Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym krokiem w procesie dokonywania zakupowych decyzji przez klientów jest

A. zapoznanie się z ofertą w ulotce reklamowej
B. ocena opcji
C. analiza porównawcza
D. uświadomienie potrzeby
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową

Tworzenie reklamy z uwzględnieniem wizualnej ścieżki postrzegania, polegającej na układzie elementów w formie "Z" lub "S", związane jest z zastosowaniem zasady

A. kontrastu
B. harmonii
C. spójności
D. kolejności
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się ostatni element strategii reklamy 6M?

A. Master
B. Measurement
C. Mailing
D. Morfing
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszą metodą wykonania nadruku na 50 torbach reklamowych z bawełny jest

A. sitodruk
B. offset
C. fleksografia
D. rotograwiura
PGF.08 Pytanie 1 045
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA prowadzi sprzedaż olejków do opalania, które są produktami sezonowymi. Najlepszym sposobem tej firmy na rozłożenie reklamy w czasie jest wykorzystanie kampanii

A. okresowej
B. pulsacyjnej
C. ciągłej
D. równomiernego rozkładu
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma planuje zrealizować kampanię marketingową, wykorzystując reklamy typu BTL. W związku z tym powinna wybrać agencję reklamową, która ma doświadczenie

A. w tworzeniu telewizyjnych spotów reklamowych
B. w planowaniu i zakupie mediów
C. w marketingu bezpośrednim oraz programach lojalnościowych
D. w tworzeniu strategii medialnej
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. prestiżowa
B. skimmingowa
C. dyskontowa
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. dotyczącym szczegółowych zasad lokowania produktów, programy telewizyjne, w których znajdują się lokowane towary, powinny być oznaczone graficznie na początku, na końcu oraz w chwili wznowienia po przerwie reklamowej lub telesprzedaży. Każde takie oznaczenie powinno trwa

A. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
B. nie krócej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
C. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najwyżej 5% powierzchni ekranu
D. nie dłużej niż 4 sekundy i zajmować co najmniej 5% powierzchni ekranu
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową

Waluty zagraniczne oraz inne formy płatności stanowią przedmiot transakcji na rynku

A. finansowym
B. towarów i usług
C. pracy
D. czynników produkcji
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową

Po przeprowadzeniu analizy rynku, agencja reklamowa zasugerowała firmie korzystającej z jej usług, aby skierowała promocję swoich produktów bezpośrednio do końcowych konsumentów. Agencja zaproponowała zastosowanie

A. strategii push
B. strategii pull
C. penetracji rynku
D. merchandisingu
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki cel marketingowy agencja reklamowa ma w odniesieniu do sprzedaży swoich usług w fazie dojrzałości?

A. uzyskanie maksymalnego zysku przy malejącym udziale w rynku
B. ograniczenie wydatków i optymalne wykorzystanie marki agencji
C. wykorzystanie maksymalnego udziału w rynku
D. zbudowanie świadomości dostępności usług
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową

Co należy zrobić podczas udzielania pierwszej pomocy w przypadku omdlenia?

A. zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, oklepywać twarz, przykryć kocem, nie zostawiać bez opieki do momentu odzyskania przytomności
B. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, ułożyć na plecach, ocenić oddech w ciągu 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, a jeśli świadomość nie wraca, wezwać pogotowie, podać lek uspokajający
C. ułożyć poszkodowanego na plecach, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi, nie zostawiać bez opieki
D. ułożyć poszkodowanego na twardym podłożu w pozycji bezpiecznej, zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, kontrolować oddech u poszkodowanego, wezwać pogotowie, nie podawać nic do picia
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych czynności powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności przy tworzeniu baz danych?

A. Określenie precyzyjnego celu, do którego będzie służyć baza danych
B. Opracowanie systemu szybkiego wyszukiwania
C. Zaprojektowanie algorytmu wyszukiwania i filtrowania danych
D. Podpisanie umowy z pracownikiem agencji na stworzenie bazy
PGF.08 Pytanie 1 054
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który nie określa precyzyjnie swojego zamówienia i odnosi się do różnych kwestii w trakcie rozmowy sprzedażowej, jest nazywany klientem

A. problemowym
B. chaotycznym
C. zgodnym
D. osobistym
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje, w których druga strona otrzymuje wyraźne i konkretne żądania, to negocjacje

A. łagodne
B. twarde
C. integratywne
D. miękkie
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową

Po zakończeniu kampanii reklamowej obliczono wskaźnik, który określa relację między osiągniętymi celami reklamowymi a wydatkami na reklamę. Jaki to wskaźnik?

A. efektywności reklamy
B. skuteczności reklamy
C. sprzedaży reklamy
D. zasięgu reklamy
PGF.08 Pytanie 1 057
Zarządzanie kampanią reklamową

Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem

A. organizowaniem danych
B. przetwarzaniem danych
C. przekształcaniem danych
D. transferem danych
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową

W projekcie logotypu zastosowano model barw CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przypisanie wartości cyfrowych do kolorów jest poprawne?

A. C 60, M 20, Y 70, K 30
B. C 70, M 30, Y 20, K 60
C. C 30, M 20, Y 60, K 70
D. C 20, M 60, Y 70, K 30
PGF.08 Pytanie 1 059
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie materiały reklamowe POS, które mają być umieszczone na półce, powinny zostać uwzględnione w zamówieniu od klienta?

A. Bilonownicę
B. Hanger
C. Stand
D. Wobbler
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową

Osobą odpowiedzialną za zakup mediów w firmie reklamowej jest

A. Production Manager
B. Traffic Executive
C. Media Buyer
D. Broadcast Producer
PGF.07 Pytanie 1 061
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

Ilustracja do pytania 21
A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
PGF.08 Pytanie 1 062
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, na podstawie briefu, powinna stworzyć opis grupy docelowej wraz z analizą czynników wpływających, a więc czynników:

A. społecznych, politycznych, prawnych
B. demograficznych, psychologicznych, genetycznych
C. finansowych, psychologicznych, administracyjnych
D. społecznych, ekonomicznych, demograficznych
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument zawierający opis reguł i procedur wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej marki to

A. logograf wizualny
B. księga standardów CI
C. akcydens służbowy
D. typografia firmowa
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową

W realizacji zlecenia dla klienta, agencja reklamowa skorzystała z danych uzyskanych ze strony Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że wykorzystano źródła

A. zewnętrzne wtórne
B. wewnętrzne wtórne
C. wewnętrzne pierwotne
D. zewnętrzne pierwotne
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający propozycję sprzedaży lub zakupu towarów bądź usług, wskazujący na kluczowe warunki przyszłej transakcji kupna-sprzedaży, to

A. umowa
B. brief
C. list przewodni
D. oferta handlowa
PGF.07 Pytanie 1 066
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na ilustracji czerwoną i zieloną linią zaznaczono obszar:

A. kreślenia i linie spadu
B. spadu i linie koloru
C. bezpieczny i linie cięcia
D. formatu i linie zgięcia
PGF.07 Pytanie 1 067
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

Ilustracja do pytania 27
A. Hasła
B. Treści zasadniczej
C. Obietnicy reklamy
D. Nagłówka
PGF.08 Pytanie 1 068
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca, przekazując klientowi informacje o promocjach, które mają na celu skłonienie go do zakupu produktu, wykorzystuje formę komunikacji o charakterze

A. kontrolnym
B. motywacyjnym
C. informacyjnym
D. emocjonalnym
PGF.08 Pytanie 1 069
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?

Liczba sztuk w pakiecie4+04+14+24+4
10040,00 zł45,00 zł50,00 zł55,00 zł
25050,00 zł55,00 zł60,00 zł60,00 zł
50049,00 zł54,00 zł59,00 zł62,00 zł
100045,00 zł50,00 zł55,00 zł65,00 zł

A. 62,00 zł
B. 49,00 zł
C. 275,00 zł
D. 200,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 070
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?

A. marketingowy
B. kreatywny
C. mediowy
D. reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 071
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię promocyjną dla firmy zajmującej się produkcją sprzętu, odzieży oraz akcesoriów do wspinaczki górskiej. Aby uzyskać jak największą efektywność dotarcia do docelowej grupy odbiorców, reklama powinna być umieszczona w

A. czasopiśmie branżowym
B. telewizji lokalnej
C. radiu krajowym
D. punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie potrzeby są adresowane przez reklamy, w których scenariuszach osoby korzystające z oferowanego produktu stają się obiektem zainteresowania innych?

A. Społecznych
B. Bezpieczeństwa
C. Samorealizacji
D. Fizjologicznych
PGF.07 Pytanie 1 073
Wykonywanie przekazu reklamow…

Która grupa cech predysponuje pracownika do pracy w dziale obsługi klienta?

A. Umiejętność pracy pod presją, podejmowanie kontrowersyjnych decyzji
B. Uprzejmość, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność słuchania
C. Wyższe wykształcenie, dyspozycyjność, używanie branżowego słownictwa
D. Znajomość języka obcego, apodyktyczna osobowość, miła aparycja
PGF.08 Pytanie 1 074
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie, w której mówi się "wszyscy mają Mambę, mam i ja", wykorzystano technikę

A. fantazji
B. sprawdzianu naukowego
C. owczego pędu
D. symbolizmu
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju temperament charakteryzuje klienta, który ma cechy lidera, dąży do praktycznych rozwiązań, skupia się na ustalonym celu oraz ma trudności z akceptowaniem argumentów innych osób?

A. Melancholiczny
B. Choleryczny
C. Sangwiniczny
D. Flegmatyczny
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową

Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?

A. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
B. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
C. Oddzielania problemu od ludzi
D. Stosowania obiektywnych kryteriów
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową

Najbardziej popularnym narzędziem wspierającym budowanie lojalności klientów wobec przedsiębiorstwa jest

A. karta stałego klienta
B. katalog uniwersalny
C. ulotka informacyjna
D. prospekt firmowy
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się sprzedażą materiałów do druku zdecydowała się na przeprowadzenie badań marketingowych. Wybór próby do badania wymaga wcześniejszego ustalenia, kto lub co może dostarczyć istotnych informacji, co oznacza określenie

A. wielkości próby
B. jednostki badawczej
C. listy osób uczestniczących w badaniu
D. populacji generalnej
PGF.08 Pytanie 1 079
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy dotyczącej sprzedaży produktów reklamowych warto stopniowo wprowadzać wcześniej przygotowane elementy argumentacji. Jak nazywa się ta technika?

A. ostatniego muru
B. gambitu
C. plasterków salami
D. spadających kropel
PGF.08 Pytanie 1 080
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką minimalną rozdzielczość powinien mieć plik graficzny z projektem ulotki, aby nadawał się do druku offsetowego?

A. 200 dpi
B. 300 dpi
C. 150 dpi
D. 100 dpi