Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową

W szczegółach dotyczących zlecenia wykonania strony internetowej klient podkreślił, że zależy mu, aby można było wygodnie korzystać ze strony przy użyciu tabletów i smartfonów oraz aby kontrahenci mogli szybko zadać pytanie lub złożyć zamówienie. Który z opisanych pakietów należy zaproponować klientowi?

Rodzaj pakietuSTANDARDPROFESSIONALVIPSUPER PLUS
Opis pakietu
  • Galeria zdjęć,
  • Mapa Google,
  • 5 podstron,
  • System Zarządzania Treścią,
  • Integracja z portalami społecznościowymi.
  • Galeria zdjęć,
  • Formularz kontaktowy,
  • Mapa Google,
  • 5 podstron,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
  • Galeria zdjęć,
  • Formularz kontaktowy,
  • 8 podstron,
  • System Zarządzania Treścią,
  • Integracja z portalami społecznościowymi.
  • Galeria zdjęć,
  • 10 podstron,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • Płatności internetowe,
  • Nadawanie produktom atrybutów.
A.B.C.D.

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową

Dysonans poznawczy to mocny mechanizm psychologiczny, który dotyczy podejmowania decyzji przez konsumentów. Który z poniższych przykładów najbardziej odnosi się do redukcji dysonansu poznawczego w reklamie?

A. Nawiązanie do emocjonalności, czułości i erotyki
B. Wprowadzenie w reklamie elementów humorystycznych
C. Zastosowanie postaci z bajek w reklamie
D. Wykorzystanie eksperta lub autorytetu w danej dziedzinie w reklamie
PGF.07 Pytanie 1 003
Wykonywanie przekazu reklamow…

W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest

A. casting aktorów
B. scenariusz reklamy
C. harmonogram prac
D. montaż
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .psd
B. .png
C. .jpeg
D. .pdf
PGF.07 Pytanie 1 005
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt jednostkowy ulotki na podstawie załączonych danych.

Liczba sztuk w partii: 440

Koszty:

− projekt - 230,00 zł

− przygotowanie do druku - 100,00 zł (za partię do 500 szt.)

− wydruk - 1,25 zł/szt.

A. 2,00 zł
B. 0,75 zł
C. 1,25 zł
D. 1,48 zł
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy podczas negocjacji warunków sprzedaży rozmówca mówi z zaciśniętymi zębami i ustami lub jedną z warg, to oznacza, że

A. potrzebuje chwili na przemyślenie warunków
B. nie zamierza zgodzić się na proponowane warunki
C. rozważa przyjęcie oferty
D. akceptuje przedstawioną propozycję
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową

Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to

A. prasowa
B. zewnętrzna
C. telewizyjna
D. radiowa
PGF.08 Pytanie 1 008
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma "Medica" chce przeprowadzić kampanię reklamową, która będzie reklamować firmę i jej usługi medyczne na terenie Małopolski. Spot reklamowy ma być nadawany w czasie największej oglądalności. Na podstawie załączonych danych wskaż stację, w której reklama będzie miała największy zasięg.

Stacja telewizji regionalnejLiczba osób, do której dociera sygnał stacji – grupa docelowa (w tys.)Szacowana liczba widzów, którzy oglądną reklamę w prime time (w tys.)
Twoja TV2 5401 524
Region 1TV3 2502 750
Region 2TV2 8802 600
Małopolska TV2 6451 587

A. Twoja TV
B. Region 2TV
C. Małopolska TV
D. Region 1TV
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił agencji reklamowej chęć umieszczenia reklamy w medium, które charakteryzuje się najmniejszym stopniem rozproszenia uwagi odbiorcy. Jaką formę reklamy powinna mu zaproponować agencja?

A. czasopisma
B. telewizję
C. prasę codzienną
D. radio
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent produktów mlecznych zlecił agencji reklamowej stworzenie projektu graficznego opakowania dla nowego rodzaju jogurtu owocowego, wskazując, by zastosowano kolor, który pobudza apetyt. Jakiego koloru dominującego powinien zaproponować pracownik agencji reklamowej?

A. biały
B. pomarańczowy
C. zielony
D. fioletowy
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. niektóre interesy stron są rozbieżne
B. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
C. druga strona działa w niewłaściwy sposób
D. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
PGF.08 Pytanie 1 012
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowej kampanii tuszu do rzęs znanej marki kosmetyków uzyskano następujące wskaźniki: GRP - 180 oraz całkowity zasięg reklamy - 60%. Co oznacza, że każdy odbiorca, do którego trafiła reklama, miał z nią kontakt średnio

A. 3 razy
B. 13 razy
C. 0,33 razy
D. 33 razy
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama skierowana do konsumenta poruszającego się po mieście ma przede wszystkim charakter

A. alternatywny
B. outdoorowy
C. interaktywny
D. wirtualny
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama dóbr luksusowych, skierowana do klientów o wysokich dochodach, nosi nazwę reklamy

A. prestiżowej
B. laurowej
C. niezwykłej
D. ostentacyjnej
PGF.07 Pytanie 1 015
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji slogan reklamowy został utworzony przy użyciu

Ilustracja do pytania 15
A. kapitalików, kroju pisma: dwuelementowego bezszeryfowego
B. kapitalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
C. wersalików, kroju pisma: jednoelementowego szeryfowego
D. majuskuł, kroju pisma: pisanki dwuelementowej
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową

Do prezentacji samochodów osobowych na wystawie wykorzystuje się

A. okno częściowo zamknięte
B. okno zamknięte
C. okno otwarte
D. gabloty przyścienne
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakiej kategorii znaków należy logo znajdujące się na opakowaniu produktów?

A. Manipulacyjnych
B. Informacyjnych
C. Pomocniczych
D. Zasadniczych
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem

A. panelu mediowego
B. działu mediów
C. account managera
D. działu kreacji
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz

A. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
B. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
C. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
D. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?

A. Fazy dojrzałości.
B. Fazy wzrostu.
C. Fazy wprowadzania.
D. Fazy spadku.
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. MM
B. WZ
C. PZ
D. KP
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową

Spółka GAMA zamierza zrealizować telewizyjną kampanię reklamową. Planuje, że w pierwszym etapie kampanii trwającym 10 dni, będzie emitować cztery trzydziestosekundowe spoty na dzień, natomiast w drugim etapie, trwającym 12 dni, będzie pokazywany piętnastosekundowy spot dwa razy dziennie. Jaką minimalną kwotą musi dysponować spółka, aby móc zrealizować kampanię?

Rodzaj spotuCena jednej emisji spotu, zł
Spot 15 sekundowy1500,00
Spot 30 sekundowy4000,00
Spot 45 sekundowy5000,00
Spot 60 sekundowy5900,00

A. 196 000,00 zł
B. 232 000,00 zł
C. 160 000,00 zł
D. 280 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wskaźników mediowych wskaże, jaką część populacji docelowej miało kontakt z danym przekazem reklamowym?

A. Effective Reach
B. Effective Freąuency
C. Target Rating Point
D. Gross Rating Point
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową

Model promocji, który bazuje na schemacie: przyciągnięcie uwagi odbiorcy - tworzenie zainteresowania - wywołanie pragnienia posiadania - dokonanie zakupu, nazywamy

A. SLB
B. AIDA
C. AIDCAS
D. DAGMAR
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt osiągnięcia 1 punktu ratingowego, gdy kampania promocyjna wyniosła 175 000,00 zł, a wskaźnik intensywności tej kampanii to 25 punktów?

A. 131 250,00 zł
B. 5 303,03 zł
C. 43 750,00 zł
D. 7 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa zdecydowała się wprowadzić na rynek nowatorskie gadżety promocyjne, skierowane do klientów, którzy pragną mieć przedmioty odzwierciedlające ich przekonania, sposób życia czy postawy. Taki typ klienta nazywa się

A. włóczęga
B. pełen wyobraźni
C. postnowoczesny
D. osoba komunikująca się
PGF.07 Pytanie 1 027
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu wykonania pięciu projektów nadruku na koszulkach typu T-shirt należy zastosować druk

A. laserowy
B. offsetowy
C. DTG
D. tampondruk
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel małego, niedrogiego pensjonatu w rejonie Łodzi, znajdującego się w dużym, pięknym parku z placem zabaw, pragnie powiadomić gości o nowej ofercie na weekend. Na który segment rynku należy skierować reklamy w pierwszej kolejności?

A. Do przedsiębiorców.
B. Do zorganizowanych grup emerytów.
C. Do rodzin z małymi dziećmi.
D. Do entuzjastów sportów ekstremalnych.
PGF.08 Pytanie 1 029
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z kryterium branżowotowarowym, targi o ogólnym charakterze, które są skierowane do szerokiego kręgu odbiorców i mogą obejmować różne branże, to targi

A. skoncentrowane
B. wertykalne
C. horyzontalne
D. zamknięte
PGF.07 Pytanie 1 030
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przekaz zawarty w sloganie reklamowym "DZIAŁA DO OŚMIU RAZY DŁUŻEJ!" skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium

A. społecznego
B. ekonomicznego
C. demograficznego
D. geograficznego
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił dwukrotną emisję całostronicowej reklamy na stronie tytułowej magazynu. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz cenę netto zamówienia.

Lp.Wielkość reklamy (ilość modułów)Cena netto za jednorazową emisję
1.1 moduł (40x27 mm)25,00 zł
2.18 modułów (1/4 strony A3)400,00 zł
3.24 moduły (1/3 strony A3)500,00 zł
4.36 modułów (1/2 strony A3)700,00 zł
5.72 moduły (strona A3)1 000,00 zł
6.Dopłata - strona tytułowa+100 %
7.Dopłata - strona ostatnia+75 %

A. 2 000,00 zł
B. 5 600,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 4 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 032
Zarządzanie kampanią reklamową

Oferent składający ofertę handlową nie jest zobowiązany do realizacji warunków oferty, jeśli

A. oferta nie została odwołana w odpowiednim czasie
B. odbiorca akceptuje warunki oferty
C. zamówienie nastąpi po wyznaczonym terminie z winy zamawiającego
D. zamówienie jest zgodne z warunkami oferty
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zaplanowała kampanię marketingową wykorzystującą media masowe, w tym takie nośniki jak: telewizja, radio, prasa, plakaty oraz outdoor. Jakim typem reklamy jest to?

A. ATL
B. POP
C. POS
D. BTL
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest

A. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
B. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
C. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
D. zastosowanie zasad normalizacji
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć prezentację produktu reklamowego, konieczne jest przeprowadzenie obróbki graficznej zdjęcia. W związku z tym powinno się skorzystać z programu

A. Acrobat
B. Flash
C. Dreamweaver
D. Photoshop
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób

A. przemyślany
B. rutynowy
C. bezmyślny
D. spontaniczny
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową

Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?

A. Power Director
B. Adobe Photoshop
C. Corel Draw
D. Visual Studio
PGF.08 Pytanie 1 038
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama personalizowana dostaje się do konsumenta dzięki

A. czasopismom branżowym
B. usługom pocztowym
C. nośnikom reklamowym
D. stacjom radiowym
PGF.08 Pytanie 1 039
Zarządzanie kampanią reklamową

Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany

A. obustronnie w pełnej kolorystyce
B. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
C. dwustronnie w jednym kolorze
D. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową

Największa szansa na zauważenie reklamy w gazecie występuje

A. w prawym dolnym rogu
B. w prawym górnym rogu
C. w lewym górnym rogu
D. w lewym dolnym rogu