Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 761
Zarządzanie kampanią reklamową

Selektywna percepcja konsumenta prowadzi do

A. dostrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
B. niezauważenia tej cechy, która mogłaby najlepiej zaspokoić zaspokajaną potrzebę
C. braku postrzegania wszystkich cech produktu, niezależnie od stopnia zaspokojenia odczuwanej potrzeby
D. zauważenia tej cechy produktu, która najlepiej odpowiada zaspokajanej potrzebie
PGF.08 Pytanie 762
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy na świadczenie usług reklamowych agencja decyduje się na rezygnację z części swoich wymagań, mając nadzieję, że jej kontrahenci postąpią podobnie. W tym przypadku agencja liczy na to, że zadziała zasada

A. niedostępności
B. dowodu słuszności
C. wzajemności
D. konsekwencji
PGF.08 Pytanie 763
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest

A. faktura
B. nota korygująca
C. rachunek
D. paragon fiskalny
PGF.08 Pytanie 764
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. skimmingowa
B. penetracji
C. dyskontowa
D. prestiżowa
PGF.08 Pytanie 765
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent pieluszek dla dzieci postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną. O godzinie 18.15 spotkanie to zobaczyło 15% zamierzonej grupy docelowej. Co to oznacza dla firmy, wyemitowując reklamę w tym czasie?

A. 15 GRP
B. 7,5 GRP
C. 45 GRP
D. 30 GRP
PGF.08 Pytanie 766
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście analiz diagnostycznych dotyczących reklamy można wskazać obszar związany z chęcią zakupu oraz korzystaniem z konkretnej marki. Jakie to jest obszar?

A. etyczna
B. informacyjna
C. wolicjonalna
D. kognitywna
PGF.08 Pytanie 767
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Psychograficznych.
B. Zachowań.
C. Demograficznych.
D. Ekonomicznych.
PGF.08 Pytanie 768
Zarządzanie kampanią reklamową

Dane pozyskiwane przez agencję reklamową w celu analizy rynku produktów i usług reklamowych zawarte w Roczniku Statystycznym określane są mianem danych

A. sondażowymi
B. wtórnymi
C. pierwotnymi
D. oszacowanymi
PGF.08 Pytanie 769
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych dokumentów powinien być dołączony do wykonanej usługi reklamowej?

A. Fakturę lub rachunek
B. Protokół reklamacyjny
C. Zawiadomienie o wysyłce
D. Potwierdzenie realizacji zamówienia
PGF.08 Pytanie 770
Zarządzanie kampanią reklamową

Opracowanie układu w wybranym medium przez agencję reklamową odnosi się do

A. konstrukcji mediów w kampanii promocyjnej
B. scenariusza spotu radiowego
C. strategii mediów w reklamie telewizyjnej
D. układu graficznego ogłoszenia prasowego
PGF.08 Pytanie 771
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy sprzedażowej z klientem, który nie potrafił podjąć decyzji, pracownik agencji reklamowej zastosował zasadę niedostępności. Które z wymienionych stwierdzeń ilustruje użycie tej zasady?

A. Zachęcam do przetestowania próbki tego produktu
B. Ten produkt będzie dostępny jedynie przez 3 dni
C. Nasz szef korzysta z tego produktu
D. Ten produkt cieszy się dużym zainteresowaniem
PGF.08 Pytanie 772
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?

A. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
B. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
C. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
D. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 773
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które jako pierwsze przyjmują innowacje na rynku i decydują się na ryzykowny zakup, to

A. pionierzy
B. wczesna większość
C. wcześniejsi naśladowcy
D. adoptry
PGF.08 Pytanie 774
Zarządzanie kampanią reklamową

Kategorii informacji zawartych w dokumentacji księgowej należy przypisać do źródeł informacji?

A. wtórnych zewnętrznych
B. wtórnych wewnętrznych
C. pierwotnych wtórnych
D. pierwotnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 775
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, reklamy wszystkich leków, które zostały dopuszczone do obrotu w Polsce, muszą zawierać wskazania dotyczące stosowania oraz zalecenia do zapoznania się z ulotką informacyjną. Ile czasu w reklamie powinno być poświęcone na te informacje, aby wynosiło co najmniej

A. 4 sekundy
B. 1 sekundę
C. 3 sekundy
D. 2 sekundy
PGF.08 Pytanie 776
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba, która sądzi, że w innym miejscu znajdzie lepszy, tańszy produkt i otrzyma lepszą obsługę, jest osobą

A. nieufną.
B. wzrokowcem.
C. niecierpliwą.
D. słuchowcem.
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć prezentację produktu reklamowego, konieczne jest przeprowadzenie obróbki graficznej zdjęcia. W związku z tym powinno się skorzystać z programu

A. Flash
B. Dreamweaver
C. Acrobat
D. Photoshop
PGF.08 Pytanie 778
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?

A. tabeli
B. diagramu
C. listy wypunktowanej
D. schematu blokowego
PGF.08 Pytanie 779
Zarządzanie kampanią reklamową

Nadruk na długopisach reklamowych powinien być wykonany metodą druku, która nazywa się

A. offset.
B. tampondruk.
C. rotograwiura
D. sitodruk.
PGF.08 Pytanie 780
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest

A. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
B. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
C. zastosowanie zasad normalizacji
D. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
PGF.08 Pytanie 781
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium w Polsce charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem zapamiętywania?

A. Stacja radiowa
B. Film
C. Reklama zewnętrzna
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 782
Zarządzanie kampanią reklamową

Do mediów klasyfikowanych jako ATL nie zalicza się

A. broszura
B. prasa
C. radio
D. telewizja
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?

A. Corel Draw
B. Word
C. Excel
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przyciągnąć większą liczbę klientek, salon kosmetyczny zamieścił ogłoszenie promocyjne w lokalnej prasie, obejmujące rabat. Całkowity koszt tej kampanii wyniósł 800 zł. Po tygodniu od jej zakończenia salon przyjął 40 nowych klientek z kuponem rabatowym. Oblicz efektywność reklamy, ustalając wartość wskaźnika kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).

A. 4
B. 2
C. 40
D. 20
PGF.08 Pytanie 785
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
B. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
C. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
D. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie sformułowania powinien zastosować sprzedawca, gdy zauważył, że ma do czynienia z klientem, który przejawia systematyczność podczas rozmowy sprzedażowej?

A. Prezentowany produkt jest taki sam, jak ten, który zakupił Pan na wakacjach
B. W jaki sposób mogę rozwiać Pana wątpliwości?
C. Po pierwsze to nowość, po drugie jest teraz na ten produkt promocja
D. Czy ma Pan jeszcze jakieś spostrzeżenia dotyczące naszej oferty
PGF.08 Pytanie 787
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wkleić skopiowany tekst z informacjami o produktach promocyjnych, należy zastosować skrót klawiszowy

A. Ctr+A
B. Ctr+C
C. Ctr+N
D. Ctr+V
PGF.08 Pytanie 788
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaj mediów, które pochłaniają największą część wydatków kampanii reklamowej, to media

A. specjalistyczne
B. fundamentalne
C. klasyczne
D. dodatkowe
PGF.08 Pytanie 789
Zarządzanie kampanią reklamową

Materiał typu mesh produkowany jest

A. z płyty kompozytowej
B. z siatki perforowanej
C. z poliwęglanu komorowego
D. z folii ploterowej
PGF.08 Pytanie 790
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju proces produkcji materiałów promocyjnych opisuje poniższy tekst?

Procedura polegająca na nałożeniu na zadrukowaną powierzchnię folii lub tkaniny, którą można stosować m.in. do wizytówek, broszur, ulotek, aby zapewnić im odporność na działanie czynników zewnętrznych lub uzyskać efekt błyszczący albo matową powłokę.

A. Laminowania
B. Lakierowania
C. Impregnowania
D. Falcowania
PGF.08 Pytanie 791
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa na zlecenie klienta stworzyła plakat promocyjny. Na plakacie użyto różnych odcieni tego samego koloru. Wykorzystana technika łączenia kolorów to zestawienie

A. monochromatyczne
B. prostolinijne
C. kontrastowe
D. harmonijne
PGF.08 Pytanie 792
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 793
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustala ceny swoich produktów korzystając z metody kosztowej. Oszacuj cenę netto ulotki reklamowej w oparciu o poniższe dane: całkowite koszty stałe wynoszą 30 000 zł, jednostkowy koszt zmienny to 2 zł, a planowany zysk ze sprzedaży 10 000 sztuk ulotek wyniesie 30%?

A. 4,99 zł
B. 8,00 zł
C. 5,00 zł
D. 6,50 zł
PGF.08 Pytanie 794
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?

A. zakupu brutto
B. sprzedaży netto
C. zakupu netto
D. sprzedaży brutto
PGF.08 Pytanie 795
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca

A. natknął się na reklamę w telewizji
B. miał styczność z reklamą w określonym czasie
C. natknął się na reklamę w prasie
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
PGF.07 Pytanie 796
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który moduł ogłoszeniowy oznaczono na ilustracji kolorem czerwonym?

Ilustracja do pytania 36
A. Rozkładówkę
B. 1/2 strony
C. Szachownicę
D. Junior page
PGF.07 Pytanie 797
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?

A. Miękkim
B. Twardym
C. Rzeczowym
D. Rywalizacyjnym
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową

W audycji radiowej zawsze powinno się

A. stosować efekty dźwiękowe
B. wykorzystać piosenkę
C. podawać numery kontaktowe
D. przedstawiać nazwę reklamowanego towaru
PGF.08 Pytanie 799
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?

A. w czasie baroku
B. w XX wieku
C. w renesansie
D. w prehistorycznych dziełach sztuki
PGF.08 Pytanie 800
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL chce wzbogacić swoją ofertę produktową w punkcie sprzedaży oraz zainteresować klientów. W tym celu powinna wykorzystać

A. standy reklamowe w miejscu sprzedaży
B. ulotki w skrzynkach pocztowych
C. baner internetowy
D. wszywki prasowe