Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność projektowania oraz realizacji liter do różnych rodzajów reklam stanowi

A. litografia
B. literoznawstwo
C. liternictwo
D. literactwo
PGF.08 Pytanie 642
Zarządzanie kampanią reklamową

Minimalna rozdzielczość plików graficznych przesyłanych do druku powinna wynosić przynajmniej

A. 72 dpi
B. 640 dpi
C. 300 dpi
D. 128 dpi
PGF.08 Pytanie 643
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient

A. zdecydowany.
B. niecierpliwy.
C. nieufny.
D. rozmowny.
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Tytuł periodykówRok 2015Rok 2014
Procent respondentów
Piękny styl8,40%6,65%
Piękny dom9,65%7,60%
Piękny ogród5,30%5,45%
Piękne mieszkanie4,20%2,35%

A. Piękne mieszkanie.
B. Piękny styl.
C. Piękny ogród.
D. Piękny dom.
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę

A. grup rynkowych
B. swojej struktury organizacyjnej
C. zmian w zachowaniach zakupowych
D. metod wspierających dystrybucję
PGF.08 Pytanie 646
Zarządzanie kampanią reklamową

Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem

A. unikanie
B. dostosowanie się
C. dominacja
D. kompromis
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. nieostrożni optymiści
B. nieufni liderzy
C. niepewni przeciętniacy
D. ostrożni pragmatycy
PGF.07 Pytanie 648
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu uatrakcyjnienia oferty sprzedażowej sklepu internetowego miniatury oferowanych artykułów mają być animowane. W tym celu należy je zapisać w formacie

A. png
B. gif
C. raw
D. obj
PGF.08 Pytanie 649
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?

A. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
B. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
C. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
D. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
PGF.07 Pytanie 650
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono slogan reklamowy zapisany pismem dwuelementowym szeryfowym?

Ilustracja do pytania 10
A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 4
D. Na ilustracji 3
PGF.08 Pytanie 651
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy

A. poekspozycyjne
B. koncepcji reklamy
C. mediów reklamy
D. testowe off air
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową

W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać

A. ulotki promocyjne
B. plakaty promocyjne
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
D. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
PGF.08 Pytanie 653
Zarządzanie kampanią reklamową

Nazwa firmy przedstawiona w formie tekstowej to

A. logotyp
B. slogan
C. logo
D. znak
PGF.08 Pytanie 654
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać

A. baner internetowy
B. wszywki prasowe
C. ulotki w skrzynkach pocztowych
D. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
PGF.08 Pytanie 655
Zarządzanie kampanią reklamową

Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?

A. Adobe Photoshop
B. Visual Studio
C. Power Director
D. Corel Draw
PGF.07 Pytanie 656
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji szkic ulotki w formacie DL ma wymiar netto

Ilustracja do pytania 16
A. 98 x 212 mm
B. 99 x 210 mm
C. 99 x 214 mm
D. 65 x 210 mm
PGF.08 Pytanie 657
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?

A. 0,01%
B. 1,00%
C. 10,00%
D. 0,10%
PGF.08 Pytanie 658
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 30% powierzchni reklamy
B. 25% powierzchni reklamy
C. 15% powierzchni reklamy
D. 20% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 659
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściwym medium internetowym dla kampanii antynikotynowej, skierowanej do młodzieży, która ukazuje konsekwencje palenia oraz perspektywy związane z nałogiem, jest

A. fan page
B. viral video
C. pop-up window
D. button
PGF.08 Pytanie 660
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
B. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
C. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
D. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
PGF.08 Pytanie 661
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stworzyła różnorodną ofertę produktów i usług, dlatego zdecydowała się na strategię marketingową skoncentrowaną na postawach klientów?

A. rutynowych
B. zmodyfikowanych
C. poszukujących różnorodności
D. redukujących dysonans
PGF.08 Pytanie 662
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć

A. pracowników
B. konsumentów
C. dystrybutorów
D. producentów
PGF.08 Pytanie 663
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwadratowy kod graficzny umieszczony w lewym dolnym rogu podczas telewizyjnej transmisji sponsorowanej to

A. display
B. voice mailing
C. quick response code
D. referral marketing
PGF.07 Pytanie 664
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Animacja komputerowa
B. Plakat wielkoformatowy
C. Spot telewizyjny
D. Spot radiowy
PGF.07 Pytanie 665
Wykonywanie przekazu reklamow…

Nośnikami reklamy internetowej są:

A. skyscraper, top layer, interstitial
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. diapazon, freeboard, fotografia
PGF.07 Pytanie 666
Wykonywanie przekazu reklamow…

Projektant butów sportowych z technologią wearables chce skierować przekaz reklamowy do członków klubów fitness, siłowni oraz amatorskich klubów sportowych. Jest to potencjalna grupa docelowa wyselekcjonowana w oparciu o cechy

A. geograficzne
B. demograficzne
C. behawioralne
D. psychograficzne
PGF.08 Pytanie 667
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. niektóre interesy stron są rozbieżne
B. druga strona działa w niewłaściwy sposób
C. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
D. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
PGF.08 Pytanie 668
Zarządzanie kampanią reklamową

Matryca nie jest stosowana w technologii druku nazywanej

A. druk offsetowy.
B. druk solwentowy.
C. tampondruk.
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 669
Zarządzanie kampanią reklamową

Umiejętność kwestionowania przekonań drugiej osoby, gdy są one niepoparte faktami, to technika negocjacyjna, która polega na wskazaniu

A. ograniczonych umiejętności.
B. czasokresu używania.
C. przykładu w kontrze.
D. możliwych następstw.
PGF.08 Pytanie 670
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?

A. RGB
B. HEX
C. HLS
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 671
Zarządzanie kampanią reklamową

W programie Microsoft Office Excel stworzono bazę kontrahentów agencji reklamowej. Jaki filtr należy zastosować na kolumnie z kodem pocztowym, by uzyskać listę kontrahentów z Częstochowy, którzy mają kod pocztowy 42-200?

A. Jest większe niż 42-200
B. Równa się 42-200
C. Jest mniejsze niż 42-200
D. Nie równa się 42-200
PGF.07 Pytanie 672
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które ze stoisk, pokazanych na rysunku stwarza najwięcej ograniczeń ekspozycyjnych i jest najmniejatrakcyjne do zaaranżowania przestrzeni?

Ilustracja do pytania 32
A. Nr 3
B. Nr 4
C. Nr 2
D. Nr 1
PGF.08 Pytanie 673
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?

A. Pierwotne, wewnętrzne
B. Wtórne, wewnętrzne
C. Pierwotne, zewnętrzne
D. Wtórne, zewnętrzne
PGF.08 Pytanie 674
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje

A. na temat asortymentu
B. na temat wydatków
C. na temat misji
D. na temat sprzedaży
PGF.08 Pytanie 675
Zarządzanie kampanią reklamową

Który etap rozmowy sprzedażowej prezentuje załączony fragment dialogu pomiędzy pracownikiem agencji reklamowej a klientem?

Pracownik: Ile wynosi Wasza roczna sprzedaż?
Klient: Wartościowo ok. 2 miliony złotych.
Pracownik: Jakie macie plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata?
Klient: Chcemy zwiększyć obrót o 10%.
Pracownik: Ilu macie konkurentów?
Klient: 3, ale bardzo mocnych.

A. Analizę potrzeb.
B. Budowanie relacji.
C. Zamknięcie sprzedaży.
D. Prezentację produktu.
PGF.08 Pytanie 676
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media

A. specjalistyczne
B. fundamentalne
C. dodatkowe
D. klasyczne
PGF.08 Pytanie 677
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby

A. losowy
B. nielosowy
C. warstwowy
D. kuli śniegowej
PGF.08 Pytanie 678
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować

A. cityboard
B. sandwich
C. diapazon
D. strip
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj reklamy powinno się wybrać, aby dotrzeć do hurtowników i detalistów przy użyciu poczty?

A. Lokowanie produktu
B. Katalog firmowy
C. Ogłoszenie
D. Newsletter
PGF.08 Pytanie 680
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaż model strategii promocyjnej, który powinno przyjąć przedsiębiorstwo, by prawidłowo zdefiniować między innymi cele promocji oraz grupy docelowe reklamy?

A. 4C
B. 4P
C. 6M
D. 5P
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły