Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 841
Zarządzanie kampanią reklamową
A. e-mailowej
B. osobistej
C. listownej
D. telefonicznej
PGF.08 Pytanie 842
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować
A. na obszarze prywatnym
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w pobliżu miejsca zabaw
D. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
PGF.08 Pytanie 843
Zarządzanie kampanią reklamową
Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się
A. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
B. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
C. niskimi barierami wejścia i wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
PGF.08 Pytanie 844
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?
A. Selektywną
B. Penetracji
C. Prestiżową
D. Zbierania śmietanki
PGF.08 Pytanie 845
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakiej metodzie reklamowej używa się rakli?
A. W grawerowaniu laserowym
B. W druku cyfrowym
C. W tłoczeniu
D. W sitodruku
PGF.07 Pytanie 846
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zamieszczony przykład prasowej reklamy drukowanej to

A. ulotka
B. plakat
C. ogłoszenie drobne
D. banderola
PGF.08 Pytanie 847
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można by ulepszyć obsługę klientów?
A. półzamkniętym
B. zamkniętym
C. półotwartym
D. otwartym
PGF.08 Pytanie 848
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest
A. zastosowanie zasad normalizacji
B. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
C. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
D. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
PGF.08 Pytanie 849
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt, który jest nazywany "dojną krową" w macierzy BCG
A. nie generuje nadwyżki dochodu
B. ma niski udział w rynku
C. generuje wysokie zyski
D. przynosi niskie zyski
PGF.08 Pytanie 850
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest
A. uświadomienie potrzeby
B. ocena opcji
C. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
D. analiza porównawcza
PGF.08 Pytanie 851
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?
A. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
B. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
C. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
D. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
PGF.07 Pytanie 852
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które stoisko targowe z przedstawionych na ilustracji będzie najatrakcyjniejsze dla zwiedzających
A. Nr 1
B. Nr 2
C. Nr 4
D. Nr 3
PGF.08 Pytanie 853
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako
A. threats
B. strengths
C. weaknesses
D. opportunities
PGF.07 Pytanie 854
Wykonywanie przekazu reklamow…
Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem
A. maski warstwy
B. filtrów
C. kanałów
D. narzędzia korygującego
PGF.08 Pytanie 855
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę druku powinno się wybrać do wykonania 20 sztuk banerów reklamowych?
A. Solwent
B. Sitodruk
C. Tamponodruk
D. Offset
PGF.08 Pytanie 856
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?
A. Oksymoron
B. Aliteracja
C. Porównanie
D. Repetycja
PGF.08 Pytanie 857
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama, która jest czynem nieuczciwej konkurencji, to
A. niezgodna z obowiązującymi przepisami, dobrymi obyczajami lub naruszająca godność człowieka
B. niezgodna z przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami
C. niezgodna z przepisami prawa
D. naruszająca godność człowieka i niezgodna z przepisami prawa
PGF.08 Pytanie 858
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest credentials agencji reklamowej?
A. wytyczne dotyczące agencji reklamowej zawarte w briefie
B. autoprezentacja agencji reklamowej
C. ostateczny krok w procesie wyboru agencji reklamowej
D. opinie klientów przekazane agencji reklamowej przez jej dotychczasowych kontrahentów
PGF.08 Pytanie 859
Zarządzanie kampanią reklamową
Styl negocjacji, który zakłada, że celem jest osiągnięcie zwycięstwa, w którym jedna strona uzyskuje korzyści, wymuszając ustępstwa od drugiej, to styl
A. faktyczny
B. delikatny
C. twardy
D. korporacyjny
PGF.08 Pytanie 860
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?
A. Microsoft Excel
B. Microsoft InfoPath
C. Microsoft Word
D. Microsoft PowerPoint
PGF.08 Pytanie 861
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?
A. Umowa zlecenie
B. Zapytanie ofertowe
C. Oferta handlowa
D. Umowa o dzieło
PGF.08 Pytanie 862
Zarządzanie kampanią reklamową
Czołowy producent artykułów piśmienniczych zorganizował nagrodę dla najlepszego ucznia w zamian za umieszczenie logo firmy podczas ceremonii wręczenia nagród. Jakiego rodzaju instrument promocji wykorzystał producent?
A. Publicity
B. Lobbing
C. Sponsoring
D. Promocję sprzedaży
PGF.08 Pytanie 863
Zarządzanie kampanią reklamową
Jednym z sposobów prezentacji oferty handlowej rozprzestrzenianej przez Internet przez użytkowników jest
A. telemarketing
B. marketing wirusowy
C. akwizycja
D. sprzedaż on-line
PGF.08 Pytanie 864
Zarządzanie kampanią reklamową
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy lokalny salon kosmetyczny poniósł wydatki na materiały promocyjne w wysokości: ulotki – 320,00 zł, wizytówki – 50,00 zł, odzież firmowa – 435,00 zł oraz próbki kosmetyków – 650,00 zł. Jaką kwotę brutto wydano na materiały, uwzględniając, że stawka VAT wynosi 23%?
A. 1723,31 zł
B. 1455,00 zł
C. 1527,75 zł
D. 1789,65 zł
PGF.08 Pytanie 865
Zarządzanie kampanią reklamową
Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program
A. Picasa
B. Word
C. Excel
D. Pixcel
PGF.08 Pytanie 866
Zarządzanie kampanią reklamową
Na jakim etapie cyklu życia produktu agencja marketingowa wdroży reklamę pionierską?
A. Czwarta.
B. Druga.
C. Pierwsza.
D. Trzecia.
PGF.08 Pytanie 867
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi
A. wertykalne
B. skoncentrowane
C. horyzontalne
D. zamknięte
PGF.08 Pytanie 868
Zarządzanie kampanią reklamową
W agencji reklamowej w pierwszy poniedziałek każdego miesiąca obowiązuje 20% zniżka na cały asortyment. Jaki rodzaj zniżki stosuje ta agencja?
A. Handlowy
B. Ilościowy
C. Gotówkowy
D. Terminowy
PGF.08 Pytanie 869
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?
A. Czek rozrachunkowy
B. Przekaz pocztowy
C. Przelew na konto
D. Karta płatnicza
PGF.08 Pytanie 870
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy po raz pierwszy zastosowano zbieżną perspektywę liniową?
A. w prehistorycznych dziełach sztuki
B. w XX wieku
C. w renesansie
D. w czasie baroku
PGF.08 Pytanie 871
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent odzieży dżinsowej zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu znaku graficznego, który powinien obejmować kolorystykę, proporcje, pole ochronne oraz zastosowanie znaku. W ramach realizacji tego zlecenia, pracownik agencji powinien przygotować projekt
A. layoutu
B. opakowania
C. materiałów reklamowych
D. księgi znaku
PGF.07 Pytanie 872
Wykonywanie przekazu reklamow…
Formą zewnętrznej reklamy wielkoformatowej nie jest
A. billboard
B. plakat
C. ulotka
D. citylight
PGF.08 Pytanie 873
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w
A. punkcie sprzedaży
B. telewizji lokalnej
C. radiu krajowym
D. czasopiśmie branżowym
PGF.08 Pytanie 874
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie Fanta - niesamowity smak pomarańczy użyto
A. personifikację
B. oksymoron
C. porównanie
D. aliterację
PGF.08 Pytanie 875
Zarządzanie kampanią reklamową
Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to
A. praktycyzmy
B. typografie
C. akcydensy
D. logotypy
PGF.08 Pytanie 876
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa tworzy projekt folderu reklamowego dla swojego klienta. Koszty zmienne przygotowania projektu wynoszą 10 zł za jednostkę, koszty stałe są równe 120 zł, a marża wynosi 10%. Jaką ostateczną cenę będzie miała realizacja projektu folderu?
A. 120 zł
B. 143 zł
C. 130 zł
D. 132 zł
PGF.08 Pytanie 877
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie narzędzie promocji jest najbardziej efektywne w trakcie zakupów?
A. Public relations
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Sponsoring
PGF.08 Pytanie 878
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas prowadzenia rozmów handlowych z klientami w ramach nowoczesnego modelu sprzedaży, kluczowe jest wywołanie zaufania oraz zrozumienie potrzeb klienta, co powinno stanowić
A. 100% efektywności skutecznej sprzedaży
B. 90% efektywności skutecznej sprzedaży
C. 70% efektywności skutecznej sprzedaży
D. 40% efektywności skutecznej sprzedaży
PGF.08 Pytanie 879
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki dokument powinna przygotować firma przyjmując zlecenie do realizacji?
A. Fakturę VAT
B. Rachunek uproszczony
C. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
D. Zawiadomienie o wysyłce
PGF.08 Pytanie 880
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?
A. gambitu
B. spadających kropel
C. plasterków salami
D. ostatniego muru