Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 121
Zarządzanie kampanią reklamową
A. ilustruje zyski, jakie klient może uzyskać przez zaspokojenie swoich potrzeb
B. ukazuje jedynie korzyści płynące z cech towaru lub usługi
C. dopasowuje cechy i korzyści towaru do wcześniej zidentyfikowanych potrzeb klienta
D. omawia wyłącznie cechy charakterystyczne towaru lub usługi
PGF.08 Pytanie 1 122
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent ekskluzywnej odzieży męskiej postanowił zainwestować w reklamę telewizyjną, aby przekaz był jasny dla widza, iż dzięki luksusowym koszulom i garniturom stanie się kimś wyjątkowym oraz otworzy przed sobą drzwi do nowych, wymarzonych możliwości i doświadczeń. Jaką metodę prezentacji produktu powinien zastosować?
A. Prezentację.
B. Styl życia.
C. Zalecenie.
D. Scenę rodzajową z codziennego życia.
PGF.08 Pytanie 1 123
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką z podanych form reklamy powinna zasugerować agencja klientowi, który pragnie osiągnąć zasięg globalny, zdefiniować grupę docelową oraz zapewnić interaktywną komunikację?
A. Reklamę internetową
B. Reklamę prasową
C. Reklamę kinową
D. Reklamę outdoorową
PGF.08 Pytanie 1 124
Zarządzanie kampanią reklamową
W programie Microsoft Office Excel stworzono bazę kontrahentów agencji reklamowej. Jaki filtr należy zastosować na kolumnie z kodem pocztowym, by uzyskać listę kontrahentów z Częstochowy, którzy mają kod pocztowy 42-200?
A. Równa się 42-200
B. Nie równa się 42-200
C. Jest mniejsze niż 42-200
D. Jest większe niż 42-200
PGF.08 Pytanie 1 125
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie są zasady dotyczące reklamy produktów leczniczych OTC (sprzedawanych bez recepty) w Polsce?
A. zakazana, lecz tylko w mediach publicznych
B. dozwolona bez jakichkolwiek ograniczeń
C. całkowicie niedozwolona
D. dozwolona, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów
PGF.08 Pytanie 1 126
Zarządzanie kampanią reklamową
W Polsce prawo reklamowe nie zezwala na wykorzystanie reklamy
A. kontekstowej
B. rekomendacyjnej
C. podprogowej
D. alternatywnej
PGF.08 Pytanie 1 127
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama nie polega na przedstawianiu produktu lub usługi
A. za pieniądze
B. poprzez promocję sprzedaży
C. przy użyciu mediów
D. w sposób bezosobowy
PGF.07 Pytanie 1 128
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Księgowemu
B. Copywriterowi
C. Account managerowi
D. Grafikowi
PGF.08 Pytanie 1 129
Zarządzanie kampanią reklamową
Jeśli agencja reklamowa działa tylko na obszarze województwa mazowieckiego, to jej zasięg obejmuje rynek
A. krajowy
B. regionalny
C. zagraniczny
D. lokalny
PGF.08 Pytanie 1 130
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja typu full-serwis została poproszona o stworzenie propozycji zawierającej produkty BTL. W dokumencie znajdą się m.in. ceny dla
A. spotów reklamowych
B. billboardów
C. ulotek i folderów
D. spotów radiowych
PGF.08 Pytanie 1 131
Zarządzanie kampanią reklamową
W ramach rozszerzonej koncepcji 7P, obok tradycyjnych elementów marketingu 4P, znajdują się również następujące składniki:
A. jakość, świadectwo materialne, procesy
B. ludzie, procesy, jakość
C. świadectwo materialne, ludzie, jakość
D. ludzie, procesy, świadectwo materialne
PGF.08 Pytanie 1 132
Zarządzanie kampanią reklamową
Oblicz wydatki związane z dotarciem do 1% odbiorców docelowych, jeżeli koszty kampanii reklamowej wyniosły 175 000,00 zł, a wskaźnik skuteczności kampanii wynosił 25 punktów.
A. 43 750,00 zł
B. 131 250,00 zł
C. 7 000,00 zł
D. 5 303,03 zł
PGF.08 Pytanie 1 133
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką część wydatków na promocję Firma Produkcyjna KALIPSO zainwestowała w reklamę multimedialną w roku 2022?

A. 50%
B. 9%
C. 20%
D. 59%
PGF.08 Pytanie 1 134
Zarządzanie kampanią reklamową
W reklamie wody toaletowej, która odwołuje się do aromatu, stosuje się apel
A. moralny
B. racjonalny
C. seksualny
D. emocjonalny
PGF.07 Pytanie 1 135
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych programów komputerowych będzie najbardziej pomocny w ulepszeniu fotografii, tak jak pokazano na załączonej ilustracji? Program do

A. edycji baz danych
B. składu tekstu
C. grafiki rastrowej
D. grafiki wektorowej
PGF.08 Pytanie 1 136
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cenę brutto należy wpisać do cennika, jeśli agencja reklamowa na cenę netto zakupu wynoszącą 130,00 zł nakłada 20% marżę oraz 23% stawkę VAT?
A. 159,90 zł
B. 156,00 zł
C. 187,20 zł
D. 191,88 zł
PGF.08 Pytanie 1 137
Zarządzanie kampanią reklamową
W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby
A. warstwowy
B. nielosowy
C. kuli śniegowej
D. losowy
PGF.08 Pytanie 1 138
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego rodzaju strategię produktowo-rynkową przyjęła agencja reklamowa wprowadzająca nowe towary na nowy rynek zbytu?
A. Rozwój rynku
B. Penetracja rynku
C. Dywersyfikacja
D. Rozwój produktu
PGF.08 Pytanie 1 139
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim medium można zamieścić reklamę w postaci wklejki?
A. W radiu
B. W telewizji
C. W prasie
D. W internecie
PGF.08 Pytanie 1 140
Zarządzanie kampanią reklamową
Uczestnicy negocjacji przedmiotowych rozwiązali trudności, starając się odnaleźć wiele różnych opcji, które umożliwiły wybór zadowalającego rozwiązania dla obu stron i prowadziły do długotrwałej współpracy. Jaką zasadę negocjacji przedmiotowych zastosowali uczestnicy?
A. Poszukiwania rozwiązań korzystnych dla obu stron
B. Oddzielania problemu od ludzi
C. Stosowania obiektywnych kryteriów
D. Koncentrowania się na interesach, a nie na stanowiskach
PGF.08 Pytanie 1 141
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim celu stosuje się justowanie?
A. do wyrównania tekstu względem marginesów
B. w celu kojarzenia tekstu z innymi elementami w publikacji
C. aby utrzymać równą odległość pomiędzy wierszami
D. żeby dostosować czcionkę do estetyki tekstu
PGF.08 Pytanie 1 142
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma postanowiła zainwestować w reklamę telewizyjną. Wybrała lokalny kanał telewizyjny, w którym opłata za emisję reklamy wynosi 50 000,00 zł przy wskaźniku GRP=200. Jaki jest koszt dotarcia do 1% docelowej grupy odbiorców?
A. 200,00 zł
B. 20,00 zł
C. 250,00 zł
D. 25,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 143
Zarządzanie kampanią reklamową
Usługę wykonania muralu należy zaliczyć do cennika reklamy.
A. radiowej
B. prasowej
C. telewizyjnej
D. zewnętrznej
PGF.08 Pytanie 1 144
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie nośniki reklamowe można zaproponować klientowi zainteresowanemu materiałami BTL?
A. Materiały typu POS
B. Reklama w postaci spotów telewizyjnych
C. Reklama w formie spotów radiowych
D. Ogłoszenia modułowe w mediach drukowanych
PGF.08 Pytanie 1 145
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaki koszt poniesie klient agencji zamawiający 10 spotów, nadawanych w weekend w stacji LokalRadio w godzinach 20÷22 i korzystający z 10% rabatu agencyjnego?
Cennik czasu antenowego w stacji LokalRadio | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
dni emisji | pasma godzinowe emisji | ||||||
6÷8 | 8÷12 | 12÷15 | 15÷18 | 18÷20 | 20÷22 | 22÷6 | |
poniedziałek - piątek | 89,00 | 108,00 | 114,00 | 100,00 | 54,00 | 35,00 | 20,00 |
sobota - niedziela | 52,00 | 69,00 | 74,00 | 45,00 | 37,00 | 45,00 | 20,00 |
Ceny podane w tabeli dotyczą jednej emisji, jednego 20" spotu w wybranym czasie, zł |
A. 405,00 zł
B. 315,00 zł
C. 350,00 zł
D. 450,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 146
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest profil kompetencyjny?
A. zestaw umiejętności zawodowych niezbędnych do realizacji zadania.
B. zbiór wewnętrznych regulacji obowiązujących w firmie.
C. spis zawodowych osiągnięć kandydata na stanowisko.
D. zestaw działań, które wykonuje pracownik w celu osiągnięcia określonego celu.
PGF.08 Pytanie 1 147
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie czynniki mają znaczenie dla klienta agencji reklamowej przy wyborze produktów o dużej efektywności, biorąc pod uwagę różnorodność cenową i celów promocyjnych oferowanych przez agencję?
A. Uczuciowymi
B. Etycznymi
C. Nieracjonalnymi
D. Racjonalnymi
PGF.08 Pytanie 1 148
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?
A. 3%
B. 5%
C. 6%
D. 2%
PGF.07 Pytanie 1 149
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji widoczny jest efekt powiększenia, czyli przeskalowania obrazu cyfrowegocharakterystyczny dla grafiki rastrowej?

A. Na ilustracji 3
B. Na ilustracji 4
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 2
PGF.08 Pytanie 1 150
Zarządzanie kampanią reklamową
Koszt netto sprzedaży koszulki z nadrukiem to 20,00 zł. Jaka będzie cena brutto przy 23% stawce VAT?
A. 22,30 zł
B. 24,60 zł
C. 17,70 zł
D. 15,40 zł
PGF.08 Pytanie 1 151
Zarządzanie kampanią reklamową
Czym jest serwis typu "news-wire"?
A. wyszukiwarka materiałów o konkurencji
B. serwis informacyjny typu news
C. agregator darmowych informacji
D. dane opublikowane na stronie www
PGF.08 Pytanie 1 152
Zarządzanie kampanią reklamową
W nowoczesnym podejściu, kluczowym etapem procesu sprzedaży jest
A. wywołanie zainteresowania
B. ocena zasobności klienta
C. potwierdzenie obsługi
D. zamknięcie obsługi
PGF.08 Pytanie 1 153
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa przeprowadziła analizę marketingową dotyczącą sprzedaży przestrzeni reklamowej. Uwzględniono jedynie czynniki zewnętrzne. Wśród nich agencja nie powinna brać pod uwagę
A. metod wspierających dystrybucję
B. swojej struktury organizacyjnej
C. grup rynkowych
D. zmian w zachowaniach zakupowych
PGF.08 Pytanie 1 154
Zarządzanie kampanią reklamową
Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara
A. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
B. związana z konfiskatą aktywów firmy
C. do 5 lat pozbawienia wolności
D. do 10 lat pozbawienia wolności
PGF.07 Pytanie 1 155
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zakłady Mleczarskie, wprowadzając na rynek nowy smak jogurtu, powinny poinformować klientówo
A. nowym wariancie produktu
B. nowych i korzystnych warunkach zakupów
C. pełnej ofercie produktowej firmy
D. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
PGF.08 Pytanie 1 156
Zarządzanie kampanią reklamową
Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, co może być przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?
A. opublikowany opis patentowy
B. slogan reklamowy
C. prosta informacja prasowa
D. dokument urzędowy
PGF.08 Pytanie 1 157
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę
A. projekcyjną
B. trójkąta
C. segregacji
D. lingwistyczną
PGF.08 Pytanie 1 158
Zarządzanie kampanią reklamową
Czynnikiem ekonomicznym mającym wpływ na działalność agencji reklamowej jest
A. stopa podatkowa
B. etyka reklamy
C. zmiana wartości życia
D. faza rozwoju branży
PGF.08 Pytanie 1 159
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę prezentacji reklamy powinno się zastosować, aby uwydatnić zalety oraz rozbudowane funkcje nowego robota kuchennego?
A. Demonstracją działania
B. Stylem życia
C. Fantazją
D. Kawałkiem życia
PGF.08 Pytanie 1 160
Zarządzanie kampanią reklamową
Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy
A. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
B. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
C. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
D. praca nad kodeksami etyki reklamy