Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową
A. 6M
B. 5P
C. 4C
D. 4P
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczelnia powierzyła agencji reklamowej wykonanie nadruku na 600 długopisach krótkim hasłem promującym nowy kierunek kształcenia. Która technika druku będzie najbardziej adekwatna do tego zlecenia?
A. Druk cyfrowy
B. Druk offsetowy
C. Fleksografia
D. Tampondruk
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OMEGA specjalizuje się w produkcji oraz sprzedaży lizaków owocowych dla dzieci. W celach promocyjnych firma wykorzystuje postać wesołego ufoludka. Jaką formę reklamy telewizyjnej powinna wybrać, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej?
A. Scenę z życia
B. Dwureklamówkę
C. Reklamę dzieloną
D. Animację
PGF.07 Pytanie 44
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przestawiono wzorzec, którego należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

A. Na ilustracji 3
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 4
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj badania, który polega na określeniu wpływu wybranego czynnika (zmiennej niezależnej) na reklamę (zmienną zależną), jest określany jako
A. technika projekcyjna
B. wywiad
C. eksperyment
D. badanie motywacji
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się dystrybucją produktów oraz usług związanych z reklamą. Cena ustalona w wyniku negocjacji, gdy obie strony mają wpływ na jej finalną wartość, nazywana jest ceną
A. umowna
B. okazyjna
C. stała
D. promocyjna
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy adres osoby fizycznej, pozyskany z Internetu, może zostać wykorzystany do stworzenia bazy danych klientów Agencji?
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (D.U.02.101.926) | |
Art. 25. | 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o: 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – o miejscu swojego zamieszkania oraz imieniu i nazwisku, 2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, 3) źródle danych, 4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania. |
A. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego względem GIODO.
B. Po uzyskaniu pisemnej zgody osoby zainteresowanej.
C. Po spełnieniu obowiązku informacyjnego przez administratora danych.
D. Po uzyskaniu ustnej zgody osoby zainteresowanej.
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową
Ceny psychologiczne to ceny
A. zaokrąglone lub równe wartości danej monety
B. o nierównych końcówkach
C. ustalane na poziomie bliskim lub niższym od cen konkurencji
D. dostosowane do różnych segmentów i grup konsumentów
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową
Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?
Rodzaj spotu | Cena jednej emisji spotu, zł |
---|---|
Spot 15 sekundowy | 1500,00 |
Spot 30 sekundowy | 4000,00 |
Spot 45 sekundowy | 5000,00 |
Spot 60 sekundowy | 5900,00 |
A. 232 000,00 zł
B. 280 000,00 zł
C. 160 000,00 zł
D. 196 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie marketingowe, którego kluczowym zastosowaniem jest kształtowanie wizerunku firmy, określa się jako
A. sponsoringiem
B. public relations
C. reklamą
D. publicity
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą postać będzie miał wydruk hasła reklamowego, jeżeli w modelu kolorów CMYK poszczególne parametry otrzymają wartości CMYK (0,0,100,0)?
I. | Prawie robi wielką różnicę. |
II. | Prawie robi wielką różnicę. |
III. | Prawie robi wielką różnicę. |
IV. | Prawie robi wielką różnicę. |
A. III
B. II
C. IV
D. I
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową
Waluty zagraniczne oraz inne formy płatności stanowią przedmiot transakcji na rynku
A. czynników produkcji
B. finansowym
C. pracy
D. towarów i usług
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką procentową wartość marży przyjmuje agencja reklamowa, jeżeli cena sprzedaży netto zestawu gadżetów wynosi 110,00 zł, a wysokość marży zawartej w cenie sprzedaży to 10,00 zł?
A. 0,10%
B. 0,01%
C. 1,00%
D. 10,00%
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba zajmująca się cyfrową edycją zdjęć powinna przede wszystkim korzystać z programu graficznego
A. Tagged Image File Format
B. Joint Photographic Experts Group
C. Adobe Photoshop CS
D. Graphics Interchange Format
PGF.07 Pytanie 55
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które kryterium segmentacji rynku zastosowała agencja reklamy wybierając swoich klientówinstytucjonalnych w oparciu o ich częstotliwość zakupu?
A. Społeczne
B. Behawioralne
C. Demograficzne
D. Geograficzne
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 5 kasetonów świetlnych w cenie 400,00 zł netto za sztukę, pomijając przy tym rabat wartościowy dla klienta w wysokości 200,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby skorygować ten błąd?
A. Notę korygującą
B. Fakturę Proforma
C. Fakturę korygującą
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego z poniższych programów powinien wykorzystać pracownik agencji reklamowej do stworzenia profesjonalnej wielostronicowej publikacji drukowanej, zawierającej setki stron?
A. Paint Shop Pro
B. Power Point
C. Adobe InDesign
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinna przebiegać rozmowa sprzedażowa pracownika agencji reklamowej z potencjalnym klientem, w jakiej kolejności?
A. identyfikacja problemu, określenie konkretnego rozwiązania, dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych
B. eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu, dostosowanie oferty do wymagań
C. określenie konkretnego rozwiązania, eliminacja barier komunikacyjnych, dostosowanie oferty do wymagań, identyfikacja problemu
D. dostosowanie oferty do wymagań, eliminacja barier komunikacyjnych, określenie konkretnego rozwiązania, identyfikacja problemu
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową
Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów
A. żywności
B. zaawansowanej technologii
C. farmaceutycznych
D. ogrodowych
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z licencji umożliwia używanie utworu w celach zarobkowych?

A. Licencja 2
B. Licencja 3
C. Licencja 4
D. Licencja 1
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową
Czas, przez który billboard sponsora może być wyświetlany przed prognozą pogody, nie powinien przekraczać
A. 20 s
B. 4 s
C. 8 s
D. 15 s
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowując ofertę handlową według modelu AIDA, na początku należy
A. zainteresować klienta oferowanym produktem
B. skierować uwagę klienta na przedstawiany towar
C. wywołać pragnienie posiadania prezentowanego produktu
D. zmotywować do zakupu oferowanego towaru
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach promocji sprzedażowej skierowanej na klientów, mającej na celu zwiększenie obrotów, nie wykorzystuje się
A. broszur informacyjnych
B. szkoleń dla sprzedawców
C. konkursów z nagrodami
D. próbek produktów
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową
Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje
A. medialne
B. talentów
C. BTL
D. ATL
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie banneru internetowego z animacją powinno być przeprowadzone w programie typu
A. Corel Draw
B. InDesign
C. Flash
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?
A. Powiadomić przełożonego
B. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
C. Odłączyć dopływ prądu
D. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby móc rejestrować zamówienia, zarządzać bazą klientów, ustalać oferty oraz prowadzić sprzedaż, konieczne jest utworzenie bazy danych o typie
A. analitycznym
B. komunikacyjnym
C. strategicznym
D. operacyjnym
PGF.08 Pytanie 68
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc plan marketingowy dla agencji reklamowej, w sekcji dotyczącej strategii marketingowej powinny znaleźć się informacje
A. na temat sprzedaży
B. na temat misji
C. na temat wydatków
D. na temat asortymentu
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych relacji biznesowych związanych z pozyskiwaniem nowych klientów odnosi się do bazy danych klasy B2B?
A. Firma medyczna – firmy farmaceutyczne
B. Firma reklamowa – praktykanci/uczniowie
C. Firma ubezpieczeniowa – osoby prywatne ubezpieczające samochody
D. Firma kosmetyczna – klientki prywatne
PGF.07 Pytanie 70
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do celów psychograficznych reklamy nie zalicza się celów związanych z
A. przedsiębiorstwem
B. kosztami
C. produktem
D. nabywcą
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby stworzyć reklamę dla produktów spożywczych takich jak mrożonki, lody, napoje orzeźwiające oraz odświeżające gumy do żucia, agencja reklamowa wybierze kolor
A. pomarańczowy
B. żółty
C. zielony
D. niebieski
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową
Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako
A. aktywny
B. lojalny
C. bierny
D. innowator
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?
Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
dni emisji | pasma godzinowe emisji | ||||||
6÷8 | 8÷12 | 12÷15 | 15÷18 | 18÷20 | 20÷22 | 22÷6 | |
poniedziałek - piątek | 89,00 | 108,00 | 114,00 | 100,00 | 54,00 | 35,00 | 20,00 |
sobota - niedziela | 52,00 | 69,00 | 74,00 | 45,00 | 37,00 | 45,00 | 20,00 |
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł |
A. 450,00 zł
B. 350,00 zł
C. 405,00 zł
D. 315,00 zł
PGF.08 Pytanie 74
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia kampanii medialnej, wydatki oblicza się na podstawie wskaźników efektywności reklamy powiązanych
A. z zasięgiem efektywnym.
B. z zasięgiem.
C. z częstotliwością.
D. z częstotliwością efektywną.
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?
A. 1 000 zł
B. 750 zł
C. 1 230 zł
D. 250 zł
PGF.08 Pytanie 76
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?
A. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
B. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
C. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
D. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na
A. zaprezentowaniu produktu
B. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
C. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
D. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową
Każde działanie marketingowe, które opiera się na stosowaniu zachęt finansowych w celu zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi, nazywamy
A. reklamą
B. promocją sprzedaży
C. sprzedażą osobistą
D. public relations
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową
W pierwszej połowie 2019 roku klub fitness miał przeciętne miesięczne obroty wynoszące 120 000,00 zł. W lipcu zrealizowano kampanię reklamową w lokalnych mediach, która kosztowała 12 000,00 zł. W sierpniu zauważono zwiększone zainteresowanie klientów oraz wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży do 180 000,00 zł. Jaką wartość ma wskaźnik rentowności przeprowadzonej kampanii reklamowej?
A. 10
B. 15
C. 5
D. 1,5
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową
Czy agencja reklamowa ma prawo wystawić fakturę VAT zaliczkową w związku
A. z błędem na wystawionej fakturze VAT
B. z uregulowaniem otrzymanej zaliczki na przyszłe usługi
C. z realizacją usługi reklamowej
D. z uzyskaniem całkowitej płatności za świadczoną usługę