Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie przepisy prawne powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu baz danych oraz ich wykorzystaniu w reklamie?

A. Ustawy Prawo autorskie
B. Ustawy o ochronie danych osobowych
C. Ustawy Prawo własności prywatnej
D. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?

Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie.

A. Sponsoringu.
B. Factoringu.
C. Przedwstępną.
D. Składu.
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię

A. dyferencjacji
B. naśladowcy
C. dywersyfikacji
D. specjalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję

A. wyłączną
B. selektywną
C. intensywną
D. masową
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
B. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
C. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
D. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
PGF.07 Pytanie 607
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

Ilustracja do pytania 7
A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 3
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do

A. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
B. produkcji ulotek oraz folderów
C. organizacji wydarzeń promocyjnych
D. realizacji kampanii w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?

A. 160 zł
B. 120 zł
C. 126 zł
D. 144 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?

A. prawa pracy
B. kodeksu etyki reklamy
C. ustawy o prawie autorskim
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?

Wyszczególnieniekoszt, zł
Zakup materiałów biurowych3 000,00
Zakup folii do produkcji reklam2 550,00
Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej150,00
Opłaty wynajmu lokalu3 000,00
Abonament telefoniczny200,00

A. 5 700,00 zł
B. 3 200,00 zł
C. 8 900,00 zł
D. 5 750,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:

A. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
B. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
C. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
D. zysk, stratę, produkt, konsument
PGF.07 Pytanie 624
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które z narzędzi promocji-mix zastosowała firma w akcji promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min.20,00 zł i odbierz kubek gratis"?

A. Reklamę informacyjną
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
Zarządzanie kampanią reklamową

Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii

A. osobowości
B. społecznej
C. wychowawczej
D. ekonomicznej
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?

A. Backlight, k-board, sandwich
B. Insert, wszywka, banderola
C. Wobbler, hanger, shelfstoper
D. Skyscraper, brandmark, interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Fakturę pro-forma
B. Notę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Fakturę korygującą
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?

A. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
B. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
C. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
D. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?

Specyfikacja
MateriałFrontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk
Maksymalna szerokośćRolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m
DługośćDługość dowolna
WykończenieZawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie
WykonanieDruk solwentowy, 4+0
KolorystykaCMYK

A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
C. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
D. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?

A. R:0 G:0 B:255
B. R:0 G:0 B:100
C. R:255 G:255 B:255
D. R:0 G:0 B:0
Zarządzanie kampanią reklamową

Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na

A. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
B. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
C. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?

ilość spotów 300ilość spotów 300ilość spotów 200ilość spotów 200
dzienna ilość spotów 5dzienna ilość spotów 5dzienna ilość spotów 4dzienna ilość spotów 6
emisja spotów pasmowaemisja spotów dowolnaemisja spotów dowolnaemisja spotów pasmowa
czas trwania spotu 30 sczas trwania spotu 30 sczas trwania spotu 30 sczas trwania spotu 30 s
koszt kampanii 900koszt kampanii 1 200koszt kampanii 1 000koszt kampanii 900
A.B.C.D.

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Twoja TV
B. Region 1TV
C. Małopolska TV
D. Region 2TV