Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 841
Zarządzanie kampanią reklamową

Który moduł ogłoszeniowy pokazano na rysunku?

Ilustracja do pytania 1
A. Szachownicę.
B. Junior page.
C. Rozkładówkę.
D. Półwysep.
PGF.08 Pytanie 842
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z przedstawionych wzorców należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

Ilustracja do pytania 2
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 843
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z pokazanych na rysunkach materiałów jest akcydensem?

Ilustracja do pytania 3
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
PGF.08 Pytanie 844
Zarządzanie kampanią reklamową

Umieszczając reklamę na szybie sklepowej i chcąc równocześnie zapewnić 40% przepuszczalność światła oraz widoczność na zewnątrz, należy ją wykonać wykorzystując

Ilustracja do pytania 4
A. folię polimerową.
B. folię OWV.
C. folię adhezyjną.
D. siatkę Mesh.
PGF.08 Pytanie 845
Zarządzanie kampanią reklamową

Realizując zamówienie na 10 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować

A. druk cyfrowy.
B. fleksografię.
C. druk offsetowy.
D. tampodruk.
PGF.08 Pytanie 846
Zarządzanie kampanią reklamową

Na której fotografii pokazano Softbox, czyli narzędzie do modyfikowania i zmiękczania światła, którego konstrukcja powoduje, że światło kierowane jest w jedną stronę, dzięki czemu fotograf ma dużo większą kontrolę nad kierunkiem jego padania?

Ilustracja do pytania 6
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
PGF.08 Pytanie 847
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę druku należy zastosować do umieszczenia logo na kubku z wykorzystaniem gumowego stempla?

Ilustracja do pytania 7
A. Rotograwiury.
B. Druku cyfrowego.
C. Tampodruku.
D. Druku offsetowego.
PGF.08 Pytanie 848
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych rysunków na pewno został wykonany w programie do grafiki rastrowej?

Ilustracja do pytania 8
A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
PGF.08 Pytanie 849
Zarządzanie kampanią reklamową

Które obszary zaznaczono na rysunku czerwoną i zieloną linią?

Ilustracja do pytania 9
A. Obszar formatu i linię gięcia.
B. Obszar bezpieczny i linię cięcia.
C. Obszar kreślenia i linię spadu.
D. Obszar spadu i linię koloru.
PGF.08 Pytanie 850
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej obsługujący ploter tnący został porażony prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej.
B. Wezwać przełożonego.
C. Odłączyć dopływ prądu.
D. Wezwać pogotowie ratunkowe.
PGF.08 Pytanie 851
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych wyników ankiety wskaż, którą stację telewizyjną powinien wybrać producent kosmetyków męskich, aby wprowadzić na rynek linię dezodorantów dedykowanych młodym, aktywnym sportowo mężczyznom, spędzających wolny czas w towarzystwie przyjaciół.

Ilustracja do pytania 11
A. RING
B. LUX
C. BIS
D. NOT
PGF.08 Pytanie 852
Zarządzanie kampanią reklamową

W miejscowości liczącej 300 osób, reklamę telewizyjną kawy obejrzało 50 kobiet, spośród 180 kobiet wchodzących w skład grupy docelowej. Jaki jest zasięg tej reklamy?

A. 16,7%
B. 23,5%
C. 27,8%
D. 38,5%
PGF.08 Pytanie 853
Zarządzanie kampanią reklamową

Który ze wskaźników kampanii reklamowej jest określony za pomocą podanego wzoru?

Ilustracja do pytania 13
A. CPS
B. REACH
C. CPT
D. GRP
PGF.08 Pytanie 854
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z producentów galanterii skórzanej, stosując reklamę telewizyjną, osiągnął najwyższy współczynnik CPP (dotarcia do 1% grupy docelowej)?

Ilustracja do pytania 14
A. C.
B. A.
C. B.
D. D.
PGF.08 Pytanie 855
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje kampanię produktu, którego sprzedaż gwałtownie spada. Celem przekazu reklamowego w tej sytuacji powinno być poinformowanie klientów o

A. firmie i jej ofercie.
B. wprowadzeniu nowego sloganu.
C. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu produktu.
D. nowej siedzibie firmy.
PGF.08 Pytanie 856
Zarządzanie kampanią reklamową

Która metoda słuchalności radia polega na pytaniu respondentów, jakich stacji i jakich audycji słuchali dnia poprzedniego?

A. SLB
B. DAR
C. COW
D. CDT
PGF.08 Pytanie 857
Zarządzanie kampanią reklamową

W celu pozyskania niezbędnych do realizacji reklamy informacji agencja opracowała kwestionariusz ankiety. Której skali pomiarowej użyto do badania w zaprezentowanym przykładzie?

Ilustracja do pytania 17
A. Thurstonea.
B. Stapela.
C. Likerta.
D. Osgooda.
PGF.08 Pytanie 858
Zarządzanie kampanią reklamową

W odróżnieniu od modelu AIDA model oddziaływania reklamy AIDCAS w swoim ostatnim etapie skupia się na

A. wzbudzeniu zainteresowania produktem.
B. wywołaniu długookresowego zadowolenia konsumenta.
C. zwróceniu uwagi klienta na produkt.
D. sprowokowaniu odbiorcy do działania.
PGF.08 Pytanie 859
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawione informacje statystyczne dotyczące grupy docelowej produktu X mają strukturę szeregu

Ilustracja do pytania 19
A. rozdzielczego.
B. Taylora.
C. dynamicznego.
D. geograficznego.
PGF.08 Pytanie 860
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię reklamową, pracownik agencji zbierze zamieszczone na rysunku informacje, wykorzystując

Ilustracja do pytania 20
A. brief.
B. media plan.
C. cashflow.
D. portfolio.
PGF.08 Pytanie 861
Zarządzanie kampanią reklamową

Która ze strategii komunikacji, wyróżnionej w modelu FCB, wykorzystywana jest przy opracowaniu przekazu reklamowego artykułów spożywczych, przy których zaangażowanie w zakup jest małe, a motywy zakupowe racjonalne?

A. Informacyjna.
B. Emocjonalna.
C. Tworząca nawyk.
D. Dająca satysfakcję.
PGF.08 Pytanie 862
Zarządzanie kampanią reklamową

W sloganie reklamowym Fanta - fantastyczny smak pomarańczy zastosowano

A. aliterację.
B. personifikację.
C. oksymoron.
D. porównanie.
PGF.08 Pytanie 863
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki efekt powinien zastosować grafik komputerowy, aby uzyskać przekształcenie fotografii pokazane na rysunkach?

Ilustracja do pytania 23
A. Winiety.
B. Posteryzacji.
C. Rozmycia soczewkowego.
D. Perspektywy.
PGF.08 Pytanie 864
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa projektując opakowanie papierosów należy przedstawić na nim obrazek ilustrujący społeczne i zdrowotne skutki palenia, który powinien zajmować

Ilustracja do pytania 24
A. tylko 65% przedniej części paczki.
B. 80% przedniej i tylnej części paczki.
C. tylko 80% przedniej części paczki.
D. 65% przedniej i tylnej części paczki.
PGF.08 Pytanie 865
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ rodzaj wizytówki pokazanej na rysunku oraz zestaw kolorów, w jakim została zaprojektowana.

Ilustracja do pytania 25
A. Służbowa, 4+0
B. Osobista, 4+0
C. Kombinowana, 4+1
D. Służbowa, 4+1
PGF.08 Pytanie 866
Zarządzanie kampanią reklamową

W przedstawionym na rysunku znaku firmowym tekst "Wszystko o wakacjach" określany jest jako

Ilustracja do pytania 26
A. tagline.
B. sygnet.
C. logotyp.
D. logo.
PGF.08 Pytanie 867
Zarządzanie kampanią reklamową

Rysunek przedstawia rodzaje stoisk targowych. Jaki rodzaj stoisk oznaczono numerem 1?

Ilustracja do pytania 27
A. Pasażowe.
B. Narożne.
C. Półwyspowe.
D. Wyspowe.
PGF.08 Pytanie 868
Zarządzanie kampanią reklamową

Rysunek przedstawia logo jednego z portali społeczności owych, które ma postać

Ilustracja do pytania 28
A. abstrakcji.
B. emblematu.
C. glifu.
D. monogramu.
PGF.08 Pytanie 869
Zarządzanie kampanią reklamową

Licencje Creative Commons (wolne licencje) oferują różnorodny zestaw warunków licencyjnych - swobody i ograniczenia. Przedstawiony na rysunku symbol oznacza, że utworu wolno używać

Ilustracja do pytania 29
A. tylko w oryginalnej formie bez dokonywania przekształceń.
B. w celach niekomercyjnych.
C. w celach komercyjnych z koniecznością uzyskania zgody autora.
D. w celach komercyjnych, bez konieczności uzyskania zgody autora.
PGF.08 Pytanie 870
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadząc kampanię producenta wybielających past do zębów realizuje strategię TTL (Through The Line). Które nośniki, zgodnie z przyjętą strategią, powinna wybrać do kampanii?

A. Telewizyjny spot reklamowy, reklamę prasową.
B. Telewizyjny spot reklamowy, ulotki, newsletter.
C. Radiowy spot reklamowy, lokowanie produktu, billboard.
D. Ulotki, broszury, newsletter.
PGF.08 Pytanie 871
Zarządzanie kampanią reklamową

Nowopowstała sieć prywatnych placówek medycznych chce umieścić swoje reklamy na bocznej powierzchni blacharskiej i szybie strony bezdrzwiowej autobusów miejskich. Który z wymienionych nośników powinien zostać wykorzystany w kampanii?

A. Dual busboard.
B. Bus standard.
C. Busboard.
D. Back.
PGF.08 Pytanie 872
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje kampanię reklamową firmy produkującej kombinezony i kapelusze dla pszczelarzy. Chcąc osiągnąć jak najwyższą skuteczność dotarcia do grupy docelowej, powinna zdecydować się na reklamę w

A. komunikacji miejskiej.
B. telewizji regionalnej.
C. czasopiśmie specjalistycznym.
D. miejscu sprzedaży.
PGF.08 Pytanie 873
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa prowadzi kampanię międzynarodowej korporacji, która ma dostęp do informacji o całościowych wydatkach reklamowych w branży oraz o swoim udziale w rynku. Korzystając z tych danych do ustalenia budżetu reklamowego, właściwa będzie metoda

A. konkurencyjna.
B. AYCA.
C. SOV.
D. analogii historycznej.
PGF.08 Pytanie 874
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent soków owocowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową polegającą na lokowaniu produktu w jednym z czterech seriali emitowanych w telewizji. Wskaż serial, który powinna wybrać firma, biorąc pod uwagę największy przyrost oglądalności w miesiącu kwietniu w stosunku do marca.

Ilustracja do pytania 34
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 875
Zarządzanie kampanią reklamową

Współczynnik szumu reklamowego (clutter) służy do pomiaru ilości czasu antenowego, który nie jest przeznaczony na zapowiedziany punkt programu. Im niższy jest ten współczynnik, tym większe prawdopodobieństwo dotarcia z komunikatem reklamowym do odbiorcy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli dobierz optymalną godzinę emisji spotu reklamowego.

Ilustracja do pytania 35
A. C.
B. B.
C. A.
D. D.
PGF.08 Pytanie 876
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaplanowała dla firmy kosmetycznej MAY półroczną kampanię z użyciem całostronicowego ogłoszenia po prawej stronie w miesięczniku o modzie i urodzie. Na podstawie zamieszczonego cennika określ wysokość budżetu przeznaczonego na kampanię medialną firmy MAY.

Ilustracja do pytania 36
A. 1 284 000,00 zł
B. 2 292 000,00 zł
C. 2 526 000,00 zł
D. 1 500 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 877
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. w sprawie szczegółowych warunków lokowania produktów audycje telewizyjne, w których są lokowane produkty, muszą być oznaczone za pomocą znaku graficznego na początku, na końcu oraz w momencie wznowienia po przerwie na reklamę lub telesprzedaż. Każdorazowe takie oznaczenie powinno trwać

A. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu.
B. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu.
C. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu.
D. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu.
PGF.08 Pytanie 878
Zarządzanie kampanią reklamową

Który dokument, stanowiący załącznik do media planu, umożliwiający szybką ocenę intensywności kampanii reklamowej w poszczególnych mediach, przedstawiono na rysunku?

Ilustracja do pytania 38
A. Brief marketingowy.
B. Cash flow.
C. Flow chart.
D. Biznes plan.
PGF.08 Pytanie 879
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowuje spot radiowy dla producenta jogurtu dla dzieci. Które treści powinny znaleźć się w reklamie podczas pierwszych sekund jej trwania?

A. Opis korzyści wynikających z zakupu.
B. Nazwa produktu bądź jego podstawowa cecha.
C. Zaproszenie i zachęta do zakupu.
D. Właściwa prezentacja produktu.
PGF.08 Pytanie 880
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej minimalnej rozdzielczości powinien być przygotowany plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?

A. 150 dpi
B. 100 dpi
C. 200 dpi
D. 300 dpi