Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 081
Zarządzanie kampanią reklamową
A. radiowa
B. pocztowa
C. zewnętrzna
D. telewizyjna
PGF.08 Pytanie 1 082
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii reklamowej wykorzystano popularną osobistość, która zachwalała produkt. Zastosowano zatem rodzaj reklamy opierającej się na
A. sugestii
B. rekomendacji
C. referencji
D. postulacie
PGF.08 Pytanie 1 083
Zarządzanie kampanią reklamową
W kampanii promocyjnej dotyczącej wycieczek ekstremalnych, skierowanej do młodych ludzi, preferujących aktywne spędzanie wolnego czasu i dysponujących wystarczającymi funduszami, należałoby wykorzystać
A. plakaty promocyjne
B. ulotki promocyjne
C. reklamę w wyszukiwarkach internetowych
D. spoty reklamowe emitowane w TVPogoda
PGF.08 Pytanie 1 084
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku realizacji zlecenia, jeśli pracownik agencji reklamowej wykorzystał formaty 90x50 mm oraz 85x55 mm, to przygotowywał projekt
A. folderów
B. kopert
C. plakatów
D. wizytówek
PGF.08 Pytanie 1 085
Zarządzanie kampanią reklamową
Klasyfikacja rynku na jednorodne grupy klientów według ustalonych kryteriów określa się mianem
A. strategią
B. próbą
C. segmentacją
D. operatem
PGF.07 Pytanie 1 086
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?
A. Filtrowanie
B. Grupowanie
C. Sortowanie
D. Kompilacja
PGF.08 Pytanie 1 087
Zarządzanie kampanią reklamową
Podstawowym zamiarem działań marketingowych firmy, która zmienia system wizualnej identyfikacji, jest
A. zapewnienie efektywnej dystrybucji
B. wdrożenie działań związanych z promocją sprzedaży
C. sprzedaż towarów na rynku
D. powiadomienie o wprowadzonej zmianie wizerunku
PGF.08 Pytanie 1 088
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa "X-line" koncentruje się głównie na kreowaniu nazw dla firm, usług oraz produktów. Profesjonalne stworzenie nazwy ma na celu zwiększenie sprzedaży, a także lepsze dotarcie do klientów i zapadnięcie im w pamięć. Jaki jest zasadniczy obszar działalności tej agencji?
A. Naming
B. Marketing kreatywny
C. Marketing szeptany
D. Copywriting
PGF.08 Pytanie 1 089
Zarządzanie kampanią reklamową
W haśle promocyjnym szamponu "LoRil. Jesteś tego warta" autorzy nawiązują do potrzeby
A. miłości
B. szacunku
C. transcendencji
D. bezpieczeństwa
PGF.08 Pytanie 1 090
Zarządzanie kampanią reklamową
Klienta o jakim temperamencie dotyczy opis?
n n n n n n n n n n n n n n n n
– wytrwały |
– oszczędny |
– podatny na promocje |
– jego decyzje zakupowe są przemyślane |
– oczekuje perfekcyjnej obsługi i „perfekcyjnego" produktu |
A. Sangwinika.
B. Choleryka.
C. Melancholika.
D. Flegmatyka.
PGF.07 Pytanie 1 091
Wykonywanie przekazu reklamow…
Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować
A. druk offsetowy
B. druk cyfrowy
C. fleksografię
D. tampondruk
PGF.08 Pytanie 1 092
Zarządzanie kampanią reklamową
Bezpośredni sondaż za pomocą kwestionariusza, w którym ankieter odczytuje pytania i zapisuje odpowiedzi udzielane przez respondenta na formularzu, to forma wywiadu
A. PAPI
B. CAPI
C. CATI
D. CAWI
PGF.08 Pytanie 1 093
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa postanowiła wdrożyć strategię rozszerzenia rynku. Jakie działania powinna podjąć?
A. Zmienić dostawców
B. Wprowadzić dywersyfikację poziomą
C. Rozpocząć działalność w pobliskim województwie
D. Wprowadzić nowy produkt reklamowy
PGF.07 Pytanie 1 094
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu zaprojektowania do druku offsetowego dwudziestostronicowego folderu reklamowego łączącego w sobie tekst i grafikę należy wykorzystać program
A. Adobe Audition
B. Adobe InDesign
C. OpenOffice
D. Gimp
PGF.08 Pytanie 1 095
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zorganizowała kampanię reklamową skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach tej kampanii zapewniono, że przekaz reklamowy nie będzie stanowił zagrożenia dla fizycznego, psychicznego i moralnego rozwoju dzieci i młodzieży ani nie osłabi autorytetu rodziców. Jakie wytyczne zastosowano w takiej reklamie?
A. ustawy o prawie autorskim
B. prawa pracy
C. kodeksu etyki reklamy
D. sponsoringu
PGF.08 Pytanie 1 096
Zarządzanie kampanią reklamową
Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej
A. system zarządzania strategicznego
B. szczegółowy media plan
C. system identyfikacji wizualnej
D. brief reklamowy
PGF.08 Pytanie 1 097
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką formę powinien mieć cennik produktów i usług dołączony do oferty handlowej?
A. diagramu
B. schematu blokowego
C. listy wypunktowanej
D. tabeli
PGF.08 Pytanie 1 098
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. podatkowego
B. spadkowego
C. autorskiego
D. pracy
PGF.08 Pytanie 1 099
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości produktów ochrony zdrowia, skierowanych do ściśle określonej grupy konsumentów. Który z kanałów reklamowych umożliwi najefektywniejsze dotarcie do tej grupy odbiorców?
A. Reklama w prasie
B. Reklama w telewizji
C. Direct mail
D. Reklama w radiu
PGF.07 Pytanie 1 100
Wykonywanie przekazu reklamow…
Uniwersalny nawóz do roślin domowych reklamowany jest hasłem "Z nami zawsze wiosna". Jest to przykład mechanizmu perswazji
A. nakłaniającej
B. emocjonalnej
C. informacyjnej
D. ekonomicznej
PGF.08 Pytanie 1 101
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie rozmowy handlowej ważne jest, aby nie naruszać strefy osobistej klienta, która wynosi
A. 86÷95 cm
B. 46÷65 cm
C. 66÷85 cm
D. 15÷45 cm
PGF.08 Pytanie 1 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Typowy konsument, który dokonuje zakupu nowego pojazdu w salonie, wybiera pomiędzy różnorodnymi markami o różnych właściwościach. Decyzję, jaki model nabyć, podejmie w sposób
A. rutynowy
B. bezmyślny
C. przemyślany
D. spontaniczny
PGF.08 Pytanie 1 103
Zarządzanie kampanią reklamową
Co oznacza pojęcie corporate identity?
A. tożsamość marki
B. normy obsługi klienta
C. wizualna tożsamość firmy
D. kreatywność marki
PGF.08 Pytanie 1 104
Zarządzanie kampanią reklamową
Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych dotyczącej klientów jest
A. opracowanie algorytmów sortujących
B. ustalenie celu, do którego ma służyć baza danych
C. budowanie systemów zaawansowanego wyszukiwania
D. wstępne podpisanie umowy z ekspertami od oprogramowania
PGF.08 Pytanie 1 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Dźwiękowy sygnał używany w reklamach radiowych, który jest charakterystyczny dla marki bądź produktu, to
A. dżingiel
B. frontlight
C. junior page
D. pop up
PGF.08 Pytanie 1 106
Zarządzanie kampanią reklamową
Załączona baza danych stworzona do celów marketingu bezpośredniego zawiera rekordy z kategorii informacji
Liczba dotychczasowych kontaktów | Data | Wartość zakupu | Informacje o przesłanej ofercie |
---|
A. demograficznych.
B. historycznych.
C. geograficznych.
D. psychograficznych.
PGF.08 Pytanie 1 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa realizuje zlecenie dotyczące opracowania programu budowania trwałych relacji z grupami wpływowymi oraz konsumentami. Jakie narzędzie komunikacji marketingowej powinna zastosować?
A. Sponsoring
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Merchandising
PGF.08 Pytanie 1 108
Zarządzanie kampanią reklamową
Proces uzyskiwania wartościowych danych z bazy, aby następnie mogły być one przekształcone i przyniosły rezultaty, określa się mianem
A. transferem danych
B. przetwarzaniem danych
C. organizowaniem danych
D. przekształcaniem danych
PGF.08 Pytanie 1 109
Zarządzanie kampanią reklamową
Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?
A. zakupu netto
B. sprzedaży brutto
C. sprzedaży netto
D. zakupu brutto
PGF.08 Pytanie 1 110
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba projektująca kampanię reklamową piwa zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości powinna umieścić wyraźne napisy informujące o szkodliwości picia alkoholu lub zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim, tak aby zajmowały
A. 20% powierzchni reklamy
B. 30% powierzchni reklamy
C. 15% powierzchni reklamy
D. 25% powierzchni reklamy
PGF.08 Pytanie 1 111
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
B. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
C. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
PGF.08 Pytanie 1 112
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba pracująca w agencji reklamowej, przedstawiając ofertę produktów reklamowych, zadaje klientowi pytania alternatywne, które pomagają ograniczyć temat rozmowy, oferują klientowi przynajmniej dwie możliwości do wyboru oraz wspierają w podjęciu finalnej decyzji. Wskaź, które z poniższych pytań ma charakter alternatywny?
A. Czy interesuje Pana szyld podświetlany, czy może kaseton świetlny?
B. Czy podoba się Pani taka kolorystyka torby reklamowej?
C. Jakie ma Pani zdanie o reklamie w Internecie?
D. Czy chciałby Pan zareklamować swoje usługi w Telewizji Regionalnej?
PGF.07 Pytanie 1 113
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być
A. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
B. symbol
C. argument sprzedażowy
D. komunikat główny
PGF.08 Pytanie 1 114
Zarządzanie kampanią reklamową
Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze
A. racjonalnym
B. moralnym
C. emocjonalnym
D. społecznym
PGF.07 Pytanie 1 115
Wykonywanie przekazu reklamow…
Głównym celem reklamy społecznej jest
A. zmiana zachowań odbiorców
B. poprawa wyników sprzedaży
C. budowanie lojalności wśród nabywców
D. budowanie marki firmy
PGF.07 Pytanie 1 116
Wykonywanie przekazu reklamow…
W celu wykonania reklamy umieszczonej na bocznych szybach autobusu należy zastosować
A. folię magnetyczną
B. folię flex
C. folię wylewaną
D. folię OVW
PGF.07 Pytanie 1 117
Wykonywanie przekazu reklamow…
Grafik otrzymał zlecenie wykonania logotypu w kolorze czarnym. Które składowe chromatyczne odpowiadają barwie czarnej w przestrzeni barw CMYK?
A. CMYK (0, 0, 100, 0)
B. CMYK (0, 0, 0, 100)
C. CMYK (0, 100, 0, 0)
D. CMYK (100, 0, 0, 0)
PGF.08 Pytanie 1 118
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi
A. produkt
B. dystrybucja
C. cena
D. segmentacja
PGF.08 Pytanie 1 119
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas tworzenia komunikatów reklamowych wykorzystywane są analizy
A. koncepcji reklamy
B. mediów reklamy
C. poekspozycyjne
D. testowe off air
PGF.08 Pytanie 1 120
Zarządzanie kampanią reklamową
System Customer Relationship Management to program komputerowy, który umożliwia zarządzanie
A. relacjami z klientami
B. procesem produkcji
C. pracownikami
D. stanami magazynowymi