Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 921
Zarządzanie kampanią reklamową

Instrument marketingowy specyficzny dla branży usługowej nosi nazwę

A. świadectwo materialne
B. personel
C. reklama
D. public relations
PGF.08 Pytanie 922
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal, jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.

Cena
w zł
Udział konsumentów uznających
cenę za zbyt wysoką
w %
Udział konsumentów uznających
cenę za zbyt niską
w %
Udział konsumentów
akceptujących cenę
w %
5104050
7253540
9601030
1140060

A. 0
B. 35
C. 10
D. 40
PGF.08 Pytanie 923
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?

A. Sangwiniczny
B. Melancholiczny
C. Flegmatyczny
D. Choleryczny
PGF.08 Pytanie 924
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?

A. reklamy
B. public relations
C. sprzedaży bezpośredniej
D. promocji sprzedaży
PGF.08 Pytanie 925
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów pozwala na sortowanie oraz filtrowanie bazy danych kontrahentów według określonego kryterium?

A. Corel Draw
B. Excel
C. Word
D. Publisher
PGF.08 Pytanie 926
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze

A. emocjonalnym
B. informacyjnym
C. motywacyjnym
D. kontrolnym
PGF.08 Pytanie 927
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. do 10 lat pozbawienia wolności
B. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
C. do 5 lat pozbawienia wolności
D. związana z konfiskatą aktywów firmy
PGF.08 Pytanie 928
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład

A. telemarketingu
B. reklamy w punktach sprzedaży
C. reklamy zewnętrznej
D. reklamy w kinach
PGF.08 Pytanie 929
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel firmy drukarskiej otrzymał zapytanie o wycenę 250 ulotek o formacie Dl. Po przeanalizowaniu cen konkurencji zorientował się, że przeciętna stawka za tego rodzaju zlecenie wynosi 200 zł. Taką kwotę zaproponował klientowi, ustalając ją w oparciu o kalkulację ceny, która określana jest jako zasada

A. naddatku na koszty
B. naśladownictwa
C. docelowego zysku
D. postrzeganej wartości
PGF.07 Pytanie 930
Wykonywanie przekazu reklamow…

Która grupa cech predysponuje pracownika do pracy w dziale obsługi klienta?

A. Uprzejmość, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność słuchania
B. Wyższe wykształcenie, dyspozycyjność, używanie branżowego słownictwa
C. Znajomość języka obcego, apodyktyczna osobowość, miła aparycja
D. Umiejętność pracy pod presją, podejmowanie kontrowersyjnych decyzji
PGF.08 Pytanie 931
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować

A. katalog handlowy.
B. blog korporacyjny.
C. briefing.
D. wycieczkę prasową.
PGF.08 Pytanie 932
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. casting dla aktorów
B. nagranie demo muzycznego
C. wprowadzanie zmian graficznych
D. opracowanie budżetu
PGF.08 Pytanie 933
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy firma planuje nabyć usługi promocyjne, przesyła do różnych agencji reklamowych brief

A. kreatywny
B. marketingowy
C. nazewniczy
D. reklamowy
PGF.08 Pytanie 934
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie gaśnice są przeznaczone do zwalczania pożarów urządzeń pod napięciem?

A. pianowa i śniegowa
B. pianowa i halonowa
C. proszkowa i pianowa
D. proszkowa i śniegowa
PGF.08 Pytanie 935
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. przyciągających uwagę grafik.
B. powtarzalnych elementów wizualnych.
C. wyrazistego liternictwa.
D. dużej liczby intensywnych barw.
PGF.08 Pytanie 936
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?

A. diagramu
B. listy wypunktowanej
C. tabeli
D. schematu blokowego
PGF.08 Pytanie 937
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych relacji biznesowych związanych z pozyskiwaniem nowych klientów odnosi się do bazy danych klasy B2B?

A. Firma kosmetyczna – klientki prywatne
B. Firma reklamowa – praktykanci/uczniowie
C. Firma ubezpieczeniowa – osoby prywatne ubezpieczające samochody
D. Firma medyczna – firmy farmaceutyczne
PGF.08 Pytanie 938
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie jest jedno z głównych założeń reklamy organizacji non-profit?

A. uzyskanie społecznego uznania
B. wzrost zysku
C. ukazanie problemów społecznych
D. wsparcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 939
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. chaotyczny
B. problemowiec
C. zadaniowiec
D. szczegółowiec
PGF.08 Pytanie 940
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z gotową księgą znaku swojej firmy, jednak pragnie uzyskać podstawowe nośniki wizerunku marki. W związku z tym pracownik agencji powinien wykonać zlecenie na

A. realizację animacji komputerowej
B. projekt kampanii telewizyjnej
C. wykup powierzchni reklamowej
D. projekt papeterii firmowej
PGF.08 Pytanie 941
Zarządzanie kampanią reklamową

W tabeli zostały podane średnie dopuszczalne poziomy hałasu w zależności od rodzaju pomieszczenia i charakteru wykonywanej w nim pracy. Na podstawie podanych parametrów określ, jaka może być dopuszczalna intensywność hałasu w dziale kreatywnym agencji reklamowej.

Rodzaj pomieszczeniaDopuszczalny poziom hałasu
[dB]
pomieszczenia ze źródłem hałasu75
sale interesantów w urzędach, bankach65
lokale biurowe, w których odbywa się praca koncepcyjna55
inne rodzaje biur55 – 65
PN-N-01307: 1994 – dopuszczalny równoważny poziom dźwięku w czasie pobytu pracownika

A. 70 dB
B. 65 dB
C. od 55 do 65 dB
D. 55 dB
PGF.07 Pytanie 942
Wykonywanie przekazu reklamow…

Projektant butów sportowych z technologią wearables chce skierować przekaz reklamowy do członków klubów fitness, siłowni oraz amatorskich klubów sportowych. Jest to potencjalna grupa docelowa wyselekcjonowana w oparciu o cechy

A. demograficzne
B. behawioralne
C. psychograficzne
D. geograficzne
PGF.08 Pytanie 943
Zarządzanie kampanią reklamową

Które medium w Polsce charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem zapamiętywania?

A. Stacja radiowa
B. Reklama zewnętrzna
C. Film
D. Telewizja
PGF.08 Pytanie 944
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowe hasło powinno

A. być krótkie i liczyć od 3 do 7 wyrazów
B. być długie i rymowane
C. zawierać grafikę w tle
D. obejmować od 3 do 7 zdań
PGF.08 Pytanie 945
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie podejmowania decyzji dotyczącej zakupu, identyfikacja sposobów na zaspokojenie potrzeby następuje po

A. zrealizowaniu zakupu
B. ocenie metod zaspokojenia potrzeby
C. analizie zakupu
D. uznaniu potrzeby
PGF.08 Pytanie 946
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby uniknąć wzrostu cen biletów spowodowanego podwyżką cen paliw, linie lotnicze zmniejszyły szerokość foteli o 3,3 cm oraz odległość pomiędzy rzędami o 5,1 cm, co pozwoliło na zwiększenie liczby miejsc. Te zmiany nie zostały zauważone przez pasażerów. Z jakiego prawa, które odnosi się do pojęcia "ledwo dostrzegalnej różnicy", zredukowano w tym przypadku?

A. Neissra
B. Ebbinghausa
C. Millera
D. Webera
PGF.08 Pytanie 947
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. kwoty podatku
B. daty sprzedaży
C. nabywcy i sprzedawcy
D. oryginał i kopia
PGF.08 Pytanie 948
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika zbierania danych pierwotnych dotyczących reklamy, polegająca na planowej rozmowie z grupą ludzi, przeprowadzanej według wcześniej ustalonego schematu, nazywana jest

A. wywiadem
B. obserwacją
C. technika projekcyjna
D. badaniem ankietowym
PGF.08 Pytanie 949
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie formy reklamy należy wykorzystać przy projektowaniu kampanii dla nowego, rozwijającego się produktu?

A. E-maile oraz kalendarze
B. Regionalne stacje radiowe i tablice reklamowe
C. Ogólnopolskie kanały telewizyjne oraz billboardy
D. Prezentacje podczas seansów filmowych i e-maile
PGF.08 Pytanie 950
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach ustalono, że członek grupy docelowej powinien zobaczyć reklamę w telewizji co najmniej trzy razy, aby osiągnęła ona zamierzone cele komunikacyjne. Skuteczna częstotliwość takiej kampanii wyniesie

A. 0,5
B. 1+
C. 3+
D. pomiędzy 0,1 a 0,3
PGF.08 Pytanie 951
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?

A. Kompetentność
B. Egocentryzm
C. Empatię
D. Asertywność
PGF.08 Pytanie 952
Zarządzanie kampanią reklamową

Atrakcyjność danego segmentu rynku zależy od trudności w jego wejściu i wyjściu. Najbardziej pożądane segmenty rynku charakteryzują się

A. niskimi barierami wejścia i wyjścia
B. niskimi barierami wejścia i wysokimi barierami wyjścia
C. wysokimi barierami wejścia i niskimi barierami wyjścia
D. wysokimi barierami wejścia i wyjścia
PGF.08 Pytanie 953
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych klientów można określić jako klienta nielojalnego?

A. Odpornym na marketingowe działania konkurencji
B. Wybierającego produkty wyłącznie na podstawie ceny
C. Kupującego w swoim ulubionym sklepie dyskontowym
D. Czującego dumę z bycia klientem danej marki
PGF.08 Pytanie 954
Zarządzanie kampanią reklamową

Do tworzenia korespondencji seryjnej dla klientów agencji reklamowej wykorzystuje się program

A. Excel
B. Picasa
C. Word
D. Pixcel
PGF.08 Pytanie 955
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę przeniesienia wydrukowanego wzoru trzeba zastosować do stworzenia kaligramu na odzieży firmowej?

A. Światłodruk
B. Termotransfer
C. Druk fleksograficzny
D. Rotograwiura
PGF.08 Pytanie 956
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Psychograficznych.
B. Zachowań.
C. Ekonomicznych.
D. Demograficznych.
PGF.08 Pytanie 957
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
B. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
C. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
D. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
PGF.08 Pytanie 958
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z podanych form reklamy powinna zasugerować agencja klientowi, który pragnie osiągnąć zasięg globalny, zdefiniować grupę docelową oraz zapewnić interaktywną komunikację?

A. Reklamę internetową
B. Reklamę prasową
C. Reklamę kinową
D. Reklamę outdoorową
PGF.08 Pytanie 959
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament wykazuje klient, który posiada cechy przywódcze, dąży do praktycznych rozwiązań i skupia się na osiągnięciu określonego celu?

A. Flegmatyczny
B. Sangwiniczny
C. Choleryczny
D. Melancholiczny
PGF.08 Pytanie 960
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skłonić potencjalnych klientów do zakupów, firma produkcyjna pragnie, aby mogli oni otrzymać spójny komunikat w różnych mediach: zobaczyć spot reklamowy w telewizji, otrzymać katalog oraz odebrać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jaką strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w swojej ofercie dla tej firmy?

A. ATL (Above The Line)
B. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line)
C. BTL (Below The Line)
D. SLB (Stąy Look Buy)