Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 561
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Na wykorzystywaniu aktywności konsumentów do kreowania produktów
B. Na wprowadzeniu strategii nowego produktu
C. Na użyciu narzędzi odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw
D. Na wprowadzeniu strategii poszukiwania niszy rynkowej
PGF.08 Pytanie 562
Zarządzanie kampanią reklamową
Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?
A. Media Supervisor
B. Media Planner
C. Media Buyer
D. Media Director
PGF.08 Pytanie 563
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który oczekuje szybkiej i grzecznej obsługi od sprzedawcy, to klient
A. wierny
B. zdecydowany
C. nowatorski
D. podejrzliwy
PGF.08 Pytanie 564
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na
A. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
B. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
C. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
D. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
PGF.08 Pytanie 565
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?
A. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
B. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
C. z tworzeniem relacji z klientami
D. z kooperacją międzysektorową
PGF.08 Pytanie 566
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż dzień oraz przedział czasowy, w którym emitowano program z najniższą średnią oglądalnością na minutę?

A. 17.04.; 21:02 – 23:30
B. 23.04.; 19:47 – 20:01
C. 18.04.; 20:07 – 20:31
D. 23.04.; 19:29 – 19:33
PGF.08 Pytanie 567
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?
A. Sponsoring
B. Reklamę telewizyjną
C. Telemarketing
D. Reklamę radiową
PGF.08 Pytanie 568
Zarządzanie kampanią reklamową
Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest
A. rzeczowy
B. osobisty
C. chaotyczny
D. innowator
PGF.08 Pytanie 569
Zarządzanie kampanią reklamową
Która forma promocji w postaci bloga umożliwia publikowanie filmów w porządku chronologicznym?
A. Vlog
B. Microblog
C. Interstitial
D. Photoblog
PGF.08 Pytanie 570
Zarządzanie kampanią reklamową
Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej
A. druk offsetowy.
B. sitodruk.
C. druk solwentowy.
D. tampondruk.
PGF.07 Pytanie 571
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na ilustracji przedstawiono projekt wykonany w oparciu o

A. zasadę Pareto
B. regułę trójpodziału
C. zasadę złotego podziału
D. regułę barw dopełniających
PGF.08 Pytanie 572
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?
A. twin
B. konkurs
C. potykacz
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 573
Zarządzanie kampanią reklamową
Uniwersalne zasady reguły 80/20, które mają znaczenie w procesie tworzenia reklamy, określa
A. zasada Złotej Proporcji
B. zasada Pareto
C. prawo Fittsa
D. prawo Hicka
PGF.08 Pytanie 574
Zarządzanie kampanią reklamową
Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych
A. oszacowanymi
B. pierwotnymi
C. wtórnymi
D. sondażowymi
PGF.08 Pytanie 575
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie źródło informacji warto wybrać, aby zdobyć dane o zmianach zachodzących w sektorze reklamy?
A. Katalogu firmowego
B. Gazety codziennej regionalnej
C. Czasopisma branżowego
D. Gazety codziennej ogólnokrajowej
PGF.08 Pytanie 576
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?
A. sponsor, analityk, decydent, nabywca
B. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
C. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
D. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 577
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?
A. opublikowany opis patentowy
B. prosta informacja prasowa
C. dokument urzędowy
D. slogan reklamowy
PGF.08 Pytanie 578
Zarządzanie kampanią reklamową
Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?
A. CMYK
B. HEX
C. RGB
D. HLS
PGF.07 Pytanie 579
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który zestaw odpowiedzi charakteryzuje budowę zamieszczonego logo?

A. X: sygnet, Y: tagline
B. X: logotyp, Y: sygnet
C. X: tagline, Y: logotyp
D. X: sygnet, Y: logotyp
PGF.08 Pytanie 580
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.
Rodzaj kubka | porcelanowe | porcelitowe | szklane półprzezroczyste |
---|---|---|---|
Nadruk | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny | jednostronny, dwustronny, wokół |
Pojemność | 200 ml, 250 ml | 250 ml, 300 ml | 300 ml, 350 ml |
Cena netto za szt. | 3,40 zł | 4,30 zł | 5,50 zł |
A. 338,25 zł
B. 209,10 zł
C. 170,00 zł
D. 264,45 zł
PGF.08 Pytanie 581
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak złożyć zgłoszenie do konkursu efektywności EFFIE?
A. korzystając z platformy konkursowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR
B. w formie listu poleconego
C. przez e-mail
D. poprzez uzupełnienie formularza elektronicznego na witrynie Ministerstwa Rozwoju i Technologii
PGF.08 Pytanie 582
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie marketingowe wpłynie na klienta w sklepie podczas podejmowania decyzji o zakupie sprzętu AGD?
A. Sprzedaż osobista
B. Artykuł opłacony w lokalnej gazecie
C. Reklama w telewizji
D. Wsparcie lokalnej drużyny sportowej
PGF.08 Pytanie 583
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wyników przedstawionych w tabeli wskaż sklep, który ma najdłuższą historię obecności strony na portalu społecznościowym i dominuje nad konkurencją pod względem liczby polubień i aktywności użytkowników na stronie.
Cecha | Sklep 1 | Sklep 2 | Sklep 3 | Sklep 4 |
---|---|---|---|---|
Rok powstania strony na portalu społecznościowym | 2017 | 2019 | 2018 | 2022 |
Liczba polubień strony | 9520 | 7149 | 9358 | 8796 |
Charakterystyka grupy odbiorczej (lokalizacja i wiek) | Warszawa 25-34 lata | Poznań 25-34 lata | Gdańsk 25-34 lata | Wrocław 25-34 lata |
Częstotliwość publikacji postów - średnia z ostatniego roku | 2 dni | 3 dni | 2 dni | 1 dzień |
Średnia liczba polubień postów | 60 | 53 | 58 | 55 |
Średnia liczba komentarzy postów | 5 | 3 | 5 | 4 |
Średnia liczba udostępnień postów | 40 | 35 | 40 | 38 |
A. Sklep 3
B. Sklep 4
C. Sklep 1
D. Sklep 2
PGF.08 Pytanie 584
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. wycieczki prasowej
B. konferencji prasowej
C. przyjęcia prasowego
D. briefingu
PGF.08 Pytanie 585
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin "e-Media Relations" odnosi się do
A. relacji z mediami w Internecie
B. użytkowania poczty elektronicznej
C. kontaktowania się z dziennikarzami
D. pozyskiwania informacji o klientach przez Internet
PGF.08 Pytanie 586
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny psychologiczne to ceny
A. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
B. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
C. o nierównych końcówkach
D. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
PGF.07 Pytanie 587
Wykonywanie przekazu reklamow…
Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem
A. kanałów
B. narzędzia korygującego
C. filtrów
D. maski warstwy
PGF.08 Pytanie 588
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wliczają się:
A. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
B. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
C. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
D. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
PGF.08 Pytanie 589
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?
A. emocjonalnego
B. racjonalnego
C. okazyjnego
D. impulsywnego
PGF.08 Pytanie 590
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką dokumentację powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
A. Rachunek uproszczony
B. Zawiadomienie o wysyłce
C. Fakturę VAT
D. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
PGF.08 Pytanie 591
Zarządzanie kampanią reklamową
Typ klienta, który charakteryzuje się dynamicznością, otwartością oraz dużą konsumpcją, często znajdujący się na szczycie swojej kariery, nazywany jest
A. konserwatywna.
B. rodak.
C. dojrzały.
D. zdobywca.
PGF.08 Pytanie 592
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest
A. wrzutka
B. witryna
C. banner
D. wszywka
PGF.08 Pytanie 593
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. specjalizacji
B. dywersyfikacji
C. dyferencjacji
D. naśladowcy
PGF.08 Pytanie 594
Zarządzanie kampanią reklamową
Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów
A. stworzonych w odmiennym celu.
B. mających wiele cech dających się zweryfikować.
C. spełniających te same potrzeby.
D. o zróżnicowanej cenie.
PGF.07 Pytanie 595
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który moduł ogłoszeniowy oznaczono na ilustracji kolorem czerwonym?

A. Rozkładówkę
B. Szachownicę
C. 1/2 strony
D. Junior page
PGF.08 Pytanie 596
Zarządzanie kampanią reklamową
Najwyższą skuteczność częstotliwości osiąga się, umieszczając reklamę
A. w czasopiśmie
B. w stacji radiowej
C. na afiszu
D. w telewizji
PGF.08 Pytanie 597
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?
A. Organizacja Dni Otwartych
B. Obniżenie cen towarów
C. Zwiększenie różnorodności asortymentu
D. Reklama w telewizji krajowej
PGF.08 Pytanie 598
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim z poniższych formatów powinien zostać zapisany dokument, aby zapewnić spójny wygląd oraz zachować pierwotne formatowanie, w tym nietypowe czcionki?
A. .gif
B. .doc
C. .xls
D. .pdf
PGF.08 Pytanie 599
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient z agencji reklamowej zgłosił się z przekonaniem, że duża część grupy docelowej nie jest świadoma istnienia jego towaru. W realizacji zlecenia dotyczącego stworzenia kampanii reklamowej powinno się skoncentrować na działaniach mających na celu budowanie
A. świadomości istnienia towaru oraz umiejętności rozpoznawania nazwy.
B. świadomości istnienia towaru lub przynajmniej umiejętności rozpoznawania nazwy.
C. jedynie umiejętności rozpoznawania nazwy towaru.
D. jedynie świadomości istnienia towaru.
PGF.08 Pytanie 600
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent obuwia planuje poprzez reklamę zbudować silniejsze przywiązanie klientów do swojej marki. W treści reklamy powinien nawiązywać do
A. zadowolenia
B. substytucyjności
C. satysfakcji
D. lojalności