Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
PGF.08 Pytanie 1 201
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie minimalne natężenie światła należy zapewnić na stanowisku pracy przewidzianym dla prac związanych z obsługą komputera?

Ilustracja do pytania 1
A. 500 lx
B. 300 lx
C. 200 lx
D. 750 lx
PGF.08 Pytanie 1 202
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa przeprowadziła badanie rozmieszczonych na terenie miasta diapazonów z reklamą nowego modelu telefonu komórkowego. W badaniu ankietowym zadano pytania dotyczące czytelności, oryginalności, atrakcyjności i stopnia zachęty do zakupu produktu. Badaniem objęto 2 000 osób, a wyniki przedstawiono na załączonym wykresie.
Ilu badanych uważa, że diapazon zachęcił ich do zakupu?

Ilustracja do pytania 2
A. 400 osób.
B. 500 osób.
C. 600 osób.
D. 800 osób.
PGF.08 Pytanie 1 203
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą z metod badania stopnia dotarcia do świadomości odbiorców obrazuje przedstawiona grafika?

Ilustracja do pytania 3
A. Czytelność ogłoszenia.
B. Metodę rozpoznawania.
C. Ocenę konsumentów.
D. Eyetracking.
PGF.08 Pytanie 1 204
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniósł wskaźnik rentowności reklamy, na którą firma przeznaczyła kwotę 1 000,00 zł, a w jej efekcie przychody firmy w reklamowanym segmencie wzrosły o 3 600,00 zł?

A. 0,28
B. 2 600
C. 3,6
D. 4 600
PGF.08 Pytanie 1 205
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile wyniesie wskaźnik GRP (intensywność kampanii reklamowej), jeżeli zasięg całkowity kampanii wyniósł 60%, a średnia częstotliwość kontaktów z reklamą wyniosła 3?

A. 60
B. 3
C. 180
D. 20
PGF.08 Pytanie 1 206
Zarządzanie kampanią reklamową

Który wskaźnik badania efektywności reklamy internetowej przedstawia relację liczby kliknięć do liczby wyświetleń?

A. CTR
B. CPA
C. OTS
D. TRP
PGF.08 Pytanie 1 207
Zarządzanie kampanią reklamową

W załączonej tabeli przedstawiono wyniki badania zasięgu poszczególnych mediów po zakończeniu kampanii reklamowej. Na podstawie analizy wskaźnika Affinity index określ, które z mediów wykorzystanych w kampanii reklamowej było najbardziej dopasowane do grupy docelowej.

Ilustracja do pytania 7
A. Radio.
B. Outdoor.
C. Telewizja.
D. Internet.
PGF.08 Pytanie 1 208
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z narzędzi promocji-mix zastosowała firma w akcji promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min. 20 zł i odbierz kubek gratis"?

A. Sprzedaż osobistą.
B. Promocję sprzedaży.
C. Reklamę.
D. Public relations.
PGF.08 Pytanie 1 209
Zarządzanie kampanią reklamową

Wykorzystanie w komunikacji reklamowej wyjątkowej cechy produktu lub marki, która wyróżnia ją spośród propozycji oferowanych przez konkurencję i pozwala na jej zapamiętanie, określa się jako

A. wskaźnik efektywności kampanii SEM
B. natychmiastową znajomość marki TOM
C. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
D. unikatową propozycję sprzedaży USP
PGF.08 Pytanie 1 210
Zarządzanie kampanią reklamową

Wprowadzając na rynek pokazany na rysunku produkt, zgodnie z siatką FCB, należy zastosować reklamę o charakterze

Ilustracja do pytania 10
A. tworzącym nawyk.
B. emocjonalnym.
C. informacyjnym.
D. dającym satysfakcję.
PGF.08 Pytanie 1 211
Zarządzanie kampanią reklamową

Która technika prezentacji reklamy wykorzystuje budowanie zaufania do produktu na podstawie opinii osób przedstawionych na schemacie?

Ilustracja do pytania 11
A. Rekomendacja.
B. Styl życia.
C. Autorytet.
D. Demonstracja działania.
PGF.08 Pytanie 1 212
Zarządzanie kampanią reklamową

Biuro podróży zamierza zastosować na ulotce antykwę linearną szeryfową (egipcjankę), czcionkę charakteryzującą się prostymi formami, wykorzystującymi prawidła geometrii. W którym z przedstawionych nagłówków użyto tej właśnie czcionki?

Ilustracja do pytania 12
A. C.
B. D.
C. B.
D. A.
PGF.08 Pytanie 1 213
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego elementu brakuje w załączonym modelu oddziaływania na klienta określanym jako DIPADA?

Ilustracja do pytania 13
A. Poznania.
B. Przekonania.
C. Próby.
D. Pragnienia.
PGF.08 Pytanie 1 214
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent słodyczy chce wprowadzić własne produkty do sprzedaży w znanej sieci marketów. Który z wymienionych zestawów materiałów reklamowych powinien zastosować do promocji swoich produktów w sklepach tej sieci?

A. Backlight, k-board, sandwich.
B. Skyscraper, brandmark, interstitial.
C. Wobbler, hanger, shelfstoper.
D. Insert, wszywka, banderola.
PGF.08 Pytanie 1 215
Zarządzanie kampanią reklamową

W ramce opisano psychologiczne oddziaływanie reklamy określane jako reguła

Ilustracja do pytania 15
A. zaangażowania i konsekwencji.
B. autorytetu.
C. niedostępności.
D. lubienia i sympatii.
PGF.08 Pytanie 1 216
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą z wymienionych form reklamy powinna zastosować lokalna firma cateringowa, która chce pozyskać lojalnych klientów wśród ludzi starszych i samotnych, mających problem z nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi?

Ilustracja do pytania 16
A. Reklamę internetową na stronie firmowej.
B. Reklamę w aplikacji mobilnej.
C. Reklamę kinową.
D. Ulotki reklamowe z kuponami rabatowymi.
PGF.08 Pytanie 1 217
Zarządzanie kampanią reklamową

Na czym polega ekspozycja typu "shop in shop"?

A. Na dopasowywaniu wystaw sklepowych do zbliżających się świąt lub szczególnych dni.
B. Na sprzedaży produktów jednej marki w sklepie z produktami innej marki o podobnym profilu, w specjalnie wydzielonej przestrzeni handlowej.
C. Na pokazywaniu całego asortymentu sklepu i tym samym wywoływaniu wrażenia obfitości, bez elementów dekoracyjnych.
D. Na dobraniu towarów należących do kilku różnych grup asortymentowych ze względu na wspólne cechy.
PGF.08 Pytanie 1 218
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile maksymalnie może trwać jednorazowe wskazanie dwóch sponsorów w audycji?

A. 30 s
B. 16 s
C. 24 s
D. 8 s
PGF.08 Pytanie 1 219
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt ogłoszenia prasowego, które firma "Smaczek" umieściła w prasie codziennej reklamując swoje usługi.

Ilustracja do pytania 19
A. 96,00 zł
B. 88,00 zł
C. 104,00 zł
D. 103,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 220
Zarządzanie kampanią reklamową

Który format ulotki otrzyma pracownik agencji reklamowej po złożeniu kartki formatu A4 dłuższym bokiem na trzy równe części?

Ilustracja do pytania 20
A. DL
B. A6
C. A5
D. C3
PGF.08 Pytanie 1 221
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą regułę psychologii percepcji zastosowano przy projektowaniu przedstawionego plakatu?

Ilustracja do pytania 21
A. Równowagi.
B. Rzutu oka.
C. Wspólnej drogi.
D. Ruchu.
PGF.08 Pytanie 1 222
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką regułę kompozycji fotograficznej zastosowano na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 22
A. Diagonalną.
B. Ukośną.
C. Złotego podziału.
D. Trójpodziału.
PGF.08 Pytanie 1 223
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych materiałów reklamowych opisuje załączona specyfikacja?

Ilustracja do pytania 23
A. Flagę reklamową 1,2 x 3 m, z tunelem bocznym.
B. Flagę reklamową 1,6 x 3 m, oczkowana, półmatowa jednostronna.
C. Baner reklamowy 3 x 5 m, oczkowany, drukowany jednostronnie.
D. Baner reklamowy 1,6 x 4 m, oczkowany, matowy drukowany dwustronnie.
PGF.08 Pytanie 1 224
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą formę reklamy internetowej oznaczono znakiem zapytania na rysunku?

Ilustracja do pytania 24
A. Button.
B. Skyscraper.
C. Rectangle.
D. Expand Baner.
PGF.08 Pytanie 1 225
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych programów powinien użyć pracownik agencji reklamowej w celu przygotowania dla klienta fachowej drukowanej publikacji wielostronicowej, składającej się z kilkuset stron?

A. Microsoft Excel
B. Paint Shop Pro
C. Adobe InDesign
D. Power Point
PGF.08 Pytanie 1 226
Zarządzanie kampanią reklamową

W reklamie usług dostawcy telefonii mobilnej bierze udział kilkoro roześmianych, młodych ludzi, jeżdżących na deskorolkach i pokazujących swoim zachowaniem i ubiorem przynależność do subkultury skejtów. Którego połączenia technik prezentacji reklamy użyto w przekazie reklamowym?

A. Dowodu naukowego, demonstracji, humoru.
B. Rekomendacji, stylu życia, dowodu naukowego.
C. Demonstracji, animacji, fantazji.
D. Stylu życia, demonstracji, humoru.
PGF.08 Pytanie 1 227
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie załączonej tabeli wybierz medium główne i wspomagające, które należy zastosować w reklamie jogurtu "Yogo MEN", w grupie docelowej 24÷35-letnich pracowników biurowych, dbających o zdrowie, którzy są młodymi ojcami.

Ilustracja do pytania 27
A. Internet i reklama zewnętrzna.
B. Internet i kino.
C. Telewizja i czasopismo kolorowe.
D. Radio i gazeta codzienna.
PGF.08 Pytanie 1 228
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z reklam, poddanych wstępnej ocenie respondentów przed emisją, najlepiej łączy w sobie trzy cechy: najbardziej wyróżnia się na tle innych, skłania do zakupu i kreuje wizerunek marki?

Ilustracja do pytania 28
A. Soku.
B. Obuwia sportowego.
C. Mydła.
D. Czekolady.
PGF.08 Pytanie 1 229
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma reklamująca usługi bankowe, dysponująca budżetem 12 000,00 zł, chce wykupić reklamę w formie banera głównego w znanym portalu internetowym. Ile tygodni wyświetlana będzie reklama, jeśli zaplanowano 4 000 odsłon tygodniowo?

Ilustracja do pytania 29
A. 10 tygodni.
B. 12 tygodni.
C. 60 tygodni.
D. 15 tygodni.
PGF.08 Pytanie 1 230
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument określający wybrane do kampanii reklamowej media, środki i nośniki wraz z informacjami na temat daty i miejsca emisji, kosztów i założeń kampanii, to

A. brief reklamowy.
B. brief marketingowy.
C. media plan.
D. budżet kampanii.
PGF.08 Pytanie 1 231
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy telemarketing wychodzący prowadzony w ramach marketingu bezpośredniego może być wykonywany w godzinach

A. 2100 ÷ 2400
B. 800 ÷ 2100
C. 2400 ÷ 600
D. 600 ÷ 800
PGF.08 Pytanie 1 232
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaki rodzaj intensywności kampanii reklamowej firmy kosmetycznej przedstawia załączony harmonogram mediów?

Ilustracja do pytania 32
A. Ciągły.
B. Okresowy.
C. Pulsacyjny.
D. Skoncentrowany.
PGF.08 Pytanie 1 233
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego procesu produkcji materiałów reklamowych dotyczy opis?

Proces polegający na przyklejeniu do powierzchni zadrukowanej folii lub tkaniny, któremu poddać można np.: wizytówki, broszury, ulotki, w celu uzyskania ich odporności na działanie czynników zewnętrznych lub nadania połysku albo matowej powłoki.

A. Laminowania.
B. Lakierowania.
C. Falcowania.
D. Impregnowania.
PGF.08 Pytanie 1 234
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą technikę uszlachetniania druku należy zastosować do umieszczenia na okładce książki wklęsłych pozłacanych liter?

Ilustracja do pytania 34
A. Hot stamping.
B. Fleksografię.
C. Sztancowania.
D. Termotransfer.
PGF.08 Pytanie 1 235
Zarządzanie kampanią reklamową

Który materiał odporny na warunki atmosferyczne, lekki i wytrzymały, pozwalający na wycięcie skomplikowanych kształtów ploterem termicznym, a następnie pomalowanie na dowolny kolor farbami akrylowymi, można zastosować w celu wykonania liter 3D umieszczonych na szyldzie reklamowym?

Ilustracja do pytania 35
A. Pleksi
B. Styrodur
C. Folię PCV
D. Frontlit
PGF.08 Pytanie 1 236
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z urządzeń pokazanych na rysunkach jest maszyną do sitodruku?

Ilustracja do pytania 36
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
PGF.08 Pytanie 1 237
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z wymienionych procesów należy przeprowadzić w celu złamania arkuszy (np. mapy, biuletynu) do określonego formatu za pomocą maszyny introligatorskiej?

Ilustracja do pytania 37
A. Rycowanie.
B. Perforowanie.
C. Sztancowanie.
D. Falcowanie.
PGF.08 Pytanie 1 238
Zarządzanie kampanią reklamową

Którą metodę druku należy zastosować w celu zrealizowania zamówienia nadruku na 5 000 sztuk płyt CD?

Ilustracja do pytania 38
A. Tampodruk.
B. Druk offsetowy.
C. Druk cyfrowy.
D. Druk sublimacyjny.
PGF.08 Pytanie 1 239
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką nazwę noszą niebieskie, przerywane linie umieszczone na obszarze roboczym programu graficznego, ułatwiające wyrównywanie, umieszczanie i zmianę położenia obiektów?

Ilustracja do pytania 39
A. Linie obszaru roboczego.
B. Krzywe.
C. Linie spadu.
D. Prowadnice.
PGF.08 Pytanie 1 240
Zarządzanie kampanią reklamową

Którego z wymienionych haseł reklamujących produkty dla dzieci można użyć, aby było ono zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy?

Ilustracja do pytania 40
A. B.
B. C.
C. D.
D. A.