Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.

Tytuł periodykówRok 2015Rok 2014
Procent respondentów
Piękny styl8,40%6,65%
Piękny dom9,65%7,60%
Piękny ogród5,30%5,45%
Piękne mieszkanie4,20%2,35%

A. Piękny ogród.
B. Piękny dom.
C. Piękne mieszkanie.
D. Piękny styl.
PGF.08 Pytanie 1042
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie wartość kampanii reklamowej nowego szamponu do włosów, zrealizowanej według załączonego harmonogramu przy założeniu, że marża agencji reklamowej wynosi 20% kosztów kampanii prasowej?

Ilustracja do pytania 2
A. 288 000,00 zł
B. 480 000,00 zł
C. 210 000,00 zł
D. 240 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 1045
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?

A. 750 zł
B. 250 zł
C. 1 000 zł
D. 1 230 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Gdy obserwuje się zmniejszenie sprzedaży danego towaru, głównym zamiarem reklamy staje się

A. usunięcie towaru z rynku
B. informowanie o nowinkach rynkowych
C. namawianie do nabywania produktów rywalizujących
D. wydłużenie cyklu życia towaru
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy, reklamą jest przekaz

A. promujący pożądane społecznie zachowania, niezwiązany z reklamą podmiotu
B. zawierający informację mającą na celu zwiększenie zbytu produktów
C. pochodzący od podmiotu, wymagany przez obowiązujące przepisy prawne
D. stanowiący element kampanii wyborczej lub referendalnej
Zarządzanie kampanią reklamową

Do metod promocji sprzedaży wliczają się:

A. wystawy w sklepach, ulotki, reklamy telewizyjne
B. kupony, obniżki cen, nagrody za lojalność
C. sponsoring, jingles reklamowe, broszury
D. public relations produktu, lobbing, relacje z mediami
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?

A. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
B. Ulotki, broszury, newsletter
C. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
D. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja, która nie dysponuje własnymi, unikalnymi obszarami, naśladuje technologie, modele produkcji oraz strategie biznesowe liderów rynkowych, co stanowi strategię

A. naśladowcy
B. dyferencjacji
C. dywersyfikacji
D. specjalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim celu stosuje się justowanie?

A. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
B. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
C. do wyrównania tekstu względem marginesów
D. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
PGF.07 Pytanie 1058
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą technikę należy zastosować w celu wykonania nadruku na kubku o nieregularnym kształcie z wykorzystaniem gumowego stempla?

A. Druku cyfrowego
B. Rotograwiury
C. Druku offsetowego
D. Tampondruku
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Notę korygującą
B. Fakturę zaliczkową
C. Fakturę korygującą
D. Fakturę pro-forma
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej ma zamieścić reklamę w dwóch miesięcznikach, cieszących się największym zainteresowaniem klientów. Na podstawie wyników czytelnictwa miesięczników w roku 2016, wskaż czasopisma, które powinny zostać wybrane.

Ilustracja do pytania 20
A. Mój Taras i Twój Image.
B. Mój Taras i Poradnik ogrodowy.
C. Dobre Rady i Kosmetyki kobiety.
D. Poradnik ogrodowy i Dobre Rady.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, ustalając ceny produktów i usług reklamowych poniżej cen firm konkurencyjnych, zastosowała strategię

A. penetracji rynku.
B. dumpingu.
C. dywersyfikacji.
D. zbierania śmietanki.
Wykonywanie przekazu reklamow…

W projekcie logotypu wykorzystano model kolorów CMYK: 30% czerni, 60% karmazynu, 70% żółtego i 20% turkusu. Które przydzielenie wartości cyfrowej kolorów jest poprawne?

A. CMYK (60, 20, 70, 30)
B. CMYK (70, 30, 20, 60)
C. CMYK (30, 20, 60, 70)
D. CMYK (20, 60, 70, 30)
Zarządzanie kampanią reklamową

Który rodzaj druku powinien zastosować pracownik agencji reklamowej, aby oznakować adresem strony internetowej 300 sztuk gadżetów reklamowych przedstawionych na ilustracji?

Ilustracja do pytania 25
A. Tamponowy.
B. Offsetowy.
C. Cyfrowy.
D. Solwentowy.
PGF.08 Pytanie 1069
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów reklamowych wynosi 3 000,00 zł. Marża wynosi 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaką kwotę brutto należy ustalić dla długopisów, gdy stawka VAT wynosi 23%?

A. 3 690,00 zł
B. 4 797,00 zł
C. 3 900,00 zł
D. 5 371,43 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest credentials agencji reklamowej?

A. opinie klientów przekazane agencji reklamowej przez jej dotychczasowych kontrahentów
B. autoprezentacja agencji reklamowej
C. wytyczne dotyczące agencji reklamowej zawarte w briefie
D. ostateczny krok w procesie wyboru agencji reklamowej
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wykresu określ, w którym przedziale czasowym średnia cennikowa cena 30-sekundowego spotu będzie najniższa dla reklamodawcy.

Ilustracja do pytania 32
A. 8:00-10:00
B. 2:00-4:00
C. 0:00-2:00
D. 6:00-8:00
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama porównawcza jest dozwolona, jeśli

A. niszczy reputację towarów, usług, znaków towarowych lub identyfikacji przedsiębiorcy.
B. myli klienta.
C. subiektywnie zestawia jedną lub kilka istotnych i typowych właściwości produktów.
D. w sposób rzetelny i dający się obiektywnie zweryfikować porównuje towary.
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie wyników badania respondentów zamieszczonych w tabeli określ metodę badawczą, którą zastosowano w celu zbadania skutków oddziaływania reklamy proszku do prania Perełka na zachowanie nabywcy.

Cele stawiane reklamiePytaniaOdpowiedzi potwierdzająceOcena skuteczności celu
Dotarcie przekazu do odbiorcyCzy pamięta Pani reklamę proszku do prania Perełka?84%Bardzo duża
Zapamiętanie przekazu przez odbiorcęCzy pamięta Pani jej treść?75%Duża
Pobudzanie do chęci posiadania produktuCzy reklama podoba się Pani?48%Średnia
Pobudzanie do zakupuCzy Pani zdaniem reklama zachęca do zakupu?37%Mała

A. Posttest
B. Pretest
C. Test B2B
D. Copy test
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, w którym z krajów wiązana kampania radiowo-telewizyjna osiągnie największy zasięg.

krajezasięg telewizji [%]zasięg radia [%]zasięg magazynów dla kobiet [%]
A.Francja853966
B.Niemcy775254
C.Włochy875069
D.Wielka Brytania834269

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 1080
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, przesyłając materiały marketingowe za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, musi stosować się do przepisów ustawy

A. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
B. o podpisie elektronicznym
C. o swobodzie działalności gospodarczej
D. o świadczeniu usług drogą elektroniczną