Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Wybór nowych mediów reklamowych
B. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
C. Sezonowa obniżka cen
D. Zmiana opakowania produktów
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową
Wykorzystując metodę ceny przewodniej do ustalenia ceny balsamu do ciała, warto uwzględnić
A. ceny stosowane przez konkurencję
B. preferencje zakupowe klientów
C. unikalność oferowanego produktu
D. łączną wartość kosztów produkcji
PGF.08 Pytanie 683
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych kroków w produkcji spotu reklamowego powinien być zrealizowany w pierwszej kolejności?
A. Przygotowanie shooting boardu
B. Wykonanie animatiku
C. Opracowanie storyboardu
D. Przygotowanie mastera
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

A. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
B. Ankiecie audytoryjnej
C. Burzy mózgów
D. Delficką
PGF.07 Pytanie 685
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które z wymienionych zadań jest charakterystyczne dla domu mediowego?
A. Preprodukcja filmu reklamowego
B. Zakup czasu antenowego
C. Organizacja eventów
D. Stworzenie scenariusza spotu
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Styl życia.
B. Prezentację.
C. Zalecenie.
D. Scenę rodzajową z codziennego życia.
PGF.08 Pytanie 687
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?
A. Promocja sprzedaży
B. Reklama
C. Public relations
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową
Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ
A. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
B. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
C. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
D. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu zniżkę wdraża agencja marketingowa, która oferuje swoje produkty w niższej cenie w rejonach południowo-wschodniej Polski?
A. Przestrzenny
B. Sezonowy
C. Ilościowy
D. Handlowy
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową
Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany
A. dwustronnie w jednym kolorze
B. obustronnie w pełnej kolorystyce
C. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
D. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. zamknięcie obsługi
B. potwierdzenie obsługi
C. ocena zasobności klienta
D. wywołanie zainteresowania
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową
Introligator, który pragnie wydobyć z arkusza papieru logo firmy o złożonych kształtach, a nie ma możliwości osiągnięcia tego przy pomocy standardowego cięcia, zastosuje
A. pasowania
B. bigowania
C. sztancowania
D. falcowania
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową
Które medium zanotowało najwyższy wzrost w udziale w rynku reklamowym w latach 2021-2022?

A. Radio
B. Internet
C. Telewizja
D. Prasa
PGF.08 Pytanie 694
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz całkowity koszt produkcji 150 kubków promocyjnych zakładając, że koszty stałe wynoszą
1 500,00 zł, a koszt jednostkowy wyprodukowania jednego kubka to 3,50 zł?
A. 1 500,00 zł
B. 2 025,00 zł
C. 525,00 zł
D. 1 650,00 zł
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową
W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?
A. Wykorzystując system CRM
B. Zastosowując kody PKD
C. Używając systemu TQM
D. Wykorzystując kody QR
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. rozszerzonej gwarancji
B. spotkania doradczego
C. jednorazowego prezentu
D. premii za sprzedaż
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. zakupu brutto
B. sprzedaży brutto
C. sprzedaży netto
D. zakupu netto
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wartość netto plakatów reklamowych, mając na uwadze, że koszt papieru oraz druku 1 000 sztuk plakatów wynosi 1 000,00 zł. Agencja nalicza marżę w wysokości 25%.
A. 1250,00 zł
B. 1000,00 zł
C. 750,00 zł
D. 1537,50 zł
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby agencja reklamowa mogła opracować strategię dla marki kosmetycznej bazując na czynnikach makroekonomicznych, takich jak polityczno-prawne (P), ekonomiczne (E), społeczno-kulturowe (S) oraz technologiczno-ekologiczne (T), powinna zrealizować analizę
A. BCG
B. TOWS
C. PEST
D. SWOT
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?
A. kreatywny
B. marketingowy
C. mediowy
D. reklamowy
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?
A. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
B. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
C. upominki dla klientów bez logo firmy
D. wydatki na reklamę w prasie
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?
A. Gwiazdy
B. Dojne krowy
C. Psy
D. Znaki zapytania
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu
A. chaotyczny
B. zadaniowiec
C. problemowiec
D. szczegółowiec
PGF.08 Pytanie 704
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
A. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
B. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
C. Naturalnie piękne i delikatne
D. Najmniejsza z największych przyjemności
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. wywiad
B. obserwacja
C. eksperyment
D. metoda projekcyjna
PGF.08 Pytanie 706
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle "Pora na Polar" użyto
A. epitetu
B. rymu
C. metafory
D. aliteracji
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zaprosiła swoich pracowników na "burzę mózgów", aby zebrać koncepcje dotyczące nowego opakowania dla jednego z artykułów oferowanych przez kluczowego klienta agencji. Największą efektywność stosowania tej metody badań rynkowych mogą ograniczyć
A. zniechęcanie do łączenia koncepcji
B. wspieranie koncepcji
C. krytykowanie koncepcji
D. namawianie do udoskonalania koncepcji
PGF.07 Pytanie 708
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?
A. Rekomendacji
B. Dowodu naukowego
C. Demonstracji
D. Stylu życia
PGF.07 Pytanie 709
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa opracowała dla klienta cennik banerów reklamowych. Oblicz brakującą cenę brutto.

A. 12,30 zł
B. 11,23 zł
C. 10,23 zł
D. 13,20 zł
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa otrzymała zlecenie od firmy ubezpieczeniowej na stworzenie reklamy w prasie, aby promować jej usługi. Aby zyskać jak największą wiarygodność w oczach odbiorców, warto zastosować
A. artykuł sponsorowany
B. reklamę całostronicową
C. ogłoszenie drobne
D. wrzutkę
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z kwoty 35 000,00 zł do 28 000,00 zł, co oznacza, że obniżka wynosi
A. 15%
B. 25%
C. 20%
D. 30%
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są nośniki reklamy w sieci?
A. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
B. diapazon, freeboard, fotografia
C. scyscraper, top layer, interstitial
D. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
PGF.07 Pytanie 713
Wykonywanie przekazu reklamow…
W trakcie pracy zespołu pracowników działu kreatywnego jeden z nich nieustannie komentuje pomysły pozostałych słowami "To się nie uda". Jego postawa jest przykładem zachowania
A. mobilizującego
B. asertywnego
C. destrukcyjnego
D. pasywnego
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?
A. Fakturę VAT
B. Fakturę wewnętrzną
C. Fakturę zaliczkową
D. Fakturę pro-forma
PGF.07 Pytanie 715
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

A. 176 × 250 mm
B. 148 × 210 mm
C. 105 × 148 mm
D. 125 × 176 mm
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie jest pierwsze zadanie w procesie produkcji spotu reklamowego, które agencja reklamowa powinna pokazać swojemu klientowi?
A. Storyboard
B. Casting
C. Animatic
D. Udźwiękowienie
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 20%
B. 59%
C. 50%
D. 9%
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej ma za zadanie opracowywanie budżetów oraz realizację różnorodnych obliczeń i analiz. Wyniki swojej pracy przedstawia w tabelach, używając wielu funkcji matematycznych i finansowych. Do jego dyspozycji jest pakiet biurowy Microsoft Office, w którym najczęściej korzysta z aplikacji
A. PowerPoint
B. Word
C. Excel
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. związana z konfiskatą aktywów firmy
B. do 5 lat pozbawienia wolności
C. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
D. do 10 lat pozbawienia wolności
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową
Negocjacje, w których jedna strona stawia drugiej grupie konkretne i zdecydowane wymagania, określane są jako negocjacje
A. twarde
B. integratywne
C. łagodne
D. miękkie