Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 81
Zarządzanie kampanią reklamową

Bardzo często w kampaniach społecznych stosuje się apel mający na celu odwołanie się do tego, co jest dobre, a co złe. Jaki to rodzaj apelu?

A. Emocjonalny.
B. Rekomendacji.
C. Moralny.
D. Racjonalny.
PGF.08 Pytanie 82
Zarządzanie kampanią reklamową

Model oddziaływania reklamy zawierający następujące etapy: zwrócenie uwagi, wzbudzenie zainteresowania, wywołanie pragnienia posiadania, zakup to

A. Model DIPADA
B. Model DAGMAR
C. Model ANSOFFA
D. Model AIDA
PGF.08 Pytanie 83
Zarządzanie kampanią reklamową

Sytuację, w której jednostka uświadamia sobie sprzeczność pomiędzy informacjami posiadanymi a informacjami odbieranymi w tej samej sprawie, na przykład szkodliwości palenia, opisuje teoria

A. antycypacji.
B. dysonansu poznawczego.
C. samoświadomości.
D. motywacji.
PGF.08 Pytanie 84
Zarządzanie kampanią reklamową

Do jakich potrzeb człowieka odwołuje się przekaz reklamowy przedstawiony na zamieszczonym plakacie?

Ilustracja do pytania 4
A. Bezpieczeństwa.
B. Prestiżu.
C. Samorealizacji.
D. Fizjologicznych.
PGF.08 Pytanie 85
Zarządzanie kampanią reklamową

Tendencja do automatycznego, pozytywnego oceniania produktu przed zakupem, na podstawie nastroju wywołanego reklamą znanej firmy określana jest jako

A. efekt defensywności.
B. efekt halo.
C. efekt satysfakcji.
D. dysonans pozakupowy.
PGF.08 Pytanie 86
Zarządzanie kampanią reklamową

Pisemna weryfikacja hipotez badawczych zawarta jest

A. w briefie kreatywnym.
B. w projekcie badań.
C. w raporcie końcowym badania.
D. w harmonogramie badań.
PGF.08 Pytanie 87
Zarządzanie kampanią reklamową

W badaniach rynkowych, których celem jest przeanalizowanie zachodzących w czasie zmian w zachowaniach konsumentów, należy zastosować metodę

A. heurystyczną.
B. projekcyjną.
C. panelową.
D. introspekcyjną.
PGF.08 Pytanie 88
Zarządzanie kampanią reklamową

Planując kampanię reklamującą sportowe obuwie młodzieżowe należy wybrać reklamę

A. kinową.
B. pocztową.
C. radiową.
D. targową.
PGF.08 Pytanie 89
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaka reklama jest najbardziej skuteczna dla produktu znajdującego się w trzeciej fazie cyklu życia (fazie dojrzałości)?

A. Nakłaniająca.
B. Defensywna.
C. Przypominająca.
D. Informacyjna.
PGF.08 Pytanie 90
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma JEVAL pragnie uatrakcyjnić swoją ofertę produktów w punkcie handlowym i przyciągnąć uwagę nabywców. W tym celu powinna zastosować

A. baner internetowy.
B. standy reklamowe w miejscu sprzedaży.
C. wszywki prasowe.
D. ulotki w skrzynkach pocztowych.
PGF.08 Pytanie 91
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma OLGA zajmuje się sprzedażą olejków do opalania - produktów sezonowych. Najlepszym dla tej firmy sposobem rozłożenia reklamy w czasie jest zastosowanie kampanii

A. ciągłej.
B. pulsacyjnej.
C. równomiernego rozkładu.
D. okresowej.
PGF.08 Pytanie 92
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma komputerowa chce zawrzeć w nagłówku ogłoszenia prasowego, w którym reklamuje swoje usługi, informacje o korzyściach ważnych z punktu widzenia klienta. Który z proponowanych nagłówków spełnia te warunki?

A. Na nasz sprzęt dajemy 5 lat gwarancji.
B. Dla wszystkich mężczyzn.
C. Dlaczego miałbyś płacić za komputer?
D. Biznesmenie, zajrzyj do nas!
PGF.08 Pytanie 93
Zarządzanie kampanią reklamową

Głównym celem firmy farmaceutycznej jest przekonanie klientów do wypróbowania nowego produktu wchodzącego na rynek - maści przeciwbólowej. W przygotowywanej reklamie firma powinna zastosować apel

A. emocjonalny.
B. racjonalny.
C. seksualny.
D. moralny.
PGF.08 Pytanie 94
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką techniką reklamową należy się posłużyć, adresując reklamę do osób kierujących się zachowaniem innych i ich naśladujących?

A. Sprawdzianu naukowego.
B. Owczego pędu.
C. Rekomendacji.
D. Demonstracji działania.
PGF.08 Pytanie 95
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj kompozycji należy zastosować przy projektowaniu tradycyjnego szyldu apteki, w którym wszystkie elementy graficzne mają stworzyć jasny, przejrzysty, skończony i logiczny układ?

A. Zamkniętą.
B. Dośrodkową.
C. Otwartą.
D. Odśrodkową.
PGF.08 Pytanie 96
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką technikę druku należy zastosować do druku banerów reklamowych w nakładzie 20 sztuk?

A. Solwent.
B. Offset.
C. Tamponodruk.
D. Sitodruk.
PGF.08 Pytanie 97
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką technikę uszlachetniania druku należy zastosować w procesie druku folderów reklamowych A4, 4+4 w nakładzie 1 tys. sztuk?

A. Tłoczenie.
B. Lakierowanie.
C. Laminowanie.
D. Hot-stamping.
PGF.08 Pytanie 98
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas sesji fotograficznej należy wykonać zdjęcie reklamowanego produktu tak, aby uzyskać efekt powiększenia produktu w stosunku do jego rzeczywistych rozmiarów. Jaki rodzaj perspektywy trzeba zastosować podczas jego fotografowania?

A. Żabią.
B. Ptasią.
C. Linearną.
D. Powietrzną.
PGF.08 Pytanie 99
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykonując zdjęcie reklamowe aparatem cyfrowym przy świetle naturalnym należy funkcję "balans bieli - WB (white balance)" ustawić w pozycji

Ilustracja do pytania 19
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
PGF.08 Pytanie 100
Zarządzanie kampanią reklamową

Najważniejszą zasadą stosowaną podczas projektowania nowego opakowania produktu do serii produktów już istniejących jest wykorzystanie

A. przyciągających wzrok ilustracji.
B. dużej ilości intensywnych kolorów.
C. dużego liternictwa.
D. powtarzających się elementów graficznych.
PGF.08 Pytanie 101
Zarządzanie kampanią reklamową

Największy kontrast w projektowanych środkach reklamowych uzyskuje się, stosując kolory

A. należące do gamy zimnej.
B. leżące obok siebie w kręgu barw.
C. dopełniające.
D. należące do gamy ciepłej.
PGF.08 Pytanie 102
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektowanie ogłoszenia z uwzględnieniem wizualnej ścieżki patrzenia, polegającej na rozmieszczeniu elementów reklamy w układzie "Z" lub "S" związane jest z zastosowaniem reguły

A. kolejności.
B. harmonii.
C. spójności.
D. kontrastu.
PGF.08 Pytanie 103
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokonując analizy efektywności kampanii reklamowej, należy oceniać zależność pomiędzy

A. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii.
B. budżetem promocyjnym a medialnym.
C. celami a grupą docelową.
D. segmentami rynkowymi a strategią.
PGF.08 Pytanie 104
Zarządzanie kampanią reklamową

Skuteczność kampanii reklamowej jest ściśle powiązana

A. z treścią reklam.
B. z kosztami produkcji reklam.
C. z rodzajem produktu.
D. z kosztami emisji reklam.
PGF.08 Pytanie 105
Zarządzanie kampanią reklamową

Badanie rynkowe, którego wyniki zaprezentowano na wykresie, wykazało, że skuteczność kampanii reklamowej w największym stopniu zależała od

Ilustracja do pytania 25
A. pory emisji spotów reklamowych.
B. budżetu kreacji.
C. częstotliwości emisji reklam.
D. czasu trwania kampanii.
PGF.08 Pytanie 106
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks etyki reklamy określa, że działania związane z marketingiem bezpośrednim muszą

A. być skierowane do ogółu społeczeństwa.
B. zawierać informacje o nazwach, adresach i numerach telefonu sprzedającego oraz reklamodawcy.
C. trwać 24 godziny na dobę w przypadku telemarketingu.
D. dostarczać produkty, za które żądana jest opłata bez uprzedniego ich zamówienia.
PGF.08 Pytanie 107
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy prawa dotyczące reklamy produktów tytoniowych dopuszczają możliwość

A. umieszczania spotów reklamowych produktów tytoniowych w TV.
B. sponsorowania przez firmy tytoniowe działalności sportowej.
C. umieszczania w punktach sprzedaży informacji o wyrobach tytoniowych.
D. reklamy produktów tytoniowych w prasie.
PGF.08 Pytanie 108
Zarządzanie kampanią reklamową

Przepisy której ustawy należy stosować podczas tworzenia baz danych i ich wykorzystywania w działalności reklamowej?

A. Ustawy Prawo autorskie.
B. Ustawy o ochronie danych osobowych.
C. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
D. Ustawy Prawo własności prywatnej.
PGF.08 Pytanie 109
Zarządzanie kampanią reklamową

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji określa rodzaje reklam zakazanych. Zgodnie z tą ustawą niedozwolona jest reklama

A. defensywna.
B. agresywna.
C. ukryta.
D. modułowa.
PGF.08 Pytanie 110
Zarządzanie kampanią reklamową

Przedstawiony znak stosuje się do oznaczenia

Ilustracja do pytania 30
A. substancji radioaktywnych.
B. silnego pola magnetycznego.
C. promieniowania laserowego.
D. prądu elektrycznego.
PGF.08 Pytanie 111
Zarządzanie kampanią reklamową

Rejestracji znaku graficznego oraz nazwy firmy lub produktu dokonuje w Polsce

A. Urząd Patentowy.
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
C. Urząd Certyfikacji.
D. Urząd Rejestracji Produktów.
PGF.08 Pytanie 112
Zarządzanie kampanią reklamową

Do gaszenia pożarów urządzeń pod napięciem służą gaśnice:

A. pianowa i śniegowa.
B. pianowa i halonowa.
C. proszkowa i śniegowa.
D. proszkowa i pianowa.
PGF.08 Pytanie 113
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik obsługujący ploter tnący jest narażony na

A. przecięcie palców dłoni.
B. poparzenie dłoni.
C. podrażnienie dróg oddechowych.
D. uszkodzenie wzroku.
PGF.08 Pytanie 114
Zarządzanie kampanią reklamową

Idea orientacji marketingowej zakłada

A. pozyskiwanie wciąż nowych technologii.
B. zadowolenie klienta z wyboru i użytkowania produktu.
C. dążenie do jak najszybszego osiągnięcia zysku.
D. osiągnięcie celu za wszelką cenę.
PGF.08 Pytanie 115
Zarządzanie kampanią reklamową

Justowanie stosuje się w celu

A. dopasowania czcionki do funkcji estetycznej tekstu.
B. zestawiania tekstu z innymi elementami w publikacji.
C. zachowania jednakowej odległości między wierszami.
D. wyrównania tekstu względem marginesów.
PGF.08 Pytanie 116
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych kierunków w sztuce stał się inspiracją dla twórcy zamieszczonego przykładu reklamy?

Ilustracja do pytania 36
A. Abstrakcjonizm.
B. Surrealizm.
C. Kubizm.
D. Ekspresjonizm.
PGF.08 Pytanie 117
Zarządzanie kampanią reklamową

Zapytanie ofertowe skierowane przez zleceniodawcę do agencji reklamowej lub agencji badań marketingowych to

A. ankieta.
B. test.
C. brief.
D. raport.
PGF.08 Pytanie 118
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeden z najbardziej kontrowersyjnych twórców reklam, autor zamieszczonego przykładu to

Ilustracja do pytania 38
A. Milton Glaser.
B. Dawid Ogilvy.
C. Olivier Toscani.
D. Andy Worhol.
PGF.08 Pytanie 119
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z wymienionych badań zakłada obserwację życia prowadzonego przez badanych w rzeczywistych warunkach, np. w domach czy sklepach?

A. Panelowe.
B. Etnograficzne.
C. Ilościowe.
D. Omnibusowe.
PGF.08 Pytanie 120
Zarządzanie kampanią reklamową

Badania fokusowe zostały skierowane osobno do klientów, pośredników handlowych i ekspertów. W fen sposób dokonano podziału badań ze względu na

A. instrumenty marketingowe.
B. podmiot badania.
C. przedmiot badania.
D. efekty badań.