Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?

A. kodeksu etyki reklamy
B. ustawy o prawie autorskim
C. sponsoringu
D. prawa pracy
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt

A. layoutu
B. materiałów reklamowych
C. opakowania
D. księgi znaku
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?

A. ulotki reklamowe
B. citylighty
C. spoty telewizyjne
D. billboardy
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu uzyskania lepszej pozycji na rynku firmy przeprowadzają proces transformacji elementów marki, takich jak oferowane produkty, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Przedstawiona zmiana logo firmy Poczta Polska to jeden z elementów tego procesu, który określany jest jako

Ilustracja do pytania 7
A. rebranding.
B. renaming.
C. remarketing.
D. marketing- mix.
Zarządzanie kampanią reklamową

Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą

A. quasi-reprezentacyjną
B. reprezentacyjną
C. incydentalną
D. pełną
Zarządzanie kampanią reklamową

Która sekwencja stworzenia projektu nadruku jest prawidłowa w przypadku tampondruku?

A. Wykonanie formy drukarskiej (matrycy), docisk tamponu do matrycy, przeniesienie obrazu z matrycy na tampon, naniesienie farby na matrycę, przeniesienie obrazu z tamponu na podłoże drukarskie.
B. Wykonanie formy drukarskiej (matrycy), naniesienie farby na matrycę, docisk tamponu do matrycy, przeniesienie obrazu z matrycy na tampon, przeniesienie obrazu z tamponu na podłoże drukarskie.
C. Wykonanie formy drukarskiej (matrycy), naniesienie farby na matrycę, docisk tamponu do matrycy, przeniesienie obrazu z tamponu na podłoże drukarskie, przeniesienie obrazu z matrycy na tampon.
D. Wykonanie formy drukarskiej (matrycy), docisk tamponu do matrycy, naniesienie farby na matrycę, przeniesienie obrazu z matrycy na tampon, przeniesienie obrazu z tamponu na podłoże drukarskie.
PGF.07 Pytanie 691
Wykonywanie przekazu reklamow…

W briefie określono założenia kampanii reklamowej skierowanej do seniorów. Który rodzaj reklamy będzie najbardziej efektywny?

A. Reklama ambientowa
B. Reklama na billboardzie
C. Reklama w mediach społecznościowych
D. Reklama w formie kodu QR
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent z Poznania, który dystrybuuje swoje artykuły w całym kraju i planuje kampanię reklamową mającą na celu osiągnięcie jak najszerszego zasięgu wśród swojej grupy docelowej, powinien wybrać reklamę umieszczoną w

A. tygodniku opinii z Poznania
B. dzienniku ogólnokrajowym
C. czasopiśmie dla konsumentów
D. regionalnej stacji radiowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj pytania, przygotowany do przeprowadzenia wywiadu bezpośredniego, przedstawiono w ramce?

Czy w ostatnim miesiącu widział Pan reklamę naszego produktu?

  • TAK (proszę przejść do pytania nr 7)
  • NIE (proszę przejść do pytania nr 11)

A. Otwarte.
B. Kontrolne.
C. Metryczkowe.
D. Filtrujące.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja otrzymała od klienta prośbę o realizację badania, które pozwoli ustalić, jaka liczba respondentów identyfikuje jego markę. W tym celu agencja reklamowa powinna zastosować

A. grupowe wywiady zogniskowane
B. indywidualne wywiady pogłębione
C. obserwację
D. metody ankietowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?

A.B.C.D.
Reklama w telewizji ogólnopolskiejReklama w miejscu sprzedażyReklama w telewizji regionalnejProduct placement
Sponsoring filmówWłasna strona wwwSponsoring zawodów szkolnychBalony reklamowe
BillboardyOgłoszenie modułowe w prasie lokalnejReklama w czasopiśmie branżowymPlakaty
Reklama w miejscu sprzedażyUlotkiUdział w targach

A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
PGF.07 Pytanie 699
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się

A. niedopuszczalnych modyfikacji
B. użytej typografii
C. paserów formatowania
D. alternatywnej wersji znaku
PGF.08 Pytanie 701
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje stworzyć bazę danych dla swoich klientów. Jakie oprogramowanie komputerowe powinno być w tym celu użyte?

A. Aplikacja graficzna
B. Program do prezentacji
C. Program do edycji tekstu
D. Arkusz kalkulacyjny
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Niebieski
B. Żółty
C. Fioletowy
D. Czarny
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych. Cena ustalona w drodze negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na ostateczną jej wartość, określana jest jako cena

A. promocyjna.
B. umowna.
C. okazyjna.
D. stała.
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?

A. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
B. BTL (Below The Line)
C. SLB (Stąy Look Buy)
D. ATL (Above The Line)
PGF.08 Pytanie 710
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, nie informując twórców utworu, poważnie zmieniła i wykorzystała jego fragment w reklamie telewizyjnej. Jakie prawa zostały naruszone?

A. Prawa do własności intelektualnej
B. Majętnościowe prawa autorskie
C. Specjalne prawa do reklamy
D. Osobiste prawa autorskie
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. zielony
B. biały
C. fioletowy
D. pomarańczowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który entuzjastycznie podejmuje dyskusję z sprzedawcą na temat oferowanych produktów, a także często dzieli się swoimi prywatnymi doświadczeniami, to klient

A. niecierpliwy.
B. rozmowny.
C. zdecydowany.
D. nieufny.
Zarządzanie kampanią reklamową

Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na

A. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
B. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
C. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
D. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja zajmuje się sprzedażą nietypowych produktów promocyjnych i jest jedynym takim przedsiębiorstwem w kraju. Towary te dystrybuuje, stosując dystrybucję

A. masową
B. selektywną
C. wyłączną
D. intensywną
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium

A. celu
B. statusu produktu
C. informacji
D. kompletności
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Media buyer
B. Account supervisor
C. Account manager
D. Media planner
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedsiębiorstwo stosuje metodę ustalania budżetu reklamowego – 2% od dochodu. Który budżet powinno ustalić, jeżeli dochód za ubiegły rok wyniósł 1 800 000 zł?

A. 7 200 zł
B. 3 600 zł
C. 72 000 zł
D. 36 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przeznaczyła 200 000 zł na kampanię reklamową w telewizji. Koszt 30-sekundowego spotu telewizyjnego wynosi 5 000 zł. Postanowiono, że dany spot będzie emitowany 4 razy dziennie. Jak długo potrwa kampania reklamowa w telewizji?

A. 12
B. 10
C. 15
D. 20
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą metodę oceny projektu przekazu reklamowego, pod kątem reakcji odbiorcy reklamy, przedstawiono na ilustracji?

Ilustracja do pytania 40
A. Eye-tracking (oko-kamera).
B. VOPAN (analiza wysokości głosu).
C. Audiometryczną.
D. Psychogalwaniczną.