Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 721
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?

Specyfikacja
MateriałFrontlit powlekany 510 g, semimat/ błysk
Maksymalna szerokośćRolki o szerokościach: 1,2 m, 1,6 m, 3,5 m
DługośćDługość dowolna
WykończenieZawijanie, zgrzewanie po bokach, oczkowanie
WykonanieDruk solwentowy, 4+0
KolorystykaCMYK

A. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
B. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
C. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
D. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
PGF.08 Pytanie 722
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. ja
B. problemowego
C. osobistego
D. inni
PGF.08 Pytanie 723
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium podstawowe powinno zostać wybrane przez agencję, jeśli zleceniodawca oczekuje, że będzie się ono charakteryzować niskim kosztem dotarcia do jednostki, ogromnym zasięgiem oraz najatrakcyjniejszą formą komunikacji?

A. Czasopisma
B. Prasę codzienną
C. Telewizję
D. Direct mail
PGF.08 Pytanie 724
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C

A. o konkurentach
B. o dostawcach
C. o konsumentach
D. o pracownikach
PGF.08 Pytanie 725
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie połączenie medium reklamy, środka reklamy oraz nośnika reklamy jest spójne?

A. Telewizja, e-mail, kampanie mailingowe
B. Reklama zewnętrzna, środki transportu, product placement
C. Miejsce sprzedaży, witryna wystawowa, reklama typu pop-up
D. Książki, katalogi, ogłoszenia lokalne
PGF.08 Pytanie 726
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. reklamy zewnętrznej
B. telemarketingu
C. reklamy w punktach sprzedaży
D. reklamy w kinach
PGF.08 Pytanie 727
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt projektu reklamowego, jeśli netto koszty produkcji wynoszą 2 000,00 zł, marża firmy to 10%, a stawka podatku VAT wynosi 23%.

A. 2 200,00 zł
B. 2 607,00 zł
C. 2 460,00 zł
D. 2 706,00 zł
PGF.08 Pytanie 728
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniosą koszty stałe agencji reklamowej według przedstawionego fragmentu rozliczenia?

Wyszczególnieniekoszt, zł
Zakup materiałów biurowych3 000,00
Zakup folii do produkcji reklam2 550,00
Usługi transportowe – przewóz reklamy wielkoformatowej150,00
Opłaty wynajmu lokalu3 000,00
Abonament telefoniczny200,00

A. 5 700,00 zł
B. 5 750,00 zł
C. 3 200,00 zł
D. 8 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 729
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926)
Art. 25.1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o:
1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku,
2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
3) źródle danych,
4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.

A. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
B. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
C. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
D. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
PGF.07 Pytanie 730
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu wykonania przedstawionej fotografii przy zastosowaniu obiektywu zmiennoogniskowego 18-55 mm odpowiednią wartością przysłony będzie

Ilustracja do pytania 10
A. f/2
B. f/16
C. f/11
D. f/22
PGF.08 Pytanie 731
Zarządzanie kampanią reklamową

Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu

A. Microsoft Clip Organizer
B. Microsoft Word
C. Microsoft InfoPath Filler
D. Microsoft Access
PGF.08 Pytanie 732
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy

A. slogo.
B. logotyp.
C. nagłówek.
D. slogan.
PGF.08 Pytanie 733
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:

A. jakość, świadectwo materialne, procesy
B. ludzie, procesy, świadectwo materialne
C. świadectwo materialne, ludzie, jakość
D. ludzie, procesy, jakość
PGF.08 Pytanie 734
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu

A. PAPI
B. CAWI
C. CAPI
D. CATI
PGF.08 Pytanie 735
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma GRP, jeśli zasięg kampanii reklamowej wynosi 60%, a częstotliwość to 5?

A. 60
B. 5
C. 12
D. 300
PGF.08 Pytanie 736
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?

A. Porównanie
B. Aliteracja
C. Repetycja
D. Oksymoron
PGF.08 Pytanie 737
Zarządzanie kampanią reklamową

Usługa przygotowuje propozycję handlową. Elementem identyfikującym firmę w tej propozycji jest

A. logo firmy oferenta
B. nazwa miejscowości
C. imię i nazwisko osoby, do której skierowana jest propozycja
D. data
PGF.08 Pytanie 738
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej pragnie zaprezentować klientowi poszczególne etapy realizacji usługi stworzenia logo w formie pokazu slajdów. Jaki program komputerowy powinna wybrać?

A. Edytor tekstu
B. Do obróbki grafiki wektorowej
C. Do obróbki zdjęć
D. Do prezentacji multimedialnych
PGF.08 Pytanie 739
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką dokumentację powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?

A. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
B. Rachunek uproszczony
C. Zawiadomienie o wysyłce
D. Fakturę VAT
PGF.08 Pytanie 740
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. ostatniego muru
B. plasterków salami
C. spadających kropel
D. gambitu
PGF.08 Pytanie 741
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. połączenie
B. franczyza
C. koncentracja marketingowa
D. współpraca marketingowa
PGF.08 Pytanie 742
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym etapie współpracy z klientem agencja reklamowa realizuje ofertę sprzedażową?

A. Wystawienia faktury za zrealizowaną usługę
B. Przygotowania kampanii promocyjnej
C. Zakończenia kampanii reklamowej
D. Planowania wykonania zlecenia
PGF.08 Pytanie 743
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?

A. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
B. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
C. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
D. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
PGF.08 Pytanie 744
Zarządzanie kampanią reklamową

Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

Ilustracja do pytania 24
A. 7,20 m2
B. 18,00 m2
C. 14,40 m2
D. 21,60 m2
PGF.08 Pytanie 745
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z procesów uszlachetniania wyrobów papierowych polega na obklejaniu cienką warstwą papieru
(zarówno nieozdobionego, jak i ozdobionego) znacznie grubszego papieru, tektury falistej itp.?

A. Bigowanie
B. Listwowanie
C. Falcowanie
D. Kaszerowanie
PGF.08 Pytanie 746
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować

A. sandwich
B. diapazon
C. cityboard
D. strip
PGF.08 Pytanie 747
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli w telewizyjnej reklamie tekst ma być podkreślony, to powinno się

A. zwiększyć liczbę efektów dźwiękowych
B. przyspieszyć tempo mówionych słów
C. przyspieszyć tempo filmu
D. spowolnić tempo filmu
PGF.08 Pytanie 748
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze

A. emocjonalnym
B. kontrolnym
C. motywacyjnym
D. informacyjnym
PGF.08 Pytanie 749
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kolejność mają składniki briefu 6M?

A. Mission-Market-Money-Message-Media-Measurement
B. Money-Mission-Message-Media-Market-Measurement
C. Market-Mission-Message-Media-Money-Measurement
D. Message-Market-Money-Media-Mission-Measurement
PGF.08 Pytanie 750
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która zamierza zwiększyć sprzedaż swoich istniejących produktów na aktualnych rynkach, wdroży strategię

A. dywersyfikacji rynkowej
B. zbierania śmietanki rynkowej
C. penetracji rynkowej
D. cen wysokich
PGF.08 Pytanie 751
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowo powstała agencja BTL, zajmująca się klientami indywidualnymi, dobiera ofertę produktów promocyjnych w sposób, który ma na celu zaspokojenie nawyków zakupowych konsumentów. Wybór ten jest realizowany zgodnie z określonym kryterium

A. kompletności
B. statusu produktu
C. celu
D. informacji
PGF.07 Pytanie 752
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?

A. Płótno Canvas
B. Siatkę mesh
C. Folię sublimacyjną
D. Papier termotransferowy
PGF.08 Pytanie 753
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać

A. z arkusza kalkulacyjnego
B. z programu do edycji tekstu
C. z edytora tekstowego
D. z oprogramowania CRM
PGF.08 Pytanie 754
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?

A. Jakie informacje zostaną zawarte w reklamie?
B. Gdzie i w jakim czasie reklama będzie emitowana?
C. Co trzeba zrobić, aby zrealizować cele marketingowe?
D. Co powinny zapamiętać odbiorcy z reklamy?
PGF.08 Pytanie 755
Zarządzanie kampanią reklamową

W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z

A. konstrukcji wielkogabarytowych
B. druku wielkoformatowego
C. druku akcydensowego
D. reklam na pojazdach
PGF.08 Pytanie 756
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Cecha – korzyść – zaleta
C. Korzyść – cecha – zaleta
D. Cecha – zaleta – korzyść
PGF.08 Pytanie 757
Zarządzanie kampanią reklamową

Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji

A. rozdzielających
B. integrujących
C. twardych
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 758
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?

A. brief kreatywny
B. brief reklamowy
C. debrief reklamowy
D. debrief strategiczny
PGF.08 Pytanie 759
Zarządzanie kampanią reklamową

Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania

A. szlifierki
B. plotera frezującego
C. plotera oporowego
D. plotera do folii
PGF.08 Pytanie 760
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma pragnąca efektywnie zarządzać kontaktami z klientami powinna zainwestować w system

A. ETL
B. CRM
C. BPO
D. ERP