Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. w technologii Computer to Plate
B. w technologii druku cyfrowego
C. w technice sitodruku
D. w technice akwaforty
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie przepisy prawne powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu baz danych oraz ich wykorzystaniu w reklamie?
A. Ustawy Prawo autorskie
B. Ustawy o ochronie danych osobowych
C. Ustawy Prawo własności prywatnej
D. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?
Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie. |
A. Sponsoringu.
B. Factoringu.
C. Przedwstępną.
D. Składu.
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię
A. dyferencjacji
B. naśladowcy
C. dywersyfikacji
D. specjalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję
A. wyłączną
B. selektywną
C. intensywną
D. masową
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod promocji sprzedaży wliczają się:
A. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
B. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
C. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
D. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 3
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?
A. Udźwiękowienie
B. Przygotowanie shootingboardu
C. Master
D. Stworzenie animatiku
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma pragnąca efektywnie zarządzać kontaktami z klientami powinna zainwestować w system
A. BPO
B. ETL
C. ERP
D. CRM
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z prezentowanych ilustracji zawiera hasła reklamowe skierowane do dzieci, zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

A. Ilustracja 2
B. Ilustracja 1
C. Ilustracja 4
D. Ilustracja 3
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych sposobów reklamy odznacza się najwyższą selektywnością?
A. Wysyłka adresowa
B. Ogłoszenie w prasie
C. Billboard
D. Spot telewizyjny
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono akcydens?

A. Na ilustracji 1
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 4
PGF.08 Pytanie 613
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca pełen wachlarz usług podjęła kroki w celu przyciągnięcia większej liczby klientów zainteresowanych reklamą ATL. W związku z tym, zespół sprzedaży powinien skoncentrować się na zapytaniach odnoszących się do
A. realizacji kampanii w punkcie sprzedaży
B. produkcji ulotek oraz folderów
C. organizacji wydarzeń promocyjnych
D. realizacji kampanii w prasie
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?
A. 160 zł
B. 120 zł
C. 126 zł
D. 144 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?
A. prawa pracy
B. kodeksu etyki reklamy
C. ustawy o prawie autorskim
D. sponsoringu
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?
A. sektorowy
B. emblematowy
C. wzajemny
D. osobisty
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej fazie cyklu życia produktu wykorzystuje się reklamę pionierską?
A. W trzeciej
B. W czwartej
C. W drugiej
D. W pierwszej
Zarządzanie kampanią reklamową
Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?
Wyszczególnienie | koszt, zł |
---|---|
Zakup materiałów biurowych | 3 000,00 |
Zakup folii do produkcji reklam | 2 550,00 |
Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej | 150,00 |
Opłaty wynajmu lokalu | 3 000,00 |
Abonament telefoniczny | 200,00 |
A. 5 700,00 zł
B. 3 200,00 zł
C. 8 900,00 zł
D. 5 750,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?
A. Layout
B. Insert
C. Master
D. Betcam
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:
A. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
B. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
C. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja
D. zysk, stratę, produkt, konsument
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. bezpośredni
B. pośredni
C. klasyczny
D. innowacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową
Styl negocjacji, w którym stawia się na rozwiązanie korzystne dla obu stron, nazywa się stylem
A. dominującym
B. dobrym-złym facetem
C. integratywnym
D. dostosowującym się
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzia z zakresu marketingu bezpośredniego powinna wykorzystać agencja reklamowa do promowania swoich usług?
A. Sponsoring
B. Reklamę radiową
C. Reklamę telewizyjną
D. Telemarketing
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które z narzędzi promocji-mix zastosowała firma w akcji promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min.20,00 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Reklamę informacyjną
B. Public relations
C. Promocję sprzedaży
D. Sprzedaż osobistą
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem
A. problemowym
B. chaotycznym
C. zgodnym
D. osobistym
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu
A. InDesign
B. Publisher
C. Corel Draw
D. Flash
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która promuje swoje usługi bez pośredników, wykorzystuje kanał dystrybucji
A. średni
B. bezpośredni
C. innowacyjny
D. klasyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Aspekty psychologiczne reklamy mieszczą się w zakresie badań dotyczących emocji, mechanizmów motywacyjnych oraz trwałych cech psychicznych ludzi, czyli psychologii
A. osobowości
B. społecznej
C. wychowawczej
D. ekonomicznej
Zarządzanie kampanią reklamową
Cele psychograficzne w reklamie nie obejmują celów związanych z
A. nabywcą
B. kosztami
C. produktem
D. przedsiębiorstwem
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze
A. motywacyjnym
B. emocjonalnym
C. informacyjnym
D. kontrolnym
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent słodyczy planuje wprowadzenie swoich wyrobów do sprzedaży w popularnej sieci supermarketów. Który z podanych zestawów materiałów promocyjnych powinien wykorzystać do reklamowania swoich produktów w punktach sprzedaży tej sieci?
A. Backlight, k-board, sandwich
B. Insert, wszywka, banderola
C. Wobbler, hanger, shelfstoper
D. Skyscraper, brandmark, interstitial
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?
A. Fakturę pro-forma
B. Notę korygującą
C. Fakturę zaliczkową
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych działań nie wpłynie na realizację strategii firmy X, która dąży do zdobycia pozycji lidera w branży oraz kompleksowego zaspokajania potrzeb klientów?
A. Zastosowanie systemu sprzedaży bezpośredniej
B. Zachowanie obecnego poziomu sprzedaży usług reklamowych
C. Korzystanie z zewnętrznych usług outsourcingowych
D. Prowadzenie intensywnej strategii pozyskiwania nowych klientów
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej z klientem warto pamiętać, by
A. budować zaufanie klienta
B. mówić szybko, używając terminologii branżowej
C. zaprezentować historię przedsiębiorstwa
D. szybko zakończyć konwersację
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?
Specyfikacja | |
---|---|
Materiał | Frontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk |
Maksymalna szerokość | Rolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m |
Długość | Długość dowolna |
Wykończenie | Zawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie |
Wykonanie | Druk solwentowy, 4+0 |
Kolorystyka | CMYK |
A. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
B. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
C. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
D. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma może powiększyć bazę danych klientów dzięki zastosowaniu
A. degustacji produktu
B. wrzutek
C. gadżetów promocyjnych
D. loterii
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką paletę kolorów powinien wybrać grafik, który ma stworzyć logotyp w czerni, pracując w przestrzeni RGB?
A. R:0 G:0 B:255
B. R:0 G:0 B:100
C. R:255 G:255 B:255
D. R:0 G:0 B:0
Zarządzanie kampanią reklamową
Koncepcja orientacji marketingowej opiera się na
A. dążeniu do jak najszybszego uzyskania zysku
B. satysfakcji klienta z wyboru i korzystania z produktu
C. pozyskiwaniu coraz to nowszych technologii
D. osiągnięciu celu za wszelką cenę
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą obuwia sportowego zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w jednej z lokalnych stacji radiowych. Przedstawiciele firmy chcą, aby spoty emitowane były w godzinach, kiedy ludzie jadą do i wracają z pracy. Która oferta spełnia przedstawione wymogi oraz zawiera najkorzystniejszą cenę emisji jednego spotu?
ilość spotów 300 | ilość spotów 300 | ilość spotów 200 | ilość spotów 200 |
dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 5 | dzienna ilość spotów 4 | dzienna ilość spotów 6 |
emisja spotów pasmowa | emisja spotów dowolna | emisja spotów dowolna | emisja spotów pasmowa |
czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s | czas trwania spotu 30 s |
koszt kampanii 900 | koszt kampanii 1 200 | koszt kampanii 1 000 | koszt kampanii 900 |
A. | B. | C. | D. |
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.
Stacja telewizji regionalnej | Liczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.) | Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.) |
---|---|---|
Twoja TV | 2 540 | 1 524 |
Region 1TV | 3 250 | 2 750 |
Region 2TV | 2 880 | 2 600 |
Małopolska TV | 2 645 | 1 587 |
A. Twoja TV
B. Region 1TV
C. Małopolska TV
D. Region 2TV