CMYK (0, 0, 0, 100)
D. CMYK (0, 100, 0, 0)
Zarządzanie kampanią reklamową
Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie 300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?
Pytanie | Odpowiedzi respondentów |
---|---|
"Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie?" | Tak - 225 odpowiedzi |
"Jakiej marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe?" | Marki „King" - 186 odpowiedzi |
"O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył?". | O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi |
A. 33%
B. 62%
C. 42%
D. 75%
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma X przeanalizowała liczbę odwiedzających jej sklep internetowy klientów w trakcie trwania tygodniowej kampanii reklamowej, w ciągu tygodnia przed jej rozpoczęciem oraz w ciągu tygodnia po jej zakończeniu. Wyniki analizy przedstawia wykres zamieszczony obok. Który z wymienionych wniosków można wysnuć na jego podstawie?

A. W trakcie trwania kampanii reklamowej nie wzrosła liczba osób odwiedzających sklep internetowy w stosunku do liczby osób odwiedzających stronę przed kampanią reklamową.
B. Po zakończeniu kampanii wzrosła liczba osób odwiedzających sklep internetowy.
C. Po zakończeniu kampanii reklamowej liczba osób odwiedzających sklep internetowy była niższa niż w okresie poprzedzającym kampanię.
D. Po zakończeniu kampanii liczba osób odwiedzających sklep internetowy nie zmieniła się w stosunku do liczby osób odwiedzających stronę przed kampanią reklamową.
Zarządzanie kampanią reklamową
Mężczyzna w wieku trzydziestu lat, zatrudniony w agencji reklamowej, udał się na spotkanie biznesowe z kluczowym klientem. Jego rozmówczyniami były dwie kobiety w zupełnie odmiennym wieku: dyrektor marketingu oraz stażystka w tym wydziale. W jaki sposób powinien się zachować mężczyzna podczas powitania?
A. Jako pierwszy uścisnąć dłoń pani dyrektor
B. Poczekać na inicjatywę pani dyrektor do podania ręki
C. Poczekać na inicjatywę stażystki do podania ręki
D. Jako pierwszy uścisnąć dłoń stażystce
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa ma zlecenie na przygotowanie projektu opakowania dla soku owocowego skierowanego do dzieci. W tym celu planuje zbadać potrzeby klientów, realizując wywiady metodą CAWI. Jaką formę ankiety powinna wybrać agencja?
A. Internetową
B. Telefoniczną
C. Audytoryjną
D. Opakowaniową
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa posiada papiery o podanych gramaturach. Do drukowania wewnętrznych zestawień tabelarycznych, raportów oraz sprawozdań, agencja powinna zastosować papier o gramaturze
A. 120 g/m2
B. 160 g/m2
C. 80 g/m2
D. 30 g/m2
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
B. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
C. pożądany rezultat obsługi klienta
D. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. innowator
B. aktywny
C. bierny
D. lojalny
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt 1 500 ulotek reklamowych zakładając, że koszt jednej ulotki wynosi 2,00 zł netto, a klient uzyskał rabat w wysokości 7% od ceny netto. Stawka VAT wynosi 23%?
A. 3 431,70 zł
B. 3 948,30 zł
C. 3 690,00 zł
D. 3 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić
A. łączną wartość kosztów produkcji
B. ceny stosowane przez konkurencję
C. unikalność oferowanego produktu
D. preferencje zakupowe klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze
A. satynowym 100 g
B. kredowym 170 g
C. kredowym 90 g
D. offsetowym 80 g
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy zajmującej się reklamą przygotowuje kampanię na reklamę online w postaci animacji o dowolnej formie, która będzie wyświetlana nad przeglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Jak nazywa się ten typ reklamy?
A. Pop-Up
B. Expand Billboard
C. Top Layer
D. Sąuare Button
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?
A. Fazy spadku.
B. Fazy wprowadzania.
C. Fazy wzrostu.
D. Fazy dojrzałości.
Zarządzanie kampanią reklamową
W odpowiedzi na zapytanie dotyczące realizacji nadruków na długopisach promocyjnych, drukarnia powinna dostarczyć wycenę dla druku klasyfikowanego jako
A. termografia
B. fleksografia
C. sitodruk
D. tampondruk
Zarządzanie kampanią reklamową
Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić
A. ceny ofert konkurencji.
B. bieżący udział w rynku.
C. wydatki ponoszone na usługi.
D. preferencje nabywców.
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. wrzutek
B. katalogu
C. e-mailingu
D. przesyłek pocztowych
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku którego z przedstawionych na rysunkach produktów reklama w oparciu o emocje negatywne jest zasadna?

A. C.
B. B.
C. D.
D. A.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy
A. zakup czasu antenowego w telewizji
B. analiza kosztów kampanii reklamowej
C. wykonywanie badań skuteczności reklamy
D. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór
A. cech estetycznych
B. przydatności
C. opcji
D. cennych wartości
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym "DZIAŁA DO OŚMIU RAZY DŁUŻEJ!" skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
A. społecznego
B. ekonomicznego
C. geograficznego
D. demograficznego
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?
A. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
B. Do rodzin z małymi dziećmi.
C. Do zorganizowanych grup emerytów.
D. Do przedsiębiorców.
Zarządzanie kampanią reklamową
Znak CE umieszczony na produkcie wskazuje, że produkt jest
A. przetestowany elektronicznie
B. dopuszczony do międzynarodowego obrotu
C. wyrobem z sektora elektronicznego
D. zgodny z normami Unii Europejskiej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest główne założenie reklamy społecznej?
A. kreowanie wizerunku firmy
B. kreowanie wizerunku produktów
C. zmiana zachowań
D. wprowadzanie produktów na rynek
Zarządzanie kampanią reklamową
Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są
A. referral marketing
B. kody QR
C. reklamy display
D. voice mailing
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje
A. twarde
B. miękkie
C. integratywne
D. łagodne