Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową

Konstrukcja efektywnego przekazu reklamowego zakłada, że powinien

A. być nachalny.
B. być trudny do zapamiętania.
C. przekazywać nieskomplikowane treści.
D. nie nakłaniać do działania.
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową

Próbka produktu dołączona do gazety to nośnik reklamy prasowej określany jako

A. kalka.
B. wrzutka.
C. wklejka.
D. wszywka.
PGF.08 Pytanie 683
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli głównym celem reklamy jest podniesienie prestiżu produktu, to najkorzystniej wybrać jako medium reklamowe

A. Internet.
B. telewizję.
C. prasę.
D. radio.
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wybranych kryteriów doboru mediów pozwala określić średnią liczbę kontaktów przedstawiciela grupy docelowej z przekazem reklamowym?

A. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy.
B. Zasięg oddziaływania środka reklamowego.
C. Intensywność oddziaływania środków.
D. Selektywność mediów i środków reklamy.
PGF.08 Pytanie 685
Zarządzanie kampanią reklamową

Metodą ustalania budżetu reklamowego, stosowaną najczęściej przez firmy istniejące na rynku przez dłuższy czas i mające względnie stabilną sprzedaż, jest metoda

A. zadaniowa.
B. obliczania budżetu reklamowego, jako określony procent od obrotów firmy.
C. obliczania budżetu reklamowego na poziomie konkurencji.
D. "wszystko, na co firma może sobie pozwolić".
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie tabeli określ, w których godzinach ceny emisji spotu radiowego są najwyższe.

Ilustracja do pytania 6
A. 13.00 - 15.00
B. 15.00 - 17.00
C. 20.00 - 6.00
D. 8.00 - 10.00
PGF.08 Pytanie 687
Zarządzanie kampanią reklamową

W ostatnim etapie produkcji reklamy telewizyjnej, tzw. postprodukcji, wykonuje się prace związane

A. z dubbingowaniem.
B. z wyborem kostiumów.
C. ze sprawdzeniem dekoracji.
D. ze sprawdzeniem miejsc wybranych do kręcenia.
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z etapów produkcji reklamy radiowej jest mastering, który polega na

A. przygotowaniu tekstu reklamy przez copywritera.
B. nagraniu wielu wersji tekstu w studiu nagraniowym, a następnie montowaniu tekstu.
C. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji.
D. koloryzowaniu tekstu, czyli dokładaniu efektów dźwiękowych.
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową

Znakowanie gadżetów reklamowych wykonanych ze skóry i tworzyw sztucznych odbywa się metodą

A. zatapiania w akrylu.
B. tłoczenia przez folię.
C. rotograwiury.
D. offsetową.
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową

Który materiał reklamowy przedstawia zdjęcie?

Ilustracja do pytania 10
A. Folię One Way Vision.
B. Płytę plexi.
C. Canvas.
D. Laminat rolowy.
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas estetycznego formowania produktu poligraficznego sklejenie powierzchni druku z przezroczystą folią z tworzywa sztucznego nazywane jest procesem

A. lakierowania.
B. przegniecenia.
C. perforowania.
D. laminowania.
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową

Do koperty w formacie C4 zmieści się bez składania kartka papieru formatu

A. A2
B. A4
C. A3
D. Al
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową

Łatwość i szybkość montażu i demontażu oraz możliwość wielokrotnego wykorzystywania do oklejania samochodu to cechy folii

A. izotermicznej.
B. translucentnej.
C. magnetycznej.
D. bąbelkowej.
PGF.08 Pytanie 694
Zarządzanie kampanią reklamową

Który program umożliwi zaprojektowanie logo?

A. Adobe Acrobat.
B. Microsoft Access.
C. Movie Maker.
D. Corel Draw.
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy traktujące jako nieuczciwą reklamę przekaz odwołujący się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku czy wykorzystywanie przesądów są zawarte w ustawie

A. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
C. o ochronie konkurencji i konsumentów.
D. o ochronie niektórych praw konsumentów.
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik mediowy dostarczy informacji o tym, jaka część grupy docelowej miała kontakt z konkretnym przekazem reklamowym?

A. Target Rating Point.
B. Effective Reach.
C. Gross Rating Point.
D. Effective Freąuency.
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do audytorium reklamy (CPP) po 10-ciu emisjach reklamy, gdzie każda emisja to koszt 1 000 zł, a intensywność kampanii po 10-tej emisji wyniosła 500.

A. 5 zł
B. 50 zł
C. 20 zł
D. 10 zł
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową

Do celów psychograficznych reklamy nie zalicza się celów związanych z

A. nabywcą.
B. produktem.
C. przedsiębiorstwem.
D. kosztami.
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem reklamy społecznej jest

A. poprawa wyników sprzedaży.
B. budowanie lojalności wśród nabywców.
C. budowanie marki firmy.
D. zmiana zachowań odbiorców.
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową

Chcąc przekonać nabywców, aby zaakceptowali ofertę firmy poprzez ukazanie jej atutów, w porównaniu z konkurencją należy zastosować reklamę

A. informacyjną.
B. nakłaniającą.
C. utrwalającą.
D. pionierską.
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową

Każde działanie promocyjne polegające na stosowaniu zachęt ekonomicznych w celu pobudzenia sprzedaży dobra lub usługi nazywa się

A. reklamą.
B. sprzedażą osobistą.
C. promocją sprzedaży.
D. public relations.
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku produktów powszechnych, mało zróżnicowanych cenowo i jakościowo oraz niewyróżniających się marką, należy skorzystać z

A. reklamy.
B. promocji sprzedaży.
C. sponsoringu.
D. public relations.
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową

Czasowe rabaty z tytułu zwiększonych zakupów, darmowy towar czy wsparcie finansowe, to typowe narzędzia promocji

A. handlowej.
B. konsumpcyjnej.
C. dla personelu.
D. konsumenckiej.
PGF.08 Pytanie 704
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu przekazania wąskiej grupie dziennikarzy, którzy są specjalistami w danej branży, ważnych informacji na temat związany z jednym konkretnym wydarzeniem, należy skorzystać z

A. informacji prasowej.
B. konferencji prasowej.
C. briefingu prasowego.
D. wizyty studyjnej.
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową

Wysoki zasięg, duża selektywność geograficzna i demograficzna oraz wysoka wiarygodność są charakterystyczne dla reklamy

A. zewnętrznej.
B. internetowej.
C. prasowej.
D. radiowej.
PGF.08 Pytanie 706
Zarządzanie kampanią reklamową

Planując kampanię społeczną kierowaną do młodzieży ze szkół średnich, należy wykorzystać

A. blogi opiniotwórcze.
B. media społecznościowe.
C. portale informacyjne.
D. portale tematyczne.
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby w ostatnim etapie oddziaływania reklamy na konsumentów skupić się na ich długookresowym zadowoleniu, czyli satysfakcji, należy zastosować model

A. AIDA
B. AIDCAS
C. DAGMAR
D. DIPADA
PGF.08 Pytanie 708
Zarządzanie kampanią reklamową

Biorąc pod uwagę dane z wykresu, określ które z mediów zanotuje największy spadek udziału w globalnych wydatkach w latach 2014-2017.

Ilustracja do pytania 28
A. Magazyny.
B. Dzienniki.
C. Radio.
D. Telewizja.
PGF.08 Pytanie 709
Zarządzanie kampanią reklamową

Plakat reklamujący szkołę sztuk pięknych został zaprojektowany z wykorzystaniem kompozycji

Ilustracja do pytania 29
A. symetrycznej.
B. diagonalnej.
C. otwartej.
D. rytmicznej.
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks Etyki Reklamy reguluje kwestie dotyczące reklamy porównawczej. Zgodnie z zawartymi tam przepisami nie można porównywać produktów

A. zaspokajających te same potrzeby.
B. posiadających wiele cech weryfikowalnych.
C. posiadających różną cenę.
D. wytworzonych w różnym celu.
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo handlowe planuje kampanię reklamową tylko na nośnikach typu BTL. W związku z tym nie wykorzysta

A. ulotek.
B. insertów.
C. mailingu.
D. billboardów.
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony layout należy wykorzystać, projektując reklamę

Ilustracja do pytania 32
A. zewnętrzną.
B. modułową w prasie.
C. modułową w magazynach.
D. internetową.
PGF.08 Pytanie 713
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OMEGA zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą formę reklamy telewizyjnej powinna zastosować firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?

A. Dwureklamówkę.
B. Animację.
C. Scenę z życia.
D. Reklamę dzieloną.
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony na rysunku projekt został przygotowany we właściwy sposób do druku określanego jako

Ilustracja do pytania 34
A. offset.
B. tampondruk.
C. sitodruk.
D. solwent.
PGF.08 Pytanie 715
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe z wykorzystaniem wskaźnika CPP. W tym celu należy określić, ile razy przeciętny odbiorca zetknął się reklamą w

A. radio.
B. określonym czasie.
C. internecie.
D. danym medium.
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu ukazania wszystkich walorów samochodu osobowego najlepiej zastosować reklamę w

A. prasie.
B. internecie.
C. telewizji.
D. radiu.
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent przypraw do mięsa dystrybuowanych na terenie całego kraju planując kampanię reklamową, której celem jest zbudowanie jak największego zasięgu w grupie docelowej, powinien skorzystać z reklamy w

A. gazecie konsumenckiej.
B. ogólnopolskim dzienniku.
C. lokalnej rozgłośni radiowej.
D. poznańskim tygodniku opinii.
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamach zakazane jest wykorzystywanie głosu lub wizerunku osób, które prowadziły audycje informacyjne, publicystyczne lub audycje dla dzieci w okresie krótszym niż

A. 12 miesięcy przed nadaniem reklamy.
B. 3 miesiące przed nadaniem reklamy.
C. 9 miesięcy przed nadaniem reklamy.
D. 6 miesięcy przed nadaniem reklamy.
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową

W cyklu produkcyjnym reklamy telewizyjnej w ramach etapu przedprodukcyjnego odbędzie się

A. casting aktorów.
B. nagranie muzycznego demo.
C. opracowanie kosztorysu.
D. wprowadzanie poprawek graficznych.
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową

Analizując przedstawione na wykresie dane, można stwierdzić, że najskuteczniejszym medium są

Ilustracja do pytania 40
A. radio.
B. magazyny.
C. telewizja.
D. dzienniki.