Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 81
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby podnieść wiarygodność produktu oraz zwiększyć jego sprzedaż, prezentując ofertę na stronie internetowej, trzeba umieścić

A. sekcję z możliwością rejestracji
B. informację o polityce ochrony prywatności
C. baner promocyjny
D. opinie i rekomendacje użytkowników
PGF.08 Pytanie 82
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając częstotliwość reklamy, należy przeprowadzić analizy rynkowe przy użyciu wskaźnika CPP. W związku z tym należy ustalić, jak często przeciętny odbiorca

A. natknął się na reklamę w prasie
B. miał styczność z reklamą w określonym czasie
C. natknął się na reklamę w telewizji
D. miał do czynienia z reklamą w danym medium
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową

Właściciel sklepu spożywczego zauważył znaczący spadek sprzedaży w swojej placówce. Zwrócił się z prośbą o poszerzenie bazy danych klientów o pole "ocena jakości obsługi". Aby pozyskać takie dane, pracownik agencji reklamowej powinien zasugerować skorzystanie z usług specjalisty ds. wywiadu marketingowego, nazywanego

A. klientem tajemniczym
B. klientem podejrzanym
C. klientem nietypowym
D. klientem sfrustrowanym
PGF.08 Pytanie 84
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceną psychologiczną, która jest przykładem stosowanym podczas sezonowych przecen, jest cena

A. 99,99 zł
B. 12,34 zł
C. 100,00 zł
D. 0,10 zł
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką z poniższych metod płatności za usługi oraz produkty reklamowe można uznać za gotówkową?

A. Przekaz pocztowy
B. Czek rozrachunkowy
C. Przelew na konto
D. Karta płatnicza
PGF.08 Pytanie 86
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa wystawiła fakturę na zakup 6 roll-upów, gdzie cena netto za 1 sztukę wynosiła 250,00 zł, jednak nie uwzględniła przysługującego klientowi rabatu w wysokości 20,00 zł. Jaki dokument powinna sporządzić agencja, aby wprowadzić dane poprawnie?

A. Fakturę zaliczkową
B. Fakturę pro forma
C. Notę korygującą
D. Fakturę korygującą
PGF.08 Pytanie 87
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakim terminie według załączonego fragmentu Kodeksu Cywilnego firma powinna przyjąć ofertę złożoną telefonicznie, aby stała się ona wiążąca?

Ustawa Kodeks cywilny Dz. U. z 2014. Poz. 121
Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
§ 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

A. Niezwłocznie.
B. Do końca miesiąca.
C. Siedem dni.
D. Następnego dnia.
PGF.08 Pytanie 88
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 50,00 zł
B. 12,00 zł
C. 42,00 zł
D. 18,00 zł
PGF.07 Pytanie 89
Wykonywanie przekazu reklamow…

W celu uatrakcyjnienia oferty sprzedażowej sklepu internetowego miniatury oferowanych artykułów mają być animowane. W tym celu należy je zapisać w formacie

A. gif
B. raw
C. png
D. obj
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia prezentacji multimedialnych?

A. Microsoft PowerPoint
B. Microsoft InfoPath
C. Microsoft Word
D. Microsoft Excel
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. niepewni przeciętniacy
B. nieostrożni optymiści
C. ostrożni pragmatycy
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 92
Zarządzanie kampanią reklamową

Postawy sprzedawcy, które koncentrują się na zrozumieniu potrzeb klienta, wspieraniu go w określaniu jego interesów oraz podejmowaniu trafnych decyzji, a także poświęcaniu mu dużej ilości czasu, sugerują pracę z klientem według programu

A. cele
B. negocjujący
C. problemy
D. zgodny
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja, która jest płatnikiem VAT oraz współpracuje jedynie z firmami, w jaki sposób powinna rejestrować sprzedaż swoich usług?

A. Paragonem fiskalnym
B. Fakturą
C. Raportem płatności
D. Rachunkiem
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju reklamy powinna użyć dynamicznie rozwijająca się firma odzieżowa, działająca w kraju, aby przyciągnąć nowych klientów: młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących komfort?

A. Imprezę wystawienniczą
B. Artykuł sponsorowany
C. Reklamę w internecie
D. Reklamę w prasie
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby przygotować projekt ogłoszenia prasowego do druku, najlepiej wybrać format pliku z rozszerzeniem

A. .pdf
B. .jpeg
C. .psd
D. .png
PGF.08 Pytanie 96
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. analityk
B. media planner
C. strateg
D. media buyer
PGF.08 Pytanie 97
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z przepisami prawa reklamowego, nie wolno promować napojów alkoholowych w telewizji?

A. poprzez ukazywanie w reklamie osób młodszych niż 18 lat
B. przed godziną 2000
C. poprzez informowanie o wspieraniu wydarzeń masowych
D. zawierających mniej niż 8% alkoholu
PGF.08 Pytanie 98
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa jest zaangażowana w kampanię promocyjną turystyki w województwie warmińsko-mazurskim. Głównym celem tej kampanii jest uwydatnienie uroków przyrody danego regionu oraz zwiększenie liczby przyjeżdżających polskich turystów. Najskuteczniejszą formą reklamy w tej sytuacji okaże się

A. spot reklamowy w ogólnopolskiej telewizji
B. audycja radiowa w lokalnej stacji radiowej
C. ogłoszenie modułowe w gazecie codziennej
D. plakat na słupie ogłoszeniowym w Olsztynie
PGF.08 Pytanie 99
Zarządzanie kampanią reklamową

Nagle zmieniając zespół negocjacyjny, stosuje się technikę negocjacyjną, która polega na

A. ustępstwie
B. ograniczaniu uprawnień
C. przystosowaniu
D. wykorzystywaniu czasu
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie z wybranych kryteriów doboru mediów umożliwia ustalenie średniej liczby interakcji przedstawiciela grupy docelowej z komunikatem reklamowym?

A. Zasięg oddziaływania reklamy lub środka reklamy
B. Zasięg oddziaływania środka reklamowego
C. Intensywność oddziaływania środków
D. Selektywność mediów oraz środków reklamy
PGF.08 Pytanie 101
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów komputerowych nie służy do prowadzenia transakcji sprzedażowych?

A. Subiekt
B. Fakturant
C. Insert
D. Inkscape
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość procentową zniżki uzyskał klient, jeżeli pierwotna cena wynosiła 165,00 zł, a cena po negocjacjach to 156,75 zł?

A. 3%
B. 2%
C. 5%
D. 6%
PGF.08 Pytanie 103
Zarządzanie kampanią reklamową

Krajowa firma odzieżowa planuje wprowadzenie nowej kolekcji odzieży młodzieżowej na rynek krajowy. Powinna w tym celu skorzystać przede wszystkim z reklamy

A. telewizyjnej lokalnej
B. telewizyjnej krajowej
C. w gazetach lokalnych
D. w gazetach krajowych
PGF.08 Pytanie 104
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma zajmuje się sprzedażą produktów promocyjnych przy użyciu strategii zbierania śmietanki. Dlatego jej działania marketingowe powinny być ukierunkowane na konsumentów, którzy są

A. bardzo wrażliwi na ceny
B. mało wrażliwi na ceny
C. nabywcami niewielkich ilości produktów
D. nabywcami artykułów codziennego użytku
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie rozmowy handlowej ważne jest, aby nie naruszać strefy osobistej klienta, która wynosi

A. 46÷65 cm
B. 86÷95 cm
C. 66÷85 cm
D. 15÷45 cm
PGF.08 Pytanie 106
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?

Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie.

A. Przedwstępną.
B. Składu.
C. Factoringu.
D. Sponsoringu.
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby poprawić efektywność jakościowych badań marketingowych, gdy uczestnik nie potrafi lub obawia się otwarcie ujawnić swoich myśli, emocji, potrzeb oraz motywów, należy zastosować technikę

A. segregacji
B. trójkąta
C. projekcyjną
D. lingwistyczną
PGF.08 Pytanie 108
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie podmioty uczestniczą w procesie zakupowym?

A. inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
B. inicjator, analityk, decydent, użytkownik
C. analityk, sponsor, decydent, użytkownik
D. sponsor, analityk, decydent, nabywca
PGF.08 Pytanie 109
Zarządzanie kampanią reklamową

Największe możliwości sprzedażowe znajdują się w gorących punktach, które to są

A. dolne regały
B. początkowe i końcowe sekcje regałów
C. obszary słabiej oświetlone
D. narożne miejsca w sklepach
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby nawiązać bezpośredni kontakt interpersonalny z klientem, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie

A. classifields
B. publicity
C. promocji dodatkowej
D. promocji osobistej
PGF.08 Pytanie 111
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas negocjacji umowy sprzedaży produktu powinno się

A. upierać się przy wykorzystaniu subiektywnych kryteriów
B. dążyć do znalezienia sposobów na uzyskanie wzajemnych korzyści
C. koncentrować się na przyjęciu dominującej pozycji w negocjacjach
D. dostosować strategię negocjacji do charakteru osób, a nie do problematyki
PGF.08 Pytanie 112
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest

A. banner
B. wszywka
C. wrzutka
D. witryna
PGF.08 Pytanie 113
Zarządzanie kampanią reklamową

Produkt stworzony przez agencję reklamową, określany jako "gwiazda" w macierzy BCG, charakteryzuje się

A. wysoką rentownością i małymi potrzebami finansowymi
B. niska rentownością oraz wysokimi nakładami finansowymi
C. wysoką rentownością i dużymi nakładami finansowymi
D. niska rentownością oraz niewielkimi potrzebami finansowymi
PGF.07 Pytanie 114
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?

A. Twardym
B. Rywalizacyjnym
C. Miękkim
D. Rzeczowym
PGF.08 Pytanie 115
Zarządzanie kampanią reklamową

Pismo oparte na łacińskim alfabecie, charakteryzujące się łamanymi i silnie zdobionymi kształtami, które było używane najdłużej w Niemczech, aż do XIX wieku, nosi nazwę

A. antykwą
B. egipcjanką
C. groteską
D. gotykiem
PGF.08 Pytanie 116
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma Fonika umieszczając swój znak graficzny na odzieży sportowej zawodnika wykorzystała

A. product placement
B. sponsoring imienny
C. mecenat
D. sponsoring emblematowy
PGF.08 Pytanie 117
Zarządzanie kampanią reklamową

Zasady dotyczące umieszczania reklam zewnętrznych przy pasie drogowym określa ustawa

A. budowlana
B. handlowa
C. cywilna
D. gospodarcza
PGF.08 Pytanie 118
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. powtarzalnych elementów wizualnych.
B. wyrazistego liternictwa.
C. przyciągających uwagę grafik.
D. dużej liczby intensywnych barw.
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Na zlecenie klienta agencja marketingowa stworzyła kampanię reklamową. W ramach tej kampanii przygotowano różnorodne materiały oraz gadżety promocyjne, takie jak: roll-up, standy reklamowe, ulotki, katalogi, naklejki oraz długopisy z logo produktu. Jakim rodzajem reklamy jest to?

A. BTL
B. ATL
C. CPP
D. GRP
PGF.08 Pytanie 120
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?

A. Prasę
B. Internet
C. Radio
D. Telewizję