Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 921
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Plakat umieszczony przed restauracją
B. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
C. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
D. Reklama w TVP3 Katowice
PGF.08 Pytanie 922
Zarządzanie kampanią reklamową

Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje

A. w prawym dolnym rogu
B. w lewym górnym rogu
C. w prawym górnym rogu
D. w lewym dolnym rogu
PGF.08 Pytanie 923
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa przygotowała ofertę dotycząca kalendarzy promocyjnych dla firmy X. Całkowita wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto, do której należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahent otrzymuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaką kwotę brutto powinno wynosić całe zamówienie po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 460,00 zł
B. 1 771,20 zł
C. 1 918,80 zł
D. 1 845,00 zł
PGF.08 Pytanie 924
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wprowadza na rynek nowe towary po wyższych cenach. Po pewnym czasie zamierza sukcesywnie obniżać ceny. Jaką strategię cenową przyjmuje agencja?

A. Zbierania śmietanki
B. Penetracji
C. Prestiżową
D. Selektywną
PGF.08 Pytanie 925
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik sekcji reklamy ogólnopolskiego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zmotywować kilka dużych koncernów farmaceutycznych do umieszczania ogłoszeń w czasopiśmie. Które z narzędzi promocji będzie najskuteczniej perswadować klientom do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Public relations
B. Promocja handlowa
C. Promocja konsumencka
D. Sprzedaż bezpośrednia
PGF.07 Pytanie 926
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?

A. Sprzedaż osobistą
B. Reklamę
C. Promocję sprzedaży
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 927
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją proszku do prania, który ma niską cenę jednostkową oraz informacyjny charakter, powinna według siatki FCB zastosować w reklamie przekaz

A. emocjonalny
B. dający satysfakcję
C. moralny
D. tworzący nawyk
PGF.08 Pytanie 928
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
B. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
C. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
D. opracowanie treści reklamy przez copywritera
PGF.08 Pytanie 929
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma stawka VAT, jeśli kwota netto za wynajem billboardu wynosi 1 500,00 zł, a kwota brutto to 1 845,00 zł?

A. 23%
B. 5%
C. 8%
D. 3%
PGF.08 Pytanie 930
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. media planner
B. analityk
C. media buyer
D. strateg
PGF.08 Pytanie 931
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie programu lojalnościowego dla firmy ABC. Posiada bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Aby skutecznie chronić dane osobowe, agencja powinna wdrożyć

A. elektroniczne systemy ochrony danych
B. cykliczne skanowanie komputerów.
C. regularną weryfikację danych.
D. aktualizację programów.
PGF.08 Pytanie 932
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy nabywają produkty w cenie, która spełnia ich określone potrzeby w sposób zadowalający i jednocześnie kierują się aktualnymi trendami czy stylami, klasyfikowani są jako

A. wczesna większość
B. rozważni
C. tradycjonaliści
D. wierni
PGF.08 Pytanie 933
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. OTS
B. TRP
C. CPA
D. CTR
PGF.08 Pytanie 934
Zarządzanie kampanią reklamową

Fanpage to specyficzna forma promocji

A. prasowej
B. internetowej
C. outdoorowej
D. kinowej
PGF.08 Pytanie 935
Zarządzanie kampanią reklamową

Końcowa wersja materiału wideo promującego sprzedaż odzieży sportowej, przygotowywana dla klienta pragnącego zaistnieć na rynku, to

A. sampling
B. master
C. animatic
D. casting
PGF.08 Pytanie 936
Zarządzanie kampanią reklamową

Który pracownik agencji reklamowej typu full service odpowiada za zakup przestrzeni reklamowej w mediach?

A. Media Planner
B. Media Buyer
C. Media Supervisor
D. Media Director
PGF.08 Pytanie 937
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć reklamę dla produktów spożywczych takich jak mrożonki, lody, napoje orzeźwiające oraz odświeżające gumy do żucia, agencja reklamowa wybierze kolor

A. niebieski
B. pomarańczowy
C. zielony
D. żółty
PGF.08 Pytanie 938
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej na stanowisku sprzedawcy przestrzeni reklamowych posiada sprawdzoną metodę prowadzenia rozmów z klientami, która polega na "forsowaniu" produktu. Skutkuje to tym, że pracownik, prowadząc rozmowę sprzedażową, koncentruje się na

A. poznaniu i odniesieniu się do potrzeb klienta
B. zaprezentowaniu produktu
C. zmuszeniu klienta do dokonania zakupu poprzez wywieranie presji
D. przyjęciu, że produkt sprzeda się sam
PGF.08 Pytanie 939
Zarządzanie kampanią reklamową

Poprawa jakości i jednoczesne zabezpieczenie tektury poprzez pokrycie jej nadrukiem offsetowym, stosowane w produkcji opakowań, stendów oraz gadżetów reklamowych takich jak podstawki do piwa, osiąga się dzięki

A. gumowaniu
B. kaszerowaniu
C. listwowaniu
D. sztancowaniu
PGF.08 Pytanie 940
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:

A. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
B. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
C. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
D. społecznych, politycznych, prawnych
PGF.08 Pytanie 941
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się rodzaj reklamy zewnętrznej, wykonanej z elastycznego lub siatkowego materiału, zawieszonej na przykład na budynkach przy użyciu lin i zaczepów?

A. Kaseton
B. Billboard
C. Diapazon
D. Baner
PGF.08 Pytanie 942
Zarządzanie kampanią reklamową

Do edycji zdjęć w grafice rastrowej wykorzystuje się aplikację

A. TechCAD
B. Adobe Photoshop
C. AutoCAD
D. CorelDraw
PGF.08 Pytanie 943
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel

A. moralny
B. seksualny
C. emocjonalny
D. racjonalny
PGF.08 Pytanie 944
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. myli klienta.
B. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
C. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
D. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
PGF.08 Pytanie 945
Zarządzanie kampanią reklamową

Strategia naśladowania może być bardziej opłacalna niż innowacje, ponieważ

A. naśladowanie wypiera z rynku nowoczesne technologie, więc innowacje stają się zbędne
B. naśladowca oferuje niższe ceny niż innowator, co pozwala na większą sprzedaż
C. naśladowanie zmniejsza koszty oraz ryzyko związane z badaniami i opracowywaniem nowych produktów
D. doskonalenie się poprzez własne błędy podczas kolejnych naśladowań przynosi nowe umiejętności
PGF.07 Pytanie 946
Wykonywanie przekazu reklamow…

Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to

A. airboard
B. cityscroll
C. frontlight
D. citylight
PGF.08 Pytanie 947
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworząc reklamę w prasie, należy po kolei zaplanować następujące kroki:

A. kreacja reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, określenie celu reklamy
B. ustalenie budżetu, określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, kreacja reklamy
C. określenie celu reklamy, kreacja reklamy, ustalenie budżetu, identyfikacja odbiorców
D. określenie celu reklamy, identyfikacja odbiorców, ustalenie budżetu, kreacja reklamy
PGF.08 Pytanie 948
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest merchandising?

A. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
B. Metodą budowania wizerunku firmy
C. Rodzajem badania i analizy rynku
D. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
PGF.08 Pytanie 949
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę pro forma
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę korygującą
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 950
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zbiera dane w bazie B2C

A. o dostawcach
B. o pracownikach
C. o konsumentach
D. o konkurentach
PGF.08 Pytanie 951
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak długo maksymalnie może potrwać pojedyncze przedstawienie dwóch sponsorów w programie?

A. 30 s
B. 16 s
C. 24 s
D. 8 s
PGF.08 Pytanie 952
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa postanowiła wzbogacić swoją ofertę o powiązane produkty, przy ich tworzeniu wykorzystując posiadane umiejętności oraz zasoby. W związku z tym prowadzi sprzedaż według strategii dywersyfikacji?

A. wertykalnej
B. liniowej
C. horyzontalnej
D. lateralnej
PGF.07 Pytanie 953
Wykonywanie przekazu reklamow…

Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?

A. Account managerowi
B. Grafikowi
C. Copywriterowi
D. Księgowemu
PGF.08 Pytanie 954
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. wiodącą
B. kosztową
C. rynkową
D. popytową
PGF.08 Pytanie 955
Zarządzanie kampanią reklamową

Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty

A. mało zauważane.
B. zakupywane okresowo.
C. często nabywane.
D. rzadko nabywane.
PGF.07 Pytanie 956
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Ilustracja do pytania 36
A. Hasła
B. Obietnicy reklamy
C. Treści zasadniczej
D. Nagłówka
PGF.08 Pytanie 957
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka postawa jest przedstawiona na rysunku?

Ilustracja do pytania 37
A. Agresja
B. Pewność siebie
C. Uległość
D. Zakłopotanie
PGF.08 Pytanie 958
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest

A. Google asSense
B. Google adWords
C. Google Analitycs
D. Google+
PGF.08 Pytanie 959
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie w treści zamówienia informacji o reklamacji dotyczącej jakości ogłoszenia (reklamy) jest niemożliwe, jeśli materiały zostały przygotowane oraz dostarczone przez Ogłoszeniodawcę w sposób niezgodny z obowiązującymi w firmie Wydawcy wymaganiami technicznymi, które dotyczą przekazywania materiałów gotowych do druku.

A. treści potrzebnych do stworzenia ogłoszenia
B. treści ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
C. formy graficznej ogłoszenia niezgodnej z wymaganiami technicznymi
D. treści i formy graficznej ogłoszenia spełniającej wymagania techniczne
PGF.08 Pytanie 960
Zarządzanie kampanią reklamową

Do przygotowania oferty handlowej z informacjami teleadresowymi agencji reklamowej w nagłówku i stopce, używa się programu

A. Microsoft Clip Organizer
B. Microsoft InfoPath Filler
C. Microsoft Access
D. Microsoft Word