Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocena poprawnego nałożenia kolorów poszczególnych separacji jest kluczowa przed wydrukowaniem grafiki?

A. w technice akwaforty
B. w technice sitodruku
C. w technologii druku cyfrowego
D. w technologii Computer to Plate
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy sprzedaż jest rejestrowana za pomocą kasy fiskalnej, dokumentacja sprzedaży w formie wydrukowanego paragonu fiskalnego powinna być

A. wręczona tylko tym klientom, którzy posiadają fakturę
B. wydana jedynie tym klientom, którzy o nią poproszą
C. wręczona każdemu konsumentowi
D. odłożona do koszyka obok kasy fiskalnej
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyodrębniając grupę docelową dla wprowadzanego na rynek odtwarzacza mp4, zidentyfikowano segment konsumentów z wyższym wykształceniem. W związku z tym zastosowano segmentację na podstawie kryterium

A. społecznego
B. demograficznego
C. ekonomicznego
D. geograficznego
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Wybierając medium z najmniejszym zakłóceniem uwagi do kampanii reklamowej, powinno się zdecydować na

A. kolorowe magazyny
B. internet
C. telewizję
D. radio
PGF.07 Pytanie 1 205
Wykonywanie przekazu reklamow…

W niektórych scenach filmu fabularnego pojawiają się jako rekwizyty naczynia kuchenne z logo marki, na które celowo kamera robi zbliżenie. Jest to działanie nazywane

A. autopromocją
B. lokowaniem produktu
C. audycją sponsorowaną
D. podcastem
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Uczelnia powierzyła agencji reklamowej wykonanie nadruku na 600 długopisach krótkim hasłem promującym nowy kierunek kształcenia. Która technika druku będzie najbardziej adekwatna do tego zlecenia?

A. Fleksografia
B. Druk cyfrowy
C. Druk offsetowy
D. Tampondruk
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa zarządza fanpage'em marki odzieżowej na Facebooku. Całkowity koszt netto miesięcznej obsługi obejmuje wydatki na kampanię reklamową w wysokości 750 zł oraz koszty konsultingowe wynoszące 250 zł. Na usługi nałożony jest 23% podatek VAT. Jaką wartość brutto powinno mieć zlecenie reklamowe na fakturze dla klienta?

A. 1 230 zł
B. 250 zł
C. 750 zł
D. 1 000 zł
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
B. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
C. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Sprzedawca urządzeń wędkarskich, pragnąc dokładnie zaprezentować wędkarzom swój produkt, powinien wykorzystać reklamę

A. w prasie specjalistycznej
B. w kinie
C. w radiu
D. w telewizji ogólnopolskiej
PGF.07 Pytanie 1 210
Wykonywanie przekazu reklamow…

Wiadomość e-mail wysyłaną do określonej grupy potencjalnych klientów firmy określa się terminem

A. reklama AdWords
B. spam
C. newsletter
D. reklama pop up
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki program pozwoli na stworzenie logo?

A. Microsoft Access
B. Movie Maker
C. Adobe Acrobat
D. Corel Draw
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Najlepszym programem do badania aktywności użytkowników na witrynie reklamowej firmy odzieżowej jest

A. Google Analitycs
B. Google+
C. Google asSense
D. Google adWords
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent zabawek przeprowadził analizę portfelową BCG dla swoich wyrobów. W której kategorii znajdują się artykuły, które nie generują istotnych zysków i nie mają szans na rozwój?

A. Gwiazdy
B. Dojne krowy
C. Znaki zapytania
D. Psy
PGF.08 Pytanie 1 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Do narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo w komunikacji z rynkiem zalicza się

A. produkt
B. cena
C. public relations
D. dystrybucja
PGF.07 Pytanie 1 215
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?

A. Spot telewizyjny
B. Spot radiowy
C. Animacja komputerowa
D. Plakat wielkoformatowy
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Sprzedaż bezpośrednia.
B. Promocja dla konsumentów.
C. Public relations.
D. Akcja promocyjna.
PGF.07 Pytanie 1 217
Wykonywanie przekazu reklamow…

Które narzędzia mogą zostać zastosowane w celu utrzymania wysokiej motywacji pracowników do pracy?

A. Wprowadzenie nadgodzin
B. Ograniczenie dostępu do sieci internetowej
C. Zakaz prowadzenia rozmów prywatnych w czasie godzin pracy
D. Dodatkowe wynagrodzenie
PGF.07 Pytanie 1 218
Wykonywanie przekazu reklamow…

Którego z wymienionych narzędzi należy użyć, aby uzyskać kształty zawieszek przedstawione na ilustracji?

Ilustracja do pytania 18
A. Rakli
B. Wykrojnika
C. Falcerki
D. Kalandra
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie połączenie medium reklamy, środka reklamy oraz nośnika reklamy jest spójne?

A. Telewizja, e-mail, kampanie mailingowe
B. Książki, katalogi, ogłoszenia lokalne
C. Miejsce sprzedaży, witryna wystawowa, reklama typu pop-up
D. Reklama zewnętrzna, środki transportu, product placement
PGF.08 Pytanie 1 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa realizuje kampanię dla międzynarodowej firmy, która dysponuje informacjami na temat całkowitych wydatków na reklamę w branży oraz swojego udziału w rynku. Która metoda będzie odpowiednia do ustalenia budżetu reklamowego na podstawie tych danych?

A. metoda analogii historycznej
B. metoda konkurencyjna
C. AYCA
D. SOV
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy tworzeniu komunikatu reklamowego należy mieć na uwadze, że promuje się korzyści, a nie sam produkt lub usługę, ponieważ

A. cechy produktu lub usługi są zależne od kosztów ich produkcji
B. klient zazwyczaj kupuje wizję produktu oraz korzyści związane z jego zakupem
C. klient koncentruje się na technologii zastosowanej do wyprodukowania produktu lub usługi
D. techniczne parametry lub standardy formalne oferty są najważniejsze dla klienta
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Schemat zastosowany w reklamie telewizyjnej: "kłopoty - rozwiązanie - zadowolenie" nazywa się

A. demonstrację
B. styl życia
C. kawałek życia
D. rekomendację
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Pracownik biura obsługi klienta otrzymał zalecenia dotyczące przeprowadzania negocjacji z kluczowym klientem:
– trzymaj się pozycji firmy,
– dąż do znalezienia rozwiązania sprzyjającego firmie,
– żądaj ustępstw jako warunku dalszej rozmowy.

Jakiego stylu negocjacji powinien użyć pracownik?

A. Merytoryczny
B. Kompromisowy
C. Twardy
D. Łagodny
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedną z cech tego rodzaju reklamy jest m.in. brak nietrwałości komunikatu. Dotyczy to reklamy

A. filmowej
B. radiowej
C. drukowanej
D. telewizyjnej
PGF.08 Pytanie 1 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie programy nie mogą być przerywane w celu wyemitowania reklamy, zgodnie z przepisami ustawy o radiofonii i telewizji?

A. Programy naukowe
B. Filmy fabularne
C. Teleturnieje i gry
D. Programy dla dzieci
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową

W przypadku, gdy analizowany przekaz reklamowy oraz populacja, która jest badana, dzieli się na różne grupy lub kategorie, a następnie z każdej z tych warstw (grup) losowane są niezależne próby, to mamy do czynienia z doborem próby

A. kuli śniegowej
B. losowy
C. nielosowy
D. warstwowy
PGF.08 Pytanie 1 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Co to jest dysonans pozakupowy?

A. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
B. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
C. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
D. pożądany rezultat obsługi klienta
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Szybko rozwijająca się firma IT, zatrudniająca głównie młodych i ambitnych pracowników, zamierza zainicjować szeroką akcję reklamową. Z tej okazji postanowiła zaktualizować swój logotyp. Jaki typ kompozycji artystycznej byłby dla niej najbardziej odpowiedni?

A. Statyczny
B. Symetryczny
C. Dynamiczny
D. Rytmiczny
PGF.07 Pytanie 1 229
Wykonywanie przekazu reklamow…

Przedstawiony na ilustracji obiekt graficzny jest przykładem zastosowania

Ilustracja do pytania 29
A. renderowania obiektów
B. teksturowania obiektów
C. grafiki rastrowej
D. grafiki 3D
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyrażenie, które powinno przyciągnąć uwagę odbiorcy do reklamy, nazywane jest

A. sloganem reklamowym
B. nośnikiem reklamy
C. spotem reklamowym
D. formatem reklamy
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamowa planuje umieścić plakaty w wiatkach przystankowych komunikacji miejskiej. Który typ reklamy powinna wybrać?

A. Citylight
B. Diapazon
C. Freeboard
D. Billboard
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Kiedy głównym zamiarem reklamy jest zwiększenie prestiżu produktu, które medium reklamowe będzie najbardziej korzystne?

A. wydawnictwa.
B. telewizja.
C. audycje radiowe.
D. sieć.
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Proof ma na celu weryfikację

A. praw autorskich
B. zgodności z programem graficznym
C. kształtu wydruku po przycięciu
D. kolorystyki przed drukowaniem
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Technika jednoargumentacyjna w trakcie prezentacji oferty agencji reklamowej opiera się na wskazywaniu

A. wadach oraz zaletach produktu
B. jedynie korzyści produktu
C. wyłącznie wad produktu
D. skutków realizacji zlecenia
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką czynność należy przeprowadzić w stworzonym arkuszu kalkulacyjnym z bazą danych, aby zobaczyć jedynie dane o zleceniu dla danego klienta, które zostało zrealizowane w określonym miesiącu i odnosi się do projektu wyznaczonych nośników reklamowych?

A. Filtrowanie.
B. Układanie danych.
C. Analiza.
D. Zestawianie.
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z wymienionych cech nie jest zaletą reklamy w internecie?

A. Interaktywność
B. Elastyczność
C. Wysokie wydatki związane z przygotowaniem i emisją
D. Brak ograniczeń geograficznych
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient posiada budżet na reklamy wynoszący 10 200,00 zł. Planuje wyemitować reklamę w telewizji regionalnej co najmniej 9 razy. Jaką stację telewizyjną powinien zaproponować mu przedstawiciel agencji reklamowej?

A. Eden
B. Raj
C. Chmurka
D. Wyspa
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Podczas planowania alokacji funduszy w kampanii telewizyjnej, największą część finansów powinno się przeznaczyć na

A. media
B. postprodukcję
C. kreację
D. produkcję
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Drogie perfumy, które kupowane są na prezent dla bliskiej osoby, to produkty

A. mało zauważane.
B. rzadko nabywane.
C. często nabywane.
D. zakupywane okresowo.
PGF.08 Pytanie 1 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki model kolorów należy zastosować, tworząc prezentację multimedialną zawierającą ofertę sprzedażową?

A. HSB
B. Lab
C. CMYK
D. RGB