Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwota netto za wydruk jednego plakatu wynosi 5 zł. Jaką kwotę brutto uiści klient za wykonanie 10 plakatów (stawka VAT 23%)?

A. 50,00 zł
B. 48,50 zł
C. 61,50 zł
D. 38,50 zł
PGF.07 Pytanie 642
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj druku powinien być zastosowany do produkcji wielkoformatowej reklamy zewnętrznej drukowanej atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującymi się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV?

A. Offsetowy
B. Sitowy
C. Hot-stamping
D. Solwentowy
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?

A. Zwierzenia.
B. Rozproszenia.
C. Osobistości znane.
D. Braki.
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+A
B. Ctr+V
C. Ctr+N
D. Ctr+C
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nagłówka należy użyć w kampanii reklamowej, która informuje o nowych wcześniejszych godzinach otwarcia biblioteki?

A. Teraz możesz wpaść po książki jeszcze wcześniej niż zazwyczaj!
B. W tym miejscu nie musisz płacić za książki
C. Nowe książki są na wyciągnięcie ręki
D. Czego jeszcze nie udało Ci się przeczytać?
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na

A. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
B. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
C. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
D. zaprezentowaniu produktu
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych mediów spełnia wymagania określone w strategii reklamy firmy, podane w ramce?

Strategia reklamy zakłada wykorzystanie medium cechującego się długim czasem ekspozycji, nawet 24 h, wysoką selektywnością geograficzną, atrakcyjną techniką prezentacji i niskim kosztem przygotowania.

A. Radio.
B. Outdoor.
C. Telewizja.
D. Kino.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. rynkowa
B. rynkowa odwrócona
C. kosztowa
D. kalkulacja "czasu i materiałów"
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
B. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
C. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
D. praca nad kodeksami etyki reklamy
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów

A. kodeksu cywilnego
B. prawa pracy
C. o prawie handlowym
D. o prawie autorskim
Zarządzanie kampanią reklamową

Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?

A. Przyjazny, skupiony na sobie
B. Dominujący, skupiony na sobie
C. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
D. Dominujący, skupiony na odbiorcach
PGF.07 Pytanie 656
Wykonywanie przekazu reklamow…

Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować

A. fleksografię
B. druk cyfrowy
C. tampondruk
D. druk offsetowy
PGF.07 Pytanie 659
Wykonywanie przekazu reklamow…

W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?

A. Mocne strony
B. Zagrożenia
C. Szanse
D. Słabe strony
PGF.07 Pytanie 660
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do wykonania reklamy z wykorzystaniem folii OWV (One Way Vision) stosuje się technikę

A. druku offsetowego
B. termotransferu
C. fleksografii
D. druku solwentowego
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?

A. Penetracja rynku
B. Rozwój produktu
C. Rozwój rynku
D. Dywersyfikacja
Zarządzanie kampanią reklamową

Międzynarodowa korporacja zamierza zakupić czas antenowy przed programami informacyjnymi. Wskaż program, który powinna wybrać firma, kierując się przyrostem oglądalności w ostatnich dwóch latach.

rok20152014
ProgramStacjaoglądalnośćoglądalność
BiznesTV 17:00TVP137,23%34,34%
BiznesPLUS 19:30TVP127,55%25,70%
BiznesPRO 18:00TVP213,04%13,53%
BiznesINFO 19:00TVN23,39%25,66%

A. BiznesTV 17:00
B. BiznesPlus 19:30
C. BiznesINFO 19:00
D. BiznesPRO 18:00
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując materiał reklamowy do druku, należy uwzględnić trzy kolory podstawowe, a są to

A. biały, zielony, pomarańczowy
B. czerwony, żółty, niebieski
C. żółty, zielony, niebieski
D. czarny, czerwony, pomarańczowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Społeczno-kulturowe
B. Ekonomiczne
C. Technologiczne
D. Polityczne
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. gambitu
B. ostatniego muru
C. plasterków salami
D. spadających kropel
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. bardzo wrażliwi na ceny
B. nabywcami niewielkich ilości produktów
C. mało wrażliwi na ceny
D. nabywcami artykułów codziennego użytku
Zarządzanie kampanią reklamową

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?

Rodzaj spotuCena jednej emisji spotu, zł
Spot 15 sekundowy1500,00
Spot 30 sekundowy4000,00
Spot 45 sekundowy5000,00
Spot 60 sekundowy5900,00

A. 280 000,00 zł
B. 160 000,00 zł
C. 196 000,00 zł
D. 232 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych rodzajów papieru zgodnie z klasyfikacją komercyjną jest papierem niskogramaturowym powlekanym?

A. MFC (machine finished coated)
B. HWC (high weight coated)
C. LWU (light weight uncoated)
D. LWC (light weight coated)
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę prezentacji reklamy zastosował przedstawiciel agencji, który w trakcie rozmowy sprzedażowej podkreślał zalety swojej oferty, przytaczając wyniki badań dotyczące efektywności narzędzi reklamowych?

A. Zalecenie.
B. Prezentację.
C. Dowód naukowy.
D. Scenariusz z życia.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Przygotowania kampanii promocyjnej
B. Zakończenia kampanii reklamowej
C. Planowania wykonania zlecenia
D. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały przeprowadzone osobno wśród klientów, pośredników handlowych oraz ekspertów. W ten sposób podzielono badania według

A. tematu badania
B. wyników badań
C. podmiotu badania
D. narzędzi marketingowych