Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 081
Zarządzanie kampanią reklamową
A. czar prysz
B. owczy pęd
C. zapomniany raj
D. efekt snobizmu
PGF.08 Pytanie 1 082
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby ustalić, jaki jest koszt dotarcia do jednego procenta odbiorców z określonej grupy, należy przeanalizować wyniki parametru kosztowego
A. CCS
B. CPP
C. COW
D. CPT
PGF.08 Pytanie 1 083
Zarządzanie kampanią reklamową
Co może być wliczone w koszty reklamowe przez firmę?
A. wydatek na nocleg dla współpracownika
B. prezent bez oznaczenia dla kluczowego klienta
C. wynajem przestrzeni na targach
D. koszt zorganizowania wydarzenia artystycznego
PGF.08 Pytanie 1 084
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ABC planuje zrealizować kampanię promocyjną. Którą stację telewizyjną powinna wybrać, aby mieszczą się w przewidzianym budżecie 250,00 zł/1 spot i uzyskać jak najlepszą efektywność?

A. Nadzieja
B. Radość
C. Płomyk
D. Światełko
PGF.08 Pytanie 1 085
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma zajmująca się produkcją kosmetyków dla kobiet chce w swoim przekazie reklamowym zaakcentować bogatą i wyjątkową paletę kolorów produktów. Który z podanych nośników reklamy powinna zarekomendować agencja reklamowa?
A. Plakat w formie billboardu
B. Ogłoszenie w prasie codziennej
C. Spot reklamowy w radiu regionalnym
D. Spot reklamowy w radiu lokalnym
PGF.08 Pytanie 1 086
Zarządzanie kampanią reklamową
Dokumentem wydawanym przez kupującego, którego celem jest poprawienie błędu w zakresie podania adresu nabywcy, jest
A. nota korygująca
B. paragon fiskalny
C. faktura
D. rachunek
PGF.08 Pytanie 1 087
Zarządzanie kampanią reklamową
Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się
A. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
B. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
C. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
D. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
PGF.07 Pytanie 1 088
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który materiał powinna zastosować agencja reklamowa, aby po zawieszeniu reklamy wielkoformatowej na budynku zapewnić jak największą ilość światła docierającego do pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio za reklamą i zminimalizować skutki działania wiatru?
A. Siatkę mesh
B. Folię sublimacyjną
C. Papier termotransferowy
D. Płótno Canvas
PGF.08 Pytanie 1 089
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy
A. filmowej
B. telewizyjnej
C. radiowej
D. drukowanej
PGF.08 Pytanie 1 090
Zarządzanie kampanią reklamową
Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie
A. konferencji prasowej
B. wycieczki prasowej
C. briefingu
D. przyjęcia prasowego
PGF.08 Pytanie 1 091
Zarządzanie kampanią reklamową
Wydawnictwo edukacyjne, które kieruje swoją nową propozycję do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych, zastosuje kryterium segmentacji
A. demograficznej
B. behawioralnej
C. psychograficznej
D. geograficznej
PGF.08 Pytanie 1 092
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na
A. media
B. produkcję
C. kreację
D. postprodukcję
PGF.07 Pytanie 1 093
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nadmuchiwana powietrzem dwustronna ściana reklamowa to
A. frontlight
B. airboard
C. citylight
D. cityscroll
PGF.08 Pytanie 1 094
Zarządzanie kampanią reklamową
Zbudowanie bazy danych dotyczącej klientów jest korzystne, gdy
A. firma organizuje kampanię promocyjną
B. klienci są lojalni wobec marki
C. firma oferuje produkty luksusowe
D. koszty pozyskiwania aktualnych informacji są wysokie
PGF.08 Pytanie 1 095
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja zajmująca się segmentacją rynku klientów instytucjonalnych wykorzystała kryterium, które odnosi się do rocznej częstotliwości zakupów. Jakie kryterium zostało zastosowane przez agencję?
A. Geograficzne
B. Społeczne
C. Behawioralne
D. Demograficzne
PGF.07 Pytanie 1 096
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta jako plik z rozszerzeniemMP3?
A. Spot telewizyjny
B. Animacja komputerowa
C. Spot radiowy
D. Plakat wielkoformatowy
PGF.08 Pytanie 1 097
Zarządzanie kampanią reklamową
Kiedy najpóźniej należy dokonać zapłaty za fakturę wystawioną w dniu 5 stycznia 2017 roku, której termin płatności wynosi 10 dni od daty jej wystawienia, przy założeniu, że w przypadku, gdy termin płatności przypada w dniu wolnym od pracy, płatność powinna nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu?
STYCZEŃ 2017 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
PON. | WT. | ŚR. | CZW. | PT. | SOB. | NIEDZ. |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
A. 13 stycznia 2017 r.
B. 16 stycznia 2017 r.
C. 14 stycznia 2017 r.
D. 15 stycznia 2017 r.
PGF.08 Pytanie 1 098
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworzenie skutecznej reklamy wymaga, aby komunikat
A. przekazywał proste informacje
B. był natrętny
C. nie zachęcał do podjęcia działań
D. był ciężki do zapamiętania
PGF.08 Pytanie 1 099
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się symbol graficzny lub taki, który można przedstawić w formie graficznej, używany do rozróżniania w działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej?
A. Logotyp
B. Patent
C. Licencja
D. Znak towarowy
PGF.08 Pytanie 1 100
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z podanych form reklamy w sieci będzie najodpowiedniejsza do promowania usług turystycznych, aby na bieżąco informować klientów o przygotowanych przez firmę promocjach i okazjach?
A. Okno-córka.
B. Interstitial.
C. Baner.
D. Newsletter.
PGF.08 Pytanie 1 101
Zarządzanie kampanią reklamową
Podczas negocjacji żadna ze stron nie podjęła prób ustępstw na rzecz drugiej strony. W związku z tym obie strony przyjęły typ negocjacji
A. opartych na kompromisie
B. opartych na mediacjach
C. twardych
D. miękkich
PGF.08 Pytanie 1 102
Zarządzanie kampanią reklamową
Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?
A. Wpłata w gotówce
B. Przekaz pocztowy
C. Czek gotówkowy
D. Zlecenie przelewu
PGF.08 Pytanie 1 103
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?
Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121 Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy. § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia. |
A. Następnego dnia.
B. Do końca miesiąca.
C. Niezwłocznie.
D. Siedem dni.
PGF.08 Pytanie 1 104
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki
A. intensywności.
B. częstotliwości.
C. zasięgowe.
D. kosztowe.
PGF.08 Pytanie 1 105
Zarządzanie kampanią reklamową
Właściciele lokalnego salonu fryzjerskiego zamierzają zareklamować nową usługę wśród swoich klientek oraz mieszkańców okolicy. Najskuteczniejszym działaniem będzie
A. emisja spotu w ogólnopolskiej telewizji
B. zamieszczenie reklamy na portalu społecznościowym
C. umieszczenie reklamy na billboardach
D. rozdawanie ulotek klientkom salonu oraz wrzucanie ich do skrzynek pocztowych
PGF.08 Pytanie 1 106
Zarządzanie kampanią reklamową
Podział rynku stosowany w tworzeniu kampanii reklamowej nazywamy
A. określenie grup konsumentów, które są nieistotne z perspektywy dużego przedsiębiorstwa
B. podział rynku według wskazanych kryteriów na dość jednorodne i rozłączne grupy konsumentów
C. wyznaczenie grupy docelowej w jednorodnych działaniach oraz badaniach marketingowych
D. osiągnięcie indywidualnego klienta za pomocą różnych instrumentów marketingowych
PGF.08 Pytanie 1 107
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakim symbolem oznacza się projekt obustronnie zadrukowany w pełnej kolorystyce CMYK?
A. 2+2
B. 4+2
C. 4+0
D. 4+4
PGF.08 Pytanie 1 108
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa pragnie zebrać różnorodne informacje dotyczące stylu życia i pasji potencjalnych klientów. Jak można najszybciej zrealizować ten cel?
A. wdrożenie newslettera na stronie internetowej firmy
B. przeprowadzenie konkursu w mediach społecznościowych
C. zadawanie trafnych pytań podczas procesu sprzedaży
D. umieszczenie ankiety w sprzedawanych produktach
PGF.08 Pytanie 1 109
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie z wymienionych narzędzi marketingowych należy do narzędzi promocji handlowej?
A. Spotkania prasowe z obecnością co najmniej 10 przedstawicieli mediów
B. Zewnętrzna komunikacja skierowana do klientów i interesariuszy
C. Wsparcie instytucjonalne połączone z działaniami publicity
D. Czasowe zniżki związane z większymi zakupami w określonym okresie
PGF.08 Pytanie 1 110
Zarządzanie kampanią reklamową
Celem producenta jest podniesienie efektywności kampanii promocyjnej poprzez odpowiedni wybór mediów zgodnych z przyjętą strategią reklamy, która zakłada osiągnięcie efektu synergii dzięki wykorzystaniu przynajmniej dwóch różnych kanałów komunikacji masowej. Producent zatem zastosuje
A. ekwiwalent reklamowy
B. mnożnik mediów
C. media BTL
D. współczynnik wiarygodności
PGF.08 Pytanie 1 111
Zarządzanie kampanią reklamową
Jak nazywa się forma promocji stosowana w różnych mediach?
A. twin
B. konkurs
C. potykacz
D. wrzutka
PGF.08 Pytanie 1 112
Zarządzanie kampanią reklamową
Końcowa wersja materiału wideo promującego sprzedaż odzieży sportowej, przygotowywana dla klienta pragnącego zaistnieć na rynku, to
A. animatic
B. sampling
C. casting
D. master
PGF.08 Pytanie 1 113
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych programów komputerowych nie służy do tworzenia baz danych klientów?
A. Microsoft Access
B. Open Base
C. Corel Draw
D. Microsoft Excel
PGF.07 Pytanie 1 114
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do elementów tworzących księgę znaku nie zalicza się
A. niedopuszczalnych modyfikacji
B. alternatywnej wersji znaku
C. użytej typografii
D. paserów formatowania
PGF.08 Pytanie 1 115
Zarządzanie kampanią reklamową
W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z
A. druku wielkoformatowego
B. reklam na pojazdach
C. konstrukcji wielkogabarytowych
D. druku akcydensowego
PGF.08 Pytanie 1 116
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z podanych kroków w produkcji spotu telewizyjnego przeprowadzany jest na końcu?
A. Stworzenie animatiku
B. Udźwiękowienie
C. Przygotowanie shootingboardu
D. Master
PGF.08 Pytanie 1 117
Zarządzanie kampanią reklamową
Budowanie bazy klientów w systemie "member gets member" polega na
A. dodawaniu na stronie opcji subskrypcji newslettera
B. pozyskiwaniu klientów od aktualnych użytkowników
C. wykorzystywaniu danych z baz innych przedsiębiorstw
D. zbieraniu informacji o klientach za pomocą call centre
PGF.08 Pytanie 1 118
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, która otrzymała zlecenie na przygotowanie spotu reklamowego, zdecydowała, że przed publikacją przeprowadzi ocenę projektu przekazu i w razie potrzeby wprowadzi poprawki. W tym celu powinna zastosować
A. posttesty
B. metodę panelową
C. pretesty
D. metodę komparatywną
PGF.08 Pytanie 1 119
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa pobiera 40 zł za stworzenie 100 wizytówek. Jaką kwotę uiści klient, który zamawia 400 wizytówek, jeśli przy zamówieniach powyżej 350 wizytówek przysługuje rabat w wysokości 10%?
A. 120 zł
B. 160 zł
C. 144 zł
D. 126 zł
PGF.08 Pytanie 1 120
Zarządzanie kampanią reklamową
Ustawą nie regulującą kwestii prawa własności intelektualnej w Polsce jest
A. ustawa o ochronie danych osobowych
B. ustawa o ochronie baz danych
C. ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych
D. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji