Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowe hasło powinno

A. zawierać grafikę w tle
B. być długie i rymowane
C. obejmować od 3 do 7 zdań
D. być krótkie i liczyć od 3 do 7 wyrazów
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?

A. Opracowanie systemu szybkiego wyszukiwania
B. Zaprojektowanie algorytmu wyszukiwania i filtrowania danych
C. Określenie precyzyjnego celu, do którego będzie służyć baza danych
D. Podpisanie umowy z pracownikiem agencji na stworzenie bazy
PGF.08 Pytanie 1 003
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą pozytywną reklamy zewnętrznej jest

A. przedstawienie wszystkich właściwości towaru
B. zastosowanie wielu kolorów
C. prosta forma przekazu
D. wykorzystanie wizerunku znanej osobistości
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową

Czy logo Piłkarskiej Ligi Mistrzów można zastosować na opakowaniu produktu w ramach umowy sponsorshipowej?

A. osobisty
B. sektorowy
C. wzajemny
D. emblematowy
PGF.08 Pytanie 1 005
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu stosuje się justowanie?

A. do wyrównania tekstu względem marginesów
B. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
C. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
D. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. współpraca marketingowa
B. koncentracja marketingowa
C. połączenie
D. franczyza
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych programów pozwala na stworzenie bazy danych klientów, w której możliwe jest automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?

A. Microsoft Office Publisher
B. ABC Amber Text Converter
C. Adobe Reader
D. Microsoft Office Access
PGF.08 Pytanie 1 008
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie

A. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
B. umieszczenie reklamy na billboardach
C. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
D. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób nowocześnie zaprezentować ofertę dla młodzieży, biorąc pod uwagę ich zamiłowanie do korzystania ze smartfonów?

A. Zastosowując kody PKD
B. Wykorzystując system CRM
C. Wykorzystując kody QR
D. Używając systemu TQM
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. brief reklamowy
B. system identyfikacji wizualnej
C. szczegółowy media plan
D. system zarządzania strategicznego
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową

W stacji radiowej emitowano reklamę o treści:
"Piekarnia działa w nocy. Latarnia morska funkcjonuje w nocy. Poduszka działa w nocy. Ja pracuję w nocy. Dobre. OC również działa w nocy. Dlatego w Autona5 w ramach OC mogę skorzystać z programu Pomoc 24 - zawsze gdy potrzebuję wsparcia. Sprawdź nową jakość Autona5. Zadzwoń 77 XXXXXXXX lub odwiedź stronę XXXXX.pl. Autona5. Więcej za mniej." Jakiego rodzaju tekstem jest to przykład?

A. komunikat
B. audycja
C. monolog
D. wiersz reklamowy
PGF.07 Pytanie 1 012
Wykonywanie przekazu reklamow…

W planowaniu strategicznym przekazu reklamowego powinno się

A. zróżnicować hasła reklamowe dla przekazania wielu treści w zależności od mediów
B. zróżnicować kolorystykę przekazu, aby klient odbierał pozytywnie reklamowany produkt
C. stworzyć spójną kolorystykę wszystkich środków reklamowych
D. dążyć do maksymalnego skrócenia trwania kampanii reklamowej, aby zaoszczędzić pieniądze
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową

Faza kampanii reklamowej, w której opracowuje się sposoby i techniki komunikacji wizualnej oraz dźwiękowej, nosi nazwę

A. media briefu
B. briefu strategicznego
C. media planu
D. briefu kreatywnego
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową

"Poznaj smak Raju" to przykład jakiego typu sloganu?

A. pytającego
B. humorystycznego
C. deklracyjnego
D. budzącego ciekawość
PGF.08 Pytanie 1 015
Zarządzanie kampanią reklamową

Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są

A. początkowe i końcowe sekcje regałów
B. dolne regały
C. obszary słabiej oświetlone
D. narożne miejsca w sklepach
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?

A. Dojne krowy
B. Znaki zapytania
C. Gwiazdy
D. Psy
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię marketingową dla młodych ludzi, którzy nie tylko będą odbiorcami komunikatu, ale także aktywnie wezmą udział w działaniach promocyjnych firmy, należy zastosować

A. fanpage firmy na portalu społecznościowym
B. ogłoszenie reklamowe w czasopismach młodzieżowych
C. promocję w internecie
D. reklamę telewizyjną
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową

Termin "e-Media Relations" odnosi się do

A. kontaktowania się z dziennikarzami
B. relacji z mediami w Internecie
C. pozyskiwania informacji o klientach przez Internet
D. użytkowania poczty elektronicznej
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka będzie całkowita cena brutto za 2 500 egzemplarzy ulotek w formacie A5, jeśli agencja dodaje 15% narzuty, cena netto jednostkowa wynosi 0,30 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 750,00 zł
B. 1 060,88 zł
C. 250,00 zł
D. 875,25 zł
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma wprowadza na rynek złożony produkt, który ma wiele istotnych parametrów technicznych. Zadaniem agencji reklamowej jest wskazanie medium, które umożliwia precyzyjne i jasne przedstawienie tych parametrów. Optymalnie można to zrealizować za pomocą reklamy

A. prasowej
B. radiowej
C. telewizyjnej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamowym materiale informacyjnym, gdzie powinny znajdować się śródtytuły?

A. w lewym dolnym rogu publikacji
B. pod tekstem
C. w prawym dolnym rogu publikacji
D. nad tekstem
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową

Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku

A. globalnym
B. regionalnym
C. ogólnokrajowym
D. lokalnym
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową

Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się

A. demonstrację
B. rekomendację
C. kawałek życia
D. styl życia
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy może być pokrywany z części budżetu reklamowego nazywanej above the line?

A. Projekcja przed filmem w kinie
B. Prezentacja w punkcie sprzedaży
C. Katalog branżowy
D. Udział w wystawach branżowych
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby wydrukować ograniczoną liczbę wizytówek, należy zastosować

A. sitodruk.
B. wklęsłodruk.
C. drukarnię tampondrukową.
D. drukarkę cyfrową.
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która odnosi się do kampanii ATL, nie powinna obejmować działań promocyjnych przy użyciu

A. telewizji
B. folderów
C. billboardów
D. prasy
PGF.08 Pytanie 1 027
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama stworzona w formie elektronicznej została dostarczona klientowi do zatwierdzenia w postaci pliku z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych formatów reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Reklama telewizyjna
B. Wizualizacja komputerowa
C. Reklama radiowa
D. Plakat w dużych rozmiarach
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?

A. Teleturnieje i gry
B. Programy naukowe
C. Filmy fabularne
D. Programy dla dzieci
PGF.08 Pytanie 1 029
Zarządzanie kampanią reklamową

Wydruk próbny realizowany bez zastosowania klisz, przeprowadzony w drukarni offsetowej w celu weryfikacji kolorystyki przed właściwym drukiem, mający na celu pokazanie go klientowi do zatwierdzenia, to

A. proof cyfrowy
B. proof analogowy
C. preset
D. posttest
PGF.08 Pytanie 1 030
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?

A. Copywriting
B. Naming
C. Marketing szeptany
D. Marketing kreatywny
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak można by ulepszyć obsługę klientów?

A. półzamkniętym
B. zamkniętym
C. otwartym
D. półotwartym
PGF.07 Pytanie 1 032
Wykonywanie przekazu reklamow…

Która grupa cech predysponuje pracownika do pracy w dziale obsługi klienta?

A. Wyższe wykształcenie, dyspozycyjność, używanie branżowego słownictwa
B. Umiejętność pracy pod presją, podejmowanie kontrowersyjnych decyzji
C. Znajomość języka obcego, apodyktyczna osobowość, miła aparycja
D. Uprzejmość, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność słuchania
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową

Bodźce generowane przez wnętrze sklepu (obrazy, dźwięki, zapachy), postrzegane i interpretowane przez klienta, klasyfikowane są jako

A. standów reklamowych
B. merchandisingu
C. pozycjonowania
D. standaryzacji sklepu
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. CMYK
B. Lab
C. HSB
D. RGB
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową

W którym z modeli oddziaływania reklam na klientów następuje zwrócenie uwagi na produkt, budowanie zainteresowania jego cechami, wzbudzanie pragnienia posiadania oraz motywowanie do podjęcia działania?

A. AIDA
B. DAGMAR
C. DIPADA
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?

A. Silne strony
B. Ryzyka
C. Możliwości
D. Słabe strony
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. związana z konfiskatą aktywów firmy
B. do 5 lat pozbawienia wolności
C. do 10 lat pozbawienia wolności
D. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
PGF.08 Pytanie 1 038
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 378,23 zł
C. 223,00 zł
D. 86,85 zł
PGF.08 Pytanie 1 039
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda, w której "mechanizm koncentruje się na wymaganiach jednostki dotyczących konkretnych produktów i usług praktycznych. Mechanizm akcentuje właściwości oraz cechy produktów i usług", określana jest jako metoda

A. odwołania moralnego
B. odwołania emocjonalnego
C. odwołania racjonalnego
D. odwołania przygodowego
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są

A. kody QR
B. reklamy display
C. voice mailing
D. referral marketing