Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zadanie zbadania wyników oglądalności programów emitowanych przez stację telewizyjną na podstawie analiz CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej). Które z podanych źródeł danych zostaną zastosowane?

A. Pierwotne, wewnętrzne
B. Pierwotne, zewnętrzne
C. Wtórne, zewnętrzne
D. Wtórne, wewnętrzne
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?

Rodzaj wnętrza, zadaniaNatężenie oświetlenia, lx
Segregowanie, kopiowanie300
Pisanie ręczne, pisanie na maszynie, czytanie, obsługiwanie klawiatury, przetwarzanie danych500
Kreślarnie750
Stanowiska projektowania wspomagane komputerowo500
Sale posiedzeń i konferencyjne500
Archiwa200

A. 200 lx
B. 500 lx
C. 300 lx
D. 750 lx
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać

A. promocję skierowaną do detalistów
B. wewnętrzne działania public relations
C. promocję adresowaną do pośredników handlowych
D. sponsoring osobowy
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową

W procesie tworzenia materiałów promocyjnych uwzględnia się psychologiczne aspekty kolorów. Który z wymienionych odcieni będzie najbardziej odpowiedni dla promocji środków czystości, takich jak proszki do prania?

A. Czarny
B. Fioletowy
C. Niebieski
D. Żółty
PGF.08 Pytanie 1 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, dla którego najważniejsze jest osiągnięcie określonego celu, jakim jest zawarcie umowy, należy do grupy klientów typu

A. szczegółowiec
B. chaotyczny
C. zadaniowiec
D. problemowiec
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową

W jakiej fazie cyklu życia produktu występuje spadek sprzedaży spowodowany nasyceniem rynku?

A. Fazy wzrostu.
B. Fazy spadku.
C. Fazy dojrzałości.
D. Fazy wprowadzania.
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa otrzymała zlecenie na stworzenie bazy danych B2C. Zgromadzone dane powinny dotyczyć

A. pracowników
B. producentów
C. dystrybutorów
D. konsumentów
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Podstawową zasadą, która powinna być brana pod uwagę podczas tworzenia opakowania nowego produktu w serii już istniejących, jest użycie

A. wyrazistego liternictwa.
B. dużej liczby intensywnych barw.
C. powtarzalnych elementów wizualnych.
D. przyciągających uwagę grafik.
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową

W ubiegłym roku firma reklamowa osiągnęła najwyższe przychody ze sprzedaży banerów. To sugeruje, że największy zysk uzyskała z

A. reklam na pojazdach
B. druku akcydensowego
C. druku wielkoformatowego
D. konstrukcji wielkogabarytowych
PGF.08 Pytanie 1 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Metoda systematycznego oraz zamierzonego badania marketingowego, która polega na zbieraniu danych o danym zjawisku bez wpływania na jego przebieg, to

A. eksperyment
B. metoda projekcyjna
C. obserwacja
D. wywiad
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa planuje kampanię reklamową dla niewielkiej firmy, która posiada bardzo ograniczony budżet na działania promocyjne. Celem firmy jest dotarcie do jak największej liczby klientów przy stosunkowo niskich kosztach. W tej sytuacji agencja reklamowa powinna zasugerować następujące formy przekazu reklamowego:

A. reklamę telewizyjną, radiową i prasową
B. reklamę kinową, prasową i internetową
C. spot telewizyjny, citylight i direct mail
D. ulotki, plakaty, direct mail
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby stworzyć szablony do rachunków i faktur, które będą zawierały formuły wspierające proces obliczeń, należy z nich skorzystać

A. z arkusza kalkulacyjnego
B. z edytora tekstowego
C. z oprogramowania CRM
D. z programu do edycji tekstu
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Zielony kolor otrzymuje się poprzez połączenie dwóch innych kolorów

A. białej i żółtej
B. żółtej i czerwonej
C. czerwonej i niebieskiej
D. niebieskiej i żółtej
PGF.07 Pytanie 1 214
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonegow ramce opisu?

Ilustracja do pytania 14
A. DOC
B. JPG
C. PDF
D. CDR
PGF.07 Pytanie 1 215
Wykonywanie przekazu reklamow…

Jakie wymiary ma format papieru oznaczony na rysunku symbolem X?

Ilustracja do pytania 15
A. 148 × 210 mm
B. 125 × 176 mm
C. 176 × 250 mm
D. 105 × 148 mm
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Która forma promocji w postaci bloga umożliwia publikowanie filmów w porządku chronologicznym?

A. Photoblog
B. Vlog
C. Microblog
D. Interstitial
PGF.08 Pytanie 1 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest

A. dystrybucja.
B. towar.
C. reklama.
D. koszt.
PGF.07 Pytanie 1 218
Wykonywanie przekazu reklamow…

Który z wymienionych programów umożliwia stworzenie bazy danych klientów, w której jest możliwe automatyczne wyszukiwanie kontrahentów?

A. Arkusz kalkulacyjny
B. Program do edycji grafiki wektorowej
C. Edytor HTML
D. Program do edycji grafiki rastrowej
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Aplikacja komputerowa, która pozwala na stworzenie pokazu slajdów ilustrujących ofertę sprzedaży z animacjami oraz różnorodnymi efektami przejścia, to

A. program do prezentacji multimedialnych
B. program do obliczeń
C. system do zarządzania bazą danych
D. edytor tekstowy
PGF.08 Pytanie 1 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik wskazuje na koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę, obliczany jako proporcja liczby kliknięć do całkowitych wydatków na kampanię?

A. CTR
B. CPC
C. CPT
D. CPP
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient, który jest zainteresowany uzyskaniem wyceny na realizację kampanii reklamowej, prosi o przesłanie przykładowych wyników wcześniejszych działań. Szczególnie chciałby wiedzieć, ile kontaktów z reklamą wygenerowała ostatnia kampania zrealizowana przez agencję. W tym celu należy dostarczyć mu wskaźniki

A. zasięgowe.
B. częstotliwości.
C. kosztowe.
D. intensywności.
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowanie, najczęściej w formie prezentacji multimedialnej (dokumentu), propozycji sprzedaży oraz działań promocyjnych dla potencjalnej marki lub firmy określa się mianem

A. debriefingu
B. urno wy wstępnej
C. oferty wiążącej
D. sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Od 1 stycznia 2013 r. faktura nie musi zawierać określenia

A. daty sprzedaży
B. kwoty podatku
C. nabywcy i sprzedawcy
D. oryginał i kopia
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako

A. screen-out
B. lay-out
C. draw-out
D. check-out
PGF.07 Pytanie 1 225
Wykonywanie przekazu reklamow…

Na której ilustracji przestawiono wzorzec, którego należy użyć, aby zaprojektować ogłoszenie drobne typu "w kontrze"?

Ilustracja do pytania 25
A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 1
C. Na ilustracji 2
D. Na ilustracji 3
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba pracująca w agencji reklamowej, która zajmuje się tworzeniem różnych typów materiałów reklamowych przy użyciu komputera oraz specjalistycznego oprogramowania, to

A. grafik komputerowy
B. specjalista ds. reklamy
C. twórca oprogramowania
D. specjalista IT
PGF.08 Pytanie 1 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzajem umowy, dzięki której znana marka przekazuje innej firmie możliwość korzystania z jej znaku towarowego oraz know-how, przy zachowaniu niezależności obu przedsiębiorstw, jest

A. franczyza
B. połączenie
C. koncentracja marketingowa
D. współpraca marketingowa
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby agencja reklamowa mogła dotrzeć do swoich dotychczasowych klientów z nową propozycją handlową, powinna wybrać

A. ogłoszenie w radio
B. kampanię mailingową
C. ogłoszenie w prasie
D. reklamę zewnętrzną
PGF.08 Pytanie 1 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Rodzaje takie jak strumieniowe, obiektowe, relacyjno-obiektowe oraz nierelacyjne to:

A. bazy danych
B. systemy CRM
C. marketing mobilny
D. marketing internetowy
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z poniższych wypowiedzi wskazuje na zakończenie rozmowy sprzedażowej?

A. Jeżeli ta oferta Pana nie satysfakcjonuje, przygotujemy inną opcję
B. Dziękuję za odpowiedź na wszystkie zadane pytania
C. Zadzwoniłem, aby wyrazić wdzięczność za skorzystanie z naszej oferty
D. Gratuluję właściwego wyboru. Proszę o podanie jeszcze kilku informacji
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji reklamowej pracuje ponad 50 osób w różnych działach. Tworzenie tekstów reklamowych oraz sloganów jest zadaniem

A. działu kreacji
B. działu mediów
C. panelu mediowego
D. account managera
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy stosuje wyliczenia cen w postaci narzutów na wydatki. Te narzuty będą stosunkowo wysokie dla towarów o

A. sezonowości
B. elastycznym popycie
C. krótkim cyklu obrotu
D. niskich kosztach sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?

A. Dynamiczny
B. Symetryczny
C. Statyczny
D. Rytmiczny
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa tworzy audycję radiową dla producenta jogurtów dla dzieci. Jakie elementy powinny być zawarte w reklamie w pierwszych sekundach jej emisji?

A. Zachęta do kupna oraz zaproszenie
B. Nazwa towaru lub jego kluczowa cecha
C. Przedstawienie korzyści płynących z zakupu
D. Odpowiednia prezentacja towaru
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakiego rodzaju środek artystyczny wykorzystano w haśle "Twój kot kupowałby smakołyki"?

A. Porównanie
B. Personifikacja
C. Aliteracja
D. Epitet
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Celem kampanii promocyjnej było zbadanie wizerunku produktu na rynku. Efektywność kampanii promocyjnej oceniano poprzez zadawanie respondentom pytań: "Co myślą o produkcie?", "Jak postrzegają tę markę?", "Co skłoniłoby ich do zakupu produktu?". To badanie określane jest jako

A. ilościowym
B. jakościowo-ilościowym
C. jakościowym
D. panelowym
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Poniższa wypowiedź w ramce ilustruje typ klienta

"Potrzebuję witryny internetowej, responsywnej, z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią. Proszę o przedstawienie kilku strategii pozycjonowania strony, a wybiorę najlepszą dla mojej firmy".

A. problemowego
B. inni
C. ja
D. osobistego
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową

System zarządzania informacjami o klientach, służący do budowania relacji z klientami, to system

A. ERP
B. CRM
C. PRL
D. SIM
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową

W agencji mediowej osobą, która zajmuje się rezerwacją miejsca w mediach oraz późniejszym zarządzaniem płatnościami pomiędzy klientem a danym medium, jest

A. media buyer
B. media planner
C. analityk
D. strateg
PGF.08 Pytanie 1 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką wartość netto ma kubek reklamowy z nadrukiem, jeśli jego cena brutto wynosi 9,84 zł, a stawka VAT to 23%?

A. 7,58 zł
B. 12,10 zł
C. 9,00 zł
D. 8,00 zł