Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową
A. Studium przypadku.
B. Portfolio.
C. Brief kreatywny
D. Układ.
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie elementy wykorzystuje radio jako medium reklamowe w swoim przekazie?
A. animację oraz słowo
B. dźwięk i słowo
C. obraz oraz tekst
D. słowo i grafikę
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych plików przechowuje grafikę w formacie wektorowym?
A. Linia.gif
B. Kwadrat.bmp
C. Pasek.cdr
D. Okrąg.jpg
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową
Osobę, która ma swoje zdanie i potrafi wyrażać emocje oraz postawy w sposób nieprzekraczający granic prawa i dobrych obyczajów, charakteryzuje
A. agresywność
B. asertywność
C. ostrożność
D. powściągliwość
PGF.08 Pytanie 1 045
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest
A. ustawa o ochronie danych osobowych
B. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
D. ustawa o ochronie baz danych
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
A. transferem danych
B. przetwarzaniem danych
C. przekształcaniem danych
D. organizowaniem danych
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową
Która stacja radiowa odnotowała najwyższy wzrost słuchalności w drugim kwartale 2022 roku?

A. Stacja radiowa Y
B. Stacja radiowa X
C. Stacja radiowa Z
D. Stacja radiowa Q
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa planuje umieścić plakaty w wiatkach przystankowych komunikacji miejskiej. Który typ reklamy powinna wybrać?
A. Diapazon
B. Citylight
C. Freeboard
D. Billboard
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się dokument, który jest odpowiedzią agencji reklamowej na marketingowy brief klienta?
A. brief reklamowy
B. brief kreatywny
C. debrief reklamowy
D. debrief strategiczny
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie badanie marketingowe polega na wywołaniu konkretnego zjawiska i jego analizie w warunkach kontrolowanych?
A. Próba
B. Obserwacja
C. Wywiad
D. Eksperyment
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?
A. numer identyfikacji podatkowej.
B. stawka VAT.
C. kod PKWiU.
D. numer dokumentu.
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który złożył zamówienie na projekt i wykonanie reklamy na samochód dostawczy, zgłosił się do agencji z reklamacją. Uważa, że po tygodniu użytkowania kolory zbladły, a w niektórych miejscach folia się odkleiła. Jakie powinno być pierwsze działanie pracownika agencji w takiej sytuacji?
A. zapewnić klienta o doskonałej jakości oferowanych produktów
B. poinformować, że agencja nie jest producentem folii i nie ma możliwości przyjęcia reklamacji
C. stwierdzić, że to nie jest możliwe, ponieważ nie było wcześniej takich zgłoszeń
D. potwierdzić wszystkie obiektywne dane przekazane przez klienta
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office jest najskuteczniejszy do przeprowadzania obliczeń oraz tworzenia wykresów?
A. Word
B. Access
C. Excel
D. Power Point
PGF.07 Pytanie 1 054
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

A. Na ilustracji 3
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 4
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową
Który sposób prowadzenia prezentacji umożliwia nawiązanie kontaktu między prezenterem a słuchaczami w przyjemnej atmosferze?
A. Przyjazny, skupiony na odbiorcach
B. Dominujący, skupiony na odbiorcach
C. Dominujący, skupiony na sobie
D. Przyjazny, skupiony na sobie
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową
Podaj powierzchnię freeboardu, którą powinny zajmować widoczne oraz czytelne komunikaty ostrzegające przed szkodliwością spożycia alkoholu lub informujące o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, aby reklama była zgodna z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi?

A. 18,00 m2
B. 7,20 m2
C. 14,40 m2
D. 21,60 m2
PGF.08 Pytanie 1 057
Zarządzanie kampanią reklamową
Rozważając zalecenia strategiczne dotyczące usług reklamowych oferowanych przez agencję, w kolumnie związanej z netto przepływami pieniężnymi znajduje się zapis: "wysoka nadwyżka umożliwiająca finansowanie innych usług". Do jakiej kategorii z macierzy BCG to się odnosi?
A. dojne krowy
B. znaki zapytania
C. gwiazdy
D. psy
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby móc rejestrować zamówienia, zarządzać bazą klientów, ustalać oferty oraz prowadzić sprzedaż, konieczne jest utworzenie bazy danych o typie
A. analitycznym
B. operacyjnym
C. strategicznym
D. komunikacyjnym
PGF.07 Pytanie 1 059
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przedstawiony na ilustracji obiekt graficzny jest przykładem zastosowania

A. renderowania obiektów
B. teksturowania obiektów
C. grafiki rastrowej
D. grafiki 3D
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową
Sprzedawca oferujący produkty i usługi reklamowe musi zdawać sobie sprawę, że zasady dotyczące umieszczania reklamy zewnętrznej w pobliżu pasa drogowego są określone przez prawo
A. handlowe
B. budowlane
C. cywilne
D. gospodarcze
PGF.08 Pytanie 1 061
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie środki poetyckie zastosowano w haśle Śpiesz się powoli?
A. Oksymoron
B. Repetycja
C. Aliteracja
D. Porównanie
PGF.07 Pytanie 1 062
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonego w ramce opisu?
A. JPG
B. CDR
C. DOC
D. PDF
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem procesu zakupu jest
A. zbieranie informacji
B. podjęcie decyzji o zakupie
C. uświadomienie potrzeby
D. porównawcza ocena
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową
Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?
A. HLS
B. HEX
C. CMYK
D. RGB
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową
Narzędzie marketingowe, którego kluczowym zastosowaniem jest kształtowanie wizerunku firmy, określa się jako
A. sponsoringiem
B. reklamą
C. public relations
D. publicity
PGF.08 Pytanie 1 066
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii
A. okresowej
B. ciągłej
C. pulsacyjnej
D. równomiernego rozkładu
PGF.08 Pytanie 1 067
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy
A. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
B. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
C. o swobodzie działalności gospodarczej
D. o podpisie elektronicznym
PGF.07 Pytanie 1 068
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który zestaw odpowiedzi charakteryzuje budowę zamieszczonego logo?

A. X: tagline, Y: logotyp
B. X: logotyp, Y: sygnet
C. X: sygnet, Y: tagline
D. X: sygnet, Y: logotyp
PGF.08 Pytanie 1 069
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.
Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?
A. Łagodny
B. Twardy
C. Merytoryczny
D. Kompromisowy
PGF.08 Pytanie 1 070
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię dystrybucji powinien wybrać producent sprzętu AGD z tzw. średniej klasy cenowej?
A. Selektywną
B. Wyłączną
C. Ekskluzywną
D. Intensywną
PGF.07 Pytanie 1 071
Wykonywanie przekazu reklamow…
Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować
A. druk offsetowy
B. druk cyfrowy
C. tampondruk
D. fleksografię
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy
A. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
B. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
C. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
D. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
PGF.08 Pytanie 1 073
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby uzyskać szeroki zasięg kampanii reklamowej w danej grupie docelowej, należy zastosować cel
A. marketingowy
B. reklamowy
C. medialny
D. wizerunkowy
PGF.07 Pytanie 1 074
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?
A. Filtrowanie
B. Sortowanie
C. Grupowanie
D. Kompilacja
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z nowoczesnym modelem, ostatnią fazą aspektu sprzedaży jest
A. wywołanie zainteresowania
B. zamknięcie obsługi
C. ocena wartości klienta
D. potwierdzenie obsługi
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką kategorię czynników z analizy SWOT przedsiębiorstwa reprezentują wysokie kompetencje pracowników tej organizacji?
A. Mocne strony
B. Zagrożenia
C. Słabe strony
D. Szanse
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?
A. ogłoszenie w codziennej gazecie
B. reklama w witrynach biur podróży
C. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
D. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc kampanię reklamową, nie uwzględnia się informacji o
A. przyjętym budżecie reklamowym
B. osiągniętej efektywności kampanii
C. odbiorcach
D. założonych celach
PGF.08 Pytanie 1 079
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownicy zespołu obsługi klienta w agencji reklamowej powinni podczas spotkania z potencjalnym klientem zrealizować prezentację multimedialną w trybie on-line. Który z poniższych programów pozwoli na opracowanie oraz przeprowadzenie takiej prezentacji?
A. Microsoft Office PowerPoint
B. Prezi
C. Adobe InDesign
D. Corel Draw
PGF.07 Pytanie 1 080
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się
A. niedopuszczalnych modyfikacji
B. paserów formatowania
C. użytej typografii
D. alternatywnej wersji znaku