Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 41
Zarządzanie kampanią reklamową
A. advertiso
B. tipao
C. acta diurna
D. dipinti
PGF.08 Pytanie 42
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
A. nad tekstem
B. pod tekstem
C. w prawym dolnym rogu publikacji
D. w lewym dolnym rogu publikacji
PGF.08 Pytanie 43
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwsza pomoc, która polega na schładzaniu uszkodzonego miejsca czystą, zimną wodą przez kilkanaście minut, powinna być zastosowana w przypadku
A. krwotoku
B. oparzenia
C. odmrożenia
D. krwawienia
PGF.08 Pytanie 44
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter
A. wirtualny
B. alternatywny
C. outdoorowy
D. interaktywny
PGF.08 Pytanie 45
Zarządzanie kampanią reklamową
Do metod ilościowych stosowanych w badaniach rynku zalicza się
A. badania oparte na heurystyce
B. wywiady grupowe
C. wywiady pogłębione
D. metody projekcyjne
PGF.08 Pytanie 46
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby skutecznie promować produkt codziennego użytku w prasie ogólnopolskiej, warto najpierw
A. opublikować reklamę w prasie ogólnopolskiej
B. umieścić reklamę wyłącznie w czasopismach specjalistycznych
C. sprawdzić różne wersje reklamy w gazetach regionalnych
D. wypróbować reklamę w czasopismach konsumenckich
PGF.08 Pytanie 47
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja "Dni Otwartych" w przedsiębiorstwie jest działaniem z obszaru
A. publicity
B. reklamy
C. public relations
D. promocji uzupełniającej
PGF.08 Pytanie 48
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę
A. sprawdzianu naukowego
B. owczego pędu
C. fantazji
D. symbolizmu
PGF.08 Pytanie 49
Zarządzanie kampanią reklamową
Do jakich potrzeb odwołuje się reklama, tworząc scenariusze reklamowe, w których osoby nabywające reklamowany produkt stają się przedmiotem zainteresowania innych?
A. Fizjologicznych.
B. Samorealizacji.
C. Bezpieczeństwa.
D. Społecznych.
PGF.08 Pytanie 50
Zarządzanie kampanią reklamową
Z jakiego powodu wykorzystuje się techniki projekcyjne?
A. aby zbadać motywacje i preferencje klientów
B. do oceny efektywności reklamy
C. w celu poznania zdania ekspertów
D. do analizy poziomu przychodów ze sprzedaży
PGF.08 Pytanie 51
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. moralny
B. seksualny
C. emocjonalny
D. racjonalny
PGF.08 Pytanie 52
Zarządzanie kampanią reklamową
Zasada kontrastowania kształtów i kolorów polega na
A. grupowaniu w zbiorowiska form o podobnych wymiarach, kształcie i barwie
B. zestawianiu dużych form z małymi, żółtych z czarnymi
C. ustawianiu wielobarwnych sekwencji
D. tworzeniu statycznych kompozycji
PGF.08 Pytanie 53
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to
A. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
B. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
C. niezgodna z przepisami prawa
D. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
PGF.08 Pytanie 54
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli
A. myli klienta.
B. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
C. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
D. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
PGF.08 Pytanie 55
Zarządzanie kampanią reklamową
Ryzyko oderwania fragmentu obrabianego materiału może wystąpić podczas używania
A. plotera do folii
B. plotera frezującego
C. szlifierki
D. plotera oporowego
PGF.08 Pytanie 56
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja oraz realizacja konferencji prasowej należy do działalności w obszarze
A. media relations
B. corporate design
C. publicity
D. customer relations
PGF.08 Pytanie 57
Zarządzanie kampanią reklamową
Co oznacza pojęcie corporate identity?
A. wizualna tożsamość firmy
B. kreatywność marki
C. tożsamość marki
D. normy obsługi klienta
PGF.08 Pytanie 58
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów marketingu mix 4P należy:
A. produkt, cena, promocja, dystrybucja
B. cena, rabat, produkt, dystrybucja
C. produkt, promocja, reklama, dystrybucja
D. dystrybucja, public relations, cena, produkt
PGF.08 Pytanie 59
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w XX wieku
B. w prehistorycznych dziełach sztuki
C. w czasie baroku
D. w renesansie
PGF.08 Pytanie 60
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział obrazu na dziewięć sekcji przy użyciu dwóch linii pionowych oraz dwóch poziomych to zasada kompozycji
A. złotej
B. zamkniętej
C. statycznej
D. podziałowej
PGF.08 Pytanie 61
Zarządzanie kampanią reklamową
Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to
A. eksperyment
B. obserwacja
C. metoda projekcyjna
D. wywiad
PGF.08 Pytanie 62
Zarządzanie kampanią reklamową
Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media
A. specjalistyczne
B. klasyczne
C. fundamentalne
D. dodatkowe
PGF.08 Pytanie 63
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza marketingowa zrealizowana za pomocą kwestionariusza, którego wynik jest liczbą, nazywana jest badaniem
A. panelowym
B. jakościowym
C. ilościowym
D. wtórnym
PGF.08 Pytanie 64
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych sloganów można uznać za kontrastowy?
A. Najmniejsza z największych przyjemności
B. Zapiąć pasy. Włącz Radio ZET!
C. Auto, które pobudzi Twoje zmysły
D. Naturalnie piękne i delikatne
PGF.08 Pytanie 65
Zarządzanie kampanią reklamową
Slogan, który nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa, na przykład Już w porządku mój żołądku jest przykładem sloganu
A. deklaratywnym
B. rozkazującym
C. niesamodzielnym
D. porównawczym
PGF.08 Pytanie 66
Zarządzanie kampanią reklamową
Do narzędzi promocji sprzedaży zalicza się:
A. akcydensy, banery reklamowe.
B. próbki, loterie, obniżki cen.
C. mailing, reklamę alternatywną.
D. sampling, targi, konferencje.
PGF.08 Pytanie 67
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Demonstracja działania
B. Rekomendacja
C. Styl życia
D. Kawałek życia
PGF.08 Pytanie 68
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma reklamy zewnętrznej wykonana na specjalnym materiale elastycznym lub siatkowym, rozwieszana na przykład na budynkach, za pomocą lin i mocowań?
A. Billboard.
B. Kaseton.
C. Baner.
D. Diapazon.
PGF.08 Pytanie 69
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampaniach społecznych często wykorzystuje się apel, który ma na celu wskazanie, co jest dobre, a co złe. Jaki typ apelu to reprezentuje?
A. Rekomendacji
B. Racjonalny
C. Moralny
D. Emocjonalny
PGF.08 Pytanie 70
Zarządzanie kampanią reklamową
Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to
A. Model AIDA
B. Model DIPADA
C. Model ANSOFFA
D. Model DAGMAR
PGF.08 Pytanie 71
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko, w którym osoba dostrzega niezgodność pomiędzy posiadanymi informacjami a tymi, które są jej przekazywane na ten sam temat, na przykład dotyczące negatywnych skutków palenia, ilustruje teoria
A. dysonansu poznawczego
B. antycypacji
C. motywacji
D. samoświadomości
PGF.08 Pytanie 72
Zarządzanie kampanią reklamową
Zjawisko automatycznego, korzystnego postrzegania produktu przed nabyciem, wynikające z emocji wywołanych kampanią znanej marki nazywane jest
A. dysonans pozakupowy
B. efekt defensywności
C. efekt halo
D. efekt satysfakcji
PGF.08 Pytanie 73
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdzie znajduje się pisemne potwierdzenie hipotez badawczych?
A. w projekcie badań
B. w briefie kreatywnym
C. w raporcie końcowym badania
D. w harmonogramie badań
PGF.08 Pytanie 74
Zarządzanie kampanią reklamową
W badaniach rynku, które mają na celu zbadanie zmian w zachowaniach konsumentów w czasie, powinna być wykorzystana metoda
A. introspekcyjna
B. projekcyjna
C. panelowa
D. heurystyczna
PGF.08 Pytanie 75
Zarządzanie kampanią reklamową
Planując kampanię reklamującą sportowe obuwie młodzieżowe należy wybrać reklamę
A. kinową.
B. pocztową.
C. targową.
D. radiową.
PGF.08 Pytanie 76
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy jest najbardziej efektywny dla produktu w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?
A. Przypominająca
B. Edukacyjna
C. Obronna
D. Motywacyjna
PGF.08 Pytanie 77
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać
A. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
B. wszywki prasowe
C. ulotki w skrzynkach pocztowych
D. baner internetowy
PGF.08 Pytanie 78
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
A. pulsacyjnej
B. okresowej
C. ciągłej
D. równomiernego rozkładu
PGF.08 Pytanie 79
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma informatyczna pragnie umieścić w tytule ogłoszenia prasowego, w którym promuje swoje usługi, elementy dotyczące korzyści istotnych dla klienta. Który z zaproponowanych tytułów spełnia te kryteria?
A. Dla wszystkich panów.
B. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
C. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
D. Biznesmenie, odwiedź nas!
PGF.08 Pytanie 80
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa farmaceutycznego jest namówienie konsumentów do wypróbowania nowego produktu, który wkrótce wejdzie na rynek - maści przeciwbólowej. W tworzonej kampanii reklamowej firma powinna wykorzystać apel
A. racjonalny
B. seksualny
C. emocjonalny
D. moralny