Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 761
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje kampanię reklamową dla swojego klienta. Zamierza wybrać spot telewizyjny i radiowy jako medium podstawowe oraz billboardy jako medium wspomagające. Planując harmonogram działań całej kampanii, wskaż działanie, które wymaga najwięcej czasu.

A. Przygotowanie spotu telewizyjnego.
B. Przygotowanie spotu radiowego.
C. Przygotowanie projektu graficznego plakatu.
D. Zamawianie czasu antenowego.
PGF.08 Pytanie 762
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział reklamy firmy produkującej artykuły chemiczne, przygotowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają być drukowane w drukarni w nakładzie 2000 szt, techniką offsetową. W której palecie barw powinna być zaprojektowana ulotka?

A. RGB
B. HLS
C. HEX
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 763
Zarządzanie kampanią reklamową

Załączona grafika przedstawia uproszony schemat jednej z technik drukarskich. Którą technikę druku przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 3
A. Wypukły.
B. Cyfrowy.
C. Offsetowy.
D. Sitowy.
PGF.08 Pytanie 764
Zarządzanie kampanią reklamową

Sklep obuwniczy zamówił napis 3D "Obuwie na 100%", który ma być umieszczony na fasadzie budynku. Napis ma być wykonany z lekkiego materiału, odpornego na warunki atmosferyczne. Który z wymienionych materiałów powinien zostać użyty do wykonania tego napisu?

A. Sklejka.
B. Tektura
C. Drewno.
D. Styrodur.
PGF.08 Pytanie 765
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa otrzymała zlecenie wydrukowania 18 szt. naklejek w rozmiarze 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką najmniejszą liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby wykonać to zlecenie?

A. 18 szt.
B. 2 szt.
C. 9 szt.
D. 3 szt.
PGF.08 Pytanie 766
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych elementów służy bezpiecznemu przycięciu projektu do ostatecznego formatu i gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza?

A. Obszar cięcia.
B. Obszar wydruku.
C. Spad.
D. Wewnętrzy margines.
PGF.08 Pytanie 767
Zarządzanie kampanią reklamową

Na którym rysunku przedstawiono ploter?

Ilustracja do pytania 7
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
PGF.08 Pytanie 768
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej ma zamieścić reklamę w dwóch miesięcznikach, cieszących się największym zainteresowaniem klientów. Na podstawie wyników czytelnictwa miesięczników w roku 2016, wskaż czasopisma, które powinny zostać wybrane.

Ilustracja do pytania 8
A. Mój Taras i Poradnik ogrodowy.
B. Mój Taras i Twój Image.
C. Poradnik ogrodowy i Dobre Rady.
D. Dobre Rady i Kosmetyki kobiety.
PGF.08 Pytanie 769
Zarządzanie kampanią reklamową

Salon kosmetyczny w celu zwiększenia liczby klientek, zamieścił w lokalnej gazecie ogłoszenie reklamowe wraz z kupnem rabatowym. Koszt całej kampanii wyniósł 800 zł. W ciągu tygodnia od zakończenia kampanii do salonu zgłosiło się 40 nowych klientek wraz z kuponem rabatowym. Sprawdzając efektywność reklamy określ, ile wyniesie wskaźnik kosztu sprzedaży (CPS - Cost Per Sale).

A. 2
B. 40
C. 20
D. 4
PGF.08 Pytanie 770
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykresy przedstawią udział mediów w globalnych wydatkach w Polsce w latach 2014-2017 r. Wskaż, medium reklamy na które wydatki zmniejszą się najwięcej.

Ilustracja do pytania 10
A. Dzienniki.
B. Telewizja.
C. Magazyny.
D. Kino.
PGF.08 Pytanie 771
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dokument tworzony jest na formularzu pokazanym na rysunku?

Ilustracja do pytania 11
A. Umowa o współpracy między agencją a stacją radiową.
B. Umowa o współpracy między agencją i stacją telewizyjną.
C. Tablica do tworzenia scenariusza spotu radiowego.
D. Tablica do tworzenia scenariusza spotu telewizyjnego.
PGF.08 Pytanie 772
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Ilustracja do pytania 12
A. Region 2TV
B. Małopolska TV
C. Region 1TV
D. Twoja TV
PGF.08 Pytanie 773
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przeprowadziła lokalną kampanię radiową. Grupa docelowa stanowiła 2000 osób w wieku od 15 do 20 lat. Po zakończeniu kampanii okazało się, że spot wysłuchało 500 osób z grupy docelowej. Oceniając skuteczność kampanii oblicz zasięg reklamy.

A. 25,0%
B. 2,5%
C. 40,0%
D. 4,0%
PGF.08 Pytanie 774
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa podczas prowadzenia kampanii reklamowej firmy X, zapytała respondentów czy zetknęli się z daną reklamą, a jeśli tak, to gdzie się z nią zetknęli. Wyniki badań przedstawiono na wykresie. Który z wymienionych wniosków można wysnuć na podstawie otrzymanych wyników?

Ilustracja do pytania 14
A. Dzienniki czyta stosunkowa niewielka liczba badanych osób.
B. Największa grupa respondentów zetknęła się z reklamą w radio.
C. Reklama zewnętrzna jest najmniej skuteczna.
D. Reklamę w czasopiśmie zapamiętało tyle samo osób co billboard.
PGF.08 Pytanie 775
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, której z czterech marek (1,2,3,4) osiągnięto bardziej efektywny wzrost preferencji zakupu wśród potencjalnych klientów?

Ilustracja do pytania 15
A. Marka 4
B. Marka 3
C. Marka 2
D. Marka 1
PGF.08 Pytanie 776
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu określ jaki procent czytelniczek stanowią kobiety w wieku do 44 lat.

Ilustracja do pytania 16
A. 34%
B. 28%
C. 18%
D. 80%
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową

W której metodzie zbierania informacji wykorzystywane jest ustawienie sali pokazane na rysunku?

A. Ankiecie audytoryjnej.
B. Delfickiej.
C. Burzy mózgów.
D. Zogniskowanym wywiadzie grupowym.
PGF.08 Pytanie 778
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Jaki cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

Ilustracja do pytania 18
A. Przekonywanie do produktu.
B. Przypominanie produktu.
C. Zapoznawanie z produktem.
D. Porównywanie z innymi produktami.
PGF.08 Pytanie 779
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik spółki otrzymał zadanie pozyskania informacji pierwotnych, niezbędnych do przeprowadzenia kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?

A. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach.
B. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane pozyskane przez spółkę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu.
C. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika spółki PRS.
D. Wyniki przeprowadzonych przez pracownika spółki obserwacji oraz dane publikowane w prasie codziennej.
PGF.08 Pytanie 780
Zarządzanie kampanią reklamową

Który ze sloganów reklamowych został zapisany pismem dwuelementowym szeryfowym?

Ilustracja do pytania 20
A. D.
B. B.
C. C.
D. A.
PGF.08 Pytanie 781
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię reklamową, nie wykorzystuje się informacji o

A. osiągniętej efektywności kampanii.
B. założonych celach.
C. odbiorcach.
D. przyjętym budżecie reklamowym.
PGF.08 Pytanie 782
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj apelu został przekazany odbiorcom na przedstawionej reklamie?

Ilustracja do pytania 22
A. Moralny.
B. Emocjonalny.
C. Racjonalny.
D. Społeczny.
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową

Który model reklamowy przestawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 23
A. DIPADA
B. AIDA
C. AIDCAS
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku którego z pokazanych na rysunkach produktów zasadne jest użycie apelu reklamowego opartego na emocjach negatywnych?

Ilustracja do pytania 24
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 785
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje kampanię, która ma wypromować Beskid Wyspowy jako region atrakcyjny turystycznie, stanowiący alternatywę dla popularnych miejsc wypoczynku Polaków. Który z wymienionych środków reklamy powinna wybrać agencja reklamowa?

A. Ogólnopolski program telewizji publicznej.
B. Lokalną stację radiową.
C. Regionalny portal internetowy.
D. Diapazony rozmieszczone na obszarze Beskidu Wyspowego.
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium

Ilustracja do pytania 26
A. psychologicznego.
B. społecznego.
C. ekonomicznego.
D. demograficznego.
PGF.08 Pytanie 787
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafik zapisuje stworzone przez siebie prace w formacie grafiki rastrowej używającym kompresji bezstratnej. Które z wymienionych rozszerzeń mogą mieć te pliki?

A. PNG
B. AI
C. JPEG 2000
D. JPEG
PGF.08 Pytanie 788
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Który zestaw barw powinien wybrać grafik pracujący w przestrzeni RGB?

A. R:0 G:0 B:255
B. R:255 G:255 B:255
C. R:0 G:0 B:0
D. R:0 G:0 B:100
PGF.08 Pytanie 789
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

Ilustracja do pytania 29
A. Teaser.
B. Spotler.
C. Advergaming.
D. Interstitial.
PGF.08 Pytanie 790
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady podane w załączonej charakterystyce zostały zapisane w

Ilustracja do pytania 30
A. ustawie o radiofonii i telewizji.
B. ustawie prawo własności przemysłowej.
C. Kodeksie Etyki Reklamy.
D. ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
PGF.08 Pytanie 791
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizująca zlecenie stworzenia spotu reklamowego postanowiła przed publikacją dokonać oceny projektu przekazu i wprowadzić ewentualne poprawki. W tym celu powinna się posłużyć

A. metodą komparatywną.
B. posttestami.
C. pretestami.
D. metodą panelową.
PGF.08 Pytanie 792
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaprezentowała klientowi zrealizowany spot reklamowy. Którą technikę przekazu reklamowego zastosowano w przedstawionej reklamie?

Ilustracja do pytania 32
A. Scenka z życia.
B. Styl życia.
C. Dowód naukowy.
D. Rekomendacja.
PGF.08 Pytanie 793
Zarządzanie kampanią reklamową

Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?

A. Ogłoszenie drobne w jednej z prestiżowych gazet finansowych w Polsce.
B. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej.
C. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów.
D. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów.
PGF.08 Pytanie 794
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium podstawowe powinna wybrać agencja, jeżeli zleceniodawca chce, aby cechowało się ono niskim kosztem dotarcia do pojedynczej osoby, bardzo dużym zasięgiem oraz najbardziej atrakcyjną formą przekazu?

A. Czasopisma.
B. Prasę codzienną.
C. Telewizję.
D. Direct mail.
PGF.08 Pytanie 795
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt jednego modułu ogłoszeniowego w tygodniku reklamowym wynosi 20,00 zł. Dopłata za zamieszczenie reklamy na pierwszej stronie wynosi 20% wartości zamówienia. W ilu wydaniach maksymalnie reklamodawca będzie mógł zamieścić ogłoszenie o rozmiarze 4 modułów na pierwszej stronie, jeżeli dysponuje budżetem w wysokości 600,00 zł?

A. 7.
B. 6.
C. 8.
D. 5.
PGF.08 Pytanie 796
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient domu mediowego chce, aby jego reklama była emitowana w porze, gdy słuchalność jest zdecydowanie wyższa w miejscu pracy niż w domu. Na podstawie wykresu rozkładu słuchalności dobowej programów radiowych ustal, w którym z wymienionych przedziałów czasowych należy zaplanować emisje spotów reklamowych klienta.

Ilustracja do pytania 36
A. 11:00 : 13:00
B. 07:00 : 09:00
C. 05:00 : 7:00
D. 09:00 : 11:00
PGF.08 Pytanie 797
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent skórzanych torebek damskich z Zakopanego, do tej pory sprzedający swoje produkty wyłącznie na terenie Małopolski postanowił powiększyć rynek zbytu o wszystkie pozostałe województwa. W tym celu pragnie przeprowadzić kampanię reklamową zaadresowaną do pań zamieszkujących teren całego kraju, opartą na przekazie audiowizualnym. Które medium powinien wybrać jako podstawowe dla tej kampanii?

A. Radio.
B. Outdoor.
C. Telewizję.
D. Direct mail.
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?

Ilustracja do pytania 38
A. 280 000,00 zł
B. 232 000,00 zł
C. 196 000,00 zł
D. 160 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 799
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony na rysunku flowchart zamieszcza się w

Ilustracja do pytania 39
A. harmonogramie przygotowania reklamy.
B. kosztorysie.
C. briefie kreatywnym.
D. planie medialnym.
PGF.08 Pytanie 800
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy redakcja tygodnika ma prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeżeli ich treść lub forma jest sprzeczna z linią programową bądź charakterem publikacji?

A. Tak, ponieważ regulują to zapisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
B. Nie, ponieważ w Polsce nie istnieje żaden przepis uprawniający redakcje czasopism do takiego działania.
C. Tak, ponieważ zezwalają jej na to zapisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe.
D. Nie, ponieważ wszystkie podmioty na rynku muszą być traktowane na tych samych zasadach.