Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 641
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest krótki dokument towarzyszący innym pismom, który ma na celu uzupełnienie przekazywanych razem z nim materiałów?

A. prezentacja pitch
B. referencje firmowe
C. notatka służbowa
D. pismo przewodnie
PGF.07 Pytanie 642
Wykonywanie przekazu reklamow…

Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować

A. druk offsetowy
B. tampondruk
C. fleksografię
D. druk cyfrowy
PGF.08 Pytanie 643
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

— projekt - 230,00 zł

— przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

— wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 1,48 zł
B. 0,75 zł
C. 2,00 zł
D. 1,25 zł
PGF.08 Pytanie 644
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. WZ
B. MM
C. KP
D. PZ
PGF.08 Pytanie 645
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała od swojego klienta, którym jest właściciel pizzerii Avanti, zlecenie na wydrukowanie 150 egzemplarzy menu w formacie A5 na papierze o gramaturze 170 g/m2. Agencja dysponuje tylko papierem o tej gramaturze w formacie A3. Ilu arkuszy papieru A3 będzie potrzebować agencja, aby zrealizować to zlecenie?

A. 37 szt.
B. 38 szt.
C. 75 szt.
D. 19 szt.
PGF.07 Pytanie 646
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik banerów reklamowych. Oblicz brakującą cenę brutto.

Ilustracja do pytania 6
A. 11,23 zł
B. 13,20 zł
C. 12,30 zł
D. 10,23 zł
PGF.08 Pytanie 647
Zarządzanie kampanią reklamową

Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?

A. PNG
B. JPEG
C. SWF
D. GIF
PGF.08 Pytanie 648
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
B. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
C. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
D. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
PGF.08 Pytanie 649
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama personalizowana dostaje się do konsumenta dzięki

A. usługom pocztowym
B. czasopismom branżowym
C. nośnikom reklamowym
D. stacjom radiowym
PGF.08 Pytanie 650
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć

A. krytykowanie koncepcji
B. namawianie do udoskonalania koncepcji
C. zniechęcanie do łączenia koncepcji
D. wspieranie koncepcji
PGF.07 Pytanie 651
Wykonywanie przekazu reklamow…

Głównym celem reklamy społecznej jest

A. poprawa wyników sprzedaży
B. budowanie marki firmy
C. budowanie lojalności wśród nabywców
D. zmiana zachowań odbiorców
PGF.08 Pytanie 652
Zarządzanie kampanią reklamową

AIDCAS to model wpływu reklamy, który obejmuje:

A. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Action, Satisfaction
B. Attention, Interest, Desire, Comprehension, Awareness, Satisfaction
C. Attention, Interest, Definition, Conviction, Action, Satisfaction
D. Attention, Interest, Desire, Conviction, Action, Satisfaction
PGF.08 Pytanie 653
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .psd
B. .pdf
C. .png
D. .jpeg
PGF.07 Pytanie 654
Wykonywanie przekazu reklamow…

Uniwersalny nawóz do roślin domowych reklamowany jest hasłem "Z nami zawsze wiosna". Jest to przykład mechanizmu perswazji

A. ekonomicznej
B. emocjonalnej
C. nakłaniającej
D. informacyjnej
PGF.08 Pytanie 655
Zarządzanie kampanią reklamową

Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany

A. obustronnie w pełnej kolorystyce
B. dwustronnie w jednym kolorze
C. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
D. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
PGF.08 Pytanie 656
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.

Rok/Miesiąclut-12mar-12
SektorBrandMediaKoszt [zł]Koszt [zł]
WODA MINERALNAJURAJSKAMagazyny24 200 zł
WODA MINERALNAŻYWIEC ZDRÓJInternet232 906 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKARadio192 410 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKAKina300 429 zł
WODA MINERALNABONARTTelewizja3 302 zł
WODA MINERALNABONARTRadio1 865 zł917 zł
WODA MINERALNAWIELKA PIENIAWAGazety21 960 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKATelewizja2 427 783 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKARadio16 760 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODATelewizja1 971 932 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAGazety98 502 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAMagazyny38 960 zł
WODA MINERALNACISOWIANKATelewizja2 093 355 zł
WODA MINERALNACISOWIANKARadio907 540 zł923 800 zł
WODA MINERALNAJUPIKMagazyny45 000 zł
WODA MINERALNAKROPLA BESKIDUTelewizja3 028 275 zł
WODA MINERALNAZŁOTY POTOKGazety2 586 zł
WODA MINERALNAPOLSKIE ZDROJEInternet8 300 zł
WODA MINERALNAŹRÓDŁO ŻYWIECRadio6 960 zł
WODA MINERALNACELESTYNKAGazety1 680 zł
Razem997 965 zł11 351 437 zł

A. 38 960 zł
B. 16 720 zł
C. 98 919 zł
D. 98 502 zł
PGF.08 Pytanie 657
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest

A. wywiadem
B. obserwacją
C. technika projekcyjna
D. badaniem ankietowym
PGF.08 Pytanie 658
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 86,85 zł
C. 378,23 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 659
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie estetycznego przygotowania produktu poligraficznego, połączenie powierzchni druku z przezroczystą folią z tworzywa sztucznego określa się jako proces

A. lakierowania
B. przegniecenia
C. laminowania
D. perforowania
PGF.08 Pytanie 660
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji

A. behawioralnej
B. demograficznej
C. geograficznej
D. psychograficznej
PGF.08 Pytanie 661
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z form komunikacji, wskazanych w modelu FCB, jest stosowana w tworzeniu reklamy produktów spożywczych, kiedy zaangażowanie w zakup jest niskie, a motywacje do zakupu są racjonalne?

A. Informacyjna
B. Tworząca nawyk
C. Emocjonalna
D. Przynosząca satysfakcję
PGF.08 Pytanie 662
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?

A. TXT
B. PDF
C. DOC
D. DOCX
PGF.08 Pytanie 663
Zarządzanie kampanią reklamową

Nieetyczna praktyka polegająca na rejestrowaniu różnych wersji domen internetowych znanych brandów i ich sprzedaży po zawyżonej cenie podmiotom, które wcześniej takich domen nie zarejestrowały, to?

A. typosquatting
B. framing
C. cybersquatting
D. linking
PGF.07 Pytanie 664
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być

A. komunikat główny
B. symbol
C. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
D. argument sprzedażowy
PGF.08 Pytanie 665
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę należy zastosować do uzyskania jednolitego nadruku na drewnianych ołówkach?

A. Rotograwiury
B. Termonadruku
C. Tampodruku
D. Fleksografii
PGF.07 Pytanie 666
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jeżeli we wszystkich mediach reklamowych użyto jednego sloganu reklamowego to elementem wpływającym na skuteczność przekazu jest

A. oryginalność
B. spójność
C. atrakcyjność
D. kreatywność
PGF.08 Pytanie 667
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?

A. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
B. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
C. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
D. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
PGF.08 Pytanie 668
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. RGB
B. CMYK
C. Lab
D. HSB
PGF.08 Pytanie 669
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z dostępnych środków reklamowych powinien wybrać klient, jeśli interesuje go produkt outdoor?

A. Dangler
B. Teczkę firmową
C. Citylight
D. Wizytówkę
PGF.08 Pytanie 670
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?

A. Słupy reklamowe
B. Diapazony
C. Środki transportu
D. Poczta elektroniczna
PGF.08 Pytanie 671
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o wykonanie billboardów, które zostaną ustawione przy drodze ekspresowej. Billboardy, poza treścią, muszą zwracać uwagę kolorem. Najbardziej odpowiednim kolorem w tej sytuacji będzie

A. zieleń
B. czerń
C. żółty
D. błękit
PGF.08 Pytanie 672
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przyglądając się portfolio swoich produktów, doszła do wniosku, że zwiększenie liczby zamówień na odzież reklamową jest możliwe wyłącznie poprzez oferowanie ich w znacznie niższej cenie. Decyzja ta została podjęta po zakwalifikowaniu odzieży jako produktów

A. wybieralnych różnorodnych
B. kluczowych
C. wybieralnych jednorodnych
D. niepowtarzalnych
PGF.07 Pytanie 673
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa opracowuje kampanię, która ma wypromować Beskid Wyspowy jako region atrakcyjny turystycznie, stanowiący alternatywę dla popularnych miejsc wypoczynku Polaków. Który z wymienionych środków reklamy powinna wybrać agencja reklamowa?

A. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego
B. Regionalny portal internetowy
C. Ogólnopolski program telewizji publicznej
D. Lokalną stację radiową
PGF.08 Pytanie 674
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?

A. prosta informacja prasowa
B. slogan reklamowy
C. opublikowany opis patentowy
D. dokument urzędowy
PGF.08 Pytanie 675
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kosztorys kampanii reklamowej w telewizji, największą część funduszy powinno się przeznaczyć na budżet

A. medialny
B. storyboardu
C. kreacji
D. postprodukcji
PGF.08 Pytanie 676
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?

A. 3 900,00 zł
B. 3 690,00 zł
C. 5 371,43 zł
D. 4 797,00 zł
PGF.08 Pytanie 677
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.

Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?

A. Łagodny
B. Merytoryczny
C. Twardy
D. Kompromisowy
PGF.07 Pytanie 678
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które z narzędzi promocji-mix zastosowała firma w akcji promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min.20,00 zł i odbierz kubek gratis"?

A. Public relations
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę informacyjną
D. Promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 679
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego nośnika reklamowego powinno użyć biuro podróży, które koncentruje się na organizacji luksusowych wyjazdów dla zamożnych klientów?

A. Insert w czasopiśmie poświęconym kolekcjom uznanych artystów i aukcjom dzieł sztuki
B. Interstitial na portalu o tematyce rozrywkowej
C. Reklama telewizyjna w kanale emitującym programy dla młodzieży
D. Banderola w magazynie kulinarnym
PGF.08 Pytanie 680
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się graficzny układ reklamy w prasie?

A. Layout
B. Master
C. Betcam
D. Insert