Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową

W Kodeksie znajduje się informacja, że reklamy nie mogą zawierać treści ani elementów dyskryminacyjnych, nie mogą zachęcać do przemocy oraz bez uzasadnienia wywoływać lęk lub strach?

A. cywilnym
B. wykroczeń
C. rodzinnym i opiekuńczym
D. Etyki Reklamy
PGF.07 Pytanie 43
Wykonywanie przekazu reklamow…

Producent środka piorącego wprowadza na rynek nową linię produktów. Grupę docelową stanowią osoby o wysokich dochodach, mieszkające samotnie od niedawna w dużym mieście. Produkt będzie sprzedawany jedynie w ekskluzywnych drogeriach. Który z poniższych przykładów definiuje BIG IDEĘ kampanii reklamowej dla tego produktu w postaci ESP?

A. Opakowanie, które wykorzystasz ponownie
B. Najbielsza biel na rynku
C. Zapach twojego dzieciństwa
D. Bez brudu, bez kamienia
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa dokonała analizy otoczenia przedsiębiorstwa, uwzględniając konkurencję, siłę przetargową nabywców oraz odbiorców, a także potencjalne pojawienie się nowych firm w branży oraz substytutów. Jaką metodę analizy zastosowano?

A. PEST
B. Pięciu sił Portera
C. SWOT
D. Portfelową
PGF.07 Pytanie 47
Wykonywanie przekazu reklamow…

Uniwersytet zlecił agencji reklamowej oznaczenie 600 sztuk długopisów krótkim hasłem promującymnowy kierunek studiów. Która technika druku jest najbardziej odpowiednia dla tego zlecenia?

A. Druk offsetowy
B. Druk cyfrowy
C. Tampondruk
D. Fleksografia
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowym rezultatem usługi reklamowej w sytuacji zamówienia umieszczenia reklamy na billboardzie będzie

A. przesłanie grafiki potrzebnej do realizacji projektu przez zleceniodawcę
B. stworzenie tablicy reklamowej
C. opracowanie projektu graficznego
D. przyklejenie przygotowanej grafiki na tablicy reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. nabywcami artykułów codziennego użytku
B. bardzo wrażliwi na ceny
C. nabywcami niewielkich ilości produktów
D. mało wrażliwi na ceny
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy

A. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
B. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
C. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
D. zainteresować klienta oferowanym produktem
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie graficznej prezentacji udziału poszczególnych segmentów rynku reklamy w pewnym roku określ, jaki był udział segmentu czasopism w porównaniu z segmentem radia.

Ilustracja do pytania 13
A. Mniejszy o 2 punkty procentowe.
B. Większy o 9,5 punkta procentowego.
C. Większy o 4 punkty procentowe.
D. Mniejszy o 3 punkty procentowe.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla

A. spotów radiowych
B. spotów reklamowych
C. billboardów
D. ulotek i folderów
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. osoba komunikująca się
B. postnowoczesny
C. pełen wyobraźni
D. włóczęga
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
B. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
C. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel agencji reklamowej stworzył logo dla miejscowości turystycznej, wykorzystując przy tym elementy z wcześniejszej wersji tego logo. Zgodnie z zasadami etyki zawodowej wskazał autora pierwotnego utworu, przestrzegając przepisów

A. prawa pracy
B. kodeksu cywilnego
C. o prawie autorskim
D. o prawie handlowym
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja przygotowała ofertę w programie Microsoft Office Word. W jakim formacie powinno się przesłać ofertę do klienta, aby jak najlepiej zachować spójność dokumentu, oryginalne formatowanie, umożliwić odczyt ozdobnych czcionek oraz uniknąć zmiany wyglądu i treści dokumentu po otwarciu na urządzeniach i oprogramowaniu klienta?

A. DOCX
B. DOC
C. PDF
D. TXT
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. reklamę internetową
B. spoty radiowe
C. ulotki reklamowe
D. billboardy
PGF.07 Pytanie 61
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być

A. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
B. argument sprzedażowy
C. komunikat główny
D. symbol
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedając towary przy użyciu zasady kontrastu, w pierwszej ofercie należy zaprezentować

A. wąski asortyment
B. cenę równą tej w drugiej ofercie
C. szeroki wachlarz produktów
D. cenę wyższą niż w drugiej propozycji
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?

A. Okazywać klientowi frustrację
B. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
C. Wracać do głównego wątku rozmowy
D. Nie zwracać uwagi na klienta
Zarządzanie kampanią reklamową

W prezentacji dotyczącej oferty sprzedaży uwzględniono cykl życia produktu. W której z jego faz występuje zmiana na komunikację skoncentrowaną na preferencjach i lojalności?

A. Faza dojrzałości
B. Faza wprowadzenia
C. Faza spadku
D. Faza wzrostu
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?

A. Effective Reach
B. Target Rating Point
C. Effective Freąuency
D. Gross Rating Point
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa zdecydowała, że swoją ofertę sprzedaży produktów oraz usług reklamowych kieruje wyłącznie do jednego segmentu firm, koncentrując się w ten sposób na osiągnięciu w nim stosunkowo dużego udziału. Czy agencja stosuje zatem strategię marketingu?

A. zróżnicowanego
B. niszowego
C. skoncentrowanego
D. niezróżnicowanego
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie cennika koszulek reklamowych wskaż, który model koszulki jest najtańszy przy zamówieniu 50 szt.

Cennik koszulek reklamowych
typ koszulki reklamowejliczba sztukcena jednostkowa netto, zł
M21do 10030,00
powyżej 10026,00
M22do 3024,00
powyżej 3022,00
M23do 1 00025,00
powyżej 1 00015,00
M24do 5025,00
powyżej 5020,00

A. M24
B. M22
C. M21
D. M23
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferująca nietypowe usługi promocyjne, które wymagają użycia wyspecjalizowanego sprzętu, powinna ustalić ceny na te usługi w oparciu o metodę nazywaną

A. rynkowa
B. kosztowa
C. kalkulacja "czasu i materiałów"
D. rynkowa odwrócona
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?

A. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
D. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tradycyjnej "mieszanki marketingowej", znanej pod nazwą 4P, wchodzą:

A. zysk, stratę, produkt, konsument
B. produkt, produkcja, propozycja, planowanie
C. produkt, cenę, dystrybucję, promocję
D. planowanie, produkcja, przetwarzanie, promocja