Filtrowanie pytań
PGF.08 Pytanie 1 241
Zarządzanie kampanią reklamową
A. rynkowa
B. kalkulacja "czasu i materiałów"
C. kosztowa
D. rynkowa odwrócona
PGF.08 Pytanie 1 242
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient zamówił w agencji reklamowej pakiet 500 szt. ulotek dwustronnych w pełnym kolorze. Jaki budżet powinien zabezpieczyć w tym celu?
Liczba sztuk w pakiecie | 4+0 | 4+1 | 4+2 | 4+4 |
---|---|---|---|---|
100 | 40,00 zł | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł |
250 | 50,00 zł | 55,00 zł | 60,00 zł | 60,00 zł |
500 | 49,00 zł | 54,00 zł | 59,00 zł | 62,00 zł |
1000 | 45,00 zł | 50,00 zł | 55,00 zł | 65,00 zł |
A. 200,00 zł
B. 49,00 zł
C. 62,00 zł
D. 275,00 zł
PGF.08 Pytanie 1 243
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych dokumentów zawiera ofertę sprzedaży towarów reklamowych oraz definiuje kluczowe warunki przyszłej umowy sprzedaży?
A. Umowa zlecenie
B. Umowa o dzieło
C. Zapytanie ofertowe
D. Oferta handlowa
PGF.07 Pytanie 1 244
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wskaż format pliku służący do prezentacji przygotowanych projektów reklamy na podstawie zamieszczonegow ramce opisu?

A. DOC
B. JPG
C. PDF
D. CDR
PGF.08 Pytanie 1 245
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium powinno być użyte, aby właściwie zaprezentować produkt i uzyskać zasięg na całym świecie?
A. Telewizję
B. Radio
C. Prasę
D. Internet
PGF.08 Pytanie 1 246
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama "Wszystko, co robimy, robimy dla Ciebie" firmy zajmującej się produkcją samochodów to jakie hasło?
A. kontrastowe
B. deklaratywne
C. aliteracyjne
D. alogiczne
PGF.08 Pytanie 1 247
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką metodę gromadzenia informacji ilustruje ustawienie sali przedstawione na rysunku?

A. Zogniskowanym wywiadzie grupowym
B. Delficką
C. Ankiecie audytoryjnej
D. Burzy mózgów
PGF.08 Pytanie 1 248
Zarządzanie kampanią reklamową
Co należy zrobić podczas udzielania pierwszej pomocy w przypadku omdlenia?
A. ułożyć poszkodowanego na plecach, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi, nie zostawiać bez opieki
B. zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, oklepywać twarz, przykryć kocem, nie zostawiać bez opieki do momentu odzyskania przytomności
C. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, ułożyć na plecach, ocenić oddech w ciągu 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, a jeśli świadomość nie wraca, wezwać pogotowie, podać lek uspokajający
D. ułożyć poszkodowanego na twardym podłożu w pozycji bezpiecznej, zapewnić poszkodowanemu dopływ świeżego powietrza, kontrolować oddech u poszkodowanego, wezwać pogotowie, nie podawać nic do picia
PGF.08 Pytanie 1 249
Zarządzanie kampanią reklamową
Na podstawie załączonych danych określ, w którym z wymienionych periodyków firma powinna zamieścić reklamę, przy założeniu, że ma to być czasopismo, które osiągnęło największy wzrost sprzedaży w roku badanym w stosunku do roku poprzedniego.
Tytuł periodyków | Rok 2015 | Rok 2014 |
---|---|---|
Procent respondentów | ||
Piękny styl | 8,40% | 6,65% |
Piękny dom | 9,65% | 7,60% |
Piękny ogród | 5,30% | 5,45% |
Piękne mieszkanie | 4,20% | 2,35% |
A. Piękny ogród.
B. Piękne mieszkanie.
C. Piękny dom.
D. Piękny styl.
PGF.08 Pytanie 1 250
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja reklamowa, decydując się na ustalenie cen swoich produktów i usług reklamowych poniżej stawek firm konkurencyjnych, wdrożyła strategię
A. dumpingu
B. dywersyfikacji
C. zbierania śmietanki
D. penetracji rynku
PGF.08 Pytanie 1 251
Zarządzanie kampanią reklamową
Pismo oparte na łacińskim alfabecie, charakteryzujące się łamanymi i silnie zdobionymi kształtami, które było używane najdłużej w Niemczech, aż do XIX wieku, nosi nazwę
A. egipcjanką
B. antykwą
C. groteską
D. gotykiem
PGF.08 Pytanie 1 252
Zarządzanie kampanią reklamową
Pracownik firmy zajmującej się reklamą przygotowuje kampanię na reklamę online w postaci animacji o dowolnej formie, która będzie wyświetlana nad przeglądaną stroną na tzw. "przeźroczystej warstwie". Jak nazywa się ten typ reklamy?
A. Expand Billboard
B. Top Layer
C. Sąuare Button
D. Pop-Up
PGF.07 Pytanie 1 253
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą strategię marketingową powinna zarekomendować agencja reklamowa przedsiębiorstwu, którewspółpracuje wyłącznie z jednym klientem?
A. Marketingu masowego
B. Marketingu niezróżnicowanego
C. Marketingu zindywidualizowanego
D. Marketingu zróżnicowanego
PGF.08 Pytanie 1 254
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką strategię rozwoju organizacyjnego wybrała agencja reklamowa przy wprowadzeniu na rynek Krakowa nowoczesnych, udoskonalonych typów dotychczas oferowanych banerów reklamowych?
A. Rozwoju produktu
B. Ekspansji rynku
C. Penetracji rynku
D. Dywersyfikacji
PGF.08 Pytanie 1 255
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient, który wchodzi do sklepu i zwraca się do sprzedawcy mówiąc: "Zauważył Pan, przyszedłem tutaj po..." i rozgląda się po półkach, jest klientem
A. komputerowcem
B. wzrokowcem
C. analitykiem
D. słuchowcem
PGF.08 Pytanie 1 256
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z poniższych programów jest przede wszystkim używany do tworzenia prezentacji oraz pokazów slajdów?
A. Adobe Acrobat
B. Flash Player
C. Power Point
D. Movie Maker
PGF.08 Pytanie 1 257
Zarządzanie kampanią reklamową
Który z wymienionych elementów umożliwia bezpieczne przycięcie projektu do finalnego formatu, zapewniając, że obszar druku sięga samej krawędzi po obcięciu arkusza?
A. Spad
B. Obszar druku
C. Obszar cięcia
D. Wewnętrzny margines
PGF.08 Pytanie 1 258
Zarządzanie kampanią reklamową
Tworząc ofertę handlową, która obejmuje materiały promocyjne z obszaru BTL, należy w dokumencie zawrzeć reklamę
A. radiową
B. telewizyjną
C. internetową
D. w punkcie sprzedaży
PGF.08 Pytanie 1 259
Zarządzanie kampanią reklamową
W którym elemencie marketingu mix, agencja reklamowa prowadzi kampanie informacyjne oraz promocyjne dotyczące swej nowej oferty produktowej?
A. Dystrybucji
B. Promocji
C. Ceny
D. Produktu
PGF.08 Pytanie 1 260
Zarządzanie kampanią reklamową
Każdy aspekt działalności artystycznej o unikalnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek formie, bez względu na przeznaczenie i sposób wyrażenia, jest przedmiotem regulacji prawnej
A. pracy
B. spadkowego
C. autorskiego
D. podatkowego
PGF.08 Pytanie 1 261
Zarządzanie kampanią reklamową
Aby prowadzić agencję reklamową, trzeba najpierw
A. zarejestrować działalność gospodarczą
B. zarejestrować nazwę przedsiębiorstwa
C. uzyskać zezwolenie
D. uzyskać koncesję
PGF.08 Pytanie 1 262
Zarządzanie kampanią reklamową
Którą postać będzie miał wydruk hasła reklamowego, jeżeli w modelu kolorów CMYK poszczególne parametry otrzymają wartości CMYK (0,0,100,0)?
I. | Prawie robi wielką różnicę. |
II. | Prawie robi wielką różnicę. |
III. | Prawie robi wielką różnicę. |
IV. | Prawie robi wielką różnicę. |
A. III
B. II
C. IV
D. I
PGF.08 Pytanie 1 263
Zarządzanie kampanią reklamową
Co to jest dysonans pozakupowy?
A. pozytywne odczucie emocjonalne po realizacji zakupu
B. negatywne odczucie emocjonalne spowodowane ujawnieniem się niekorzystnych cech produktu
C. zjawisko, które nie ma wpływu na tworzenie wrażenia po skorzystaniu z usług salonu kosmetycznego
D. pożądany rezultat obsługi klienta
PGF.08 Pytanie 1 264
Zarządzanie kampanią reklamową
W jakim z poniższych formatów powinien zostać zapisany dokument, aby zapewnić spójny wygląd oraz zachować pierwotne formatowanie, w tym nietypowe czcionki?
A. .doc
B. .gif
C. .pdf
D. .xls
PGF.08 Pytanie 1 265
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma reklamowa, która uruchamia swoją filię, projektuje innowacyjny sposób dostarczenia produktu do odbiorcy. W związku z tym wykorzysta działania typowe dla narzędzia marketingu mix, jakim jest
A. towar.
B. reklama.
C. koszt.
D. dystrybucja.
PGF.08 Pytanie 1 266
Zarządzanie kampanią reklamową
Dysonansem występującym po zakupie w procesie decyzji konsumenta na rynku związanym z zakupem określa się
A. stan świadomości swoich potrzeb
B. neutralny stan emocjonalny spowodowany dokonanym zakupem
C. pozytywny stan emocjonalny wynikający z satysfakcji z zakupu
D. negatywny stan emocjonalny wynikający z braku satysfakcji z zakupu
PGF.08 Pytanie 1 267
Zarządzanie kampanią reklamową
Klient biura reklamy, który ma przekonanie, że wszyscy pragną go oszukać, dostrzega wady i obawia się, że kampania reklamowa nie przyniesie zamierzonych efektów, to klient
A. niecierpliwy
B. nieufny
C. niewtajemniczony
D. niezgrany
PGF.07 Pytanie 1 268
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Account managerowi
B. Księgowemu
C. Grafikowi
D. Copywriterowi
PGF.08 Pytanie 1 269
Zarządzanie kampanią reklamową
Agencja marketingowa zrealizowała ocenę swojego środowiska konkurencyjnego przy użyciu metody "Pięciu sił Portera". Ocena nie obejmowała
A. możliwości substytutów
B. produktów i usług agencji
C. siły negocjacyjnej nabywców
D. siły negocjacyjnej dostawców
PGF.08 Pytanie 1 270
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakiego typu reklamy o selektywnym działaniu powinno się użyć dla produktu, którego sieć dystrybucji jest zróżnicowana?
A. W radiu o zasięgu ogólnokrajowym
B. Na billboardach
C. W prasie krajowej
D. W Internecie
PGF.08 Pytanie 1 271
Zarządzanie kampanią reklamową
Reklama informacyjna najczęściej dotyczy produktów, które
A. są właśnie wprowadzane na rynek
B. istnieją na rynku od dłuższego czasu
C. posiadają charakter informacyjny
D. są dostępne w sprzedaży sezonowej
PGF.08 Pytanie 1 272
Zarządzanie kampanią reklamową
Jaką cechę osobistą negocjator reprezentujący agencję reklamową powinien wyeliminować podczas negocjacji?
A. Asertywność
B. Kompetentność
C. Egocentryzm
D. Empatię
PGF.08 Pytanie 1 273
Zarządzanie kampanią reklamową
Do elementów psychologicznych wpływających na zachowania konsumentów na rynku zaliczamy:
A. dochody, ceny
B. zdanie grupy społecznej, rodzina
C. osobowość, postawy
D. opinie liderów, kultura
PGF.07 Pytanie 1 274
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy
A. analiza kosztów kampanii reklamowej
B. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
C. zakup czasu antenowego w telewizji
D. wykonywanie badań skuteczności reklamy
PGF.08 Pytanie 1 275
Zarządzanie kampanią reklamową
Jakie medium umożliwia prezentację ciekawej reklamy w formie audiowizualnej?
A. Prasa
B. Radio
C. Outdoor
D. Telewizja
PGF.07 Pytanie 1 276
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą formę reklamy zastosowano na zamieszczonej ulotce?

A. Przesadną
B. Ukrytą
C. Oczywistą
D. Niepełną
PGF.08 Pytanie 1 277
Zarządzanie kampanią reklamową
Producent żywności dla zwierząt planuje promować swoje wyroby na platformie AdSense od Google w taki sposób, aby reklama produktów dla psów była wyświetlana, gdy użytkownik przegląda treści dotyczące psów, a reklama produktów dla kotów, gdy przegląda treści o kotach. Jaki rodzaj kampanii powinien wybrać?
A. Branżową
B. Interaktywną
C. Kontekstową
D. Rebrandingową
PGF.08 Pytanie 1 278
Zarządzanie kampanią reklamową
Firma ZELTA zainwestowała niewielką sumę w kampanię promocyjną, która przyczyniła się do 30% wzrostu zysków w ciągu 6 miesięcy. W konkurencyjnych przedsiębiorstwach ten sam wzrost zysków osiągnięto przy czterokrotnych wydatkach na reklamę. Jak można to interpretować?
A. o bardziej skutecznej kampanii ZELTA
B. o bardziej efektywnej kampanii ZELTA
C. o mniej skutecznej kampanii ZELTA
D. o mniej efektywnej kampanii ZELTA
PGF.08 Pytanie 1 279
Zarządzanie kampanią reklamową
W trakcie negocjacji żadna ze stron nie próbowała ustąpić na rzecz swojego oponenta. W związku z tym obie strony zastosowały typ negocjacji
A. miękkich
B. opartych na mediacjach
C. opartych na kompromisie
D. twardych
PGF.07 Pytanie 1 280
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z którego z wymienionych nośników reklamy powinien skorzystać producent luksusowych jachtów, jeżeli jego grupą docelową mają być osoby o ponadprzeciętnych dochodach?
A. Ogłoszenie drobne w jednej z regionalnych gazet w Polsce
B. Ogłoszenie modułowe w jednym z ogólnopolskich tabloidów
C. Spot reklamowy w regionalnej, komercyjnej stacji radiowej
D. Insert w miesięczniku gospodarczym skierowanym do inwestorów