Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 081
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie w propozycji sprzedaży dla klienta agencji reklamowej opisu konkretnego projektu, zawierającego dokładne dane o jego realizacji, to

A. debrief.
B. brief
C. case study.
D. proof cyfrowy.
PGF.08 Pytanie 1 082
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto mają 200 sztuk smyczy reklamowych, jeżeli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 223,00 zł
C. 86,85 zł
D. 378,23 zł
PGF.08 Pytanie 1 083
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt zakupu netto długopisów promocyjnych wynosi 3 000,00 zł. Marża to 30% i jest obliczana metodą "od sta". Jaka będzie cena sprzedaży brutto długopisów, jeśli stawka VAT to 23%?

A. 3 690,00 zł
B. 4 797,00 zł
C. 5 371,43 zł
D. 3 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 084
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła cenę jednostkową produktu z 2,00 zł na 1,50 zł, co oznacza, że obniżka wynosi

A. 50%
B. 75%
C. 5%
D. 25%
PGF.08 Pytanie 1 085
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient biura reklamy, który jest zainteresowany reklamą w postaci prezentacji wyświetlanej na ekranie przy kasie w kinie, powinien zdecydować się na

A. mobile
B. banner
C. totem
D. infotix
PGF.08 Pytanie 1 086
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę uszlachetniania druku powinno się zastosować, aby papier miał trójwymiarową strukturę przypominającą len?

A. Hot-stamping
B. Kalandrowanie
C. Lakierowanie
D. Laminowanie
PGF.08 Pytanie 1 087
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama internetowa w formie reklamy zajmującej całą stronę, która pojawia się przed dotarciem użytkownika do docelowego adresu, tymczasowo blokując możliwość przeglądania strony i zmuszając użytkownika do zapoznania się z treścią, nazywana jest

A. tapeta reklamowa
B. interstitial
C. pop up
D. floating ad
PGF.08 Pytanie 1 088
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama, która należy do kategorii ATL (above the line), to przykład, który nie jest reklamą

A. w ogólnopolskim tygodniku
B. na stronie społecznościowej
C. w krajowej telewizji
D. na ulotkach rozdawanych w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 089
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:

A. marketing internetowy
B. marketing mobilny
C. systemy CRM
D. bazy danych
PGF.08 Pytanie 1 090
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. praca nad kodeksami etyki reklamy
B. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
C. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
D. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 1 091
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, którego należy starannie obserwować pod kątem mimiki, gestów oraz stosować adekwatne reakcje, nie być natarczywym, zachęcać do wyrażania swoich myśli i zadawać pytania otwarte, to klient

A. samodzielny.
B. dominujący.
C. milczący.
D. niecierpliwy.
PGF.08 Pytanie 1 092
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej zgodność między wypowiadanymi zdaniami a towarzyszącymi im ruchami ciała określa się mianem

A. proksemiki
B. kongruencji
C. paralingwistyki
D. pantomimiki
PGF.08 Pytanie 1 093
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient towarzyski, miły, pełen życia i zapału, który łatwo daje ponieść się emocjom, to klient

A. flegmatyk
B. sangwinik
C. melancholik
D. choleryk
PGF.08 Pytanie 1 094
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju fakturę powinien uzyskać klient agencji reklamowej po wniesieniu zaliczki na przyszłe zlecenie?

A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę VAT
C. Fakturę pro-forma
D. Fakturę wewnętrzną
PGF.08 Pytanie 1 095
Zarządzanie kampanią reklamową

Na jaki okres czasu przedsiębiorca jest zobowiązany do przechowywania faktury VAT w swojej dokumentacji?

A. 5 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
B. 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
C. 10 lat, licząc od początku roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
D. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym minął termin płatności podatku VAT
PGF.08 Pytanie 1 096
Zarządzanie kampanią reklamową

Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:

A. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
B. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
C. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
PGF.08 Pytanie 1 097
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę VAT dla klienta, potwierdzając sprzedaż 500 sztuk teczek reklamowych. Po zrealizowaniu transakcji klient postanowił zmniejszyć zamówienie do 400 sztuk. Jaki dokument powinna wystawić agencja, aby poprawnie uaktualnić dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Notę korygującą
C. Fakturę korygującą
D. Fakturę pro-forma
PGF.08 Pytanie 1 098
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument wystawiany w momencie wydania materiałów lub towarów na zewnątrz to dokument

A. KP
B. MM
C. WZ
D. PZ
PGF.08 Pytanie 1 099
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki jest symbol klasyfikacji statystycznej, który powinien znajdować się na fakturze VAT?

A. kod PKWiU.
B. stawka VAT.
C. numer identyfikacji podatkowej.
D. numer dokumentu.
PGF.08 Pytanie 1 100
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię analizy SWOT firmy można przypisać do braku funduszy w budżecie na kampanie reklamowe w nadchodzącym roku?

A. Możliwości
B. Ryzyka
C. Słabe strony
D. Silne strony
PGF.08 Pytanie 1 101
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię przyjmuje firma, która sprzedaje wszystkie swoje wyroby pod jedną marką?

A. Kombinowaną
B. Produktową
C. Indywidualną
D. Rodzinną
PGF.08 Pytanie 1 102
Zarządzanie kampanią reklamową

Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze

A. moralnym
B. społecznym
C. emocjonalnym
D. racjonalnym
PGF.08 Pytanie 1 103
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kwotę netto uzyskasz z 350 sztuk smyczy reklamowych, jeśli ich wartość brutto wynosi 307,50 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 250,00 zł
B. 378,23 zł
C. 86,85 zł
D. 223,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 104
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zmniejszyła koszt stworzenia strategii reklamowej z 40 000,00 zł na 30 000,00 zł, co oznacza redukcję o

A. 20%
B. 30%
C. 15%
D. 25%
PGF.08 Pytanie 1 105
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość ma stawka VAT, jeśli kwota netto za wynajem billboardu wynosi 1 500,00 zł, a kwota brutto to 1 845,00 zł?

A. 3%
B. 23%
C. 8%
D. 5%
PGF.08 Pytanie 1 106
Zarządzanie kampanią reklamową

Niezamierzony sposób oglądania telewizji, który polega na nieustannym przełączaniu między różnymi stacjami podczas reklam, powszechnie określany jako "skakanie po kanałach" to zjawisko klasyfikowane jako

A. sampling
B. mastering
C. zapping
D. jumping
PGF.08 Pytanie 1 107
Zarządzanie kampanią reklamową

Do agencji reklamowej zgłosił się klient, który złożył zamówienie na 6 000 egzemplarzy ulotek, 300 plakatów oraz
600 wizytówek. Precyzyjnie określił szczegóły zamówienia i szybko podjął decyzję. Biorąc pod uwagę te cechy, klient ten jest

A. osobisty
B. chaotyczny
C. innowator
D. rzeczowy
PGF.08 Pytanie 1 108
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakim symbolem oznacza się projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce CMYK?

A. 2+2
B. 4+4
C. 4+0
D. 4+2
PGF.08 Pytanie 1 109
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z modeli kolorów powinien być wybrany przy tworzeniu projektu ulotki reklamowej dla drukarni?

A. HSB
B. RGB
C. Lab
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 1 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę za zakup 5 roll-upów po 350,00 zł netto za sztukę, pomijając należny klientowi rabat w kwocie 10,00 zł. Jaki dokument powinna przygotować agencja, aby wprowadzić poprawne dane?

A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę korygującą
C. Fakturę pro forma
D. Notę korygującą
PGF.08 Pytanie 1 111
Zarządzanie kampanią reklamową

Informacje udostępnione na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego są przykładem źródeł danych

A. wtórnych wewnętrznych
B. pierwotnych wewnętrznych
C. pierwotnych zewnętrznych
D. wtórnych zewnętrznych
PGF.08 Pytanie 1 112
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką strategię rozwoju organizacyjnego wybrała agencja reklamowa przy wprowadzeniu na rynek Krakowa nowoczesnych, udoskonalonych typów dotychczas oferowanych banerów reklamowych?

A. Ekspansji rynku
B. Rozwoju produktu
C. Dywersyfikacji
D. Penetracji rynku
PGF.08 Pytanie 1 113
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek

A. krajowy
B. regionalny
C. lokalny
D. zagraniczny
PGF.08 Pytanie 1 114
Zarządzanie kampanią reklamową

Zajmowaniem się przygotowaniem i realizacją kampanii reklamowych skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców zajmują się agencje

A. talentów
B. medialne
C. BTL
D. ATL
PGF.08 Pytanie 1 115
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?

A. Fazy spadku.
B. Fazy wprowadzania.
C. Fazy dojrzałości.
D. Fazy wzrostu.
PGF.08 Pytanie 1 116
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie narzędzie promocji przynosi korzyści obu stronom poprzez finansowe, usługowe lub rzeczowe wsparcie innego podmiotu w zamian za umieszczanie znaku towarowego lub nazwy przedsiębiorstwa?

A. Promocja sprzedaży
B. Sponsoring
C. Reklama
D. Public relations
PGF.08 Pytanie 1 117
Zarządzanie kampanią reklamową

Element w ofercie handlowej, który pozwala na szybkie uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, to

A. dane kontaktowe
B. opis produktów
C. warunki płatności
D. termin realizacji
PGF.08 Pytanie 1 118
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustalanie ceny poniżej przeciętnej wartości rynkowej i utrzymywanie tego poziomu przez cały okres życia produktu, to strategia

A. skimmingowa
B. prestiżowa
C. dyskontowa
D. penetracji
PGF.08 Pytanie 1 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz całkowity koszt emisji 15-sekundowego spotu reklamowego, jeżeli wydatki na produkcję 10 sekund wynoszą
10 000,00 zł, a stawka VAT to 23%.

A. 12 300,00 zł
B. 18 450,00 zł
C. 10 000,00 zł
D. 15 000,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 120
Zarządzanie kampanią reklamową

Cena stanowi podstawę do obliczenia marży za pomocą metody "w stu"?

A. zakupu netto
B. zakupu brutto
C. sprzedaży brutto
D. sprzedaży netto