Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 681
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Karta płatnicza
B. Przekaz pocztowy
C. Czek rozrachunkowy
D. Przelew na konto
PGF.08 Pytanie 682
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjator powinien unikać

A. unikania osądów.
B. dążenia do uzyskania kompromisu.
C. tendencyjnego wnioskowania.
D. zdolności do wyrażania emocji.
PGF.07 Pytanie 683
Wykonywanie przekazu reklamow…

W niektórych scenach filmu fabularnego pojawiają się jako rekwizyty naczynia kuchenne z logo marki, na które celowo kamera robi zbliżenie. Jest to działanie nazywane

A. autopromocją
B. audycją sponsorowaną
C. podcastem
D. lokowaniem produktu
PGF.08 Pytanie 684
Zarządzanie kampanią reklamową

Wsparcie finansowe banku dla tegorocznego Festiwalu Piosenki Alternatywnej w Głogowie stanowi przykład sponsoringu

A. osobowego
B. projektowego
C. emblematowego
D. instytucjonalnego
PGF.08 Pytanie 685
Zarządzanie kampanią reklamową

Przed rozpoczęciem kluczowych negocjacji warto opracować strategię określaną jako BATNA. Co to oznacza?

A. najlepszą ofertę, która umożliwi zrealizowanie interesów obu stron
B. najwyższą propozycję, od której rozpoczniemy rozmowy negocjacyjne
C. najlepszą realizację naszych interesów, gdy nie dojdziemy do porozumienia
D. najniższą propozycję, na którą możemy się zgodzić w trakcie negocjacji
PGF.08 Pytanie 686
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?

A. Fakturant
B. Inkscape
C. Subiekt
D. Insert
PGF.08 Pytanie 687
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie rozszerzenie pliku należy zastosować dla dokumentu z próbą nagranego dżingla reklamowego przeznaczonego dla klienta?

A. .cdr
B. .mp3
C. .ppt
D. .jpg
PGF.08 Pytanie 688
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy zajmującej się reklamą wystosował zapytanie w sprawie dwustronnego druku wizytówek w pełnej gamie kolorów po obu stronach. Należy mu przesłać wycenę dla wizytówek, gdzie jeden z parametrów wynosi

A. 4+4
B. 2+2
C. 4+0
D. 4+1
PGF.08 Pytanie 689
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama na niektórych nośnikach dla produktów tytoniowych lub piwa wymaga dodania na niej wyraźnego i czytelnego napisu informującego o szkodliwości palenia tytoniu lub spożywania alkoholu. Ten napis powinien zajmować przynajmniej

A. 20% powierzchni reklamy
B. 30% powierzchni reklamy
C. 10% powierzchni reklamy
D. 40% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 690
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?

A. Kąt obserwacji
B. Wysoka jakość lokalizacji
C. Konkurencyjność nośnika
D. Rozmiar nośnika
PGF.08 Pytanie 691
Zarządzanie kampanią reklamową

System badawczy oparty na danych pozyskanych od uczestników poprzez ankietę zamieszczoną na stronie internetowej to

A. CATI
B. CAWI
C. CASI
D. CAPI
PGF.08 Pytanie 692
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?

A. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
B. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
C. Proponowanie dóbr zastępczych.
D. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
PGF.08 Pytanie 693
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. reklamę telewizyjną
B. promocję w internecie
C. fanpage firmy na portalu społecznościowym
D. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
PGF.07 Pytanie 694
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który dokument zawiera opis konstrukcji oraz zasady prawidłowego używania grafiki przedstawionej na ilustracji?

Ilustracja do pytania 14
A. Brief mediowy
B. Flowchart
C. Media plan
D. Księga znaku
PGF.08 Pytanie 695
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, pragnąc, aby komunikat uświadomił widzowi, że dzięki jego luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz wejdzie w świat nowych, wymarzonych doświadczeń i możliwości. Jaką metodę prezentacji produktu należy zastosować?

A. Scenkę rodzajową z życia
B. Demonstrację
C. Styl życia
D. Rekomendację
PGF.08 Pytanie 696
Zarządzanie kampanią reklamową

Hasło reklamowe drukarni, mające na celu zaakcentowanie korzyści płynących z druku przy użyciu nowoczesnych maszyn cyfrowych, powinno zawierać wezwanie

A. racjonalny
B. emocjonalny-pozytywny
C. emocjonalny-negatywny
D. moralny
PGF.08 Pytanie 697
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo

A. handlowe
B. budowlane
C. gospodarcze
D. cywilne
PGF.08 Pytanie 698
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?

A. 143 zł
B. 132 zł
C. 120 zł
D. 130 zł
PGF.08 Pytanie 699
Zarządzanie kampanią reklamową

Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze

A. emocjonalnym
B. racjonalnym
C. społecznym
D. moralnym
PGF.08 Pytanie 700
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego typu kompozycję należy wykorzystać podczas projektowania klasycznego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy wizualne mają tworzyć jasny, przejrzysty, zamknięty i logiczny układ?

A. Zamkniętą
B. Dośrodkową
C. Otwartą
D. Odśrodkową
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową

Która kolejność etapów fragmentu rozmowy sprzedażowej jest prawidłowa?

A.B.C.D.
Prezentacja ofertyNegocjacjeOkreślenie potrzeb klientaNegocjacje
Określenie potrzeb klientaPrezentacja ofertyPrezentacja ofertyPodpisanie umowy
Podpisanie umowyOkreślenie potrzeb klientaNegocjacjePrezentacja oferty
NegocjacjePodpisanie umowyPodpisanie umowyOkreślenie potrzeb klienta

A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
PGF.08 Pytanie 702
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania należy podjąć jako pierwsze, gdy pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący doznał porażenia prądem?

A. Zadzwonić po karetkę.
B. Powiadomić przełożonego.
C. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji.
D. Odłączyć dopływ prądu.
PGF.08 Pytanie 703
Zarządzanie kampanią reklamową

Kwadratowy kod graficzny umieszczony w lewym dolnym rogu podczas telewizyjnej transmisji sponsorowanej to

A. referral marketing
B. voice mailing
C. quick response code
D. display
PGF.07 Pytanie 704
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj druku powinien być zastosowany do produkcji wielkoformatowej reklamy zewnętrznej drukowanej atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującymi się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV?

A. Offsetowy
B. Sitowy
C. Solwentowy
D. Hot-stamping
PGF.08 Pytanie 705
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że

A. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
B. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
C. akceptuje przedstawioną propozycję
D. rozważa przyjęcie oferty
PGF.08 Pytanie 706
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Sezonową
B. Pulsacyjną
C. Skokową
D. Ciągłą
PGF.08 Pytanie 707
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie zrealizować kampanię reklamową, która umożliwi łatwą i szybką modyfikację treści przy jednoczesnym niskim poziomie kosztów produkcji oraz emisji. Dlatego powinno mu się polecić reklamę

A. telewizyjną
B. radiową
C. prasową
D. internetową
PGF.08 Pytanie 708
Zarządzanie kampanią reklamową

Prośba o ofertę wysłana przez zamawiającego do agencji reklamowej lub agencji zajmującej się badaniami marketingowymi to

A. sprawozdanie
B. brief
C. eksperyment
D. badanie
PGF.08 Pytanie 709
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 2015 roku zauważalny jest ciągły wzrost wydatków na ścianki Pop Up. Oznacza to, że przedsiębiorstwa w trakcie kampanii reklamowej dużą wagę przywiązują do

A. systemów wystawienniczych
B. reklamy mobilnej
C. reklamy radiowej
D. banerów internetowych
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?

A. 24 s
B. 16 s
C. 30 s
D. 8 s
PGF.08 Pytanie 711
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. dotyczącym szczegółowych zasad lokowania produktów, programy telewizyjne, w których znajdują się lokowane towary, powinny być oznaczone graficznie na początku, na końcu oraz w chwili wznowienia po przerwie reklamowej lub telesprzedaży. Każde takie oznaczenie powinno trwa

A. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
B. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
C. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
D. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
PGF.08 Pytanie 712
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby produkować ulotkę o wymiarach 105 x 148, zachowując jej rozmiary bez konieczności przycinania papieru do formatu, najlepiej zamówić papier w rozmiarze

A. A0
B. A2
C. A6
D. A4
PGF.08 Pytanie 713
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Druk fleksograficzny
B. Termotransfer
C. Rotograwiura
D. Światłodruk
PGF.08 Pytanie 714
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę

A. w kinie
B. w telewizji ogólnopolskiej
C. w radiu
D. w prasie specjalistycznej
PGF.08 Pytanie 715
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. popytową
B. rynkową
C. kosztową
D. wiodącą
PGF.08 Pytanie 716
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?

A. CMYK
B. RGB
C. HEX
D. HLS
PGF.08 Pytanie 717
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?

A. dźwięk i słowo
B. animację oraz słowo
C. obraz oraz tekst
D. słowo i grafikę
PGF.08 Pytanie 718
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
D. południe - od godz. 12.00 do 17.00
PGF.08 Pytanie 719
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?

A. Zajmowania się analizą danych liczbowych
B. Zmiany w tekście
C. Poprawy dźwięku
D. Produkcji animacji
PGF.08 Pytanie 720
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy podczas negocjacji klient w uprzejmy sposób odnosi się do drugiej strony i akceptuje część jej postulatów, to dąży do skorzystania z zasady

A. niedostępności
B. dowodu słuszności
C. wzajemności
D. konsekwencji