Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1 001
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą tego medium reklamowego jest między innymi brak ulotności przekazu. Dotyczy to reklamy

A. kinowej.
B. radiowej.
C. telewizyjnej.
D. prasowej.
PGF.08 Pytanie 1 002
Zarządzanie kampanią reklamową

Dżinglem nazywa się

A. piosenkę reklamową.
B. insert prasowy.
C. spot reklamowy.
D. drobne ogłoszenie.
PGF.08 Pytanie 1 003
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się układ graficzny reklamy prasowej?

A. Master.
B. Insert.
C. Layout.
D. Betcam.
PGF.08 Pytanie 1 004
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się element przedstawiony na rysunku

Ilustracja do pytania 4
A. Stand.
B. Display.
C. Wobbler.
D. Dangler.
PGF.08 Pytanie 1 005
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem tego stylu negocjacji jest utrzymanie dobrych relacji z partnerem w długim czasie, a negocjujący świadomie rezygnuje z części własnych celów. Taki styl często prowadzi do rezultatu "wygrany-przegrany". Jest to styl

A. dostosowania.
B. unikania.
C. kompromisu.
D. dominacji.
PGF.08 Pytanie 1 006
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie prowadzonych negocjacji zostaje wypracowane porozumienie tworzące nową, korzystną dla obu stron jakość. Jest to styl negocjacji

A. dostosowania się.
B. ntegratywnych.
C. agresywnych.
D. uległych.
PGF.08 Pytanie 1 007
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie cena brutto materiałów reklamowych, jeśli wartość netto wynosi 1 250,00 zł, a stawka podatku VAT wynosi 8%?

A. 1 537,50 zł
B. 1 150,00 zł
C. 962,50 zł
D. 1 350,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 008
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie wartość brutto materiałów POS, jeżeli klient zapłacił 15 000 zł netto (VAT 23%)?

A. 11 550,00 zł
B. 12 195,00 zł
C. 15 023,00 zł
D. 18 450,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 009
Zarządzanie kampanią reklamową

Do mediów typu ATL nie należy

A. telewizja.
B. radio.
C. prasa.
D. broszura.
PGF.08 Pytanie 1 010
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki procent budżetu firma LED przeznaczyła w roku 2015 na reklamę wydawniczą?

Ilustracja do pytania 10
A. 41%
B. 69%
C. 22%
D. 19%
PGF.08 Pytanie 1 011
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych przedstawionych na wykresie wskaż, dla którego medium przewiduje się największy spadek (wyrażony w punktach procentowych) udziału w globalnych wydatkach w roku 2017 w stosunku do roku 2014.

Ilustracja do pytania 11
A. Dzienniki.
B. Telewizja.
C. Magazyny.
D. Internet.
PGF.08 Pytanie 1 012
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ma za zadanie przygotować ofertę handlową dla producenta sprzętu do nurkowania. W tym celu dokonała analizy rynku biorąc pod uwagę: styl życia, osobowość i zainteresowania konsumentów wchodzących w skład grupy docelowej. Jaki rodzaj kryteriów zastosowała agencja?

A. Psychograficzne.
B. Ekonomiczne.
C. Behawioralne.
D. Demograficzne.
PGF.08 Pytanie 1 013
Zarządzanie kampanią reklamową

Z jakim rodzajem konkurencji mamy do czynienia, jeśli na rynku występuje duża liczba przedsiębiorstw o niewielkim udziale w rynku, niemających większego wpływu na kształtowanie cen rynkowych?

A. Konkurencją monopolistyczną.
B. Oligopolem.
C. Monopolem.
D. Konkurencją doskonałą.
PGF.08 Pytanie 1 014
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje zamówienie na projekt opakowania soku owocowego dla dzieci. W tym celu zamierza rozpoznać oczekiwania klientów, przeprowadzając wywiady techniką CAWI. Którą ankietę powinna zastosować agencja?

A. Audytoryjną.
B. Telefoniczną.
C. Internetową.
D. Opakowaniową.
PGF.08 Pytanie 1 015
Zarządzanie kampanią reklamową

W skład rozszerzonej formuły 7P, oprócz tradycyjnej mieszanki marketingowej 4P, wchodzą także następujące elementy:

A. jakość, świadectwo materialne, procesy.
B. ludzie, procesy, świadectwo materialne.
C. ludzie, procesy, jakość.
D. świadectwo materialne, ludzie, jakość.
PGF.08 Pytanie 1 016
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa po dokonaniu analizy rynku doradziła firmie korzystającej z jej usług skierowanie promocji swoich produktów bezpośrednio do finalnych nabywców. Agencja zaleciła zastosowanie

A. penetracji rynku.
B. strategii push.
C. strategii pull.
D. merchandisingu.
PGF.08 Pytanie 1 017
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej dokonano analizy portfelowej BCG. Do której grupy należą produkty Y?

Ilustracja do pytania 17
A. Do dojnych krów.
B. Do gwiazd.
C. Do psów.
D. Do znaków zapytania.
PGF.08 Pytanie 1 018
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wykres przedstawia cykl życia produktu modernizowanego co pewien czas, co wpływa pozytywnie na wyniki sprzedaży?

Ilustracja do pytania 18
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 019
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wysyłając ofertę handlową do firmy, dołączyła do niej teczkę z pracami grafików oraz przykłady dotychczas zrealizowanych projektów, które pozwolą ocenić przyszłym klientom kreatywność zespołu oraz styl i różnorodność wykonywanych usług. Jak nazywa się załącznik, zawarty w ofercie?

A. Portfolio.
B. Case study.
C. Layout.
D. Brief kreatywny.
PGF.08 Pytanie 1 020
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma produkcyjna, aby zachęcić swoich potencjalnych klientów do zakupów, chce aby mogli oni usłyszeć spójny komunikat w wielu różnych mediach: zobaczyć spot w telewizji, otrzymać katalog i odebrać komunikat przez pocztę elektroniczną. Którą strategię powinna zaproponować agencja reklamowa w ofercie handlowej dla tej firmy?

A. TTL (Marketing zintegrowany Through The Line).
B. BTL (Below The Line).
C. ATL (Above The Line).
D. SLB (Stąy Look Buy).
PGF.08 Pytanie 1 021
Zarządzanie kampanią reklamową

Który element w załączonym fragmencie oferty handlowej, przygotowanej zgodnie z modelem AIDA, ma przyciągnąć uwagę?

Ilustracja do pytania 21
A. Logo agencji reklamowej.
B. Tytuł dokumentu.
C. Dane adresowe agencji.
D. Dane adresata oferty.
PGF.08 Pytanie 1 022
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeżeli cena brutto spotu reklamowego o długości 15 sekund wyświetlanego w pętli 5 minutowej na ekranach LCD w centrum miasta wynosi 2 583,00 zł, to ile wynosi jego cena netto (stawka VAT 23%)?

A. 483,00 zł
B. 594,09 zł
C. 1 988,91 zł
D. 2 100,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 023
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zajmująca się sprzedażą reklamy zewnętrznej obniżyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, czyli o

A. 20%
B. 80%
C. 60%
D. 40%
PGF.08 Pytanie 1 024
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa ustalając cenę billboardu zastosowała metodę kosztową, biorąc pod uwagę pozycje umieszczone w załączonej tabeli. Agencja pobiera z tytułu swoich usług marżę w wysokości 30%. Jaka powinna być cena netto billboardu?

Ilustracja do pytania 24
A. 102,00 zł
B. 238,00 zł
C. 340,00 zł
D. 442,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 025
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przygotowała dla firmy X ofertę kalendarzy reklamowych. Wartość oferty wynosi 1500,00 zł netto plus podatek VAT w wysokości 23%. Kontrahentowi przysługuje rabat w wysokości 4% od wartości netto oferty. Jaka powinna być ostateczna kwota brutto całego zamówienia po uwzględnieniu rabatu?

A. 1 460,00 zł
B. 1 771,20 zł
C. 1 918,80 zł
D. 1 845,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 026
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient agencji reklamowej złożył zamówienie na 550 sztuk długopisów reklamowych, na których z dwóch stron chciałby wygrawerować logo i adres firmy. Na podstawie załączonego cennika ustal wartość netto tego zamówienia.

Ilustracja do pytania 26
A. 825,00 zł
B. 1 045,00 zł
C. 935,00 zł
D. 770,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 027
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych programów służy przede wszystkim do przygotowywania prezentacji i pokazu slajdów?

A. Adobe Acrobat
B. Power Point
C. Movie Maker
D. Flash Player
PGF.08 Pytanie 1 028
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.

Ilustracja do pytania 28
A. 338,25 zł
B. 264,45 zł
C. 209,10 zł
D. 170,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 029
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych systemów informatycznych wspomaga zarządzanie kontaktami z klientami?

A. CRM
B. POSM
C. POP
D. POS
PGF.08 Pytanie 1 030
Zarządzanie kampanią reklamową

W jaki sposób pracownik agencji reklamowej powinien postępować z klientem, który często zmienia temat i sprawia wrażenie osoby, która nie wie czego potrzebuje?

A. Okazać klientowi zniecierpliwienie.
B. Powracać do głównego tematu rozmowy.
C. Podejmować dyskusje na każdy temat.
D. Zignorować klienta.
PGF.08 Pytanie 1 031
Zarządzanie kampanią reklamową

Konsumenci, którzy jako pierwsi akceptują pojawiające się na rynku nowości i podejmują ryzyko zakupu, to

A. wcześni naśladowcy.
B. wczesna większość.
C. adaptatorzy.
D. pionierzy.
PGF.08 Pytanie 1 032
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas rozmowy sprzedażowej według pro klienckiego modelu sprzedaży, niezależnie od długości jej trwania, najwięcej czasu powinno poświęcić się na

A. Etap II. Zbieranie informacji i uświadamianie potrzeb.
B. Etap IV. Zamknięcie sprzedaży i utwierdzenie klienta w decyzji.
C. Etap III. Prezentacja produktu i korzyści.
D. Etap I. Wzbudzenie zaufania.
PGF.08 Pytanie 1 033
Zarządzanie kampanią reklamową

Dla którego etapu telefonicznej rozmowy handlowej charakterystyczne są sformułowania podane w ramce?

Ilustracja do pytania 33
A. Powitania.
B. Zakończenia sprzedaży.
C. Wywarcia pozytywnego wrażenia.
D. Przedstawienia oferty.
PGF.08 Pytanie 1 034
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej prezentując ofertę produktów reklamowych zadaje, klientowi pytania alternatywne, które prowadzą do zawężenia tematu rozmowy, dają klientowi co najmniej dwie opcje do wyboru i pomagają w podjęciu ostatecznej decyzji. Wskaż, które z pytań jest alternatywne.

A. Interesuje Pana szyld podświetlany czy kaseton świetlny?
B. Co Pani sądzi o reklamie w Internecie?
C. Chciałby Pan zareklamować się w Telewizji Regionalnej?
D. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
PGF.08 Pytanie 1 035
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z pokazanych na rysunkach urządzeń jest najbardziej przydatne do prezentacji oferty produktów reklamowych na spotkaniu z potencjalnym klientem?

Ilustracja do pytania 35
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1 036
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przy rozliczaniu reklamy internetowej pobiera opłatę za pojedyncze klikniecie w baner. Którą metodę rozliczeń stosuje?

A. CPL
B. CPC
C. CPS
D. CPA
PGF.08 Pytanie 1 037
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?

Ilustracja do pytania 37
A. 14 stycznia 2017 r.
B. 16 stycznia 2017 r.
C. 13 stycznia 2017 r.
D. 15 stycznia 2017 r.
PGF.08 Pytanie 1 038
Zarządzanie kampanią reklamową

Prezentując ofertę sprzedażową, pracownik agencji powinien być przyjaźnie nastawiony do klienta. Którą z pokazanych na rysunkach postaw powinien przyjąć?

Ilustracja do pytania 38
A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
PGF.08 Pytanie 1 039
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?

Ilustracja do pytania 39
A. Cen kompensacyjnych.
B. Cen wygodnych.
C. Cen wiązanych.
D. Linii cenowej.
PGF.08 Pytanie 1 040
Zarządzanie kampanią reklamową

Który pracownik agencji reklamowej zajmuje się zakupem mediów na potrzeby kampanii reklamowych i dokumentowaniem wydatków ponoszonych na media?

A. Media planner.
B. Account manager.
C. Account supervisor.
D. Media buyer.