Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 761
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie składowe są niezbędne do opracowania pełnej koncepcji marketingowej 4C?

A. Rywalizacja, towar, komfort zakupu, cena ponoszona przez klienta
B. Wartość dla klienta, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
C. Wartość dla klienta, towar, cena ponoszona przez klienta, komunikacja z rynkiem
D. Rywalizacja, cena ponoszona przez klienta, komfort zakupu, komunikacja z rynkiem
PGF.08 Pytanie 762
Zarządzanie kampanią reklamową

Aplikacją komputerową, która najlepiej sprawdza się zarówno w tworzeniu papieru firmowego, jak i w korespondencji seryjnej, jest

A. Access
B. Word
C. Adobe Photoshop
D. Excel
PGF.08 Pytanie 763
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?

A. harmonogram
B. wycena
C. brief
D. kosztorys
PGF.08 Pytanie 764
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przed rozpoczęciem swojej działalności, przeprowadziła odpowiednie badania rynku. W tym celu pozyskała ze źródeł GUS dane historyczne z ostatnich dziesięciu lat. Jakiego rodzaju są to informacje?

A. wtórne, wewnętrzne
B. pierwotne, zewnętrzne
C. wtórne, zewnętrzne
D. pierwotne, wewnętrzne
PGF.08 Pytanie 765
Zarządzanie kampanią reklamową

Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?

A. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
B. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
C. Stosowania obiektywnych kryteriów
D. Oddzielania problemu od ludzi
PGF.08 Pytanie 766
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć

A. producentów
B. konsumentów
C. dystrybutorów
D. pracowników
PGF.08 Pytanie 767
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie

A. sklepu internetowego
B. szyldów reklamowych
C. pylonu multimedialnego
D. tablic reklamowych
PGF.08 Pytanie 768
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać

A. promocję skierowaną do detalistów
B. wewnętrzne działania public relations
C. promocję adresowaną do pośredników handlowych
D. sponsoring osobowy
PGF.07 Pytanie 769
Wykonywanie przekazu reklamow…

Do celów psychograficznych reklamy nie zalicza się celów związanych z

A. kosztami
B. nabywcą
C. produktem
D. przedsiębiorstwem
PGF.08 Pytanie 770
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z zasadami Ustawy o radiofonii i telewizji zabronione jest lokowanie produktu w

A. filmach
B. audycjach sportowych
C. programach rozrywkowych
D. audycjach dla dzieci
PGF.08 Pytanie 771
Zarządzanie kampanią reklamową

Dwie kobiety zdecydowały się na otwarcie usług krawieckich w dużym osiedlu. Aby dotrzeć do mieszkańców, planują skutecznie ich poinformować. Jaką formę reklamy powinny wybrać, aby była korzystna i efektywna?

A. ulotki reklamowe
B. billboardy
C. spoty telewizyjne
D. citylighty
PGF.08 Pytanie 772
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla jakiego typu popytu procentowa zmiana ilości popytu jest niższa niż procentowa zmiana ceny?

A. Sztywnego
B. Proporcjonalnego
C. Elastycznego
D. Nieelastycznego
PGF.08 Pytanie 773
Zarządzanie kampanią reklamową

Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?

A. Media Director
B. Media Supervisor
C. Media Planner
D. Media Buyer
PGF.08 Pytanie 774
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować kampanię reklamową, firma AS postanowiła przeprowadzić badanie rynkowe. Jak nazywa się pytanie, które ma na celu wyeliminowanie uczestników, do których badanie nie jest skierowane?

A. Otwarte
B. Filtrujące
C. Alternatywne
D. Projekcyjne
PGF.08 Pytanie 775
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?

A. Plakat w formie billboardu
B. Spot reklamowy w radiu regionalnym
C. Ogłoszenie w prasie codziennej
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym
PGF.08 Pytanie 776
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja wykorzystuje metodę wyliczania marży "od sta". Oblicz wartość marży agencji, jeśli cena netto kampanii reklamowej wynosi 3 000,00 zł, a marża wynosi 30%?

A. 690,00 zł
B. 3 900,00 zł
C. 1 590,00 zł
D. 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 777
Zarządzanie kampanią reklamową

Zestaw, który spełnia wymagania klienta oraz zapewnia mu zadowolenie z zakupionego produktu, to zbiór

A. cennych wartości
B. przydatności
C. opcji
D. cech estetycznych
PGF.08 Pytanie 778
Zarządzanie kampanią reklamową

Lista wymaganych surowców do wykonania reklamy nosi nazwę

A. kalkulacją wartościową
B. zapotrzebowaniem materiałowym
C. kalkulacją ilościową
D. zapotrzebowaniem sprzętowym
PGF.08 Pytanie 779
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest merchandising?

A. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
B. Rodzajem badania i analizy rynku
C. Metodą budowania wizerunku firmy
D. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
PGF.08 Pytanie 780
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o

A. 30%
B. 15%
C. 25%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 781
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy sprzedaż jest dokumentowana za pomocą kasy fiskalnej, paragon wydrukowany powinien być przekazany

A. każdemu kupującemu
B. kupującym, którzy mają prawo do rabatu przy zakupie
C. klientom, których zakup będzie wynosić więcej niż 10 zł
D. klientom, którzy wyrażą taką prośbę
PGF.08 Pytanie 782
Zarządzanie kampanią reklamową

Najmniej skuteczna metoda negocjacji, oparta na przekonaniu, że druga strona posiada wady i działa nieuczciwie, to strategia typu

A. przegrana - przegrana
B. przełamanie oporów
C. współpraca
D. wygrana - przegrana
PGF.08 Pytanie 783
Zarządzanie kampanią reklamową

Programy, które mogą zagrażać psychicznemu, emocjonalnemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, nie mogą być emitowane od godziny 6 rano do godziny

A. 21.00
B. 20.00
C. 22.00
D. 23.00
PGF.08 Pytanie 784
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?

A. Wtórne, wewnętrzne
B. Wtórne, zewnętrzne
C. Pierwotne, zewnętrzne
D. Pierwotne, wewnętrzne
PGF.07 Pytanie 785
Wykonywanie przekazu reklamow…

Osiągnięcie strategii reklamowej zgodnie z zasadą SMART uzyskuje się, jeśli cele są

A. konkretne, mierzalne, uzgodnione, realne, określone w czasie
B. prawdziwe, realne, określone w czasie, kreatywne, stałe
C. dalekosiężne, strategiczne, wiarygodne, mierzalne, zgodne ze światowymi trendami
D. sprawdzone, miarodajne, ambitne, realne, trwałe
PGF.08 Pytanie 786
Zarządzanie kampanią reklamową

Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na

A. wykorzystywaniu czasu
B. przystosowaniu
C. ograniczaniu uprawnień
D. ustępstwie
PGF.08 Pytanie 787
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodą druku zrealizuje to zamówienie drukarnia, która otrzymała projekty graficzne na kubki reklamowe?

A. Typografią
B. Tampondrukiem
C. Fleksografią
D. Światłodrukiem
PGF.08 Pytanie 788
Zarządzanie kampanią reklamową

System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie

A. relacjami z klientami
B. pracownikami
C. stanami magazynowymi
D. procesem produkcji
PGF.08 Pytanie 789
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest

A. floating ad
B. pop up
C. interstitial
D. tapeta reklamowa
PGF.08 Pytanie 790
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię dystrybucji powinien wybrać producent sprzętu AGD z tzw. średniej klasy cenowej?

A. Ekskluzywną
B. Intensywną
C. Wyłączną
D. Selektywną
PGF.08 Pytanie 791
Zarządzanie kampanią reklamową

Na czym polega ekspozycja w modelu 'shop in shop'?

A. Na sprzedaży wyrobów jednej marki w lokalu oferującym produkty innej marki o zbliżonym charakterze, w wyznaczonej przestrzeni handlowej
B. Na selekcji towarów z kilku odmiennych grup asortymentowych na podstawie ich wspólnych właściwości
C. Na prezentowaniu pełnego asortymentu sklepu, co ma na celu stworzenie iluzji obfitości, z pominięciem elementów dekoracyjnych
D. Na dostosowywaniu aranżacji sklepowych do nadchodzących świąt lub wyjątkowych okazji
PGF.08 Pytanie 792
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dział w agencji reklamowej zajmuje się między innymi tworzeniem scenariuszy reklamowych, koncepcji ogłoszeń, ulotek oraz plakatów?

A. Kreatywnego
B. Produkcji
C. Koordynacji
D. Mediów
PGF.08 Pytanie 793
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę usług reklamowych korzystając z metody opartej na popycie, należy uwzględnić

A. ceny ofert konkurencji.
B. bieżący udział w rynku.
C. wydatki ponoszone na usługi.
D. preferencje nabywców.
PGF.08 Pytanie 794
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje

A. twarde
B. miękkie
C. łagodne
D. integratywne
PGF.07 Pytanie 795
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono urządzenie służące do wycinania liter przestrzennych w materiałach typu styropian lub styrodur?

A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 4
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 3
PGF.08 Pytanie 796
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Fakturę korygującą
B. Notę korygującą
C. Fakturę pro-forma
D. Fakturę zaliczkową
PGF.08 Pytanie 797
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
B. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
C. jasnym, z niską wilgotnością.
D. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
PGF.08 Pytanie 798
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę reklamy w telewizji wykorzystano w przypadku, gdy aktor w trakcie filmu prezentuje produkt marki z widocznym logo tej firmy?

A. Lokowanie produktu
B. Planszę promocyjną
C. Banner na stronie fanowskiej
D. Reklamę towaru
PGF.08 Pytanie 799
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkująca zabawki dla dzieci postanowiła przeprowadzić kampanię reklamową w krajowej telewizji. Reklama przedsiębiorstwa będzie emitowana kilkukrotnie w ciągu dnia o różnych porach. Najmniej korzystnym czasem emisji w tym przypadku będzie

A. popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
B. wieczór, okres największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
C. ranek - od godz. 6.00 do 12.00
D. południe - od godz. 12.00 do 17.00
PGF.08 Pytanie 800
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy pragnie przekazać mediom wyniki rywalizacji na najlepszy film reklamowy stworzony przez uczniów. Z jakiego narzędzia promocji powinna skorzystać?

A. Aktywizację sprzedaży
B. Sponsoring
C. Publicity
D. Lobbing