Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Która stacja radiowa odnotowała najwyższy wzrost słuchalności w drugim kwartale 2022 roku?

Ilustracja do pytania 1
A. Stacja radiowa X
B. Stacja radiowa Y
C. Stacja radiowa Q
D. Stacja radiowa Z
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklama personalizowana dostaje się do konsumenta dzięki

A. czasopismom branżowym
B. nośnikom reklamowym
C. usługom pocztowym
D. stacjom radiowym
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Które oprogramowanie jest przeznaczone do modyfikacji oraz poprawy zdjęć w wysokiej rozdzielczości?

A. Power Director
B. Adobe Photoshop
C. Visual Studio
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Druki okolicznościowe o funkcji użytkowej, stworzone w ramach systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa (cenniki, ulotki, katalogi, etykiety, koperty), to

A. typografie
B. akcydensy
C. praktycyzmy
D. logotypy
PGF.08 Pytanie 1 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa została poproszona o przygotowanie propozycji handlowej dla producenta sprzętu do nurkowania. W związku z tym przeprowadziła badania rynku, uwzględniając: styl życia, cechy osobowości oraz zainteresowania klientów z grupy docelowej. Jakiego rodzaju kryteriów użyła agencja?

A. Ekonomicznych.
B. Psychograficznych.
C. Demograficznych.
D. Zachowań.
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa oferuje swoim klientom usługi zgodnie z załączoną tabelą. Jaką strategię cenową zastosowano przy ustaleniu ceny podanej w wierszu czwartym?

1.Projekt strony www500,00 zł
2.Wykonanie strony www1 500, 00 zł
3.Pozycjonowanie strony www300,00 zł
4.Projekt strony www + wykonanie strony www + pozycjonowanie strony www2 000,00 zł

A. Cen kompensacyjnych.
B. Cen wiązanych.
C. Linii cenowej.
D. Cen wygodnych.
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt produkcji wyrobu wynosi 30,00 zł, a marża to 40%. Jaką cenę sprzedaży uzyskamy, jeśli marża jest określona metodą "w stu", co oznacza, że stanowi 40% od ceny sprzedaży?

A. 42,00 zł
B. 50,00 zł
C. 18,00 zł
D. 12,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Stawianie drugiej stronie wyraźnych i konkretnych wymagań jest cechą negocjacji

A. miękkich
B. rozdzielających
C. integrujących
D. twardych
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Jak określa się przedstawienie i ocenę sytuacji negocjacyjnej, które jest zgodne z rzeczywistością, bez wpływu własnych przekonań, emocji i interesów?

A. Subiektywizm
B. Altruizm
C. Obiektywizm
D. Egocentryzm
PGF.08 Pytanie 1 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych opisów odnosi się do zadań realizowanych przez dział marketingu w agencji reklamowej?

A. &bull; Tworzy reklamy.<br>&bull; Przygotowuje teksty, hasła oraz slogany reklamowe.<br>&bull; Opracowuje strony internetowe.<br>&bull; Współpracuje z działem zleceń oraz produkcji reklamy.
B. &bull; Planuje strategie kampanii reklamowej.<br>&bull; Utrzymuje kontakt z różnymi mediami.<br>&bull; Zajmuje się zakupem mediów.<br>&bull; Opracowuje szczegółowy harmonogram emisji reklamy.
C. &bull; Przygotowuje materiały reklamowe do publikacji.<br>&bull; Nadzoruje jakość reklamy.<br>&bull; Współpracuje z działem kreatywnym.<br>&bull; Koordynuje prace nad kampanią reklamową.
D. &bull; Zajmuje się analizą rynku.<br>&bull; Realizuje analizy medialne oraz marketingowe.<br>&bull; Opisuje metody dotarcia do odbiorcy.<br>&bull; Bada narzędzia promocji.
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Który model reklamowy przestawiono na rysunku?

zwrócenie uwagi odbiorcy
wywołanie zainteresowania
wzbudzenie chęci posiadania
przekonanie o słuszności wyboru
zakup
zapewnienie satysfakcji

A. AIDCAS
B. DIPADA
C. DAGMAR
D. AIDA
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj umowy charakteryzuje załączony opis?

Jest to umowa, w której jedna ze stron lub obie zobowiązują się do zawarcia umowy. Dla swej ważności wymaga określenia istotnych postanowień i ustaleń np. ceny oraz terminów, w której umowa przyrzeczona ma być zawarta. Jest ona zawierana, aby zabezpieczyć się, że do transakcji faktycznie dojdzie.

A. Factoringu.
B. Sponsoringu.
C. Składu.
D. Przedwstępną.
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zamieszczonych w cenniku oblicz ile wyniesie wartość brutto zamówienia 50 sztuk kubków reklamowych o pojemności 250 ml, wykonanych z porcelany, na których z jednej strony zostanie nadrukowane logo firmy. Stawka podatku VAT wynosi 23%.

Rodzaj kubkaporcelanoweporcelitoweszklane półprzezroczyste
Nadrukjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronnyjednostronny, dwustronny, wokół
Pojemność200 ml, 250 ml250 ml, 300 ml300 ml, 350 ml
Cena netto za szt.3,40 zł4,30 zł5,50 zł

A. 338,25 zł
B. 170,00 zł
C. 264,45 zł
D. 209,10 zł
PGF.08 Pytanie 1 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik dotyczący efektywności reklamy online wskazuje na stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. OTS
B. CPA
C. TRP
D. CTR
PGF.08 Pytanie 1 215
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, prowadząc kampanię dla producenta wybielających past do zębów, stosuje podejście TTL (Through The Line). Jakie nośniki, według wybranej strategii, powinna wykorzystać w kampanii?

A. Spot reklamowy w telewizji, reklama w prasie
B. Spot reklamowy w telewizji, ulotki, newsletter
C. Spot reklamowy w radiu, lokowanie produktu, billboard
D. Ulotki, broszury, newsletter
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Określając cenę towaru, należy uwzględnić wydatki związane m.in. z produkcją, dystrybucją, promocją itp. Jaką metodę się stosuje?

A. popytową
B. kosztową
C. rynkową
D. wiodącą
PGF.08 Pytanie 1 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Do dużych reklam umieszczanych na elewacjach budynków (Mesh MAO) powinno się wykorzystać

A. astralon
B. siatkę lentikularną
C. siatkę poliestrową
D. diobond
PGF.08 Pytanie 1 218
Zarządzanie kampanią reklamową

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące realizacji nadruków na długopisach promocyjnych, drukarnia powinna dostarczyć wycenę dla druku klasyfikowanego jako

A. tampondruk
B. fleksografia
C. termografia
D. sitodruk
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Transportowa firma działająca na poziomie wojewódzkim powinna skoncentrować swoje kampanie reklamowe na rynku

A. regionalnym
B. lokalnym
C. ogólnokrajowym
D. globalnym
PGF.07 Pytanie 1 220
Wykonywanie przekazu reklamow…

W briefie reklamowym zawarto informacje dotyczące przygotowania projektu ulotek składanych w harmonijkę. Wskaż czynność, którą należy zastosować aby zrealizować zlecenie.

A. Oczkowanie
B. Perforowanie
C. Kalandrowanie
D. Bigowanie
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie działania powinien zasugerować pracownik agencji marketingowej klientowi, który planuje oferować darmowe próbki swojego wyrobu?

A. Sampling.
B. Marka.
C. Animacja.
D. Tożsamość.
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Stwierdzenie Żaden inny proszek nie usunie tych plam lepiej skierowane do konsumenta jest apelem o charakterze

A. racjonalnym
B. moralnym
C. emocjonalnym
D. społecznym
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Które media i środki reklamy powinna zawierać oferta agencji reklamowej dla nowo otwartego sklepu osiedlowego, ogólnospożywczego?

A.B.C.D.
Reklama w telewizji ogólnopolskiejReklama w miejscu sprzedażyReklama w telewizji regionalnejProduct placement
Sponsoring filmówWłasna strona wwwSponsoring zawodów szkolnychBalony reklamowe
BillboardyOgłoszenie modułowe w prasie lokalnejReklama w czasopiśmie branżowymPlakaty
Reklama w miejscu sprzedażyUlotkiUdział w targach

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby dostosować marketing-mix firmy do miejsca zamieszkania klientów, należy wykorzystać

A. B2B marketing.
B. neuromarketing.
C. geomarketing.
D. remarketing.
PGF.08 Pytanie 1 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Etykieta produktu spożywczego nie powinna

A. podawać masy netto wyrobu
B. informować o składnikach użytych do produkcji
C. zawierać informacji identyfikacyjnych o producencie
D. przypisywać produktowi właściwości zdrowotnych
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową

Analizując skuteczność kampanii reklamowej, jakie powiązania należy oceniać?

A. nakładami finansowymi a wynikiem kampanii
B. segmentami rynkowymi a strategią
C. budżetem promocyjnym a medialnym
D. celami a grupą docelową
PGF.07 Pytanie 1 227
Wykonywanie przekazu reklamow…

Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

Ilustracja do pytania 27
A. 88,00 zł
B. 96,00 zł
C. 104,00 zł
D. 103,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Zbiór dokumentów potrzebnych do zlecenia robót produkcyjnych, rejestrowania ich przebiegu oraz późniejszego rozliczenia kosztów własnych produkcji to dokumentacja

A. fabryczna
B. projektowa
C. konstrukcyjna
D. inwestycyjna
PGF.08 Pytanie 1 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Ceną psychologiczną, która jest przykładem stosowanym podczas sezonowych przecen, jest cena

A. 100,00 zł
B. 12,34 zł
C. 0,10 zł
D. 99,99 zł
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Termin kolorystyki druku 4+4 oznacza projekt zadrukowany

A. jednym kolorem z jednej strony oraz pełną kolorystyką z drugiej strony
B. czterema kolorami z jednej strony i jednym kolorem z drugiej strony
C. obustronnie w pełnej kolorystyce
D. dwustronnie w jednym kolorze
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Model promocji, który wspiera budowanie marki produktu i opiera się na elementach "uwaga, zainteresowanie, pragnienie, przekonanie, działanie, satysfakcja" nosi nazwę

A. SLB
B. DAGMAR
C. AIDA
D. AIDCAS
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa działa w ramach kampanii promującej obozy młodzieżowe. Która metoda reklamowania tych obozów jest najbardziej efektywna?

A. rozwieszanie plakatów w szkołach i ośrodkach młodzieżowych
B. przeprowadzenie konferencji prasowej podczas targów turystycznych w Poznaniu
C. reklama w witrynach biur podróży
D. ogłoszenie w codziennej gazecie
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Instytucja edukacyjna dwa razy w roku organizuje nabór na studia, a w ramach promocji prowadzi akcję związania z plakatowaniem oraz dystrybucją ulotek. Taki klient może być klasyfikowany jako

A. innowator
B. lojalny
C. bierny
D. aktywny
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro reklamy otrzymało zlecenie na wydrukowanie 18 sztuk naklejek o wymiarach 90x90 mm. Naklejki będą drukowane na arkuszach A4 (210x297 mm) papieru samoprzylepnego. Jaką minimalną liczbę arkuszy A4 należy przygotować, aby zrealizować to zlecenie?

A. 2 szt.
B. 3 szt.
C. 18 szt.
D. 9 szt.
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrealizować zlecenie od klienta, agencja marketingowa posłużyła się informacjami zaczerpniętymi ze strony internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Oznacza to, że skorzystała ze źródeł

A. zewnętrznych pierwotnych
B. zewnętrznych wtórnych
C. wewnętrznych pierwotnych
D. wewnętrznych wtórnych
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik działu obsługi klienta w agencji reklamowej postanowił zaprezentować klientowi zalety płynące z emisji reklam w telewizji. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej będzie odpowiadało temu celu?

A. Reklamy telewizyjne charakteryzują się wysoką efektywnością.
B. Reklama telewizyjna przyczyni się do zwiększenia oglądalności programu.
C. Reklamy w telewizji są bardzo skuteczne.
D. Spoty reklamowe spowodują wzrost sprzedaży Państwa produktów
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Jeśli firma planuje wprowadzenie wolontariatu pracowniczego, w którym zatrudnieni angażują się w działalność na rzecz lokalnej społeczności lub organizacji non-profit, jakie działania powinny zostać zaproponowane?

A. z kooperacją międzysektorową
B. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu
C. z zarządzaniem zasobami przedsiębiorstwa
D. z tworzeniem relacji z klientami
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Mały zakład krawiecki funkcjonuje w dużym kompleksie mieszkaniowym, gdzie znajduje się jeszcze jedna firma krawiecka będąca konkurencją. W tej sytuacji przedsiębiorstwo powinno przede wszystkim stosować

A. spoty radiowe
B. ulotki reklamowe
C. billboardy
D. reklamę internetową
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Na wysokość budżetu na reklamę nie ma wpływu

A. nazwa firmy reklamowej
B. częstotliwość planowanych kampanii reklamowych
C. etap cyklu życia towaru
D. stan wewnętrzny przedsiębiorstwa
PGF.07 Pytanie 1 240
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którą funkcję należy zastosować, aby w bazie danych o klientach sporządzonej w arkuszu kalkulacyjnym, wyszukać oraz wyświetlić kontrahentów wyłącznie z województwa podkarpackiego?

A. Filtrowanie
B. Sortowanie
C. Kompilacja
D. Grupowanie