Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 601
Zarządzanie kampanią reklamową
A. melancholik
B. flegmatyk
C. choleryk
D. sangwinik
PGF.08 Pytanie 602
Zarządzanie kampanią reklamową
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
A. panelowa
B. projekcyjna
C. introspekcyjna
D. heurystyczna
PGF.08 Pytanie 603
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter
A. outdoorowy
B. interaktywny
C. alternatywny
D. wirtualny
PGF.08 Pytanie 604
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiej z podanych fraz powinien unikać sprzedawca, pragnąc zdobyć lojalnego klienta?
A. To ostatnia okazja, aby wykorzystać tę ofertę
B. Proponujemy elastyczne terminy płatności oraz atrakcyjne rabaty
C. Współpraca z naszą agencją zwiększy szanse na pokonanie konkurencji
D. Ceny naszych usług są dostosowane do wysokiego poziomu jakości
PGF.08 Pytanie 605
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent diety suplementacyjnej zaangażował do najnowszej kampanii reklamowej znanego, atrakcyjnego i budzącego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Jaki mechanizm psychologiczny został tu wykorzystany, biorąc pod uwagę, że głównym celem tej strategii było przeniesienie pozytywnych wrażeń związanych ze sportowcem na promowany produkt?
A. Prawo bliskości
B. Reguła niedostępności
C. Efekt halo
D. Reguła zaangażowania i konsekwencji
PGF.08 Pytanie 606
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to
A. adoptry
B. wczesna większość
C. pionierzy
D. wcześniejsi naśladowcy
PGF.08 Pytanie 607
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie
A. błękit
B. czerń
C. żółty
D. zieleń
PGF.08 Pytanie 608
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?
A. Druk fleksograficzny
B. Termotransfer
C. Światłodruk
D. Rotograwiura
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest
A. zamknięcie obsługi
B. ocena wartości klienta
C. wywołanie zainteresowania
D. potwierdzenie obsługi
PGF.08 Pytanie 610
Zarządzanie kampanią reklamową
Na osłabienie efektywności reklamy wpływa
A. prosty komunikat skupiony na jednej zalecie
B. bardzo klarowna i zrozumiała zawartość komunikatu
C. imię znanej osoby, występującej w reklamie
D. skomplikowany i trudny do zrozumienia przekaz
PGF.08 Pytanie 611
Zarządzanie kampanią reklamową
W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?
A. wykroczeń
B. cywilnym
C. Etyki Reklamy
D. rodzinnym i opiekuńczym
PGF.08 Pytanie 612
Zarządzanie kampanią reklamową
Nabywanie batoników przez klientów pod wpływem zewnętrznych reklam umieszczonych w pobliżu kasy jest przykładem jakiego zachowania?
A. emocjonalnego
B. racjonalnego
C. impulsywnego
D. okazyjnego
PGF.08 Pytanie 613
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki są analizowane w kontekście polityczno-prawnym, ekonomicznym, społecznym i technologicznym?
A. 5-ciu Sił Portera
B. SWOT
C. Przypadków
D. PEST
PGF.08 Pytanie 614
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?
A. Millera
B. Ebbinghausa
C. Webera
D. Neissra
PGF.08 Pytanie 615
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Płomyk
B. Radość
C. Nadzieja
D. Światełko
PGF.08 Pytanie 616
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działanie negocjatora sugeruje użycie techniki "mierz wysoko"?
A. Systematyczne podnoszenie celów w trakcie negocjacji
B. Stopniowe ustępowanie
C. Określanie celów na najwyższym poziomie
D. Pojedyncze ustępowanie
PGF.08 Pytanie 617
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie użyto strategii marketingowej, polegającej na przedstawieniu informacji w taki sposób, aby konsument kupił produkt, ponieważ "Kowalski posiada produkt X, Ty również powinieneś go mieć". Jak nazywa się ten psychologiczny mechanizm?
A. krainą marzeń
B. owczym pędem
C. budowaniem tożsamości
D. krainą dziecięcości
PGF.08 Pytanie 618
Zarządzanie kampanią reklamową
Odczuwanie przez klienta, iż jest lekceważony podczas rozmowy handlowej, wynika z
A. zbyt częstych i dokładnych ustaleń pomiędzy sprzedającym a klientem
B. zadawania przez sprzedającego krótkich i zwięzłych pytań
C. zbyt rzadkiego nawiązywania kontaktu wzrokowego między sprzedającym a klientem
D. nieprzerwanych interakcji między sprzedającym a klientem
PGF.08 Pytanie 619
Zarządzanie kampanią reklamową
Różne formy stylistyczne są podstawą budowy haseł i apeli reklamowych. Przykładem użycia jest apel "Produkty z Biedronki polecają się", co ilustruje zastosowanie
A. epitetu
B. porównania
C. synonimu
D. personifikacji
PGF.08 Pytanie 620
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać
A. z edytora tekstowego
B. z programu do edycji tekstu
C. z arkusza kalkulacyjnego
D. z oprogramowania CRM
PGF.08 Pytanie 621
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model
A. DAGMAR
B. AIDCAS
C. AIDA
D. DIPADA
PGF.08 Pytanie 622
Zarządzanie kampanią reklamową
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
A. transferem danych
B. przetwarzaniem danych
C. przekształcaniem danych
D. organizowaniem danych
PGF.08 Pytanie 623
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent wody mineralnej przesłał kilka informacji do agencji reklamowych, które są kluczowe do stworzenia projektu kampanii reklamowej dla nowej wody gazowanej planowanej do wprowadzenia na rynek. Jakiego typu briefy otrzymały te agencje reklamowe?
A. Medialny
B. Strategiczny
C. Marketingowy
D. Twórczy
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową
Copywriter otrzymał zadanie stworzenia materiału informacyjnego do reklamy piwa. Do którego stylu językowego powinien się odwoływać tekst reklamowy użyty w tej kampanii?
A. Dziennikarskiego
B. Potocznego
C. Naukowego
D. Urzędowego
PGF.08 Pytanie 625
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli cena brutto reklamy wideo trwającej 15 sekund, emitowanej w pętli przez 5 minut na ekranach LCD w centrum miasta, wynosi 2 583,00 zł, to jaka jest jej cena netto (stawka VAT 23%)?
A. 594,09 zł
B. 483,00 zł
C. 2 100,00 zł
D. 1 988,91 zł
PGF.08 Pytanie 626
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując kampanię społeczną, należy mieć na uwadze, że nie może ona odnosić się do tematyki
A. upowszechniania oraz ochrony wolności i praw człowieka
B. promocji kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury oraz tradycji
C. ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
D. promowania bezpośrednio lub pośrednio rywalizujących podmiotów
PGF.08 Pytanie 627
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma wprowadza na rynek nowy towar. W reklamie tego towaru ukazane zostaną jego najistotniejsze atuty. Metoda prezentacji reklamy zastosowana przez firmę to
A. fantazja
B. demonstracja
C. zalecenie
D. animacja
PGF.08 Pytanie 628
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy
A. ostentacyjnej
B. laurowej
C. prestiżowej
D. niezwykłej
PGF.08 Pytanie 629
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie ma na celu
A. przedstawienie korzyści płynących z zakupu
B. zyskanie sympatii wszystkich odbiorców
C. przekazanie informacji o produkcie
D. wykorzystanie narzędzi marketingowych
PGF.08 Pytanie 630
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie analizy powinny zostać dokonane, aby zweryfikować, czy możliwe jest poszerzenie zakresu działalności przedsiębiorstwa przez dodanie nowych produktów do oferty?
A. Kreatywne.
B. Prognostyczne.
C. Kontrolne.
D. Analizujące.
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową
Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi
A. literactwo
B. literoznawstwo
C. liternictwo
D. litografia
PGF.08 Pytanie 632
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa otrzymała zadanie od sklepu mięsnego na stworzenie propozycji handlowej dotyczącej gadżetów promocyjnych. Które z tych gadżetów powinna uwzględnić w ofercie, aby najlepiej kojarzyły się z branżą mięsną?
A. Kalendarze
B. Fartuszki
C. Kalkulatory
D. Długopisy
PGF.08 Pytanie 633
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie media powinny zostać uwzględnione w mediaplanie, jeśli klient poszukuje ogólnopolskiego zasięgu oraz multimedialnego przekazu?
A. Czasopisma
B. Telewizja
C. Reklama zewnętrzna
D. Stacje radiowe
PGF.08 Pytanie 634
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:
A. reklamę kinową, prasową i internetową
B. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
C. ulotki, plakaty, direct mail
D. spot telewizyjny, citylight i direct mail
PGF.08 Pytanie 635
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby
A. transcendencji
B. miłości
C. szacunku
D. bezpieczeństwa
PGF.08 Pytanie 636
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową dotyczącą reklamy w telewizji, należy brać pod uwagę wewnętrzne czynniki związane z procesem zakupowym, do których zaliczają się
A. opinie autorytetów
B. motywy działania nabywców
C. przychody klientów
D. ceny produktów konkurencji
PGF.08 Pytanie 637
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim programie telewizyjnym warto umieścić reklamę środka do pielęgnacji skóry, aby trafić do kobiet poszukujących programów oferujących opinie i porady ekspertów?

A. Kobieta o wczesnym poranku
B. Kobieta o brzasku
C. Pora dla Ciebie
D. Zrób sobie chwilę przerwy
PGF.08 Pytanie 638
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia cennika dla usługi druku należy w szczególności wziąć pod uwagę
A. typ druku, liczbę oraz kolor
B. kolor oraz liczbę wydruków
C. liczbę stron w druku
D. kolor oraz typ druku
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa planuje zdobyć dane do kampanii promocyjnej firmy, która stosuje strategię marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, że firma
A. wpływa w sposób jednolity na rynek, pomijając segmentację
B. skupia swoje działania na pojedynczym narzędziu marketingowym
C. decyduje się jedynie na jeden segment jako segment docelowy
D. wybiera różne narzędzia reklamowe, łącząc je z mediami
PGF.08 Pytanie 640
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, przy opracowywaniu planu medialnego, podjęła decyzję o wyborze jednego głównego medium oraz jednego dodatkowego
A. pogłównego
B. współdziałającego
C. wspierającego
D. dodatkowego