Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 921
Zarządzanie kampanią reklamową
A. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
B. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
C. opracowanie treści reklamy przez copywritera
D. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
PGF.08 Pytanie 922
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak powinien zachować się pracownik agencji reklamowej wobec klienta, który często zmienia temat rozmowy i wydaje się niepewny swoich potrzeb?
A. Okazywać klientowi frustrację
B. Nie zwracać uwagi na klienta
C. Prowadzić dyskusje na każdy poruszony temat
D. Wracać do głównego wątku rozmowy
PGF.08 Pytanie 923
Zarządzanie kampanią reklamową
Co powinien uczynić sprzedawca, gdy podczas rozmowy sprzedażowej klient wyraża wątpliwości, które w praktyce nie mają wpływu na decyzję zakupową?
A. przyjąć.
B. uznać i zmienić temat.
C. pominąć.
D. odrzucić.
PGF.08 Pytanie 924
Zarządzanie kampanią reklamową
Analiza efektywności reklamy, w której grupa próbna odzwierciedla całą populację w sposób statystyczny, jest analizą
A. quasi-reprezentacyjną
B. reprezentacyjną
C. pełną
D. incydentalną
PGF.08 Pytanie 925
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej pragnie zaprezentować klientowi poszczególne etapy realizacji usługi stworzenia logo w formie pokazu slajdów. Jaki program komputerowy powinna wybrać?
A. Edytor tekstu
B. Do prezentacji multimedialnych
C. Do obróbki zdjęć
D. Do obróbki grafiki wektorowej
PGF.08 Pytanie 926
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić badania rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W tym celu trzeba określić, ile razy przeciętny odbiorca miał kontakt z reklamą w
A. określonym czasie
B. danym medium
C. radio
D. internecie
PGF.08 Pytanie 927
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?
A. Obserwacja
B. Eksperyment
C. Wywiad
D. Próba
PGF.08 Pytanie 928
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest merchandising?
A. Metodą budowania wizerunku firmy
B. Techniką eksponowania towarów w punktach sprzedaży
C. Rodzajem badania i analizy rynku
D. Docieraniem z promocją do określonej grupy klientów
PGF.08 Pytanie 929
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokument zawierający wybrane media do kampanii, środki i nośniki, a także informacje o dacie i miejscu emisji oraz kosztach, to
A. branding
B. media plan
C. job brief
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 930
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z form komunikacji, wskazanych w modelu FCB, jest stosowana w tworzeniu reklamy produktów spożywczych, kiedy zaangażowanie w zakup jest niskie, a motywacje do zakupu są racjonalne?
A. Emocjonalna
B. Tworząca nawyk
C. Przynosząca satysfakcję
D. Informacyjna
PGF.08 Pytanie 931
Zarządzanie kampanią reklamową
Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty
A. często nabywane.
B. rzadko nabywane.
C. mało zauważane.
D. zakupywane okresowo.
PGF.08 Pytanie 932
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych składników powinien być zawarty w pisemnej umowie sprzedaży artykułów lub usług reklamowych, aby miała ona ważność prawną, w kontekście dowodowym oraz dochodzenia roszczeń przed sądem?
A. Wykaz podwykonawców
B. Podpisy stron umowy
C. Termin wycofania się z umowy
D. Przeniesienie praw autorskich
PGF.08 Pytanie 933
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak można ocenić jakość obsługi klienta?
A. zadowolenie klienta
B. usługa dodatkowa
C. dysonans pozakupowy
D. cena
PGF.08 Pytanie 934
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczelnia powierzyła agencji reklamowej wykonanie nadruku na 600 długopisach krótkim hasłem promującym nowy kierunek kształcenia. Która technika druku będzie najbardziej adekwatna do tego zlecenia?
A. Tampondruk
B. Druk cyfrowy
C. Fleksografia
D. Druk offsetowy
PGF.08 Pytanie 935
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką funkcję należy wykorzystać, aby w bazie danych klientów stworzonej w MS Excel, odnaleźć i pokazać kontrahentów agencji tylko z województwa podkarpackiego?
A. Układanie.
B. Filtrowanie.
C. Zestawienie.
D. Klastryzacja.
PGF.07 Pytanie 936
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które działanie należy wykonać, aby uzyskać w projekcie kompozycję dynamiczną?
A. Ułożenie elementów po przekątnej
B. Ułożenie elementów centralnie
C. Ujednolicenie kolorystyki i typografii
D. Obramowanie obrazu
PGF.08 Pytanie 937
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?
A. Microsoft Excel
B. Open Base
C. Corel Draw
D. Microsoft Access
PGF.08 Pytanie 938
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. osobowość, postawy
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. opinie liderów, kultura
D. dochody, ceny
PGF.08 Pytanie 939
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy klient pragnie dotrzeć do grupy docelowej, która zamawia głównie produkty korzystając z nowoczesnych metod sprzedaży, powinien inwestować największe środki finansowe w projektowanie
A. szyldów reklamowych
B. sklepu internetowego
C. pylonu multimedialnego
D. tablic reklamowych
PGF.08 Pytanie 940
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."
A. Rekomendacja
B. Demonstracja działania
C. Kawałek życia
D. Styl życia
PGF.08 Pytanie 941
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamy umieszczane na pojazdach komunikacji miejskiej (tramwajach, autobusach, samochodach) stanowią przykład
A. reklamy zewnętrznej
B. reklamy w punktach sprzedaży
C. reklamy w kinach
D. telemarketingu
PGF.08 Pytanie 942
Zarządzanie kampanią reklamową
Dla firmy zajmującej się sprzedażą luksusowych pojazdów, która pragnie nawiązać indywidualną współpracę z dystrybutorem w obrębie wyodrębnionego geograficznie rynku, warto zaproponować strategię dystrybucji
A. intensywnej
B. selektywnej
C. masowej
D. ekskluzywnej
PGF.08 Pytanie 943
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy reklamowej, po upadku z drabiny o wysokości 3 m, leży na ziemi i skarży się na intensywny ból nogi, która jest nienaturalnie zniekształcona. Jakie powinno być pierwsze działanie?
A. Nie ruszać poszkodowanego i zadzwonić po zespół ratownictwa medycznego
B. Podać poszkodowanemu lek przeciwbólowy w formie tabletki
C. Przenieść poszkodowanego do samochodu i zawieźć go do najbliższego szpitala
D. Unieść i unieruchomić nogę poszkodowanego przy pomocy deski
PGF.08 Pytanie 944
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?
A. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
B. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
C. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
D. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
PGF.08 Pytanie 945
Zarządzanie kampanią reklamową
Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje
A. media BTL
B. mnożnik mediów
C. ekwiwalent reklamowy
D. współczynnik wiarygodności
PGF.08 Pytanie 946
Zarządzanie kampanią reklamową
W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować
A. briefing.
B. katalog handlowy.
C. blog korporacyjny.
D. wycieczkę prasową.
PGF.08 Pytanie 947
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie często stosuje się stereotypy, ponieważ
A. jest to forma reklamy, która cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców
B. taki sposób reklamy nie wymaga dużych inwestycji finansowych
C. istnieje powszechna akceptacja dla stereotypowych obrazów
D. można je powiązać z uproszczeniem myślenia na dany temat
PGF.08 Pytanie 948
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie wykazu kosztów agencji ustal koszty bezpośrednie produkcji 1 000 szt. ulotek reklamowych.
Koszty ponoszone przez agencję: |
— zużycie papieru 50,00 zł/1000 szt. ulotek — ubezpieczenie samochodu firmowego 350,00 zł/rok — obsługa prawna 500,00 zł/miesiąc — zużycie tonera do drukarki 140,00 zł/1000 szt. ulotek — jednorazowy koszt projektu ulotki 1000,00 zł — czynsz za lokal 3500,00 zł/miesiąc |
A. 1 540,00 zł
B. 1 190,00 zł
C. 2 040,00 zł
D. 5 540,00 zł
PGF.08 Pytanie 949
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa firma, która ma znaczny, przeważający udział w rynku oraz może obniżać koszty w miarę zwiększania produkcji, wdroży strategię cenową
A. zbierania śmietanki
B. wzrostu zysku i sprzedaży
C. przywództwa kosztowego
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 950
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach akcji promocyjnej "Mazury cud natury" stworzono film, który ukazuje urok przyrody warmińsko-mazurskiego. W produkcji wykorzystano elementy z dwóch wcześniejszych dzieł filmowych, co zostało zaznaczone w filmie. Podano tytuły obu wcześniejszych produkcji oraz nazwiska ich reżyserów. W tej sytuacji zastosowano przepisy
A. Kodeksu postępowania administracyjnego
B. o prawie autorskim
C. Kodeksu cywilnego
D. prawa pracy
PGF.08 Pytanie 951
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?
A. Illustrator
B. iTunes
C. Outlook
D. Word
PGF.07 Pytanie 952
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

A. Falcerki
B. Wykrojnika
C. Rakli
D. Kalandra
PGF.08 Pytanie 953
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?
A. w prawym dolnym rogu publikacji
B. pod tekstem
C. w lewym dolnym rogu publikacji
D. nad tekstem
PGF.08 Pytanie 954
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?
A. Bezpieczeństwa
B. Fizjologicznych
C. Społecznych
D. Samorealizacji
PGF.08 Pytanie 955
Zarządzanie kampanią reklamową
Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się
A. okno częściowo zamknięte
B. okno zamknięte
C. gabloty przyścienne
D. okno otwarte
PGF.08 Pytanie 956
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient przechodzi przez wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji. Oznacza to, że dokonuje zakupów w sposób
A. rutynowy
B. niezorganizowany
C. rozważny
D. spontaniczny
PGF.08 Pytanie 957
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Ogłoszenie w prasie codziennej
B. Spot reklamowy w radiu regionalnym
C. Spot reklamowy w radiu lokalnym
D. Plakat w formie billboardu
PGF.08 Pytanie 958
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

A. Ankiecie audytoryjnej
B. Burzy mózgów
C. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
D. Delficką
PGF.08 Pytanie 959
Zarządzanie kampanią reklamową
Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że
A. akceptuje przedstawioną propozycję
B. rozważa przyjęcie oferty
C. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
D. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
PGF.08 Pytanie 960
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją i handlem funkcjonuje w 30-tysięcznym mieście. Jakie działania promocyjne powinna jej zaproponować agencja reklamowa, aby stworzyć pozytywny wizerunek w oczach lokalnej społeczności?
A. Organizacja Dni Otwartych
B. Obniżenie cen towarów
C. Zwiększenie różnorodności asortymentu
D. Reklama w telewizji krajowej