Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 121
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument przedstawiający propozycję sprzedaży lub zakupu towarów bądź usług, wskazujący na kluczowe warunki przyszłej transakcji kupna-sprzedaży, to

A. umowa
B. brief
C. oferta handlowa
D. list przewodni
PGF.07 Pytanie 1 122
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który z wymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Spot radiowy
B. Animacja komputerowa
C. Plakat wielkoformatowy
D. Spot telewizyjny
PGF.08 Pytanie 1 123
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama oraz promocja piwa mogą być realizowane

A. w prasie skierowanej do młodzieży i dzieci.
B. z udziałem niepełnoletnich osób.
C. w telewizji i kinie po godzinie 20.00.
D. w radiu oraz telewizji w przedziale czasowym od 6.00 do 20.00.
PGF.08 Pytanie 1 124
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych metod płatności nie jest gotówkowa?

A. Zlecenie przelewu
B. Czek gotówkowy
C. Przekaz pocztowy
D. Wpłata w gotówce
PGF.07 Pytanie 1 125
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliweautomatyczne wyszukiwanie kontrahentów?

A. Program do edycji grafiki wektorowej
B. Edytor HTML
C. Arkusz kalkulacyjny
D. Program do edycji grafiki rastrowej
PGF.08 Pytanie 1 126
Zarządzanie kampanią reklamową

Określ na podstawie zamieszczonego cennika, którego rabatu ilościowego udziela agencja reklamowa swoim klientom.

Koszt nadruku netto w złotówkach za 1 szt.
IlośćDługopisySmycze reklamoweBidony
Do 100 szt.0,280,300,50
Od 101 - 200 szt.0,270,290,49
Od 201 - 300 szt.0,260,280,48
Powyżej 301 szt.0,250,270,47

A. Kumulatywnego.
B. Funkcjonalnego.
C. Progresywnego.
D. Niekumulatywnego.
PGF.08 Pytanie 1 127
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa opracowuje kampanię dla produktu, którego sprzedaż znacznie maleje. W tej sytuacji celem komunikatu reklamowego powinno być poinformowanie klientów o

A. firmie oraz jej produktach
B. dodatkowych zaletach związanych z zakupem produktu
C. wprowadzeniu nowego hasła reklamowego
D. nowej lokalizacji siedziby firmy
PGF.08 Pytanie 1 128
Zarządzanie kampanią reklamową

Cele psychograficzne w reklamie nie obejmują celów związanych z

A. przedsiębiorstwem
B. kosztami
C. nabywcą
D. produktem
PGF.08 Pytanie 1 129
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji marketingowej, przygotowując analizę SWOT, zawarła w niej informacje dotyczące zewnętrznych pozytywnych elementów, które określa się jako

A. threats
B. weaknesses
C. opportunities
D. strengths
PGF.08 Pytanie 1 130
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, przesyłając ofertę handlową do przedsiębiorstwa, dołączyła również teczkę z dziełami grafików oraz przykłady wcześniej zrealizowanych projektów, które umożliwią przyszłym klientom ocenę kreatywności zespołu, a także stylu i różnorodności świadczonych usług. Jak brzmi nazwa załącznika, który znajduje się w ofercie?

A. Portfolio.
B. Studium przypadku.
C. Brief kreatywny
D. Układ.
PGF.08 Pytanie 1 131
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię czynników z analizy makrootoczenia (PEST) powinna zbadać agencja reklamowa, która wprowadza innowacyjny typ usługi na rynek i chce poznać preferencje klientów, do których ta usługa jest dedykowana?

A. Technologiczne
B. Polityczne
C. Ekonomiczne
D. Społeczno-kulturowe
PGF.08 Pytanie 1 132
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa świadcząca pełen zakres usług postanowiła zdobyć większą liczbę klientów zainteresowanych reklamą ATL. Mając na uwadze powyższe, dział sprzedaży powinien skoncentrować się na pytaniach dotyczących

A. organizacji eventów promocyjnych
B. prowadzenia działań w punkcie sprzedaży
C. drukowania ulotek i broszur
D. prowadzenia kampanii prasowej
PGF.08 Pytanie 1 133
Zarządzanie kampanią reklamową

Dział marketingu przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją chemikaliów, opracowuje ulotki reklamowe. Ulotki mają zostać wydrukowane w drukarni w liczbie 2000 sztuk, korzystając z technologii offsetowej. W jakiej palecie kolorów powinna być przygotowana ulotka?

A. RGB
B. HLS
C. CMYK
D. HEX
PGF.08 Pytanie 1 134
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamę powinien zaproponować klient, producent napojów orzeźwiających, który pragnie promować swoje wyroby w telewizji przez cały rok oraz zwiększyć intensywność reklamy w okresie letnim?

A. Ciągłą
B. Pulsacyjną
C. Skokową
D. Sezonową
PGF.08 Pytanie 1 135
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. pulsacyjną
B. skoncentrowaną
C. okresową
D. ciągłą
PGF.08 Pytanie 1 136
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w tworzeniu bazy danych jest

A. zbieranie i porządkowanie wymaganych danych
B. zastosowanie zasad normalizacji
C. uzyskanie aktualnych oraz precyzyjnych informacji
D. ustalenie celu, jaki ma spełniać baza danych
PGF.08 Pytanie 1 137
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy reklamowej podczas tworzenia prezentacji uwzględnił dane pochodzące z internetowego kursu, który umożliwia łatwe poznanie zasad tworzenia grafiki. Pracownik wykorzystał

A. adresację.
B. referencje.
C. kotwicę.
D. tutorial.
PGF.08 Pytanie 1 138
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?

A. deklaratywne
B. alogiczne
C. aliteracyjne
D. kontrastowe
PGF.08 Pytanie 1 139
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmująca się produkcją artykułów dla dzieci wdrożyła nietypowe metody reklamowe, które są zaskakujące i mają na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Jaki to rodzaj reklamy?

A. alternatywnej
B. telewizyjnej
C. lateralnej
D. szeptanej
PGF.07 Pytanie 1 140
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które kryterium segmentacji rynku zastosowała agencja reklamy wybierając swoich klientówinstytucjonalnych w oparciu o ich częstotliwość zakupu?

A. Demograficzne
B. Behawioralne
C. Społeczne
D. Geograficzne
PGF.08 Pytanie 1 141
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działanie ilustruje wykorzystanie up-sellingu w trakcie rozmowy handlowej?

A. Proponowanie towarów, które nie są dostępne w ofercie.
B. Zachęcanie klienta do zakupu produktu o niższej jakości.
C. Proponowanie dóbr zastępczych.
D. Zachęcanie klienta do nabycia produktu o wyższej jakości.
PGF.08 Pytanie 1 142
Zarządzanie kampanią reklamową

Organizacja powinna dążyć do spójnego postrzegania swojego wizerunku w kontekście oddziaływania na rynek poprzez nazwę, logo lub kolorystykę. W związku z tym tworzy się dla niej

A. brief reklamowy
B. system identyfikacji wizualnej
C. system zarządzania strategicznego
D. szczegółowy media plan
PGF.08 Pytanie 1 143
Zarządzanie kampanią reklamową

Negocjacje w trakcie sprzedażowej rozmowy są niezbędne, gdy

A. druga strona działa w niewłaściwy sposób
B. nie masz nic wartościowego do zaoferowania drugiej stronie
C. niektóre interesy stron są rozbieżne
D. żądania jednej ze stron są niezgodne z etyką
PGF.08 Pytanie 1 144
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów w dni powszednie w stacji radiowej w godzinach 1500-1800 i korzystający z 5% rabatu agencyjnego?

Cennik czasu antenowego w stacji radiowej
Dni emisjiPasma godzinowe emisji
600-800800-12001200-15001500-18001800-20002000-22002200-600
poniedziałek-piątek89,00108,00114,00100,0054,0045,0020,00
sobota-niedziela52,0069,0074,0045,0037,0045,0020,00
*Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20-sekundowego spotu w wybranym czasie, zł

A. 1 050,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 950,00 zł
D. 900,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 145
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z czynników ma największe znaczenie przy selekcji powierzchni dla reklamy zewnętrznej?

A. Konkurencyjność nośnika
B. Kąt obserwacji
C. Wysoka jakość lokalizacji
D. Rozmiar nośnika
PGF.08 Pytanie 1 146
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kluczowych elementów marketingu-mix nie wchodzi

A. segmentacja
B. cena
C. dystrybucja
D. produkt
PGF.08 Pytanie 1 147
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką kategorię według matrycy BCG zajmują cyfrowe towary i usługi, które generują straty oraz nie mają potencjału rozwoju?

A. Psy
B. Znaki zapytania
C. Dojne krowy
D. Gwiazdy
PGF.08 Pytanie 1 148
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w dziale obsługi klienta w agencji reklamowej, która codziennie kontaktuje się z klientami oraz kontroluje przebieg różnych działań reklamowych, nazywa się Account

A. Executive
B. Supervisor
C. Director
D. Assistant
PGF.08 Pytanie 1 149
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać

A. promocję adresowaną do pośredników handlowych
B. sponsoring osobowy
C. wewnętrzne działania public relations
D. promocję skierowaną do detalistów
PGF.08 Pytanie 1 150
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie wydatki może zakwalifikować firma jako koszty reklamy?

A. koszt lunchu biznesowego, podczas którego prowadzone są działania wspierające wizerunek przedsiębiorstwa
B. koszty związane z poczęstunkiem z okazji jubileuszu gości organizowanym w ramach działań public relations
C. wydatki na reklamę w prasie
D. upominki dla klientów bez logo firmy
PGF.08 Pytanie 1 151
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie, które polega na zadawaniu respondentom pytania o stacje radiowe, których słuchali w dniu poprzednim, jest przeprowadzane metodą

A. DAR.
B. dzienniczka.
C. telemetrii.
D. winiety.
PGF.08 Pytanie 1 152
Zarządzanie kampanią reklamową

Styl negocjacji, który zakłada, że celem jest osiągnięcie zwycięstwa, w którym jedna strona uzyskuje korzyści, wymuszając ustępstwa od drugiej, to styl

A. twardy
B. delikatny
C. korporacyjny
D. faktyczny
PGF.08 Pytanie 1 153
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik agencji reklamowej, który obsługiwał ploter tnący, doznał porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności?

A. Odłączyć dopływ prądu
B. Ułożyć poszkodowanego w bezpiecznej pozycji
C. Zadzwonić po pogotowie ratunkowe
D. Powiadomić przełożonego
PGF.08 Pytanie 1 154
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. przyciągających uwagę grafik.
C. dużej liczby intensywnych barw.
D. wyrazistego liternictwa.
PGF.08 Pytanie 1 155
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przekonać klientów do zaakceptowania propozycji firmy poprzez ukazanie jej zalet w stosunku do rywali, należy zastosować reklamę

A. nakłaniającą
B. informacyjną
C. utrwalającą
D. pionierską
PGF.08 Pytanie 1 156
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik firmy otrzymał zadanie zebraniu danych pierwotnych, które są niezbędne do realizacji kampanii reklamowej. Które z wymienionych informacji mają wyłącznie charakter pierwotny?

A. Dane z Głównego Urzędu Statystycznego oraz informacje publikowane w czasopismach
B. Wyniki obserwacji przeprowadzonych przez pracownika firmy oraz dane publikowane w prasie codziennej
C. Wyniki indywidualnego wywiadu pogłębionego i dane pozyskane w audytoryjnym badaniu ankietowym przeprowadzonym przez pracownika firmy PRS
D. Dane pochodzące z branżowego portalu internetowego oraz dane zdobyte przez firmę PRS w wyniku przeprowadzonego eksperymentu
PGF.08 Pytanie 1 157
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z podanych programów komputerowych pozwala na stworzenie cennika produktów oraz usług reklamowych z użyciem formuł obliczeniowych?

A. Adobe Illustrator
B. Microsoft Excel
C. Adobe Photoshop
D. Microsoft Word
PGF.08 Pytanie 1 158
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. współpraca marketingowa
B. połączenie
C. franczyza
D. koncentracja marketingowa
PGF.08 Pytanie 1 159
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby sporządzić plakat reklamowy, zastosowano zestaw czterech podstawowych kolorów farb używanych w druku: magenta, yellow, cyjan, black, co oznacza

A. CYMB
B. KYMC
C. MYCB
D. CMYK
PGF.08 Pytanie 1 160
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamowa agencja, która promuje swoje usługi bez pośredników, korzysta z kanału dystrybucji nazwanego

A. klasyczny
B. bezpośredni
C. pośredni
D. innowacyjny