Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 690,00 zł
B. 1 590,00 zł
C. 3 900,00 zł
D. 900,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła wstępnie ocenić makrootoczenie, powinna przeprowadzić analizę

A. generalnej segmentacji otoczenia
B. pięciu sił Portera
C. grup strategicznych
D. krzywej doświadczeń
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
B. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
D. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?

A. Corel Draw
B. Microsoft Office PowerPoint
C. Prezi
D. Adobe InDesign
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. ogrodowych
B. farmaceutycznych
C. żywności
D. zaawansowanej technologii
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wynosi CPP dla telewizyjnej kampanii reklamowej, której parametry scharakteryzowano w przedstawionej tabeli?

ParametrWartość parametru
Koszt kampanii400 000,00 zł
Zasięg kampanii200
Częstotliwość kampanii40

A. 8 000,00 zł
B. 40,00 zł
C. 50,00 zł
D. 10 000,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

W bazie danych dotyczącej rynku instytucjonalnego brakuje informacji

A. na temat pośredników handlowych
B. na temat wyższych uczelni
C. na temat instytucji publicznych
D. na temat klientów indywidualnych
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?

A. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
B. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
C. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
D. Ulotki, broszury, newsletter
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?

A. HLS
B. RGB
C. CMYK
D. HEX
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Notę korygującą
C. Fakturę korygującą
D. Fakturę pro forma
PGF.07 Pytanie 782
Wykonywanie przekazu reklamow…

Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być

A. komunikat główny
B. symbol
C. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
D. argument sprzedażowy
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych osób, według obowiązujących przepisów prawnych oraz norm etyki zawodowej, nie może promować swojej działalności zawodowej?

A. Lekarz
B. Aktor
C. Sportowiec
D. Polityk
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki będzie koszt użytego materiału na wydruk 5 hangerów jednostronnych o wymiarach 2 × 2,5 m na materiale blockout?

Nazwa materiałuCena
Blockout65,00 zł/m²
Folia UV52,00 zł/m²
OWV55,00 zł/m²
Backlit70,00 zł/m²

A. 1 750,00 zł
B. 1 300,00 zł
C. 1 375,00 zł
D. 1 625,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa sprzedaje produkty oraz usługi reklamowe po cenach wyższych w porównaniu do działań rywalizujących agencji. Z tego względu realizuje strategię cenową określaną jako

A. cenowo neutralną
B. dywersyfikacyjną
C. penetracją rynku
D. zbieraniem śmietanki
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?

A. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
B. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
C. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
D. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?

A. Interaktywną
B. Rebrandingową
C. Kontekstową
D. Branżową
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych w tabeli skalkuluj, która cena produktu zapewni największy zysk.

Cena
w zł
Popyt
w szt.
Dochód
w zł
Koszty stałe
w zł
Koszty zmienne
w zł
Koszty całkowite
w zł
1570 0001 050 000300 000700 0001 000 000
2060 0001 200 000300 000600 000900 000
2535 000875 000300 000350 000650 000
3040 0001 200 000300 000650 000950 000

A. 20 zł
B. 30 zł
C. 15 zł
D. 25 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który krytycznie podchodzi do zamiarów sprzedawcy, wskazuje na jakość obsługi, sposób eksponowania produktów oraz wskazuje na niedociągnięcia w funkcjonowaniu placówki, jest określany mianem

A. szczegółowy
B. osobisty
C. negujący
D. chaotyczny
Zarządzanie kampanią reklamową

Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:

A. zdanie grupy społecznej, rodzina
B. opinie liderów, kultura
C. dochody, ceny
D. osobowość, postawy
PGF.07 Pytanie 795
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj druku powinien być zastosowany do produkcji wielkoformatowej reklamy zewnętrznej drukowanej atramentami na bazie rozpuszczalników, charakteryzującymi się dużą odpornością na warunki atmosferyczne typu deszcz i promieniowanie UV?

A. Solwentowy
B. Sitowy
C. Hot-stamping
D. Offsetowy
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. horyzontalne
B. zamknięte
C. skoncentrowane
D. wertykalne
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań obejmuje analizę życia uczestników w naturalnych warunkach, np. w domach lub sklepach?

A. Omnibusowe
B. Ilościowe
C. Etnograficzne
D. Panelowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Producenci sprzętu AGD, sprzedając swoje wyroby z wykorzystaniem ograniczonej liczby punktów sprzedaży z uwagi na potrzebę stworzenia odpowiednich warunków handlowych, stosują dystrybucję

A. ekskluzywną
B. intensywną
C. selektywną
D. wyłączną