Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Katalogu firmowego
B. Czasopisma branżowego
C. Gazety codziennej regionalnej
D. Gazety codziennej ogólnokrajowej
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie cechy powinna mieć prawidłowo przygotowana prezentacja dla klienta?
A. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst zawierający żargon branżowy, wiele metod wyróżnienia tekstu
B. Różnorodny wygląd slajdów, tekst wolny od żargonu branżowego, wiele metod wyróżnienia tekstu
C. Różnorodny wygląd slajdów, tekst zawierający żargon branżowy, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
D. Spójny wygląd slajdów w całej prezentacji, tekst wolny od żargonu branżowego, jednolity sposób wyróżnienia tekstu
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę reklamy zastosowano na załączonej ulotce?

A. Niepełną.
B. Ukrytą.
C. Przesadną.
D. Oczywistą.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?
A. System PAL, format obrazu 9:16
B. System HDTV, format obrazu 16:9
C. System SECAM, format obrazu 4:3
D. System NTSC, format obrazu 1:1
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonych wyników ankiety wskaż, którą stację telewizyjną powinien wybrać producent kosmetyków męskich, aby wprowadzić na rynek linię dezodorantów dedykowanych młodym, aktywnym sportowo mężczyznom, spędzających wolny czas w towarzystwie przyjaciół.

A. LUX
B. RING
C. NOT
D. BIS
Zarządzanie kampanią reklamową
Na etapie postprodukcji podczas tworzenia reklamy radiowej realizowany jest
A. harmonogram prac
B. casting aktorów
C. scenariusz reklamy
D. montaż
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dokument należy wystawić, jeśli zamieszczona faktura zawiera błąd w miejscu zaznaczonym na czerwono?

A. Fakturę z kolejnym numerem.
B. Fakturę korygującą.
C. Rachunek uproszczony.
D. Notę korygującą.
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?
| Liczba sztuk w pakiecie | 4+0 | 4+1 | 4+2 | 4+4 |
|---|---|---|---|---|
| 100 | 40,00 zł | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł |
| 250 | 50,00 zł | 55,00 zł | 60,00 zł | 60,00 zł |
| 500 | 49,00 zł | 54,00 zł | 59,00 zł | 62,00 zł |
| 1000 | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł | 65,00 zł |
A. 49,00 zł
B. 275,00 zł
C. 200,00 zł
D. 62,00 zł
PGF.08 Pytanie 609
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. szyldów reklamowych
B. sklepu internetowego
C. tablic reklamowych
D. pylonu multimedialnego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który nośnik reklamy w miejscu sprzedaży przedstawiono na rysunku?

A. Stopper.
B. Wobbler.
C. Hanger.
D. Display.
Zarządzanie kampanią reklamową
W dokumencie reklamowym dostarczonym przez klienta do agencji znalazł się opis grupy docelowej, który brzmi: kobiety w wieku 40-49 lat uprawiające sport. Co to oznacza w kontekście kampanii reklamowej?
A. te kobiety w wieku 40-49 lat, które podejmują aktywność fizyczną
B. wszystkie kobiety, które są w wieku 40-49 lat oraz wszystkie kobiety, które uprawiają sport
C. wszystkie kobiety, które angażują się w sport
D. wszystkich kobiet w przedziale wiekowym 40-49 lat
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?
A. wrzutka
B. potykacz
C. konkurs
D. twin
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?
A. Marka.
B. Animacja.
C. Tożsamość.
D. Sampling.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą formę reklamy internetowej oznaczono znakiem zapytania na rysunku?

A. Expand Baner.
B. Skyscraper.
C. Button.
D. Rectangle.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wskaż minimalną odległość oczu pracownika od ekranu monitora komputerowego, która spełnia wymagania przepisów BHP.
A. 550÷900 mm
B. 350÷700 mm
C. 400÷750 mm
D. 250÷450 mm
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która jako pierwsza podejmuje decyzję o nabyciu, określa się mianem
A. biernym
B. pionierem
C. konserwatywnym
D. roztropnym
Zarządzanie kampanią reklamową
W sloganie reklamowym Fanta - fantastyczny smak pomarańczy zastosowano
A. aliterację
B. porównanie
C. personifikację
D. oksymoron
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. medialne
B. ATL
C. talentów
D. BTL
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. spotów radiowych
B. spotów reklamowych
C. billboardów
D. ulotek i folderów
Zarządzanie kampanią reklamową
Biorąc pod uwagę zaprezentowany na wykresie wynik badań, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, reklamę radiową należy zaplanować w godzinach

A. 7:30 - 10:30
B. 11:30 - 14:30
C. 21:30 - 23:30
D. 15:30 - 18:30
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?
A. Fakturant
B. Subiekt
C. Insert
D. Inkscape
Zarządzanie kampanią reklamową
W załączonym ogłoszeniu prasowym slogan-podsumowanie został napisany przy użyciu

A. wersalików, czcionki szeryfowej, dwuelementowej.
B. minuskuły, czcionki szeryfowej, jednoelementowej.
C. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, jednoelementowej.
D. majuskuły, czcionki bezszeryfowej, dwuelementowej.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:
A. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
B. społecznych, politycznych, prawnych
C. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
D. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
PGF.08 Pytanie 624
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim formacie zamkniętym warto wysłać ofertę sprzedaży, aby utrudnić modyfikację jej treści?
A. .pdf
B. .doc
C. .xls
D. .docx
Zarządzanie kampanią reklamową
Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą
A. telemetrii.
B. dzienniczka.
C. DAR.
D. winiety.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną
A. kosztowa
B. kalkulacja "czasu i materiałów"
C. rynkowa odwrócona
D. rynkowa
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształt zawieszki przedstawionej na ilustracji?

A. Kalandra.
B. Falcarki.
C. Rakli.
D. Wykrojnika.
Zarządzanie kampanią reklamową
Napis „LOREM IPSUM” na przedstawionym projekcie logo to

A. identity book.
B. logotyp.
C. tagline.
D. sygnet.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego elementu modelu AIDCAS oznaczonego znakiem zapytania nie uzupełniono na zamieszczonej ilustracji?

A. Wiedzy.
B. Nieświadomości.
C. Świadomości.
D. Zainteresowania.
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczelnia powierzyła agencji reklamowej wykonanie nadruku na 600 długopisach krótkim hasłem promującym nowy kierunek kształcenia. Która technika druku będzie najbardziej adekwatna do tego zlecenia?
A. Druk cyfrowy
B. Tampondruk
C. Druk offsetowy
D. Fleksografia
PGF.08 Pytanie 631
Zarządzanie kampanią reklamową
Do badań efektywności reklamy wykorzystano arkusz kalkulacyjny. Którą formułę należy wpisać w komórce D2, aby otrzymać prawidłową wartość wskaźnika rentowności reklamy?

A. =B2-A2/C2
B. =(B2-A2)/C2
C. =C2:B2-A2
D. =C2:(A2-B2)
Zarządzanie kampanią reklamową
Który dokument został przedstawiony na rysunku?

A. Flowchart.
B. Brief kreatywny.
C. Brief reklamowy.
D. Harmonogram przygotowania reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą stronę internetową powinien wybrać klient dysponujący kwotą 2 500,00 zł netto, jeśli zależy mu głównie na umieszczeniu co najmniej 10 podstron i 30 zdjęć na stronie?
| Opcje | Strona XS 1 300,00 zł netto | Strona S 1 600,00 zł netto | Strona M 2 000,00 zł netto | Strona L 3 000,00 zł netto |
|---|---|---|---|---|
| Liczba podstron | 5 | 7 | 15 | 20 |
| Galeria | max 10 zdjęć | max 20 zdjęć | max 35 zdjęć | max 55 zdjęć |
| System zarządzania treścią | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
| Instalacja na serwerze | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
A. Stronę S.
B. Stronę M.
C. Stronę L.
D. Stronę SX.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OSESEK stworzyła postać małpy Miki, której celem jest promowanie placów zabaw dla dzieci. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wykorzystać, aby skutecznie dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Prezentację
B. Reklamówkę podwójną
C. Serial animowany
D. Animację
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena jednego modułu reklamowego w tygodniku wynosi 20,00 zł. Dodatkowa opłata za umieszczenie ogłoszenia na stronie tytułowej wynosi 20% całkowitej wartości zamówienia. Ile maksymalnie razy reklamodawca może zamieścić ogłoszenie o wielkości 4 modułów na pierwszej stronie, dysponując budżetem wynoszącym 600,00 zł?
A. 5
B. 6
C. 8
D. 7
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący został porażony prądem. Którą czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?
A. Odłączyć dopływ prądu.
B. Ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.
C. Wezwać przełożonego.
D. Wezwać pogotowie ratunkowe.
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?
A. Prezi
B. Corel Draw
C. Microsoft Office PowerPoint
D. Adobe InDesign
Zarządzanie kampanią reklamową
Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy
A. logotyp.
B. slogan.
C. slogo.
D. nagłówek.
PGF.08 Pytanie 639
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to
A. nieufni liderzy
B. niepewni przeciętniacy
C. ostrożni pragmatycy
D. nieostrożni optymiści
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych etapów opracowywania spotu telewizyjnego realizowany jest jako ostatni?
A. Storyboard
B. Master
C. Casting
D. Betacam