Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 601
Zarządzanie kampanią reklamową

Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się

A. broszura
B. prasa
C. telewizja
D. radio
PGF.08 Pytanie 602
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje stworzyć bazę danych dla swoich klientów. Jakie oprogramowanie komputerowe powinno być w tym celu użyte?

A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do prezentacji
C. Aplikacja graficzna
D. Program do edycji tekstu
PGF.08 Pytanie 603
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?

A. ulotki reklamowe
B. citylighty
C. spoty telewizyjne
D. billboardy
PGF.08 Pytanie 604
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje zebrane ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego wykorzystywane w kampanii reklamowej zaliczają się do źródeł danych

A. pierwotnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych wewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 605
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?

A. Spot telewizyjny
B. Billboard
C. Wysyłka adresowa
D. Ogłoszenie w prasie
PGF.08 Pytanie 606
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. pozycjonowania
B. standaryzacji sklepu
C. standów reklamowych
D. merchandisingu
PGF.08 Pytanie 607
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to

A. żółty, zielony, niebieski
B. czarny, czerwony, pomarańczowy
C. biały, zielony, pomarańczowy
D. czerwony, żółty, niebieski
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa podejmuje się wykonania wywiadu dotyczącego jakości serwisu pogwarancyjnego wiodącego producenta urządzeń AGD. Na prośbę klienta, wywiad zostanie przeprowadzony metodą CATI, czyli z zastosowaniem ankiety.

A. opakowaniowej
B. pocztowej
C. telefonicznej
D. audytoryjnej
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na

A. media
B. postprodukcję
C. produkcję
D. kreację
PGF.08 Pytanie 610
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?

A. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
B. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
C. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
D. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
PGF.07 Pytanie 611
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?

A. Promocję sprzedaży
B. Public relations
C. Sprzedaż osobistą
D. Reklamę
PGF.08 Pytanie 612
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. lateralnej
B. alternatywnej
C. telewizyjnej
D. szeptanej
PGF.07 Pytanie 613
Wykonywanie przekazu reklamow…

Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?

A. Promocja sprzedaży
B. Public relations
C. Reklama
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 614
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. zbieraniem śmietanki
B. penetracją rynku
C. dywersyfikacyjną
D. cenowo neutralną
PGF.08 Pytanie 615
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ

A. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
B. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
C. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
D. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki program pozwoli na stworzenie logo?

A. Microsoft Access
B. Corel Draw
C. Adobe Acrobat
D. Movie Maker
PGF.08 Pytanie 617
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
B. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
C. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
D. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzia promocji-mix wykorzystała firma w kampanii promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 619
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to

A. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
B. niezgodna z przepisami prawa
C. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
D. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
PGF.08 Pytanie 620
Zarządzanie kampanią reklamową

Zdolność przystosowania się do zaokrąglonych form karoserii oraz przetłoczeń lub wytłoczeń oklejonego pojazdu to cechy folii

A. wylewanej
B. One Way Vision
C. kasetonowej
D. magnetycznej
PGF.08 Pytanie 621
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na

A. targach
B. konferencjach
C. sympozjach
D. kursach
PGF.08 Pytanie 622
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. dyskontowa
B. prestiżowa
C. skimmingowa
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 623
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać

A. ulotki w skrzynkach pocztowych
B. wszywki prasowe
C. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
D. baner internetowy
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Społecznych
B. Samorealizacji
C. Bezpieczeństwa
D. Fizjologicznych
PGF.08 Pytanie 625
Zarządzanie kampanią reklamową

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące realizacji nadruków na długopisach promocyjnych, drukarnia powinna dostarczyć wycenę dla druku klasyfikowanego jako

A. tampondruk
B. fleksografia
C. sitodruk
D. termografia
PGF.08 Pytanie 626
Zarządzanie kampanią reklamową

Najczęściej stosowaną metodą określania budżetu reklamowego przez firmy z długim stażem na rynku, które mają stabilną sprzedaż, jest metoda

A. zadaniowa
B. obliczania budżetu reklamowego jako określony procent od obrotów firmy
C. obliczania budżetu reklamowego w oparciu o poziom konkurencji
D. wszystko, co firma jest w stanie sfinansować
PGF.08 Pytanie 627
Zarządzanie kampanią reklamową

Które narzędzie marketingu internetowego powinna wykorzystać agencja reklamowa, uwzględniając warunki zleceniodawcy?

Warunki zlecenia:

— niski koszt dotarcia do klienta,

— wysoki stopień zachowania prywatności odbiorcy,

— szybkie dotarcie z przekazem reklamowym,

— dotarcie do określonej grupy odbiorców.

A. Stronę www.
B. Google AdWords.
C. Telemarketing.
D. Pocztę elektroniczną.
PGF.08 Pytanie 628
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. wtórnych zewnętrznych
B. pierwotnych zewnętrznych
C. pierwotnych wtórnych
D. wtórnych wewnętrznych
PGF.08 Pytanie 629
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy uznające za nieuczciwą reklamę komunikaty odwołujące się do emocji konsumentów poprzez wzbudzanie strachu lub wykorzystanie przesądów znajdują się w ustawie

A. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. o ochronie niektórych praw klientów
C. o szczególnych zasadach sprzedaży dla konsumentów
D. o ochronie konkurencji oraz konsumentów
PGF.08 Pytanie 630
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem

A. konserwatywnym
B. roztropnym
C. biernym
D. pionierem
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdzie znajduje się pisemne potwierdzenie hipotez badawczych?

A. w raporcie końcowym badania
B. w projekcie badań
C. w briefie kreatywnym
D. w harmonogramie badań
PGF.08 Pytanie 632
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. dużej liczby intensywnych barw.
B. przyciągających uwagę grafik.
C. wyrazistego liternictwa.
D. powtarzalnych elementów wizualnych.
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?

A. Wysokość budżetu reklamowego
B. Zasięg kampanii
C. Koszt dotarcia do jednego klienta
D. Wskaźnik obecności na rynku
PGF.07 Pytanie 634
Wykonywanie przekazu reklamow…

Program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na ilustracji, służy do

Ilustracja do pytania 34
A. tworzenia stron internetowych
B. przygotowywania publikacji wielostronicowych
C. montażu wideo
D. przygotowania animacji
PGF.08 Pytanie 635
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się zbiór norm zachowań i zasad kultury osobistej, które obowiązują w sieci?

A. Etykieta
B. Netmoda
C. Netykieta
D. Etyka
PGF.08 Pytanie 636
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie media powinny zostać uwzględnione w mediaplanie, jeśli klient poszukuje ogólnopolskiego zasięgu oraz multimedialnego przekazu?

A. Stacje radiowe
B. Czasopisma
C. Reklama zewnętrzna
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową

Określenie koncepcji, oczekiwań oraz celów, stworzenie treści i jej struktury, a także zorganizowanie hostingu to kroki w tworzeniu

A. telebimu
B. citylightu
C. cityscrolla
D. strony www
PGF.08 Pytanie 638
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi negocjacje z potencjalnym klientem. Jaką metodę negocjacyjną wykorzystuje negocjator, mówiąc "W tej chwili kończą się nasze uprawnienia i nie jesteśmy w stanie podejmować decyzji w tej kwestii"?

A. Celuj wysoko
B. Dobra - zła postawa
C. Zarządzanie czasem
D. Ograniczone kompetencje
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową

Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku

A. ogólnokrajowym
B. lokalnym
C. globalnym
D. regionalnym
PGF.08 Pytanie 640
Zarządzanie kampanią reklamową

Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się

A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
D. niskimi barierami wejścia i wyjścia