Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 041
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepsze wykorzystanie wyobraźni oraz jej pobudzanie jest możliwe w największym stopniu dzięki zastosowaniu reklamy

A. pocztowej
B. prasowej
C. radiowej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 1 042
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa stosuje 20% marżę, którą dolicza do cen netto zakupu. Ile zapłaci klient, który zamówił 200 sztuk wizytówek?

L.p.ProduktCena zakupu
jednostkowa (netto)
1wizytówki0,90 zł
2plakat A41,20 zł
3ulotki0,50 zł

A. 216,00 zł
B. 180,00 zł
C. 265,68 zł
D. 221,40 zł
PGF.08 Pytanie 1 043
Zarządzanie kampanią reklamową

Cytowany tytuł "Wyślij kwiaty powiedz kocham" stanowi nagłówek

A. prowokujący
B. w postaci nakazu
C. podkreślający właściwość towaru
D. narracyjny
PGF.08 Pytanie 1 044
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?

A. Gwiazdy
B. Znaki zapytania
C. Dojne krowy
D. Psy
PGF.08 Pytanie 1 045
Zarządzanie kampanią reklamową

Który członek zespołu agencji reklamowej odpowiada za zakup mediów do kampanii reklamowych oraz za dokumentowanie wydatków związanych z mediami?

A. Account supervisor
B. Account manager
C. Media planner
D. Media buyer
PGF.08 Pytanie 1 046
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką funkcję pełni Account manager w procesie sprzedaży reklam w agencji reklamowej?

A. Utrzymuje relacje z klientem i przeprowadza negocjacje
B. Nadzoruje całość kampanii
C. Zdobywa fundusze na realizację działań reklamowych
D. Wybiera odpowiednie środki reklamowe
PGF.08 Pytanie 1 047
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sloganów spełnia wszystkie kryteria podane w tabeli?

Kryterium związku z markąniesamodzielny
Kryterium składniowerównoważnik zdania
Wykorzystane środki poetyckieporównanie

A. Pranie czyste jak łza.
B. Połysk, który trwa i trwa.
C. To nie wizja to Wizir.
D. Zawsze jest pora na lody Coral.
PGF.08 Pytanie 1 048
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?

A. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
B. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
C. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
D. całkowicie niedozwolona
PGF.08 Pytanie 1 049
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak nazywa się przekaz reklamowy, którego zamysł jest ukryty przed odbiorcami?

A. manipulacją
B. informacją
C. perswazją
D. opinią
PGF.08 Pytanie 1 050
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie techniki BATNA w procesie negocjacyjnym polega na

A. zaakceptowaniu alternatywnego rozwiązania, które zapewnia sukces stronie negocjującej bez osiągania porozumienia z drugą stroną
B. odrzucaniu wszelkich propozycji drugiej strony, bez uwzględniania ich argumentacji
C. wdrożeniu programu ustępstw względem przeciwnika w negocjacjach
D. zaprezentowaniu wyników badań wspierających tezy negocjacyjne
PGF.08 Pytanie 1 051
Zarządzanie kampanią reklamową

Jest to coś w rodzaju tytułu dla tekstu, co ma zachęcić odbiorcę do przeczytania reklamy. Związany z określonym komunikatem często ulega zmianie w ramach jednej kampanii. Przedstawiony opis dotyczy

A. nagłówek.
B. slogan.
C. slogo.
D. logotyp.
PGF.08 Pytanie 1 052
Zarządzanie kampanią reklamową

Pismo oparte na łacińskim alfabecie, charakteryzujące się łamanymi i silnie zdobionymi kształtami, które było używane najdłużej w Niemczech, aż do XIX wieku, nosi nazwę

A. groteską
B. gotykiem
C. antykwą
D. egipcjanką
PGF.08 Pytanie 1 053
Zarządzanie kampanią reklamową

Jednym z procesów w tworzeniu reklamy radiowej jest mastering, który obejmuje

A. dodawanie efektów dźwiękowych do tekstu
B. opracowanie treści reklamy przez copywritera
C. komputerowym zgraniu poszczególnych elementów w całość i przygotowaniu do emisji
D. nagraniu różnych wersji tekstu w studiu nagraniowym i późniejszym montażu
PGF.08 Pytanie 1 054
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby skoncentrować się na długoterminowym zadowoleniu konsumentów w ostatnim etapie wpływu reklamy, czyli ich satysfakcji, powinno się zastosować model

A. AIDA
B. DIPADA
C. DAGMAR
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 1 055
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele kampanii promocyjnej obejmują poinformowanie klientów o uruchomieniu nowego oddziału sieciowej restauracji w Katowicach. Która z poniższych form reklamy skutecznie dotrze do grupy docelowej, jaką są mieszkańcy Katowic oraz okolic?

A. Ogłoszenie w dzienniku ogólnopolskim
B. Reklama radiowa w Radiu Bielsko
C. Reklama w TVP3 Katowice
D. Plakat umieszczony przed restauracją
PGF.08 Pytanie 1 056
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy

A. radiowej
B. filmowej
C. telewizyjnej
D. drukowanej
PGF.08 Pytanie 1 057
Zarządzanie kampanią reklamową

Zleceniodawca, który podpisał umowę na przygotowanie reklamy w prasie, zaakceptował sugestie przedstawione w briefie kreatywnym. Następnym dokumentem, który odbierze, jest tzw. layout, zawierający

A. informację o tytułach prasowych, w których pojawi się reklama
B. układ modułów w reklamie prasowej
C. dokładny harmonogram publikacji reklam w prasie
D. wizualną koncepcję graficznego układu reklamy w prasie
PGF.08 Pytanie 1 058
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje o elemencie wizerunkowym, który jest komunikowany w reklamie i odróżnia promowaną markę od innych konkurencyjnych marek w tej samej subkategorii produktu, należy znaleźć w tzw. point of

A. sale (POS)
B. difference (POD)
C. view (POV)
D. parity (POP)
PGF.08 Pytanie 1 059
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy klientami przedsiębiorstwa są bardzo młode osoby (rejestrujące się na stronie internetowej firmy), to najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nich z nową ofertą będzie zastosowanie

A. przesyłek pocztowych
B. wrzutek
C. e-mailingu
D. katalogu
PGF.08 Pytanie 1 060
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas przedstawiania propozycji sprzedażowej zademonstrowano sposób działania produktu oraz przeprowadzono jego test jakościowy. W związku z tym zastosowano metodę prezentacji nazywaną

A. dowód naukowy
B. demonstracja
C. zalecenie
D. gra słów
PGF.08 Pytanie 1 061
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?

A. metoda analogii historycznej
B. SOV
C. metoda konkurencyjna
D. AYCA
PGF.07 Pytanie 1 062
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przestawiono wzorzec, którego należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

Ilustracja do pytania 22
A. Na ilustracji 2
B. Na ilustracji 4
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
PGF.08 Pytanie 1 063
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego zagadnienia dotyczy załączony fragment umowy, zawartej pomiędzy agencją reklamową a Zamawiającym?

1. Wykonawca – Agencja Reklamowa Pixel zobowiązuje się wykonać dzieło w postaci projektów logotypu Przedsiębiorstwa Axa, a Zamawiający do zapłaty wynagrodzenia.

2. Projekty logotypów obejmować będą opracowanie poniższych wersji:

  • kolorowej i monochromatycznej,
  • wektorowej i rastrowej,

wraz z księgą znaku i w rozmiarach oraz rozdzielczości opisanych szczegółowo w Załączniku do niniejszej Umowy.

A. Określenia przedmiotu umowy.
B. Określenie stron zawierających umowę.
C. Zastrzeżeń dotyczących autorskich praw majątkowych.
D. Zasady współpracy przy realizacji umowy.
PGF.08 Pytanie 1 064
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z przedstawionych schematów ilustruje trójelementową argumentację sprzedażową, stosowaną w prezentacji oferty dla klienta?

A. Zaleta – korzyść – cecha
B. Cecha – korzyść – zaleta
C. Korzyść – cecha – zaleta
D. Cecha – zaleta – korzyść
PGF.08 Pytanie 1 065
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?

Rodzaj wnętrza, zadaniaNatężenie oświetlenia, lx
Segregowanie, kopiowanie300
Pisanie ręczne, pisanie na maszynie, czytanie, obsługiwanie klawiatury, przetwarzanie danych500
Kreślarnie750
Stanowiska projektowania wspomagane komputerowo500
Sale posiedzeń i konferencyjne500
Archiwa200

A. 500 lx
B. 750 lx
C. 300 lx
D. 200 lx
PGF.07 Pytanie 1 066
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które narzędzia mogą zostać zastosowane w celu utrzymania wysokiej motywacji pracowników do pracy?

A. Zakaz prowadzenia rozmów prywatnych w czasie godzin pracy
B. Ograniczenie dostępu do sieci internetowej
C. Wprowadzenie nadgodzin
D. Dodatkowe wynagrodzenie
PGF.08 Pytanie 1 067
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy opracowywaniu materiału promocyjnego warto uwzględnić przepisy prawne obowiązujące w reklamie zewnętrznej, zwłaszcza w odniesieniu do produktów

A. farmaceutycznych
B. zaawansowanej technologii
C. ogrodowych
D. żywności
PGF.08 Pytanie 1 068
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować

A. na obszarze prywatnym
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w pobliżu miejsca zabaw
D. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
PGF.07 Pytanie 1 069
Wykonywanie przekazu reklamow…

Materiał filmowy przedstawia wykonanie retuszu fotografii portretowej z wykorzystaniem

A. filtrów
B. maski warstwy
C. narzędzia korygującego
D. kanałów
PGF.08 Pytanie 1 070
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie urządzenie jest stosowane podczas przeprowadzania resuscytacji krążeniowo-oddechowej?

A. ozonator
B. pulsoksymetr
C. ciśnieniomierz
D. defibrylator
PGF.08 Pytanie 1 071
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie stosuje się mechanizmy określane jako techniki perswazji. Którą z technik można uznać za najbardziej efektywną do promowania produktów takich jak leki, kosmetyki oraz środki higieny intymnej, czyli produktów nabywanych pod wpływem osobistych przekonań i sądów?

A. Osobistości znane.
B. Zwierzenia.
C. Rozproszenia.
D. Braki.
PGF.08 Pytanie 1 072
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas realizacji kampanii reklamowej nowego produktu w mediach, skierowanej do wybranej grupy docelowej, należy zwrócić szczególną uwagę na

A. zasięg kampanii w obrębie grupy docelowej
B. zasięg kampanii w całej populacji
C. częstotliwość interakcji z reklamą w grupie docelowej
D. częstotliwość interakcji z reklamą wśród całej populacji
PGF.07 Pytanie 1 073
Wykonywanie przekazu reklamow…

Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?

A. CMYK (0, 100, 0, 0)
B. CMYK (0, 0, 100, 0)
C. CMYK (0, 0, 0, 100)
D. CMYK (100, 0, 0, 0)
PGF.08 Pytanie 1 074
Zarządzanie kampanią reklamową

Grafiki w kształcie kwadratu umieszczane na billboardach, które po zeskanowaniu przenoszą na stronę internetową, nazywane są

A. voice mailing
B. kody QR
C. reklamy display
D. referral marketing
PGF.08 Pytanie 1 075
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych sposobów reklamy może być pokrywany z części budżetu reklamowego nazywanej above the line?

A. Prezentacja w punkcie sprzedaży
B. Katalog branżowy
C. Udział w wystawach branżowych
D. Projekcja przed filmem w kinie
PGF.08 Pytanie 1 076
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie fragmentu rozmowy sprzedażowej określ, jaką technikę aktywnego słuchania zastosował sprzedający.

Klient: Od kilku lat prowadzę salonik krawiecki i przez cały ten czas swoją reklamę zamieszczałem w prasie lokalnej. Niestety, nie jestem zadowolony z jej efektów.
Sprzedający: O ile dobrze zrozumiałem, reklama prasowa już Pana nie interesuje.

A. Potakiwanie.
B. Klaryfikacja.
C. Odzwierciedlanie.
D. Parafraza.
PGF.08 Pytanie 1 077
Zarządzanie kampanią reklamową

W kontekście działań wewnętrznego public relations można zastosować

A. wycieczkę prasową.
B. katalog handlowy.
C. blog korporacyjny.
D. briefing.
PGF.08 Pytanie 1 078
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę

A. zmian w zachowaniach zakupowych
B. metod wspierających dystrybucję
C. grup rynkowych
D. swojej struktury organizacyjnej
PGF.07 Pytanie 1 079
Wykonywanie przekazu reklamow…

Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą technikę prezentacji reklamy telewizyjnej zastosuje firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?

A. Dowód naukowy
B. Rekomendację eksperta
C. Animację
D. Styl życia
PGF.08 Pytanie 1 080
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Psychograficznych.
B. Ekonomicznych.
C. Demograficznych.
D. Zachowań.