Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową

Które z form reklamy nie są klasyfikowane jako reklama zewnętrzna?

A. Diapazony
B. Poczta elektroniczna
C. Środki transportu
D. Słupy reklamowe
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie cyklu produkcyjnego reklamy telewizyjnej w fazie przedprodukcyjnej odbędzie się

A. opracowanie budżetu
B. nagranie demo muzycznego
C. wprowadzanie zmian graficznych
D. casting dla aktorów
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient usług reklamowych przedstawił agencji reklamowej zamówienie, które zawierało cel, zakres działań, przewidziany budżet oraz przybliżony termin wykonania usługi. Zastosowanie tego dokumentu pozwoliło pracownikowi agencji reklamowej na uzyskanie informacji istotnych w trakcie opracowywania kampanii reklamowej. Czym jest ten dokument?

A. harmonogram
B. wycena
C. kosztorys
D. brief
PGF.08 Pytanie 1 244
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę wykończenia druku powinno się zastosować podczas produkcji folderów reklamowych A4, 4+4 w ilości 1 tys. egzemplarzy?

A. Lakierowanie
B. Tłoczenie
C. Laminacja
D. Hot-stamping
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechą charakterystyczną dla reklamy jest jej duży zasięg, wysoka selektywność geograficzna i demograficzna oraz znaczna wiarygodność?

A. zewnętrznej
B. radiowej
C. prasowej
D. internetowej
PGF.08 Pytanie 1 246
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent męskich garniturów ma zamiar skierować swoje działania promocyjne do hurtowników. W związku z tym powinien wykonać

A. wewnętrzne działania public relations
B. sponsoring osobowy
C. promocję skierowaną do detalistów
D. promocję adresowaną do pośredników handlowych
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową

Która z odpowiedzi nie zawiera podmiotu przeprowadzającego analizę wyboru produktu w trakcie procesu zakupowego?

A. Analityk, sponsor, decydent, użytkownik
B. Sponsor, analityk, decydent, nabywca
C. Inicjator, decydent, nabywca, użytkownik
D. Inicjator, analityk, decydent, użytkownik
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową

Jakie oprogramowanie jest używane do przesyłania przygotowanej oferty handlowej?

A. iTunes
B. Outlook
C. Illustrator
D. Word
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową

Zamieszczenie reklamy z grafiką pokrywającą cały tył autobusu, łącznie z szybą, powinno być zapisane w cenniku jako

A. Dualbusboard
B. Fullback
C. Back
D. Busboard
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową

Producent mineralnej wody planuje umieścić reklamę swojego wyrobu na oświetlonej, niezależnej tablicy przy drodze ekspresowej. Agencja reklamowa powinna zasugerować

A. cityboard
B. sandwich
C. diapazon
D. strip
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową

Który z poniższych programów najlepiej nadaje się do opracowywania bazy danych klientów dla agencji reklamowej?

A. Microsoft Office Power Point
B. Microsoft Office Excel
C. Adobe InDesign
D. Microsoft Office Word
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa, która specjalizuje się w sprzedaży reklamy zewnętrznej, zmniejszyła cenę citylight z 200,00 zł na 120,00 zł, co oznacza obniżenie o

A. 80%
B. 60%
C. 40%
D. 20%
PGF.08 Pytanie 1 253
Zarządzanie kampanią reklamową

Wywiad przeprowadzany jednocześnie z dwoma uczestnikami, na przykład z małżonkiem i małżonką, w celu analizy procesu podejmowania decyzji przy zakupie, określany jest jako wywiad

A. pogłębiony
B. typu Diada
C. typu Triada
D. zogniskowany
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową

Ostatecznym krokiem w ocenie jakości realizacji zadania jest

A. ustalenie stanu pożądanego, czyli wymagań dotyczących realizacji zadania
B. porównanie stanu pożądanego ze stanem rzeczywistym
C. określenie przyczyn różnic pomiędzy planem a jego wdrożeniem
D. zdefiniowanie stanu rzeczywistego, czyli zebranie danych o tym, jak zadanie zostało zrealizowane
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową

Projektant stworzył w programie graficznym wektorowym wizualizację plakatu reklamowego. Jakie działania powinien podjąć w odniesieniu do tekstów, aby uniknąć problemów z ich drukiem oraz bezstratnym powiększaniem po przesłaniu projektu do drukarni?

A. Użyć digitalizacji
B. Wykonać morphing
C. Zamienić na krzywe
D. Zastosować rasteryzację
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową

Ile arkuszy papieru w formacie A3 o wymiarach: 297 x 420 mm należy wykorzystać do ekonomicznego druku 1000 sztuk ulotek A6 o wymiarach 105 x 148?

A. 250 sztuk
B. 1000 sztuk
C. 125 sztuk
D. 500 sztuk
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma sprzedająca dekoracje świąteczne zwróciła się do biura reklamowego z prośbą o opracowanie strategii reklamowej. Uwzględniając harmonogram kampanii, agencja powinna zaproponować reklamę

A. okresową
B. skoncentrowaną
C. ciągłą
D. pulsacyjną
PGF.08 Pytanie 1 258
Zarządzanie kampanią reklamową

Oblicz koszt dotarcia do grupy docelowej reklamy (CPP) po 10 emisjach reklamy, przy kosztach każdej emisji wynoszących 1 000 zł oraz intensywności kampanii po 10-tej emisji równej 500.

A. 20 zł
B. 10 zł
C. 50 zł
D. 5 zł
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową

Do narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo w komunikacji z rynkiem zalicza się

A. public relations
B. cena
C. produkt
D. dystrybucja
PGF.08 Pytanie 1 260
Zarządzanie kampanią reklamową

W trakcie sprzedaży produktów i usług związanych z reklamą kluczowym zadaniem taktycznym jest stworzenie spotu reklamowego. Faza produkcji spotu telewizyjnego, dotycząca doboru aktorów do reklamy, to

A. casting
B. listening
C. mastering
D. sampling
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową

Zgodnie z art. 70 ustawy o VAT, z wyjątkiem ust. 3, zwalnia się od podatku import drukowanych materiałów, katalogów, prospektów, cenników oraz plakatów reklamowych, o ile

A. są przeznaczone do użytku
B. mają wysoką wartość jednostkową
C. są dopuszczone do obrotu handlowego
D. są przeznaczone do nieodpłatnego rozdania
PGF.07 Pytanie 1 262
Wykonywanie przekazu reklamow…

W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?

A. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
B. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
C. Tańsza energia – większe oszczędności!
D. Z miłości do natury
PGF.08 Pytanie 1 263
Zarządzanie kampanią reklamową

Do form rozliczeń bezgotówkowych zaliczamy:

A. czek rozrachunkowy, weksel, przekaz pocztowy
B. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, przekaz pocztowy
C. czek gotówkowy, polecenie przelewu, weksel
D. czek rozrachunkowy, kartę płatniczą, polecenie przelewu
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową

Zademonstrowanie atutów i użyteczności konkretnego towaru potencjalnemu nabywcy to

A. umowa
B. prezentacja
C. sprzedaż
D. list przewodni
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową

Skierowanie oferty do konkretnego klienta na rynku ma istotne znaczenie, ponieważ

A. łatwo jest zidentyfikować grupę interesujących nabywców
B. rynek docelowy podejmuje konkretne decyzje
C. istnieją zróżnicowane potrzeby i preferencje nabywców
D. wyłącznie marketing bezpośredni przynosi efekty
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową

Kodeks Etyki Reklamy odnosi się do zasad dotyczących reklamy porównawczej. W świetle przepisów tam zawartych, zabronione jest porównywanie produktów

A. stworzonych w odmiennym celu.
B. mających wiele cech dających się zweryfikować.
C. spełniających te same potrzeby.
D. o zróżnicowanej cenie.
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową

Typowym nośnikiem reklamowym w sieci jest

A. witryna
B. wrzutka
C. wszywka
D. banner
PGF.08 Pytanie 1 268
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoby, które podejmują świadome decyzje zakupowe - zazwyczaj wcześniej poznają produkt, dokładnie analizują umowę przed jej zaakceptowaniem, a ponadto przechowują paragon, dochodzą swoich praw oraz składają reklamacje, to

A. nieostrożni optymiści
B. niepewni przeciętniacy
C. ostrożni pragmatycy
D. nieufni liderzy
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową

Dokument powstający na skutek debriefingu klienta z agencją reklamową to brief?

A. reklamowy
B. mediowy
C. kreatywny
D. marketingowy
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową

Nabywcy, którzy jako pierwsi decydują się na zakup nowości oferowanych przez firmę, to

A. nieufni liderzy
B. ostrożni optymiści
C. stale narzekający klienci
D. innowatorzy
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową

Firma przyjmuje metodę określania budżetu na reklamę - 2% od osiągniętego przychodu. Jaki budżet powinna określić, jeśli przychód w ubiegłym roku wyniósł 1 800 000 zł?

A. 3 600 zł
B. 72 000 zł
C. 7 200 zł
D. 36 000 zł
PGF.08 Pytanie 1 272
Zarządzanie kampanią reklamową

Osoba odpowiedzialna za public relations w firmie ubezpieczeniowej, wchodzącej na polski rynek, powinna zorganizować spotkanie z dziennikarzami w formie

A. wycieczki prasowej
B. przyjęcia prasowego
C. briefingu
D. konferencji prasowej
PGF.08 Pytanie 1 273
Zarządzanie kampanią reklamową

Zlecenie agencji full service przez przedsiębiorstwo na realizację kampanii reklamowej uznaje się za transakcję typu

A. C2C
B. B2C
C. C2B
D. B2B
PGF.08 Pytanie 1 274
Zarządzanie kampanią reklamową

Koszt wydruku 100 ulotek z wykorzystaniem drukarki laserowej wynosi 11,70 zł. Jaką cenę powinno się umieścić w cenniku za wydruk 300 ulotek, jeśli różnica w cenach za wydrukowanie 200 i 100 oraz 300 i 200 ulotek wynosi 5,85 zł?

A. 17,55 zł
B. 23,40 zł
C. 5,85 zł
D. 35,10 zł
PGF.07 Pytanie 1 275
Wykonywanie przekazu reklamow…

Realizując zamówienie na 100 000 sztuk ulotek reklamowych w formacie A5, należy zastosować

A. druk offsetowy
B. fleksografię
C. tampondruk
D. druk cyfrowy
PGF.08 Pytanie 1 276
Zarządzanie kampanią reklamową

Cechy, które nie występują w negocjacjach to

A. sprzeczność interesów stron
B. brak kwestii spornych
C. chęć osiągnięcia porozumienia
D. zaangażowanie minimum dwóch stron
PGF.08 Pytanie 1 277
Zarządzanie kampanią reklamową

Agencja reklamowa opracowuje dla danej instytucji system wizualnej identyfikacji. Używany w tym kontekście układ graficzny nazywany jest jako

A. draw-out
B. screen-out
C. lay-out
D. check-out
PGF.08 Pytanie 1 278
Zarządzanie kampanią reklamową

Klient zgłosił się do agencji reklamowej z zamiarem szybkiego wyprzedaży starszej wersji produktu poprzez istotne zwiększenie jej sprzedaży w okresie świątecznym. Jakie działania powinny być mu zaproponowane?

A. public relations
B. sprzedaży bezpośredniej
C. reklamy
D. promocji sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 279
Zarządzanie kampanią reklamową

Do kompetencji i zadań GIODO, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, należy

A. praca nad kodeksami etyki reklamy
B. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych
C. opiniowanie projektów ustaw i regulacji dotyczących nieuczciwej konkurencji
D. nadzorowanie standardów reklamy bezpośredniej
PGF.08 Pytanie 1 280
Zarządzanie kampanią reklamową

Jaką metodę promocyjną wykorzystano w reklamie opisanej poniżej? "W reklamie znany kierowca rajdowy dzieli się doświadczeniem z rajdów samochodowych, w których jego brat bierze udział. Każdy z tych rajdów zakończył się jego triumfem i zaznacza, że zawdzięcza to między innymi olejowi marki OLG."

A. Kawałek życia
B. Demonstracja działania
C. Rekomendacja
D. Styl życia