Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1242
Zarządzanie kampanią reklamową

Pierwszym etapem w projektowaniu bazy danych jest

A. przeszukiwanie oraz porządkowanie wymaganych informacji
B. ustalenie celu, któremu ma służyć baza danych
C. zapewnienie dostępu do bieżących i precyzyjnych informacji
D. zastosowanie zasad normalizacji
Zarządzanie kampanią reklamową

Zastosowanie w reklamie charakterystycznej cechy produktu lub marki, która odróżnia ją od ofert konkurencji i umożliwia jej zapamiętywanie, nazywa się

A. unikatową propozycję sprzedaży USP
B. natychmiastową znajomość marki TOM
C. wskaźnik efektywności kampanii SEM
D. kluczowy wskaźnik wydajności KPI
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient pragnie realizować działania promocyjne dla swojej firmy, jednak chciałby, aby wyniki tych działań były uznawane za obiektywne i wiarygodne. Biorąc pod uwagę jego wymagania, jakie działanie z zakresu należałoby mu zaproponować?

A. reklamy
B. promocji sprzedaży
C. sprzedaży bezpośredniej
D. public relations
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa planuje rozszerzyć swój asortyment o usługi marketingowe, które będą umożliwiały promowanie różnych produktów poprzez zabawę, aktywność oraz rywalizację wśród potencjalnych klientów. Usługi te powinny korzystać z

A. konkursów i rebusów
B. programów partnerskich
C. mechanizmów rywalizacji
D. programów lojalnościowych
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent suplementu diety zatrudnił do najnowszej reklamy znanego, przystojnego i wzbudzającego zaufanie rekordzistę świata w Ultra Triathlonie. Który mechanizm psychologiczny został zastosowany w tym przypadku, jeżeli wiadomo, że głównym celem tego działania było przeniesienie pozytywnych odczuć związanych ze sportowcem na reklamowany produkt?

A. Reguła zaangażowania i konsekwencji.
B. Reguła niedostępności.
C. Efekt halo.
D. Prawo bliskości.
PGF.08 Pytanie 1249
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz procent marży handlowej metodą w stu, mając na uwadze, że koszt wyprodukowania spotu radiowego wynosi 2 400,00 zł, a jego cena sprzedaży netto to 3 000,00 zł?

A. 16%
B. 20%
C. 23%
D. 25%
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z parametrów medialnych zestawia zasięg danego medium reklamowego w grupie docelowej z zasięgiem w całej populacji?

A. Opportunity to see
B. Opportunity to hear
C. Affinity index
D. Effective freguency
Zarządzanie kampanią reklamową

Reklamówki o powierzchni 12 m2 nie powinno się lokalizować

A. w pobliżu miejsca zabaw
B. w odległości mniejszej niż 30 metrów od pomników przyrody
C. w odległości 25 metrów od budynków w terenach zabudowanych
D. na obszarze prywatnym
Zarządzanie kampanią reklamową

W modelu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), który opisuje wpływ reklamy na odbiorcę, występują kolejno:

A. uwaga, nakłanianie, zainteresowanie, działanie
B. uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie
C. potrzeba, zainteresowanie, pragnienie, działanie
D. pragnienie, nakłanianie, uwaga, działanie
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja marketingowa, specjalizująca się w analizach rynku, założyła, że całkowity zasięg odpowiada efektywnemu zasięgowi reklamy. Z tego wynika, że właściwa częstotliwość reklamy wynosi

A. 3
B. 2
C. 1
D. od 1,1 do 2
Zarządzanie kampanią reklamową

Czym jest spowodowana wysoka pamięć reklamy kinowej?

A. przez niezakłócony przekaz, który przyciąga dużą uwagę widzów
B. przez komfort odbioru związany z wygodnymi miejscami
C. przez wąsko określoną, jasno zdefiniowaną grupę docelową
D. przez wyświetlanie reklamy w odpowiednich porach dnia
PGF.08 Pytanie 1257
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie prezentacji sprzedawca odnosi się do zastrzeżeń klienta, przyjmując jego uwagi oraz jednocześnie je kwestionując przez przedstawienie zalet towaru. Jaką technikę odpierania zarzutów wykorzystuje w tej sytuacji sprzedawca?

A. Technikę odbijania piłeczki
B. Metodę odwoływania się do osób trzecich
C. Metodę "tak... ale"
D. Odkładanie odpowiedzi na później
Zarządzanie kampanią reklamową

Sieć dystrybucji napojów alkoholowych zamierza przeprowadzić kampanię reklamową w telewizji, promującą produkty alkoholowe oraz pokrewne. Ustalono czas emisji w godzinach 18:00-20:00. Czy podjęte kroki są zgodne z przepisami prawnymi?

A. Tak, ponieważ są odpowiednie w kontekście działalności hurtowni
B. Tak, ponieważ to najlepsze godziny na tego typu promocję
C. Nie, ponieważ łamią ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
D. Nie, gdyż są niezgodne z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
Zarządzanie kampanią reklamową

Papier, który jest przeznaczony do druku wizytówek, powinien być składowany w pomieszczeniu

A. jasnym, z niską wilgotnością.
B. jasnym, z podwyższoną wilgotnością.
C. ciemnym, z podwyższoną wilgotnością.
D. ciemnym, z obniżoną wilgotnością.
Zarządzanie kampanią reklamową

Kierownik działu reklamowego krajowego miesięcznika "Czas Aptekarzy" pragnie zachęcić kilka dużych firm farmaceutycznych do publikacji reklam w piśmie. Które z metod promocji będzie najskuteczniej motywować klientów do nawiązania współpracy z gazetą?

A. Public relations.
B. Akcja promocyjna.
C. Promocja dla konsumentów.
D. Sprzedaż bezpośrednia.
Zarządzanie kampanią reklamową

Ocenę jakości reklamy prasowej przeprowadzono metodą rozpoznania. Test przeprowadzono w grupie
300 osób, stałych czytelników czasopisma, którym zadano 3 pytania. Który odsetek osób poddanych testowi zapamiętało ogłoszenie w stopniu najwyższym?

PytanieOdpowiedzi respondentów
Czy zauważył Pan/Pani ogłoszenie reklamowe w czasopiśmie?Tak - 225 odpowiedzi
Której marki dotyczyło zauważone przez Pana/Panią ogłoszenie reklamowe?Marki „King" - 186 odpowiedzi
O czym informowała treść ogłoszenia reklamowego, które Pan/Pani zauważył?O właściwościach leczniczych wody - 126 odpowiedzi

A. 75%
B. 42%
C. 62%
D. 33%
Zarządzanie kampanią reklamową

Przygotowując kampanię społeczną z myślą o młodzieży uczęszczającej do szkół średnich, warto skorzystać z

A. portale tematyczne
B. blogi wpływowe
C. portale informacyjne
D. media społecznościowe
Zarządzanie kampanią reklamową

Przekaz zawarty w sloganie reklamowym skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
Działa do ośmiu razy dłużej!!!!

A. ekonomicznego.
B. demograficznego.
C. psychologicznego.
D. społecznego.
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, razem z próbkami swoich produktów, zdecydowała się na wysłanie broszury, która prezentuje oferowane artykuły do potencjalnych klientów. Wewnętrzne strony broszury mają być drukowane na papierze offsetowym 90 g, natomiast okładkę, aby podkreślić jakość i wiarygodność, należy wydrukować na papierze

A. satynowym 100 g
B. offsetowym 80 g
C. kredowym 90 g
D. kredowym 170 g
Zarządzanie kampanią reklamową

W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu kampanii reklamowej skierowanej na wizerunek, zauważono 30% wzrost rozpoznawalności marki. Podana informacja pochodzi z badań

A. ilościowych
B. panelowych
C. jakościowych
D. dzienniczkowych
PGF.08 Pytanie 1272
Zarządzanie kampanią reklamową

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ wartość wydatków reklamowych poniesionych przez firmę PRIMAVERA WODA w marcu na reklamę w gazetach.

Rok/Miesiąclut-12mar-12
SektorBrandMediaKoszt [zł]Koszt [zł]
WODA MINERALNAJURAJSKAMagazyny24 200 zł
WODA MINERALNAŻYWIEC ZDRÓJInternet232 906 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKARadio192 410 zł
WODA MINERALNASTAROPOLANKAKina300 429 zł
WODA MINERALNABONARTTelewizja3 302 zł
WODA MINERALNABONARTRadio1 865 zł917 zł
WODA MINERALNAWIELKA PIENIAWAGazety21 960 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKATelewizja2 427 783 zł
WODA MINERALNAMUSZYNIANKARadio16 760 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODATelewizja1 971 932 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAGazety98 502 zł
WODA MINERALNAPRIMAVERA WODAMagazyny38 960 zł
WODA MINERALNACISOWIANKATelewizja2 093 355 zł
WODA MINERALNACISOWIANKARadio907 540 zł923 800 zł
WODA MINERALNAJUPIKMagazyny45 000 zł
WODA MINERALNAKROPLA BESKIDUTelewizja3 028 275 zł
WODA MINERALNAZŁOTY POTOKGazety2 586 zł
WODA MINERALNAPOLSKIE ZDROJEInternet8 300 zł
WODA MINERALNAŹRÓDŁO ŻYWIECRadio6 960 zł
WODA MINERALNACELESTYNKAGazety1 680 zł
Razem997 965 zł11 351 437 zł

A. 16 720 zł
B. 98 502 zł
C. 98 919 zł
D. 38 960 zł
Zarządzanie kampanią reklamową

Jedna z agencji marketingowych działała, wykorzystując nielegalne oprogramowanie graficzne. Nie miała również aktualnej licencji, którą należało regularnie odnawiać. Zgodnie z kodeksem karnym za używanie cudzych programów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych właścicielowi agencji może grozić kara

A. związana z konfiskatą aktywów firmy
B. zakazu wykonywania działalności gospodarczej
C. do 10 lat pozbawienia wolności
D. do 5 lat pozbawienia wolności
Zarządzanie kampanią reklamową

Aby zrozumieć potrzeby konsumentów, uzyskać natychmiastowe opinie na temat swoich produktów oraz jednocześnie zidentyfikować lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów, firma powinna zaprezentować swoją ofertę sprzedaży na

A. kursach
B. targach
C. konferencjach
D. sympozjach
Zarządzanie kampanią reklamową

Wyniki jakościowych badań dotyczących wyrazów, które przychodzą na myśl uczestnikom po usłyszeniu nazwy marki, powinny być odnajdywane w raportach

A. z wizualizacji
B. z obserwacji
C. z ankiet
D. ze skojarzeń słownych
Zarządzanie kampanią reklamową

Przy tworzeniu komunikatu reklamowego należy mieć na uwadze, że promuje się korzyści, a nie sam produkt lub usługę, ponieważ

A. klient zazwyczaj kupuje wizję produktu oraz korzyści związane z jego zakupem
B. techniczne parametry lub standardy formalne oferty są najważniejsze dla klienta
C. cechy produktu lub usługi są zależne od kosztów ich produkcji
D. klient koncentruje się na technologii zastosowanej do wyprodukowania produktu lub usługi
Zarządzanie kampanią reklamową

Który produkt reklamowy należy umieścić w tabeli w miejscu oznaczonym X, aby był spójny z pozostałymi?

Konstrukcja wielkogabarytowaBillboardTablica reklamowaMegaboardTotemX

A. Plakat.
B. Pylon.
C. Ulotkę.
D. Roll-up.
PGF.08 Pytanie 1280
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o

A. 40%
B. 60%
C. 80%
D. 20%