Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza

A. CYMB
B. CMYK
C. MYCB
D. KYMC
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel lokalu gastronomicznego złożył zapytanie o materiały promocyjne, które mogą być uznane za POS/POSM. Oczekuje on katalogu, w którym będą podane ceny

A. banery i pop-upy
B. reklamy radiowe
C. stojaki i potykacze
D. ulotki i broszury
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały

A. 20% powierzchni reklamy
B. 15% powierzchni reklamy
C. 25% powierzchni reklamy
D. 30% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 44
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Millera
B. Neissra
C. Ebbinghausa
D. Webera
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową

Wskaźnik TRP definiuje

A. rzeczywisty zasięg publikacji reklamy
B. procent grupy docelowej, która nie miała styczności z reklamą
C. łączny zasięg wszystkich publikacji reklamy
D. przeciętną liczbę interakcji z reklamą
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zdecydowała się na wykorzystanie spotów telewizyjnych i radiowych jako głównego medium oraz billboardów jako medium dodatkowego. W trakcie opracowywania harmonogramu całej kampanii, wskaż czynność, która wymaga najwięcej czasu.

A. Produkcja spotu telewizyjnego
B. Rezerwacja czasu antenowego
C. Opracowanie projektu graficznego plakatu
D. Produkcja spotu radiowego
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Affinity index
B. Opportunity to hear
C. Opportunity to see
D. Effective freguency
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową

Za pomocą tego testu projekcyjnego można w łatwy i szybki sposób uzyskać informacje na temat wrażeń dotyczących nowej nazwy ciasteczek "Moonies". Uczestnicy powinni bez wahania podać swoje pierwsze spostrzeżenie. Jest to test

A. wyobrażeń
B. rysunkowy
C. skojarzeń swobodnych
D. uzupełniania zdania
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama piwa w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze nie może być nadawana w godzinach pomiędzy

A. 6:00 a 20:00
B. 7:00 a 21:00
C. 6:00 a 21:00
D. 7:00 a 22:00
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. odbiorca akceptuje warunki oferty
B. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
C. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
D. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji zamówienia na druk ulotek DL, pracownik biura reklamy skorzysta z formatu

A. 210 x 297 mm
B. 90 x 50 mm
C. 210 x 99 mm
D. 105 x 148 mm
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas trwających rozmów osiągane jest porozumienie, które tworzy nową jakość, korzystną dla obydwu stron. Jak nazywa się ten styl negocjacji?

A. uległych
B. konfrontacyjnych
C. dostosowujących się
D. integratywnych
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?

Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.

A. Falcowania
B. Lakierowania
C. Impregnowania
D. Laminowania
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 216,00 zł
B. 221,40 zł
C. 180,00 zł
D. 265,68 zł
PGF.07 Pytanie 55
Wykonywanie przekazu reklamow…

Osiągnięcie strategii reklamowej zgodnie z zasadą SMART uzyskuje się, jeśli cele są

A. konkretne, mierzalne, uzgodnione, realne, określone w czasie
B. prawdziwe, realne, określone w czasie, kreatywne, stałe
C. sprawdzone, miarodajne, ambitne, realne, trwałe
D. dalekosiężne, strategiczne, wiarygodne, mierzalne, zgodne ze światowymi trendami
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową

Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu

A. CAPI
B. CATI
C. CAWI
D. PAPI
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć reklamę dla produktów spożywczych takich jak mrożonki, lody, napoje orzeźwiające oraz odświeżające gumy do żucia, agencja reklamowa wybierze kolor

A. żółty
B. pomarańczowy
C. niebieski
D. zielony
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie przepisy prawne powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu baz danych oraz ich wykorzystaniu w reklamie?

A. Ustawy Prawo własności prywatnej
B. Ustawy o ochronie danych osobowych
C. Ustawy Prawo autorskie
D. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?

A. Geograficzne
B. Społeczne
C. Behawioralne
D. Demograficzne
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze

A. media relations
B. corporate design
C. customer relations
D. publicity
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania firma powinna uwzględnić w swoim planie marketingowym, aby poszerzyć kanały dystrybucji produktów?

A. Wybór nowych mediów reklamowych
B. Otworzenie nowych punktów sprzedaży
C. Sezonowa obniżka cen
D. Zmiana opakowania produktów
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wzbudzić napięcie oraz emocje w radiowym spocie reklamowym dotyczących ubezpieczeń samochodowych, dodano nagły dźwięk zderzenia. Którą formę dźwiękową zastosowano w tym przekazie?

A. Dżingiel reklamowy
B. Muzyczne tło dla całego przekazu
C. Muzyczne tło powiązane z tematem przekazu
D. Efekt dźwiękowy
PGF.07 Pytanie 63
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis A4 odnoszący się do popularnego rozmiaru papieru jest oznaczeniem uniwersalnym. Wynika to z faktu, że rozmiary papieru podlegają

A. optymalizacji
B. globalizacji
C. normalizacji
D. weryfikacji
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje przeprowadzenie kampanii reklamowej na rynku o rozproszonej geografii i pragnie, aby jak największa liczba osób z grupy docelowej miała możliwość zetknięcia się przynajmniej raz z promocją. Który z wymienionych czynników wpływających na efektywność kampanii powinno się rozpatrzyć w pierwszej kolejności?

A. Koszt dotarcia do jednego klienta
B. Wysokość budżetu reklamowego
C. Wskaźnik obecności na rynku
D. Zasięg kampanii
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów ekonomicznych otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa należą

A. okresowe spadki demograficzne i wartość PKB
B. stopień rozwoju naukowego oraz katastrofy naturalne
C. układ gospodarstw domowych oraz poziom cen
D. sytuacja gospodarcza oraz system podatkowy
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 86,85 zł
B. 378,23 zł
C. 223,00 zł
D. 250,00 zł
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami organizacji percepcji, podczas przeglądania strony w gazecie, człowiek wykonuje ruch gałkami ocznymi, który przypomina literę

A. o
B. t
C. w
D. z
PGF.07 Pytanie 68
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu przygotowania fotografii reklamowej przeznaczonej do publikacji na stronie www należy uwzględnić

A. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów RGB
B. rozdzielczość 72 ppi, tryb kolorów Lab
C. rozdzielczość 600 ppi, tryb kolorów RGB
D. rozdzielczość 96 ppi, tryb kolorów CMYK
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie pytanie powinno być zadane przy określaniu celów reklamowych?

A. Jakie informacje zostaną zawarte w reklamie?
B. Gdzie i w jakim czasie reklama będzie emitowana?
C. Co powinny zapamiętać odbiorcy z reklamy?
D. Co trzeba zrobić, aby zrealizować cele marketingowe?
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową

Mała firma zajmująca się cukiernictwem wykorzystała formę promocji, opartą na rekomendacjach swoich klientów. Jaką formą reklamy to jest?

A. lateralnej
B. telewizyjnej
C. alternatywnej
D. szeptanej
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter

A. alternatywny
B. interaktywny
C. outdoorowy
D. wirtualny
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową

Postrzeganie partnerów w negocjacjach jako przyjaciół i ustępowanie dla podtrzymywania relacji jest cechą stylu negocjacji, który określa się mianem

A. dominacja
B. unikanie
C. dostosowanie się
D. kompromis
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient firmy reklamowej pragnie zrealizować wielkoformatową reklamę zewnętrzną przy użyciu atramentów rozpuszczalnikowych, które cechują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz oraz promieniowanie UV. Jakiego rodzaju druk powinno się zastosować?

A. Sitowy
B. Offsetowy
C. Hot-stamping
D. Solwentowy
PGF.08 Pytanie 74
Zarządzanie kampanią reklamową

Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się

A. radio
B. broszura
C. telewizja
D. prasa
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda

A. odwołania moralnego
B. odwołania przygodowego
C. odwołania racjonalnego
D. odwołania emocjonalnego
PGF.07 Pytanie 76
Wykonywanie przekazu reklamow…

Zapis 4+4 w przygotowaniu projektu ulotki oznacza

A. druk obustronny, przy czym tylko jedna strona ma być w pełnej kolorystyce
B. druk jednostronnie kolorowy
C. druk dwustronnie kolorowy
D. druk kolorowy, przy czym jedna strona ma być czarno-biała
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient wyraził potrzebę na wewnętrzną reklamę. Który z produktów powinien mu być dostarczony?

A. Mobile
B. Totem
C. Pylon
D. Roll-up
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
B. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
C. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
D. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydarzenia, próbki, zawody, losowania, itp., to metody

A. promocji sprzedaży
B. reklamy
C. sponsoringu
D. public relations
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową

Cennik otrzymany od dostawcy, zapisany w formacie pliku .xlsx, powinien zostać otwarty w aplikacji

A. Outlook
B. Word
C. Excel
D. PowerPoint