Filtrowanie pytań
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Druk fleksograficzny
B. Rotograwiura
C. Światłodruk
D. Termotransfer
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się nośnik reklamy mający postać szklanej rurki wypełnionej gazem szlachetnym, który został przedstawiony na rysunku?

A. Telebim.
B. Ekran LED.
C. Kaseton.
D. Neon.
Zarządzanie kampanią reklamową
W tabeli przedstawiono cztery przykładowe rekordy z bazy danych o klientach. Które działanie należy podjąć, aby można było efektywniej z niej korzystać?
| ID | Nazwa firmy | Imię i Nazwisko | Adres | Następny kontakt |
|---|---|---|---|---|
| 1.2 | PHU Zośka | Zosia Knutowska | Warszawa | - |
| A8 | Sklep Adam | Jan Kowalski | Warszawa ul. Kosmiczna 36 a | za tydzień |
| 1 | PHU | Beata Adamiak | Poznań ul. Żółta 21 | 24.08.2014 |
| 2 | PHU | Adam Adamiak | Myszków | za 8 dni |
A. Usunięcie niektórych pól.
B. Zmianę formatowania.
C. Standaryzację zapisów.
D. Podział bazy na grupy.
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zarządza bazą danych klientów w arkuszu kalkulacyjnym. Które z poniższych działań można wykonać tylko po włączeniu autofiltra?
A. Usuwanie powiązanych danych.
B. Wyszukanie adresu klienta wśród danych adresowych.
C. Edytowanie informacji o kliencie.
D. Wprowadzanie zmian do danych klienta.
Zarządzanie kampanią reklamową
Do czego służy program komputerowy, którego okno dialogowe zostało przedstawione na rysunku?

A. Montażu wideo.
B. Przygotowywania publikacji wielostronicowych.
C. Projektowania animacji.
D. Tworzenia stron internetowych.
Zarządzanie kampanią reklamową
Przygotowanie skondensowanej, zazwyczaj symbolicznej formy wyrażenia wyjątkowej propozycji, mającej na celu wywołanie potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi, polega na stworzeniu
A. spotu reklamowego
B. kampanii reklamowej
C. strategii reklamowej
D. sloganu reklamowego
Zarządzanie kampanią reklamową
Który rodzaj testu otrzymała klientka salonu urody, podczas przeprowadzania badań marketingowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych?
| Proszę podać jeden dowolny wyraz, który przychodzi Pani na myśl po zapoznaniu się ze słowem: | |
| Rzęsy | ................................ |
| Manicure | ................................ |
| Masaż | ................................ |
| Makijaż | ................................ |
A. Test skojarzeń swobodnych.
B. Test skojarzeń kontrolowanych.
C. Test wyobrażeń.
D. Test uzupełnienia zdań.
Zarządzanie kampanią reklamową
Na którym rysunku przedstawiono gradient radialny?

A. C.
B. D.
C. A.
D. B.
Zarządzanie kampanią reklamową
Etykieta produktu spożywczego nie powinna
A. podawać masy netto wyrobu
B. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
C. informować o składnikach użytych do produkcji
D. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji tekst został napisany z wykorzystaniem czcionki

A. jednoelementowej bezszeryfowej
B. jednoelementowej z szeryfami skrytymi
C. dwuelementowej bezszeryfowej
D. dwuelementowej z szeryfami belkowymi
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?
A. Sponsoring
B. Reklama
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz, ile wyniesie koszt wytworzenia 200 sztuk parasoli reklamowych z nadrukiem monochromatycznym.
| Asortyment | Jednostkowy koszt wytworzenia parasola |
|---|---|
| Parasol reklamowy monochromatyczny | 50 zł |
| Parasol reklamowy kolorowy | 80 zł |
| Parasol biały | 72 zł |
A. 1 400 zł
B. 10 000 zł
C. 14 400 zł
D. 1 000 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie usług jednego z dostawców telefonii komórkowej występuje grupa uśmiechniętych, młodych osób, które poruszają się na deskorolkach, ukazując swoją przynależność do subkultury skejtów poprzez swoje zachowanie i styl ubioru. Jakich technik prezentacji reklamy użyto w tym przekazie reklamowym?
A. Styl życia, demonstracja, humor
B. Demonstracja, animacja, fantazja
C. Dowód naukowy, demonstracja, humor
D. Rekomendacja, styl życia, dowód naukowy
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wniosków wyciągniętych na podstawie graficznej prezentacji wyników badania wydatków reklamowych jest prawdziwy?

A. Najmniejszy relatywny spadek wydatków na reklamę zanotowało kino.
B. Jedynym medium, które zanotowało wzrost wydatków na reklamę jest Internet.
C. Wydatki na reklamę w Internecie są w obydwu latach mniejsze niż wydatki na reklamę w telewizji.
D. Udział wydatków na reklamę zewnętrzną uległ obniżeniu w stosunku do poprzedniego roku.
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby sprostać oczekiwaniom każdego z klientów przez dostosowanie oferty, cen, promocji oraz metod dystrybucji do ich specyficznych potrzeb, należy wdrożyć strategię
A. standaryzacji.
B. tworzenia.
C. zmiany.
D. personalizacji.
Zarządzanie kampanią reklamową
Rysunek przedstawia rodzaje stoisk targowych. Jaki rodzaj stoisk oznaczono numerem 1?

A. Wyspowe.
B. Pasażowe.
C. Półwyspowe.
D. Narożne.
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?
A. Rozproszenia.
B. Osobistości znane.
C. Zwierzenia.
D. Braki.
PGF.08 Pytanie 1018
Zarządzanie kampanią reklamową
Zamieszczony fragment formularza dokumentu to część

A. briefu reklamowego.
B. media planu.
C. briefu kreatywnego.
D. flowchartu.
Zarządzanie kampanią reklamową
W której umowie może wystąpić zapis podany w ramce?
| § 3 Zamawiający zleca, a Agencja reklamowa zobowiązuje się świadczyć na zasadach określonych w Umowie usługi w zakresie PR. |
A. Zlecenie.
B. O pracę na okres próbny.
C. O dzieło.
D. O pracę na czas określony.
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa planuje umieścić plakaty w wiatkach przystankowych komunikacji miejskiej. Który typ reklamy powinna wybrać?
A. Diapazon
B. Billboard
C. Freeboard
D. Citylight
Zarządzanie kampanią reklamową
Forma reklamy, jaką stanowią french door oraz french gate, to
A. prasowa
B. radiowa
C. telewizyjna
D. zewnętrzna
Zarządzanie kampanią reklamową
Biuro reklamowe ustala ceny swoich towarów poniżej kosztów wytworzenia, co wskazuje na zastosowanie strategii cenowej
A. dumpingu
B. skimmingu
C. dominacji
D. przejęcia
Zarządzanie kampanią reklamową
Model interakcji reklamy, który obejmuje etapy: przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie ciekawości, wywołanie chęci posiadania i dokonania zakupu to
A. Model DIPADA
B. Model DAGMAR
C. Model AIDA
D. Model ANSOFFA
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym krokiem w tworzeniu hiperłącza w prezentacji w programie Power Point jest
A. wybranie tekstu lub obiektu, który ma pełnić rolę hiperłącza
B. zastosowanie narzędzi do formatowania
C. zastosowanie narzędzi do przejścia
D. wybranie lokalizacji docelowej w edytowanym dokumencie
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju reklamy powinno się użyć w początkowej fazie wprowadzania nowych produktów na rynek?
A. Nakłaniającej
B. Konkurencyjnej
C. Informacyjnej
D. Przypominającej
PGF.08 Pytanie 1026
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama wyborcza jest najbardziej powszechną formą reklamy politycznej, której głównym celem jest
A. walka z wykluczeniem społecznym.
B. budowanie wizerunku polityków.
C. kreowanie przejrzystości działań polityków.
D. wskazanie problemu korupcji w instytucjach publicznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
W której reklamie wykorzystano mechanizm wywierania wpływu na innych ludzi, określany jako "społeczny dowód słuszności"?

A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Zarządzanie kampanią reklamową
Który typ reklamy należy zastosować dla produktów wprowadzanych na rynek?
A. Przypominającą.
B. Konkurencyjną.
C. Informacyjną.
D. Nakłaniającą.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Cena brutto kubka reklamowego wraz z nadrukiem wynosi 9,84 zł. Ile wynosi cena netto tego kubka, jeżeli stawka podatku VAT wynosi 23%?
A. 9,00 zł
B. 7,58 zł
C. 12,10 zł
D. 8,00 zł
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie promocji konsumenckiej w formie służy do budowania lojalności klientów w salonie samochodowym
A. premii za sprzedaż
B. rozszerzonej gwarancji
C. spotkania doradczego
D. jednorazowego prezentu
Zarządzanie kampanią reklamową
Przedstawiona grafika jest formą prezentacji informacji zwaną

A. infografiką.
B. diagramem Venna.
C. diagramem Grotriana.
D. ideogramem.
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium podstawowe powinna wybrać agencja, jeżeli zleceniodawca chce, aby cechowało się ono niskim kosztem dotarcia do pojedynczej osoby, bardzo dużym zasięgiem oraz najbardziej atrakcyjną formą przekazu?
A. Przesyłkę reklamową
B. Telewizję
C. Czasopismo
D. Prasę codzienną
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego
A. bezpośredni
B. innowacyjny
C. pośredni
D. klasyczny
Zarządzanie kampanią reklamową
Formatem zapisu grafiki rastrowej nie jest jaki?
A. GIF
B. JPEG
C. PNG
D. SWF
Zarządzanie kampanią reklamową
Którego pytania brakuje w zamieszczonym modelu strategicznego planowania mediów Stephena Kinga?

A. Czy zbliżamy się do celu?
B. Czy założenia kampanii są odpowiednie?
C. Czy potrafimy wyliczyć zyski?
D. Czy doszliśmy do konsensusu?
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?
A. Repetycja
B. Porównanie
C. Oksymoron
D. Aliteracja
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji
| Liczba dotychczasowych kontaktów | Data | Wartość zakupu | Informacje o przesłanej ofercie |
|---|
A. psychograficznych.
B. geograficznych.
C. historycznych.
D. demograficznych.
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu w aplikacjach komputerowych stosuje się technikę morphingu?
A. Zajmowania się analizą danych liczbowych
B. Produkcji animacji
C. Poprawy dźwięku
D. Zmiany w tekście
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy klienci firmy to bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej), to najskuteczniejszą metodą dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie
A. przesyłki pocztowej
B. e-mailingu
C. katalogu
D. wrzutki
PGF.08 Pytanie 1040
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie marketingowe, którego kluczowym zastosowaniem jest kształtowanie wizerunku firmy, określa się jako
A. public relations
B. sponsoringiem
C. publicity
D. reklamą